Pirmadienis, 24 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Sostinės opozicija atgaivina metro idėją

www.alkas.lt
2025-01-24 13:35:00
17
Aleksandras Nemunaitis | „Lietuva-VISŲ“ nuotr.

Aleksandras Nemunaitis | „Lietuva-VISŲ“ nuotr.

       

Politinė partija „Lietuva-VISŲ“ kategoriškai pasisako prieš Vilniaus miesto savivaldybės planus didinti viešojo transporto bilietų kainas.

Toks sprendimas dar labiau apsunkins miesto gyventojų ir svečių finansinę padėtį, sumažins viešojo transporto patrauklumą ir paskatins daugelį gyventojų rinktis automobilius. Tai ne tik prieštarauja Vilniaus tvarumo tikslams, bet ir gilina transporto spūsčių bei oro taršos problemas mieste.

Pasak „Lietuva-VISŲ“ pirmininko Aleksandro Nemunaičio, Viešojo transporto sistemai būtina ilgalaikė ir tvari reforma, kurios tikslas – padaryti jį patogų, greitą ir prieinamą visiems miesto gyventojams. Didinti bilietų kainas, užkraunant transporto finansinius iššūkius gyventojų pečiams, nėra teisinga. Ypač tai kelia klausimų, kai miesto biudžetas švaistomas abejotinos vertės projektams, tokiems kaip vandens viešojo transporto kūrimas, kuris neturi jokios realios įtakos miesto susisiekimo problemoms.

Metro idėja

„Lietuva-VISŲ“ siūlo savo sprendimus. Siekdami didinti viešojo transporto patrauklumą ir užtikrinti Vilniaus ateitį kaip modernaus bei tvaraus miesto, kviečiame pradėti realų Vilniaus metro projekto vystymą. Metro sistema – tai ne tik greitesnė ir efektyvesnė susisiekimo priemonė, bet ir ilgalaikis sprendimas, mažinantis spūstis, oro taršą bei automobilių naudojimą.

„Metro – tai ne prabanga, o būtinybė augančiam miestui. Mes tikime, kad Vilniaus gyventojai nusipelno patogaus, modernaus ir prieinamo transporto sprendimo, kuris iš esmės pakeistų miesto judėjimo galimybes“, – sako Aleksandras Nemunaitis.

Raginame Vilniaus miesto valdžią sustoti ir pergalvoti savo sprendimus. Viešasis transportas turi būti prieinamas kiekvienam, o jo finansiniai iššūkiai sprendžiami ne trumpalaikėmis priemonėmis, o ambicingais ir ateitį užtikrinančiais projektais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Metro. Kas pirmas?
  2. Kas trukdo pradėti metro statybas Vilniuje?
  3. Spaudos konferencija „Metro – rimta alternatyva transporto kamščiams“ (tiesioginė transliacija, video)
  4. Siūloma didinti sostinės viešojo transporto kainas
  5. Metro Lietuvoje – klausimai ir atsakymai (video)
  6. Dėl Vilniaus metro Seimas tarsis su Vyriausybe ir savivaldybe
  7. Iki sprendimo statyti Vilniuje metro liko paskutinis žingsnis
  8. Į sostinės gatves išvažiuos 20 naujų troleibusų
  9. Nauji troleibusai sostinės gatves pasieks rugpjūtį
  10. Sostinės viešajame transporte popierinių bilietų nebeliks
  11. Sostinės centrą užpildė traktoriai
  12. Traukinys sujungs keturių valstybių sostines
  13. Į sostinės sankryžas grįžta žaliosios rodyklės
  14. Sumanymas Vilniuje statyti metro skinasi kelią
  15. Sostinės viešasis transportas sulaukia vis geresnių vertinimų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 17

  1. +++ says:
    10 mėnesių ago

    Mano nuomone, metro Vilniui netinka. Senajam projekte numatytos kryptys po Senamiesčiu keltų pavojų jo pastatams, Vilnius labai kalvotas, plotas didelis, o gyventojų tankumas mažas. Yra ir antžeminių transporto rūšių.

    Atsakyti
    • >+++ says:
      10 mėnesių ago

      Ypač, kad būtent ten (ir kažkiek po Naujamiesčiu ) daugybė požeminių upelių bei šaltinių. Metro eismo keliamas stiprus ir nepertraukiamas tokiomis ypatybėmis pasižyminčio grunto virpinimas prilygsta sąmoningam, suplanuotam senojo Vilniaus naikinimui. Nuolat virpinami pastatai neilgai trukus grius lygiai taip pat, kaip šiandien Putino dronų griaunami Ukrainos miestai… Ir padarysime tai patys, be jo pagalbos… Na, žinoma, taip bus išlaisvintos plačios erdvės „išskirtinio skonio ir elegancijos” gelžbetonio ir stiklo tvartams…

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 mėnesių ago

        Sugrius ir suraišioto namo vaizdo architektūros statomos Nacionalinė koncertų salės rūmai ant Tauro kalno, o jau apie stadiono vejos kokybę dėl metro keliamų grunto siūbavimų nėra ką ir kalbėti. Ir apskritai Vilnius yra ant po juo esančio didžiulio vandenyno. Jau dabar jaučiasi žemės siūbavimai troleibusams pravažiuojant. Tad Vilniui belieka tik orinis, droninis susisiekimas, kurio techninių galimybių tektų dar kokį dešimtmetį palūkėti.

        Atsakyti
        • >Kažin says:
          10 mėnesių ago

          Gal Tautos namų tikėjotės?..
          Pažangių pažiūrų merams tokie, kaip Basanavičius, – ne autoritetas! Nei Šimašiui, nei Benkunskui!

          Atsakyti
        • +++ says:
          10 mėnesių ago

          Tikrasis to kalno vardas – Pamėnkalnis (lenkiškuos žemėlapiuos – Pamena gura).

          Atsakyti
          • Vilna says:
            10 mėnesių ago

            Tai grynai lietuviškos kilmės pavadinimas. Ką nors paminėti – reiškia įsiminti tai kaip kokį požymį, kaip ką nors įsimintino sakiusį įvykį, kūrinį, asmenį ir pan. Tas charakteringas požymis, darbas, veikla yra pažymima – paprastai išreiškiama vaizdiniu, ženklu, ‘veidu’, bruožu, vėliava. Dabar firminiu ženklu vadinama.
            Atsižvelgiant į šią semantiką Pamėnkalnis (Paminkalnis – akivaizdu ‘pa-‘ čia yra priešdėlis) reiškia centrinę, miesto, žemės vietą, kurioje saugomas atitinkamos savasties, ypatumo simbolis, vėliava, garbė. Basanavičius šitai suvokė, todėl ir parinko Pamėnkalnį kaip vietą Tautos namams. Tuos ‘min-, mint-, mant-‘ sandus turi lietuvių kunigaikščių vardai – Mindaugas, Gediminas, Skirmantas, o tai rodytų, kad jų valdymas yra susijęs su Vilniumi. Taigi tų, kurie šio Vilniaus lietuviškumo nesuvokia į miesto ir valstybės valdžią nerinktini.

  2. P.Skutas says:
    10 mėnesių ago

    Lėkšta čia ta partijos politika, – Benkunskas nori didinti transporto bilietų kainas, tai opozicija ištraukia metro idėją Vilniuje. Man regis Benkunskui prieštarauti derėtų dėl kitko, – planų žalius kiemus išgrįsti betoninėmis trinkelėmis. Antai klimatas karštėja, tai, kad sumažinus miestuose vasaros karščius, Vakariuose šalys – Belgija, Olandija, Vokietija ėmėsi Žalio kiemo idėjos. Betono plokštės kiemuose ardomos, jie verčiami žaliomis vejomis. Šiems darbams finansuoti savivaldybės teikia ner finansinę paramą. Taigi Vilnius betonuodamas kiemus veikia priešingai negu Vakarų Europa, siekia karštėjanrį klimatą sostinėje dar pakarštinti.

    Atsakyti
  3. Rapolas says:
    10 mėnesių ago

    Nuotraukoje besišypsantis individas “Lietuva-VISŲ” supranta laaabai tiesiogiai ir tiesmukiškai. Keista matyti Alke.

    Atsakyti
  4. Jonas says:
    10 mėnesių ago

    Transporto problemoms miestuose spręsti jau seniai surasti būdai. Juos galime pamatyti nuvykę į bet kuriuos didesnius pasaulio miestus. Jeigu antžeminis transportas netelpa miesto keliuose ir gatvėse, jis iškeliamas ant tiltų ir estakadų, arba kišamas po žeme. Tai elementaru. Vilniui siūlyti tramvajus yra visiška kvailystė. Net Zuokas to jau nesiūlo. Tad lieka tik požeminis metro. Jo ateitis netolima.

    Atsakyti
    • +++ says:
      10 mėnesių ago

      Bet Via Baltikos net ir Nemunaitis nesiūlo kišti po žeme.

      Atsakyti
    • Kiek pamenu, says:
      10 mėnesių ago

      bėginio tramvajaus mintį teisino tuo, kad jis elektra varomas, tad neterš oro.
      Kadangi jau seniai egzistuoja troleibusai, o šiais laikais ir elektrobusai, tai kloti bėgių gatvėse nėra jokio reikalo. Vadinasi, tiedu sumanymai nebeįdomūs, o ir jų atnešami pinigėliai ne tokie, kokius metro statybos žada… Metro – tai rimtas biznis… Metro – tai ohoho!

      Atsakyti
  5. Tada - tramvajus? says:
    10 mėnesių ago

    LRT TV žiniose tik ką tramvajų reklamavo. Teisina tuo, kad Kaunas jau jo nori.
    Matyt, labai muzikalūs, grožį mylintys žmonės – jiems ir bėgiai gražu, ir dieną naktį jų jautrią klausą glostantis tramvajaus džeržgimas bėgiais.

    Atsakyti
  6. Ramunė says:
    10 mėnesių ago

    Ne metro, o tramvajų keletas linijų radikaliai pakeistų visuomeninio transporto darbą Vilniuje. Visų pirma, tai daug pigiau ir simtą kartų patogiau, neteikės leistis į požemius, norint pravažiuoti kelias stoteles. Esu įsitikinusi, kad metro Vilniuje nebus populiarus. Be to, tam kad pastatyyt metro, teikalingi grunto ir kiti tyrimai, o tai gali užsitęsti tiek pat kiek stadiono statyba. Aisku. Jeigu liks tokia įtempta tarptautinė padėtis, viena linija metro galėtų atstoti apsaugą nuo karo padarinių. Bet tai teikia atidėti vėliau. Kai vazinės tramvajai ir visi dziaugsis puikiu miesto transportu. Vilnius yra viemintelis miestas-sostinė,kuri neturi tramvajaus. Daugelis turistų labai dėl to nustemba, kas be ko, ir pasijuokia. Kad Vilnius tik didelis kaimas, nes nėra normalaus visuomeninio transporto. Rygą mes dabar lyginam su Vilniumi, kad jau panasus skaicius gyventojų. O Rygoje jau pries 20 metų buvo , jei neklystu, 14 tramvajaus maršrutų.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      10 mėnesių ago

      Tramvajui – NE.

      Atsakyti
    • Kažin says:
      10 mėnesių ago

      Bet ką tramvajus susisiekimo naudai galėtų spręsti, – tada susiaurėtų važiuojamoji dalis automobiliams?

      Atsakyti
  7. Senis says:
    10 mėnesių ago

    Kelios detalės metro klausimu.
    – Vienos trasos inž-geologiniai tyrimai buvo padaryti dar sovietiniais metais, yra ataskaitos.
    – Kitose šalyse mažesni miestai už Vilnių yra įsirengę metro.
    – Metro – bene geriausia priemonė apsaugoti gyventojus bombardavimų metu. Prisiminkime dabartinę Ukrainos patirtį.
    – Baikime tas šnekas apie vibruojančius ir griūvančius pastatus.

    Atsakyti
    • +++ says:
      10 mėnesių ago

      Koks gruntas tuose metro įsirengusiuose miestuose ? Smėlis, kaip Vilniuje ?
      Koks gyventojų tankumas ?

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

TVF misija
Lietuvoje

TVF: Lietuvos ekonomika augs, reikės atsakingų sprendimų

2025 11 24
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas nuotoliniu būdu dalyvavo EVT susitikime

2025 11 24
Žemė
Lietuvoje

Valstybinę žemę galima pirkti ir išsimokėtinai

2025 11 24
Dviračių takas
Lietuvoje

Seimo nariai ir žinovai teikia pasiūlymus dėl dviračių eismo saugumo

2025 11 24
Čiuožykla
Gamta ir žmogus

Sostinės Rotušės aikštė atvers kalėdinę čiuožyklą

2025 11 24
Kelias, žiema
Gamta ir žmogus

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Volodymyras Zelenskis
Lietuvoje

G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas

2025 11 24
Vandens telkinys
Lietuvoje

Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos

2025 11 24

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie V. Sinica. Želigovskis Vilnių okupavo ar išvadavo?
  • +++ apie G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas
  • Kažin apie V. Sinica. Želigovskis Vilnių okupavo ar išvadavo?
  • P.Skutas apie G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • TVF: Lietuvos ekonomika augs, reikės atsakingų sprendimų
  • Prezidentas nuotoliniu būdu dalyvavo EVT susitikime
  • Valstybinę žemę galima pirkti ir išsimokėtinai
  • Su bankų vadovais I. Ruginienė aptarė sukčiavimo užkardymą, paslaugas regionuose

Kiti Straipsniai

TVF misija

TVF: Lietuvos ekonomika augs, reikės atsakingų sprendimų

2025 11 24
Žemė

Valstybinę žemę galima pirkti ir išsimokėtinai

2025 11 24
Čiuožykla

Sostinės Rotušės aikštė atvers kalėdinę čiuožyklą

2025 11 24
Volodymyras Zelenskis

G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas

2025 11 24
Vandens telkinys

Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos

2025 11 24
Restauruotos vertybės papildys Valdovų rūmų muziejaus parodą

Restauruotos vertybės papildys Valdovų rūmų muziejaus parodą

2025 11 24
Pašto ženklai Šv. Kalėdos ir Naujieji metai

Lietuvos paštas pristato karpinių meno įkvėptus šventinius ženklus

2025 11 24
Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė

Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė

2025 11 24
Plakatas iš lapkričio 21 d. mitingo

T. Baranauskas. Kultūrveibinai

2025 11 23
Seni išmanieji telefonai

Elektronikos „vaiduokliai“: kas nutinka užmirštiems įrenginiams?

2025 11 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie V. Sinica. Želigovskis Vilnių okupavo ar išvadavo?
  • +++ apie G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas
  • Kažin apie V. Sinica. Želigovskis Vilnių okupavo ar išvadavo?
  • P.Skutas apie G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas
  • Tomas Jakutis apie Mirė prozininkas, vertėjas Banguolis Balaševičius
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.

Klaipėdos Atgimimo aikštės padėtis aptarta Seime

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai