Antradienis, 14 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Keleivių vežėjai: padėtis keliuose negerėja

www.alkas.lt
2022-11-07 13:26:53
1
Kelias Vilnius - Utena | madeinvilnius.lt nuotr.

Kelias Vilnius - Utena | madeinvilnius.lt nuotr.

Beveik 40 proc. blogos būklės šalies kelių – Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) statistika, kurią kasdien patiria kiekvienas Lietuvos vairuotojas. Nors pastarasis rodiklis skelbtas 2020-aisiais, padėtis keliuose toliau prastėja. Kelių defektai mažina saugumą ir trukdo efektyviai dirbti, sako tarpmiestiniais Lietuvos maršrutais važiuojantys keleivių vežėjai. Draudikų teigimu, prasta kelių būklė atsiliepia  ir vairuotojų piniginei.

Remontuoja tik kritiniu atveju

Antanas Taparauskas, Rokiškio autobusų parko direktorius, Lietuvos kelių būklę vertina patenkinamai, tačiau atkreipia dėmesį į svarbius, tačiau jau pradėjusius byrėti kelius.

„Keliais nuo Svėdasų iki Žaliosios kaimo bei Vilnius–Utena mūsų bendrovės autobusai važiuoja dažniausiai ir tenka pastebėti, kad autobusus, vykstančius šiais ruožais, remontuojame dažniau, jie reikalauja ir didesnių laiko ir degalų sąnaudų. Taip ilgiau užtrunkama kelionėje, kyla keleivių nepasitenkinimas, kai autobusą pakrato per duobes ir kitus kelio nelygumus, – kalba jis. – Kituose keliuose padėtis nėra tokia bloga, tačiau akivaizdu, kad Lietuvos užmiesčio keliai labai dėvisi, prašosi remonto, o to nedarant, netrukus ims byrėti. Taip pat atkreipčiau dėmesį į žvyrkelių būklę – labai dažnai jie lieka pamiršti ir retai prižiūrimi, taip greitai susidaro vadinamosios kopėčios, kurios autobuso važiuoklei – tikras iššūkis.“

A. Taparauskui pritaria Antanas Trilupaitis, bendrovės „Toks“ Eismo skyriaus maršrutų specialistas.

„Važiuojame ne žvyrkeliais, bet asfaltuotais keliais, tačiau kelias Vilnius–Utena – tragiškas, o eismo juo nutraukti negalime. Magistraliniais keliais, tokiais kaip Vilnius–Klaipėda, Panevėžys ar Kaunas, skųstis negalime, tačiau problemų yra ir čia. Viena jų – provėžos, – sako jis. – Pasitaiko ir taip, kad remontuojant kelius ar šalikeles užpylus šviežia skalda, autobusų stiklai dūžta nuo išsprūdusių akmenukų, kenčia jų korpusai. Dar viena bėda – netvarkomos duobės, į kurias įvažiavus lūžta autobusų pakabos, o jas pakeisti nėra pigu. Akivaizdu, kad kai kurių kelių remontas atliekamas per vėlai, kai problemos jau įsisenėjusios.“

Anot jo, didelę įtaką vairuotojo ir keleivių saugumui taip pat daro žiemą nevalomi keliai: „Anksčiau prioritetine tvarka buvo valomi keliai, kuriais važiuoja reguliarus keleivinis transportas, dabar Kelių direkcija turi kitus prioritetus. Ypač sudėtinga Žemaitijoje, Plungės, Skuodo rajonuose. Dažna savivaldybė valo kelius iki savo rajono ribos, nors autobusams tenka kirsti ne vieną jų.“

Pastebi ir papildomų iššūkių

Keleivių vežėjai išskiria ir kitas, mažiau pastebimas, kelių problemas: apylankas, nes už važiavimą jomis patirtų nuostolių niekas nekompensuoja, kyla bėdų ir su remontuojamuose keliuose įrengtais šviesoforais – pasitaiko, kad remontas jau baigtas, o šviesoforas nenuimtas. Pasak jų, taip pat trūksta poilsio stotelių, kai kuriuose siauruose keliuose sunku atlikti manevrus.

„Maršrutiniai autobusai privalo laikytis grafikų, jų negalima keisti dėl kelių remonto, nes tai labai ilga ir sudėtinga procedūra, grafikus reikėtų derinti su Lietuvos transporto saugos administracija. Akivaizdu, kad regioninės kelių remonto organizacijos galėtų geriau organizuoti savo darbą“, – akcentuoja A. Trilupaitis.

Zenonas Buivydas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius, sako, kad Lietuvoje tikrai yra kelio ruožų, kurie apsunkina vežėjų darbą – ilgėja kelionės laikas, jais važiuodami vairuotojai labiau pavargsta, todėl nukenčia jų ir keleivių saugumas, greičiau dėvisi transportas. Taip pat atkreipia dėmesį ne tik į kelio dangos kokybę, bet ir į kitą infrastruktūrą – pavyzdžiui, į poilsio stotelių kokybę ir jų trūkumą. Vežėjai, pasak jo, susiduria ir su kelio gabaritų problema: „Yra daug vietų, kur atlikti manevrą nesukeliant rizikos kitiems eismo dalyviams ir sau paprasčiausiai nėra galimybių. Taip pat daug problemų kyla pervežant negabaritinius krovinius.“

Duobės keliuose – galvos skausmas ir draudikams

Kad Lietuvos kelių infrastruktūros situacija nėra gera, pastebi ir draudikai. Pasak jų, apie tai signalizuoja didėjantis žalų, kai transporto priemonė apgadinama dėl prastos kelio kokybės, skaičius.

„Per šių metų 9 mėnesius kasko žalų skaičius ir išmokėtos sumos, kai transporto priemonė apgadinama dėl duobės ar šulinio, yra didesnės nei per visus 2021-uosius. Šiais metais per sausio–rugsėjo mėnesius dėl duobių keliuose jau išmokėta beveik 253 tūkst. eurų (pernai – daugiau nei 204 tūkst. per visus metus). Tačiau reikia įvertinti ir tai, kad kasmet auga ir kasko draudimu apsidraudusių klientų skaičius, todėl natūralu, kad ir įvairių žalų skaičiai bei sumos didėja“, – sako Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius.

Kaip galimas problemos priežastis jis išskiria rugsėjį suintensyvėjantį eismą, lietingesnes dienas, kai duobes pamatyti yra sudėtingiau. Savo darbą, pasak jo, atlieka ir vasaros karščiai – dėl didelės temperatūros gali kisti kelio konstrukcijos, labiau apkrautuose keliuose atsiranda ne tik duobių, bet ir provėžų.

„Labai geras pavyzdys yra kelio Vilnius–Utena ruožas, kurio pagrindas – betoninis. Dėl didelių karščių betonas plečiasi, susidaro kalneliai. Atvėsus jis vėl susitraukia, bet ten, kur buvo pakilęs ar išsikraipęs, lieka skylės ir duobės“, – pabrėžia A. Juodeikis.

Pasak jo, viena didžiausių šalies kelių problemų – vis lopomi keliai, kurie po remonto darbų jau netarnauja kaip naujai nutiestas kelio ruožas, ir problemą ne sprendžia, o tik ją nukelia. Po pusės metų vėl atsiranda duobių, jos vėl taisomos. Eksperto teigimu, duobės tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nepavojingos, tačiau net ir nedidelė duobė gali atnešti kelių tūkstančių eurų nuostolį: „Pavyzdžiui, jei važiuojate greičiau ir įsirėžiate į aštresnį duobės kampą, gali tekti automobilio padangą išmesti. Taip pat įvažiavus į duobę dažnai nukenčia rėmo kraštas, ratlankiai, važiuoklė. Taigi, jei žmogus nėra apsidraudęs kasko, netikėtai gali tekti sumokėti nemažą sumą iš savo kišenės.“

Mažina tarptautinį konkurencingumą

Šarūno Frolenko, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovo, teigimu, valstybės finansavimas kelių remontui ir statybai jau beveik dešimtmetį mažėja, ir tai tiesiogiai jaučia patys eismo dalyviai – prastėjantys ir taip jau nemažai investicijų šiandien reikalaujantys šalies keliai pirmiausia mažina eismo ir vairuotojų saugumą. Pasak jo, nesiėmus spręsti situacijos, matysime tolesnę Lietuvos kelių degradaciją, kuri atsilieps ir valstybės reputacijai.

„Tokia kelių infrastruktūros problematika sukels virtinę neigiamų padarinių – ateityje smarkiai išaugs investicijų kelių remontui poreikis, prasta infrastruktūra nepadės pasiekti 0 žūčių keliuose vizijos ir sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos. Visa tai vienareikšmiškai didina ir reputacinės žalos riziką valstybei“, – akcentuoja jis.

Pasak Z. Buivydo, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus, kelių kokybe smarkiai atsiliekame nuo Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių: „Mus jau aplenkė ir Lenkija, kurios kelių infrastruktūra anksčiau kėlė tikrai daug problemų. Per dvidešimtmetį lietuviai šalyje yra nutiesę tik nedidelę dalį automagistralinių kelių, o Lenkijoje per tą patį laikotarpį tokių kelių atsiranda tūkstančiai kilometrų.“

Jis akcentuoja, kad visa tai mažina ir Lietuvos vežėjų konkurencingumą: „Prasta kelių kokybė reiškia dažnesnį transporto remontą, didesnes degalų sąnaudas, pasitaiko ir transporto priemonių apgadinimų eismo įvykiuose, kurie kyla dėl kelio dangos defektų. Visa tai išaugina vežėjų sąnaudas ir sumažina mūsų konkurencingumą tarptautinėje pervežimų rinkoje. Jeigu neskirsime daugiau dėmesio kelių infrastruktūrai, transporto sektoriui tai gali atsiliepti skaudžiai, nes jis yra ypač svarbi strateginė Lietuvos ūkio šaka, sudaranti apie 13 proc. šalies BVP. Lietuva pagal transporto ir saugojimo sektoriaus indėlį į BVP pirmauja visoje Europos Sąjungoje ir beveik 2,6 karto viršija ES vidurkį.“

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Keleivių vežėjai ragina atsisakyti reformos
  2. Keleivių vežėjai sako negalėsiantys užtikrinti, kad visi keleiviai turėtų Galimybių pasą
  3. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  4. Savaitgalį keliuose laukia lijundra ir plikledis
  5. Sukčiai darbuojasi ir keliuose
  6. Dėmesio – keliuose sukčiai!
  7. Sukčiai keliuose tampa vis įžūlesni
  8. Vežėjai žada sklandžias siuntų keliones
  9. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  10. Eismo sąlygos keliuose itin sudėtingos
  11. Žiema dar nesibaigė: keliuose budrumas – būtinas
  12. Duobės keliuose neša vis didesnius nuostolius
  13. Autobusai dar vyksta į Baltarusiją, vežėjai stebi padėtį
  14. Žemės ūkio technika keliuose: papildomas pavojus?
  15. Pavojų keliuose gyvūnai gali kelti visus metus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Verslo žiniose: says:
    4 mėnesiai ago

    • Ne visos pamokos išmoktos
    − vz.lt/izvalgos/2022/11/07/ne-visos-pamokos-ismoktos?utm_source=nl&utm_medium=email&utm_campaign=naujienlaiskis-bendras
    • 3 didžiausios investuotojų klaidos recesijos metu
    − manopinigai.vz.lt/investavimas/3-didziausios-investuotoju-klaidos-recesijos-metu/?utm_source=vz.lt&utm_medium=article
    • Taivanas ruošia dar dvi didesnes investicijas į lietuviškas įmones
    − vz.lt/inovacijos/2022/11/07/taivanas-ruosia-dar-dvi-dideles-investicijas-i-lietuviskas-imones#ixzz7jzmVjRnH
    • Volstritas kalba: piešiami pasaulinės hiperinfliacijos ir visuomenės žlugimo scenarijai
    − vz.lt/rinkos/2022/11/06/volstritas-kalba-piesiami-pasaulines-hiperinfliacijos-ir-visuomenes-zlugimo-scenarijai#ixzz7jzmkQnZL

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės | LRT nuotr.

Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės

2023 03 14
Kovo 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo Kovo 11-osios Akto salėje vyko LR Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto organizuota  konferencija - „Komunistinė ideologija ir jos praktika vakar ir šiandien. Lietuvos sovietinės okupacijos istorinis, moralinis ir teisinis įvertinimas“.

Konferencija „Komunistinė ideologija ir jos praktika vakar ir šiandien“

2023 03 13
Ukrainos gynėjai | .facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Zelenskis ruošiasi Rusiją pervadinti į Maskoviją

2023 03 13
Internetas | Shutterstock nuotr.

Rusiškiems kanalams – daugiau ribojimų

2023 03 13
Koronavirusas, tyrimai | sam.lt nuotr.

Mokslininkai tirs gyventojų imunitetą

2023 03 13
Brandos egzaminai | smm.lt nuotr.

Abiturientams – paskutinės apsisprendimo dienos

2023 03 13
parodos „Ukraina: nenugalimos tautos dvasiniai lobiai“ atidarymas | Rengėjų nuotr.

Atidaryta paroda apie Ukrainą

2023 03 13
Antanas Terleckas tremtyje Omsukčiane. Magadano sr., 1983 m. birželis | genocid.lt nuotr.

A. Terleckas. Už Nepriklausomą Lietuvą

2023 03 13
Filosofui V. Bartninkui įteikta Valstybės Nepriklausomybės stipendija | JP.lt nuotr.

Filosofui V. Bartninkui įteikta Valstybės Nepriklausomybės stipendija

2023 03 13
Jauniesiems Vilniaus garsintojams išdalinti Mažųjų Kristoforų apdovanojimai | vilnius.lt nuotr.

Išdalinti Mažųjų Kristoforų apdovanojimai

2023 03 13
Rodyti daugiau

Naujienos

Aleksandro Stulginskio žvaigždė | lrs.lt nuotr.
Kultūra

A. Stulginskio žvaigždę – siūloma skirti Č. Juršėnui ir Ukrainos Aukščiausiosios Rados Pirmininkui R. Stefančukui

2023 03 14
Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės | LRT nuotr.
Etninė kultūra

Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės

2023 03 14
Ignas Vėgėlė | asmeninė nuotr.
Žiniasklaida

I. Vėgėlė. Šiandien persekiojami drąsūs, rytoj išmuš valanda tiems, kurie tyli ir nesikiša

2023 03 13
Ukrainos gynėjai | .facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Zelenskis ruošiasi Rusiją pervadinti į Maskoviją

2023 03 13
„Luminor“ bankas | luminor.lt nuotr.
Lietuvoje

„Luminor“: vėl daugėja sukčiavimo atvejų

2023 03 13
Internetas | Shutterstock nuotr.
Lietuvoje

Rusiškiems kanalams – daugiau ribojimų

2023 03 13
Rinkimai | vrk.lt nuotr.
Lietuvoje

Rinkimuose aktyviausi – 65-74 m. žmonės

2023 03 13
Koronavirusas, tyrimai | sam.lt nuotr.
Lietuvoje

Mokslininkai tirs gyventojų imunitetą

2023 03 13
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • juras rimgaudui apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
  • Bartas apie Zelenskis ruošiasi Rusiją pervadinti į Maskoviją
  • labai galimai apie Kovo 11-osios patriotinės eitynės 2023
  • ve gelei apie I. Vėgėlė. Šiandien persekiojami drąsūs, rytoj išmuš valanda tiems, kurie tyli ir nesikiša

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Stulginskio žvaigždę – siūloma skirti Č. Juršėnui ir Ukrainos Aukščiausiosios Rados Pirmininkui R. Stefančukui
  • Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės
  • Konferencija „Komunistinė ideologija ir jos praktika vakar ir šiandien“
  • I. Vėgėlė. Šiandien persekiojami drąsūs, rytoj išmuš valanda tiems, kurie tyli ir nesikiša
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės

by Kristina Aleknaitė
2023 03 14
0
Kovo 11-ąją Frankfurte skambėjo lietuviškos sutartinės | LRT nuotr.

Kovo 11-ąją Senojoje Frankfurto operoje gausiai susirinkusiems klausytojams koncertavo sutartinių giedotojų grupė „Trys keturiose“: Daiva Račiūnaitė-Vyčinienė (grupės įkūrėja ir vadovė,...

Skaityti toliau

Konferencija „Komunistinė ideologija ir jos praktika vakar ir šiandien“

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 13
0
Kovo 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo Kovo 11-osios Akto salėje vyko LR Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto organizuota  konferencija - „Komunistinė ideologija ir jos praktika vakar ir šiandien. Lietuvos sovietinės okupacijos istorinis, moralinis ir teisinis įvertinimas“.

Kovo 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo Kovo 11-osios Akto salėje vyko LR Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto organizuota  konferencija...

Skaityti toliau

Zelenskis ruošiasi Rusiją pervadinti į Maskoviją

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 13
1
Ukrainos gynėjai | .facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Dėl karo eigos ir jo pabaigos scenarijaus didėja nesutarimai tarp Kijevo ir Vašingtono. Baltieji rūmai esą norėtų, kad Ukraina koncentruotų...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • juras rimgaudui apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
  • Bartas apie Zelenskis ruošiasi Rusiją pervadinti į Maskoviją
  • labai galimai apie Kovo 11-osios patriotinės eitynės 2023
  • ve gelei apie I. Vėgėlė. Šiandien persekiojami drąsūs, rytoj išmuš valanda tiems, kurie tyli ir nesikiša
  • P.Skutas apie Kovo 11-osios patriotinės eitynės 2023
Kitas straipsnis
A. Bilotaitė lankosi pasienyje su Rusija | vrm.lrv.lt nuotr.

Pasienyje su Rusija grėsmėms pasirengta

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai