Pirmadienis, 28 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Penki keisti klausimai apie kelių priežiūrą žiemą

www.alkas.lt
2023-01-24 11:00:50
3
Kelių priežiūros įranga | Ecoservice nuotr.

Kelių priežiūros įranga | Ecoservice nuotr.

Permainingi orai, kai sniegą keičia plikledis ar lietus, kelių priežiūros žinovams – tikras iššūkis.

Kodėl po naktį siautusios pūgos nenuvalytas kiemas, kas atsakingas, jei kelių barstymui skirta druska pažeidė naujus batus ir ar nevertėtų ledo sluoksnio palikti uždengto sniegu – į dažniausiai gyventojų užduodamus klausimus apie kelių priežiūrą atsako aplinkotvarkos bendrovės „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorė Diana Lubė.

– Kodėl kasate sniegą nuo kelių ir šaligatvių, jei po juo ledas? Juk tampa dar slidžiau!

– Jei sniego nenukastume, susiformuotų dar storesnis ledo sluoksnis, kurio atsikratyti nebepavyktų iki pat pavasario!

Be to, nenuvalius šaligatvių tektų klampoti per vis didesnes sniego pusnis, keliuose automobiliai užklimptų ir negalėtų išvažiuoti, kiltų problemų specialiajam transportui.

Jei iškrinta sniegas ir keli pravažiuojantys automobiliai jį priploja, susidaro ledas, kurį ištirpinti yra be galo sunku, reikalingas didelis chloridų mišinių kiekis, o tai reiškia neproporcingai didesnes išlaidas ir didesnį neigiamą poveikį aplinkai.

Kad taip nenutiktų, kelius barstome prevenciškai net tada, kai dar nesninga.

Taip užtikrinama, kad pradėjus snigti keliuose bus kiek įmanoma palankesnės eismo sąlygos, esant lijundrai krituliai nesušaltų ir nesusidarytų ledas.

Iš anksto pabarsčius kelius, lengviau juos vėliau ir nuvalyti, nes sniegas nepavirsta į ledą.

– Kodėl šaligatvius barstote priemonėmis su druska, kurios gadina batus? Nejaugi neįmanoma pasirinkti kitų priemonių? Ir kaip žinoti, kad šaligatviai tikrai pabarstyti, jei tos druskos nesimato.

– Visos ledą tirpdančios ir slidumą mažinančios priemonės turi didesnį ar mažesnį poveikį aplinkai.

Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Suomijoje, Švedijoje ir Norvegijoje keliai barstomi skaldos ir druskos mišiniu, tačiau jis nebūtinai yra geresnis pasirinkimas.

Atšilus orams ir prasidėjus žolės pjovimo darbams, likusi skalda gali patekti į žoliapjoves ir išskriejus dideliu greičiu, sužeisti praeivius ar pažeisti pro šalį važiuojančių automobilių stiklus.

Druska, kaip sudedamoji priemonių, mažinančių slidumą keliuose, dalis naudojama visada.

Ji taip pat daro poveikį mieste augantiems krūmams ir medžiams, vejai, gėlynams, kuriems dideli druskos kiekiai pažeidžia šaknis, trukdo augti.

Visgi nėra kito būdo užtikrinti, kad keliais žiemą galima būtų važinėti saugiai, todėl imdamiesi prevencinių barstymų užtikriname, kad į aplinką patekusios druskos kiekis būtų kiek įmanoma mažesnis.

Beje, reguliariai impregnuojant batus specialiomis priemonėmis, druskos poveikio galima išvengti. Tereikia tinkamai prižiūrėti savo avalynę šaltuoju metų laiku.

Kuo bus barstomi keliai ir šaligatviai, kiekviena savivaldybė renkasi pati, atsižvelgdama į kainą ir poveikį aplinkai, veiksmingumą.

Pavyzdžiui, Anykščiuose ir Vilniuje šaligatvius pasirinkta barstyti tik druska. Kitur šaligatvius barstome smėlio ir druskos mišiniu.

Gatves visur barstome druskos mišiniu, nes jis turi veiksmingiausią poveikį. Barstyti stengiamės tikslingai, kiek yra būtina, kad iki minimumo sumažintume poveikį aplinkai ir darytume tai tinkamomis sąnaudomis.

Šiais metais mes užsisakėme druską iš Maroko, kuri yra šiek tiek rausvo atspalvio, todėl matosi ant šaligatvio iš karto pabarsčius.

Tačiau kai druska ištirpsta, jos pamatyti nebepavyks. Gyventojams patariame prieš išeinant iš namų pasitikrinti, kokios yra oro sąlygos ir rinktis tinkamą avalynę.

Kiekvienas turėtume pasirūpinti savo saugumu ir patys, rinktis tinkamą aprangą, o vairuojant laikytis saugaus atstumo ir greičio.

– Kodėl po naktinės pūgos ryte randu nenuvalytą kiemą? Tai sudaro didelių problemų bandant nuvežti vaikus į mokyklą ir laiku pasiekti darbą.

– Gatvės ir šaligatviai valomi pirmenybės tvarka, kurią nustato savivaldybės.

Kelių priežiūros įranga | Ecoservice nuotr.
Kelių priežiūros įranga | Ecoservice nuotr.

Paprastai valyti pradedama nuo pačių pagrindinių gatvių:

prie poliklinikų ir ligoninių, mokyklų, viešųjų įstaigų, taip pat viešojo transporto stotelės, nuokalnės ir įkalnės, viadukai, tiltai.

Tuo pačiu būdu valomi ir šaligatviai – pirmiausia tie, kuriais vaikšto daugiausiai žmonių, o pabaigai paliekami gyvenamieji rajonai, kur praeivių yra mažiausiai.

Pagal šias pirmenybes numatomi darbo grafikai.

Gyventojams reikėtų pasitikrinti, kas atsakingas už jų kiemo valymą – paprastai savivaldybės šią atsakomybę palieka gyventojams.

Daugiabučių namų savininkai paprastai turi patys rengti teritorijų priežiūrą – samdyti tokias paslaugas teikiančią įmonę arba kiemus valyti patys.

Privačių namų gyventojai taip pat turėtų patys pasirūpinti kiemo tvarka – jei gyventojui reikalinga pagalba, jis gali kreiptis į teritorijų priežiūros kompanijas ir šią paslaugą užsisakyti.

– Kodėl tuos pačius gatvių ir šaligatvių plotus valote naudodami skirtingą įrangą?

– Teritorijų priežiūra kartais reikalauja tikro meistriškumo, nes pagal įvairius rodiklius – vėjo kryptį, kritulių pobūdį, oro temperatūrą – turime numatyti, kaip galėtų atrodyti kelio danga ir kokią įrangą reikėtų pasirinkti.

Kitos dienos planą ruošiame iš vakaro, todėl nuolat stebime orų prognozes ne tik įvairiose programėlėse, tačiau ir įvertindami faktines kelių ir šaligatvių būkles.

Prieš pradedant darbus visada patikrinama, ar nereikia kažko keisti, juk kartais oras gali pasikeisti akimirksniu.

Pagal oro sąlygas nustatoma, ar valyti tik su šluota, o gal reikės ir peilių, ir šluotos, galbūt prireiks tik barstyti arba ir valyti, ir barstyti – tų įvairių kombinacijų yra daug, todėl reikia nuojautos ir žinių, kad pasirinktume tinkamai.

Norint tinkamai numatyti reikiamą druskų kiekį, taip pat reikia patirties ir žinių.

Įprastai gatvėms barstyti reikia 15–20 gramų druskos kvadratiniam metrui, bet esant plikledžiui gali būti ir 40–65 gramai.

Automobiliai pervažiuodami su padangomis pagerina druskos daromą poveikį, ją suslėgdami, paskirstydami gatvėje o žmonės vaikščiodami tokio poveikio nepadaro, todėl šaligatviams reikia didesnio druskos kiekio.

Kartais jis gali siekti net 95 gramus kvadratiniam metrui.

Kiekviename prižiūrimame rajone yra kvalifikuota komanda ir reikiama įranga, kuri padeda užtikrinti tinkamą kelių priežiūrą.

Esant sudėtingoms oro sąlygoms, komandos darbą pradeda naktį ir dirba visu pajėgumu.

Jei orai itin ekstremalūs, pasitelkiama ir papildoma pagalba, pavyzdžiui, prie sniego valymo prisideda ūkininkai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobilių taršos mokestis: dažniausiai užduodami klausimai
  2. Žemės politikos pertvarka: dažniausiai užduodami klausimai
  3. Prasidedanti žiema – išbandymas vairuotojams
  4. Saulės elektrinės žiemą: kaip prižiūrėti?
  5. Kokios priežiūros automobiliui reikia žiemą?
  6. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  7. Apie Kremliaus kritikus ir pokyčius Rusijos kultūroje
  8. Įspėjama apie itin gausų sniegą, pūgas ir sudėtingas vairavimo sąlygas
  9. K. Sabolius apie kūrybingumo ugdymą mokykloje
  10. Rūpestis gamta – primirštas Vėlinių paprotys
  11. Kaip tvariau pasirūpinti šventinėmis dovanomis ir papuošimais
  12. Geologijos profesorius: žmogus ardo Žemę kaip vėžio ląstelė gyvą kūną
  13. Dzūkijos nacionaliniame parke – automobilinių atliekų sąvartynai
  14. Gruodžio akimirkos
  15. Užburianti gamtos trauka

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Kažkas atsitiko? says:
    2 metai ago

    Porą mėnesių ne kiekvieną savaitę pasirodydavę sniego valytuvai nustumdavo su druska sumaišyto sniego kalnus nuo gatvės ant šaligatvio ir jo žaliųjų juostų bei medžių, ir vėl ilgam išnykdavo. Šaligatvio išvalydavo tik siaurutę juostą, kurioje dviese prasilenkti netilpo – vienas turėdavo į sniegą bristi. Dėl tos pačios priežasties tėveliai negalėjo mažylį už rankos vestis. Be to, toje siauroje juostoje kaupėsi ant šaligatvio užstumto sniego tirpsmo vanduo. Praeiviai yrėsi į parduotuves, lyg Venecijoje, tik kad valtelių savivaldybė neparūpino.
    Tačiau šią savaitę – kažkas atsitiko? Kasdien valytuvai nuo pat ryto šaligatviais laksto… Nors nepasakyčiau, kad taip labai apsnigti būtų… Gal taip artėjančius rinkimus švenčia?
    Dėl sūdyto sniego:
    Stumti sniegą iš gatvės ant šaligatvio ir medžių labai geras sumanymas – tokiu nuodu girdomi medžiai tikrai ilgai neatlaikys. Gatvių prižiūrėtojams bus papildomo, ir, tikriausiai, pelningo darbo – tiek tokios „dietos” neatlaikiusių, mirusių medžių nupjauti, kelmus išrauti, viską išvežti, dubes iškasti, naujų medžių nupirkti, parvežti ir pasodinti. O tuos naujus irgi sūdytu tirpsmo vandeniu girdyti…

    Atsakyti
    • >>> Žemynai says:
      2 metai ago

      Kuo arčiau rinkYmai, tuo vis dažniau mojuos su šluotomis, šiupeliuos, barstys, klos naujus šalYgatvius, asfaltuos… Manau, kad lYberalai pobiediat Tamstos mieste… Su kuo Jus ir sveikinu iš anksto, siųsdamas popierinę niezabūdkę nuo mano prabangiausio angliškos vilnos švarko atlapo.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        2 metai ago

        Ačiū. Eisiu miegot smagiai prisikikenusi. Ir Stiklių gatvei saldžių sapnų. 🙂

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Viktorija Čmilytė-Nielsen
Lietuvoje

Liberalai ragina prezidentą elgtis nuosekliai

2025 07 28
Šiaulių arena
Lietuvoje

Uždegta žalia šviesa Šiaulių arenos kapitaliniam remontui

2025 07 28
Jurbarko uostas
Lietuvoje

Klaipėdos uostas tapo Jurbarko krantinės šeimininku

2025 07 28
Atliekos
Gamta ir ekologija

Gyventojai kviečiami pasidalinti patirtimi apie atliekų rūšiavimą

2025 07 28
Medikų mokymai
Lietuvoje

GMP darbuotojai žinių sėmėsi iš patyrusio Ukrainos karo mediko

2025 07 28
Greitoji pagalba
Gamta ir žmogus

Diegiama sistema, padėsianti ligoniui suteikti pagalbą laiku

2025 07 28
Traukiniai
Lietuvoje

Ieškoma sprendimų dėl griežtesnės Kaliningrado tranzito kontrolės

2025 07 28
Būstas
Lietuvoje

Skelbiamas kvietimas teikti prašymus dėl paramos būstui

2025 07 28

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • R. Armaitis. Dar vienas dronas virš Vilniaus. Ir dar viena nieko nedarymo pergalė
  • Liberalai ragina prezidentą elgtis nuosekliai
  • Uždegta žalia šviesa Šiaulių arenos kapitaliniam remontui
  • Klaipėdos uostas tapo Jurbarko krantinės šeimininku

Kiti Straipsniai

Paskutinis superžemynas: Pangėjos pėdsakų aptinkama ir Viduržemio jūroje

Paskutinis superžemynas: Pangėjos pėdsakų aptinkama ir Viduržemio jūroje

2025 07 28
VVTAT įspėja apie nepatikimas elektronines parduotuves

VVTAT įspėja apie nepatikimas elektronines parduotuves

2025 07 28
Anelė Zikarienė su Kauno inteligentais

Atostogų mados tarpukariu: nuo Aukštosios Panemunės iki Alpių

2025 07 28
Žmonių judėjimas Lietuvoje: istorinė geografija

Žmonių judėjimas Lietuvoje: istorinė geografija

2025 07 28
LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus

LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus

2025 07 28
Lietuvos komanda

Lietuvos mokiniai tarptautinėje fizikos olimpiadoje iškovojo sidabrą ir bronzą

2025 07 28
Atostogos | pixabay.com, Peggy Marco nuotr.

Pigesnės atostogos 2025-aisiais: 5 šalys, kur valiutų kursai dirba jūsų naudai

2025 07 27
Būstas |

Kaip atrasti džiaugsmą namuose?

2025 07 27
Nerimo dėl mobiliojo ryšio bazinių stočių veiklos vis mažiau

Vasaros saulė – maloni jums, bet ne telefonui

2025 07 27
Būstas, grindys

Kuo kliaujasi lietuviai pirkdami būstą?

2025 07 27

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Dirbtinis protas tarp mūsų | LRT nuotr.

Dirbtinis protas – jau sąmoningas?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai