Socialdemokratai įspėja dėl nerimą keliančios traukinių parko būklės ir „Lietuvos geležinkelių“ polinkio nutylėti incidentus. Antradienį Lietuvos socialdemokratų partijos Seimo frakcijos seniūnės pavaduotojas Eugenijus Sabutis raštu kreipėsi į Vyriausybės vadovę prašydamas inicijuoti tyrimą.
„Raginame Ingridą Šimonytę ir ministrą Marių Skuodį įvertinti turimus faktus siekiant nustatyti, ar šiuo metu AB „Lietuvos geležinkeliai“ eksploatuojamų traukinių ir viešosios infrastruktūros būklė atitinka reikalavimus, taikomus sklandžiam ir saugiam keleivių vežimui“, – sako parlamentaras.
E. Sabutis pabrėžia, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ privalo vadovautis visuomenės interesais, o ne vien siaurais naudos ir pelno išskaičiavimais.
Jis atkreipia dėmesį, kad viešojoje erdvėje vis dažniau pasirodo pranešimai apie gendančius ir vėluojančius traukinius, žmonės pasijunta įkaitais ir pastumdėliais.
„Keleiviai patiria didžiulių nepatogumų ir nuostolių, bet daugėja liudijimų, kad žmonėms vis sunkiau išsireikalauti aiškių atsakymų iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ administracijos, nors teisės aktuose yra numatyta aiški tvarka, kaip turi būti elgiamasi su klientais nutikus incidentams“, – komentuoja E. Sabutis.
„AB „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės sprendimai kelia daug abejonių. Panašu, kad bandoma taupyti keleivių saugumo sąskaita, masiškai atleidžiami darbuotojai, o tokie sprendimai galiausiai sukelia jau ne tik nepatogumų, bet ir pavojų keleivių sveikatai bei gyvybei.
Taip nutinka, kai ekonominės naudos interesai iškeliami aukščiau pareigos užtikrinti keleivių saugumą“, – komentuoja socialdemokratas Eugenijus Sabutis.
Įtariama, kad viešumą pasiekia ne visi duomenys.
Seimo narys primena visą virtinę neseniai įvykusių incidentų: sugedus traukiniui, iš Vilniaus į Klaipėdą keliavę žmonės savo namus pasiekė tik kitą rytą – kelionė užtruko beveik pusę paros. Traukinį bandė taisyti pats mašinistas, vėliau iškviesta remonto brigada, kuri traukinį šilumvežiu nutempė iki artimiausios stoties, bet ir jai nepavyko jo sutaisyti. Išvarginti keleiviai išvežti autobusu.
„Vienas po kito pasipylę incidentai rodo, kad padėtis darosi neprognozuojama – būtina nedelsiant įvertinti traukinių parko būklę. Matome, kad vis dažniau genda apynaujai keleiviniai traukiniai, juos traukia seni šilumvežiai, tačiau ir jie neatlaiko krūvio.
Nerimą kelia dažnėjantys atvejai, kai keičiami traukinių sąstatai: vietoj žemagrindžio atvažiuoja senas keleivinis traukinys. Tai – smūgis judėjimo negalią turintiems žmonėms, kuriems labai sunku įsilaipinti į nepritaikytą traukinį. Paskutinę minutę be perspėjimo pakeistas traukinio sąstatas neįgaliajam gali reikšti kelionės pabaigą“, – komentuoja E. Sabutis.
Jis įtaria, kad viešumą pasiekia ne visa informacija apie incidentus.
„Prireikė specialaus žurnalistinio tyrimo, kad sužinotume, jog kovo mėn. vos nesusidūrė du keleiviniai traukiniai. Tik per plauką išvengta didelės katastrofos“, – pažymi E. Sabutis.
Jis stebisi, kad „Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovės atstovai incidento plačiau nekomentavo. Nors įvykis nutiko kovą, žinutė viešumoje pasirodė tik gegužę. Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ pripažino, kad apie incidentą visuomenei nebuvo pranešta.
Masiškai gendant traukiniams, socialdemokratai ragina pradėti tyrimą
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/seimo-nare-miskai-virto-rastais/
Nesuvokiu, kodėl reikia raginti? Kaip leido tam kartotis? Juk geležinkeliai, susisiekimas – strateginė valstybės šaka! Taigi, privaloma jų stebėsena 24×7, ir dėl menkiausios trikties privalu IŠ KARTO pulti aiškintis ir ją šalinti. O ką mano VSD?