Motociklininkų sezonui įgaunant pagreitį, akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija, išanalizavusi 2020–2022 metų eismo įvykių, kuriuose žuvo motociklų vairuotojai, duomenis, atnaujino prieš dvejus metus sudarytą Lietuvos keliuose žuvusio motociklo vairuotojo paveikslą.
Statistinis žuvęs motociklininkas tai 21–35 metų amžiaus vyras, kuris žuvo važiuodamas vietiniu arba valstybinės reikšmės rajoniniu keliu vasarą, sekmadienį, šviesiu paros metu, maždaug tarp 14.00–18.00 val. Žūties priežastis: greitis, motociklininko neatidumas, deramai neįvertintos aplinkybės.
Pasak AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriaus Aivaro Vilkelio, direkcija analizuoja eismo įvykių statistiką ir pagal tai numato tolesnes veiklos kryptis ir itin dėmesį skiria eismo dalyvių švietimui.
„Kasmet Lietuvos keliuose žūsta keliolika motociklininkų. Ką atskleidžia ir statistinis paveikslas, tai labai jauni žmonės, kuriems priešakyje dar buvo visas gyvenimas. Šių beprasmių žūčių būtų galima išvengti jei tik motociklininkai atkreiptų dėmesį į svarbias detales: greitį, tinkamą aprangą, deramai įvertintų situaciją“.
Kad būtų išvengta žūčių keliuose, Kelių direkcija atkreipia dėmesį į tai, ką turėtų prisiminti motociklų vairuotojai: Pirmiausia – apranga. Ji turi būti ryški, kad motociklininkas būtų matomas iš tolo. Važiuodamas motociklu, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones).
Pradedant sezoną, svarbu prisiminti, kad po ilgesnės pertraukos vairavimo įgūdžiai taip pat gali būti suprastėję, reakcijos laikas gali būti lėtesnis, todėl svarbu pasirinkti saugų važiavimo greitį ir nepervertinti savo galimybių. Visada svarbu įvertinti oro ir eismo sąlygas, nes važiuojant rytais asfaltas vis dar šaltas, todėl padangų sukibimas su kelio danga nėra geras, vadinasi reikia išlaikyti didesnį atstumą iki kitų transporto priemonių ir laikytis ramaus važiavimo stiliaus. Kelių eismo taisyklės jau nuo kovo 1 d. leidžia važinėti motociklais su vasarinėmis padangomis, jei tam palankios meteorologinės sąlygos, t. y. jeigu važiuojamoji dalis, kuria važiuojama, nėra apsnigta ar apledėjusi.
Po žiemos sezono ant asfalto būna likę nemažai smėlio, todėl išlieka pavojus ant jo paslysti. Taip pat reikia atkreipti dėmesį ir į duobes ant kelio, ypač važiuojant anksti ryte arba vėlai vakare, kai vyrauja prieblanda. Prieš darydami bet kokį manevrą motociklininkai visuomet privalo įsitikinti, ar yra matomi, ar kiti vairuotojai juos praleidžia. Tai itin svarbu, kai motociklas įvažiuoja iš šalutinio kelio į pagrindinį.
Prie į eismą grįžtančių motociklų turi įprasti ir automobilių vairuotojai – jie privalo būti dar atidesni, dažniau pasižiūrėti į dešiniojo vaizdo veidrodėlius – motociklininkai kartais gali pasirodyti labai netikėtai. Kad visi eismo dalyviai būtų saugūs, labai svarbi keliuose eismo kultūra. Pagarba ir dėmesys vieni kitiems yra saugaus eismo kelyje pagrindas.
Preliminariais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2022 m. Lietuvos keliuose iš viso žuvo 13 motociklų vairuotojų, t. y. 3 daugiau palyginus su 2021 m. statistika. 2022 m. šeši motociklininkai (du iš jų buvo neblaivūs) žuvo patys sukėlę eismo įvykius, septynis pražudė kiti eismo įvykius sukėlę vairuotojai.
Pirmą kartą statistinis žuvusio motociklo vairuotojo paveikslas buvo sudarytas 2021 m. Kelių direkcija organizuodama renginius, akcijas, skirtas įvairioms eismo dalyvių grupėms, informuoja visuomenę apie grėsmes, kurios kyla, kai nesilaikoma Kelių eismo taisyklių. Dėmesys skiriamas ir mopedų, motociklų vairuotojams.