Šviesaus atminimo lietuvių mąstytojas Gintaras Beresnevičius įžvelgė, jog lietuviškame istorijos pasakojime žioji spragos. Jo pateiktas pavyzdys – vėlyvoji sovietinės okupacijos epocha. Daugelis lietuvių savo istoriją pasakoja taip, tarsi išsyk po partizanų atėjo Sąjūdis.
O juk buvo keli dešimtmečiai, kai lietuviai gyveno, kūrė ir kovojo dar iki Sąjūdžio, bet jau po partizanų. Šį laikotarpį kai kam patogu užmiršti, nes tektų atsakyti į klausimą: o kurioje pusėje pats tuo metu buvai?
Dar didesnė spraga ligšiol skiria mus nuo viduramžių Lietuvos. Tarsi mirus Vytautui Didžiajam būtų mirusi Lietuva. Ji atsigavusi tik sulig „Aušra“ ir „Varpu“. Taip praleidžiami jau keli šimtmečiai įdomios, didingos ir pamokomos lietuviškos istorijos.
Šis istorinis pasakojimas įsivyravo tarpukario Lietuvoje, kai žūtbūt reikėjo įsitvirtinti kaip tautai ir tautinei valstybei, skiriant save nuo lenkų ir Lenkijos. O vėlyvosios Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės istorija nėra įsivaizduojama be Lenkijos. Taip ji išmesta į šiukšlyną.
O juk tik sąjungoje su Lenkija Lietuvos valdovai ėmė šeimininkauti senosiose baltų žemėse – Latvijoje ir Prūsijoje. Tai, apie ką svajojo Vytautas, įgyvendinta Jogailaičių Žygimantų ir jų įpėdinių.
Tik susijungus su Lenkija į Žečpospolitą (Abiejų Tautų Respubliką) sutriuškintas egzistencinis Lietuvos priešas – Maskva. Algirdas į Maskvos vartus įsmeigė ietį, Vazų kariai ją užėmė.
Pagaliau tik Žečpospolitos laikais Lietuva tapo europinės reikšmės valstybe kovose su Osmanų Turkija. Žečpospolitos valdovas Janas Sobieskis tapo antruoju Karlu Marteliu, išgelbėjusiu visą civilizaciją.
Oponentas paklaus: ką gi iš to laimėjo lietuvių tauta? Jos kalbos erdvės traukėsi, lietuviai lenkėjo arba gudėjo, aukštuomenėje plito nuostatos: gentis – lietuviška, tauta – lenkiška.
Jei ne Rusijos aneksija, lietuviai galėjo tapti lenkų etnine grupe, kaip kašubai ar guralai. Pagaliau, ar galima laikyti sėkminga valstybę, kurią galiausiai pasidalijo vokiški bei rusiški kaimynai, o paskutinis valdovas pasitiko šią lemtį be jokio realaus pasipriešinimo?
Šie klausimai iš esmės – teisingi, nors reikalauja tam tikro praplėtimo. Valdovas padalijimus pasitiko pasyviai, bet piliečiai priešinosi. Būtent Žečpospolitos laikais susiformavo gausus laisvų piliečių sluoksnis, nors valstiečiai dar ilgai liko beteisiai.
Augo ir miestų savivalda, o kai kuriose savivaldybėse skambėjo lietuvių kalba. Net žvelgiant siauru etnolingvistiniu aspektu – būtent sąjungoje su Lenkija ir net iš dalies imant pavyzdį iš lenkų suklestėjo lietuviška raštija. Iki tol rašyta gudiškai ir lotyniškai.
Taigi, lietuvių nutautėjimo procesai – gerokai perdedami. Vienu metu vyko du priešingi procesai: asimiliacija ir tautinio sąmoningumo augimas.
Tado Kosciuškos laikais atsišaukimai į tautą jau skambėjo ir lietuviškai. Jei Žečpospolita būtų sulaukusi Tautų Pavasario kaip laisva valstybė, klausimas apie lietuvių tautinę tapatybę dar būtų buvęs atviras.
Negalima vienareikšmiai teigti, kad lietuviai būtų galutinai sulenkėję. Pavyzdžiui, vengrai sąjungoje su austrais liko savita tauta ir gana greitai išsikovojo politinę lygybę dualistinėje imperijoje.
Visgi didingiausias jungtinės Žečpospolitos bruožas buvo dvasinė laisvė, o jos praradimas – skaudžiausia pamoka. Religinis pakantumas atėjo būtent iš lietuviškos tradicijos: galima sakyti, kad lietuviai išmokė lenkus tikrosios tolerancijos.
Tai – beveik beprecedentis atvejis tuometinėje Europos istorijoje. Čia sugyveno katalikai ir stačiatikiai, protestantai ir antitrinitoriai, judėjai ir musulmonai.
Deja, ilgainiui šios tradicijos atsisakyta. Vis labiau įsitvirtino katalikybės monopolis. Pasekmės – protestantai ėmė dairytis į Švediją ir stiprėjančią Prūsiją, stačiatikiai – į Rusiją. Taip prarasta Ukraina.
Dar vienas prieštaringas valstybės bruožas – respublikoniška santvarka. Viena vertus galime didžiuotis, kad buvome viena pirmųjų parlamentinių valstybių Europoje, kai net Anglijoje siautėjo absoliutizmas.
Bet šis parlamentarizmas buvo nuvestas iki kraštutinumo veto teisės principu. Vienas priešo papirktas bajorėlis galėjo sužlugdyti visą valstybės sprendimo aparatą, net karo akivaizdoje.
Pagaliau, skaudi Žečpospolitos piktžaizdė liko baudžiava. Net valstybės žlugimo akivaizdoje anticarinio sukilimo vadams pritrūko ryžto išlaisvinti valstiečius ir mobilizuoti jų mases.
Mažai abejonių, kad tai padarius valstybę dar buvo galima išsaugoti. O juk tai buvo laikai, kai Vakarų Europoje žengta į didesnę socialinę demokratiją.
Klaida buvo ir Saksų dinastijos flirtas su Moskovija. Užuot parėmę Europos didvyrį – švedų karalių Karlą XII, besigrūmusį už Vakarų civilizaciją prieš moskovitų ordas, mūsų valdovai pasirinko priešingą pusę. Po to atėjęs rusų carienės meilužis tik užbaigė vokiškosios dinastijos pradėtą darbą.
Žečpospolitoje buvo daug trūkumų, bet būta ir šlovingų momentų. Ir jos garbė, ir gėda yra mūsų pačių garbė ir gėda. Tai buvo mūsų valstybė. Ne svetima, bet sava.
Šiandien Žečpospolitos atmintis Lietuvai turi strateginės ir net egzistencinės reikšmės. Tereikia išmokti jos pamokas. Vidurio Rytų Europos blokas nuo Oderio iki Dono baseino ir nuo Suomių įlankos iki Juodosios jūros šiandien reikalingas kaip niekad anksčiau.
Šiandien mus vėl dalijasi rusai ir vokiečiai. Briuselis, kuriam komanduoja Paryžius ir Berlynas, bruka mums svetimas ir destruktyvias vertybes, žlugdo šeimas ir tautas, o Maskva žvangina ginklais. Atsispirti vieniems ir kitiems galime tik vieningai.
Naujoji Žečpospolita galėtų būti lygiaverčių tautų ir tautinių valstybių sąjunga, apimanti karinį, kultūrinį ir ekonominį bendradarbiavimą. Be pretenzijų į sąjunginę valstybę ar vienos tautos viešpatiją. Su rotaciniu vadovavimu.
Atsigręžusi į tautinės ir religinės tolerancijos pavyzdžius. Nebėra prasmės ginčytis su sąjungininkais dėl kelių pasienio kaimų ar miestelių. Tik ten gyvenantys tautinių mažumų atstovai turėtų džiaugtis visomis kultūrinės autonomijos teisėmis.
Jei šiandien kovosime tarpusavyje, kaip kadaise kovojo Žečpospolitos bajorų giminės ir konfederacijos, vėl būsime praryti. Ar tikrai istorinės nuoskaudos iš mūsų vidaus karų vertos tokios kainos?
Idant tautos galėtų puoselėti savo kalbas ir kultūras, pirmiausiai jos turi būti saugios savose valstybėse. Tik todėl savo laikais galėjo kurti Mikalojus Daukša ir Konstantinas Sirvydas.
Šiandien turime didį Tautų Pavasario paveldą – tautinę valstybę. Tad sukurkime tokių valstybių sąjungą.
Naująją Žečpospolitą su visomis jos dorybėmis, bet be jos trūkumų.
Be klerikalizmo, parlamentinės anarchijos, vienos tautos dominavimo, socialinės atskirties.
Laisvų tautų sąjungą.
Na va, prabilo ir lenkiškoji putinizmo atmaina… Kresiniam Lenkijos džiaugsmui vis dar atsiranda žečpospolitinio lietuvio “žioplumo” Lietuvoje, nors jau – 21 amžius. Neturi senoji Lenkija kur dėtis, tai ieško, kaip ir tais Krėvos unijos laikais, Jogailų Lietuvoje atžėlusiai lietuvybei graužti…
tamsta gal būtumėt originalus delfyje…
O prieš bandant oponuoti straipsnio autoriui, pradžiai derėtų bent pastudijuoti neskaitančių “žinovų” laikomus “antilenkais” įžyiuosius ikikarinius istorikus Lappo ir Adolfą Šapoką, kurie neneigė tam tikro pozityvo iš tos unikalios sąjungos. Jeigu ne Liublino unija, kaži ar pats šiandien nešnekėtumėt Pavolgio russkiška tarme.
Į paties argumentą su “jeigu” manau lietuviai turi tinkamą atsakymą – “jeigu šuo nebūtų apsi..kęs, būtų zuikį sugavęs”. Tai va toks atsakymas būtų į delfiško lygio pasamprotavimą…
negu viską su išsakantis parašymas. Stebina? Oi, ne.
Žinant istorines Lenkijos šaknis, šios valstybės susidarymą ir grobikišką jos plėtrą, vienodai galima lyginti ją su imperinės Rusijos planais. Ir tik tada, kai Lenkija grąžins mums prieš II-ą Pasaulinį karą Želigovskio užgrobtas lietuviškas žemes, atsisakys minties, jog “dievas, meldžiantis, nesupranta lietuviškai”, galima bus lenkams suteikti garbę būti lygiaverčiais mums partneriais visuose varguose ir džiaugsmuose.
Bravo. Spaudžiu dešinę.
“Laisvų tautų sąjunga” – “be vienos tautos dominavimo…”
Labai gražiai ir viltingai skamba, tik ar įmanoma? Manau, kad įmanoma, jeigu tautos tarpusavyje (tokioje sąjungoje) bendraus neutralia kalba. Tik tokiu atveju santykiai bus lygiateisiai, be dominavimo…
Alkas naikina jam nepalankius komentarus
Pilsudskis ploja?
Mano nuomone, Pilsudskis, žemaičių bajoro Ginioto iš Pilsūdo ir žemaičių bajorų Bilių palikuonis, tarnavo ne savo tėvynei Lietuvai,o svetimai valstybei.
išsilavinimo stoka ir nemeilės Lietuvai pasekmė.
Neplos Pilsudskis – plos Stalinas su Hitleriu. Arba jų abiejų sanguliavimo vaisius – Putinas.
Marius – utopinis svajoklis, nežinantis ar pmiršęs lenkų grobikiškumą, didžiules pastangas per bažnyčias, mokyklas, valstybines lenkų įstaigas jų užgrobtoje Pietų- Rytų Lietuvoje nutautinti
lietuvius. Iš dalies tai pavyko. Jei ne 1923 m. lietuvių surengtas Klaipėdos sukilimas – Lenkija kėsintasi ir ten įsitvirtinti. Toks Mariaus straipsnis, subjektyvios nuomonės piršimas – ne tiktai naivus, bet ir žalingas, tiesiog išdavikiškas. Manau, lenkai pasistengs, kaip Bumblauską ar Nikžentaitį ir Marių apdovanoti kokiu nors “žečpospolitiniu” ordinu.
Marius – utopinis svajoklis, nežinantis ar pmiršęs lenkų grobikiškumą, didžiules pastangas per bažnyčias, mokyklas, valstybines lenkų įstaigas jų užgrobtoje Pietų- Rytų Lietuvoje nutautinti
lietuvius. Iš dalies tai pavyko. Jei ne 1923 m. lietuvių surengtas Klaipėdos sukilimas – lenkų kėsintasi ir ten įsitvirtinti. Toks Mariaus straipsnis, subjektyvios nuomonės piršimas – ne tiktai naivus, bet ir žalingas, tiesiog išdavikiškas. Manau, lenkai pasistengs, kaip Bumblauską ar Nikžentaitį ir Marių apdovanoti kokiu nors “žečpospolitiniu” ordinu.
Marius – utopinis svajoklis, nežinantis ar pmiršęs lenkų grobikiškumą, didžiules pastangas per bažnyčias, mokyklas, valstybines lenkų įstaigas jų užgrobtoje Pietų- Rytų Lietuvoje nutautinti lietuvius. Iš dalies tai pavyko. Jei ne 1923 m. lietuvių surengtas Klaipėdos sukilimas – lenkų kėsintasi ir ten įsitvirtinti. Toks Mariaus straipsnis, subjektyvios nuomonės piršimas – ne tiktai naivus, bet ir žalingas, tiesiog išdavikiškas. Manau, lenkai pasistengs, kaip Bumblauską ar Nikžentaitį ir Marių apdovanoti kokiu nors “žečpospolitiniu” ordinu.
Gal žinote, kur riba tarp naivumo ir kvailumo? Kur riba tarp kvailumo ir nusikalstamumo?
Saulės dievas Amonas, kalbėdamas kitam dievui Atonui (o dalis mūsų per valdovą Tutanchamoną, taip pat ir kuršius, savo laiku gyvenome Egipto žemėse), taip yra pasakęs: “Reikia kliautis patirtimi, o ne raštais.” Kai frazę šiaą perskaitysite, Mariau, tada, jei turite kiek blaivaus proto, atsipeikėsite.
Žavėjausi Mariaus Kundroto straipsniuose pateiktomis giluminėmis mintimis apie tautiškumą,tautinę valstybę, tapatybės išsaugojimą. Dabartinis jo straipsnis labai nuvylė,-tai tiesiog nūdienos Lenkijos intelektualų ir politikų istorinio pasakojimo atrajojimas,deja.Tad,kas nutiko Gerb. M.Kundrotui ?Išties su Lenkija būtina draugiškai bendradarbiauti ,bet neužmiršti jos kultūrinio ir teritorinio imperializmo bruožų rytinių kaimynų atžvilgiu.Tad,naujos žečpospolitos lietuviams nebereikia.Taškas.
Matyt, prabėgomis, neatidžiai skaitėte, jei „žavėjotės“.
“Jotvingis” užsisėdėjęs praėjusio amžiaus realijose. Užkalkėjusiomis smegenimis. Lenkai jau kitokie. Kaip ir lietuviai. Kad ir kaip surusėjusiems jotvingiams tai būtų sunku suprasti.
nei viena pasaulio tauta nesikeičia, nei viena pasaulio valstybė nesikeičia.
Nesikeičia užkalkėjusiose smegenyse.
trolis be kalkių? Nuostabu.
O tamsta daugvardas kalkes iš Rusijos perkat?
ŽELIGOVSKIUI VILNIŲ PAGROBUS
Maironis
Pirmoji publikacija – „Skaitymai“, 1921, Nr. 2
Pavojuj motina-tėvynė;
Ateina audra iš pietų!
Tai lenkas, išgama tautų,
Mums neša pančius ir žudynę,
Dvarų ieškodams prarastų.
Dar vakar svetimoj vergijoj
Prieš caro klaupės dievukus, –
Prancūzo nūn globoj puikus
Mums švaisto gautu kalaviju
Ir mūsų degina laukus.
Gana po priedanga brolystės
Mums čiulpė syvus pasalais!
Kultūros savo skarmalais
Mums plėšė kalbą dėl lenkystės
Ir smaugė savo verpalais!
Dabar šalin numetęs kaukę,
Ginkluotus siunčia plėšikus
Ir taško mums kraujais laukus,
O po Europą visgi šaukia,
Kad tai ne jų būrys smarkus.
Gana lietuviškos kantrybės!
Ginkluota kelkis; Lietuva!
Dienelė laukia nelengva!
Bet gelbės dangiškos galybės,
Ir paskutinė bus kova!
Petys į petį už tėvynę!
Nuo Palangos lig Varėnos,
Sulaukę puotos kruvinos,
Kaip mūsų proseniai ją gynė,
Taip ginsme sūnūs šios dienos
O anksčiau buvo: padėk, padėk, pons Kosciuška maskolių vajoti 🙂
Taigi Pilsudskis buvo lietuvis, ir jis tai pats tai ne kartą yra pasakęs. Jis gi norėjo atkurti didelę abiejų tautų respubliką. Tik Leninas nenorėjo to daleisti, ir siuntė tautininkams pinigus, žadėjo atiduoti Lydą,Gardiną ir kitas žemes, ir kurstė juos prieš Lenkiją. Jo planas suveikė, ir veikia lig šiol. Šio straipsnio komentatoriai lig šiol gyvena to laikotarpio pasaulyje, ir lig šiol kovoja su Lenkija ir lenkais. Bando sau ir kitiems įkalbėti, kad lenkai vėl nori užimti Vilnių ir kitokias nesąmones. Paimkite medinį plaktuką ir išmuškite sau tai iš galvos. Lenkų galvos mažiau pažeistos rusų propagandos, nes tuos 50 metų turėjo savo valstybę ir mokyklose mokėsi istorijos ne iš Maskvoje parašytų vadovėlių, todėl su nesupratimu ir nuoskauda žiūri į tokią lietuvių poziciją. Atėjo kiti laikai. Vėl bendras priešas. Manot Algirdas, Jogaila ar Vytautas neturėjo priešininkų, kai jungėsi su Lenkija. Tas sprendimas leido sukurti stipriausią ano meto Europoje demokratinę valstybę, kuri sustabdė ir musulmoniškos Turkijos ekspansiją, ir turėjo aukštą piliečių gyvenimo ir laisvių lygį.
Taip, teko Europoje sutikti Lenkijos jaunimo, mokyto, kaip jie sakė mokyklose, iš Varšuvoje rašytų istorijos vadovėlių, kuriam nei lietuvis, nei Lietuva neegzistuoja, kuriam nei Vilnius, Gardinas, Kaunas ar Panevėžys nėra jokia Lietuva. Tai Lenkijos (Wilno, Grodno, Kowno) dalis, kurioje dabar tik laikinai gyvena ne lenkai. Tai va ką tas “Lenkijos plaktukas” kala ir kala savo jaunimui į galvas.
Tai gal šiandie neieškotum Lietuvoje tų Jogailos laikų “žioplių”, kurie užuot gynę tėvynę ir apgynę ją nuo maskolių ir ne tik jų, bet ir nuo lenkų, kaip darė šimtus metų protėviai, savo subines lyg kokios bobos susodino Lenkijos šlėktiškose kėdėse…
Esame laisvuose ir nuo Lenkijos, ir nuo Rusijos pasaulio vandenyse, taigi įvilioti lietuvį vėl į Lenkijos žečpospolitinius tinklus neišeis. Pasaulis kitas – laisvėgrangesnė už viską…
Beje, Lietuvai grynai savos istorinės garbės pakanka, pilsudskių ar jogailaičių lietuviškumai jai garbės nedaro, taigi jų “garbės” tepalieka vargšei Lenkijai, kur ir yra joms vieta…
Pirmiausia Lenkija turi atsiprašyti už 1920-39 m. Pietryčių Lietuvos su sostine .Vilniumi okupaciją. juk Čekijos atsiprašė už Ciešino regiono okupaciją. Manytina, kad ši okupacija skatino SSRS negražinti Lietuvai Gardino ir Lydos sričių, kurias buvo pripažinusi visą tarpukarį, o ypač 1934 m. kai SSRS buvo priimta Į Tautų lygą, Lietuvai. Todėl Molotovas1939 m. spaly ir pareiškė S. Urbšiui: “Chvatit vam prodavat Litvų” ir atrėžęs Gardiną su Lyda prijungė prie Gudijos.
Būtų pvz. Putinui, jei Lenkija dabar gražintų Suvalkus, Augustavą ir Seinus Lietuvai. Tuomet galima galvoti apie 21 a. Vidurio Europos sąjungą – vadinamą Žečpospolią.
Gal Maskva ne tik kad atrėžė Lietuvos Lydą ir Gardiną Baltarusijai, bet ir privertė Smetoną kelti Lietuvą į Vilnių. Tiesa, pats Smetona kaip prezidentas į sostinę per tą pusmetį nuo 1939 m spalio pradžios iki 1940 m. gegužės vidurio taip ir nesikėlė. Tą jo elgesį Maskva, matyt, galėjusi suprasti, kad Lietuva su Vilniumi Lietuvai nebereikalinga, kadangi Prezidentas jos nesiima valdyti kaip priderėtų iš sostinės, tad nusprendė su kariuomene į Lietuvos valdžią 1940 m. gegužę pasodinti sau paklusnius komunistus. Taip nepaklusniajam Smetonai tūnojimas Kaune baigėsi -beliko pasiraičius kelnes perbristi pasienio su Vokietija upelį ir atsisukus pasakyti maskviškiams tokiu atveju sakomus žodžius…
Kas buvo toliau esame girdę ar net ant savo kaiio patyrę. Šia prasme iškalbingi yra dar Molotovo kolegai Urbšiui pasakyti paskutiniai žodžiai: “Chvatitj vam Litvų prodavatj”…
Kas dėl Lenkijos atsiprašymų dėl dalies Lietuvos okupacijos, tai naivu kalbėti, kad ji atsiprašytų, kai kaip žinome iki šiol nėra pripažinusi net 1918 metų vasario 16-ją atkurtos ir paskelbtos Lietuvos valstybinės nepriklausomybės.
.O žioplių, pamilstančių Žečpospolitą, medžiojimas Lietuvoje, deja, tęsiamas…
Ateis lenkai ir vėl mus prievarta pakrikštys. Baisu. Reikia kovoti.
Kodėl kartojant lenkų propagandą laiuspsinamas kvailas J.Sabieskio žygis padėti turkų apsuptai Vienai, nors lietuviai tam tuo metu nepritarė ir pamirštamas J.K. Katkevičiaus sėkmingas jungtinei lietuvių, ukrainiečių ir lenkų vadovimas apginant Europą nuo turkų Chotino mūšyje? Juk sumušus turkus Austrijoje nei šimtmečiui nepraėjus ta pati nuo turkų apgintoji Austrija jau dalyvavo išgirstosios Žečpospolitos dalybose
Peršasi išvada,kad silpna ta mūsų,lietuvių, tautinė savivertė… Be svetimųjų niekaip neišsiverčiame… Kažkada lietuviškai kalbėta prie pat Minsko ( vietovės Antaniški, Skirmantava,Daunary, Gerveli, Petriški, Dauguli, toli į pietus nuo Gardino ( Vialikija Eismanty, Laibagoli, Važginty, Taucvily, Mantauty, Jatauty, Pirštuki….) Dabar mūsų valdžia nesirūpina net lietuvių autochtonų dabartinėje Baltarusioje ( Gervėčiuose, Rimdžiūniuose, Pelesoje…) galimybe mokyti savo vaikus lietuviškai, išlaikyti lietuvišką sąvastį…
ne visų, bet, matyt, nemažos dalies, ypač politikuojančiųjų su menku išsilavinimu, be lietuviškų šaknų…
įterpsiu trigrašį: neseniai ukrainiečių pagrįstai nusiaubtas Mačiuliškių karinis oro uostas šalia Minsko, iš kurio putino satrapas leisdavo kilt lėktuvams į Ukrainą, irgi ne kaži kaip slaviškai skamba… Mačiuliški. Uhu, iščio Dieveniški i drugie isskonno slavianskie zemli… 😀
Vilniaus rajono mero rinkimų stebėtojai iš Lenkijos: buvo sunku balsuoti už lenką
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/vilniaus-rajono-mero-rinkimu-stebetojai-is-lenkijos-buvo-sunku-balsuoti-uz-lenka-56-2028534?copied
O mes tikriname, ar teisingai kaimynė rinkimus rengia?
Maloniai siūlyčiau užduoti šį klausimą šio straipsnelio autoriui. Tarp kitko, būtų įdomu sužinoti ir Tamstos nuomone apie tai, ką čia mes svarstome 🙂
Meilę. Žečpospolitai.
Matyt, straipsnelis Tamstai patiko, kad tokia tyla. Vilniuje sakoma: na vkus i na cviet…. 🙂
Tiksliai pastebėta, dar pridurčiau, kad tokia jos laikysena man regis – nevienkatinė ir kad tai susišaukia su landsbergine konservatorių partnerystės su Lenkija, veikiausiai, dėl žečpospolitos atkūrimo, politika, regis, yra paslėptai vykdoma mažiausiai jau nuo 1994 metų. Beje, panašu, kad tai smetoninės valdžios politikų iš esmės vykdytos prolenkiškos politikos, nemažai lėmusios valstybės pražūtį ir šalį ištikusią pokarinę tragediją, tęsinys.
Keista, – Vakarai istorijoje su mažomis išimtimis, galima sakyti, dėjimosi su Lenkija kratėsi, jie ir dabar jos kratosi, o Lietuva, ypač konservatoriška valdžia, savo Lietuvos politikos vizijose ir vėl mato Lietuvą su ja padispaną šokant.
Tokiame politikos veismų fone lietuviams derėtų vadovautis Oskaro Milašiaus palikta išmintimi, kad bet koks artimesnis dėjimasis su Lenkija yra Lietuvos prapultis. Konkrečiai ji sakytų, kad prie Lenkijos savo rytinėje pusėje kuriamų jungtinių darinių ar skleidžiamų jų kūrimo idėjų, vykdomos politikos Lietuva neturėtų dėtis, o dėjimosi prie žečpospolitinės Lenkijos konservatorių vedamą politiką jai derėtų atmesti kaip nepriimtiną.
Kam čia tos tarpusavio veiksmų analogijos kaip argumentai santykiuose su Lenkija, juk Lietuva su Lenkija nėra koks nors vienas ir tas pats organizmas. Jei stebėtojai iš Lenkijos veikė be Lietuvos žinios, tai yra suverenumo pažeidimas ir dėl to Lietuvos valdžiai turint suvereno savigarbos – pareikštinta protesto nota.
Pasakyk ir ukrainieciams, kad nera prasmes gincytis su rusija del 120k km2 teritorijos. Okupavo, tai okupavo. Be to, juk cia nedaug, tik 5dalis ukrainos. Ukrainieciams ka, zemiu mazai?
gal kas nors galetu etimologiskai paaskinti Žečpospolita pavadinima…
o kad Kundrotas nusisneka tai juk ne naujiena…
kvailybe ribu neturi….
Žečpospolita reiškia “respublika”, o pažodžiui- ” bendras reikalas” -“rzecz pospolita”.
dekui ,
pirma zodzio dalis lenkiska , antra graikiska/lotyniska….sulietuvinti sunkoka…
bendrabutis, viesapilis,viesbutis…bendravalda…viesvalda…
Žečpospolita yra sutrumpintas variantas Lenkijos karalystės pavadinimo Rzeczpospolita obojga narodow, kuris neteisingai, iškreipiant prasmę verčiamas lietuviškai kaip “Abiejų tautų respublika”(ATR). Mat, tuo metu Lenkijos karalystėje dviejų tautų kaip tokių nebuvo, jų buvo daugiau (5-6-ios). Taigi “rzeczpospolita obojga” verstina kaip “tarpusavė, bendra, jungtinė respublika”, nes ‘obojga’ yra žodžio ‘rzeczpospolita’ pažyminys. Tokiu atveju Rzeczpospolita obojga narodow teisingas vertimas būtų Tautų tarpusavio respublika (TTR), tada visiškai pilnas Lenkijos karalystės pavadinimas skambėtų kaip Lenkijos karūnos tautų tarpusavio respublika. Tokiu atveju pagrindo po Liublino unijos istorikams ir politikams Lenkiją vadinti bendra Lenkijos Lietuvos valstybe nėra pamato. Kadangi valstybė buvo viena valdoma bendro Seimo kaip respublika.
.
Liudas Dapkus. Istorinis šansas nykstančiai Lietuvai
– delfi.lt/news/ringas/lit/liudas-dapkus-istorinis-sansas-nykstanciai-lietuvai.d?id=92910701
Na? Va-
“I. Šimonytės patarėjas įspėja dėl augančios imigracijos iš buvusios Sovietų Sąjungos: gali susiformuoti rusakalbių getai
ELTA ir lrytas.lt inf. 2023-03-28 06:50, atnaujinta 2023-03-28 09:07
„Man taip pat labai įdomus naratyvas „kultūrinio artimumo“. Tai jeigu pažiūrėtume iš kur pas mus sparčiai imigruoja, kas būtent yra Centrinė Azija. Ir yra tolimesnis spaudimas, kad būtent iš ten ir važiuotų. Tai man atrodo, Lietuvos darbdaviai puikiai susikalba su rusakalbiais ir man atrodo, spaudimas yra laisvinti būtent rusakalbę imigraciją. Ir 90 proc. imigrantų, pagal Migracijos departamento skaičiais yra iš buvusios Tarybų Sąjungos, ir daugelis iš jų yra rusakalbiai“, – aiškino V. Navickas. Jo manymu, toks aukštas procentas, kartu su jau dideliais ir galimai didėsiančiais atvykstančių rusakalbių kiekiais, gali sukurti integracijos problemų. Premjerės kabineto nario teigimu, tokiomis sąlygomis gali susidaryti rusakalbių getai Lietuvoje….”
lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2023/03/28/news/i-simonytes-patarejas-ispeja-del-augancios-imigracijos-ir-buvusios-sovietu-sajungos-gali-susiformuoti-rusakalbiu-getai-26558638
valstybėje taip vadinamas integracijos klausimas išspręstas: Švedijoje, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Vokietijoje? Kur? Tai kam tą žodį integraciją politikams vis kartoti ir kartoti? Lėšų įsisavinimas? O pasekmės kokios? Darbdaviai siekia? O kas tie darbdaviai, kas galimai už jų stovi? Verta tuo kai kam būtų pasidomėti.
Oi, sujudo sukruto vieną procentą renkantys užribio patriotai 🙂 Vos perskaitę žodį: Žečpospolita. Nors straipsnyje aiškiai sakoma: glaudi koalicija. Ne sąjunginė valstybė. Tokią turėjome sovietijoje, dabar turime briuselijoje. Bet kuris sveiko proto lietuvis spjaus į bet kokią imperiją. Bet glaudi koalicija dabar yra vienintelis variantas išgelbėti baltojo krikščioniškojo pasaulio likučius, o tie likučiai – būtent nuo Oderio iki Donecko.
argi ne glaudi? Net labai glaudi.
>Gerb. P.Skutui – dėl jungtinių tautų (valstybių ) pavadinimo esate neteisus. Žodis ,,obojga” lenkų kalboje tolygus ,,oboje”, ,,obydwojga”, ,,dwoje” -kas lietuvių k. reiškia ,,abiejų”, ,,dviejų”.Tad, pavadinimas ,,ATR” yra tasyklingas ir tapatus ,,Rzeczpospolita Obojga Narodów”. Išties šioje jungtinėje valstybėje ,,ATR” gyveno daug tautų,bet susijungė tik dvi valstybės.
nors 1 lietuviškas žodis šiame pavadinime? Lietuva kur?
Nenorėčiau sutikti, kad esu neteisus įžvelgdamas ir atitinkamai pagrįsdamas kitokį pavadinimo ‘Rzeczpospolita obojga narodow’ turinio supratimą negu buvo naudojamas iki šiol. Žodį ‘obojga’ savo prasme laikyti tolygų lenkų kalbos ‘oboje’ ar ‘dwoje’ žodžiams, reiškiantiems ‘abiejų, dviejų’, nepakanka kalbinių argumentų. Be to, tokia prasmė prieštarautų ir faktui, kad 16 a. Lenkijos karalystėjerealiai buvo ne dvi, o daug tautų bei tam, kad po Horodlės 1413 metų sutarties, Lietuvos valstybė tapo prišlieta prie Lenkijos karalystės teritorijos LDK statusu, t.y. tapo tik Lenkijos karalystės valdoma kunigaikštija- žeme po Lenkijos dangumi. Taip Lietuvos kaip valstybės egzistavimas tiek ant žemės, tiek pas Dievą danguje nutrūko.
Atsižvelgiant į tai, žodį ‘obojga’ tiek garsiškai, tiek davo reikšme giminiuočiau su liet k. žodžiu apeiga, apegos, kuriame galima įžvelgti sinoniškumą vartojant valdymo srityje su liet.. žodžiu ‘tvarka’. Jų giminngumas matosi dar ir iš to, kad abu yra sudaryti prie šaknies pridedant atitinkamai kalbai tos pačios reikšmės priešdėlius – liet. ‚ap-, lenk. ‚ob-, obo-„. Žodį ‘rzeczpospolita’ šiuo atveju matyčiau kaip pasidarytą lenkiškais žodžiais iš lotynų ‘res public’ – viešas reikalas’ prasmės, pridedant priesagą ‘-ito’. Pavadinime šie abu žodžiai yra vienaskaitos kilmininko linksnyje, trečisis žodis ‘narodow’ yra vienaskaitos vardininko formos – reikšme tauta.
Tokiu atveju pavadinimas ‘Rzeczpospolita obojga narodow’ verstinas pažodžiui kaip ‘Respubliškos apeigos tauta’ (RAT). Ta akivaizdu, kad Liublino junija Lenkijos karalystė negalėjo žengti atgal ir imti save vadinti kaip kažkokią dviejų tautų, dviejų valstybių respublika. Atvirkščiai, kaip rodo pilnas pavadinimas, – ‚Lenkijos karūnos respubliškai tvarkoma tauta (šalis)‘, jame net pėdsakų Lietuvos vardo nebeliko.
Tai, kur iš tikrųjų Jogila, parsidavėliškai savanaudiškai talkinant Vytautui, buvo Lietuvos valstybę sukišęs, privalome įsisąmoninti, kad vėl neišmanėlių kariagų netaptume ten vedami.
Nieko nebesuprantu… Gal straipsniai finansuojami iš atitinkamos valstybės fondų?
> O ar yra
Atsakymas: žodyje Žečpospolita sąmoningai ar ne yra praleista raidė L, nes, po teisybei, teisingai turėtų būti rašoma ŽEČPOSPOLLITA, o ne Žečpospolita. Todėl ši gramatinė klaida tiek lietuviškuose, tiek ir lenkiškuose istorijos mokslo vadovėliuose nedelsiant vienu metu turėtų būti ištaisyta.
įdomus pastebėjimas, – senas pamirštas geras variantas. Dar vaikas būdamas Snie2kaus laikais, turėdamas pomėgį įvairioms kalboms, būtent taip įtardavau esant neteisingai sukonstruotą dvigubos valstybės pavadinimą, – POL ir LIT (iš lotynizmo).
Pala, ar sakiau dvigubos? Ajai, tuoj gausiu bizūno nuo užšalusio aname šimtmetyje Skuto.
Mes jau esame Europos sajungoje, Nato karineje sajungoje….kokiu dar BendruPospolitu autorius
geidzia….nesuprantu…kaip visada nusisneka…
Antras stebuklas prie Riešės.
Komentaro autorė Rima Urbonaitė.
Garsas:
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000265100/komentaras-antras-stebuklas-prie-rieses
Tekstas
– lrt.lt/naujienos/nuomones/3/1948372/rima-urbonaite-antras-stebuklas-prie-rieses
Esame kariškoje NATO bei ūkinėje ES . Kam dar blaškytis į kažkokius patvorius ? Ar Moldova , Estija gamina tankus ? Ar Slovakija , Latvija mums prigamins balistinių raketų ?
Prancūzų vadas Charles de Gaul ~1967 jau kiršino Vakarų Vokietiją steigt nuo JAV ir britų nepriklausomą karinį junginį . Tada mes kaime kikenome, kai jie nesutarė dėl darbinės kalbos beigi ant kurios ausytės pakreipti beretę.
Šį neramų penkmetį populistai iškėlė žalingą mintį kurt atskirą ES kariuomenę . Kai driskiai smogė raketomis —–paaiškėjo bet kokių panašių minčių sabotažinė esmė.
Kai driskiai smogė arabais ir afrikiečiais migrantais—–vėl turėjome būti vieningi.
Kai smogė kiniška pandemija—-turėjome centralizuotai rūpintis švirkštais ir skiepais.
Tiesioginių nuorodų nepraleidžia,tad gerb. straipnio autoriui rekomenduoju jas pasižiūrėti :
pl.wikipedia.org/wiki/Okupacja_litewska_Wileńszczyzny
pl.wikipedia.org/wiki/Lituanizacja
pl.wikipedia.org/wiki/Litwini_na_Białorusi
Smagiai pakvatojau:
Okupacja_litewska_Wileńszczyzny
Viskas taikoma tiems, kas pats tuo metu gyvas nebuvo, kieno seneliai bei tėvai ne iš ten kilę…
Antraštės atspindi Kremliaus logiką – jei mes buvome šią žemę užgrobę, ar jei mano klajoklė gentis čia suplūdo ir tave iš čia išstūmė, vadinasi, tai MANO žemė! Ir nesvarbu, kad artefaktai tai neigia.
🙂
Manau, tie straipsniai tiesiog trykšta meile lietuviams….
Žodžiu rašinių tikslas, kad, va lietuviai, jūs nespręskite apie lenkus iš Tomaševskio politikos, lenkai labai geri , jie myli lietuvius – mylikime Žečpospolitą kartu su jais.
yra tokio lygio, kad kai kurie rašinėlių skrebentojai turėtų iš gėdos slėptis krūmuose ir iš jų daugiau niekada neišlysti. Deja, obsesija su kompulsija (lietuviški žodžiai) daro savo, tai šen, tai ten vėl ir vėl skrebenama toliau, o laisva ir nepriklausoma žiniasklaida mieliausiai skleidžia tą išskrebentą beleką (gražus lietuviškas žodis).
Po to, kai PIŠas gyrėsi, kad namie lenkiškai kalbėjo, šis straipsnis įtartinai atrodo. Su visu landsbergynu Lenkijai į glėbį ruošiamės? Ar kaip?
Už vieną sąjungą deja balsavau. Daugiau nebalsuosiu už jokias sąjungas. Atsikandau jau. Su nesugebančiais už save pastovėti “nadomnikais” jokia sąjunga nesiskaitys.
Vienu metu į žiniasklaidą buvo prasisunkusi žinia, apie galimai svajojamą kažkokį darinį, į kurį tarsi įeitų JK, PL ir UA. Po karo, aišku. LT ten lyg tai nekvietė. Gal straipsnelio rašytojas to nežino, o gal žino, čia nemini, bet tyliai ieško tarpelio Lietuvai tame lakios vaizduotės darinyje. Jei toks darinys būtų rezgamas, kam gi jis būtų naudingas??? Antra. Naivuoliams siūlyčiau pažvelgti į žemėlapį ir palyginti Lietuvos dydį su kaimyninių valstybių neaprėpiamais plotais.
Bet kaimynės ligi šiol neparodė dėkingumo baltams, kurių žemėse jos įsipatogino ir plėšriai aplink žvalgosi. Dargi aiškina, jog iš šis baltų žemių likutis joms priklauso, tik, va, chamai litvinai jas pagrobė… Ir nusispjauti kaimynėms į tai, ką rodo senieji žemėlapiai…
P.Skutas
Your comment is awaiting moderation
8 sekundės ago
Kaip yra galima matyti, Lenkijos politikos pagrindinis tikslas visada buvo ir dabar lieka Šiaurės rytuose nepaleisti iš savo istorinių nagų Lietuvos, todėl vos tapus laisvai jau 1994 metais ją prie savęs ši prisirišo tais metais sudaryta Lietuvos bendrumo su Lenkija sutartimi. Ją galima laikyti tolygia Liublino junijai šiandienos gyvenimo vyksmo realijų prasme. Šią sutartį – pavadėlį nuo Lenkijos Lietuva turi teisę atsirišti, tačiau konservatoriai, gal ir dar kuri partija, matyt, gaudami iš to naudos, bevelija būti savotiškai žečpospolitiškai prisirišę prie Lenkijos, nežiurint to, kad tai stabdo Lietuvos valstybinio suverenumo įtvirtinimą šalies viduje, galimybių žmonėms psichologiškai pasijausti laisvais susidarymą. . . ES draskytojų balsai kaip ir prigęso, idėjų kaip tam skirtų instrumentų pristigo, tai, matyt gali būti, kad šiuo rašiniu kaip vienu šūviu šaunami keli zuikiai, tarp jų ir vis ES vardu medžiojamasis.
Pamilti Žečpospolitą reiškia pamilti polonizaciją, reiškia pamilti Lietuvos valstybingumo degradaciją. Vien tai, kad tuo metu buvo ir kitas baisus priešas norėjęs užgrobti Lietuvą, nėra pateisinimas teigiamai vertinti Žečpospolitą, nors ji ir kažkiek pagelbėjo nuo to kito priešo. Lenkija tada naudojosi Rusijos grėsme ir stengėsi įsisavinti ta proga jai atsiduodančią Lietuvą. Lenkija ir šiais laikais naudojasi Rusijos grėsme savo šovinistinėms vizijoms siekti (pvz. grąsino nevykdyti NATO 5 str., jei Lietuva neįteisins lenkiškos pavardžių rašybos ir pasiekė, kad lenkiška rašyba būtų įteisinta).
> jo
Na, nieko sau šantažas…
Tokiu atveju buvo informuotina NATO vadovybė dėl Lenkijos nepatikimumo vykdant 5 str. pareigą, kad būtų padaryti atitinkami pakeitimai Lietuvos gynybos NATO planuose, o ne įsileisti į lietuvių kalbą svetimas lenkiškas raides. Tai panašu į suverenumo išdavystę.. .
Panašu tiems, kurie turi “lenkiška kortą”, laikas pasijusti nejaukiai, nes Putinas vienoje iš kalbų pasakė, jog Lenkija “numato Ukrainos puolimą iš vakarų”. Galėjo be NATO žinios taip daryti Lenkija, ar ne?
Mes visi visi tikime caro Putino žodžiais. Taipogi ir Lenino, ir Hitlerio .
Kad ir kaip, lenkai kultūriškai dabar nebeįdomūs, kaip ir mes jiems. AčiūDie globalizmui ir anglų kalbai. O lietuvių kalba turi ir daugiau žodžių be „pamilti“ ar „nekęsti“.
Na, tiek to. Jeigu, mus erzinant, naujuoju Lenkijos ambasadoriumi Lietuvoje taps Konstanty Radziwillas, tai dėl to neužpyksiu, nes W lotyniškame raidyne nėra. Lenkai W yra nusirašę nuo germanų.
Įdomu būtų to ambasadoriaus paklausti ar jis pripažįsta, kad jo pavardės originalas yra Radvilas ir kodėl jis savo pavardės nerašo originalo kalba, kai Lenkija taip griežtai reikalauja pavardžių rašybos originalo kalba?
Nesidomejau ka anksciau rase,galvojau tautininkai tai lietuva,reiktu kelti klausima”kurioje puseje butum buvesw tu?”o ne-buvai,as tai buciau buves teutonu puseje,nes ten pagoniu puse,po zalgirio musio puole lenkai griauti ju tikejima,ne teutonai.Taip kad buvau nesuprates kieno cia tautininkai.Po pirmo pasaulinio karo Lietuva spjove krikscionybei ir Lenkijai i veida,rinkosi komunizma,ir jeigu ne antras pasaulinis karas,siandien negyventume-krikscioniu karalysteje.
Keistuolis šis Ramūnas . Šiaip daugiausia nusišnekėdavo kitas Ramūnas, iš Naisių fermų 🙂 . Nei Maironis , Vaižgantas ……..nei šimtai kitų kunigų nespjovė 🙂
Aktyviai dirbo ateitininkai………..ir keletas kitų krikščioniškų organizacijų.
O kad nuo 1918 LR rinkosi komunizmą—– ar autorius , ar klaviatūra po hašišo dozės ? :)))))
Lietuvių – ukrainiečių karinės savimonės, mentaliteto aspektai iki Žečpospolitos žlugimo
− voruta.lt/lietuviu-ukrainieciu-karines-savimones-mentaliteto-aspektai-iki-zecpospolitos-zlugimo/
Lietuvos valdžia nuosekliai eina link savo svajonės – naujosios Žečpospolitos sukūrimo?
− komentaras.lt/nuomones/lietuvos-valdzia-nuosekliai-eina-link-savo-svajones-naujosios-zecpospolitos-sukurimo/117337/
Akivaizdu, kad jūs nesuprantate pounijinio laiko esmės – lenkų siekio ištirpdyti lietuvius savo jūroje. Ir tai jiems beveik pasisekė, jei ne Kudirka, Basanavičius ir keli kiti, pradėję pasipriešinimą. Jūs ne Bumblausko chebros klausykite, o nueikite į archyvą ir pasigilinkite į URM fondą ir skaitykite P.Klimo, pasiuntinio Paryžiuje, diplomatinį susirašinėjimą. Galbūt jūs atsidursite tokioje pat būsenoje kaip kažkada V.Kudirka – pasijuto “lietuviu esąs”. Mariau, turite rimtą istorinę spragą.
Ačiū, Rasa, gal susimąstys kada nors.
Berods LRT Ekspedicijos laidoje buvo suabejota, ar Vilnija yra Aukštaitija, ar joje gyvena lietuviai, ar nereikėtų jos išskirti atskiru regionu, keičiant įstatymus. Vilnija berods, apima ir Švenčionis, bet ekspedicijos dalyviai nesiūlė į Aukštaitijos regioną įtraukti lietuvių gyvenamų Gervėčių, Brėslaujos, Pelesos, Astravo apylinkių, matyt galimai vadovavosi Lenkijos istoriniais pasakojimais ( “naratyvais”)?
Tai yra akivaizdžios pastangos išskirti Lietuvoje lenkišką regioną ir žingsniuoti link autonomijos ar visiško teritorijos atskyrimo ir prijungimo prie kitos valstybės. Visai logiška, kad tai daro Lenkijai dirbantis historykas. Po nepavykusio bandymo kurti jedinstvo-jednosc autonomiją, vėliau tai imta daryti hibridiniais būdais, po truputį, dalimis.
Berods Lietuvos kunigaikštis Mikalojus Radvila Rudasis nepasirašė Liublino unijos, nes matė joje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės, kaip nepriklausomos valstybės , žlugimą. Bet pasirašė kiti. Matyt, ir dabar vyksta kažkas panašaus…
Sąjunga jau yra. NATO ir ES. Kitų nelabai reikia.
Taip, kitų sąjungų Lietuvai ne tik kad nelabai reikia, bet ir – akivaizdu, kad pats buvimas NATO ir ES nare jai yra – išganymas. Tačiau Lenkijos strateginės ambicijos dėl Žečpospolitos atkūrimo niekur nedingę. Tam be abejonės trukdo jos pačios ir Lietuvos buvimas ES, kuriuo ši, be to, dar yra ir patenkinta.
.
o P.Skutas
Your comment is awaiting moderation
1 sekundė ago
Taip, kitų sąjungų Lietuvai ne tik kad nelabai reikia, bet ir – akivaizdu, kad pats buvimas NATO ir ES nare jai yra – išganymas. Tačiau Lenkijos strateginės ambicijos dėl Žečpospolitos atkūrimo niekur nedingę. Tam be abejonės trukdo jos pačios ir Lietuvos buvimas ES, kuriuo ši, be to, dar yra ir patenkinta. .
Atsakyti
Lenkija tokia, kaip dabar yra – Stalino vokiškų, prūsiškų, lietuviškų žemių ar teritorijų „prifarširuota“ apskritai į “Žečpospolitą” netinka. Tegul tokia svetimo ‘prisirijusi’ sau stena viena… Dabar buvusioje LDK teritorijoje esančių šalių, visų pirma Lietuvos, nesidėjimas su tokios teritorijos Lenkija būtų teisingiausia ir perspektyviausia politika regione. Yra NATO, ES ir to pakanka. Lietuvai kaip valstybei reikia istorinio laiko susitupėti be jokio dvišalio artumo su Lenkija.
Kundrotas, tai nutylėdamas, pasirodo, kaip visiškai nenutuokiantis regiono tarpusavio jėgų istorijoje, ar kaip?
Pernelyg aukštai keliate kartelę. Beviltiška.
Kame tas beviltiškumas? Juk laisvais žmonėmis jauskimės ir gyvenkime ir tai neatrodys beviltiška. Objektyvių kliūčių tokiai Lietuvos pozicijai nėra nei viduje, nei iš išorės. Tai strategiškai Lietuvai prideramas aukštis. Šokime, pamatysime. Kam čia iš kalno niekintis…
juk norėjau tik pasakyti, kad yra rašytojų, kurių visi parašymai beviltiški 🙂
Tai nejaugi lenkybė Lietuvoje – tiek į kailį įsigėrusi, kad būti Lietuvai savimi – beviltiška.
Bet va, šiandien Kundroto Alke parašyto rašinio “Politinės veidmainystės čempionas”, tarsi kokio užsakyto, net komentuoti neleidžiama, o ten rašytojas, regis, beviltiškai veidmainiauja įžvelgdamas niekaip esmingai nepatvirtintą skirtumą tarp Grybauskaitės ir Nausėdos buvimo TSKP nariais. Bet, va, pastarojo politika gali būti laikoma “pamilusio Žečpospolitą”, o Grybauskaitės ne. Tad, ar čia, kaip sakoma, nėra savi marškiniai arčiau kūno.
Taigi, vajetau, kokie dar čia veidmainystės čempionatai, – “beviltiška” – ji ant kiekvieno žingsnio…