Šeštadienis, 1 balandžio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Razauskas. Kūrybos jungas

Dainius Razauskas, www.alkas.lt
2011-05-03 10:00:14
55
Dainius Razauskas
Dainius Razauskas

Lietuva nėra geografija, ekonomika ar politika. Lietuva – tai poezija, tai mūsų širdžių daina, mūsų svajonių pilis. Geografija, ekonomika ir politika – tai tik „akustinė dėžė“, tik stiprintuvas, turintis sustiprinti šitą gaidą.

Lietuva – tai savitas dvasinis pasaulėvaizdis ir kelias į Dievą. Taigi – religija. Beje, senovės iranėnų „Avestos“ kalboje žodis dhaēnā, atitinkantis mūsiškį daina, kaip tik ir reiškė „religiją“.

Šios mūsų „religijos“ žyniai buvo ir tebėra Daukantas, Basanavičius, Čiurlionis, pastaraisiais laikais – Justinas Marcinkevičius ir daugybė, daugybė kitų. Tarp jų, žinoma, Valančius ir Maironis, akivaizdžiai parodę, kad dvi religijos nebūtinai turi prieštarauti viena kitai ir viena kitą neigti, bet gali sutarti ir dviguba jėga garbinti tą patį vieną Dievą, kaip mokė karalius Gediminas. Įvairios istorinės religijos – ne kliūtis šiai Dainai, tai jau seniai įrodė Lietuvos totoriai musulmonai, ištikimai ją sergėję ir gynę, ir Lietuvos karaimai judėjai. Iškilūs jos žyniai taip pat buvo Adomas Mickevičius ir Teodoras Narbutas, rašę lenkiškai, taip pat Jurgis Baltrušaitis, rašęs rusiškai, aiškiai parodę, jog ir kalba nėra šiai Dainai neįveikiama kliūtis. Juoba tai mokslo darbais parodė toks minties didžiūnas kaip rusas Vladimiras Toporovas.

Lietuva – ne kokios nors šeimos, giminės ar partijos nuosavybė. Priešingai: kiekvienas, kad ir kokios kilmės jis būtų – žydų, lenkų, rusų ar kokios kitos, – jeigu tik jis įdėjo širdį į šią Dainą, jei tik savo balsu jai pritarė, jei tik pamilo ją ir joje rado savo gyvenimo prasmę, tuo savaime įžengė į mūsų gretą. Kiekvienas, kas lieja auką į šią šventą Ugnį, yra lietuvis. Kiekvienas, kas atnešė savo akmenį į šitą Pilį, yra jos pilietis. Tai ir yra tikroji pilietinės visuomenės esmė.

Ir atvirkščiai: Lietuvos priešas – ne kuri nors kita tauta. Iš viso: Lietuvos priešas – ne kokie nors žmonės ar žmogus. Lietuvos priešas – piktos mintys, kurios gniaužia širdį ir slopina, tildo šitą Dainą, kurios kėsinasi užgesinti šitą šventą Ugnį ir sugriauti šį mūsų Aukurą. Ir nesvarbu, kas – žydas, lenkas, rusas ar patsai lietuvis – pasiduos tokioms piktoms mintims, tuomi jis pats išbrauks save iš šios Pilies piliečių.

Lietuva – ne gentinė, ne rasinė, ne kūniška sąvoka. Lietuva yra dvasinis reiškinys,  savitas dvasinis kelias. Tai reikia labai aiškiai suvokti, norint nepadaryti apgailėtinų klaidų.

Tuomet turi pasidaryti aišku, jog ir veikla jos labui tegali būti dvasinė. Bet koks darbas Lietuvos labui, kad ir kokios kasdieniškos, žemiškos būtų jo regimosios apraiškos – ekonominės, politinės ar dar kokios kitos, – savo branduoliu yra dvasinis darbas.

Šitoks dvasinis darbas, dvasinė veikla šiame pasaulyje indų tradicijoje vadinama karma-yoga, pažodžiui maždaug „darbo, veiklos disciplina“ ar „veikimo mokymas“. Įdomu, jog perteikiant šią sąvoką etimologiniais atitikmenimis, lietuviškai išeitų kūrybos jungas. Nepernelyg nutolsta šitaip ir prasmė.

Mes įpratę veikti nuolat mėgindami nuspėti padarinius, įžvelgti padarinius, tiesiog susitelkę į padarinius. Bandome numatyti aplinkybes, kitų veiksmus ir atoveiksmius, pasirengti galimiems netikėtumams, todėl pasiduodame išskaičiavimams, darome išlygas ir einame į kompromisus. Tačiau tarp bet kokių veiksmų ir jų padarinių – visuomet Dievo valia, todėl galų gale niekuomet nesi tikras, ar būtinai pasieksi savo tikslą. Kita vertus, tolimesni padariniai kitąsyk gali būti tiesiog priešingi tam, ko neva siekei. Todėl žmogus niekuomet negali būti visiškai tikras dėl savo veiklos padarinių.

Užtat žmogus gali būti tikras dėl priežasčių, dėl tikrojo savo poelgių ir veiksmų šaltinio. Galima dirbti ir veikti atsižvelgiant ne į padarinius, bet į priežastis – susitelkus į širdį. Ir tuomet net jei nepasiseks, bent jau žinosi, kad darei tikrai tai, ką norėjai. O priešingu atveju, net jei pasiseks, būsi pasiekęs tik savo išlygas ir kompromisus, o ne tikrąjį tikslą. Ir gali pasirodyti, kad pats save pergudravai, kad pasigirdo visai ne ta gaida, kurią iš pradžių ketinai dainuoti.

Todėl pakelk akis į dangų, susitelk į savo Svajonę ir daryk, ką turi padaryti, veik ir negalvok apie padarinius. Įsiklausyk į savo širdį ir dainuok, ir nesirūpink, kaip kur nuskambės. Nes tai geriausia, ką žmogus šiame pasaulyje gali padaryti, ir tik taip gali ką nors bent kiek verta sukurti. O visa kita – Dievo valioje.

Kalba pasakyta svečio teisėmis Tautininkų sąjungos konferencijoje 2011 balandžio 30 d.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Razauskas. Veidrodėli veidrodėli, ar aš pati gražiausia?
  2. D. Razauskas: tikrasis mūšis dėl Lietuvos vyksta mūsų dvasioje (audio)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 55

  1. Ramūnas says:
    12 metų ago

    Taip, būtent, “Lietuva – tai savitas dvasinis pasaulėvaizdis ir kelias į Dievą”. Ir: “dvi religijos nebūtinai turi prieštarauti viena kitai ir viena kitą neigti, bet gali sutarti ir dviguba jėga garbinti tą patį vieną Dievą”. “Todėl pakelk akis į dangų, susitelk į savo Svajonę ir daryk, ką turi padaryti, veik ir negalvok apie padarinius. Įsiklausyk į savo širdį ir dainuok, ir nesirūpink, kaip kur nuskambės. Nes tai geriausia, ką žmogus šiame pasaulyje gali padaryti, ir tik taip gali ką nors bent kiek verta sukurti. O visa kita – Dievo valioje”.
    Ačiū jums, gerb. Razauskai už šias mintis.

    Atsakyti
  2. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Taip Pasaulis, Saulė, Dievas, Žemė, Dangus, Ugnis, Vandio… visiems vieni ir tie patys. Bet mes lietuviai turime juos ir jais kalbėti pirmiausia susitelkdami ties savo kalbos teikiamais vaizdiniais, o ne graikų, romėnų,
    lenkų ar britų sakmėmis ir svetimkalbėmis.

    Atsakyti
  3. tikras lietuvis says:
    12 metų ago

    Lietuva – tai teritorija, tai bendruomenė, istoriniu laikotarpiu susidariusi minėtoje teritorijoje, todėl Lietuva = lietuviai, o lietuviai = Lietuva.
    Taip, kad Lietuva nėra kažkokia tai mistika. Atvirkščiai – tai yra labai konkretus dalykas. Ir tam, kad ją išlaikyti ir vystyti, būtina nuolat dirbti, šalinant iš kelio visokias klūtis – nesvarbu ar tai būtų atskirų žmonių išmįslai, ar net kitų tautų norai (kas tas tautas ar tik žmonių grupes sukursto išpuoliams prieš Lietuvą – tai yra jau kitos temos dalykas) mus palenkti savo valiai.
    Todėl tam tikru konkrečiu atveju kliūtimi ar priešu lietuvių tautos išgyvenimo kelyje gali būti bet kas, netgi tautos ar valstybės.
    Lietuvą ne konkrečiu daiktu, o vaizdiniu (poezija) pavadinti galima tik perkeltine prasme, bet tai niekada neatims iš mūsų pareigos veikti Lietuvos, kaip lietuvių lizdo, išlaikymui, nes be Lietuvos nebus ir lietuvių.

    Atsakyti
  4. skalvis says:
    12 metų ago

    Musulmonai – Lietuvos totoriai ištikimi Lietuvos patriotai, nepalyginsi su polskos viaros lenkais.

    Atsakyti
  5. Jaunius says:
    12 metų ago

    Yra monoteizmas ir yra politeizmas. Tai skirtingos religijos ir skirtingos pasaulėžiūros. Monoteistas pasmerktas būti vergu. Rusas sako apie save “rab božyj”.
    Lietuviai buvo ir yra politeistai, tuo jie ir skyrėsi nuo slavų. Razauskas prisipažįsta esąs monoteistas.

