Prasidėjus šiltajam sezonui vis daugiau žmonių leidžiasi į trumpas ar ilgesnes išvykas po Lietuvą – nuo poilsio pajūryje iki savaitgalio gamtoje. Tačiau tokiam poilsiui reikia ne tik susiplanuoti nakvynę bei draugiją, bet ir apgalvoti kelionės laiką ir maršrutą. Pavasario ir vasaros laikotarpiu visi keliai vedantys į Lietuvos kurortus būna gerokai apkrauti, prie to prisideda ir šiltuoju sezonu atliekami kelių remonto ir tiesybos darbai. Draudikai savo ruožtu fiksuoja ne ilgėjančias eiles autostradose, bet didėjantį žalų skaičių. Praėjusiais metais buvo išmokėta daugiau nei 100 tūkst. eurų padengti žaloms, kurios nutiko dėl kelių remonto.
Dėl kelių akmenukų – 8 tūkst. eurų žala
Tuose ruožuose, kur vyksta tarpmiestinių, automagistralių ar magistralinių kelių darbai, fiksuojami gana dažni draudžiamieji įvykiai. Pagrindinės to priežastys: intensyvus eismas, nepažįstamos kelio sąlygos ir prastas matomumas. Pasitaiko, kad laikini atitvarai ar kelio ženklai būna išdėstyti taip, kad ne visi vairuotojai juos pastebi. Kartais tam koją pakiša ir per didelis greitis.
Kita dažna problema – ant kelio esančios statybinės šiukšlės, pavyzdžiui, smulkūs akmenukai ar žvyras, kuriuos gali „pakelti“ pro šalį važiuojanti statybinė technika ar kitos transporto priemonės. Be to, prie nelaimingų atsitikimų prisideda staigūs eismo juostų pasikeitimai, susiaurėjimai, nelygi kelio danga ir netikėtai į darbo zoną įvažiuojančios arba iš jos išvažiuojančios statybinės transporto priemonės. Šiuose ruožuose padidėja ir padangų pradūrimo ar transporto priemonių susidūrimo rizikos.
„Praeitais metais dėl atsitikimo kelio darbų ruože asmeniui buvo išmokėti 8 tūkst. eurų, kai į automobilio priekinį stiklą, bamperį ir variklio dangtį pataikė trys akmenukai. Atrodytų mažytis incidentas sukėlė tikrai didelių nuostolių, nepatogumų ir, žinoma, išgąsčio vairuotojui bei keleiviams. Beveik 13 tūkst. eurų buvo išmokėta už ne eilinį eismo įvykį automagistralėje. Automobilių kolonoje dėl kelių remonto stovėjęs vairuotojas staiga pajuto, kad į jį ir kitus automobilius trenkėsi kitas vairuotojas, kurio greitis siekė net 140 km/val.“, – pasakoja draudimo bendrovės „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.
Žinovė primena, kad nors kelio darbai ir sulėtina keliones, labai svarbu, kad vairuotojai išliktų kantrūs ir budrūs.
Pastabumas, greita reakcija ir kelių taisyklių laikymasis tokiose situacijose gali apsaugoti ne tik nuo didelių nuostolių, bet ir rimtų sužalojimų.
Po elektromobilio krovimo – nemaloni staigmena
Kelio darbai miestuose sukelia ne ką mažiau pavojingų situacijų nei kelių remontai automagistralėse. Dažnas vairuotojas nepastebi kelio ženklų ir įvažiuoja į atitvarus ar pavojingas zonas, dėl nelygaus asfalto ar gilių duobių praduriamos padangos. Tai itin aktualu, kai duobės lieka nepažymėtos. Tokiu atveju, aplink gyvenantys vairuotojai, žinodami gatvės ypatumus, pristabdo. Tačiau vairuotojai, kurie gatve važiuoja retai ar pirmą kartą, nepastebi kliūties, nesulėtina greičio ir praduria automobilio padangas.
Praeitais metais buvo fiksuota ir kitokio tipo žalų. Draudimo bendrovė sulaukė skundų dėl krovimo stotelėje krautis paliktų elektromobilių. Jų savininkai teigė nukentėję dėl asfaltavimo darbų.
„Vairuotojai paliko elektromobilius krovimo stotelėje, o prie gretimo pastato vyko aikštelės asfaltavimo darbai. Grįžę pastebėjo, kad automobiliai padengti smulkiais smalos taškeliais. Žalos dydis abiem atvejais siekė apie 600 eurų, nes emulsijos dulkės padengė tiek automobilių stogus, tiek langus, dureles, žibintus ir veidrodėlius. Būtent toje miesto vietoje nukentėjo du automobiliai, bet panašių žalų buvo ir daugiau.
Visada patariame klientams automobilius statyti saugiose zonose, apgalvojant tiek vagystės riziką, tiek nelaimingų atsitikimų tikimybę. Visų gyvenimo situacijų apgalvoti neįmanoma, tačiau, jei tik yra galimybė, apgalvokite, ar vieta, kur statote automobilį, ypač, jei paliksite jį ilgesniam laikui, yra saugi“, – teigia G. Jasaitė.
Miesto statybų zonose stovintys automobiliai dažnai nukenčia nuo atsitiktinių incidentų. Pavyzdžiui, atliekant statybos darbus ant stovinčių automobilių gali netyčia išsipilti dažų ar cheminių medžiagų, kurias ypač sunku pašalinti. Retais atvejais šalia statybų zonų stovintys automobiliai gali nukentėti ir netyčia ant jų užkritus statybinei įrangai.
Įrankiai, statybinės nuolaužos iš pastolių ar šalia esančių įrenginių gali nukristi ir išdaužti langus, žibintus ar visai sumaitoti transporto priemonę. Draudikai įspėja, kad už savo turtą, visų pirma, esame atsakingi mes patys, tad visuomet apsidairykite, kokioje aplinkoje jį paliekate.