Sausio 28 d.– vasario 1 d. šiaurės rytų Indijos Asamo valstijoje Dibrugaro mieste vyko 8-oji tarptautinė senųjų kultūrų ir religijų tyrimų konferencija bei religinių bendrijų vadovų susirinkimas. Šį renginį kas tris metus Indijoje rengia Tarptautinis kultūrinių tyrimų centras (International Centre on Cultural Studies, ICCS). ICCS globoja Indijos savanorių sąjunga (Rashtriya Swayamsevak Sangh, RSS), bei valstybės institucijos ir Indijos verslo korporacijos.
Konferencijoje ir susirinkime dalyvavo 33 pasaulio šalių prigimtinių kultūrų ir religijų atstovai iš visų žemynų. Ši konferencija vyko penkias dienas. Joje skaityti moksliniai pranešimai, pristatytos įvairių pasaulio tautų religinės apeigos ir kultūrinės tradicijos. Prigimtinės kultūros ir religijos daugelyje pasaulio šalių yra iki šiol engiamos ir nepagrįstai menkinamos, jos daug kur nyksta.
Pagrindinė konferencijos tema „Dalintis patyrimu tvarios gerovės link“ (Shared sustainable properity). Konferencijos tikslas – prisidėti prie prigimtinių kultūrų puoselėjimo, dalintis patyrimu, geriau pažinti skirtingų kultūrų tradicijas, jų įvairovę ir bendrumus, paskatas asmens dvasiniam tobulėjimui.
Konferencija prasidėjo itin įspūdinga spalvinga eisena, kurioje tautiniais rūbais pasipuošę įvairių kultūrų atstovai žengė centrinėmis Dibrugaro gatvėmis. Procesijos priešakyje žingsniavo išpuošti drambliai, aidėjo įvairių tautų atstovų mušamų būgnų gaudesys, sukosi šokiai ir skambėjo giesmės.
Konferencijos dalyvius sveikino RSS vadovas Mohanas Bhagvatas (मोहन मधुकरराव भागवत), Asamo valstijos vyriausiasis ministras Himanta Bisva (हिमन्त बिश्व शर्मा) ir kiti vadovai bei politikai ir visuomenės veikėjai.
Konferencijoje dalyvauja ir penki delegatai iš Lietuvos, atstovaujantys senovės baltų religinę bendriją Romuva vadovaujami Romuvos Krivės Inijos Trinkūnienės. Čia taip pat atvyko ir senojo baltų tikėjimo tęsėjai Latvijos dievturiai, bei gausus senojo tikėjimo atstovų būrys iš Lenkijos
Lietuvos vardu konferencijos dalyvius pasveikino Romuvos Krivė Inija Trinkūnienė. Atidarydama primąją konerencijos diskusijų dalį, ji be kita ko pristatė ir Lietuvoje vykstantį politinį procesą dėl Romuvos religinės bendrijos teisių valstybinio pripažinimo.
Kaip žinia, Lietuvos Seimas net ir po Europos Žmogaus Teisių Teismo įpareigojančio sprendimo atmetė nutarimą suteikti Romuvai valstybės pripažintos religijos statusą nepateikęs jokių tokio sprendimo motyvų.
Lietuvos atstovai skaitė pranešimus, rengė lietuviškų apeigų pristatymus. Ypač didelio konferencijos dalyvių susidomėjimo sulaukė Lietuvos etnologo dr. Vytauto Tumėno pranešimas apie šešių segmentų žvaigždės simbolio paplitimą Europoje ir Azijoje, apie jo naudojimą baltų kraštuose.
Romuviai kartu su latviais ir lenkais surengė bendras ugnies apeigas į giesmių bei sutartinių ratą įtraukdami ir kitus konferencijos dalyvius.
Apr 21,8
“Bet bailiams, netikintiems, nešvankėliams, žudikams, ištvirkėliams, burtininkams, stabmeldžiams ir visiems melagiams skirta dalis ežere, kuris dega ugnimi ir siera; tai yra antroji mirtis”
> Tadas
V. Toporovo mintys baltams yra vertingos dar tuo, kad aiškina Baltų tikėjimą kaip religijos rūšį, kuri lydėjo ir tebelydi juos tūkstančius metų: kitos religijos atsirado baltų tikėjimo pagrindu. “Todėl,rašo dr. Dainius Razauskas, – religija “Romuvos” bendruomenėse nėra rekonstrukcija ar mėgdžiojimas, nes tai – natūrali senos religijos tąsa, giliai įsišaknijusi baltų sąmonėje”. Dešimt Dievo įsakymų – neturėk kitų Dievų, o tik mane vieną, gerbk savo tėvą ir motiną, nežudyk, nevok, sekmadienį švęsk ir t. t. yra prigimtiniai ir be jokių kanonų pažįstami baltams. Taip kad Apr. 21,8 taikyti, Tadai, galite nebent sau asmeniškai.