    Atsakyti
    • Ignots says:
      12 metų ago

      kunigaikštis Gediminas irgi žinojosi esąs monoteistas…:) Beje, Egipto žyniai irgi iš esmės buvo monoteistai – tik jų tikroji teologija buvo ezoterinė (paslėpta nuo prastuomenės), ją šiandien galima atsekti iš apeiginių tekstų analizės, parodančios kaip Vienis kuria Daugį, o skirtingi dievų vardai tėra tik skirtinguose kūrimo etapuose pasireiškiančių pirminio dievo savybių vardai… Egipto religijos įkūrėjas – Atumas (At.m,Ad.m) tai tas pats Adomas, tik liaudies sudievintas

      Atsakyti
    • Ramūnas says:
      12 metų ago

      Ne, nėra esminės perskyros tarp politeizmo ir monoteizmo, o Razauskas ne monoteistas, jis tik labai gerai suvokia “monoteizmo” ir “politeizmo” giluminį tapatumą.

      Atsakyti
      • Ramūnas says:
        12 metų ago

        Čia buvo komentaras Jauniaus pasisakymui. Su “Ignots” iš esmės sutinku.

        Atsakyti
    • Ievaras says:
      12 metų ago

      Jaunius visai nusivažiavo 😀
      Pirmas požymis, kai nesuvokia dievo, vapaliuoja apie VIENINTELĮ arba DAUG DIEVŲ. Kad moksliškiau atrodytų, vapaliuoja nelietuviškais žodžiais. Norint suvokti Dievą, pirmiau reikia suvokti ‘save’. Save suvokus, bus kitas Dievo suvokimas – nei vienas, nei daug.

      Ignotai, nejuokink Egipto Žynių: “Egipto žyniai irgi iš esmės buvo monoteistai”
      Tau dar toli iki Jų suvokimo. Gal teko bendrauti su ‘Egipto žyniais’?

      Labai lengva kalbėti apie mirusius (Jaunius apie BUVUSIUS lietuvius), sprendžiate pagal savo apgailėtiną suvokimą. Religijotyrininkai nusimano apie visas, bet dar nesukūrė nei vienos ‘religijos’ 😀

      Atsakyti
  6. tikras lietuvis says:
    12 metų ago

    Religija nėra tautinis požymis.

    Atsakyti
  7. Eglė V. says:
    12 metų ago

    Jei kalbame apie mūsų žynius, dar ir VYDŪNO nepamirškime, o šiais laikais tebevaikšto ir mintija ALEKSANDRAS ŽARSKUS, ALBINAS KURTINAITIS…

    Atsakyti
  8. tomas says:
    12 metų ago

    “Razauskas prisipažįsta esąs monoteistas.” Neįskaičiau straipsnyje tokio prisipažinimo, juk kalbėta, kad pati Lietuva yra kelias, nesvarbu kiek Dievų širdyje. Dievas senelis arba Praamžius visa ko ištakos, Perkūnas, Žemyna ir visi kiti tik vaikai Jo. Visi jie šventi, visi jie dievai, visų jų pradžia viena. Kaip Indijoje kokioje – Dievų šimtai tūkstančių, daugybė šventenybių, bet galiausiai viskas susiveda į vieną. Nesvarbu kokiu vardu vadinamą. Tad nereikia daryti priešpriešos tarp Dievų skaičiaus širdyse – esmė tame ar kelias augina ir daro žmogų geresniu, artimesniu savo žemei, motinai, tautai, ar visgi pripildo priešiškumo. Lietuviškas kelias niekada nebuvo neapykantos ir kitų menkinimo kelias – dar Gediminas taip rašė, bet jei kas norėjo mus pajungti, pavergti, sutrikdyti natūralų lietuvišką kelią tas visuomet be gailesčio buvo varomas lauk, skerdžiamas, trypiamas. Tad nėra kito kelio mums, kaip lietuviška daina.

    Atsakyti
  9. Jaunius says:
    12 metų ago

    Kaip suprato dievus arba Dievą lietuviai, reikia spręsti ne iš savo manymo, bet iš tūkstančių lietuvių dainų, sakmių, padavimų, iš tautosakos. O visa tai perskaityti nelabai pajėgiama. Daug lengviau pasiskaityti populiarią literatūrą apie Egiptą ir kitas egzotikas. Nei vienas lietuvių religijos tyrinėtojas nėra atradęs senojoje tradicijoje vienatinio Dievo, gal tik Razauskas.
    O ką reiškia Gedimino žodžiai apie vieną Dievą, niekada nesužinosime. Galima tik spėlioti. Žinome, jog Vilniuje prie Amžinosios Ugnies buvo Perkūno stabas. Tai gal jis ir yra tas vienintelis Dievas ? O gal vieną Dievą turėjo kariai ir valdovai ? Juk valstiečiai turėjo kitus dievus.
    O gal vokietis raštininkas įkišo “ir visi turime vieną dievą”? O gal Gediminas norėjo prisigretinti prie krikščionių ? To nesužinosime. Žinome tik, kad senųjų lietuvių bendruomenių demokratija rėmėsi daugdievyste. Monarchijos pagrindas buvo monoteizmas. Vergija (baudžiava) galima tik viešpataujant monoteistinei religijai. Juk Lietuvoje baudžiava įsigalėjo tik krikščionybės sąlygomis.
    Yra dar filosofinis monoteizmas, apie kurį mastė krikščionys, induistų filosofai,arba mūsų naujieji teologai, bet religija įmanoma tik daugdievystėje. net ir krikščionys buvo priversti sukurti Trejybę ir šventųjų kultą.

    Atsakyti
    • Luotinykas says:
      12 metų ago

      „O ką reiškia Gedimino žodžiai apie vieną Dievą, niekada nesužinosime.“

      Še tau, turim vienintelį tikrą iš senųjų pasisakymą tikėjimo klausimais, o tęsėjai visiškai nesuprantą, kaip čia dabar, a?

      Atsakyti
  10. suomis says:
    12 metų ago

    Yra galimybė paklausti, kaip ten buvo su tais Dievais. Jei nepatingėtumėt nuvažiuoti į Estiją, tai sužinotumėt, kad ten gyvena SETU tautelė, kuri iki šios dienos yra pagoniška. Štai jų ir paklauskite, kaip ten yra iš tikrųjų. Beje jie meldžiasi į viriausiąjį dievą Perūną. Jų, SETŲ, moterų ir vyrų viso labo apie tris šimtus, kurių didžioji dalis gyvena Pskovo srityje.

    Atsakyti
    • lyvis says:
      12 metų ago

      Gal yra kur nors paskelbta setų tautelės mitologija. Būtų malonų susipažinti, gal yra kokie nors šaltiniai to prašau per poną suomį. lyvis

      Atsakyti
      • suomis says:
        12 metų ago

        Tiksliau būtų SETOS in english. Vikipedijoje. Truputi suklydau, atsiprašau pasirodo, jie kaip ir mes esame paskutiniai Europos pagonys. Jie pasirodo yra ortodoxai, XVa. sukrikščioninti. Bet, kad jų Dievas Perūnas(Perkūnas), kurį jie garbino – tai faktas.

        Atsakyti
        • lyvis says:
          12 metų ago

          Gal yra apie setus kokios nors internetinės pažintinės medžiagos. Arba bent daugiau aprašymų apie jų dvasinį gyvenimą paskleiskite šioje svetainėje. lyvis

          Atsakyti
  11. lyvis says:
    12 metų ago

    Dievas yra tiktai ir tik vienas. Ir čia karalius Gediminas buvo teisus Dievas yra tiktai vienas. Čia negaki būti net ginčų. lyvis

    Atsakyti
  12. Ramūnas says:
    12 metų ago

    Pernelyg vienprasmiškai mąstote: tarsi būtų tik tokia alternatyva: vienas Dievas ar dievai. O už viso to slypi labai jau supaprastinta, antropomorfizuota “dievo” samprata. Tarsi būties dalis įvardijama žodžiu “dievas” taip jau lengvai būtų atskiriama nuo kitų būties reiškinių. O juk viskas funkcionuoja tik žmogaus sąmonėje. Dievas paprastai suvokiamas kaip asmuo, suprask, kaip žymiai didesnis, galingesnis žmogus. Bet kuo gi pasireiškia tokio reiškinio kaip “dievas” asmeniškumas? Dievas ar dievai yra dvasinės būtybės, jos kūno neturi. Jos puikiausia gali būti laikomos vieno ar kito būties aspekto simboliais. O kur dar santykio su “dievu” ar “dievais” nevienaprasmiškumas. Pasiskaitykit Beresnevičių ir pamatysit kokia slidi yra riba tarp daugiadievystės ir vienadievystės. Juk formaliai esant daugiadievystei galimas viso dėmesio sutelkimas, visos garbės atidavimas tik vienam Dievui, kitus tarsi pamirštant (henoteistinė laikysena), o jeigu tokia laikysena institucionalizuojama, ji perauga į monolatriją. O kur dar tikėjimas į Aukščiausią dievybę, apie kurią paprastai nieko nežinoma, tik tiek, kad ji egzistuoja. Tačiau juk ji laikoma aukščiausia, svarbiausia. Ir ar negalima tokios Aukščiausios Dievybės laikyti vieno būties pradmenio personifikacija, , būties pagrindo, centro simboliu. Štai ir prieinam prie panenteistinės būties sampratos, kuri mažai kuo skiriasi nuo panteizmo. Taigi, trumpai tariant griežtas politeizmo ir motoeizmo skyrimas neturi jokio pagrindo. Prie to paties: sakot, kad joks lietuvių religijos tyrinėtojas nerado vienatinio Dievo. Netiesa, Dundulienė buvo įsitikinusi, kad lietuviai turėjo “Aukščiausiojo Dievo” sampratą. Rašot, kad vergija galima tik viešpataujant moniteistnei religijai. Ir vėl netiesa. Bent jau formaliai (daugumos to meto gyventojhų požiūriu) Egiptas ar Babilonas išpažino politeizmą, tuo tarpu visuotinai žinoma, kad šios šalys buvo vergovinės valstybės.

    Atsakyti
  13. tikras lietuvis says:
    12 metų ago

    Senovės lietuviai netikėjo į jokius dievus, o gerbė gamtą, kaip jų būtį nulemiantį veiksnį, tam tikroms jos dalims turėdami savus pavadinimus – Perkūnas ir kt.

    Atsakyti
  14. Jaunius says:
    12 metų ago

    Aš kalbu apie lietuvius ir jų protėvius, o jūs vėl apie Egiptą(tai visiškai kita istorija), jūs kalbate apie estus (ugrofinus, vėl kita istorija ir tradicija)
    Baltai susikūrė savo kultūrą ir religiją, tad kalbėkime apie juos. Istorija sako, jog baltai niekada nenorėjo
    monarchijos, juos privertė tai priimti, kaip ir krikščionybę.

    Atsakyti
    • suomis says:
      12 metų ago

      O pats nejauti, kad tiek Perūnas, tiek Perkūnas yra to paties lizdo paukščiai.

      Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Prie ko čia Egiptas? 🙂

      Atsakyti
  15. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Akivaizdaus pusžydkrikščionio dvelkiantis meilingumas visada atsiduoda egoistine klasta – teologiniu pašaukimu – jei ne naikinant Baltus pergalėmis užkariauti, tai bent sulieti, apjungti, patraukti.

    Neveltui žydkrikščionio kryžiaus šiurpalas – taryt nudžiovinto Gyvybės medžio simbolis – ant kurio užsikoręs autoritaras.

    Atsakyti
  16. Iš miškų says:
    12 metų ago

    O po to išaiškėja, jog visi kopia į tą patį kalną , tik iš skirtingų pusių…

    Atsakyti
  17. Iš miškų says:
    12 metų ago

    Nors kopti į kalną per jau esamus protėvių paliktus takus,juos sumindžiojus ir ištrypus ir apsimetant, jog einama savo sukurtu taku, yra mažių mažiausia šventvagiška…
    Retorinis klausimas, ar dar yra kokia agresyvesnė religija, nei ta, kurią istoriškai
    mes gavome kalaviju ir ugnimi?

    Atsakyti
  18. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Lietuviams pilkapių žmonių dvasingumas paveldėtas su Žeme ir prigimtine Balt.tikyba – išsaugojimui, o ne klastingai dvilypiams pusžydkrikščioniniams išvedžiojimams.

    Na, o šio straipsnio autoriaus straipsšnekesys – Balt.savimonės esybę glausti su okupaciniu autoritaru ar kitomis svetimybėmis – apgailėtinas.

    Tokie straipsnio plepalai – tiesiog siejasi su klūpalais ir visišku bejėgiškumu.

    Atsakyti
  19. Ievaras > Jaunius says:
    12 metų ago

    Jauniau, gal geriau krivis J.Trinkūnas tegul aiškina kas yra Dievas. Įsišventino į ‘krivius’, tegul dirba, o ne vien tik atstovauja WCER’uose 😀

    Keisti ginčai vyksta ‘alkas.lt’. WCER’uose pristatyta, kad romuviai atkūrė ‘baltų religiją’, gal kas iš jų paaiškintų ir mums apie ją. Kokia čia paslaptis, jei visas ‘pasaulis’ žino, o mes ne. Ginčuose remiatės religijotyrininkų ir etnologų moksliniais darbais. Pastebėsiu, kad tokie ‘mokslininkai’ dar nesukūrė nei vienos religijos. Patys nesukūrę, gal nesuvokia ir kitų žmonių sukurtų religijų..?

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Ievarai, niekas čia neaiškins kas yra baltų religija. Reikia pačiam daryti nors menkas pastangas: domėtis mūsų tautos dvasiniu paveldu, papročiais, dainomis, sakmėmis, eiti į žygius pas senolius, tapti jų mokiniais, perimti patirtį.

      Prašyti komentaruose, kad kažkas aiškintų kas yra “baltų religija” tas pats kas šaukti – išmokykite mane rašyti ir skaityti.

      Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        Norėčiau paantrinti Ievarui. Vis tik vidaus veiklos trūksta krivio vaidmenyje. Bent vieną paminėsiu juk galėtu būti metinis vedančiųjų vaidilų suėjimas su kriviu priešakyje. Pabendrauti ir pasitarti dėl veiklos visada atsiras klausimų ir t t … lyvis

        Atsakyti
      • ermis says:
        12 metų ago

        ko mes čia renkamės Alke: “… niekas čia neaiškins kas yra baltų religija.”?

        “Apie Baltų tikėjimą galima sužinoti iš knygelės “Baltų religija šiandien”, ji tik ką pasirodė.” – bėgu pirkti

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          12 metų ago

          Turėjau – omenyje – komentaruose niekas priešokiais neaiškins kas yra baltų religija ir nemokys skaityti ir rašyti. O straipsniuose gali aiškinti kas tik nori ir moka rašyti. Alkas laukia ir priima rašinius.

          Atsakyti
          • ermis says:
            12 metų ago

            komentaruose neaiškins, o straipsnių nerašys – pirk KNYGĄ 🙂
            knygoje nesąmonės, bet pinigų negražins 🙂
            WCER’e, manau, aiškina tą BALTŲ RELIGIJĄ ne už dyką. Kieno pinigais žaidžiate?

          • Jonas Vaiškūnas says:
            12 metų ago

            Manau, kad Jums jokia knyga jau nebepadės nuramdyti pykčio ir pavydo tulžies.

          • ermis says:
            12 metų ago

            Jonui laaabai norisi asmeninio pasikoliojimo, atseit mudu abu labu tokie 😀

            Pavydėti jums nėro ko, o ‘pyktį’ keiskime į teisėtą pasipiktinimą.
            Esu lietuvis, mano pasalėžiūra remiasi protėvių pasaulėžiūra (save priskirčiau Gamtameldžių pakraipai), o jūs pardavinėjate protėvių ‘tikėjimą’, ‘religiją’, ‘tradiciją’, ‘prigimtinę religiją’… (patys dar neapsisprendę dėl pavadinimo). Jei sugebėtumėte skleisti protėvių ‘religines’ tiesas visuomenei, aš jus palaikyčiau. Visa, ką galite pasakyti, parašė šiandien ‘Jaunius’:
            “Pasaulėžiūrai daug duoda mūsų tautosaka, liaudies dainos, dorovinės tradicijos ir senosios religijos tęstinumas. Prisimenami seni papročiai, apeigos, kurios išsaugojo senosios religijos apraiškas.”
            Visa pasaulėžiūra telpa į dvi eilutes.
            Ar daug žmonių nagrinės tautosaką ir ETNOLOGŲ ‘moksliškus’ apibendrinimus, kur suplaktos skirtingų genčių, visais laikais kitusios pasaulėžiūros? Žymiai didesnę reikšmę turėjo genčių pasaulėžiūrų skirtumai – Žyniai derino pasaulėžiūras atsižvelgdami į kintančias sąlygas, kad gentainius laikyti vidinėje pusiausvyroje.

            Romuviai siūlo apibendrintą atstojamąjį visų ‘baltų’, visų laikų TIKĖJIMĄ 😀

  20. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Dainius Razauskas perša mintį, jog LT okupacinė žydkrikščionybė įvardinta būtinybe patogiai vampyrinti Lietuvos arealą, kuriame ji pati parazituodama ir tarpsta.

    Straipsnio autoriui priminsiu, kad Kaune jau veikia 9 katalikiškos mokyklos. Netrukus žydarmija ketina rekonstruktūrizuoti dar vieną – Garliavos “Jonučių” vid. mokyklą. “Ieškoma užuovėjos po kryžiumi” – tokiu pavadinimu laikraštyje “Kauno diena” esa straipsnis…

    Trūksta žodžių prakeiktai LT gudraokupanteologžydparazitarmijai ir jos kolaborantams įvardinti.

    Atsakyti
    • Jolanta says:
      12 metų ago

      “Dainius Razauskas perša mintį, jog LT okupacinė žydkrikščionybė įvardinta būtinybe patogiai vampyrinti Lietuvos arealą, kuriame ji pati parazituodama ir tarpsta.”

      Būkit malonus, pacituokite ar kitaip argumentuokite kur bei kaip Dainius Razauskas perša tokią mintį?

      Atsakyti
  21. Ramūnas says:
    12 metų ago

    Trumpa žmonių atmintis…. Dabar Razauską darot vos ne išsigimėliu – pabaisa, o juk visai neseniai šioje svetainėje buvo paskelbtas jo interviu Respublikoje, kur jis drąsiai reikalavo iš lietuvių nelaužyti savo stuburąo ir duoti kietą atkirtį tiek lenkams, tiek rusams. Tada jis buvo geras, o dabar – blogietis. Ką, ar jis per kelias savaites pasikeitė? Nesąmonė. Išmokit įžvelgti gilumą, ne vien paviršiumi šliaužkit. Pamatot kryžių, išgirstat Dievą minint ir prarandant savitvardą, kaip jaučiai, kuriems raudoną skudurą parodo. O juk visa tai daugiaprasmiai dalykai.

    Atsakyti
  22. Noriu likti LIETUVE says:
    12 metų ago

    Gana garbinti DIEDUS, pakelkite galvas pasigrožėkite žvaigždėmis,sušilkite SAULĖS spinduliuose,pajuskite protėvių galybę ,aukokitės patys,nuoširdžiai dirbkite ne asmeninei naudai,bet TAUTAI ,sėkmės VISIEMS

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Dar pridėkime – gana garbinti išsigalvotus STABUS, nes religija yra išmįslas ir reikia rūpintis ŽMOGUMI, o ne visokiom nesąmonėm. Kada žmogus numiršta, tada jau yra visko pabaiga, todėl rūpinkimės juo tada, kada jis gyvas.

      Atsakyti
      • Ievaras says:
        12 metų ago

        tikras lietuvis rašo:
        “Kada žmogus numiršta, tada jau yra visko pabaiga,..” – kiek esu sutikęs blogų žmonių visi norėjo, kad po mirties viskas jiems užsibaigtų, ypač KGB’biukai 😀

        Geri žmonės svarsto kas bus po mirties – jie nebijo!!!

        Atsakyti
  23. lyvis says:
    12 metų ago

    Patikslinimas tikram lietuviui “Kada žmogus numiršta, tada jau yra visko pabaiga” ar tikrai taip yra ar mes pereiname į kitą erdvę kaip Edmundas Kučinskas dainuoja Mes šios žemės svečiai, o svečiuose taip gerai. Dabar dėl stabų. Stabai taip pat reikalingi kaip ir dievybės. Kas yra stabas tai medinė stovyla, bet stabas taip pat ir akmuo – stabakulis, kuriame rusena ugnis. Rūpinkimės stabais o tai rūpinimas žmogaus dvasine būsena. lyvis

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Niekur mes nepereiname.
      Stabų (dievybių) irgi nereikia – reikia visada į žemę remtis, kaip, kad sako komentatorius Sovmaras.
      Dvasinė būsena nėra susijusi su tikėjimais. Jei kam yra susijusi, tai tas, garantuotai, ne gyvena, o laukia galo.

      Atsakyti
  24. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Be tautinio tikėjimo, kuris ir lemia tautinę pasaulėjautą, tiesiog eliminuojamas tautiškumas.

    TAUTA GALI BŪTI NETAUTIŠKA – Lietuvos atveju – tai nutiko žydkrikščionybės ir tokių straipsnių “pagalba”.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      O kokiu tikėjimu 🙂 remiantis lietuviai išgyveno tūkstantį ir dar daugiau metų, tapdami seniausia indoeuropiečių, o gal net ir viso pasaulio tauta?

      Atsakyti
  25. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Šiaip Tikras lietuvis galėtų tai žinoti ar nujausti.

    Į tokius klausimus – su CHA CHA – nežinau, ar reikėtų rimtai atsakyti.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Aš tavęs klausiu – koks tas tikėjimas (religija) buvo?

      Atsakyti
  26. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Didingos protėvystės viršpojūtinės Gamtos (iš)raiškas apsakysiu rytoj – tai, kas mūsų Dievybių yra bendrume su mumis ir koks tas tikėjimas ne tik buvo, bet ir yra…

    Atsakyti
  27. Jaunius says:
    12 metų ago

    Apie Baltų tikėjimą galima sužinoti iš knygelės “Baltų religija šiandien”, ji tik ką pasirodė. Ši religija prisikelia atgimsta per paskutinius dešimtmečius. Atgimimas vyksta įvairiais būdais.
    Pasaulėžiūrai daug duoda mūsų tautosaka, liaudies dainos, dorovinės tradicijos ir senosios religijos tęstinumas. Prisimenami seni papročiai, apeigos, kurios išsaugojo senosios religijos apraiškas. Nieko nereikia išgalvoti. Žinoma, modernus gyvenimas neišvengiamai įtakoja ir mąstymą, ir elgesį, bet gyvenimo esmė lieka ta pati. Ugnis buvo gerbiama ir prieš 1000 metų, apeigų metu mes ją gerbiame ir šiandien. Razauską gerbiame ir mylime, o su juo pasiginčyti niekas nedraudžia.

    Atsakyti
  28. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Būtent – “Baltų religija šiandien” turėtų būti brangi kiekvienam tikram lietuviui.

    Atsakyti
  29. Justice says:
    12 metų ago

    Gražus ir teisingas straipsnelis .,. tik truputi ne taip interpretuojama “karma yoga” sąvoka :] Lietuva tai ne Dievas, o karma yoga reiskia savo karminiu rezultatu aukojimas Dievo interesams, o ne savo, ne seimos, draugo ir pan. Veikt valstybės labui yra “karma kanda” – dorovinga karminė veikla, ne dvasinė. Pastaroji yra aukščiau materialių gunų.

    Atsakyti
  30. Vilmantas Rutkauskas says:
    12 metų ago

    Kai šaukiama A-ūūū, Lietuva, pasirodo – atsiliepia kažkokia Justice karma.

    Trūksta žodžių .

    Atsakyti
  31. lyvis says:
    12 metų ago

    Gal kiek plačiau apie “karma kanda”. Nes tai matyt siauro rsto žinovų prasmės. Norėtusi apie tai daugiau sužinoti to mes prašome per Justiciją. lyvis

    Atsakyti
  32. Atgalinis pranešimas: Ярмо творчасці | Arche.by

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Naujas muzikinis projektas Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių | Valstybinio ansamblio LIETUVA nuotr.

Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių

2023 03 31
Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
Vydūnas apie 1905 m. | wikipedija.org nuotr.

Vydūnas. Didis darbas

2023 03 29
Dokumentinio filmo „Stichija“ kadras | LDK Valdovų rūmų nuotr.

Lietuvos, Lenkijos ir Ukrainos laisvės dvasią nulėmusi istorija – dokumentiniame filme „Stichija“

2023 03 17
Kultūros ministras vieši Prancūzijoje | km.lrv.lt nuotr.

Lietuva savo kultūrą pristatys Prancūzijoje

2023 03 16
A. Nepokupnas. Lietuva Ukrainoje

A. Nepokupnas. Lietuva Ukrainoje

2023 03 14
sum.lrv.lt nuotr.

Lietuva ir Ukraina ketina stiprinti susisiekimą

2023 03 07
NATO vėliava | lrv.lt nuotr.

Lietuva dalyvaus NATO krizių valdymo pratybose

2023 03 07
Džiugas Joneikis | rengėjų nuotr.

Džiugas Joneikis pristato naują dainą ,,Aš ne tau“!

2023 03 02
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Kai Lietuva kiekvieno širdyje – kitokia

2023 02 20
Rodyti daugiau

Naujienos

Didysis NAA prizas | am.lt nuotr.
Architektūra

Nacionaliniai architektūros apdovanojimai sujungia gamtą ir architektūrą

2023 04 01
Kaune bus pristatytas knyga „Tradicinės Velykos. Šiuolaikiniai margučiai“ | knygos.lt nuotr.
Etninė kultūra

Kaune bus pristatytas knyga „Tradicinės Velykos. Šiuolaikiniai margučiai“

2023 04 01
Klastotė | „Idea Prima“ nuotr.
Lietuvoje

Grėsmę kelia intelektinės nuosavybės vagystės

2023 04 01
Užupio Respublikai 25-eri | rengėjų nuotr.
Šventės

Užupio Respublika švenčia 25-ąsias neprigulimybės metines

2023 03 31
Kada paskutinį kartą valėte šiuos 5 buities prietaisus?
Lietuvoje

Elektos įrenginių priešas – įtampos svytavimai

2023 03 31
Vaikai | pixabay.com nuotr.
Naujienos

Į pagalbą vaikams – socialiniai darbuotojai

2023 03 31
Pixabay.com, ProsaClouds nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos prezidentas nėra adekvatus, sako Zelenskis

2023 03 31
Ungurys | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prasideda vajus „Saugom ungurį“

2023 03 31
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Atsakymas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • NUORODOS apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Nuoroda apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Bartas apie NS reikalauja atmesti kalbininkų pasmerktą kalbos įstatymą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • B. Ropė. Kas atpigins žmonėms elektrą ir pažabos bankus?
  • Nacionaliniai architektūros apdovanojimai sujungia gamtą ir architektūrą
  • Kaune bus pristatytas knyga „Tradicinės Velykos. Šiuolaikiniai margučiai“
  • Grėsmę kelia intelektinės nuosavybės vagystės
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių

by Kristina Aleknaitė
2023 03 31
0
Naujas muzikinis projektas Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių | Valstybinio ansamblio LIETUVA nuotr.

Meilės dainos gali ne tik prišaukti pavasarį, bet ir sutelkti bendram tikslui. Pirmą kartą pajėgas sujungė ansamblio „Lietuva“ orkestras ir...

Skaityti toliau

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

by Ditė Česėkaitė
2023 03 30
0
Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuvos ir Ukrainos infrastruktūros ir susisiekimo ministerijos Lenkijoje pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo transporto ir logistikos srityje. Šį ketvirtadienį pasirašytu dokumentu...

Skaityti toliau

Vydūnas. Didis darbas

by daiva
2023 03 29
1
Vydūnas apie 1905 m. | wikipedija.org nuotr.

Kiekvienas žmogus gali didį darbą atlikti. Didis darbas nevaromas tik „pasaulio valdonų“. Jų darbai labai retai didi. Ir tik didžiais...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Atsakymas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • NUORODOS apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Nuoroda apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Bartas apie NS reikalauja atmesti kalbininkų pasmerktą kalbos įstatymą
  • Socialistas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
Kitas straipsnis

A.Juozaitis. Liberalus teroras-I

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai