Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip išvengti slidaus kelio pavojų?

www.alkas.lt
2024-12-09 06:26:00
0
Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Atėjus žiemai ir kelius vis dažniau padengiant plikledžiui ar pirmajam sniegui pasipila avarijos – dalis vairuotojų per metus, regis, pamiršta, kaip saugiai vairuoti slidžiame kelyje. Slidi kelio danga iššūkiu tampa ne tik pradedantiesiems, bet ir patyrusiems vairuotojams, mat vairavimas šaltuoju metų laiku reikalauja specifinių žinių ir praktikos.

Žinovai pabrėžia, kad daugeliui trūksta tinkamų įgūdžių ir gebėjimo atpažinti pavojingus atvejus, todėl būtina arba mokytis saugaus vairavimo slidžiame kelyje, arba vengti sudėtingų sąlygų.

„Visų pirma, tai mes nemokame važiuoti slidžiu keliu. Gali pamiršti tai, ką kažkada žinojai, tačiau per metus nepamirši to, ko ir nemokėjai. Norint tokiomis sąlygomis nepasimesti, visų pirma reikia arba kiekvienam individualiai mokytis vairuoti sudėtingomis sąlygomis, mokytis slydimo valdymo, važiuoti taip, kad automobilis nepaslystų arba tiesiog vengti sudėtingų vairavimo sąlygų“, – sako buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas.

Plikledis dažniausiai susidaro aukščiausiose vietose, kurios pirmos atšąla ir yra labiausiai veikiamos vėjo – apledėti ypač linkę tiltai ir viadukai. Miestuose ledo susikaupimo rizika padidėja sankryžose, staigiuose posūkiuose ar nuokalnėse.

Be to, kelio atkarpos slidžios dažnai pasidaro ne tik dėl itin žemos temperatūros, bet ir esant stipriai pūgai. Tokiais atvejais sniego sluoksnis nuolat spaudžiamas pravažiuojančių transporto priemonių ir prispaustas prie kelio paviršiaus gali įgauti ledinį pavidalą, o temperatūrai dar labiau nukritus – sustingsta į pavojingą slidų sluoksnį.

Mokytis ir praktikuotis arba vengti

Mokymasis vairuoti ekstremaliomis sąlygomis apima daugybę įvairiausių situacijų, tačiau, anot vairavimo eksperto, lengviausia visų pirma yra išmokti slidžiame kelyje tiesiog nepaslysti.

„Žinoma, galima nevažiuoti slidžiais keliais, jei apie juos žinome, galime nevairuoti tomis dienomis, kai oro sąlygos prastos, kai didelė tikimybė, kad bus slidu. Tai padaryti gana lengva, juk miestuose apskritai retai kada būna slidu ir tai nesunku numanyti. Dažniausiai nepasirenkame saugaus greičio, o kai paslystame vadovaujamės logika – kaip jau dievas duos“, – sako A. Pakėnas.

Žiemą kelio dangos būklė nuolat kinta, todėl vairuotojams itin svarbu stebėti oro temperatūrą ir atidžiai įvertinti, ar yra apledėjimo tikimybė. Prieš kelionę įvertinus kelio būklę galima iš anksto pasiruošti ir pritaikyti vairavimo stilių – šių įgūdžių įmanoma įgyti tik nuosekliai praktikuojantis.

„Pagrindiniai patarimai yra paprasti: sumažinti greitį, nedaryti staigių judesių, staigiai nestabdyti, laikytis saugaus atstumo. Slidžiame kelyje viską reiktų daryti atsargiau, lėčiau ir ramiau“, – teigia vairavimo instruktorius.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui „Spinter Research“ atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad didžiausiais pavojais keliuose lietuviai laiko būtent prastą kelio būklę, oro sąlygas, vairavimo įpročius ir automobilių techninę būklę.

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas pabrėžia ir vairuotojų atsakomybę bei dėmesingumo svarbą esant sudėtingoms eismo sąlygoms.

„Svarbu nepamesti savitvardos, neskubėti ir išlikti tolerantiškiems kelyje, ypač kai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės dėl slidžios kelio dangos ar prasto matomumo sningant,“ – teigia R. Viršilas.

Anot jo, projektu norima paskatinti vairuotojus žiemai pasiruošti atsakingai. Jis taip pat pažymi, kad įmonėje vykdomos vairavimo įgūdžių tobulinimo iniciatyvos.

„Savo vairuotojams nuolat organizuojame mokymus, kuriuose jie atnaujina žinias apie vairavimą įvairiomis oro ir kelio sąlygomis. Periodiškai atnaujinami įgūdžiai padeda vairuotojams geriau pasiruošti žiemos iššūkiams ir leidžia kelyje nesutrikti, taip prisidedant prie bendro eismo saugumo”, – priduria R. Viršilas.

Technologijos padeda, kai jomis mokama naudotis

Daugelis šiuolaikinių automobilių turi specialias sistemas, kurios slidžiame kelyje automobiliui padeda išlikti stabiliam, tačiau, kaip teigia A. Pakėnas, tik retas supranta, kaip šios sistemos veikia ir geba išnaudoti jų privalumus.

„Norint mokėti jomis pasinaudoti taip pat reikia treniruočių, bandymų. Žinoma, pačios sistemos vairuotojams padeda tyliai, sistemos veikia, tačiau viskam yra ribos. Net su pačiu naujausiu automobiliu ir geriausiomis padangomis slidžiu keliu nevažiuosite lyg vasarą“, – teigia pašnekovas.

Panašūs įsitikinimai, pasak A. Pakėno, sklando ir apie keturių varančiųjų ratų sistemą turinčius automobilius, kurių populiarėjant miesto visureigiams šalies keliuose smarkiai padaugėjo. Vis dėlto pašnekovas teigia, kad tikime stereotipais neva tokie automobiliai neslysta, neklimpsta ir įveikia bet kokias ekstremalias sąlygas.

„Nusipirkę patį geriausią nešiojamąjį kompiuterį pasaulyje jūs automatiškai netapsite geru IT specialistu. Tas pats ir su automobiliais, turinčiais keturis varančiuosius ratus – jie nieko patys savaime kelyje nedaro. Man yra tekę mokymus vesti su įvairiausiais automobiliais ir, patikėkite, tikrai ne kiekvienas vairuotojas, kai jį pastatome į sudėtingą padėtį, džiaugiasi keturiais varančiaisiais ratais. Vairuoti tokį automobilį sudėtingomis sąlygomis taip pat reikia mokytis. Išmokus – tai puikus įrankis“, – sako A. Pakėnas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?
  2. Kaip išvengti pirmojo plikledžio staigmenų?
  3. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  4. Eismas per Vėlines: kaip išvengti nemalonumų?
  5. Kaip vairuojant išvengti aklųjų zonų spąstų?
  6. Automobilį graužia rūdys: kaip to išvengti?
  7. Pavojų keliuose kelia ne tik neblaivūs ir nekultūringi vairuotojai
  8. Nevalyti automobiliai kelia nemažai pavojų
  9. Pavojų vairuotojams kelia ir duobės keliuose
  10. Didžiausią pavojų automobiliams kelia blogi technikai
  11. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  12. Pavasarį kelyje pavojų – ne ką mažiau
  13. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  14. Lenktynininko patarimai: Kaip vairuoti žiemą?
  15. Kaip naujiems vairuotojams įveikti didmiesčių iššūkius

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • >Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Nemokamas „Wi-Fi“ – tik mėgstantiems riziką
  • Dėl kokių priežasčių tinsta kojos ar veidas?
  • Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?
  • „Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

Kiti Straipsniai

Automobilis

Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?

2025 06 28
Sargėnų estakada

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Policija

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Smūgio slopintuvas

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Kelias,eismas

Po svarstymo pritarta Valstybinio kelių fondo steigimui

2025 06 25
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Kelio darbai | sumin.lrv.lt nuotr.

Anykščių keliams ir gatvėms – beveik 2,5 mln. eurų

2025 06 23
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Kelių priežiūros technika

Kelininkai visu pajėgumu dirba ir vasarą

2025 06 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • >Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Nuo draudimų prie bendraveikos – naujos kryptys kultūros paveldo apsaugoje | D Balčiūnaitės-Svirskės, Ž. Merkininkės ir G. Bernatavičiaus nuotr.

Nuo draudimų prie bendraveikos – naujos kryptys kultūros paveldo apsaugoje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai