Pirmadienis, 27 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Seimo Demokratai susitiko su VVT vairuotojais

www.alkas.lt
2022-12-20 15:33:27
0
Autobusas | S. Žiūros nuotr.

Autobusas | S. Žiūros nuotr.

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime nariai antradienį susitiko su bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojų profesinės sąjungos atstovais ir streikuojančiais vairuotojais. Pasak frakcijos seniūno Luko Savicko, akivaizdu, kad šis klausimas yra ne tik savivaldos lygmens, bet jau pasiekė ir Seimo lygmenį, kuris reikalauja dar didesnio viešumo ir tam tikrų teisės aktų priėmimo.

„Kiekvieną dieną Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai vargsta, kad išsikovotų tai, kas XXI amžiuje yra savaime suprantama, – padorus atlyginimas, normalios ir teisės aktus atitinkančios darbo sąlygos. Šiandien viešasis transportas savo būtinąsias paslaugas užtikrina ne dėka „kūrybingo ir konstruktyvaus“ VVT vadovo darbo, bet dėl profsąjungos atstovų, vairuotojų, kurie savanoriškai streiko metu dirba ir užtikrina minėtas paslaugas. Jei miesto valdžia nesugeba spręsti jų keliamų klausimų, gal tai pavyks padaryti su parlamento įsitraukimu“, – pažymi L. Savickas.

Pasak jo, sunkiai paaiškinamas ir mero Remigijaus Šimašiaus teiginys, kad jis nesutinka 50 proc. kompensuoti streikuojančių vairuotojų darbo užmokesčio.

„Profesinė sąjunga įsipareigoja pati kompensuoti pusę streikuojančių vairuotojų atlyginimo, o likusiai daliai prašo kompensacijos iš VVT. Kaip ši bendrovė viešai teigia, viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų. Tai per dvi savaites vykstantį streiką susidaro didesnis negu 2 mln. eurų nuostolis. Matome absurdišką visiško neūkiškumo pavyzdį, kada „ištaškomos“ tokios sumos pinigų vien dėl šios bendrovės ir Vilniaus valdžios nenoro kuo greičiau išspręsti streiko priežastis“, – tęsia L. Savickas.

Susitikime dalyvavusi profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė teigia, kad dar iki streiko, dvejus metus buvo keliami klausimai ir prašymai spręsti darbuotojų problemas, tačiau niekas į tai nekreipė dėmesio, vangiai vyko dialogas.

„Net tuo metu, kai savaitę laiko vairuotojai aikštėje prie savivaldybės laukė, iš Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus nebuvo noro derėtis. Mums su meru nė karto nepavyko susitikti, dėl to profesinė sąjunga privalėjo imtis tokios kraštutinės priemonės kaip streikas. Matome, kad dabar viešoje erdvėje meras net pradėjo kaltinti streikuojančius vairuotojus. Konstruojama viešoji nuomonė, kad būtent profsąjunga stabdo derybas. Tačiau tai yra netiesa. Meras klaidina visuomenę, vilniečius, užuot sprendęs klausimus“, – sako K. Krupavičienė.

Pasak jos, dabar derybose kalbama, kad vairuotojai be pietų ir poilsio pertraukos gali dirbti ne ilgiau nei 6 valandas, o tai reiškia, kad jie be pietų, be poilsio 6 valandas nesustodami vairuoja.

„Jeigu vairuotojas „telpa“ į grafiką, tai jis turės 30 minučių pertrauką, tačiau jei dėl transporto kamščių ar kitų situacijų eisme nespėja pagal grafiką, tai net ir to pusvalandžio jis nebetenka. Mes deramės, kad vairuotojas bent po 5 darbo valandų galėtų turėti pietų pertrauką. Be to, vairuotojams sudaromas nepatogus darbo grafikas. Pavyzdžiui, iš ryto dirba keturias valandas, po to tiek pat laiko sėdi autobusų parke, nes gyvenantys kaimuose į namus negrįžta, ir vėl 17 val. pradeda darbą, o baigia 21–22 val. Tada pamiega penkias valandas ir vėl 5 val. ryto būna darbe“, – kalbėjo K. Krupavičienė.

Pasak Seimo narės Laimos Nagienės, aptartos darbo sąlygos šokiruoja, ypač kai yra kalbama apie moteris vairuotojas, kurioms reikia pertraukos dėl visiems suprantamų higienos dalykų.

„Šioje situacijoje kyla dar vienas aktualus klausimas – ką daro Socialinės apsaugos ir darbo ministerija? Kur yra jai pavaldi Valstybinė darbo inspekcija? Jos yra atsakingos už nustatytus darbo pažeidimus. Kodėl jos nevykdo savo funkcijų ir netiria šių atvejų, neužtikrina kontrolės?“ – klausimus minėtoms institucijoms kėlė L. Nagienė.

„Mes neturime kur nusiplauti rankas, neužtikrinamos higienos normos, nėra tualetų, poilsio kambario, kad vairuotojams nereikėtų sėdėti autobuse ir šalti 40 minučių, kai dabar yra 10 laipsnių šalčio. Mes neturime kur pasišildyti maisto, tenka jį valgyti šaltą. Vilniaus miesto savivaldybė ir VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius žadėjo, kad šiais metais turėsime 5 modulinius namelius, kuriuose galėsime pailsėti. Tačiau pažadai liko pažadais. O viešai jie deklaruoja, kad įrengs vienuolika, nors net tų penkių nepastatė“, – sakė susitikime dalyvavęs VVT vairuotojas Grigorijus Pliaskovskis.

Jo teigimu, bendrovės vadovybėje sprendimai priimami vienašališkai, visiškai neatsižvelgiant  į darbuotojų interesus ir lūkesčius, ignoruojama ir nenorima bendrauti, primetama sava pozicija, darbuotojų socialinės garantijos prastėja.

„Mes dvejus metus laukiame kolektyvinės sutarties pasirašymo. Pernai rudenį mes kelias savaites miegojome prie Vilniaus miesto savivaldybės palapinėse, kad meras R. Šimašius atkreiptų dėmesį. Tačiau jis per visą savo kadenciją nė karto neatėjo kalbėtis, išklausyti darbuotojų nuomonės. Dar praėjusiais metais daugiau kaip 600 vairuotojų norėjo stabdyti darbo sutartis, tačiau dėl šalyje įvestos nepaprastosios padėties ir pandemijos, mes negalėjome streikuoti, buvome įstumti į kampą, tad laukėme to momento, kai galėsime visiems viešai pasakyti, kad jau „užteks“ tyčiotis iš mūsų“, – kalbėjo G. Pliaskovskis.

Pasak VVT vairuotojo Žilvino Viršilo, darbuotojai neturi normalių dviejų poilsio dienų paeiliui, kurių metu būtų galima pabūti su šeima, susitvarkyti buitį ar tiesiog pailsėti.

„Numatyta, kad per 7 dienas darbuotojas turi penkias dienas dirbti, o dvi ilsėtis. Tai dabartinė įmonės valdžia tas poilsio dienas skaido – duoda vieną išeiginę, pavyzdžiui, sekmadienį, o kitą – trečiadienį. Tai per tą vieną parą belieka tik išsimiegoti ir nieko nebedaryti“, – kalbėjo Ž. Viršilas.

Jis tęsė, kad pagal seną tvarką, kai vairuotojai stovi kamščiuose ir tuo metu faktiškai dirba, už šį laiką būdavo sumokėta, tačiau dabar situacija pasikeitė į blogąją pusę.

„Gauname lapkričio mėnesio algalapį pagal naują tvarką ir matome, kad atima tą laiką, kai yra vėluojama 5 ar 10 minučių, neviršijus numatytos 30 min ribos, ir už jį nėra sumokama. Tačiau juk kamšiuose pačios transporto priemonės nevažiuoja, jų niekas nepalieka“, – teigė Ž. Viršilas.

Demokratų frakcija ir toliau ketina imtis iniciatyvos aiškintis streiko situaciją ir inicijuoti Seime atitinkamas įstatymo pataisas, kurios neblogintų streikuojančių darbuotojų padėties.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus viešojo transporto įspėjamasis streikas įvyks lapkričio 14-ąją
  2. Vilniuje – laikini eismo pokyčiai
  3. Vilniaus vairuotojams – poilsio nameliai
  4. Spalio 3 d. Vilniuje prasidės viešojo transporto streikas
  5. Nuo gruodžio 5 d. – VVT vairuotojų streikas
  6. Prasidėjo VVT vairuotojų streikas
  7. K. Krupavičienė: Už sukelto streiko pasekmes turi atsakyti jį sukėlę įmonės vadovai
  8. Kokiu greičiu važiuoja Vilniaus troleibusas ar autobusas?
  9. Prasidėjo mokytojų streikas
  10. Vasario 16-ąją Vilniaus viešasis transportas keleivius veš nemokamai
  11. Saugantis viruso plitimo stiprinamos apsaugos priemonės viešajame transporte
  12. Kai kurie autobusai ir troleibusai sostinėje važinės dažniau
  13. Sostinės viešuoju transportu galės naudotis daugiau norinčiųjų
  14. Vilnius patvirtino bendrąjį planą
  15. Vilniuje – 9-ios naujos autobusų kryptys

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Suoliukai | vilnius.lt nuotr.

Vilniuje atsiras tūkstantis naujų suoliukų

2023 03 25
Eglutės | vilnius.lt nuotr.

Šventinės eglutės sugrįš į Kalėdų mišką

2023 03 24
Laukiama pasiūlymų „Via Baltica“ projektams

Tvarkomas viadukas nuo Vilniaus į Trakus

2023 03 24
Vilniečio kortelė | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje diegiama nauja e. bilieto sistema

2023 03 24
Dronas | Alkas.lt nuotr.

Vilniaus padangėje – daugiau bepiločių

2023 03 23
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

KET galioja dviratininkams ir paspirtukininkams

2023 03 21
Mokykla | S. Žiūros nuotr.

Regitracija į mokyklas Vilniuje – iki gegužės 31

2023 03 20
Rodyti daugiau

Naujienos

Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Netradicinis knygos „Mokytojas“ pristatymas | Rengėjų nuotr.
Kultūra

Neįprastu būdu bus pristatyta knyga „Mokytojas“

2023 03 27
Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti | Lietuvos mokslų akademijos nuotr.
Lietuvoje

Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti

2023 03 27
Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku

2023 03 27
Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

D. Paužuolis – pasaulio čempionas! (nuotraukos)

2023 03 26
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.
Gamta ir žmogus

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • socialistas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Juozas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Romas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Juk apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kauniečiai sulauks kvietimų tirtis sveikatą
  • Prezidentas pasveikino naują LAT pirmininkę
  • Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje
  • M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

by Ditė Česėkaitė
2023 03 27
0
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir...

Skaityti toliau

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

by Ditė Česėkaitė
2023 03 26
0
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.

Vilniaus savivaldybė artėjantį želdinimo sezoną planuoja pasodinti apie 4 tūkst. medžių ir 40 tūkst. krūmų. Dar dešimtis tūkstančių medžių miestui...

Skaityti toliau

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

by Ditė Česėkaitė
2023 03 26
0
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • socialistas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Juozas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Romas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Juk apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • labai jau aptakiai surašyta apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
Kitas straipsnis
smurtas | Pixabay.com nuotr.

Smurto aukoms – daugiau galimybių

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai