Įvairiose dvasinėse pasaulėžiūrose žmogaus santykis su gamta aiškinamas skirtingai. Pagoniškose religijose žmogus yra gamtos dalis, gyvenanti ir veikianti pagal gamtos dėsnius, kai viena gyva būtybė gyvena kitos sąskaita.
Budizmas išaukština bet kokią gyvą sielą, prilygindamas ją žmogaus sielai. Biblinė religija išskiria žmogų iš gamtos, jį vienintelį iš gyvų būtybių skelbdama Dievo atvaizdu.
Pradžios knygoje, pirmame skyriuje Dievas skiria žmogų viešpatauti Žemei ir visai gyvajai kūrinijai. Iš to daugelis krikščionių susidarė išvadą, kad žmogus gamtos atžvilgiu gali elgtis kaip despotas ir išnaudotojas.
Bet šis požiūris prieštarauja pačiai Biblijai. Evangelijoje pagal Morkų, devintame skyriuje sakoma: „Jei kas trokšta būti pirmas, tebūnie paskutinis ir visų tarnas!“
Štai biblinė viešpatavimo prasmė. Pats Dievas, įsikūnijęs į žmogų, šioje Žemėje tapo žmonių tarnu. Šis principas galioja bet kokiai biblinei viešpatystei: vyro – žmonai, tėvo – vaikams, valdovo – valdiniams.
Iš šios krikščioniškos tiesos kilo ir atstovaujamosios demokratijos idėja. Kai renkame valdžią, tai ne tam, kad ji mus išnaudotų, bet kad mums tarnautų. Ir kam daug duota, iš to bus ir daugiau pareikalauta.
Čia reiktų skirti krikščionybės religiją ir krikščioniškąją civilizaciją. Su religiniais kanonais viskas gerai, juose aiškiai išsakyta, ką reiškia viešpatavimas, įskaitant žmogaus viešpatavimą gamtai. Jis reiškia ne grubų vartotojišką išnaudojimą, bet rūpestį ir globą.
Deja, krikščioniškoji civilizacija daugelį amžių vadovavosi gnostikų ir manichėjų erezijomis, kuriose gamtinis ir medžiaginis pasaulis menkintas ir niekintas. O juk tai – Dievo kūrinijos dalis, kurią gerbdami pašloviname patį Kūrėją.
Didysis krikščionybės paradoksas: iškeliant žmogų virš viso likusio gamtos pasaulio šiam kūrinijos žiedui suteikiama išskirtinių privilegijų, bet kartu skiriama išskirtinė misija. Žmogus čia nėra eilinis, tiktai protingesnis plėšrūnas.
Principas „suvalgyk kitą arba būsi suvalgytas“ čia stipriai ribojamas. Kaip tik todėl, kad žmogus turi dievišką dvasinį pradą ir išsiskiria iš kūrinijos protu bei dora, jis turi elgtis kilniau nei sau leistų vilkas ar liūtas.
Ne visi žmonės gali būti veganai. Tai priklauso ir nuo gamtinės aplinkos, ir nuo asmens sveikatos savybių. Indui, kurio šalyje gausybė maisto auga ant medžių, tokia užduotis paprastesnė nei eskimui, kuris vargiai išgyventų, misdamas tiktai dumbliais.
Kai kuriems žmonėms mėsa yra sąlyga fiziniam ir dvasiniam aktyvumui. Bet net naudojant gyvūnus mėsai galima išlaikyti moralines ribas. Pavyzdžiui – laikant mėsai rengiamus gyvūnus kuo žmogiškesnėmis sąlygomis ir išleidžiant juos į mirtį be kančios.
Jei gyvūnas naudojamas mėsai, racionalu panaudoti ir kitas jo kūno dalis, pavyzdžiui – odą ar kailį. Bet vartotojiška civilizacija nuėjo daug toliau. Gyvūnai žudomi ir net kankinami dėl tuštybės – dėl žiaurių žaidimų ar puošmenos.
Korida, grindų skerdynės, medžioklė dėl ilčių ar ragų, pagaliau – kailių pramonė yra šlykštus spjūvis Kūrėjui į veidą.
Vėlei galima grįžti prie eskimų: jų atveju kailis gal ir būtinas, bet mūsų geografinėje, klimatinėje ir kultūrinėje erdvėje seniai esama pakaitalų gyvūnų kailiams.
Nekalbant jau apie tai, kaip šiandien mūsų šalyje laikomi kailiniai žvėreliai. Juos daužant, jiems ėdant vieniems kitus, nakvojant savo išmatose. Tai – barbariška, antihumaniška ir antikrikščioniška.
Birželio 6-ąją Lietuvos Respublikos Seime numatomas balsavimas dėl kailinių žvėrelių fermų uždraudimo. Paradoksalu, kad čia biblinių meilės kūrinijai principų labiau laikosi kairieji nei krikščionys.
Rūpintis ir globoti gyvus kūrinius, pagal turimas galimybes saugant juos nuo beprasmės kančios ir mirties – kiekvieno tikro krikščionio pareiga.
Tebus šis tekstas apeliacija į krikščionybę išpažįstančių deputatų protus ir sąžines.
Tebus jų sprendimas nors mažutis žingsnis link didesnės pagarbos Kūrėjui ir kūrinijai.
Autorius yra politologas
Ak, jau ta bejėgiška ir nyki krikščionybės propaganda. Taip, privaloma uždrausti žvėrelių kankinimą ir žudymą, bet tai savaime suprantama be dirbtinų klaidinančių išvedžiojimų.
Išsiblaivyk, Šileika.
Kundrotai, čia tu? Pasirašinėji žydišku vardu, nes esi apipjaustytas?
Kurioje Lietuvos svetainėje dar taip yra? Kas žino?
LRT aktualijų studija. Ar dėl Vilniaus sporto rūmų likimo galima dėti tašką?
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000279860
Manau, kad tos Sporto rūmų vietoje buvusios kapinės nėra pakankamai ištirtos ta prasme, kada jose pradėta laidoti ir kas tie palaidotieji kaip žmonės yra buvę. Juk gali būti, kad tai apskritai nekrikštai (pagonys) buvo laidojami. Kur tokio ištyrimo finansavimas ir jo atskleisti duomenys! Tai visuomenei nėra žinoma, o jLRT os klausiama, ką daryti su Sporto rūmais. Ir tai tęsiasi dešimtmečiais, vos ne tas pats trukdymas kaip su Nacionalinio stadiono statyba ar Tautos namais ant Tauro kalno vyksta. Tai baisiai nerimtas Vilniaus valdymas. Matyt, ne Vilniaus kaip valstybės sostinės interesų žmonės tampa merais, savivaldybės tarybos nariais. Antai Šimašius į administracijos direktorius buvo “įsitaisęs” Kauno gyventoją…
Vaidinate dievo baimingus. Tai uždrauskite galvijininkystę ,kiaulininkystę ,triušių ir nutrijų auginimą ,paukštininkystę ir pradėkite valgyti sliekus, driežus, gyvates, peles, pacus . Tada dievulis jus priims tiesiai į rojų .Pilnas pasaulis kvailų ir dar nežinia ką jie dar beprotiško prisigalvos.
Demografinio sprogimo mitas
– pozicija.org/demografinio-sprogimo-mitas-2/
ES patvirtino 1,5 mlrd. eurų vertės klimato programą, pagal kurią bus priverstinai uždaryta iki 3000 Nyderlandų ūkių
– pozicija.org/es-patvirtino-15-mlrd-euru-vertes-klimato-programa-pagal-kuria-bus-priverstinai-uzdaryta-iki-3000-nyderlandu-ukiu/
Ir Lietuvos ūkiams tai gresia? Vabzdžiais misime?
1410 m. Žalgirio mūšio metu planetoje gyveno vos 425 mln. žmonių (“Worldatlas”, Kingfisher, London). Dabar, t. y. praslinkus 613 m., pasaulyje gyvena 8 milijardai žmonių. Ir tai – demografinis sprogimas ar ne? Manyčiau, kad taip. Dėkoju.
„ […] išskiria žmogų iš gamtos, jį vienintelį iš gyvų būtybių skelbdama Dievo atvaizdu. ”
Anksčiau buvo sakoma, jog žmogų sukūrė pagal Dievo paveikslą. Ar teisingai suprastas originalas (jei tikrai verstas originalo, o ne kurio nors vertimo tekstas)? Ar tikrai originale parašyta, jog žmogų kūrė pagal savo portretinį atvaizdą, o ne kaip buvo Dievo Plane (Projekte, Piešinyje) numatyta, nubraižyta, ar pan.?
Žinoma Kūrėjas gali leisti sau ir pajuokauti – žiūrėdamas į savo atvaizdą portrete, vandenyje ar dar kur nors, imti ir paleisti į žemę milijonus į save panašių lėliukų. Tačiau – ar tikrai panašių? Kažkokiu laipsniu – taip: žmogus turi 2 rankas, 2 kojas, galvą, kaklą, veidą ir t.t. Bet žmonės kiekviename žemyne labai skiriasi nuo kitų žemynų žmonių, o ir to paties žemyno genčių (Europa su Azija, Afrika) išvaizda irgi skirtinga. Ir ne tik išorinių – ir vidaus organų skirtumų esama, ir jų reakcijos į tuos pačius dirgiklius skirtingos…
„ […] išskiria žmogų iš gamtos, jį vienintelį iš gyvų būtybių skelbdama Dievo atvaizdu. ”
Anksčiau buvo sakoma, jog žmogų sukūrė pagal Dievo paveikslą. Ar teisingai suprastas originalas (jei tikrai verstas originalo, o ne kurio nors vertimo tekstas)? Ar tikrai originale parašyta, jog žmogų kūrė pagal savo portretinį atvaizdą, o ne kaip buvo Dievo Plane (Projekte, Piešinyje) numatyta, nubraižyta, ar pan.?
Žinoma Kūrėjas gali leisti sau ir pajuokauti – žiūrėdamas į savo atvaizdą portrete, vandenyje ar dar kur nors, imti ir paleisti į žemę milijonus į save panašių lėliukų. Tačiau – ar tikrai panašių? Kažkokiu laipsniu – taip: žmogus turi 2 rankas, 2 kojas, galvą, kaklą, veidą ir t.t. Bet žmonės kiekviename žemyne labai skiriasi nuo kitų žemynų žmonių, o ir to paties žemyno genčių (Europa su Azija, Afrika) išvaizda irgi skirtinga. Ir ne tik išorinių – ir vidaus organų skirtumų esama, ir jų reakcijos į tuos pačius dirgiklius skirtingos…
Čia dar vienas svajokliu ir realistu konfliktas kaip pasakytu gerbiamas Rolandas Paulauskas. Realybė yra tokia,kad nesvarbu,kad Lietuvoje kailiniu žvereliu prekyba bus uždrausta kitos šalis juos vis tiek pardavinės Lietuva tik neteks pinigų kuriu mums tikrai reikia. Beje kuo kiaulės yra prastesnės už kailinius žverėlius ar jūs nesate kartais rasistas gyvūnu atžvilgių.