„Joks atlikėjas iš Rusijos neįkels kojos į Lietuvą. Nesvarbu, ar koncertavęs okupuotose teritorijose, ar ne. Rusijos tautai irgi jau laikas susimąstyti. Valstybinio Vilniaus mažojo teatro direktorius informuotas, jog ryt laukiu arba aiškaus ir nedviprasmiško teatro meno vadovo R. Tumino atleidimo, arba tegul direktorius deda ant stalo savo pareiškimą išeiti iš darbo. Atsiprašau, garbusis režisierius man niekuo nesiskiria nuo girto rusų kareivio, belendančio į svetimą žemę“, – 2022-ųjų vasarį paskelbė tuometinis Lietuvos kultūros ministras Simonas Kairys.
Mūsų šalies propagandinis laukas ir ministro valdiniai tokiai pozicijai gana entuziastingai pritarė. Režisieriaus Rimo Tumino sulyginimui su „girtu rusų kareiviu“ bei jo ištrėmimui iš Mažojo teatro ir Lietuvos neprieštaravo nei prezidentas, nei premjerė, nei šalies teatro bendruomenė.
2023-iųjų sausį Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras savo svetainėje proklamavo, kad „išėmė iš repertuaro“ Sergejaus Prokofjevo „Romeo ir Džuljetą“ ir Igorio Stravinskio „Šventąjį pavasarį“. Tam pritardamas kultūros ministras išdėstė „mentalinio karantino“ – atsiribojimo nuo visos rusų kultūros – programą.
Ir štai, 1944-ųjų balandžio 23-iosios įrašas poeto Vinco Mykolaičio-Putino dienoraštyje:
„Simfonijos koncertai Vilniuje šiuo metu tai tikras dvasios poilsis ir nusiraminimas. Beveik visus juos lankau. Štai ir dabar neseniai sugrįžau iš 28-ojo šių metų simfoninio koncerto. Buvo atlikta Glazunovo „Karnavalas“, Rimskij-Korsakovo „Šecherazada“ ir Čaikovskio 4 simfonija. Visi trys labai stiprūs, dramatiški ir įspūdingi dalykai. Dirigavo Balys Dvarionas.“
Kalba Vincas Mykolaitis apie Vokietijos okupuotą, nacių valdomą Vilnių, apie miestą, vos prieš trejus matus patyrusį siaubingą bolševikinės Rusijos terorą. Terorą, prieš kurį sukilti ragino lietuvius 1941-ųjų vasarą rašytais eilėraščiais.
„Iš karto uždėti neigiamą štampą [rusų] tautybei ir jų kultūrai, manau, kad yra visiškai neteisinga, neadekvatu ir politikai taip elgtis neturėtų. […] Esu prieš Rusijos skleidžiamą, Kremliaus skleidžiamą kultūrą, kur kultūra naudojama kaip minkštoji galia, didinant Rusijos šovinistinę politiką“, – prieš kelias dienas pareiškė paskirtasis kultūros ministras Šarūnas Birutis.
Ir iš karto sulaukė Simono Kairio ir veik viso propagandinio lauko pasmerkimo.
LRT portale tokią Šarūno Biručio poziciją sukritikavo ir kalbintos kolegės humanitarės. „Čia reikia profesionalaus žvilgsnio ir požiūrio, o ne tokių [Biručio] pareiškimų. […] Stovėjimas nuošalyje – irgi politinė pozicija“, – sakė viena kolegių. O profesionalus žvilgsnis, pasak kolegės, mums rodo, kad rusų kultūros ir politikos neįmanoma atskirti. Todėl privalome laikytis aktyvios ir tvirtos pilietinės nuostatos visos rusų kultūros atžvilgiu – „skelbti jai moratoriumą“.
Tiesa, kolegė pripažįsta, kad vis dėlto pasitaiko kūrinių, oponuojančių Rusijos politiniam režimui. „Bet ar jie priklauso dabartinei rusų kultūrai? Tikriausiai ne“, – daro griežtą išvadą.
Ir kodėl ketvirtąjį dešimtmetį savoje valstybėje gyvenančius lietuvius rusų kultūros akivaizdoje vis ištinka paaugliška isterija?
Jau po 2022-ųjų vasario 24-osios, po Rusijos karinės invazijos į Ukrainą, Tėvynės sąjungos partijos vadovaujama Švietimo, mokslo ir sporto ministerija išmetė iš mokyklinės lietuvių literatūros programos Martyną Mažvydą ir įrašė į ją anksčiau nebuvusius rusų autorius Ivaną Krylovą, Ivaną Turgenevą.
Pasiūlymą įtraukti į programą ukrainiečių literatūros klasiką Tarasą Ševčenką, ministerija griežtai atmetė. Bet į rusų literatūros programą – Lietuvos jaunimo ir čia prieglobstį radusių ukrainiečių pilietiškumui ugdyti – įrašė Michailą Lomonosovą, Rusijos imperinius karus šlovinusį poetą. Ir šie sprendimai Tėvynės sąjungos ministrės buvo pasirašyti visam propagandiniam laukui tylint – taigi pritariant.
Ir štai, tas pats propagandinis laukas, šįsyk ir kolegų humanitarų lūpomis, skelbia reikalavimą atsiriboti nuo visos rusų kultūros. Taigi ir nuo baltistų Vladimiro Toporovo, Viačeslavo Ivanovo? Nuo didžiųjų XX amžiaus humanitarų Michailo Bachtino, Jurijaus Lotmano, Sergejaus Averincevo? Darsyk – nuo Boriso Pasternako ir Vladimiro Nabokovo?
Nuo Andrejaus Sacharovo, Sergejaus Kovaliovo, Anos Politkovskajos? Nuo rusų kultūros Lietuvos intelektualų Levo Karsavino, Vosyliaus Sezemano? Nuo rusiškai rašiusio Grigorijaus Kanovičiaus?
Ir kodėl mums iki šiol stinga ramaus kritiško žvilgsnio į rusų kultūrą? Kodėl vis pritrūksta išmintingos pusiausvyros? Gebėjimo skirti pelus nuo grūdų – nebrukti savo vaikams rusų imperinių tekstų, bet ir nesislėpti nuo visko, kas parašyta rusiškai.
O, regis, praverstų šiandien seno Lietuvos bajoro Česlovo Milošo liūdnas šypsnys: nuo Rusijos imperijos artimiausiu laiku nepabėgsime, tad reikia kuo geriau pažinti rusų kultūrą, kad Rusijai nepasiduotume.
1920-ųjų nuotraukoje – Michailas Bachtinas, jaunystės metais gyvenęs Vilniuje ir Odesoje:
Labai laukčiau gerb. autoriaus straipsnio, pavyzdžiui, apie vokiečių kultūros ir kalbos puoselėjimą , pavyzdžiui, Prancūzijoje.
O kodėl mums turi rūpėti ne mūsų reikalai?
Pritariu,geras klausimas -kodėl mums turi rūpėti rusų kultūra?
Teroristų, žudančių vaikus ir moteris, griaunančių mokyklas, liginines ir universitetus “kultūrą” reikia puoselėti?
Apie didžiuosius XIX amžiaus rusų poetus , šlovinusius imperializmą , ganėtinai kritiškai rašė net dabartinis mąstytojas Sergey Lazarev.
Įdomu, ar straipsnio autorius žino apie paminklą Stanislovui Rapolioniui ( 1485-1545), vienam iš lietuvių raštijos pradininkų, pimajam Biblijos vertėjui į lietuvių kalbą netoli Eišiškių, Šalčininkų rajone? Rašoma, kad nelabai prižiūrimas ( gal raštijos ne ta kalba pradininkas?). Gal mūsų kultūros šviesuliai imtųsi iniciatyvų viešinti Stanislovo Rapolionio atminimą?
Demokratinėje visuomenėje reikalaujame, kad būtų bešališki teismai ir spauda. Lygiai taip pat kultūra turi būti savarankiška. Nepriklausyti nuo politikų vienadienių įnorių. Net bolševikinėje Rusijoje iš jų priešiškais laikomų Vakarų nebuvo atmetama viskas, o buvo atsirenkami jų supratimu vertingiausi kūriniai. O mes juk save laikom pranašesniais už bolševikus, ar ne ? Dabartiniai mūsų politikai ir kultūrinė grietinėlė tai žmonės be stuburo ir be kultūrinių raumenų. Tai tie patys kolaborantai, pasiruošę parvežti Saulę iš kur bus paliepta.
Ka cia pezi, mum nereikia kacapu okupantu “kultūros”, kas tau nedaeina?
Nepolitinėje, į ateitį žiūrinčioje knygoje “Istorija pareinant į Lietuvą” (Klaipėdos universiteto leidykla/2023, gruodis), psl. 7 – 8 yra aprašyti tokie istoriniai faktai: “Vladimiras Toporovas (Rusijos Mokslų Akademijos tikrasis narys – mano pastaba) yra daug nusipelnęs lietuvių ir baltų istorijai. Jis parengė daugiatomį prūsų kalbos žodyną, o 1991 m., protestuodamas prieš brutalų jėgos panaudojimą sausio 13 d. įvykių Lietuvoje metu, V. Toporovas atsisakė TSRS valstybinės premijos už knygos “Pasaulio tautų mitologijos enciklopedija” išleidimą. Jis, dirbdamas kartu su Rusijos Mokslų Akademijos tikruoju nariu, vėliau Kalifornijos universiteto prof. dr. Viačeslavu Ivanovu nustatė, kad slavų kalbinę grupę (modelį) reikia laikyti baltų kalbinės grupės kalbų kitimo pasekme. Straipsnyje pateikti faktai rodo, kad atvirkščias santykis tarp jų yra neįmanomas”. Naujai paskirtas kultūros ministras Šarūnas Birutis teisingai pasakė, kad “Iš karto uždėti neigiamą štampą (rusų) tautybei ir jų kultūrai, manau, kad yra visiškai neteisinga, neadekvatu ir politikai taip elgtis neturėtų”. O Simonui Kairiui, manau, dėl to derėtų geriau išmokti skirti pelus nuo grūdų. Dėkoju.
Visi tokie straipsniai veda į natūralų klausimą : Ar jau nuo 2025 rugsėjo baigsime su rusiškomis mokyklomis ?
Ar naujas švietimo ministras turi ”stuburą ”?
Ar Kuolys eis mitinguoti ir protestuoti prieš okupantų kalbos dėstymą ?
Baisus dalykus tokiems Biručiams ir Kuiliams rašote. Tokie veikėjai ryžtingai gins rusiškas mokyklas ir rusų kalbos kuo platesnį dėstymą nuo „lietuvių nacionalistų“ puolimo. Kai Vilniaus rajone lietuvis negali patekti į lietuvišką darželį ar mokyklą, tada tokiems veikėjams problemos nėra, o lenkiškas, rusiškas jie gins, išsaugos ir plės. Nejaugi dar to nepastebėjote?
Sutinku su jusu mintimis,blogai,kad mes tokie bestuburiai – su pustautes mentalitetu.
Gal tai galimai stokholmo sindromo požymiai?
Nemaža dalis mūsų ,šaunaus ,ėlito išgirdusi tokį klausimą greičiausiai gautu infarktą.
Tikrai yra galvosūkis visokių Biručių, Kuolių rūpestis „rusų kultūros“ kultivavimu Lietuvoje. „Nejaugi dabar turėsime atsiriboti nuo baltisto Toporovo!!!“ nei iš šio nei iš to ima klykti „rusų kultūros“ rūpintojėliai. Kažkodėl jų protams atrodo, kad kažkas jiems liepė nuo jo atsiriboti… Šitie „rusų kultūrą“ labiau už viską Lietuvoje saugantys lietuviški protai nenori suprasti, kad bent jau šiuo metu, kai rusai stengiasi užtvindyti Ukrainą ta „rusų kultūra“ ir paversti Ukrainą „rusų kultūros“ dalimi, nėra kito sprendimo: arba boikotuoji viską kas rusiška (ir tuo parodai rusams, kad jokia kultūra jų nepateisina), arba propaguoji, gini „rusų kultūrą“ ir tuo solidarizuojiesi su agresyvų imperinį karą kariaujančia Rusija.
O tai, kad mums (įskaitant Lietuvos kultūros ministeriją) Lietuvoje apskritai visada reikėtų rūpintis lietuvių kultūra, o rūpestis „rusų kultūra“ turi būti nukreiptas į Lietuvos apsaugojimą nuo tapimo „ruski mir“ (kurio dalis yra ir „gerieji rusai“) pakraščiu, šitiems protams tikrai yra neįveikiamas galvosūkis.
Uždrausti Mendelejevo lentelę. Valio!!!
” Ką daryt su rusų kultūra? ” Ar begali būti kvailesnis klausimas ? Juk Rasiją Lietuva paskelbė teroristine valstybe – kultūra teroristinė. Lietuva vykdo Mao tvartelinę kultūrinę revoliuciją – kas dar neaišku ?
> jo
Nepainiokite, prašau, rusų su lenkais dėl tos priežasties, kad jie, nors ir slavai, tačiau yra skirtingų religijų žmones. Tai – vienas dalykas. O antras dalykas – derėtų bendrojo ugdymo mokyklas (gimnazijas) perorganizuoti į tarptautines, kaip kad taip buvo padaryta iš rusų mokyklų Kaune: Istorija ten dėstoma lietuvių tautos, o ne rusų istorija. Vilniuje, gi, padaryti taip nesutinka lenkų “tautinių mažumų” žmones, kadangi istorija ugdymo mokyklose dėstoma ten lenkų, o ne lietuvių tautos istorija (kas jiems labai patinka). Todėl, gerbiamasis, manau anksti dar yra koneveikti išrinktą valdžią, nepraėjus šimtui dienų. Dėkoju.
F-u …rusu troli
YouTube: Tradicionalisto mintys (47) Landsbergistas – Rusijos šnipas? Kas vyksta?
Kuoly, sakai yra paugliška maištauti prieš rusų kultūros brukimą, bet pats esi kudikystėje, niekaip negai atsijungti nuo rusų kultūros bambagyslės.
rusijoje nera jokios kulturos placiaja prasme….tai vergu mentalitetas ir vergu salis :Rab = rabota…blogio imperija ! …..yra
tik pavieniai asmenys kurie sukure kazka vertingo
vakaru kulturos itakoti ir tie buvo persekiojami savo salyje …..ir dalis is ju turejo LDK saknis …
bukime kaip estai tvirti o ne kaip minkstakuniai Kuoliai ….
Kalba ne apie ,,rusijos”, o apie rusų kultūrą. ,,Ukrainiečių” klasikas Gogolis, rašęs rusiškai” yra kultūra ar nėra ? Žydas, bolševikas Babelis, rašęs rusiškai ? Aleksandras Grinas, Čechovas, gyvenę Krymę ir rašę rusiškai ? Gurdžijevas, rašęs rusiškai, yra kultūra ar nėra ? O Rusiškai rašęs lietuvis Baltrušaitis ? Ar jis kaltas, kad kažkoks Putinas po šimto metų pradėjo karą atskilusioje imperijos dalyje ?
Mano nuomone, pirmiausia reikia rūpintis lietuvių kultūra ir kalba ne tik Lietuvoje, bet ir pavyzdžiui, dabartinėje Baltarusijoje, kurioje jos valdžia uždarė paskutines lietuviškas mokyklas ( Rimdžiūnuose, Pelesoje),lietuvių kultūros centrus ir draugijas. Manau, lietuviškai savasčiai, lietuvių kalbai Baltarusioje iškilo didžiulis pavojus. Neteko skaityti nei vieno šio autoriaus straipsnio apie šią bėdą- gal gerb.Kuoliui tai galimai neberūpi, kaip ir mūsų valdžios atstovams ?
Kova su vėjo malūnais, beto kas uždrausta labai įdomu.Kaip ten su vokiečių kultūra, per II WW žuvo 50mln gyvybių, o Europa buvo visiškai subombinta jų iniciatyva.O gal japonai uždraudė amerikiečių kultūra, nes tie numetė porą atominių bombikių ant Japonijos.Taip išsiūskim rusus su jų visa jų kultūra į marsą ir žemėje įsivyraus taika ir gėris ,kaip sako prezidentas
Labai išmintingas požiūris, bet ar lietuviai pajėgūs tai suprasti ?
Ar boikotuoti rusų kultūrą?
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000379766/ar-boikotuoti-rusu-kultura
Dalyvauja: kultūros ministras Šarūnas Birutis, buvęs kultūros ministras Simonas Kairys, koncertų organizatorius Markas Šliamovičius, kultūros vadybininkas Gintautas Kėvišas, kultūros apžvalgininkė Monika Gimbutaitė.
Laidoje „kultūros gynėjai“ (o gal šio verslo?) dangstėsi net ir tarptautinėmis taisyklėmis bei įstatymais, draudžiančiais „diskriminuoti“. Taip uoliai ieškoję tuose įstatymuose, kuo čia dar galima „kultūrą“ apginti, nepastebėjo vienos iš pagrindinių – neįveikiamos jėgos (fors mažoro) teisės principą: kol kremliuje ant grindų nukritęs mažylis putinėlis spardysis ir klyks, kad nori Ukrainos (ar bet kurios kitos tautos žemių), tol jokių, net ir pačių tarptautiniausių tvarkų, normų, įstatymų, sutarčių nei norų laikytis ne tik NEPRIVALOMA, bet ir NEPADORU. Tad ir niekieno tos krypties skonių tenkinti NEĮMANOMA (net ir pačių subtiliausių, išrankiausių). Net jei per tai kita pusė – tas besispardantis kūdikėlis netektų milijardų…
Gal gana mums atkakliai traukti į save rusų „kultūros“ dėmesį, atitraukiant ją nuo Rusijos reikalų? Gal jiems tada liktų laiko pasimokyti kad ir iš sakartvelų, ir pačia Rusija užsiimti? O mūsų kultūros šviesuoliams liks laiko susirūpinti mūsų nacionalinio LRT TVR skleidžiama kalbos „kalbos kultūra“, išsiaiškinti, pagal katro dirigento lazdelę staiga lietuviški žodžiai keičiami tarptautiniais arba angliškais (tik galūnę dar prideda), o tarptautiniuose žodžiuose pakeistos kirčio vietos?
Besirūpinant kitomis kultūromis, rūpintis lietuvių kultūra laiko ,matyt, nebepakanka?
O mano supratimu, kultūra neturi tautybės. Ji arba yra, arba jos nėra. Ir atsisakydami didžiųjų kūrėjų mes tikrai netapsime kultūringesni, greičiau dvasiškai skurdesni. Užtenka pasiklausyti kaip kalba mūsų moksleiviai lietuviai. Jie nemoka rusų kalbos ir nėra perskaitę nei vienos rusiškos knygos, užtat kaip puikiai jie įvaldę bjaurius rusiškus keiksmažodžius.
O kad rusų tautybės vaikus, beje ir lenkus, reikia kuo anksčiau pradėti mokinti lietuvių kalbos tikra tiesa. Ir pradėti reikia ne nuo mokyklos, o nuo darželio. Tik taip juos integruosime į lietuvišką visuomenę.
Ar kas nors Antro pasaulinio karo metu propagavo vokiečių kultūrą ?
Jei kalta būtų buvus ne nacistinė valdžia, o tauta, tai kaip ją buvo galima išvaduoti nuo nacizmo ? Ar Niurnbergo teismas pasmerkė nacistinius nusikaltimus, ar vokišką kultūrą ?
O gal pasmerkė tautų išlikimo teisę ? Europiečių teisę išgyventi ?
Ne, pasmerkė tik nusikaltusius žmoniškumui, t.y. pažeidusius karo įstatymus. Ir tai tik vieną pusę. SAvęs, aišku, nepasmerkė.
Iš esmės Dariui visiškai pritariu, nebent nuo savęs ką pridurčiau. Gal tai, kad tikrovė abejinga „pripažinimams“ ir „atmetimams“. Rusija, „rusų kultūra“, „ruskimiras“, labai daug ir įvairių Rusijos žmonių – tai mūsų tikrovės dalis, nuo kurios neįmanoma nusigręžti. Negana to, mėginti nusigręžti – pragaištinga. Rusijoje labai daug labai protingų, labai gyvo ir čiuplaus proto žmonių, tiek Lietuvai palankių, tiek priešiškų. Kartais net atrodo, kad Lietuva palyginti tiesiog miega, skendi neišbrendamuose proto ūkuose. Aš net pasakyčiau, kad Rusija atlieka lemtingai svarbią, tiesiog „karminę“ Lietuvai užduotį – žadina Lietuvą iš kažkokio nelemto dvasinio miego. Iš „miegančiosios gražuolės“ būklės. Nes gyvo proto žmogus nesprendžia tokių klausimų, kaip „pripažinti“ ar „nepripažinti“ aplinkinės tikrovės – jis tiesiog gyvena joje, grumiasi joje už savo gyvybę, už savo būdą, savo tvarką, mokosi gyventi toje tikrovėje ir gal net įvaldyti ją. Gyvas protas ir gyva sąmonė – vienintelis sprendimas. Tai kaip imunitetas vietoj dabar siuvamo sandaraus skafandro…
Man atrodo, kad Kuolys ir Birutis nesigrumia už Lietuvos gyvybę, „už savo gyvybę, už savo būdą, savo tvarką“… Jiems tai visiškai nerūpi, bet va už „rusų kultūros“ buvimą Lietuvoje jie tikrai grumiasi, čia jau jie negali patylėti bent tol, kol „rusų kultūra“ žudydama ir bombarduodama veržiasi į Ukrainą ir nori ją rusiškai sukultūrinti (t.y. „denacifikuoti“).
YouTube: Русский язык – не русский
Jeigu reikia rusų kultūros, pasiklausykite “tamarka sanitarka arba тамарка санитарка”.rimas.vaitkevicius
Pasinešiau į operą, niurūs laikai, klausiausi vieno geriausių pasaulyje dainiaus Dmitri Hvorostovsky dainavimo. Ir ką ? – Žydai niekada daugiau Rasijos, rasos žemės, – nebevaldys. Jiems pavyko su Spalio revoliucija, su Jelcinu, bet prieitas taškas. Paskui žiūrėjau Šveicarijos reportažą apie rusus vakaruose – kai bus užpulta Rasija, jie visi paliks vakarus ir eis į frontą ginti Rasiją, rasos žemę. Ar ne laiikas Lietuvos, tipo, valdžiai uždrausti Rasų šventimą ?
Sutinku su kiekvienu Gerb.Kuolio žodžiu, kaip trūksta tokių gilių straipsnių ir objektyvaus požiūrio
Didelis ačiū
Manau, tai subjektyvi D.Kuolio nuomonė..
Visų subjektų nuomonės subjektyvios.
Bet pačios p. Irinos, kuri neva labai mėgsta gilius straipsnius, komentaras yra visiškai negilus ir yra standartinis trolių komentaras, tinkantis po bet kuriuo jų remiamu straipsniu.
O klaustuko?
O į klaustuko kiekvieną klausimą tinka atsakyti ukrainiečių pasieniečio žodžiais: ‘ruski vojenny korabel, idi na…’
Jeigu taip kalbėsi būsi , kaip ir aš – besmegenis. Klaustuko vertinimu.
Klaustuk , man atrodo, kad be reikalo tiek jaudinis dėl savo Rasijos. Gyvens ir išliks “taikioji” raša. Tik jai teks sugrįžti į savąsias žemes. Neteks Sibiro kolonijų, Kaukaze , Pavolgyje esančių tautinių mažumų. Bus Euroazijoje taika ir ramybė. Ar buvo tokių pavydžių – daugybė. Subyrėjo Osmanų imperija, bet Turkija liko. Subyrėjo Austro – Vengrija – šios šalys liko. Britanijos imperijos , kurioje niekada nenusileisdavo Saulė , nėra. O Britanija gyvuoja. Ir t.t. Atsigerk vandens.
Vandens ar vandenėlio ?
Visiškai palaikau tautų teisę į apsisprendimą ir savo valstybės sukūrimą. Visų pirma katalonai, baskai, kurdai ir palestiniečiai to nusipelnė. Jei dėl Rasijos, tai jei jos tautos ir tautelės sukurtų savo valstybes, tai ir europiečiai turėtų palikti visas Amerikas ir Australiją, nes jie užgrobė svetimas žemes, sunaikino vietines kultūras ir užvaldė gamtos turtus. Vykdė neginčijamą genocidą. Ar pas tamsta ir čia dvigubi standartai ? Vieniems viską, kitiems nieko ?
visų pirma ir neatideliotina -demontuoti rusijos imperiją. Katalonai, baskai, žemaičiai, dzūkai- vęliau.
Tai nuo ko pradėsime: Make GB small again ? Bent jau Š. Airiją galėtų gražinti airiams . Paskui škotus ir velsiečius ?
Taip ir neatsakei, ar tau “prie ruso ” buvo geriau?
Nebuvo geriau. Nei prie Reigano amerikiečiams nebuvo geriau, nei prie Tečer britams nebuvo geriau, nei prie Mao kiniečiams nebuvo geriau….net rusams prie Jelcino nebuvo geriau…..
Viskas aišku, kam dirba Darius Kuolys – nuolatinis antilenkiško sentimento kurstymas visuose straipsniuose, stengimasis mus supriešinti su mūsų strateginiais partneriais ir broliais kovoje “Už jūsų ir mūsų laisvę” ir nuoseklus rusų pavergėjų bei jų kultūros gynimas. Ne apie Lotmanus ir juolab ne apie Grigorijų Kanovičių čia kalbame, o apie tai, kad agresyvi okupanto kultūra apsigins ir pati, kad jeigu rusų kultūrai jaučiame atmetimo reakciją šiuo metu, tai brukti ir puoselėti jos nereikia. O tokie pareiškimai kaip Biručio ir Kuolio yra vienaprasmiškai naudingi Kremliui, bet kenksmingi Lietuvai.
Nuo kada lenkai lietuviams strateginiai partneriai ir broliai ?
pl.wikipedia.org/wiki/Litewska_okupacja_Wileńszczyzny
Litewska okupacja Wileńszczyzny … 🙂
– pl.wikipedia.org/wiki/Litewska_okupacja_Wileńszczyzny
Ir šis tekstas išverstas į vienintėlę – ANGLŲ kalbą: „Vilnius Region under Lithuanian administration“
– en.wikipedia.org/wiki/Vilnius_Region_under_Lithuanian_administration_(1939–1940)
kad visas pasaulis tiesą žinotų, kaip čia viskas buvo, kaip ta milžinė Lietuva Vilnių iš mažytės kaimynės pagrobė……
Iš tikrųjų, kur čia tas supriešinimas su lenkais, Kuoliui lenkišką Česlovą Milošą laikant senu Lietuvos bajoru, t.y. savu lietuvišku, kam nėra jokio pamato. Tai veikiau yra seno bajoriško Lietuvos pačios lenkinimosi elgesio atgarsis.
Taip, sudėtingas galvosukis, bet: ar nebūtų pravartu pasisemti išminties iš kitų šalių, išgyvenusiu panašų kultūros skausmą ? Tarkim, kad ir iš Mao kultūrinės revoliucijos ? Ten tada mokiniai masiškai žudė savo mokytojus, nes jie , jų nuomone, buvo senosios kultūros. Gal bent tą kultūrinės revoliucijos pavyzdį galim pritaikyti ? Juk mokyklose tebedirba daug rusiškos kultūros paveiktų mokytojų .
Na, gerai, Kinija blogas pavizdys, juk mes kariaujame prieš ją. Na, tada, gal pritaikom rusiškai kultūrai narkotikų įstatymą ? Už vartojimą vienos bausmės, už laikymą kitos, už platinimą trečios ?
Kuo mažiau rusijos Lietuvoje, tuo Lietuvai geriau.
Turit omenyje: kuo mažiau kultūros tuo geriau ? Pasižiūrėkit kokio intelekto individai vykdo Lietuvos kultūrinę revoliuciją – mylit Mao ?
Lietuvybe isgyvens be dostojevskio, pliseckajos, chechvo, tolstojaus ciaikovskio ir kitu talentingu putinu ….ir minkstakuniu kuolu….senoveje musu stiprybe gludi …atraskime tai !!!!
Išsitraukim medines kuokas ? Kultūra yra Žmogiškumas. Siela ir Dvasia. Norit sunaikinti Žmogiškumą ir pasiūsti į frontą ?
” TV3 Naujienos> Užsienis> Rusija .Putinas sako, kad „jei kova yra neišvengiama, reikia suduoti pirmąjį smūgį“ 2024-12-24 15:00 / šaltinis: tv3.lt” .tv3.lt/naujiena/uzsienis/putinas-sako-kad-jei-kova-yra-neisvengiama-reikia-suduoti-pirmaji-smugi-n1381339
Jei akivaizdžiai matai , kad tave nori užmušti, ar lauksi kol užmuš ? Nieko nedarysi ?
Užtat panašu, kad rusai puikiai žino, ką daryti su lietuviška kultūra : “Kaliningrade K.Donelaičio muziejus tyliai pervadintas ” Literatūros muziejaus” vardu…”Kaliningrade K. Donelaičio muziejus tyliai pervadintas „Literatūros muziejaus“ vardu…”2025-01-04 voruta.lt/kaliningrade-k-donelaicio-muziejus-tyliai-pervadintas-literaturos-muziejaus-vardu/
Nemanot, jog būtina steigti Kultūros naikinimo komisarų biurą ? Jam vadovauti turėtų visiškai su kultūra nieko bendro neturintys asmenys. Geriausia, jog nei rašyti , nei skaityti nemokėtų. Tiesiog, nurodymai būtų duodami telefonu.
Čia tavo pasiūlymai rusijos “kultūros” ministerijai? Matyt, tau patiko, kad rusijos valdžia panaikino K.Donelaičio muziejų Tolminkiemyje, Karaliaučiaus srityje ?
YouTube: Правда сказана! США, Блинкин всё выложил. Столкновение было спланировано? Зеленский сыграл роль?
Šiandien Trumputis jaunėlis atvyko į Granlandiją , savo akimis įvertinti būsimą pirkinį. Grenlandijos valdžia sako , jog Grenlandija priklauso Grenlandijos žmonėms ir Grenlandija neparduodama. JAV nacional kapitalistai sako, jog Grenlandiją bus išvaduota iš Danijos kolonializmo, po to , kaip bus nupirkta. Danija iš kart užpirko ginklų Granlandijai ginti už pusantro milijardo. Tai kaip bus: kokiu būdu JAV išvaduos Granlandiją ?
Ką tik per žinias sakė, jog karinės priemonės nėra atmestos, jei Panama ir Grenlandija nesutiks geruoju. Be to, kas nepatrigubins JAV ginklų pirkimo, naftos ir dujų – bus taikomos sankcijos.Tai ką darys pasaulis su JAV kultūra ?
Gal galima nuorodą ?
Daug kartų bandžiau, neleidžia. Tiesiog ieškokite BBC news pranešimuose
Kas taip pasakė? Žurnalistas ar JAV valdžios atstovas? Kas būtent ?
Rusijoje – detalūs planai karo su NATO ir sąjungininkais atveju
– lrytas.lt/pasaulis/konfliktai-ir-saugumas/2025/01/07/news/rusijoje-detalus-planai-karo-su-nato-ir-sajungininkais-atveju-35923264
o T. tokiam atvejui ruošiasi?
………………..
> +++
Laisvės radijas kartoja tai žiniose ir kt. laidose
– svoboda.org/live/audio/81 (tiesioginė transliacija visą parą. T.p. ir – youtube.com/ )
(arba Žinių radijas naktimis, 22 – 06 val. )
Laidų tvarkaraštis:
– svoboda.org/schedule/radio/81#live-now
O kas abejoja, jog rusai neišvengs karo ? Negi NATO dešimtmečiais tam ruošiasi ant durniaus ? Nei Rasija, nei Iranas karo neišvengs. Dėl Kinijos turiu abejonių, nes jie labai lankstūs. Bet tada su kinais reikės dalintis pasauline valdžia – tai įmanoma ?
Caras įvarė save į kampą. Dabar jis privalo arba pats užgrobti bent pusę UA, arba jam Trampo surežisuota „taikos sutartis” turi bent tiek, kiek jau užgrobė, padovanoti. Jei ne taip, carui liks tik nusižudyti. Pralaimėjęs jis nebebus caru, o dar ir nuteistas gali būti. Jam tai ne „honoras”.
Ar (demokratų propagandos įrankis) radijas Liberty cituoja Baideną ar Trampą ? Ar gali pateikti internetinę nuorodą, kur pats Trampas žada užpulti šias šalis ?
BBC news yra video įrašas, kur Trampas, paklaustas, ar karinė jėga atmestina, atsakė, jog nei pirmu, nei antru atveju, karinės jėgos panaudojimas nėra atmestinas. Nuorodų įkelti neleidžia.
Ar radot tą vaizdo ir garso įrašą ? Šiaip tai , net Vokietijos ir Prancūzijos valdžia išreiškė susirūpinimą, dėl JAV ketinimų uzuorpuoti vakarietiškas valstybes…..
Vis skaitome, kad aplink išrinktąjį prezidentą sukiojasi toks žymus milijardierius. Gal turi planų? O šiandien paryčiais ?Svoboda pranešė, esą, JAV gydytojai teigia, kad to milijonieriaus galva vis labiau nesveikuoja… (Dabar, 9:05, LRT R laida apie jį, jo kišimąsi į Europos reikalus.)
Kažkur spaudoje skaičiau, jog Ukrainoje žuvo rusų žvaigždėms dainas kūręs autorius. Kariavo Kremliaus pusėje…
EU foreign affairs chief Kaja Kallas has stressed that “we have to respect the territorial integrity and sovereignty of Greenland”, and Germany’s Olaf Scholz has made clear that “borders must not be moved by force”.
Trump said earlier this week that the US needed both Greenland and the Panama Canal “for economic security”, and refused to rule out using either economic or military force in taking them over.
He also referred to the border with Canada as an “artificially drawn line”.
Cituok jį patį, o ne jo priešų perpasakojimus.
Youtube: Trump Live | ‘World On Brink Of World War 3’: Trump’s Dire Warning To World | Trump Latest News Live
Žurnalisto paklaustas ar JAV dėl Panamos ir Grenlandijos naudos karinę jėgą, atsako: Ne. Ekonominę.
O kaip veikia 5 NATO straipsnis, kai NATO šalis užpuola kitą NATO šalį ?
Pasak naujausių BBC pranešimų, Danija pasiruošusi Grenlandiją parduoti. Tai gal ir Lietuva galėtų nusipirkti , tarkim, Karaliaučiaus srytį ? Pasaulis modernėja: kam nukariauti, jei gali nusipirkti ? Su nesugriauta infra struktūra ir neišnaikinta darbo jėga. . (Ukraina atrodo kaip akmens amžiaus istorija.) Argi tai ne didžiulis progresas ? Argi ne būtina steigti , kuo greičiau, šalių pardavimo biržą? Kur kiekvienas norintis galėtų laisvai nusipirkti patinkančią šalį. Kaži kiek duotų už Lietuvą ?
Grenlandija yra autonomija. Turinti teisę atsiskirti. O paskui sudaryti sąjungą su kuo norės.
Klaustukas: ,, Šiaip tai , net Vokietijos ir Prancūzijos valdžia išreiškė susirūpinimą, dėl JAV ketinimų uzuorpuoti vakarietiškas valstybes…..”
– (net) Vokietijos ir Prancūzijos valdžia yra komunistinė. Jie viską darė, kad komunizmas nebūtų nuteistas, kaip nusikalstama ideologija. Nes tai reikštų, kad jie nuteisė patys save. Visiškai suprantamas jų susirūpinimas bet kokiais antikomunistų veiksmais.
Jojo, viskas taip ir yra. Lietuva irgi laisva ir nepriklausoma, gali išstoto iš ES ir parsiduoti kitam pirkliui. Kaži kiek už ją duotų ?
Breksitas parodė, kad net stiprios Vakarų demokratijos išstoti iš ES gali labai sunkiai. Bet Grenladija iš ES jau yra išstojus.
“Я вернусь в Россию, чтобы увидеть гибель своих врагов!”
Pokalbis su rašytoju Dmitrijumi Bykovu (Дмитрий Быков). Jis iš tos dalies savo tautiečių, kuri neperėjo į KGB tautybę, nekaltina paskui Kremlių kitų buvus fašistais.
Garso įrašas čia:
− svoboda.org/a/33255752.html
(Bent dėl kelių įdomių minčių bei faktų nesigailėsite tai išklausę.)
Šios kalbos nesuprantantys galės pasinaudoti TEKSTU (Guglu išversti jį), kai jis su vaido įrašu atsiras čia:
− svoboda.org/z/113/articles
O šią kalbą mokantys ras šiame puslapyje ir daugiau įdomių pasišnekėjimų.
Я вернусь в Россию, чтобы увидеть гибель своих врагов!
Pokalbis su rašytoju Dmitrijumi Bykovu (Дмитрий Быков). Jis iš tos dalies savo tautiečių, kuri neperėjo į KGB tautybę, nekaltina (kaip kad Kremlius), kitų tautų buvus fašistais.
GARSO įrašas čia:
− svoboda.org/a/33255752.html
(Bent dėl kelių įdomių minčių bei faktų nesigailėsite pokalbį išklausę. Pvz., kad tie, kas organizavo „Sojuzo” išardymą, sunaikino buvusią valdžią, tačiau naują Kremliaus valdžią sukūrė dar baisesnę už buvusią.)
Kairėje viršuje (po užrašu ГРАНИ ВРЕМЕНИ) paspaudę ТЕКСТЫ, atverstame puslapyje:
− svoboda.org/z/113/articles
kalbą mokantys ras šio, ir daugiau įdomių pasišnekėjimų VAIZDO įrašus bei jų TEKSTUS. Pvz., šis: Дмитрий Быков: “Россия переживает греческую трагедию” (pokalbis apie RUSŲ INTELIGENTIJĄ, apie politinę emigraciją bei kt.)
− svoboda.org/a/dmitriy-bykov-rossiya-perezhivaet-grecheskuyu-tragediyu-/33272074.html
(Pastarąjį įrašą verta atversti bent dėl įdėtų nuotraukų. Palyginti jose pateikiamas caro nuotraukas su tuo, kurį mums per TV rodo.) Kalbos nesuprantantys galės nusikuopijuoti po įrašu esantį TEKSTĄ ir išversti jį Guglu,ar kt. vertykle.
P. s.: Kadangi pastarajame tekste atpasakojamos pagrindinės įrašo svoboda.org/a/33255752.html mintys, gal atskiro teksto jam ir nedės?..
taip darykit, kaip ministras daro:
Pusmečiui atidėkit lietuvių kalbos mokymąsi (taigi, ir vartojimą) :)!
VR ministro patirtis bus nagrinėjama tuoj – 09:05 LRT R aktualijų laidoje –
„Ką nuveiks vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius?”
Vėliau laidos įrašas čia atsiras:
– lrt.lt/tema/lrt-aktualiju-studija
Bus įdomu ir sprendimo šalininkų paklausyti…
Vilniaus oro uoste nusileisti turėjęs lėktuvas nuskrido į Varšuvą
– lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2025/01/16/news/vilniaus-oro-uoste-nusileisti-turejes-lektuvas-nuskrido-i-varsuva-36080780
Sugrįžimo ir leidimosi Vilniuje laikas keistas bent 3 kartus. Ir kieno gi intelektualai trukdė ryšį su lėktuvu, t.y., trukdo jam nutūpti…