Tarp vairuotojų automobilio švaros palaikymas žiemą vis dar apipintas gandais, vienas jų – kad automobilio neva geriau neplauti esant neigiamai lauko temperatūrai, kad neprišaltų varstomos dalys ar valytuvų šluotelės. Švaros paslaugų ekspertai tikina, kad pasitelkus kelias gudrybes galima išvengti šalčio išdaigų, o dėl druskų, purvo ir ledo daromos žalos automobiliui palaikyti švarą žiemą – būtina.
„Automobilį prie bet kokios lauko temperatūros – net prie didžiausių šalčių, kurie kartais aplanko Lietuvoje– plauti ne tik galima, bet ir būtina. Viskas, kas yra ant kelio skystu pavidalu, važiuojant patenka ant automobilio ir kuo lauke šalčiau, tuo daugiau ledo bei purvo sankaupų prilimpa. Automobilis apauga nešvarumų varvekliais, kuriuose yra ir didelė druskos koncentracija, galinti pažeisti ne tik dažus, bet ir metalines dalis, ypač dugne“, – sako Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas.
Automobilio plovimas žiemą nėra sudėtingas, jei vadovaujamasi pagrindiniais apsisaugojimo nuo užšalimo principais.
„Plaunant automobilį savitarnos arba tunelinėse plovyklose vairuotojams svarbiausia imtis veiksmų, kad jis nepriledėtų. Patogiausia išvažiavus iš plovyklos atverti visas varstomas automobilio dalis – dureles, bagažinę, kuro pylimo bako dangtelį ir leisti antguminiųtarpinių patekusiam vandeniui sušalti. Pakanka palaukti 3-5 min., vandens sankaupos suledės ir uždarius varstomas dalis nebebus kam prišalti. Visas šias dalis galima sausinti ir šluoste pasiekiant tą patį rezultatą“, – sako A. Plečkaitis.
Pasak jo, rimtesnio užšalimo rizika kyla tik pasiekus dešimties laipsnių ar dar žemesnę temperatūrą, kuomet vanduo šąla akimirksniu ir gali pridaryti problemų. Esant maždaug penkių laipsnių temperatūrai, vanduo šąla lėtai, nubėga savaime ir susidariusi plona ledo plėvelė vairuotojams didesnių sunkumų nesukelia.
„Vaškavimas atliekamas su kiekviena plovimo programa tiek švaros centruose, tiek tunelinėse plovyklose, tačiau savitarnos plovyklų naudotojams pravartu nepamiršti jos pasirinkti papildomai. Vaškavimas suteikia ne tik spindesį, bet ir padaro automobilio kėbulą slidesnį. Dėl šios savybės prie kėbulo mažiau kimba kelio apnašos ir krituliai,atitinkamai mažiau jų prišąla ir lengviau nusivalo automobilis“, – sako A. Plečkaitis.
Kieme radus apsnigtą automobilį – būtina nuvalyti
„Sniegą pašalinti visų pirma reikia dėl saugumo – nuo kėbulo pustomas sniegas blogina gale važiuojančių vairuotojų matomumą. Dar blogiau, kad sušalę sniego ir ledo luitai atsiskiria ir krenta ant kelio – jie gali sukelti avarinę situaciją ar net apgadinti iš paskos važiuojančio automobilį“, – sako A. Plečkaitis.
Pasak jo, reguliarus sniego valymas užtikrina ir lengvesnę automobilio priežiūrą: „Važiuodami apsnigtu automobiliu darome meškos paslaugą ne tik kitiems vairuotojams, bet ir sau. Įšilus salonui ima šilti ir kėbulo dalys, ant kurių esantis sniegas aptirpsta. Vėliau susidaręs vanduo priledėja prie kėbulo – gauname sunkiai nuvalomą ledo ir sniego sumuštinį.“
Pašalinti ledo sankaupas efektyviausia nuvykus į savitarnos plovyklą ir nuskalavus šiltu vandeniu. Stipriai apledėjusio automobilio plauti automatinėse plovyklose nepatariama, kadangi šepečiais stumdomas didžiulis kieki ledo gali pažeisti dažų ar lako sluoksnį.
Apledėjus automobiliui – padės kantrybė ir atsargumas
„Stiklaižiemą gali apledėti net ir neplaunant automobilio. Žiemą įprastai šildome automobilio saloną, kuomet kartu įšyla ir stiklai. Kelionei pasibaigus stiklas kurį laiką išlaiko šilumą, o ant jo iškritęs sniegas ima tirpti ir ilgainiui vanduo atvėsęs sušąla į ledą. Kad tai nenutiktų, rekomenduojama išjungti priekinio stiklo apipūtimą kelionei artėjant į pabaigą. Stiklas dar kelyje priartės prie lauko temperatūros, todėl ant pastatyto automobilio krentantis sniegas netirps ir vėliau nevirs ledu“, – sako A. Plečkaitis.
Radus apledėjusį stiklą, geriausia užvesti automobilį ir palaukti keletą minučių, kol jis šiek tiek pašils.
„Nuo pašildyto stiklo dėl temperatūrų skirtumo ledas labai lengvai nusivalys. Jei atliktume eksperimentą su dviem automobiliais, kurio vienas vairuotojas kantriai palaukia 5 minutes, o kitas puola gremžti ledo iškart – abu jie galutinį rezultatą pasiektų panašiu metu. Nekantrus vairuotojas dargi rizikuoja gremždamas pažeisti dažų ar lako sluoksnį“,– sako A. Plečkaitis.
Užledėjus vairuotojo durelėms, ekspertas pataria patikrinti kitas automobilio duris – galbūt kažkurios atsidarys lengviau.
„Nors ne per vairuotojo dureles įlipti ir nėra itin patogu, visgi įlipus į automobilį, galima jį užvedus palaukti kol sušils automobilio salonas ir durelės atsidarys lengviau.Nerekomenduojama durelių lupti per jėgą, kadangi yra rizika pažeisti gumas ar net nulaužti rankenėlę ir prisidaryti papildomų rūpesčių. Taip pat jokiu būdu nederėtų pilti ant prišalusių dalių karštų skysčių. Dėl temperatūrų skirtumo gali sutrūkinėti gumos, būti pažeistas dažus dengiantis lakas, jis gali sueižėti. Karštam vandeniui patekus ant stiklo – šis gali įtrūkti“, – sako A. Plečkaitis.
Jis primena, kad vis dar nevėlu tinkamai paruošti automobilį žiemai ir išvengti rūpesčių – kruopščiai nuplauti nešvarumus, padengti kėbulą, stiklus ir gumas vandenį atstumiančia danga.