Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Eismo įvykiuose nukenčia vis daugiau pėčiųjų

www.alkas.lt
2024-04-26 13:14:00
0
Eismas, perėja| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Eismas, perėja| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Nors saugumui kelyje skiriamas didelis dėmesys, tačiau eismo įvykiuose žuvusių ir sužeistų pėsčiųjų skaičius pastaraisiais metais vėl išaugo. 2023-aisiais sužeista virš 700 pėsčiųjų ir tai sudarė penktadalį (21 proc.) visų sužeistųjų per eismo įvykius. Draudimo bendrovės ERGO duomenimis, nukentėjusiems buvo išmokėtos ir tūkstančius eurų siekiančios žalos. Deja, kartais nelaimes nulemia ne tik neatsargus vairuotojų, bet ir pačių pėsčiųjų elgesys.

Lietuvos policijos duomenimis, eismo įvykiuose sužeistų pėsčiųjų skaičius auga jau trejus metus: kai 2021-aisiais nukentėjo 633, 2022 m. – 704,  o 2023 m. – 714 pėsčiųjų.  Dažniausiai sužeidimai susiję su transporto priemonėmis – pernai iš beveik 3 tūkst. eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, 24 proc. sudarė įvykiai transporto priemonei partrenkus pėsčiąjį.

Nemažai – sunkių sužeidimų

Pėstieji yra mažiausiai apsaugoti eismo dalyviai, todėl susidūrimai su transporto priemonėmis kartais būna itin skaudūs. Tokių įvykių pernai buvo ne vienas, nepriklausomai nuo metų laiko, o nukentėjusiems išmokėtos nemažos sumos, pasakoja ERGO asmens ir civilinės atsakomybės žalų administravimo skyriaus vadovė Lina Karutienė.

Blogiausia, kad automobiliai grėsmę pėstiesiems gali kelti ir pėsčiųjų perėjose. Jose ar šalia jų įvyksta daugybė įvykių, o vienas itin skaudus užfiksuotas pernai. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos vairuotojas laiku nesumažino savo valdomos transporto priemonės greičio ir nepraleido šalia nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos per kelio važiuojamąją dalį ėjusio garbaus amžiaus pėsčiojo. Jis dėl patirtų daugybinių sužalojimų mirė, o jo artimiesiems išmokėta 40 tūkst. eurų neturtinės žalos ir padengtos laidojimo išlaidos.

Deja, kartais saugiai jaustis pėstieji negali ir būdami ant kelkraščio. Turbūt kiekvienas esame girdėję apie į viešojo transporto stoteles įsirėžusius automobilius, o pernai buvo itin skaudus įvykis, kai transporto priemonė kliudė kelkraščiu ėjusį pėsčiąjį. Nukentėjusysis dėl sunkaus sveikatos sužalojimo prarado dalį darbingumo, dėl sužalojimų ir negautų pajamų jam iki šiol išmokėta apie 30 tūkst. eurų turtinės ir neturtinės žalos.

„Kaip rodo surinkta statistika, dažnai didesnes žalas lemia tai, kad nukentėjusysis yra ilgesnį laiką nedarbingas arba neterminuotai netenka dalies darbingumo, dėl ko patiriami nuostoliai dėl negautų pajamų. Laimė, kad beveik visais atvejais žalą nukentėjusiems, nesvarbu, ar jie sužalojami gatvėje, ar transporto priemonėje, dengia atsakingo už įvykį vairuotojo turimas privalomasis civilinės atsakomybės draudimas“, – teigia L. Karutienė.

Pėstieji turi nepamiršti pareigų

Kartais nelaimių priežastimi tampa ir pačių pėsčiųjų atsainus elgesys. Lietuvos policijos duomenimis, vien pernai užfiksuota virš 9 tūkst. pėsčiųjų padarytų kelių eismo taisyklių pažeidimų. Itin dažnai pėstieji neteisingai perėjo važiuojamąją kelio dalį arba kirto kelią neleistinoje vietoje – pernai užfiksuoti 2 442 tokie pažeidimai. Tai net 40 proc. daugiau negu 2022-aisiais.

Pastaraisiais metais augo ir pėsčiųjų nepaklusimas eismo reguliavimo signalams skaičius – kai 2021 m. už tai nubausta 726 kartus, 2023 m. – jau 802. Pėstiesiems už kelių eismo taisyklių nesilaikymą gali būti skiriama bauda nuo 10 iki 230 eurų.

„Primename, kad einant per gatvę visais atvejais reikėtų neskubėti – apsidairyti į abi puses, nebėgti degant raudonam šviesoforo signalui ar kirsti kelio tam neskirtoje vietoje. Itin pavojinga, kai viena kryptimi yra dvi ar daugiau eismo juostų – gali būti, kad pirma juosta važiuojantis automobilis sustos, tačiau tuo pačiu užblokuos vaizdą kitomis juostomis keliaujančių automobilių vairuotojams. Tad reikėtų įsitikinti, kad vairuotojas jus mato ir tik tada kirsti gatvę“, – patarimus primena Jorūnė Liutkienė, Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus vyr. specialistė.

Kita didžiulė problema – nepasirūpinimas savo saugumu sutemus. Pernai net 30 proc. pėsčiųjų nukentėjo – buvo sužeisti ar žuvo – tamsiuoju paros metu. „Temstant ar jau sutemus tiesiog būtina pasirūpinti gerai šviesą atspindinčiais atšvaitais, esant blogam matomumui dėl lietaus ar rūko – dėvėti ryškius drabužius. Svarbu suprasti, kad vairuotojas pėsčiojo gali ir nepastebėti dėl įvairių priežasčių, o esant slidžiai kelio dangai nebūtinai laiku sustoti. Kaip rodo mūsų turimi žalų duomenys, nelaimė gali tykoti ir visai šalia, o jos išvengti dažnai galima tiesiog skiriant daugiau dėmesio situacijos kelyje įvertinimui“, – teigia ERGO atstovė

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  2. Į eismo įvykius pakliūna ir paukščiai
  3. Kas dešimtame eismo įvykyje – motociklininkai
  4. Eismo pokyčiai Neringoje
  5. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  6. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  7. Laikas prisiminti saugaus eismo taisykles
  8. Po eismo įvykio – skambutis antrai pusei
  9. Patikslinti eismo ribojimai liepos 7–13 dienomis
  10. Didėjant greičiui, daugėja eismo įvykių
  11. Artėjant mokslo metams – patarimai eismo dalyviams
  12. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  13. Eismo įvykiai: kada draudikai žalos neatlygina?
  14. Žaliosios rodyklės. Koks poveikis eismo saugumui?
  15. Kaip negalima elgtis įvykus sunkiai eismo nelaimei?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?
  • Kad sodas būtų saugus ir sutemus
  • Ką verta pirkti šiandien, kad sutaupytum rytoj? Akcijų analizė be reklaminio triukšmo

Kiti Straipsniai

Audra, namas

Draudikai ragina pasiruošti vasaros netikėtumams

2025 05 31
Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Eismo ribojimai

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
Išrinkti vardai sostinės laivams

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Vilnius | S. Žiūros nuotr.

Pradedamas įgyvendinti Vilniaus Žaliojo miesto veiksmų planas

2025 05 29
Transporto ministrų susitikimas

Vilniuje – įsipareigojimas stiprinti karinio mobilumo jungtis

2025 05 28
Tiltas per Dubysą

Eismą tiltu per Dubysą planuojama atverti birželį

2025 05 28
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Akiniai

Sulaužyti akiniai: kokiais atvejais padeda draudimas

2025 05 25

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Priedanga | kaunas.lt nuotr.

Kaunas pirmasis šalyje patvirtino programą priedangų įrengimui

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai