Kazimieras Pyplys-Mažytis, Audronis (1923-01-21–1949-09-23) yra vienas iš trijų žymiausių Lietuvos laisvės kovotojų pasiuntinių į Vakarus.
Kaip ir jo bendražygiai – Jurgis Krikščiūnas-Rimvydas, Juozas Lukša-Mykolaitis, K. Pyplys buvo apdovanotas aukščiausiu Laisvės kovos sąjūdžio dalyvio koviniu žymeniu – Laisvės kovotojo karžygio garbės vardu.
Iš viso šis apdovanojimas tebuvo suteiktas aštuoniems Lietuvos partizanams.
Artėjant K. Pyplio-Mažyčio 100-osioms gimimo metinėms, ėmus plačiau domėtis šio laisvės kovotojo biografija, dėmesį patraukė toks biografijos faktas – jo portretą yra nutapęs žymus lietuvių išeivijos dailininkas Pranas Lapė.
Portreto kūrėjas ir vienas žymiausių Lietuvos laisvės kovotojų bendravo Stokholme, į kurį 1948 m. Lietuvos partizanų pasiuntiniai J. Lukša ir K. Pyplys slapta atvyko iš Gdansko, padedant Lenkijoje gyvenusiems lietuviams.
Vienuose šaltiniuose yra teigiama, jog Kazimiero Pyplio-Mažyčio portretas kabėjęs Vatikano Šventojo Petro bazilikos Vilniaus Aušros Vartų Gailestingumo Motinos koplyčioje (it. Mater Miseri cordiae) arba tiesiog Lietuvių koplyčioje (it. Capella Lituana), kuri buvo įrengta išeivių iš Lietuvos pastangomis.
Kitur tiesiog rašoma, kad šis paveikslas buvęs Šventojo Kazimiero koplyčioje Romoje.
Šiuo metu portretas yra saugomas Kaune, Vytauto Didžiojo karo muziejaus fonduose.
Kaip teigia muziejininkė Sibilė Plančiūnaitė, paveikslo apraše yra šie duomenys:
„Aut. Pranas Lapė, 1948 m. Drobė, aliejus, 61×38 cm. Portrete – jaunas vyras, banguotais plaukais, melsva apranga, šviesiais marškiniais, margu kaklaraiščiu iki krūtinės.
Veidu pasisukęs truputį į kairę, žvilgsnis nukreiptas kairėn. Ant portreto dešinės pusės dailininko parašas.
Ant nugarėlės įrašas:
„Pranas Lapė 1948 Lidingas Švedija K. Pyplys Partizanas“.
Muziejininkė taip pat atsiuntė ir aprašo papildymą – į muziejų [paveikslas] atkeliavo 2011 metais, greičiausiai buvo dovanotas, nes nėra nurodyti pirkimo duomenys ar kaina.“
Šiuos duomenis papildė K. Pyplio-Mažyčio dukterėčia Rima Karpavičienė, kuri papasakojo, kad dailininkas Pranas Lapė gyvendamas Vilniuje po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo šį dėdės portretą padovanojo jos mamai [K. Pyplio seseriai Onai] ir kurį laiką paveikslas buvęs sesers namuose.
Po kiek laiko mama nusprendusi brolio Kazimiero Pyplio-Mažyčio portretą padovanoti Vytauto Didžiojo karo muziejui.
Ji paklaususi dailininko Prano Lapės nuomonės, ar jis pritartų tokiam žingsniui.
Gavus autoriaus sutikimą, portretas buvo padovanotas karo muziejui.
Rima Karpavičienė paminėjo ir tai, jog mama jai minėjusi, kad tas portretas yra kabėjęs koplyčioje Romoje.