Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimas ir konsultavimas yra vienas iš svarbiausių Inspekcijos darbų.
Pastebime, kad padaugėjo iš asmenų gaunamų žinių dėl teisės aktų pažeidimų. Vien per tris šių metų mėnesius 25 skundai parašyti el. paštu ir 26 pateikti telefonu.
Daugiausia jų gauta dėl aptarnavimo nevalstybine kalba – dažniausiai dėl lietuviškai nekalbančių parduotuvių darbuotojų. Nagrinėjant skundus kartais paaiškėja, kad tie darbuotojai yra ukrainiečiai, kuriems nustatytas ilgesnis lietuvių kalbos mokymosi terminas.
Žmonės skundžiasi transporto paslaugas teikiančiais asmenimis, išlieka svarbus klausimas dėl pavežėjų, nemokančių lietuvių kalbos.
Mūsų dėmesys buvo atkreiptas į gatvių pavadinimus, viešuosius užrašus nevalstybine kalba. Netaisyklinga kalba pastebima radijo, televizijos laidose ir reklamoje, žmonėms kliūva kirčiavimo, tarties, leksikos negerovės. Klaidų, įvairių netikslumų interesantai pastebi ir interneto svetainėse.
Kreiptasi dėl netaisyklingai rašomų kabučių, be kabučių rašomų simbolinių pavadinimų, gaunamų trumpųjų žinučių be diakritinių ženklų, kavinės meniu tik rusų kalba.