Penktadienis, 1 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visi įrašai

„Normalumas“ į aviaciją grįš tik po 2-3 metų

www.alkas.lt
2022-11-01 10:50:23
0
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas | airbaltic.lv nuotr.

Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas | airbaltic.lv nuotr.

Pasaulio aviacijai išgyvenant itin sudėtingą skrydžių sutrikdymų laikotarpį, aviacijos ekspertai mano, kad netrukus darbuotojų trūkumas apmažės – aviacijos industrija vieningai ir kaip niekad stipriai stengiasi rasti sprendimus iškilusiems iššūkiams. Anot „SmartLynx“, antros pagal dydį Latvijoje įsikūrusios oro linijų bendrovės, vykdomojo direktoriaus Deniso Zilkinso, nors Baltijos šalys yra gana dėkingoje pozicijoje ir geba greitai reaguoti į iškilusias problemas bei jas lanksčiai spręsti, priešpandeminis „normalumas“ aviacijoje grįš tik po 2-3 metų.

„Dar visai neseniai aviacijos pra laukė pramonė pandemijos pabaigos, tačiau pasekmės buvo žalingesnės nei tikėtasi. Nepadeda ir Rusijos pradėtas karas Ukrainoje. Vasarą situacija Europos aviacijoje buvo tarsi „tobula“ audra, kai įvairios problemos, turinčios įtakos aviacijai, susiliejo vienu metu.

Visgi aviacijoje nėra greito sprendimo, nes visos oro linijos ir oro uostai yra susiję ir priklausomi vienas nuo kito. Deja, žmonės – tiek keliautojai, tiek ir oro uosto bei oro linijų darbuotojai, yra priversti turėti daugiau kantrybės ir nusiteikimo tokiu metu tęsti skrydžius. Mes nepaliaujamai stengiamės, kad visi klientai būtų aptarnaujami aukščiausiu įmanomu lygiu.“

Aviacija yra tarsi didžiulis laikrodžio mechanizmas

Zikins teigia, kad priežasčių kodėl oro uostuose yra ilgos eilės, vyksta skrydžių vėlavimai ir atšaukimai yra daug. Pirmiausia, kyla problemų dėl darbuotojų trūkumo, kurie buvo atleisti pandemijos laikotarpiu, o dabar yra susiradę naujus darbus kituose sektoriuose ir nenori grįžti į senuosius darbus. Tačiau, naujų darbuotojų paieška yra sunkus darbas, o mokymai taip pat užtrunka.

„Vienas pavyzdžių – oro uosto apsaugos darbuotojai. Jie, kaip ir kiti, yra svarbi oro uosto veiklos grandis. Tačiau tam jie pirmiausia turi sėkmingai praeiti nuodugnią asmens patikrą, o paskui būti tinkamai apmokyti, kad galėtų dirbti oro uoste,“ – aiškino Zilkinsas.

Tokios ir panašios pozicijos oro uoste – darbuotojai prie registracijos stalo, bagažo krovėjai, degalų pildymo darbuotojai – lemia, ar orlaivis visas procedūras oro uoste atliks laiku. Todėl, Zilkinsas aviaciją prilygina dideliam laikrodžio mechanizmui. Jei vienoje srityje atsiranda nedidelis gedimas, jis atitinkamai paveikia ir likusias kitas dalis.

„Pavyzdžiui, jei reikiamu momentu tinkamoje vietoje nėra žmogaus, kuris galėtų vilkti lėktuvą, lėktuvo išvykimas bus atidėtas. Dabar jis nebeatvyks laiku į kitą oro uostą, kur kai kurie žmonės, pavyzdžiui, turi jungiamąjį skrydį. Ir jei dar prie šios formulės pridėsime pandemiją, tai jau tampa daug sudėtingesne situacija. Prieš pandemiją aviacija buvo laikoma itin patrauklia industrija, todėl dabar turime įdėti itin daug darbo, kad susigrąžintume žmonių pasitikėjimą,“ – aiškino Zilkinsas. 

Dėl vienos atsarginės dalies kovoja dešimt pretendentų

 Kita didžiulė aviacijos problema – didelis atsarginių dalių trūkumas. Atsarginių dalių trūkumas buvo problematiškas ir prieš karą, o dabar, anot Zilkinso, padėtis ypatingai sudėtinga.

„Dėl karo visiškai sutriko visos esamos tiekimo linijos. Pavasarį itin staigiai padidėjo keliautojų srautai, todėl aviacijos industrija greitai pradėjo tvarkyti ir paleisti lėktuvus iš  naujo. lėktuvai, kurie buvo nenaudojami per karūną. Atsarginės dalys šiuo metu baigiasi ir praktiškai kiekvienai atsarginei daliai yra po dešimt imtuvų. Galų gale gauna tas, kuris turi geresnę sutartį ar tiesiog daugiau pinigų”,  – paaiškino Zilkinsas.

Kadangi aviacija yra stipriai reguliuojama sritis, net ir visiškai naujuose orlaiviuose tam tikros dalys turi būti keičiamos kiekvieną, iš anksto nustatytą, valandą ar nuskristą kilometrą. Kitaip tariant, net ir visiškai naujas lėktuvas reikalaus atsarginių dalių.

Karo Ukrainoje padariniai

 Karas Ukrainoje turėjo itin platų poveikį aviacijos industrijai. Be to, kad Rusija praktiškai pavogė nemažai ten paliktų lėktuvų, ji taip pat pabrangino kuro kainas ir sukėlė atsarginių dalių įsigijimo krizę. Kadangi aviacija Rusijoje ir Ukrainoje yra praktiškai sustojusi, ten skrydžio įgulos, pilotai ir kiti aviacijos profesionalai persikėlė į laisvąją darbo rinką. Dėl didelių Europos šalių apribojimų, juos pirmiausia įdarbino, pavyzdžiui, Azijoje veikiančios oro linijos. Negana to, Rusijos įmonės taip pat siūlė nemažai produktų ir paslaugų, kurioms šiuo metu yra taikomos sankcijos. Pavyzdžiui, kai kurie IT produktai ir paslaugos anksčiau priklausė nuo Rusijos tiekėjų.

 Aviacijos atkūrimas gali tapti ilgo nuotolio skrydis

 Zilkinso teigimu, oro uostų ir avialinijų personalo problema gali būti išspręsta, o situacija šioje srityje greičiausiai greitai palengvės. Pagrindinis vasaros kelionių sezonas greitai baigsis, o daugelis naujų samdomų darbuotojų gaus reikiamus mokymus. Pajamos iš atnaujinto aktyvaus skraidymo vėl bus nukreiptos į darbuotojų samdymą ir konkurencingesnio atlyginimo mokėjimą.

„Tačiau atsarginių dalių problema, kartu su karu ir brangiais degalais, tikriausiai užsitęs ilgiau. Daugelio skirtingų ekspertų nuomone, apie vadinamąjį „normalumą“ aviacijos sektoriuje vėl galima kalbėti tik po 2-3 metų. Matyt, iki to laiko kelios silpnesnės įmonės taip pat bus priverstos užsidaryti arba jas tiesiog prarys stipresnės,“ – teigė Zilkinsas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kada aviacija grįš į įprastas vėžes?
  2. Ateities komitetas: aviacija – Lietuvos ekonomikos sparnai
  3. Aviacija – sritis, kuri tampa ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdu
  4. Aviaciją apgaubęs rūkas sklaidos, tačiau nežinomybė ir baimė keliauti išlieka
  5. Lietuvos Oro linijos švenčia 75-erių metų sukaktį (nuotraukos)
  6. Penkios mėgstamiausios skrydžių kryptys ir išskirtinė praėjusių metų diena
  7. Oro uostų keleiviams iki metų pabaigos „Brexit“ didesnės įtakos neturės
  8. Skrydžių skaičius išaugo, bet praėjusių metų lygį grįšime dar negreitai
  9. Vasarį nuo pandemijos kenčiančiai aviacijai vilčių suteikė ir gėlės
  10. Kitąmet – 18 naujų skrydžių maršrutų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Apdovanojimų iškilmės
Kultūra

Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!

2025 08 01
Putinas, Kremlius, žemė veriasi po kojomis
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko

2025 07 31
Naikintuvai
Lietuvoje

NATO oro policijos misiją perėmė Vengrija ir Ispanija

2025 07 31
D. Trampas davė 10 dienų V. Putinui
Užsienyje

Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?

2025 07 31
Autobusas
Lietuvoje

Susisiekimo ministerija atvėrė duomenis apie viešąjį transportą

2025 07 31
Medininkų žudynių minėjimas
Lietuvoje

Prezidentas pagerbė Medininkų žudynių aukas

2025 07 31
FNTT | fntt.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius

2025 07 31
Kelias
Lietuvoje

Iki rudens bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės kelių

2025 07 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Michailas Pavlivas apie G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!
  • Kaip tekėjo XVI amžiaus didikės ir karalaitės: nuo Bonos Sforcos iki Barboros Radvilaitės
  • Jūros šventėje pristatyti tradiciniai Kuršėnų krašto amatai
  • A. Navys, M. Sėjūnas. Putino režimas kabo ant plauko

Kiti Straipsniai

Apdovanojimų iškilmės

Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!

2025 08 01
Lietuvos nacionalinio muziejaus istorikė dr. Milda Kvizikevičiūtė

Kaip tekėjo XVI amžiaus didikės ir karalaitės: nuo Bonos Sforcos iki Barboros Radvilaitės

2025 08 01
Amatai, Alina ir Algimantas

Jūros šventėje pristatyti tradiciniai Kuršėnų krašto amatai

2025 08 01
Medininkų žudynių minėjimas

Prezidentas pagerbė Medininkų žudynių aukas

2025 07 31
FNTT | fntt.lrv.lt nuotr.

G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius

2025 07 31
Šlovės takas | neringa.lt nuotr.

Neringos Šlovės takas pasipildys naujais vardais

2025 07 31
Vengrija prisideda prie nykstančių europinių žalvarnių populiacijos atkūrimo Lietuvoje

Vengrija prisideda prie nykstančių europinių žalvarnių populiacijos atkūrimo Lietuvoje

2025 07 31
Žvejo mėgėjo bilietas: ką svarbu žinoti

Žvejo mėgėjo bilietas: ką svarbu žinoti

2025 07 31
Apolonija Purelienė peržiūri savo tekstą

A. Purelienė. Apie kolegas pediatrus: atsigręžus į praeitį

2025 07 31
1863 m. sukilėliui, knygnešiui ir tautinio atgimimo žadintojui Motiejui Eimaičiui – 185 metai

1863 m. sukilėliui, knygnešiui ir tautinio atgimimo žadintojui Motiejui Eimaičiui – 185 metai

2025 07 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Michailas Pavlivas apie G. Palucko brolienės įmonėje atliktos kratos, sulaikytas jos direktorius
  • Aleksandras Dubinskis apie Trampo ultimatumo laikrodis tiksi – ką darys Rusija?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kava, cukrus, pienas,

Karšti gėrimai ir sušildys, ir nudžiugins

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai