Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Razauskas. Mūsų ir baltarusių Vytis

Dainius Razauskas, www.alkas.lt
2025-01-21 18:03:55
80
dr. Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

dr. Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Rankos svyra iš apmaudo ir nevilties, kad vis reikia priminti dalykus, kurie turėtų būti savaime suprantami kiekvienam moksleiviui. Maždaug iki VII a. rytuose imtinai ligi Maskvos ir dar gerokai toliau, pietuose ligi Kijevo buvo kalbama lietuviškai (žinoma, ne šiuolaikine bendrine kalba, o tarmėmis, šiauriau – latgalių tarmėmis).

Baltiškos kilmės veikiausiai ir pats Maskvos pavadinimas (nuo upėvardžio Maskuva ar Maskava). Pora šimtų kilometrų į pietryčius nuo Maskvos prie Volgos (irgi lietuviškos kilmės upėvardis) nuo seno gyvenančių ugrofinų mordvių liaudies dainose dievas Purgine (lietuvių Perkūno skolinys) ima į žmonas žemės merginą, vardu Litova (plačiai žinomo vaizdinio apie viešpatį, imantį į žmonas jo valdomą žemę, atmaina). Mordovijoje vardu „Litova“ («Литова») pavadintas folklorinis ansamblis, moterų draugija, knygų leidykla, netgi dramaturginė pjesė.

Baltiški vandenvardžiai
Baltiški vandenvardžiai | wikimedia.org nuotr.

Maždaug tuo metu, apie VII a., į vadinamųjų rytų baltų žemes iš pietvakarių ėmė skverbtis slavai. Ypač jų skverbimąsi paspartino skandinavų vikingų įsisavintas vandens kelias Dauguva ir Dnepru iš Baltijos į Juodąją jūrą ir toliau „į graikus“. Pietuose ant šio kelio iškyla Kijevas (senasis pavadinimas Kūjava), palei visą šį vandens kelią įsikuria miestai, atsiranda Rusia.

Pats Rusios pavadinimas skandinaviškas, skandinaviški pirmųjų jos kunigaikščių vardai Igoris, Olegas, Oljga, Vladimiras (pastarasis iš Voldemaro ar Valdimero ilgainiui slavų prisitaikytas, kad skambėtų kaip palinkėjimas volodi ar vladi mir ‘valdyk pasaulį’). Skandinaviškas ir anuometį karalių-kunigaikštį žymintis rusų kalbos žodis kniazj, kilme sutampantis su lietuvių kuningas, kunigas ir mažybiniu kunigaikštis.

Dabartinės Baltarusijos (tiksliau, Baltarusiõs) pagrindą sudaro anuomet krivičių genties gyventos žemės, užėmusios visą Dnepro aukštupį su Smolensku, maskvėnų užgrobtu XVII a. Dabar įprasta krivičius laikyti slavų gentimi, bet senuosiuose pačios Rusios metraščiuose juos sakoma dar kalbėjus „sava kalba“.

Jie ir bus anie lietuviškai bei latgališkai kalbėję senieji tų kraštų gyventojai, patekę į istorijos akiratį. Ir pats krivičių pavadinimas neturi kito paaiškinimo kaip kad nuo krivio, kurio dvasinę-kultūrinę įtaką veikiausiai ir mena. Ne atsitiktinai krivičiai taip noriai prisijungė prie XIII–XIV a. iškilusios Lietuvos karalystės (vadinti ją ligi sąjungos su Lenkija kunigaikštyse – idiotizmas).

Dar vienas dalykas, kurį būtina turėti galvoje, – tai skirtumas tarp saujelės valdovų, dvariškių, miestiečių kalbos bei tautybės ir milžiniškos daugumos aplinkinių gyventojų. Pirmieji rašė apie save metraščius, todėl į juos pateko, o antrieji nerašė, todėl nepaliko kalbinių pėdsakų. Bet kai aplink vikingų „kelią į graikus“ pilyse ir miestuose įsiviešpatavo rusai (iš pradžių skandinavai, paskui jau slavai), aplinkinių girių skynimuose žmonės, kaip ir anksčiau, dar ilgai kalbėjo lietuviškai ir latgališkai.

Esama nuomonės, išsakytos ne vieno mokslininko, kad Lietuvos plėtimasis į rytus buvo ne „ekspancija į slavų žemes“, o sugrįžimas į užgrobtas savo žemes, kurių gyventojai, pavergti jiems svetimų kunigaikščių, sugrįžtančią Lietuvą suvokė kaip išvadavimą, o atėjusius lietuvius – kaip saviškius.

Be dvaro ir miesto, prie Rusios įtakoje atsidūrusių lietuvių žemių slavinimo itin prisidėjo jos priimta krikščionybė – rytų slavų stačiatikybė, tapusi tiesiog „rusų tikėjimu“. Profesoriaus akademiko a. a. Zigmo Zinkevičiaus nustatyta, jog vadinamoji Lietuvos etninių žemių rytinė riba, išlikusi daugmaž pastovi nuo Lietuvos krikšto ligi pat XX a. pradžioje atkurtosios Lietuvos, – tai tiesiog riba, ligi kurios XIV a. Lietuvoje iš rytų jau buvo įsigalėjusi stačiatikybė.

Priimtoji lenkiškoji katalikybė („lenkų tikėjimas“) paprasčiausiai sutabdė stačiatikybės plitimą ir likusios lietuviškos Lietuvos kalbinį rusinimą pakeitė prasidėjusiu lenkinimu.

Vadinasi, į rytus nuo vadinamosios etninių žemių ribos irgi nuo seno gyventa lietuvių, tik tapę stačiatikiais jie automatiškai buvo priskirti rusams (rusėnams), nė nesirūpinant, kokia kalba gal dar ilgai kalbėjo namuose. O XX a. didelė dalis jau etninių Rytų Lietuvos ir atkurtosios Lietuvos valstybės žemių dėl lenkų okupacijos galų gale irgi atiteko Baltarusiai ir dabar, tiesiog beregint, baigiamos surusinti.

Taigi visa vadinamoji Baltarusia (šiaip jau imtinai su Smolensku) yra buvusi Lietuva. Visi vadinamieji baltarusiai yra buvę lietuviai. Dabartinių baltarusių protėviai kartu su mūsų, dabartinių lietuvių, protėviais visi vienodai buvo lietuviai ir drauge sukūrė Lietuvos valstybę, kurios dabar paties branduolio pusė yra atsidūrusi Baltarusioje. Todėl dabartiniai baltarusiai lygiai taip pat yra senosios Lietuvos paveldėtojai kaip ir mes, dabartiniai lietuviai. Užtat Vytis yra lygiai tiek pat jų herbas kaip ir mūsų.

Vyčio herbas ne skiria ir priešina mus, dabartinius baltarusius ir dabartinius lietuvius, bet sieja, jungia ir vienija, nes mena buvusią vienybę. Vyčio herbas – tai orientacija į senąją vieningą galingą Lietuvą, iš kurios mes „stiprybės semiamės“ lygiai taip pat kaip dabartiniai baltarusiai, vos tik jie prisimena savo praeitį ir šaknis. Vadinamųjų baltarusių šaknys – ne Rusijos, o Lietuvos žemėje. Iš tikrųjų jokie jie baltarusiai, kaip juos apšaukė maskoliai, šitaip prisiskirdami sau, o tikri lietuviai, tik slavakalbiai. Slavakalbiai lietuviai.

Štai čia ir slypi visa opa. Nuo dūrinio „slavakalbiai lietuviai“ mes kažkodėl stengiamės pašalinti „lietuviai“ ir taip patys patvirtiname juos esant slavus, palikdami Rusijos glėbyje. Bet iš tikrųjų nuo dūrinio „slavakalbiai lietuviai“ reikia pašalinti dėmenį „slavakalbiai“.

Palengva tai daryti buvo galima jau seniai. Nuo pat Nepriklausomybės pradžios Gudijoje veikė įtakinga bendruomenė, kilme saisčiusi save su baltais – lietuviais, latviais ir prūsais, leidusi storą kultūrinį žurnalą prūsišku pavadinimu Druvis (pažodžiui ‘tikėjimas’).

Jie ilgai beldėsi į užkurtusias mūsų širdis ir ištižusius protus, ieškodami pritarimo, palaikymo, padrąsinimo, kai kurie jų savo jėgomis pramoko lietuviškai, latviškai, netgi prūsiškai. Tačiau ką visą tą laiką veikėme mes, pasakykite? Mūsų valdžia? Ką veikė mūsų ministras pirmininkas, kai palaikymo į jį kreipėsi gudų judėjimas prieš atominės elektrinės statybą Astrave? Ką?

Klausimas, ar mes patys verti Vyčio, kurio jiems pavydime.

Reikia ne Vyčio gudams pavydėti, o mokyti juos kalbėti lietuviškai. Ypač tuos, kurie patys čia suvažiavo – ko gi dar jie čia suvažiavo, jei ne mokytis lietuviškai, pasakykite?

Lietuva turi būti atvira visiems, kalbantiems lietuviškai, visų pirma – sugrįžtantiems į savo tikrąją tautą nutautėliams. Ir Lietuvoje turi būti visiškai neįmanoma išgyventi nekalbant lietuviškai, nė vienos dienos.

Vìsos minėtos lietuviškai kalbėjusios žemės buvo prarastos todėl, kad liovėsi kalbėjusios lietuviškai. Todėl, kad lietuvis užkalbintas sutiko kalbėti rusiškai. Vienokiomis ar kitokiomis „pateisinamomis“ aplinkybėmis.

Todėl daugiau nė žodžio rusiškai, nė su pačia Cikanauskiene!

Lietuvoje daugiau nė žodžio rusiškai! Jokiomis aplinkybėmis! Jokių pasiteisinimų! Lietuvis, Lietuvoje prabilęs rusiškai, yra Tėvynės išdavikas.

Kitaip mes patys netrukus būsime (Balta)Rusija. Nes rusų kalba nuo seno yra esminis rusinimo laidas ir vienas galingiausių Rusijos ginklų, tikrasis „orešnikas“ (kaip lenkų kalba – Lenkijos).

Visi aplinkui perdėm aiškiai tai suvokia, vien mes ligi šiol atkakliai snaudžiame savo tūkstantmẽčio idiotizmo ūkuose, apsimesdami nesuprantantys, kad lietuvių kalba yra ir visuomet buvo tikrasis mūsų Vytis, o jo iškeltas kalavijas – ligi spindesio išgaląstas lietuviškas žodis.

Tėvynės teturime tiek, kiek jam leidžiame apginti.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Razauskas. Žmogaus teisės ir laisvas asmens pasirinkimas
  2. D. Razauskas. Lietuvos Apvaizda: Gegužės 3-osios konstituciją prisimenant
  3. D. Razauskas: tikrasis mūšis dėl Lietuvos vyksta mūsų dvasioje (audio)
  4. D. Razauskas. Saldainis „strateginiam partneriui“
  5. D. Razauskas. Kaip kvailutis rengiasi ginti tėvynę
  6. D. Razauskas. Kūrybos jungas
  7. D. Razauskas. Marsiečiai mus apgins
  8. D. Razauskas. Vergo skundas
  9. D. Razauskas. Mėlynojo vandens aidas
  10. D. Razauskas. Žmogaus teisės ir neapykanta Lietuvai
  11. D. Razauskas: Lietuva – tai būdas žiūrėti į pasaulį
  12. D. Razauskas. „Mano būstas“ dirba Maskvai?
  13. D. Razauskas. Tegul saulė Lietuvoj tamsumas prašalina
  14. D. Razauskas: Argi lietuvių dauguma – Tėvynės išdavikai?
  15. D. Razauskas. Ženklas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 80

  1. nuo Lydos says:
    4 mėnesiai ago

    Susigiedojo Nausėda su Razausku: ir vienam negaila pasidalinti mūsų valstybės ženklu ir kitas kviečiasi į mūsų kiemą neprašytus “‘draugelius”.
    Balti rusai yra balti maskoliai ir jų valstybė Baltarusija nėra Lietuvos paveldėtoja. Nebent persivadins Rytų Lietuva, atkurs užsėstą Lietuvos palikimą ir lietuviškas mokyklas, įsives valstybinę lietuvių kalbą. Tada ir pažiūrėsim.
    Dabar – jokių nuolaidų baltiems maskoliams.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      4 mėnesiai ago

      Bialarūs pavadinmas yra lietuviškas (baltiškas) žodis negretintinas su rusų bielyj – ‘baltas’ reikšme. Taigi reikalinga išsiaiškinti pavadinimo žodžio kilmę, kuri regis yra labai sena.

      Atsakyti
  2. Rimgaudas says:
    4 mėnesiai ago

    Prieš daugiau kaip parą, Dainiau, parašiau šiuo klausimu komentarą V. Apžvalgininkui. Po manęs yra keli įrašai, tačiau mano pastebėjimas, matyt, V. Apžvalgininkui nėra įdomus.

    Atsakyti
  3. Deja deja says:
    4 mėnesiai ago

    Suprantu gerb. Dainiaus geranoriškumą, nors straipsnyje yra šiek tiek idealizmo (prašau neįsižeisti) . Jei gerai supratau, mes licvinistams nesame lietuviai ( licviny), bet žemaičiai ( gystaryčnyja žamojty,žmogusy-letuvisy).Pagal licvinistus licvinai yra slavai, o letuvisai-baltai . Berods prieš porą dešimtmečių diktatorius Lukašenka įsakė baltarusių istorikams baigti su tomis baltarusių baltiškos kilmės teorijomis ir įsakė mokymo įstaigose mokyti apie slavišką baltarusių kilmę.be-tarask.wikipedia.org/wiki/Летувісы

    Atsakyti
  4. Dej deja says:
    4 mėnesiai ago

    Štai lenkiškame Vikipedijos straipsnyje aiškinama, kad lietuviai dabartinėje Baltarusioje yra kolonistų palikuonys (!!!) “W związku z litewską kolonizacją wschodniej Białorusi, która przypadła na czwartą ćwierć XIX wieku, Litwini występowali również w powiatach: orszańskim – 1,4 tys., sienneńskim – 0,8 tys., czauskim – 0,5 tys. i borysowskim – 0,4 tys…”pl.wikipedia.org/wiki/Litwini_na_Białorusi

    Atsakyti
  5. P.Skutas says:
    4 mėnesiai ago

    Be abejonės Lietuvos ir Baltarusijos kiek skirtingi Vyčiai tik liudytų abiejų šalių ir žmonių giminystę, kuri, akivaizdu, iki pasiutimo visų pirma veda Pilsudskinę lenkybę – žlugdo visą lenkybės kresų politikos strategiją. Maskvos vietovių lietuviškumą įžvelgė ir patys rusų kalbininkai (Toporovas, kiti). Šiuo atveju įdomus žodžių reikšmių ryšys atsiveria sugretinus Volgos, Maskvos ir Okos upių pavadinimus lietuvių kalbos kontekste, giminiuojant (o tai kalbotyriškai yra pakankamas pagrindas) Volga – valgyti, Maskva – misti (iš jo yra rusų ‘miska’ – indas, iš kurio valgoma), maistas yra valgis, Oka – ūkis, auka (kur gyvenama, auginama tai iš ko mintama, gaminamas maistas). Taigi lietuvių kalbos vartojimo plotai akivaizdūs iki Volgos aukštupių. Reikalinga daugiau kelti pačių rusų Lietuvai palankius mokslinius darbus iš kalbotyros, istorjios ir pan., tai veiksmingesnis švietimas taptų.

    Atsakyti
  6. Tai bent užsirūstino! - says:
    4 mėnesiai ago

    Sako: „Todėl daugiau nė žodžio rusiškai, nė su pačia Cikanauskiene!”
    Betgi tos pavardės „CV” kitokia buvo, prasidėjo nuo –
    CIKANA
    CIKANAS,
    o tada svetimkalbiai kūkversčiai prasidėjo:
    tai CIKANAUSKAS, tai CIKANAVIČIUS, tai CICHANOVIČIUS ar CICHANOVSKIJ.
    Todėl imkime už pradžios – vadinkime Cikaniene!

    Atsakyti
    • jo says:
      4 mėnesiai ago

      O gal – nuo Tekonis?

      Atsakyti
    • P.Skutas says:
      4 mėnesiai ago

      Kam taip miglon bristi. Juk yra liet. Čekanauskas, Čekoniškės – netoli Vilniaus, upelis – Čekonė, pavardės Čekys, Čekuolis, pagaliau – šalis Čekija, kurios karaliai, regis, buvo gavę iš Popiežiaus teisę prisijungti pagonišką lietuvą. Cichanouskijos pavardė giminiuotina su šių pavadinimų žodžių kamienu Ček-. Gi kamienas yra galimas darinys iš lietuvių ‘čia, čionai, šičia” reiškiantis vietą, vietovę, kurioje esama (gyvenama). Turime ir bendrinius žodžius šyšioniškiai > šičioniškiai, čionykščiai ir pan., reiškiačius – vietiniai, “tuteišiai”. Be to, dzūkuojant sakoma ‘cia’. Taigi minėtoje pavardėje raidę ‘c’ vietoje ‘č’ galima laikyti dzūkavimo pasekme. Tad visai galima būtų joje įžvelgti kalbinio lietuviškumo (tarminio baltiškumo).

      Atsakyti
  7. Nuomonė says:
    4 mėnesiai ago

    Skaičiau, kad prieš porą metų Baltarusijoje valdžios įsakymu uždarytos dvi paskutinės lietuviškos mokyklos ( Rimdžiūnuose ir Pelesoje), bet panašu, kad tai nerūpi nei Lietuvos valdžiai, nei didžiajai daliai Lietuvos intelektualų -susidaro įspūdis, kad kai kurie labiau susirūpinę rusų kultūros likimu Lietuvoje, lenkų kalbos vystymo strategija “Vilniaus skrašte” ar baltarusių imigrantų gyvenimo sąlygomis mūsų šalyje. Gal tai Stokholmo sindromo apraiškos ? Tokia mano nuomonė.

    Atsakyti
  8. antanas says:
    4 mėnesiai ago

    S. Cichanouskaja galimai provokatorė, mūsų Vytį bandoma pasisavinti su jos pagalba?
    Todėl daugiau nė žodžio rusiškai, nė su pačia Cikanauskiene!
    Lietuvoje daugiau nė žodžio rusiškai! Jokiomis aplinkybėmis! Jokių pasiteisinimų! Lietuvis, Lietuvoje prabilęs rusiškai, yra Tėvynės išdavikas.
    Kol S.Cichanouskaja veidmainiJaiškai prieš Lietuvo!
    Panelei S.Cichanouskaja turi būti nutraukta bet kokia finansinė parama. Ji gali būti apsimetėlė-Trojos kumelaitė? Ar dar kur jį galėtų rastį tokio lygio ‘durnių laivą”, kai ji už perteklinę globą Lietuvai atsilygina patyčiomis? Jei ne provokatorė, o tikra opozicijos šalininkė, tai nėra jokio logiško paaiškinimo, kaip mus lietuvius vedžioti už nosies? Neatmestina sąmokslo teorija su landsbergių grupuote?

    Atsakyti
    • Linas says:
      4 mėnesiai ago

      Ji seniai ne panelė, o ponia – ištekėjusi moteris.
      (ir isšivaduokite nuo tų “sąmokslinių” paranojų – bus lengviau ir maloniau gyventi :))

      Atsakyti
  9. Šiandien 21.30 says:
    4 mėnesiai ago

    užsukite į LRT TV. Ponas Bumblauskas jums paaiškins, kokia bjauri ta persenusi lietuvių kalba.
    Gal reiktų pristatyti jį apdovanojimui, padėkoti už tokias ilgas kančias čia gyvenant, ir palydėti iki strateginės sienos – lai ten jo širdis atsigaus.
    Iki pasimatymo čia:
    – lrt.lt/mediateka/tiesiogiai/lrt-televizija ,
    Neišspręsti istorijos ginčai

    Atsakyti
    • Paganykime akis says:
      4 mėnesiai ago

      Musėt išsigando, ir nors šiek tiek ant mūsų kalbos amžiaus pabumbėjo, bet daugiau dėmesio skyrė Romuvai, senajam baltų tikėjimui. Rodė nuostabius mūsų gamtos, romuvių apeigų vaizdus, gražius senuosius trobesius… Tad šį kartą jam prabočysiu…
      Įrašas jau čia:
      – lrt.lt/mediateka/irasas/2000384574
      „Nors baltų religijos bei religijos materialaus paveldo išlikę nedaug, senoji tradicija giliai įsismelkusi į mūsų sąmonę – per pasakas, sutartines, dainas. Baltų tautoms sukrikščionėjus, kai kurie religijos elementai nedingo ir iki šiandien išliko kaip liaudies tradicijos, papročiai. Ar pagonybėje slypi Lietuvos didybė?”

      Atsakyti
    • P.Skutas says:
      4 mėnesiai ago

      Baisiai lenkišką dvasią skleidė populistinio lygio samprotavimais apie lietuvių atsilikimą, atseit, su savo pagonybe, beraštyste. Visiškai nei į tvorą, nei į mietą nusišnekėta laikant tas lazdeles su bumbulu gale Perkūno lazdomis, užuot tame įžvelgus stilizuotus obuolio, kriaušės (grūšios) simbolius ir tai susiejus su lietuvių pasaulėžiūra menama iš tautosakos, kitų kūrybinės sąmonės vaizdinių. Apgailėtino lygio laida.

      Atsakyti
  10. +++ says:
    4 mėnesiai ago

    Mūsų istorija bendra su daugeliu slavų. Ir daugelis jų yra suslavėję baltai. Ir tos jų žemės dar plačiau kažkada buvo lietuviškos. Bet tai nereiškia, kad mes slavus turim stengtis sulietuvinti. Maskoliai per Tvaną 1655-1661 išžudė ir išsivarė į vergiją gal trečdalį Gudijos gyventojų, o vietoj jų atvyko kiti. Jų genetinė atmintis smarkiai pasikeitė. Net Vilniaus baltarusiai nelabai panašūs į lietuvius. Ką mes laimėtume su jais susilieję? Tuo labiau, kad mūsų būdas per amžius labai suminkštėjo. O mūsų valdžia yra net atvirai priešiška lietuvybei. Ir iš kur tas įsitikinimas, kad slavai čia atvyko sulietuvėti ?

    Atsakyti
    • Swajūnas says:
      4 mėnesiai ago

      Ką jus rašote, kokią trečdalį?

      Atsakyti
  11. Taip says:
    4 mėnesiai ago

    Kokybiškas D.Razausko straipsnis.Vis dėlto dabartiniai baltarusiai-jų šaknys yra baltiškos kilmės- bekurdami savo valstybę Baltarusią neturi moralinės,juridinės bei politinės teisės savo valstybei pasisavinti Lietuvos herbą Vytis. Pastebėkime ir tai,kad ženkli dalis baltarusių yra sulenkinti.

    Atsakyti
  12. Netiesa, jie nori! says:
    4 mėnesiai ago

    Šiandien ne nežinia nuo kelintos valandos nebeveikia VDU kalbos kirčiuoklis. Sako:
    Error establishing a database connection
    Argi ne dėl to, kad staiga visi imigrantai urmu puolė lietuvių kalbos mokytis?

    Atsakyti
  13. jo says:
    4 mėnesiai ago

    Viską lyg ir teisingai išdėstė autorius, bet slidi vieta yra su tuo sakymu, kad Lietuva (LDK) buvo ir jų (protėvių) valstybė. Jeigu jie neišvedinėtų litvinizmo kliedesių, ir pripažintų esantys (belo)rusakalbiai lietuviai ir tą (belo)rusakalbystę vertintų kaip lietuviškumo degradaciją, kaip ydą, kurią stengtųsi išgyvendinti, tai gal būtų pagrindas ir juos pripažinti Lietuvos ir LDK paveldėtojais. Deja, kur išnyksta lietuvių kalba, ten išnyksta ir Lietuva, o noras nepaisant to vis tiek pripažinti juos Lietuva (ar bendros valstybės paveldėtojais), yra tik tolimesnis tos pačios degradacijos, Lietuvos nykimo, užgrobimo ir lietuvių taikymosi su tuo žingsnis. Negali būti paveldėtojais tie, kas atsisakė tapatybės, kalbos, t.y. paveldo, bet kaip išsigimėliai vis tiek gviešiasi jau ne jų tapusio paveldo.
    Jų migraciją į dabartinę Lietuvos teritoriją vertinu lygiai taip pat kaip ir šimtmečius vykusią slavų ir kitų svetimųjų migraciją į visą baltų ir LDK teritoriją – kaip Lietuvos nykimą (rusifikaciją, polonizaciją). Tik visiškas (belo)rusų ir lenkų kalbų išgyvendinimas ir tų žmonių virtimas lietuviakalbiais gal galėtų perlaužti tą blogą tendenciją dabartinėje Lietuvoje ir didesnėje teritorijoje.

    Atsakyti
  14. Juras Dainiui says:
    4 mėnesiai ago

    Dainius daug maz viska teisingai parase…,
    bet kodel jam Oleg, Oljga, Valdemaras Igor yra
    skandinaviski tai visai neaisku , as manau kad
    tai baltu Algis Alge Valdemarius Vigoras…..
    manau kad Kioba Ros valstybes kurime dalyvavo
    baltai kartu braliukais is siaures…
    ka neabejotinai irodo Sviatoslavo ir Sviatopolko vardai anksciausiai uzrasyti 10 amziuje Bizantijos
    imeratoriaus Konstantino Purpurinio
    (De Administrando Imperio (“On the Governance of the Empire”) records his name as Σφενδοσθλάβος (“Sfendostlabos”)….lietuviskai Sventaslabas…graikiskai uzrasytas baltiskas vardas…cia negali buti jokiu abejoniu….
    o rusu kronika jau po dvieju simtmeciu vardus suslavino…
    Sviatopolk uzrasytas:Sfendosplokos…
    lietuviskai :Sventasplaukas…
    gal Dainius galetu atsakyti ?

    Atsakyti
    • Reikia kalbėti apie dabartį says:
      4 mėnesiai ago

      Ne apie senovę reikia kalbėti, bet apie dabartį- kaip vėl atkurti uždarytas lietuviškas mokyklas,lietuvių draugijas dabartinės Gudijos teritorijoje esančių Gervėčių, Brėslaujos apylinkėse, Pelesoje ir kitur, apie ekonominių migrantų iš Gudijos keliamų problemų Lietuvai sprendimą, valstybinės lietuvių kalbos įstatymo vykdymo kontrolės sugriežtinimą,sankcijas -iniasklaidos priemonėms už Lietuvos istorijos iškraipymą .Tokia mano nuomonė,

      Atsakyti
      • juras says:
        4 mėnesiai ago

        Sutinku 100%…..bet teisingas praeities supratimas itakoja musu mastysena ir veiksmus siandiena….

        Atsakyti
  15. Visažinių žinios says:
    4 mėnesiai ago

    Kam skaityti prof. E.Gudavičiaus knygas, apie lietuvių valstybę Lietuvos Didžiąją Kunigaikštystę- juk yra žinančių geriau:Heraldikos komisijos pirmininkė: Vytis – visų LDK gyvenusių tautų herbas.Karolina Ambrazaitytė, BNS 2025.01.22 09:46 lrt.lt/naujienos/kultura/12/2466895/heraldikos-komisijos-pirmininke-vytis-visu-ldk-gyvenusiu-tautu-herbas

    Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      4 mėnesiai ago

      Na, nusibodo. Reikia atversti knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 66 – tą puslapį, pažiūrėti į nufotografuotą Vyčio “Pagonia” bareljefą Ankonos senamiestyj Italijoje (autorius – aukštojo pilotažo lakūnas V. Palubinskas), paskaityti knygos 66 – 67 p. tekstą apie šio Vyčio ryšį su baltrusiais, pastebėti, jog Vytis ten yra DAR BE DVIGUBO KRYŽIAUS, ir konstatuoti, kad istoriškai būtų teisinga, jei būtent ši Vyčio “Pagonia” plevesuotų baltrusių opozicijos vėliavoje. 184 puslapių (ofsetas + e – formatas su USB raktu) knygą per 48 val. už 24,99 Eu kartu su pristatymu į artimiausią jums paštomatą galima įsigyti internetu “Istorija pareinant į Lietuvą I Patogupirkti.lt”. Sėkmės.

      Atsakyti
      • kkkamKlausimas says:
        4 mėnesiai ago

        Tai kam reikėjo siekti Lietuvos vasario 16-ąją, kad viską taip dosniai, kas lietuviška, išbarstyti ir paversti pelenais?

        Atsakyti
      • P.Skutas says:
        4 mėnesiai ago

        Beje, pačiame Italijos An-konos miesto pavadinime galima įžvelgti jo giminystę su Pa-gonios žodžiu. Ta giminystė yra ir liet. žodyje nakti- gonė, reiškiančiu arklių (žirgų) ganymą(o gal jojimą jais naktį). Iš dainos posmelio teksto – “Buvo naktys šv. Jono, laužai degė ant kalnų” matosi, kad “naktys šv. Jono” gali būti vadinama sudurtiniu žodžiu ‘nakti-jonė’. Kadangi yra galimas j=g, taigi – galimas ir žodžių ‘nakti-jonė’ ir ‘nakti-gonė’ reikšmių tapatumas. Tokiu atveju pavadinimai An-konos ir Pa-gonios pavadinimai laikytini priešdėliniais bei antrieji jų sandai tapačių reikšmių (k/g), kurios radęsi iš veiksmažodžio joti. Akivaizdu, kad jojantis gali būti vadinamas joju arba jonu, gonu/konu. Taigi italų Ankona gimininga su Pagonia ir reiškia Raitelis. Tad Pagonia, kaip matyti iš raitelio Ankonos bareljefe, kuris, kaip miesto pavadinimas rodytų, yra jo simbolis, reiškiantis raitelį be vadinamo dvigubo kryžiaus ženklo. Tokiu atveju raitelio simbolio, Lietuvoje tapusio Vyčio (dvigubo kryžiaus) ženklu vadinamo, Baltarusijos atveju atsiradimas buvusio jojo lietuviško pavadinimo Pagonia, skirtingai negu Lietuvos tradicijoje, nepakeitė. Visa tai, kas išdėstyta, rodytų, kad Pagonia yra priešdėlinės darybos lietuvių kalbos žodis iki Jogailos tapimo Lenkijos karaliumi vartotas raitelio simboliui, veikiausiai kaip šventam (sakraliniam), vadinti. Iš čia atėjusi Joninių šventė. Taigi ir Jono vardas yra gryniausiai lietuviškas (baltiškas) iš giliausios senovės einantis žodis.

        Atsakyti
    • Klausimas says:
      4 mėnesiai ago

      O kaip su žodžiu “Lietuvos” trumpinyje LDK? Tai tuščias skambesys?

      Atsakyti
  16. teorijos says:
    4 mėnesiai ago

    Yra ir tokių “teorijų” :”Rūstis Kamuntavičius 2023-10-25 Lietuvizmas – kas tai yra ir kodėl mums jo reikia bijoti
    Lietuvizmas – tai teorija, teigianti, kad Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė buvo lietuviška valstybė. Nepaisant to, kad nuo XIV amžiaus rusėnai ir kitos tautos sudarė gyventojų daugumą, jų indėlis yra niekinis. Vilnius visuomet buvo lietuvių miestas, nors pripažįstama, kad didžiąją dalį istorijos lietuviai šiame mieste nedominavo. Vytis turi priklausyti tik lietuviams, nes gudai jo neverti dėl savo marginalinio vaidmens Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje. Be to, lietuvistai tvirtai tiki, kad istoriją galima nusavinti ir atimti, todėl bijo kaimynų, kurie esą į ją kėsinasi. Lietuvizmo reiškinys sietinas su lietuvių motyvais konstruoti savąją tapatybę ir išplitęs Lietuvos Respublikoje…Lietuvistų žymiausias ideologas yra Adolfas Šapoka, kuris užsibrėžė tikslą „surasti lietuvius Lietuvos istorijoje.“ Istorikas lyg su rėčiu atsijojo LDK gyventojus, atmesdamas Lietuvos žemėse gyvenusius „paklydėlius ir apsišaukėlius“ – lenkus, gudus, žydus ir daugelį kitų, kurie nemokėjo arba nenorėjo kalbėti lietuviškai. Šiandien lietuvizmo ideologija yra visuose Lietuvos mokykliniuose vadovėliuose.” gudija.lt/single-post/lietuvizmas

    Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      4 mėnesiai ago

      Adolfas Šapoka: “Surasti lietuvius Lietuvos istorijoje?”. Taigi, jie jau surasti akademinėje knygoje “Istorija pareinant į Lietuvą”/Patogupirkti.lt”. (Klaipėdos universiteto leidykla/2023, gruodis). Gero savęs suradimo Lietuvos istorijoje, mielieji. Prosit!

      Atsakyti
  17. Rytoj 09:05 LRT R says:
    4 mėnesiai ago

    ketvirtadienį 09:05 LRT R aiškinsis, kieno Vytis
    – lrt.lt/mediateka/tiesiogiai/lrt-radijas

    Vėliau įrašas atsiras čia:
    – lrt.lt/tema/lrt-aktualiju-studija

    Atsakyti
  18. Edis says:
    4 mėnesiai ago

    Niekas nesidalija simboliais.Jei taip ir toliau,tai aplink visos valstybės turės vienodus simbolius.Baltarudiai jokie mūsų draugai,jei galėtu ir į nugaras peilius suvarytų.Jokie slavai mūsų nemėgsta,jokie rusakalbiai mūsų nekenčia.Prisileidom tiek,kad tarybinisis laikais net nebuvo.Gatvėje vien rusiškai,parduotuvėje irgi.

    Atsakyti
    • Linas says:
      4 mėnesiai ago

      Kokias/kur parduotuves jūs lankote, jeigu girdite jose (pardavėjas? pirkėjus?) kalbant vien rusiškai? Gyvenu Vilniuje, Antakalnyje, apsilankau parduotuvėse ne tik tam Vilniaus rajone, bet ir kitur – Senamiestyje, centre, Žirmūnuose esančiuose prekybcentriuose (ir ne tik parduotuvėse, bet taipgi restoranuose, kavinėse) ir jokio “vien rusiškai” nepastebėjau ir negirdėjau, su tuo nesusidūriau.

      Atsakyti
      • +++ says:
        4 mėnesiai ago

        Maksimoj ir Rimi atsirado darbuotojų, kalbančių tik rusiškai.

        Atsakyti
        • Kažin says:
          4 mėnesiai ago

          Matyt, jiems kalbant tik tarpusavyje, bet ne aptarnaujant pirkėjus.

          Atsakyti
          • +++ says:
            4 mėnesiai ago

            Ir Lidle. Ne tarpusavy, o su pirkėjais. Taip pat taksi ir troileibusų vairuotojai.

  19. Atsakymas į klausimą labai paprastas says:
    4 mėnesiai ago

    Jeigu trumpinyje LDK pirmas žodis “Lietuvos”, tai akivaizdu, kad VYTIS priklauso tiktai Lietuvai. Ir nebūtina šiuo klausimu rašyti dizertacijų.

    Atsakyti
  20. Linas says:
    4 mėnesiai ago

    Daug triukšmo dėl mažai ko. Reikia pripažinti, kad anų laikų Lietuvos valstybėje (Karalystė ar Didžioji Kunigaikštystė – kaip besivadino ar buvo vadinama) gyveno ne tik lietuviai, bet ir slavai, kurių teritorija buvo didesnė negu lietuviai (aišku, jei neimsime išvedžioti, kad tie slavai buvo ne slavai, o tik suslavinti-supravoslavinti lietuviai :). Gudai savo valstybės neturėjo, tad natūralu, kad jie valstybingumo simbolius gali arba imti iš anos Lietuvos valstybės, arba iš 20 amžiuje bolševikų sukurtos kvazi-valstybės, arba išvis kurti naujus.
    Kažkada Romos imperijoje romėnai sudarė visišką mažumą, o jų “pradinė” teritorija -netgi po to, kai Romos piliečių teisės buvo pripažintos visiems “italikams”, ne tik Romos miesto gyventojams- buvo niekingai maža, palyginus su imperijos teritorija jos apogėjuje (apie 180 m.po Kr.). Vėlesniais Romos imperijos laikais ne vienas imperatorius buvo kilęs ne iš “etninių romėnų”, bet iš Romos užkariautų ir prisijungtų teritorijų: Šiaurės Afrikos, Arabijos, Balkanų… Bet vis tiek tai buvo iš Romos miesto išaugusi, romėnų inicijuota ir jų sukurta imperija, net jei vėliau prie jos plėtros ir gynimo nemažai prisidėjo jų prisijungose teritorijose gyvenusios tautos. “Roma” buvo toks reikšmingas “brendas”, kad vėliau tą vardą pasivadino antikiniais laikais savo valstybės neturėję vokiečiai, įkurdami Šventąją Romos Imperiją. Manyčiau, nesunku įžvelgti analogiją su gudų-baltarusių “nostalgijomis” Lietuvos (Litvos) vardui ir jos istoriniam politiniam paveldui.
    Kai dėl Vyčio…. Rusų herbas -dvigalvis erelis- yra nusigriebtas nuo tos pačios Šventosios Romos Imperijos. Dvigalvį erelį savo herbe turi ir albanai. Australijos ir Naujazelandijos vėliavose gal penktadalį užima JK vėliava. bet, regis, dėl to britai neniršta :). Gal ir mums nereikėtų pernelyg pergyventi, kad vertingu mūsų protėvių sukurtu “brendu” -Vyčiu- norėtų pasipuošti ir anuomet savo valstybės pojūtį galėję pajusti tik tapusieji tų mūsų protėvių kurtos valstybės dalimi gudai (vėlgi, analogija su Roma ir germanais, galais, etc.)?

    Atsakyti
    • Linas says:
      4 mėnesiai ago

      P.S.: Estijos herbas -trys mėlyni liūtai auksiniame fone- yra Danijos, XIII-XIV a. valdžiusios estų gyvenamas žemes herbo estiškoji versija. Vėlgi ta pati istorija: savo valstybės neturėjusi, bet kitos valstybės istorijos dalimi tapusi tauta, savo valstybingumo šaknų ieško toje valstybėje, kurioje tą valstybingumą patyrė. Kiek žinau, dėl to “herbo pasisavinimo” danai pykčiu neverda ir pretenzijų estams neturi. Tad gal ir mes galėtume didžiafvasiškai bei globėjiškai atlaidžiai žvelgti į tai, kad gudai savo valstybingumo šaknų -ir, atitinkamai, simbolių- ieško Lietuvos valstybės, kurios dalimi buvo tapę, istorijoje?

      Atsakyti
      • +++ says:
        4 mėnesiai ago

        Viskas taip, bet danai nereiškia pretenzijų į Taliną (Dat Liną) – skirtingai nuo gudų nacionalistų. Nors, rusų imperializmo pradininkai pareiškė, kad Maskva tai trečioji Roma ir gal iš čia pretenzijos į Balkanus. Ir kodėl Graikija tiek kariavo dėl Jugoslavijos Makedonijos pavadinimo ?

        Atsakyti
        • Kažin says:
          4 mėnesiai ago

          Lietuva taip pat nereiškia pretenzijų į Baltarusijos miestus ar ši – valstybiškai Lietuvai, nors tai netapatu Danų ir Estų atvejui (teritorijos nesusiekia).

          Atsakyti
          • Linas says:
            4 mėnesiai ago

            Teritorijų nesusisiekimas nėra kliūtis: Rusijos “proper” ir Kaliningrado (Karaliaučiaus) teritorijos nesusisiekia, bet tai nekliudo abiems būti vienoje valstybėje. Alaskos valstija irgi atskirta nuo likusių JAV. Gibraltaras, Folklendų salos, Šiaurės Airija – nesusiiekia su pagrindine JK. Grenlandija ir Farerų salos – atskirtos nuo žemyninės Danijos. Ir taip toliau, galima rasti daugiau tokių pavyzdžių.

        • Linas says:
          4 mėnesiai ago

          Tiesą sakant, Graikijos “kariavimą” dėl Makedonijos pavadinimo reiktų, ko blogo, laikyti tiesiog nac-fobija. Tarytum toji [Šiaurės] Makedonija reikštų -ar galėtų reikšti- pretenzijas į Graikijoje esančią Makedonijos provinciją… Žinoma, visada gali atsirasti (abiejose valstybėse) “karštagalvių”, kurie tokias pretenzijas į “Makedonijos suvienijimą” pareikš, bet jų rėkavimai ir liks tik rėkavimais. Panašiai kaip ir kokių nors lietuvių “ura-nacionalistų” parėkavimai dėl Suvalkų krašto priklausomybės Lietuvai arba lenkų “ura-nacionalistų” – dėl Vilniaus krašto priklausymo Lenkijai, kaip ex-memelanderių ar jų palikuonių parėkavimai dėl Memelio (Klaipedos) ar ir visos Prūsijos atidavimo Vokietijai, kaip Vengrijos “karštagalvių” reikalavimai Rumunijai “grąžinti” Vengrijai Transilvaniją ir pan.

          Atsakyti
          • +++ says:
            4 mėnesiai ago

            Lašas po lašo. Taip pradedami net karai. Atkuriamos pražuvę šalys (Izraelis), prijungiamos teritorijos (Prūsija, Vilnija 1920-1939).

          • jo says:
            4 mėnesiai ago

            Kai rusai parėkaudavo, kad Krymas arba „novorosija“, arba dar kokia nors ssrs buvusi respublika turi priklausyti Rusijai, tai va tokie linai visus naivuolius ramindavo, kad čia tik rusų ura-nacionalistas parėkavo… bet tai nereiškia kokių nors pretenzijų…

          • Linas says:
            4 mėnesiai ago

            to Jo ir +++:
            Judviejų gyvenimas turėtų būti klaikus, jeigo jis toks pilnas fobijų ir paranojų. Matyt, esate vienas iš tų, kurie šnypščia, kad vokiečių brigados atėjimas bus pirmas Vokietijos žingsnis atsiimant Memelį (Klaipėdą). Tur būt, taipgi manote, kad Lenkija galanda dantis ir tik ieško progos atsiimti Vilniaus kraštą, taipgi iš Ukrainos atplėšti jos vakarinę dalį?
            Kadangi Lietuva prieš šias dvi valstybes -ypač jei jos susimokys (neabejoju, kad jūsų mintis graužia ir tokia galimybe, atspėjau?) ir puls kartu- neturi šansų, tai, tikiuosi, jau dabar mokotės lenkų arba vokiečių kalbų, priklausomai nuo to, kurioje Lietuvos vietoje gyvenate. Linkiu sėkmės tai darant, nors kartu ir užjaučiu dėl tokio uktra-nervingo gyvenimo.

          • Ar ne keista? says:
            4 mėnesiai ago

            „Panašiai kaip ir kokių nors lietuvių “ura-nacionalistų” parėkavimai dėl Suvalkų krašto priklausomybės Lietuvai” –
            O čia – lt.wikipedia.org/wiki/Salomėja_Nėris – lašelis Salomėjos Nėries biografijos :
            „Gyvendama Lazdijuose, S. Nėris dėstė gimnazijoje vokiečių kalbą, vadovavo literatų būreliui, padėdavo mokiniams rengti vakarus, taip pat dėstė kursuose suaugusiems vokiečių kalbą.
            Nuo 1930 m. rugpjūčio 1 d. švietimo ministro įsakymu ji laikoma Seinų „Žiburio“ gimnazijoje etatinėje tarnyboje. ”
            Ar Lietuvos švietimo ministras Lenkijai mokytojus skyrė? Keista, kad nei netoliese gyvenę mano seneliai, nei tėvas – Salomėjos auklėtinis, nei visa jų klasė nesusigaudė, jog ten – Lenkija, jog jie Lenkijoje gyveno…

          • Linas says:
            4 mėnesiai ago

            @ “ar ne keista”: Nereiktų stebėtis, jeigu paprasčiausiai pasidomėtumėte ir susirastumėtė internete apie tą Seinų “Žiburio” gimnaziją. Cituoju: “Nuo 1919 m. rudens Seinų „Žiburio“ gimnazija (tokiu pat pavadinimu) darbą tęsė tremtyje- Lazdijuose, o Seinai liko be lietuviškos švietimo įstaigos.” Tad Salomėja Nėris dėstė Lazdijuose, o ne kur nors Lenkijoje.
            Beje, tą Lazdijų “Žiburio” gimanziją baigė ir mano a.a. tėvas. Jam Nėries pamokų lankyti neteko (ji dėstė aukštesnėms klasėms), bet iš jos mokinių jis buvo girdėjęs labai pašaipių atsiliepimų apie tos poetės darbo stilių bei jos pamokas. Tarp tų man perpasakotų atsiminimų buvo tai, kad Nėris kone visiškai nevaldė klasės (tad joje buvo nemažai triukšmo ir netvarkos), o kartais staiga nutraukdavo savo kalbą, atsistodavo prie lango ir ilgai žiūrėdavo per jį, o bežiūrėdama apsiverkdavo… Suprantu, tai liudija jautrią poetės sielą ir panašiai, bet kaip tai dera su mokytojos pareigomis?….

    • Čia visai kiti siekiai says:
      4 mėnesiai ago

      Tai kad jie ne pasipuošti nori Vyčiu, bet pasisavinę mūsų tapatybę nustumti mus į pašalį. Tai ir yra taip vadinamas litvinizmas.

      Atsakyti
      • Linas says:
        4 mėnesiai ago

        Tai gal ir reiktų priešintis tam siekiui mus nustumti į pašalį (kad ir ką tai bereikštų), o ne “adaptuoto” Vyčio panaudojimu savo simbolikai? Iš pastarojo siekio NEBŪTINAI automatiškai seka pirmasis.
        Pavyzdžiui (papildant mano aukščiau minėtus simbolikos panašumus), taip vad. “Dombrovskio maršas”, kurio melodija prieš 100 metų oficialiai tapo Lenkijos Respublikos himno muzikiniu pagrindu, taipgi buvo ilgą laiką (berods, iki pat XXI a. pradžios) naudota ir kaip Jugoslavijos himno melodija, taipgi ją tam tikrą laikotarpį savo himnui naudojo ir slovakai. Neteko girdėti, kad dėl šito Lenkija būtų protestavusi arba nerimavusi, kad tai rodo tų kitų valstybių užmojus pasisavinti lenkišką tapatybę ar nustumti lenkus į pašalį.

        Atsakyti
        • P.Skutas says:
          4 mėnesiai ago

          Betgi Lenkija LDK Pagonią buvo pakišusi po savo karališkuoju herbu 300 šimtus metų ir dabar savo ‘kresų’ politika siekia į tai grįžti. Sakoma skaldyk ir valdyk. Todėl peštynės dėl Vyties nėra naudinga abiems šalims. Kur du pešasi – trečias laimi. Taigi segtumės tą Vytį, savaip pamargintą, abi į savo atlapus.

          Atsakyti
          • Linas says:
            4 mėnesiai ago

            Nesu girdėjęs ar skaitęs, kad Lenkija siektų sugrąžinti Vytį (Pogonią) į savo herbą. Prašyčiau nuorodos į objektyvų šaltinį, jei tokį turite. Bet sutinku, kad peštynės dėl Vyčio nėra naudinga abiems šalims. Todėl ir nereiktų peštis, bet atlaidžiai žvelgti į gudų norą pasiimti tos valstybės, kurios pavaldume jie kažkada buvo, simbolį į savo herbą. Kaip jau rašiau (žr.aukščiau) tai nebūtų kažkas naujo istorijoje. Nauja yra gal tik perdėm, sakyčiau netgi liguistai, įtari reakcija į tokius norus. Kaip tik tokia reakcija ir teikia džiaugsmą norintiems “skaldyti ir valdyti”.

          • P.Skutas says:
            4 mėnesiai ago

            > Linas.Tai, kad “pakišti po savo herbu” lietuviškai nereiškia susigrąžinti ką nors į jį, o veikiau turėti po padu. Tai viena. Antra, o kas gi yra oficiali “kresų” (repolonizacijos) politika, Vasario 16-osios de jure nepripažinimas iki šiol. Ar tai ne lūkuriavimas tinkamo istorinio momento… Gal nesidėtume žiopliais…

          • Linas says:
            4 mėnesiai ago

            De jure yra pripažįstamos (arba ne) ne kokios nors deklaracijos ar aktai, o valstybės (kurios galimai atsirado po/dėl tų aktų paskelbimo). Lietuva, kiek žinau, irgi nėra “pripažinusi de jure” lenkų aktų, skirtų jų valstybės atkūrimui 1918 m. (jie švenčia tam skirtą lapkričio 18 d.). Neteko girdėti apie jokį Lietuvos išreikštą pripažiinimą “de jure” taipgi Amerikos nepriklausomybės deklaracijai (paskelbtai liepo 4 d.) ar kitų valstybių analogiškoms šventėms. NB!: pačiame Vasario 16 d. akte paskutinius sakiniu prašoma pripažint ne tą aktą, bet atkuriamą Lietuvos valstybę (sic!) Lietuva ir Lenkija abipus pripažįsta viena kitos valstybės legitimumą (“de jure” statusą) ir esamas valstybių sienas. Tad….gal reikėtų vaduotis iš tų paranojų, kad lenkai ketina užgrobti Lietuvą?

          • P.Skutas says:
            4 mėnesiai ago

            > Linas. Matyt, ne labai gaudotės dalykuose apie kuriuos kalbate, jeigu nežinote, kad suvereno vienašališkai priimti aktai kitų pripažinimo nėra reikalingi.
            O gal suvokimas, kai lietuviškai parašyta yra, šlubuoja…

  21. Uosinis says:
    4 mėnesiai ago

    O man užkliuvo pirmas sakinys. Lietuviai pradėjo rastis V-VII amžiuje, o čia visus baltus lietuviais (ir latgaliais) vadina. Taip kaip Daukantas. Tas gal ir neblogai, bet tada reikia tai atskirti, nes yra tiesioginis matymas su šiandieniniais lietuviais, kas yra netiesa

    Atsakyti
  22. Klaustukas says:
    4 mėnesiai ago

    Ką reiškia žodis Vytis ? Čia, tipo, ką nors vytis iš paskos ? Žąsinus, ar pabėgusias kiaules…Ar vytis ką nors iš vytelių ? Vyžas , tarkim. Gintis, o ne Vytis, – gal ir suprasčiau. Pagonia , tai aišku. Taip įvardina save pagonys. Kurie nepripažystą , nei Romos, nei JAV, nei Briuselio šventų sakrametų. Gal galit paaiškinti, ką bendrą turi Lietuva su Pagonia ? Nori išsižadėti JAV ir Briuselio religijos ?

    Atsakyti
    • Mikas says:
      4 mėnesiai ago

      Ką reiškia Vytis ir Pagonia čia yra P.Skuto lietuviškai išaiškinta, galima kompiuteriu išsiversti lenkiškai.

      Atsakyti
    • >Klaustukui says:
      4 mėnesiai ago

      Viskas paprasta: pirmiausia pasirinkite daiktavardžio „vytis“ GIMINĘ (nuo jos priklauso žodžio kirtis bei reikšmės)
      Trumpai drūtai − ČIA:
      − ekalba.lt/dabartines-lietuviu-kalbos-zodynas/vytis?paieska=vytis&i=3afbb030-0c89-43c4-ad66-1a7a6f4f4a6b
      1 vỹtis (2) 1. istor. raitas pasiuntinys. 2. istor. raitas senovės karžygys. 3. Lietuvos valstybės herbas, vaizduojantis raitą valdovą: Salė papuošta Vyčiù
      ir
      2 vyti̇̀s , ~iẽs m.(4) 1. vytinė, rykštė. 2.lanksti karklo ar kito kurio medžio šaka: Prisikirto vyčių̃ tvorai tverti

      Labai išsamiai − didžiojo LKŽ 1, 2, ir 4 reikšmės su daugybe pavyzdžių. Čia pateikiu be pavyzdžių:
      vỹtis (vyr. g. dkt.)
      1) raitas senovės karžygys, raitas pasiuntinys, raitelis; riteris;
      2) Lietuvos valstybės herbas;
      3) kilmingo luomo žmogus, bajoras: Bajorai – tai vyčių, kareivių luomas;
      4) kas vejasi:

      vyti̇̀s (mot.g. dkt. )
      A)
      1) plona, lanksti medžio šaka, ppr. naudojama kam nors pinti arba rišti:
      2) vytinė, rykštė
      3) smūgis vytimi, rykšte; mušimas
      4) palaipa, ūglis
      5) krivūlė
      B)
      1) vijimas, vijimasis
      2) tikslas, sieki
      3) vytinė

      Atsakyti
      • Klaustukas says:
        4 mėnesiai ago

        Bet gudai teturi pagonių ženklą iki šiol ir nepasiduoda globalistų pakrikštijami : ką bendrą su tuo ženklu turi šiandieninė Lietuva ? Atsivertė į pagonybę ? Išvijo globalistus ? Ką norit apgauti ?

        Atsakyti
        • Linas says:
          4 mėnesiai ago

          Pirma, gudai pakrikštyti dargi anksčiau už lietuvius. Antra, ne viena Lietuva turi valstybinius simbolius ateinančius iš pagonybės laikų (pvz. lenkai savo herbe turi Piastų erelį, latviai savo vėliavą kildina iš pagonių latgali), bet tai nieko bendro neturi su kokios nors religijos išpažinimu.

          Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      4 mėnesiai ago

      > Klaustukas
      Vytis reiškia “vyti nuo savęs priešus”, t. y. atsimušinėti nuo jų. Jeigu prisimenate kas rusiškus filmus apie kazokus, tai, puldami į ataką, jie būna prigludę prie žirgo karčių o kardą rankoje laiko ištiestą į priekį. Knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” turinys turi siužetą, kur pasakojama kad užėjus ledams dalis lietuvių atšilimo liko laukti prie ledo krašto (maisto užteko), antra dalis pasitraukė link Indijos, trečia dalis pasitraukė link Ispanijos, o ketvirta dalis pagal dienovidį patraukė pietuosna, iš Italijos galo nuplaukė į šiaurinę Afriką, kirto Pusiaują ir pietinėje Afrikoje apsistojo platumoje kaip Madagaskaro sala. Klimatui šylant ir ledynui Šiaurėje nykstant, visi lietuviai tais pačiais kur atėjo keliais grįžo į savo Lietuvą atgal, kur su džiaugsmu buvo sutikti mūsų žmonių, pasilikusiųjų prie ledo krašto išlaukti šilumos. Procesas truko dešimtis tūkstančių metų, paliekant kartu kultūrinius mūsų tautos buvimo tuose keliuose pėdsakus ten, kur tik pasiekėme. Įskaitant, suprantama, vienokį ar kitokį Vytį, kuriuo gynėmės nuo kitų tautų priešų, besitraukdami atgal iš pietų į tėviškę arba būnant joje visą laiką prie ledo krašto. “Nesąmonė,” – pasakysite. “Realybė,” – atsakysime, nes visa tai atsispindi tautosakoje per pasaką “Eglė žalčių karalienė”, kurios 371 variantą trijuose tomuose surinko, parengė ir išleido Lietuvos Mokslų Akademijos tikrasis narys prof. hab. dr. Leonardas Sauka. Ketvirtame tome (psl.482) gi, L. Sauka priduria, kad variantų, be 185 lietuvių, 87 latvių, 99 finų, slavų, romanų ir tiurkų kalbomis, pasaulyje aptinkama dar ir kazachų kartu ir kitomis kalbomis. Užtenka išsidirbinėti, suprantant, jog Baltų religinė bendrija Romuva prigimtinai, kaip savaime suprantamą dalyką pripažįsta 10 – ties vienatinio Dievo įsakymų (Romos katalikų bažnyčios interpretacija) dorą, žinant taip pat ir tai, kad UNESCO organizuotuose rinkimuose gražiausia pasaulyje kalba buvo pripažinta lietuvių kalba, antra norvegų, o trečia italų kalbos. Žinant taip pat ir tai, kad Vilnių 7.275 m. pr. Kr. įkūrė lietuvių gentiniai dzūkai, nors 1.410 m. Žalgirio mūšio metu planetoje gyveno vos 425 mln. gyventojų (World Atlas, Kingfisher London). Dėkoju.

      Atsakyti
      • Linas says:
        4 mėnesiai ago

        Mažiau skaitykte, o dar mažiau tikėkite, visokiomis pseudo-istorinėmis pasakėlėmis apie “lietuvius” ledynmečiu nukeliavusius iki Madagaskaro. Prieš 20 000 metų (tada baigėsi paskutinis didysis ledynmetis) dar nebuvo susiformavusios nei tautos, nei etninės grupės. Jokių “lietuvybės” pedsakų iš to laikotarpio nebuvo rasta. Taipgi reikėtų liautis papūgiškai kartojus kažkur perskaitytą išmislą, esą “UNESCO organizuotuose rinkimuose gražiausia pasaulyje kalba buvo pripažinta lietuvių kalba, antra norvegų, o trečia italų kalbos”. UNESCO niekada NEORGANIZAVIO r neorganizuoja jokių “gražiausios / maloniausios” ar kitokios kalbos rinkimų arba konkursų! (Beje, panašių pseudo-išmislų (angl. hoax) apie tariamai UNESCO pažymėtas kalbas būta ir daugiau: ilgą laiką internete cirkuliavo “žinia”, kad UNESCO gražiausia/maloniausia kalba pripažino bengalų kalbą :-). Prireikė net pačios UNESCO oficialaus paneigimo, pareiškiant, kad “UNESCO has never carried out a survey or study on this subject”). Jei netikite tuo, ką rašau, nueikte į pačios UNESCO internetinę svetainė ir pamėginkite joje rasti jūsų teiginio patvirtinimą – NEPAVYKS!

        Atsakyti
        • Neišspręsti istorijos ginčai says:
          4 mėnesiai ago

          tuoj, 21:30, per LRT
          su Bumblausku.

          Atsakyti
        • Rimgaudas says:
          4 mėnesiai ago

          Atsakiau, Linai, jums ir laukiu awaiting’e, ar Tėviškės Alkas tai publikuos.

          Atsakyti
          • Linas says:
            4 mėnesiai ago

            Matyt, nepublikavo, nes jūsų atsakymo nematau… Gal galėtumėte pakartoti?
            O kol kas, pacituosiu “Vakarų Eksprese” vakar paskelbtą pokalbį su akademiku B. Stundžia: ” Mokslininkai įvairiais metodais nustatė, kad lietuvių kalba, kaip savarankiška kalba, nuo kitų rytų baltų kalbų, pvz., latvių kalbos, atsiskyrė tarp VI ir VII amžiaus. Vadinasi, lietuvių kalbos kaip savarankiškos kalbos amžių galima skaičiuoti maždaug nuo VI amžiaus. Jos šaknys siekia baltų ir net indoeuropiečių prokalbes, tačiau tai jau labai tolimi laikai.”. Tad ledynmečio laikais jokių kaipo tokių lietuvių dar toli gražu nebuvo. Tiek ir teverti tie visi pseudoistoriniai diletantų išvedžiojimai…

          • >Linui says:
            4 mėnesiai ago

            Taip, tikrai gerbiamasai, Tamsos nebuvo, kol negimėt. Bet… buvo Tamstos Tėveliai, buvo Tamstos Seneliai, ir tų Senelių Seneliai, Proseneliai, Proproseneliai ir t.t. gilyn į praeitį.
            Ir per visą tą liniją tęsėsi, ją jungė tie patys genai, kuriuos ir Tamsta paveldėjote, nors ten, senu senovėje Tamstos dar nebuvo… Taip ir kalbos – kurios ne karuose su svetimų kalbų genais susimaišius, „suhibridėjus” atsirado, – jos turi savo propropro(…)protėvius, turi savo sesutes ir pusseseres. Kiekvienas iš mūsų, ir viskas, kas Žemėje yra, turi savo Pradžią šiandien mums nepasiekiamoje praeityje, visų pradžių Pradžioje…

          • +++ says:
            4 mėnesiai ago

            Linui.
            ,,Mokslininkai įvairiais metodais nustatė, kad lietuvių kalba, kaip savarankiška kalba, nuo kitų rytų baltų kalbų, pvz., latvių kalbos, atsiskyrė tarp VI ir VII amžiaus.” Yra ir kitokių nuomonių. Pvz. Louis Hjelmslev laikė, kad kalba yra vis dar ta pati, jei ji išlaiko gramatinę sandarą. Tuo požiūriu, lietuvių kalba yra – nors ir pakitus – yra vis dar yra indoeuropiečių kalbų prokalbė. T.y. siekianti žymiai senesnius laikus, nei VI amžių.

          • Kažin says:
            4 mėnesiai ago

            Apibendrintai teigiant, kad lietuvių ledynmečiu nebuvo, neaišku ką norima pasakyti. Žmonės lietuviai iš niekur negalėjo atsirasti, vadinasi jų kaip tokių, turinčių dabartinės lietuvių kalbos pradus, negalėjo nebūti. Juk mokslininkai lietuvius laiko kaip labiausiai iš visų indoeuropiečių išlaikiusius kalbos senoviškumą, apskritai netgi buvusius indoeuropiečių kalbos davėjais aplinkiniams. Suprantama, kad kalba be ja kalbančių žmonių neegzistuoja, taigi kalbos senoviškumas patvirtina ir žmonių senoviškumą. Antai, žodis tauta yra bendras žodis lietuviams, latviams ir prūsams. Pastarųjų kalba pagal kalbotyros mokslus nuo lietuvių – latvių kalbos atsiskyrė apie IV-V a. pr Kr. Taigi gali būti, kad iki tol žmonės, vėliau lietuviais, latviais ir prūsais tapę, tūkstančius metų vadinosi bendru ‘tautų, tūtų, tautiškių ar pan. vardu. Žinoma, galėjo gilioje senovėje vadintis ir ‘čionių, čionykščių’, ‘aisčių, esčių’, kitų lietuviškų žodžių vardais. Kaip matyti, visi šie pavadinimai gali būti vedami iš dabartinių lietuviškų žodžių. Be to, kalbos moksle ištiriama, kad ir kitas tautas sudariusių genčių pavadinimai gali būti aiškintini lietuvių kalbos žodžių reikšmėmis. Taigi galima manyti, jog ledynmečiu lietuvių kalbos kaip seniausios iš indoeuropiečių kalbų žmonių negalėjo nebūti.

          • Rimgaudas says:
            4 mėnesiai ago

            >Linas
            Google: patogupirkti.lt>Dalykinė literatūra>istorija Vikingų, slavų, majų ir kitų tautų istorijos knygos

            Google: patogupirkti.lt>didžiuokimės-lietuvių kalba-ne-tik- sudėtingiausia

      • Klaustukas says:
        4 mėnesiai ago

        Nekyla ranka prieštarauti nie vienam tamstos teiginiui. Bet apsižvalgykit: ką bendra su tuo ką kalbat, turi nudienos valdžia ir dauguma liaudies ? Ir pažiūrėkit į gudus – kurie labiau patvirtina tamstos teiginius ?

        Atsakyti
  23. +++ says:
    4 mėnesiai ago

    ,,nei Romos, nei JAV, nei Briuselio šventų sakrametų” – o šventuosius Trečiosios Romos sekramentus pripažįsta ?

    Atsakyti
    • Klaustukas says:
      4 mėnesiai ago

      ”o šventuosius Trečiosios Romos sekramentus pripažįsta ? ” O ar jų tada kas nors atsiklausė? Tada buvo vaikai, o dabar užaugo…bet ar vaikystės išsižadėsi ?

      Atsakyti
      • Klaustuk says:
        4 mėnesiai ago

        „New York Times“: Lietuvoje aktyviai veikia Rusijos šnipai ” 2025-01-15 21:00 / šaltinis: TV3 / aut. Mindaugas Vasiliauskas tv3.lt/naujiena/lietuva/new-york-times-lietuvoje-aktyviai-veikia-rusijos-snipai-n1391247

        Atsakyti
        • Klaustukas says:
          4 mėnesiai ago

          Ir ką jie šnipinėja ? Kur lietuviai bulves sodina ? Ar tiesiog : reikia visus , nepatenkintus global kapitalistų valdžia, gaudyti , apkaltinti parsidavimu šetonui ir sudeginti ant laužo ?

          Atsakyti
  24. Klaustukas says:
    4 mėnesiai ago

    Šiandien paskutiniai Europos pagonys reikasi sau vadą – kodėl nėra jokių peanešimų apie tai ?

    Atsakyti
  25. valdas. says:
    4 mėnesiai ago

    Pagonia. slavai kavaleristai prieš sėsdami ant žirgų sušukdavo- pa koniam. na ir dar pora žodžių -pagonim ,dagonim, manau kad rusiškai nepamiršot.

    Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      4 mėnesiai ago

      Kažin 3 dienos ago
      Kaip pirštu į akį. O Linui: parašiau atsakymą vėl, bet išsiuntimo visviena jums nėr.

      Atsakyti
  26. P r i s i m i n i m a s says:
    3 mėnesiai ago

    A) 1970 m. BY viešėjusi ir planavusi dar kažkiek ten pabūti besilaukianti lietuvė, vieną rytą, sunerimusi dėl savijautos, nuskubėjo į stotį. Po 2jų dienų Trakuose pagimdė. Praėjus kažkiek laiko pas ją atvyko tie baltarusiai. Susipažinę su naujagimiu, svečiai paklausė gimdyvės, kam taip rizikavo – juk ir ten galėjo pagimdyti? Ji kažką paaiškino, o tie staiga „suprato” ir pasišaipė iš jos, esą ji nenorėjusi, kad kūdikio gimimo liudijime būtų parašyta, jog jo tautybė baltarusis. Moteris palaikė tai juokeliu, ir nekreipė į tai dėmesio. Tačiau vėliau ir kiti b-rusai patvirtino, jog visų ten gimusių gimties liudijime įrašoma „b-rusis”. Nepaklausė, ar tik visiems lietuviams, ar iš tiesų visiems (net ir rusams?). Bet tai reikštų, jog visų po BY/LT sienos perkėlimo BY pusėje atsidūrusių (ar bent jų naujagimių) tautybė buvo „patikslinta”? Kažin, ar taip visą laiką pokariu buvo, ar tik kokiam nors vienam CK sekretoriui vadovaujant? Bet ar tai ne puikus būdas smarkiai sumažinti lietuvių skaičių dabartinėje BY žemėje? Juolab, kad
    B) toje žemėje nuo seno išsijuosusi darbavosi pravoslavų cerkvė (neatsiliko nuo šiapus aiškinamąjį darbą dirbusios lenkų bažnyčios). Taip pamaldos po pamaldų, metai po metų, ir vietos gyventojų sąmonėje vis daugiau vietos užėmė pradžioje senoji bažnytinė, o vėliau tiesiog persipynusių rusų ir baltų kalbų kūrinys – baltarusių k.
    Tiek A), tiek B) būdu suslavintų baltų palikuonių tėvams ir protėviams Vytis buvo JŲ simbolis. Eiliniai žmonės apie pakitusias aplinkybes, valdovus, politiką nemąstė. Jie užaugo girdėdami vyresnius minint Vytį – nežiūrint, kad jiems jų tautybė ir pilietybė jau buvo pakeista. O Kremliui ir jo vietininkams tik to ir reikėjo… 🙁 Juk, taip mąstant, vadams nesunku jiems ĮAIŠKINTI, jog laikas eiti atsiimti visas Vyčio žemes…

    Atsakyti
    • skt. says:
      3 mėnesiai ago

      Skaičiau, kad 1970 m. Baltarusioje buvo dar labai daug vietovių, kur kalbėta lietuviškai- Brėslaujos, Gervėčių, Varanavo apylinkėse. Balciškėse, Pelesoje, Vainiūnuose dar buvo lietuviškos mokyklos. Lietuviškai dar kalbėta Zieteloje, už Nemuno, netoli Naugarduko.Prieš porą matų Baltarusios valdžia uždarė paskutines dvi lietuviškas mokyklas Rimdžiūnuose ir Pelesoje, taip pat uždarė visas lietuvių draugijas. O Lietuvos valdžiai tai galimai menkai rūpi, svarbiau imigrantų iš Baltarusios gerbūvis?…

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais
  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas

Kiti Straipsniai

1863–1864 metų sukilimo herbas

D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

2025 05 31
Sūduviai

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK

Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos

2025 05 30
Turizmas | visalietuva.lt nuotr.

Turizmo poreikiai keičiasi: Lietuva ruošia žinovus naujoms kryptims

2025 05 30
Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Turkija imasi tarpininkavimo tarp Maskvos ir Kijevo

Ukraina spaudžia Rusiją: ar įvyks tikros taikos derybos?

2025 05 29
Spaudos konferencija Seime

Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku

2025 05 29
Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

2025 05 29

Skaitytojų nuomonės:

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Rimgaudas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
10 Valentino dienos dovanų idėjų mylinčioms paprastumą

10 Valentino dienos dovanų idėjų mylinčioms paprastumą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai