AB „Kelių priežiūra“ kelininkai skelbia, kad per daugiau kaip keturis pastaruosius mėnesius užtaisyta 37 128 m² išdaužų, tai sudaro daugiau nei 154 tūkst. duobių arba beveik 88 krepšinio aikšteles. Dėmesys skirtas ne tik intensyviausiems valstybinės reikšmės keliams, bet ir krašto bei rajoniniams keliams, ypač tose vietovėse, kur danga labiau susidėvėjusi.
Pasak žinovų, dangos viršutinio sluoksnio pažaidų bei duobių susidarymą lemia klimato ir orų pokyčiai kuomet per degradavusių kelių dangos plyšių tinklą atlydžio metu vanduo prasiskverbia į gilesnius dangos sluoksnius, o vėliau šąlant plečiasi ir juos ardo. Bendrovės teigimu, prie sparčiai atsiveriančių išdaužų susidarymo prisidėjo sausį ir vasarį vyravę nepastovūs orai, gausūs atšilimo ir užšalimo ciklų.
„Kelių priežiūros“ specialistai atkreipia dėmesį, kad visų duobių pašalinti iš karto neįmanoma, todėl darbai organizuojami remiantis Kelių nuolatinės priežiūros normatyvais. Tai reiškia, kad kritinės išdaužos tvarkomos nedelsiant, kitos – pagal nustatytą periodiškumą. Žinovų teigimu, atskitai vertinama kone kiekviena pažaida ar jų grupė, tuomet nustatoma užduotis defektų šalinimo komandai, nustatomos ir priskiriamos priemonės saugiam eismui užtikrinti.
Be to, aktyviai reaguojama ne tik į patrulinių apžiūrų bei kitus, bet ir į pranešimus navigacinėje programėlėje „Waze“. Kelininkai primena, kad vairuotojų pažymimi duomenys patenka tiesiai į „Kelių priežiūros“ sistemas ir taip padeda dar greičiau nustatyti problemines zonas ir įtraukti šiuos duomenis į defektų šalinimo užduotis.
Vairuotojų prašoma būti budriais, ypač važiuojant vietomis, kur sunku įžiūrėti galimą duobę, pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu, lyjant lietui ar po jo, kai duobes užpildo vanduo ir kartais sunku įvertinti, kokio dydžio bei gylio gali būti ištrupėjusi kelio dalis.
Parengta pagal „Kelių priežiūros“ pranešimą
YouTube: 20250313 – Poderskis griaus senus daugiabučius.
Gal Poderskis ir blogas, bet aš už sovietinio šlamšto perstatymą.