Trečiadienis, 30 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Seimo Demokratai susitiko su VVT vairuotojais

www.alkas.lt
2022-12-20 15:33:27
0
Autobusas | S. Žiūros nuotr.

Autobusas | S. Žiūros nuotr.

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime nariai antradienį susitiko su bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojų profesinės sąjungos atstovais ir streikuojančiais vairuotojais. Pasak frakcijos seniūno Luko Savicko, akivaizdu, kad šis klausimas yra ne tik savivaldos lygmens, bet jau pasiekė ir Seimo lygmenį, kuris reikalauja dar didesnio viešumo ir tam tikrų teisės aktų priėmimo.

„Kiekvieną dieną Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai vargsta, kad išsikovotų tai, kas XXI amžiuje yra savaime suprantama, – padorus atlyginimas, normalios ir teisės aktus atitinkančios darbo sąlygos. Šiandien viešasis transportas savo būtinąsias paslaugas užtikrina ne dėka „kūrybingo ir konstruktyvaus“ VVT vadovo darbo, bet dėl profsąjungos atstovų, vairuotojų, kurie savanoriškai streiko metu dirba ir užtikrina minėtas paslaugas. Jei miesto valdžia nesugeba spręsti jų keliamų klausimų, gal tai pavyks padaryti su parlamento įsitraukimu“, – pažymi L. Savickas.

Pasak jo, sunkiai paaiškinamas ir mero Remigijaus Šimašiaus teiginys, kad jis nesutinka 50 proc. kompensuoti streikuojančių vairuotojų darbo užmokesčio.

„Profesinė sąjunga įsipareigoja pati kompensuoti pusę streikuojančių vairuotojų atlyginimo, o likusiai daliai prašo kompensacijos iš VVT. Kaip ši bendrovė viešai teigia, viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų. Tai per dvi savaites vykstantį streiką susidaro didesnis negu 2 mln. eurų nuostolis. Matome absurdišką visiško neūkiškumo pavyzdį, kada „ištaškomos“ tokios sumos pinigų vien dėl šios bendrovės ir Vilniaus valdžios nenoro kuo greičiau išspręsti streiko priežastis“, – tęsia L. Savickas.

Susitikime dalyvavusi profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė teigia, kad dar iki streiko, dvejus metus buvo keliami klausimai ir prašymai spręsti darbuotojų problemas, tačiau niekas į tai nekreipė dėmesio, vangiai vyko dialogas.

„Net tuo metu, kai savaitę laiko vairuotojai aikštėje prie savivaldybės laukė, iš Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus nebuvo noro derėtis. Mums su meru nė karto nepavyko susitikti, dėl to profesinė sąjunga privalėjo imtis tokios kraštutinės priemonės kaip streikas. Matome, kad dabar viešoje erdvėje meras net pradėjo kaltinti streikuojančius vairuotojus. Konstruojama viešoji nuomonė, kad būtent profsąjunga stabdo derybas. Tačiau tai yra netiesa. Meras klaidina visuomenę, vilniečius, užuot sprendęs klausimus“, – sako K. Krupavičienė.

Pasak jos, dabar derybose kalbama, kad vairuotojai be pietų ir poilsio pertraukos gali dirbti ne ilgiau nei 6 valandas, o tai reiškia, kad jie be pietų, be poilsio 6 valandas nesustodami vairuoja.

„Jeigu vairuotojas „telpa“ į grafiką, tai jis turės 30 minučių pertrauką, tačiau jei dėl transporto kamščių ar kitų situacijų eisme nespėja pagal grafiką, tai net ir to pusvalandžio jis nebetenka. Mes deramės, kad vairuotojas bent po 5 darbo valandų galėtų turėti pietų pertrauką. Be to, vairuotojams sudaromas nepatogus darbo grafikas. Pavyzdžiui, iš ryto dirba keturias valandas, po to tiek pat laiko sėdi autobusų parke, nes gyvenantys kaimuose į namus negrįžta, ir vėl 17 val. pradeda darbą, o baigia 21–22 val. Tada pamiega penkias valandas ir vėl 5 val. ryto būna darbe“, – kalbėjo K. Krupavičienė.

Pasak Seimo narės Laimos Nagienės, aptartos darbo sąlygos šokiruoja, ypač kai yra kalbama apie moteris vairuotojas, kurioms reikia pertraukos dėl visiems suprantamų higienos dalykų.

„Šioje situacijoje kyla dar vienas aktualus klausimas – ką daro Socialinės apsaugos ir darbo ministerija? Kur yra jai pavaldi Valstybinė darbo inspekcija? Jos yra atsakingos už nustatytus darbo pažeidimus. Kodėl jos nevykdo savo funkcijų ir netiria šių atvejų, neužtikrina kontrolės?“ – klausimus minėtoms institucijoms kėlė L. Nagienė.

„Mes neturime kur nusiplauti rankas, neužtikrinamos higienos normos, nėra tualetų, poilsio kambario, kad vairuotojams nereikėtų sėdėti autobuse ir šalti 40 minučių, kai dabar yra 10 laipsnių šalčio. Mes neturime kur pasišildyti maisto, tenka jį valgyti šaltą. Vilniaus miesto savivaldybė ir VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius žadėjo, kad šiais metais turėsime 5 modulinius namelius, kuriuose galėsime pailsėti. Tačiau pažadai liko pažadais. O viešai jie deklaruoja, kad įrengs vienuolika, nors net tų penkių nepastatė“, – sakė susitikime dalyvavęs VVT vairuotojas Grigorijus Pliaskovskis.

Jo teigimu, bendrovės vadovybėje sprendimai priimami vienašališkai, visiškai neatsižvelgiant  į darbuotojų interesus ir lūkesčius, ignoruojama ir nenorima bendrauti, primetama sava pozicija, darbuotojų socialinės garantijos prastėja.

„Mes dvejus metus laukiame kolektyvinės sutarties pasirašymo. Pernai rudenį mes kelias savaites miegojome prie Vilniaus miesto savivaldybės palapinėse, kad meras R. Šimašius atkreiptų dėmesį. Tačiau jis per visą savo kadenciją nė karto neatėjo kalbėtis, išklausyti darbuotojų nuomonės. Dar praėjusiais metais daugiau kaip 600 vairuotojų norėjo stabdyti darbo sutartis, tačiau dėl šalyje įvestos nepaprastosios padėties ir pandemijos, mes negalėjome streikuoti, buvome įstumti į kampą, tad laukėme to momento, kai galėsime visiems viešai pasakyti, kad jau „užteks“ tyčiotis iš mūsų“, – kalbėjo G. Pliaskovskis.

Pasak VVT vairuotojo Žilvino Viršilo, darbuotojai neturi normalių dviejų poilsio dienų paeiliui, kurių metu būtų galima pabūti su šeima, susitvarkyti buitį ar tiesiog pailsėti.

„Numatyta, kad per 7 dienas darbuotojas turi penkias dienas dirbti, o dvi ilsėtis. Tai dabartinė įmonės valdžia tas poilsio dienas skaido – duoda vieną išeiginę, pavyzdžiui, sekmadienį, o kitą – trečiadienį. Tai per tą vieną parą belieka tik išsimiegoti ir nieko nebedaryti“, – kalbėjo Ž. Viršilas.

Jis tęsė, kad pagal seną tvarką, kai vairuotojai stovi kamščiuose ir tuo metu faktiškai dirba, už šį laiką būdavo sumokėta, tačiau dabar situacija pasikeitė į blogąją pusę.

„Gauname lapkričio mėnesio algalapį pagal naują tvarką ir matome, kad atima tą laiką, kai yra vėluojama 5 ar 10 minučių, neviršijus numatytos 30 min ribos, ir už jį nėra sumokama. Tačiau juk kamšiuose pačios transporto priemonės nevažiuoja, jų niekas nepalieka“, – teigė Ž. Viršilas.

Demokratų frakcija ir toliau ketina imtis iniciatyvos aiškintis streiko situaciją ir inicijuoti Seime atitinkamas įstatymo pataisas, kurios neblogintų streikuojančių darbuotojų padėties.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus viešojo transporto įspėjamasis streikas įvyks lapkričio 14-ąją
  2. Vilniuje – laikini eismo pokyčiai
  3. Vilniaus vairuotojams – poilsio nameliai
  4. Spalio 3 d. Vilniuje prasidės viešojo transporto streikas
  5. Nuo gruodžio 5 d. – VVT vairuotojų streikas
  6. Prasidėjo VVT vairuotojų streikas
  7. K. Krupavičienė: Už sukelto streiko pasekmes turi atsakyti jį sukėlę įmonės vadovai
  8. Vilniuje vyresni nei 80 metų keleiviai viešuoju transportu visus metus važiuos už 10 Lt
  9. Kokiu greičiu važiuoja Vilniaus troleibusas ar autobusas?
  10. Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlomos naujos bilietų rūšys
  11. Vilnius patvirtino bendrąjį planą
  12. L. Jonauskas kreipėsi į Vilniaus merą dėl nesaugaus gatvių tvarkymo
  13. Lietus Vilniuje. Kur geriau nevažiuoti?
  14. Vilniaus gatvėje – KET naujovė
  15. Dėl sukelto streiko raginama atleisti iš darbo direktorių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Greitoji pagalba
Lietuvoje

Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla

2025 07 30
Nato naikintuvai
Lietuvoje

Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija

2025 07 30
Pinigai
Lietuvoje

Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui

2025 07 30
Vėliava
Lietuvoje

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Apsemtas kelias
Gamta ir žmogus

Kelininkai pasiruošę reaguoti į liūčių padarinius

2025 07 30
Vairuotojo pažymėjimas
Lietuvoje

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Seimas | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimo atnaujinimo darbai – ne kliūtis posėdžiams

2025 07 30
Miškas
Gamta ir ekologija

Kitiems metams patvirtinta mažesnė miškų kirtimų norma

2025 07 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • juras apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Michailas Velleris apie Izraelio sąjungininkai atsitraukia: įtarimai dėl karo nusikaltimų Gazoje stiprėja
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla
  • Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija
  • Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui
  • Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

Kiti Straipsniai

Vėliava

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Simonas Gentvilas | lrs.lt nuotr.

Dėl galimo piktnaudžiavimo šaukiamas Seimo komiteto posėdis

2025 07 29
Žirmūnų skveras

Sostinėje tęsiamas viešųjų erdvių atnaujinimas

2025 07 29
Mobilioji programėlė „Kovas“

Vilnius tiesiogiai praneš apie išskirtinius įvykius mieste

2025 07 28
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
„Jaunas kaip Vilnius“

Vilnius gimtadienis: nuo pirmosios pagalbos iki civilinės saugus

2025 07 24
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai |

Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas

2025 07 23
Gėlynai

Baltijos sostinės varžosi dėl gražiausio gėlyno

2025 07 21

Skaitytojų nuomonės:

  • juras apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Michailas Velleris apie Izraelio sąjungininkai atsitraukia: įtarimai dėl karo nusikaltimų Gazoje stiprėja
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Dave Rubin apie Šį rytą į Lietuvą vėl įskriejo dronas: Baltarusijos provokacija ar hibridinio karo taktika? PAPILDYTA
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
smurtas | Pixabay.com nuotr.

Smurto aukoms – daugiau galimybių

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai