Išanalizavę Lietuvos ir kitų šalių padangų atliekų tvarkymo patirtį, ekspertai rekomenduoja šias atliekas panaudoti tiesiant kelius, šaligatvius, dviračių takus, o valstybei šiame sektoriuje skatinti paklausą. Jų rekomendacijos pateiktos visuomenei pristatant Aplinkos ministerijos užsakymu parengtą studiją apie padangų atliekų panaudojimą statybos ir kitų produktų gamybos veiklose.
Valstybė turėtų finansuoti tyrimus, kurie nustatytų mūsų šalies sąlygoms tinkamą perdirbtos gumos žaliavos sudėtį ir darbų technologijas. Atsižvelgus į tyrimų rezultatus, turėtų būti pakeistos higienos normos, techniniai reglamentai.
Studijos autoriai siūlo patobulinti žaliųjų viešųjų pirkimų kriterijus, skatinant įsigyti iš padangų atliekų pagamintą produkciją. Jie nepataria taikyti padangų atliekų tvarkymo užstato sistemos modelio, nes jam įgyvendinti reikėtų gerokai didesnių investicijų nei dabar veikiančiai sistemai.
Siūloma skirti valstybės lėšų susikaupusioms iš praeities paveldėtoms padangų atliekoms sutvarkyti, parengti finansavimo metodiką didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėms, kuriose iš gyventojų surenkamos padangų atliekos.
Dar viena rekomendacija – skatinti kolektyvinį padangų atliekų tvarkymą, griežčiau kontroliuoti šių atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitą, atliekų tvarkytojų laikomas padangų atliekų ir iš jų pagamintos produkcijos kiekius.
Studiją ,,Padangų atliekų panaudojimas statybos ir kitų produktų gamyboje, statyboje ar kitose veiklose“ parengė UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“.
Gal prieš 20-25 metus, kai iškilo padangų kalnų miškuose ir jų dūmų smarvės iš visų Lietuvos kaminų lyg iš ugnikalnių problema, stūmiau tą mintį. Ilgai brendo, bet, tikiuosi, SVEIKA subrendo, viską apmąsčius, į viską atsižvelgiant. Taip pat ir į tai, kur jų granules draudžiama naudoti. Jų naudojimas leis mažiau žvyro iš žemės grobti. Jei pasakyta, jog mums duota viskas, ko reikia, vadinasi, jo reikia, ir jis ten padėtas, kur jo reikia.
Manau, padangų negalima naudoti keliams (bent jau jų atkarpoms), einantiems per miškus, per kitas jautrias gamtines zonas, virš požeminių vandens telkinių, vandenų pakrantėmis, saugant nuo apnuodijimo?
Ko gero, kur nėra gamtinių kliūčių, dar galima būtų naudoti takams oro suostuose, aerodromuose, sporto aikštynuose, gal ir geležinkelių keliams tiesti bei remontuoti?
O ateityje kas nors protingas gal sugalvos iš mažiau kenksmingos medžiagos padangas gaminti?