Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Apie istoriją, gijimą ir trapumą: pirmoji Sapiegų rūmų paroda „Užuovėja“

www.alkas.lt
2024-04-08 10:00:00
0
Sapiegų rūmai | A. Solomino nuotr.

Sapiegų rūmai | A. Solomino nuotr.

Balandžio 12–15 dienomis Sapiegų rūmuose žadama ypatinga programa: bus atidaromos nuolatinė istorinė paroda „Istorijos kapsulė“, Mindaugo Navako skulptūrų paroda „Porcelianas rūmams“ ir pagrindinė paroda „Užuovėja“.

Ilgai lauktas Šiuolaikinio meno centro padalinio, Sapiegų rūmų, atidarymas – jau kitą savaitę. Naujam gyvenimui prikelti LDK didikų rūmai savo duris atvers kaip visuomenei atvira Vilniaus kultūros erdvė, kurioje šiuolaikinis menas pinasi su skirtingus rūmų gyvavimo etapus atliepiančiu istoriniu pasakojimu, barokine puošyba ir architektūra.

Pastarosios pavadinimą įkvėpė rūmų lankytojus pasitinkantis lotyniškas įrašas fasade, kuris skelbia: „Iš griuvėsių pakilę didingi rūmai kare pavargusįjį ramioje taikoje saugos“.

Apie šiuolaikinio meno rodymą istorinėse erdvėse ir mintis, formavusias „Užuovėjos“ viziją, pasakoja parodos kuratoriai Virginija Januškevičiūtė ir Edgaras Gerasimovičius.

Sapiegų rūmai, iškilę kaip poilsio vieta nuo karo pavargusiems didvyriams, per daugiau nei tris šimtus metų ne kartą keitė šeimininkus ir paskirtį, tačiau didžiąją savo gyvavimo dalį buvo susiję su karyba ir gydymu.

Pastatas buvo karo įrankis ir trofėjus, XVIII a. jame veikė kareivinės, vėliau – karo ligoninė, akių ligų klinika ir net priešlėktuvinės gynybos mokykla. Ši pastato paskirties kaita tapo atsipirtimi kuruojant grupinę 18 Lietuvos ir užsienio menininkų, parodą, kuri veiks iki metų pabaigos, tačiau bėgant laikui šiek tiek keisis.

– Vilniuje nėra analogiškų erdvių, skirtų šiuolaikinio meno rodymui, tačiau kitose šalyse, pvz. Italijoje, labai dažnai taikoma architektūros paveldo aktualizavimo praktika. Kokie yra didžiausi įššūkiai kuruojant erdvėse, kurios turi savo ryškią iškalbą ir egzistuoja dideli paveldosaugos apribojimai, o ne šiuolaikiniam menui įprastesniame „balto kubo“ formate?

Edgaras Gerasimovičius: – Šiuolaikinio meno rodymas istorinėse erdvėse nėra naujiena. „Baltas kubas“ yra modernistinė koncepcija ir nors ji neabejotinai išlieka dominuojantis šiuolaikinio meno eksponavimo modelis, tačiau jo, kaip sumanymo, svarba, yra senstelėjusi, ir nieko jau nebestebina menas įvairiausiose aplinkose. \

Visų pirma, „baltas kubas“, retai būna iš tiesų „baltas“, o visų antra, būtų klaidinga galvoti, kad jis įkūnija erdvę, neturinčią atminties, ir vienai parodai pasibaigus, kita prasideda lyg piešinys naujame lape.

„Baltas kubas“ atstovauja laiko pėdsakų higienos sumanymą, tai ir yra esminis skirtumas. Sapiegų rūmuose, kaip ir bet kuriame kitame paveldo objekte, laiko ženklai yra ne tiek kliūtis, kas yra akivaizdu, bet esminiai prasminiai dėmenys.

Jų neįmanoma ignoruoti, jie reikalauja sprendimo – ar tai būtų sprendimas leidžiantis jiems labiau atsiskleisti, ar atvirkščiai, tikslingai nugesinantis, tarsi sutrikdantis. Todėl pirmojoje parodoje daugelis kūrinių yra savotiški optiniai prietaisai, per kuriuos galima žiūrėti į rūmų materialų paveldą ir istoriją.

Sapiegų rūmų interjeras | A. Solomino nuotr.
Sapiegų rūmų interjeras | A. Solomino nuotr.

– Kaip atsirinkote darbus, autorius, kur sėmėtės įkvėpimo?

Virginija Januškevičiūtė: – Pagrindinės parodos temos – gijimas ir trapumas, tad jos lėmė kūrinių atranką.

Šias temas iš dalies padiktavo rūmų istorija (jie nuolat skirtingais būdais tarnavo karui arba būdavo naudojami kaip kareivinės, prieglobstis, ligoninė), jų restauravimo procesas, o taip pat ir įvykiai bei kontekstai, kurie mus supo dirbant prie parodos.

Galiausiai ir tai, kokį vaidmenį Vilnius atlieka šiandienos geopolitinėje padėtyje.

Atrankos procesas buvo intuityvus, jį galima būtų pavadinti pokalbiu su rūmais. Kūrinius parodai rinkome tuo metu, kai rūmai dar buvo uždaryti, restauravimo procesas – nebaigtas (jis nebaigtas, žinoma, dar ir dabar), jo metu vis kildavo naujų klausimų, dilemų, atsirasdavo naujų žinių ar naujų kūrybinių sumanymų, kurie turėjo daug įtakos tam, kaip rūmai atrodys ateityje.

Tad parodos visuma formavosi tuo pat metu, kai pamažu ryškėjo, kokia tai bus vieta. Rūmų istorija, su jais susiję visuomenės gyvenimo reiškiniai atsiskleisdavo vis naujais kampais, visa tai mus labai įtraukė.

Vėliau netikėtai sužinojome, kad rūmuose savo diplominį darbą restauravimo srityje įgyvendina menininkas Domas Noreika, kurį anksčiau žinojome kaip vieną Žeimių dvaro šeimininkų ir ten esančios rezidencijos bei renginių programos įkūrėjų.

Subjektyvi jo prieiga padėjo atskleisti dar daugiau restauratoravimo ir darbo su praeitimi dalykų.

Kuruodami „Užuovėja“ siekėme į parodą priimti ir čia jau esančius senuosius meno kūrinius – turiu omenyje tiek garsiąsias rūmų freskas, tiek lipdinius ir paties pastato architektūrą.

Taip pat numatėme, kad savo rinkinio neturinti naujoji meno erdvė gali į savo parodas įtraukti kitose miesto, šalies ir pasaulio rinkiniuose saugomus kūrinius.

Didžiulis įkvėpimas man asmeniškai buvo gan atsitiktinai atrastas istorijos žurnalas „Lapham’s Quarterly“, kuriame persipina įvairiausių laikotarpių ir vietovių literatūros ir meno kūriniai, laiškai, dokumentų ištraukos, žemėlapiai ir autorių gyvenimo faktai.

Šio žurnalo autorių sąraše galima rasti tokius vardus kaip Platonas, Safas (Sapho), Rubensas, Hokusai, Virginia Vūlf (Woolf) ir Dženifer Hidžė (Jennifer Higgie). Kol kas labai plačiai tokio principo, kai drauge rodomi įvairiausių laikotarpių kūriniai ir artefaktai, įgyvendinti neįmanoma – pastato sienos dar turi apsiprasti su tuo, kad jame šilta, kurį laiką čia dar keisis vidinis oro klimatas, kurio pastovumas yra labai svarbus archyviniams eksponatams ir senajai dailei.

Tačiau lankytojai pastebės, kad į parodą įpinta gana skirtingų laikotarpių kūrinių, o juo labiau sumanymų.

– Ar jaučiatės tokiame darbe turintys bendraminčių?

Virginija Januškevičiūtė: – Žinoma. Tarptautiniame šiuolaikinio meno kontekste tokie žingsniai atrodo labai savalaikiai – pastaruoju metu į didžiąsias pasaulio parodas įtraukiami vis įvairesnių kartų menininkų kūriniai, istoriniai artefaktai, atviriau tyrinėjamas šiuolaikinio meno ir platesnių, lėtesnių kultūros procesų tarpusavio ryšys.

Neseniai vieno svarbiausių Italijos muziejų – Civilizacijų muziejaus Romoje, kuriame privaloma tvarka lankosi visi Italijos moksleiviai – kuravimas patikėtas būtent šiuolaikinio meno profesionalams – tyrėjams ir kuratoriams.

Toks pat pokytis įvyko ir Azijos muziejuje Turine. Tai nebūtinai reiškia, kad keisis šių muziejų kryptis ar kad Sapiegų rūmuose visuomet kalbėsime tik apie praeitį – greičiau tai pripažinimas, kad praeitis yra labai svarbi šiuolaikybės dalis, o jos prakalbinimas reikalauja didžiulių kūrybinių pastangų ir dėmesio niuansams.

– Kokie menininkai atvyks į parodos atidarymą?

Virginija Januškevičiūtė: – Nors ir norėtųsi, į parodos atidarymą neatvyks visi jos dalyviai. Tačiau jų svečiuosis nemažai ir patys smalsiausi parodos lankytojai galės su jais susitikti, dalyvauti jų pasirodymuose ir ekskursijose po parodą.

Be Lietuvoje gyvenančių menininkų, kurie tikrai bus, į parodos atidarymą atvyksta ir keletas užsienio kūrėjų. Pavyzdžiui, Mildžonas Rupertas (Miljohn Ruperto) iš JAV ir Ulrikas Heltoftas (Ulrik Heltoft) iš Danijos – bendras jų kūrinys parodoje skirtas legendinio Voiničiaus rankraščio studijoms, o greta bus rodomas ir Ruperto atskirai sukurtas animacinis filmas „Janas“.

Savo skulptūrinius kūrinius erdvėse įrengs ir atidaryme dalyvaus Lenkijos menininkė Iza Tarasevič (Tarasewicz). Užsienyje gyvenantis lietuvių ir armėnų kilmės menininkas Andrius Arutiunian dalyvaus instaliuojant jo garso kūrinį, anksčiau pristatytą Armėnijos paviljone Venecijos bienalėje.

Mariana Marujama (Marianna Maruyama), amerikietė menininkė, gyvenanti Nyderlanduose, taip pat bus Vilniuje. Pagal jos sumanymą, abu rūmams skirti jos kūriniai bus įgyvendinami ne iki atidarymo, be ir jo metu, parodai jau prasidėjus.

Atidarymo savaitgalį Sapiegų rūmuose vyks du renginiai, kurie yra parodos dalis – Jeno Čungo Lino (Yen Chun Lin) ir Gedimino Žygaus kūrinio „Laikyti mėlynąjį vėją atvirais delnais“ klausymosi sesijos pagrindinėje rūmų menėje,  taip pat – Florino Flueraso pasirodymas, kuriame dalyvaujantys parodos lankytojai galės panirti į tam tikrus kūrybinius užsiėmimus.

Šis rumunų menininkas, choreografas taip pat atstovauja vienos iš parodos menininkių kūrybinį palikimą – jis daugelį metų kūrė drauge su Alina Popa, kurios apeiginiai piešiniai rodomi parodoje, ir yra išleidęs dvi Popos ir jų bendros kūrybos rinktines. Dalies parodos dalyvių nebėra gyvų, o „Užuovėjoje“ rodome jų kūrybinio paveldo fragmentus.

– „Užuovėja“ glaudžiai susijusi su rūmų istorija, kokios bus tolimesnių parodų kryptys, ar visada bus mezgamas toks pats intensyvus dialogas su istoriniu pasakojimu?

Edgaras Gerasimovičius: – „Užuovėja“ yra skirta susipažinimui su pastatu, kuria mes tarsi bandome užmegzti dialogą su jo erdvėmis, istorija ir daugybe prie jo išsaugojimo ir atkūrimo prisidėjusių žmonių darbu.

„Užuovėją“ galima suprasti kaip meditaciją apie Sapiegų rūmų istorijos ir materialaus paveldo sudėtingumą, kuri neišvengiamai priveda prie bendresnių, šiandien svarbių klausimų: visų pirma, ką reiškia atverti naują kultūrai skirtą erdvę, kuomet artimame horizonte vyksta karas?

Kaip keičiasi skirtingų Lietuvos šiuolaikinio meno kūrėjų santykis su praeities daile ir ką ši kaita iškelia į dėmesio lauką, o ką nustumia į paraštes? Visa tai, tikriausiai, atsispindi ir pirmojoje parodoje.

Iš esmės „Užuovėja“ yra apie rūmus, nes kūrinius siekiame labai švelniai įterpti į rūmų erdves, išryškinant tai, kad pastatas ir yra pagrindinis ir paslaptingiausias eksponatas, ne tik parodos vieta.

Manau, ateityje Sapiegų rūmų parodos tęs „Užuovėjos“ užduotą intensyvų, bet taip pat ir intymų, dialogą su rūmų istorija ir paveldu, bet pagrindiniu jų sumanymu nebūtinai bus tiesiogiai paremtos rūmų ir vietos istorija.

Šiuo metu galima pasakyti tik tiek, kad 2025 metų paroda stipriai skirsis nuo pirmosios parodos tiek savo tema, tiek santykiu su rūmų istorija, bet svarbiausia, kad ji yra vystoma jau įsisavinus pirmosios parodos ir daugelio prie rūmų restauravimo ir aktualizavimo dirbusių žmonių patirtį.

Sapiegų rūmų atidarymo proga balandžio 12–15 dienomis vyks renginių ciklas kuriame – senosios ir šiuolaikinės muzikos koncertai, pasivaikščiojimai po „Užuovėją“ su menininkais ir kuratoriais, menininko pasirodymai ir kūrinių klausymosi sesijos, ekskursijos apie rūmų istoriją, restauravimo ypatumus ir meno parodas bei barokinio bareljefo užsiėmimai šeimoms.

Daugiau žinių apie visą atidarymo savaitgalį galima rasti interneto svetainėje www.sapiegurumai.lt.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Apie didvyrišką Ukrainos istoriją liudija paroda
  2. Seimo nariai Kultūros ministrei uždavė klausimų dėl Sapiegų rūmų
  3. Pristatoma paroda apie Kauno priemiesčių istoriją
  4. Kaune atidaryta paroda apie neeilinę M. K. Čiurlionio bei S. Kymantaitės istoriją
  5. Atgimstančiuose Sapiegų rūmuose – šiuolaikinio meno ir istorijos dermė
  6. Atidaryta paroda apie Ukrainą
  7. Jau netrukus – paroda apie Barboros Radvilaitės asmenybę
  8. Kviečia virtuali paroda apie 1972-ųjų Kauno pavasarį
  9. Klaipėdoje vyks mokslinė konferencija ir paroda apie šišioniškius
  10. Ką apie Lietuvos migracijos istoriją gali pasakyti skaičiai?
  11. Merkinėje paroda – apie režisierių Joną Jurašą ir jo būties kainą
  12. Kviečia paroda apie Pirmojo pasaulinio karo perbraižytą politinį Europos žemyno žemėlapį
  13. Valstybės archyvai pristato parodą apie Lietuvos ir Danijos diplomatinių santykių raidą nuo 1919 m
  14. Bus pristatyta paroda „Spąstai su centriniu šildymu“ apie gyvenimą Lietuvoje 1965–1993 metais
  15. Kroatijoje – paroda apie Lietuvos piliakalnių paslaptis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
Gedimino pilies bokštas | J. Butrimaitės nuotr.
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Globalistas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • KUR, KADA ir KAIP??? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?
  • Cukrus – ne tik baltos smulkios granulės
  • Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams
  • Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

Kiti Straipsniai

Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
Gedimino pilies bokštas | J. Butrimaitės nuotr.

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Lietuvos literatūros ir meno archyvas parengė virtualią parodą „Poezijos pavasariai“ | archyvai.lrv.lt nuotr.

Lietuvos literatūros ir meno archyvas parengė virtualią parodą „Poezijos pavasariai“

2025 06 01
Nuo anonimo iki kaimyno Jono: kaip paprasti ryšiai kuria stiprią bendruomenę | Canva nuotr.

Nuo anonimo iki kaimyno Jono: kaip paprasti ryšiai kuria stiprią bendruomenę

2025 06 01
Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais

Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais

2025 05 31
Kompiuteris | rrt.lt nuotr.

Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?

2025 05 31
Namas

Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Globalistas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • KUR, KADA ir KAIP??? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę
  • +++ apie „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kelias Vilnius–Kaunas | lakd.lt nuotr.

Didėjant greičiui, daugėja eismo įvykių

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai