Nuotolinio darbo kultūra daugelį įprastų renginių ir komandas vienijančių veiklų perkėlė į kompiuterių ekranus. Virtualioje erdvėje surengtas ir anksčiau gyvai vykęs „Lietuvos draudimo“ hakatonas, kurio metu komandos kūrė naujoves, padedančias dirbtinio proto ir duomenų analitikos pagalba nustatyti įtartinas žalas ir sukčiavimus.
Duomenų hakatono (angl. Datathon) dalyviai visą parą kiekvienas prie savo kompiuterio telkėsi į konkrečią verslo sritį – sukčiavimų tyrimą žalose. Komandos kūrė seklį robotą, kuris moka atpažinti sukčiavimų schemas bei mokė dirbtinį protą atpažinti „padailintas“ nuotraukas.
„Mūsų duomenimis, šiemet per tris pirmus metų ketvirčius išaiškintų sukčiavimų suma siekė 1,2 mln. eurų. Draudimo bendrovės taiko vis naujesnius įrankius, gebančius automatiškai nustatytas įtariamus nesąžiningus pranešimus apie žalas, draudikams padeda ir robotai, pasitelkiamas ir dirbtinis protas. Dėl naudojamų naujoviškų įrankių, draudikams kasmet pavyksta išaiškinti vis daugiau nesąžiningų bandymų pasisavinti draudimo išmoką, už kurią vėliau sumokėtų kiti vartotojai“, – apie žalų tyrimus kalba Aidas Ignatavičius, vienas iš „Lietuvos draudimo“ Hakatono rengėjų. Nors pasitaiko ir pavienių bandymų padidinti nuostolio dydį ar pranešti apie nebūtą įvykį, jį pramanyti, draudikai vis dažniau pastebi, kad nesąžiningi klientai veikia pasirengę.
„Lietuvos draudimo“ seklys robotas „ŠerlokAI“
„Lietuvos draudimas“ pirmame nuotoliniame hakatone per parą sukūrė ir išvystė seklį robotą, kuris remiasi sąryšiais tarp žalų. Seklys robotas gali automatiškai nustatyti įtartinas žalas duomenų bazėje, suranda sąsajas tarp jų ir taip padeda žalų tyrėjams kasdieniame darbe. Įrankis naudoja grafus, kurie yra plačiai taikomi duomenų ryšiams analizuoti pačiose įvairiausiose srityse – nuo žalų sukčiavimų tyrimo iki pasaulio futbolo varžybų laimėtojo spėliones.
„Komanda nustatė 8 skirtingų tipų sukčiavimo schemas, kurias įrankis galės automatiškai nustatyti iš duomenų. Įrankis naudoja specialią grafų duomenų bazę, kuri leidžia veiksmingiau analizuoti sąryšius tarp duomenų“, – sako vienas iš „Lietuvos draudimo“ Hakatono rengėjų Aidas Ignatavičius.
„Padailintoms“ nuotraukoms atpažinti – dirbtinis protas „Pixelių genomas“
Pasitaiko vartotojų, kurie apdrausdami automobilį ar kitą turtą draudimo kompanijai pateikia „padailintas“ nuotraukas. Juose įvairių įrankių pagalba „užtušuojamos“ žalos, vėliau apie tokią „žalą“ pranešama draudimo kompanijai ir siekiama gauti draudimo išmoką. Labai dažnai tokių padailinimų plika akimi neįmanoma pamatyti.
„Lietuvos draudimo“ duomenų analitikos hakatone buvo sukurtas dirbtiniu protu paremtas „Pixelių genomo“ prototipas, kuris atseka „pakeistas“ nuotraukas. Įrankis yra paremtas duomenų analitika ir ilgainiui išmoksta atpažinti netikras nuotraukas. Hakatono dalyviai varžėsi tarpusavyje – „feikerių“ komanda „padailino“ daugiau nei 200 nuotraukų, kurios buvo panaudotos apmokant ir išbandant „gaudytojų“ komandos kuriamą įrankį.
„Mūsų sukurtas prototipas apjungė skirtingus būdus – nuo paprastesnių būdų iki nervinių tinklų – kurie skirtingais būdais bando nustatyti „padailintas“ nuotraukas. Nedidele persvara nugalėjo „gaudytojų“ komanda, kas yra gera žinia mūsų prototipui. Šio sukurto prototipo tolesnis tobulėjimas bus paremtas vis didesnio nuotraukų kiekio apdorojimu ir išbandymu“, – pasakoja Hakatono rengėjas Aidas Ignatavičius.
Ankstesniuose hakatonuose komandos prototipus kurdavo visą parą užsidariusios biure. Hakatonus „Lietuvos draudimas“ pradėjo rengti ir nuolat rengia nuo 2017-ųjų. Hakatonuose buvo sukurta ir išvyksta nuosavo „Lietuvos draudimo“ kriptovaliutos – LDCoin sumanymas, dirbtinis protas mokytas atpažinti lietuvių kalbą ir kiti sumanymai.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 582 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1000 darbuotojų, Lietuvoje draudikė užima 30 proc. ne gyvybės draudimo rinkos. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdavio Baltijos šalyse. „Lietuvos draudimo“ paslaugas renkasi 40 proc. visų apsidraudusiųjų Lietuvoje, o kitiems bendrovę pataria 9 iš 10 klientų. „Lietuvos draudimas“ kasdien padeda 430 savo klientų.
Sniegas jau pridarė žmonėms rimtų bėdų, nuostoliai viršija 100 tūkst. eurų, tačiau įspėja: tai tik pradžia
– lrytas.lt/bustas/pasidaryk-pats/2022/12/19/news/sniegas-jau-pridare-zmonems-bedu-nuostoliai-virsija-100-tukst-euru-taciau-ispeja-tai-tik-pradzia-nedelsiant-butina-pasi-25546285