Su mumis šiandien – mitologijos tyrinėtojas Dainius Razauskas.
Baigiantis metams, kai vėl pradeda ilgėti dienos, kalbėsimės anapusinius dalykus – apie lietuvių religiją ir mitologiją. Dainius Razauskas yra vienas žymesnių tos mitologijos tyrinėtojų.
Šiemet, beje, yra ir Vilniaus metai, o Vilnius yra gana mitologinis miestas. Štai V. Toporovas rašė apie Vilnių kaip mitologinį objektą. Jo straipsnis taip ir pavadintas – „Vilnius, Wilno, Вильна: miestas ir mitas“.
Lietuvoje, krikščionybė – okupacinė.
Arkikatedra turi būti perduota Romuvos bendruomenei, nedelsiant.
Pasak Krivio Jauniaus, katedros išvaizda tinka mums tik reikia aukurą įrengti vidury. Katedroje turi nelikti okupacinės krikščionybės net dvoko.
Galima manyti, kad Mindaugo Vozgilyje atliekant aukojimą minėti dievai yra atskirų gyvenimo vyksmo sričių (reiškinių) valdytojai, tvarkytojai. Pvz., kad Andejus arba Nūnadejus yra už laiką atsakingi Dievo valios reiškėjai. Jo vardo žodžio šaknys And- ir Nūn- yra giminingos žodžiams: andai – vakar, nūnai – šiandien. Taigi jais nusakoma kokio nors vyksmo metas. Taip pat -anda yra žodžio val-anda dalis. Be to, tarmiškai klausiama – kiek dabar adzynų – kiek yra valandų? Regis baltarus. gadzyna yra valanda, liet. kita gadynė – kiti laikai, rus. god – metai (šiais atvejais n laikytina iškritusi).
Tai, kad istoriniame šaltinyje Andejus įvardintas pirmu, gali būti dėl to, kad tai įvykis, kuomet paminėti dievai, yra susijęs su laiku. Mat Mindaugas buvo sutaręs su Volynės Danieliumi sutartą dieną susitikti Vozgilio pilyje ir iš ten su kariuomenėmis žygiuoti Kyjivo iš totorių atimti, tačiau su didžiule kariuomene atžygiavęs Mindaugas rado Vozgilį sudegintą, o Danieliaus su kariuomene jame jau nebebuvo. Akivaizdu, kad čia yra pavėlavimo atvykti atvejis, todėl tapo būtina susisiekti su atitinkamais dievais, Mindaugas Vozgilyje atliko aukojimą 4 dievams, kurių pirmu paminėtas Andejus.
Iš viso to yra pagrindo manyti, kad Andejus/ Nūnadejus yra laiko dievo pavadinimas. Įdomu ką dėl to manytų Razauskas?
Greiciausiai Andejus – Vandejus- Undejus yra nuo zodzio Vanduo-Unduo….undenelis…..
Balsuokime
– lrt.lt/mediateka/tiesiogiai/lrt-radijas
Čiuožti ekranu žemyn, kol rasime –
Kaip vertinate Lietuvos politikų darbą 2023 metais?
Iš viso balsavo 38
Teigiamai – 10 – 26%
Neigiamai – 25 – 66%
Neturiu nuomonės – 3 – 8%
kas cia per nesamone? greiciausiai
kacapu meslas….
O gal priešingai – nenorite, kad Alko skaitytojai ten suplūstų? Juk tada gal net 80% NEIGIAMAI juos įvertintų.
Suplustu kur?
gal i respublikos spaudinio viesnami …?
vyto tomkaus paskalu ir melo propagandos imperija?
Zemyna atsibuskite !
per 30 metu dar nesupratote kas tai yra ?
Tokie balsavimai yra žurnalistiniai žaidimai su auditorija lyg su darželių vaikučiais. LRT laidas turi vesti asmenys, kurie ne mažiau dalyką išmanytų už pašnekovus, su tikslu ieškoti išeities iš to kas negerai, kritikuojant konkrečius už tai atsakingus asmenis ir pan. Priešingu atveju yra tik žmonių laiko gaišinimas, juolab, kad dar tai atliekama už valstybės pinigus.
Apskritai kas per klausimas, – kaip vertinate Lietuvos politikų darbą? Toks klausimas, kaip sakoma, – nei šilta, nei šalta. Reikia klausti dėl konkretaus politiko. Dabar nėra kaip atsakyti, pvz., kai KAM ministro A. Anušausko darbas vertintinas labai gerai, o kitų – šiaip sau arba l.blogai, kaip, pvz., sveikatos, kultūros, susisiekimo ministrų.
Pokalbis apie senovės lietuvių tikėjimą, tad nereikėtų veltis į beprasmius ginčus su troliais jų primetamomis temomis.
Ne visas žinias išgirdau, tad nesupratau, ar KT dar tik rengiasi pritarti, ar jau pritarė QWXiams?
KT: diakritiniai ženklai nelietuviškuose asmenvardžiuose galimi gavus VLKK išvadą
– alfa.lt/aktualijos/lietuva/kt-diakritiniai-zenklai-nelietuviskuose-asmenvardziuose-galimi-gavus-vlkk-isvada/314155/
Taigi, KT nepasidomėjo net tuo, kokius garsus (ir kiek jų!) ta pati lotyniška raidė žymi įvairiose pasaulio šalyse, naudojančiose lotynišką abėcėlę. O VSD, (kriminalinei) policijai tai nerūpi, kad skirtingų šalių piliečių visiškai vienodai rašoma pavardė skamba neatpažįstamai skirtingai???
O šiam straipsniui teisinga įžvalga:
„šiaip
Prieš 33 min.
BNS’as, atrodo, alternatyvioje tikrovėje užsnūdo. Išversiu pavadinimą – “diakritiniai nelietuviški ženklai NEGALIMI, JEI nebus gauta JUOS LEIDŽIANTI VLKK išvada”. Dabar ir bandoma išprievartauti tą VLKK, kad ji pateiktų šitą tam tikro visuomenės sluoksnio ar tam tikros grupuotės pageidaujamą išvadą. ”
– alfa.lt/aktualijos/lietuva/kt-diakritiniai-zenklai-nelietuviskuose-asmenvardziuose-galimi-gavus-vlkk-isvada/314155/
Taigi, ar atlaikys VLKK? Kuo jos narius gąsdins?
Mintis, kad “Arkikatedra turi būti perduota Romuvos bendruomenei, nedelsiant” turi istorinį pagrindą, kadangi ji toli iki Kristaus laikų tokia pati buvo pastatyta etruskų šventyklos išvaizdos pagrindu. Kaip šventykla atrodė galima pasižiūrėti knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 39 psl. Knygą galima užsisakyti gauti adresu knygos.lt>Istorija pareinant į Lietuvą. Ją išleido Klaipėdos universiteto leidykla. Joje, tarpe kitų mitologų, yra įdėta ir gerb. Dainiaus Razausko nuotrauka. Visgi, žodį “nedelsiant” derėtų pakeisti žodžiu “apsvarstant, ar negalėtų būti tai bendra lietuvių katalikų su Baltų religine bendruomene šventykla, atitinkamai radus tarpusavio sąlyčio taškus”.
Juk vis dar rašome Fernandas Magelanas, o ne Fernão de Magalhães, Gabrielis Garsija Markesas, o ne Gabriel García Márquez?
Taip. VISKAS (taip pat ir svetimvardžiai) tekste rašoma tos valstybės kalba, kurioje tas rašinys viešinamas – tuo rodant pagarbą pagrindiniam tos šalies skaitytojui. Siekiant pasitarnauti tiems, kas ir svetimų kalbų pramokęs, kas nori ir kt. kalbomis medžiagos apie minimą asmenį paieškoti, po pirmą kartą paminėto svetimvardžio skliaustuose pateikiamas ir svetimvardžio originalas.
Pasaulyje žinomos islandų rašytojos Audur Avos Olafsdotir asmenvardį pagal skundo teikėjus turėtume rašyti Auður Ava Ólafsdóttir ?
Taip, tik be diakr. ženklų. Ir dar ne šis vienas tik ! – Juk raidės, kurios mums balses reiškia, kai kitose šalyse reiškia priebalsius, o priebalsiai – balses. Ir tai dar ne viskas. Raidė, vienose šalyse reiškianti garsą, kitose rodo, jog po jos (arba prieš ją esančios/esanti ) raidė(s) visai netariamos… Kaip mums visiems, kam tektų su asmens duomenimis dirbti, žinoti, kaip skamba asmens, kurio pasą (ar leidimą dirbti, gyventi) laikome rankose – kaip mums kreiptis į jį, arba kaip pakviesti asmenį, kurio pavardė štai taip parašyta…
VLKK niekas pagąsdint negali. Norint tuo įsitikinti, derėtų perskaityti knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 73 psl., kurio skyrius Įvardinamas taip: TAUTŲ PERSIKRAUSTYMO NEBUVO – BUVO TIK CHAZARŲ PERKRAUSTYMAS. Ištrauka: “Rusijos variagai užpuolė judaizmą išpažįstančią Chazarijos (Khazars) valstybę, kuri buvo žinoma dar Palaukių – Polovcų vardu. Po rusų variagų smūgių valstybė, buvusi azijinėse stepėse ir kontroliavusi dalį prekybos kelių iš Europos į Persiją bei Kiniją, sunyko, nes viršų ten tada paėmė Bizantijos remiami kariai. Roma, kuri konkurencinėje kovoje dėl sausumos prekybos kelių į Kiniją ir Persiją rėmė polovcus, perkėlė tada šias chazarų bendruomenes į sarmatų vakarus tarp Vyslos ir Oderio, kur 966 m. juos perkrikštijo. Po to chazarų vadas Meško I (MIeszko I) paėmė į žmonaspopiežiaus jam parūpintą kaimyninės Bohemijos – Moravijos kunigaikštytę Dobravą (Dobrawa), 1005 m. Boleslovas Narsusis išleido dvipusę monetą su dvipusiu įrašu WLADCA POLSKI – PRINCE(P)S POLONIE ir taip 11 a. pradžioje Vyslos aukštupyje buvo įtvirtinta valstybė vardu POLONIE – POLONIJA. … . Ši, šv. Romos apie 1.000 – uosius metus iš rytų atkelta smulkių kunigaikštėlių gentis, Italijos metraščiuose buvo vadinama “druga Slowianszcyzna”, jos sostine tapo Krokuva. … . Pirmu karaliumi su sostine Krokuva po krikšto čia tapo V. Lokietka”. Taip kad VLKK niekas niekuo, tame tarpai ir lenkai dėl savo rašmenų įteisinimo Lietuvos respublikoje, pagąsdinti negali. Vlad. Lokietkos portretas po šių ir kt. aprašymų yra įdėtas knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 74 puslapyje. Dėkoju.
Pagąsdint tik tada negali, kai Seimas bei vyriausybė iš tiesų yra Tautos atstovybė, o ne kažkieno klusnūs ir nedrąsūs patarnautojai. Kadangi ir šis Seimas yra, kas yra, tai dabar kad ir tuo gąsdins, kad visą VLKK išvaikys, ir jie jokioje įstaigoje darbo negaus.
Ar yra tikinčių, jog šis (ir prieš jį buvęs) Seimas iš tiesų Lietuvai, šią valstybę sukūrusiai Tautai dirba? Jei taip būtų, kaip galima paaiškinti tai, kad Seimas IŠDRĮSO atmesti, kažkur nukišti piliečių surinktus parašus dėl DVIKALBIO paso, ir tiek metų apsimesti, jog tų parašų dėl nė nebuvo? Paso, kuris turėtų VISUS (o labiausiai VISAS) tenkinti, paso, kuris ne tik čia, Lietuvoje, puikiai tarnautų, nekeltų rūpesčių, bet ir užsienio šalyje (kur sudaryta mūsų pilietės santuoka, kur išduotas jų vaikelio gimties [arba jos ar jos vyro mirties] liudijimas) nuo daugybės rūpesčių, nuo laiko gaišaties ir išlaidų. Ar bent vienas Seimas pasiaiškino Tautai, kas tai per slėpynės, kas jiems leido slėpti Tautos valią liudijančius parašus (ar – kas juos už gerklės laiko ir neleidžia vykdyti Tautos valią)?
O VLKK komisijai norėčiau priminti klasikinės vokiečių filosofijos pradininko Immanuel’io Kant’o žodžius: “Lietuvių kalbą reikia išsaugoti, nes jinai turi raktą kuris išsprendžia ne tik filologines, bet ir tautų raidos paslaptis”. Ką bekalbėt, taigi, apie lietuvišką raštą, kuris yra lietuvių tautos, kartu ir valstybės, gyvavimo Žemės planetoje garantas. Neparduokite, tad, Lietuvos žmonių atėjūnams, gerbiami Valstybinės Lietuvių Kalbos Komisijos nariai!
teisingai pasakyta apie Kanto izvalgas !
„Svarbi valanda”
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000312112/svarbi-valanda
A. Smetona bei V. Meiliūnaitė nuo 34:55 min.
arba „Panorama”
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000312128/panorama-su-vertimu-i-gestu-k
A. Smetona bei V. Meiliūnaitė nuo 11:50
> patarimas Kažin
Kažin kalba apie prastą etatinio “Tėviškės alkas” žurnalisto T. Baranausko kvalifikaciją pokalbyje su D. Razausku, todėl jo pastaba T. Baranausko adresu yra ganėtinai teisinga.
idomus pokalbis tarp teoretiku…kurie nesupranta ,kad Religija ir dvasine veikla yra visai kas kita nei
abstraktus pamastymai…Religijos ir ju esme yra tiesioginis isrinktuju zmoniu bendravimas su dievais ar dvasiomis….tai yra nuolatinis gyvenimas davasiniame pasaulyje …debesuos….
kol kas nesutikau ne vieno lietuviu pagonio kuris turetu asmenini santyki su Perkunu/dievu/dzeusu…
del to Gerb.Razausko mintys telieka intelektualinias
bezdalais…romantiskais pamastymais….o apie baranauska patylesiu….