Trečiadienis, 30 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Saugiam vairavimui – tvarkingi žibintai

www.alkas.lt
2023-02-19 10:00:27
0
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Automobilių žibintai yra vienintelė transporto priemonės dalis, kuri leidžia pamatyti kelią, kliūtis ir pavojų tamsiuoju paros metu. Jeigu žibintai prasti, blogai šviečia, yra nešvarūs, susidėvėję ar techniškai netvarkingi, nepavyks tinkamai pastebėti visų saugiam vairavimui svarbių elementų. Ekspertas atkreipia dėmesį, kad žibintų priežiūra ypač svarbi dabartiniu metų laiku, kai kelią bei eismo aplinką gerai pamatyti dažnai trukdo ir oro sąlygos.

„Jei žibintai blogai šviečia, nepavyks kelyje pastebėti nei kliūčių, nei duobių, todėl žibintais būtina rūpintis taip pat atidžiai, kaip ir kitomis gerą matomumą užtikrinančiomis transporto priemonės dalimis“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Kaip tinkamai prižiūrėti žibintus, A. Gučiaus teigimu, priklauso nuo vairuojamo automobilio: kada jis pagamintas ir kokie žibintai jame sumontuoti. „Prieš pora dešimtmečių pagamintose transporto priemonėse buvo montuojami stikliniai žibintai, todėl jais rūpintis beveik nereikėjo.

Pakakdavo nuo jų išorės nuplauti purvą. Šiuolaikinių automobilių žibintai gaminami iš plastiko, o ši medžiaga nėra tokia atspari kaip stiklas. Intensyviai eksploatuojant automobilį, važinėjant prastesniais keliais, kuriuose gausu akmenukų ir dulkių, ar netinkamai plaunant, žibintas susibraižo ir jo paviršius tampa matinis. Toks pokytis daro didelę neigiamą įtaką šviesos sklidimui“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovas.

Pirmiausia, A. Gučius pataria patikrinti žibinto lemputės nusidėvėjimą ir, esant poreikiui, ją pakeisti, tačiau, jei žibintas yra sugadintas išoriškai arba iš vidaus, tai, pasak draudiko, gali nebepadėti. „Jei žibintas yra nudėvėtas, jo paviršius – subraižytas, yra galimybė jį poliruoti. Poliravimas nėra sudėtingas procesas, bet jį atliekant svarbu tinkamai parinkti poliravimo metodiką ir tinkamiausias medžiagas, todėl dėl šio automobilio dalių atnaujinimo reikėtų kreiptis į profesionalus“, – kalba A. Gučius.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, poliravimo metu nuimamas viršutinis žibinto sluoksnis, išlyginama po juo esantis plastikas ir žibinto išorinis paviršius vėl tampa lygus. Tačiau A. Gučius atkreipia dėmesį, kad poliravimo procedūra yra trumpalaikė ir turi būti kartojama kartą per 2-3 metus.

„Pažeistas žibinto sluoksnis pasižymi pasikeitusia spalva, subraižymais, kartais jis tampa neatsparus išorinei aplinkai ir greičiau dėvisi. Jei problema susijusi tik su žibinto išore, ji gali būti nesunkiai išspręsta poliravimu. Tačiau jei su žibinto vidumi – kai reflektorius ar stiklo vidinė pusė padengta purvu – gerą rezultatą bus sunku pasiekti ir pasitelkus poliravimą. Vidinę žibinto pusę tinkamai išvalyti yra gana sudėtinga arba net neįmanoma, todėl tokiais atvejais žibintą gali tekti keisti nauju“, – sako A. Gučius.

Pasak draudiko, žiemos rytą radus apledėjusius žibintus jokiu būdu nereikėtų jų gramdyti, grubiai valyti, pilti ant jų šiltą vandenį ar chemines medžiagas, pavyzdžiui, ledo tirpiklį. „Susidarius ledo sluoksniui galima lukterėti, kol nuo žibintų jis nutirps pats, kadangi pačios žibinte esančios lemputės gali skleisti pakankamai šilumos“, – tvirtina draudimo bendrovės atstovas.

A.Gučius neigiamai vertina vairuotojų praktiką modifikuoti automobilio žibintus, įtaisant į juos konkrečiai transporto priemonei netinkamas lemputes, pavyzdžiui, ksenonines arba LED. „Modifikuoti žibintus Lietuvoje yra draudžiama, nes netinkamai parinktos ar prastai su žibintais suderintos lemputės akina bei kenkia ne tik vairuotojui, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams“, – kalba draudikas.

Pasak A.Gučiaus, svarbu pasirūpinti ir automobilio veidrodėlių švara, o svarbiausia – langų stiklais. „Vairuotojai dažnai nepilnai nusigramdo stiklus ir važiuoja į kelią. Jei išvažiuojate apledėjusiais veidrodėliais, nematote vaizdo už savęs ir šalia esančios kitos transporto priemonės ir negalite įvertinti situacijos. Jeigu yra galimybė, reikėtų dažnai nuplauti langų stiklus. Valytuvai taip pat turi būti tvarkingi. Jeigu jie žiema būna prišalę, svarbu valytuvų neplėšti, o gražiai pašalinti ledo sankaupas ir juos išlaisvinti. Langų plovimo skysčio bakelyje žiemos metu naudokite tik šiam metų laikui skirtą skystį. Jo lygis turi būti pakankamas, nes žiemą šio skysčio sunaudojama daugiau“, – pasakoja draudimo bendrovės atstovas.

Pasak jo, svarbu atkreipti ir į transporto priemonės priekinio stiklo būklę: seno automobilio stiklas, turintis mechaninių pažeidimų, gali sukelti pavojų prietemoje ar tamsiuoju paros metu. „Gali susidaryti atspindžiai ir bloginti matomumą. Keičiant priekinio automobilio stiklą, reikėtų vengti itin pigių variantų. Tokį pasirinkus, gali būti, kad dėl netinkamos gamybos kokybės kontrolės, vaizdas bus iškreiptas, lyg nešiotumėte ne sau priskirtus akinius.

Priekinis automobilio stiklas yra integrali transporto priemonės karkaso dalis – jis eismo įvykio metu veikia ir kaip standumo elementas, iš dalies apsaugo kėbulo priekinę dalį, kad ji nesideformuotų bei sunkiai nesužalotų automobilyje esančių žmonių. Jei stiklas bus prastas arba netinkamai įdėtas, net ir nestipraus smūgio metu jis gali atsiklijuoti ir padaryti daug žalos“, – tvirtina A. Gučius.

Jis pabrėžia, kad netinkamai prižiūrimas galinis automobilio stiklas didina eismo nelaimių, važiuojant atbuline eiga, riziką. Tuo tarpu jei priekinis stiklas nešvarus ir susidėvėjęs, net ir prasilenkiant su kitu, techniškai tvarkingus žibintus turinčiu automobiliu, vairuotojas gali būti trumpai apakintas ir neišvengti avarinės situacijos.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Žiemą ypač svarbu geri automobilio žibintai
  2. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  3. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  4. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  5. Kokių ir kiek automobilių turime?
  6. Didžiausia bėda šąlant orams – akumuliatorius
  7. Neverta tikėti prasimanymu, kad reikia tausoti rankinį stabdį
  8. Ko reiktų nepamiršti automobilių savininkams ruošiantis šiltajam laikotarpiui?
  9. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  10. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  11. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  12. Kokių priemonių imtis užšalus automobilio durelėms ar langams?
  13. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  14. Kokios priežiūros automobiliui reikia žiemą?
  15. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Greitoji pagalba
Lietuvoje

Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla

2025 07 30
Nato naikintuvai
Lietuvoje

Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija

2025 07 30
Pinigai
Lietuvoje

Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui

2025 07 30
Vėliava
Lietuvoje

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Apsemtas kelias
Gamta ir žmogus

Kelininkai pasiruošę reaguoti į liūčių padarinius

2025 07 30
Vairuotojo pažymėjimas
Lietuvoje

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Seimas | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimo atnaujinimo darbai – ne kliūtis posėdžiams

2025 07 30
Miškas
Gamta ir ekologija

Kitiems metams patvirtinta mažesnė miškų kirtimų norma

2025 07 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • juras apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Michailas Velleris apie Izraelio sąjungininkai atsitraukia: įtarimai dėl karo nusikaltimų Gazoje stiprėja
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla
  • Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija
  • Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui
  • Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

Kiti Straipsniai

Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Klaipėdos miesto įkūrimo šventė

Rugpjūčio 1-ąją kviečia Klaipėdos miesto įkūrimo šventė!

2025 07 30
Miškas

Kitiems metams patvirtinta mažesnė miškų kirtimų norma

2025 07 30
Lionginas Baliukevičius-Dzūkas. 1948 m.

R. Pauliukaitienė. Minint 100-ąsias Liongino Baliukevičiaus-Dzūko gimimo metines

2025 07 30
Leliūnuose prasidėjo tarptautinis keramikos simpoziumas

Leliūnuose prasidėjo tarptautinis tradicinės keramikos simpoziumas

2025 07 30
Žemės ūkis

Ūkininkams – daugiau draudimo įmokų kompensacijų

2025 07 30
Keliaujame į Kirgiziją

Keliaujame į Kirgiziją: 10 dalykų, kurie atskleidžia šios šalies grožį

2025 07 29
Mažesnė kaina – didesni pavojai? Ką privalote žinoti apie negyvenamosios paskirties NT

Mažesnė kaina – didesni pavojai? Ką privalote žinoti apie negyvenamosios paskirties NT

2025 07 29
Kiek metų jums duotų dirbtinis protas? Kviečia išbandyti Vilniaus centre

Kiek metų jums duotų dirbtinis protas? Kviečia išbandyti Vilniaus centre

2025 07 29
Žvejai verda žuvienę

Kur susitinka jūra ir istorija – Jūros žvejo šventė Šventojoje

2025 07 29

Skaitytojų nuomonės:

  • juras apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Michailas Velleris apie Izraelio sąjungininkai atsitraukia: įtarimai dėl karo nusikaltimų Gazoje stiprėja
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Dave Rubin apie Šį rytą į Lietuvą vėl įskriejo dronas: Baltarusijos provokacija ar hibridinio karo taktika? PAPILDYTA
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Internetas | Shutterstock nuotr.

Tamsioji interneto pusė: ką žinoti?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai