Ketvirtadienis, 30 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kuo gali baigtis remontas „garažiukuose“?

www.alkas.lt
2022-09-02 13:54:18
0
Visuomenė kviečiama išsakyti nuomonę apie autoservisų veiklą

Autoservisas | am.lrv.lt nuotr.

       

Įvairūs gedimai ir trūkstamos detalės – autorizuotų automobilių servisų darbuotojams tenka pasukti galvą, kaip sutaisyti automobilius, pabuvojusius taip vadinamuose „garažiukuose“. Ką po jų tenka remontuoti ir dėl kokių priežasčių patariama vengti neoficialių servisų, atsako „Moller Auto“ atstovaujamų „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.

 „Autorizuotuose Lietuvos „Volkswagen“ ir „Audi“ servisuose darbuotojams dažnai tenka susidurti su perdaryta išmetimo sistema – pašalinamos ekologinės sistemos. Neautorizuoti servisai neretai bando eliminuoti dalis, reikalaujančias brangaus remonto. Vėliau mechanikams sunku net atsekti, kas buvo perdaryta. Dar vienas bandymas sumažinti kaštus – įdedamos kitų automobilių naudotos dalys. Yra ir panašių dalių, tačiau daug elektrinių mazgų tik iš išorės atrodo vienodi, bet iš tikrųjų yra labai skirtingi“, – komentuoja servisų atstovai.

 Po apsilankymų vadinamuosiuose „garažiukuose“ autorizuotų servisų darbuotojams tenka remontuoti elektros grandines ir valdymo blokus, taip pat variklius ir pavarų dėžes.

„Dažniausiai oficialius servisus aplenkia automobilių su vidaus degimo varikliais savininkai, ši tendencija kol kas negalioja elektromobilių vairuotojams“, – pastebi ekspertai.

 Lietuvoje – „garažiukų“ tinklas plačiausias

 Palyginti su kitomis Baltijos šalimis Lietuvoje daugiausiai naudojamasi neautorizuotais servisais, mat jų tinklas čia yra pats didžiausias. Tokio plataus tinklo neturi Latvija ir juolab Estija.

„Istoriškai susiklostė, kad automobilizmo verslas anksčiausiai prasidėjo ir labiausiai išsiplėtė Lietuvoje. Tam tikruose neautorizuotuose servisuose dirba tikrai labai profesionalūs technikai ar mechanikai, o kartais ir diagnostikai, tačiau jie neturi tokių pačių galimybių bei instrukcijų kaip oficialių servisų darbuotojai“, – sako servisų atstovai.

Vienas esminių skirtumų tarp autorizuotų servisų ir „garažiukų“ – pirmuosiuose laikomasi visų įstatymų, atliekos rūšiuojamos ir utilizuojamos tinkamai. Tuo tarpu neautorizuotose centruose to nėra – tokiu būdu sumažinami remonto kaštai, tačiau padaroma žalai aplinkosaugai.

„Reikėtų nepamiršti ir 2 metų garantijos originalioms detalėms, kurią suteikia autorizuotas servisas. O kur dar mobilumo garantija – pagalba neužvedant automobilio, degalų privežimas, padangos pripūtimas, iki kito techninio aptarnavimo suteikiamas nemokamas automobilio transportavimas gedimo atveju. Tuo metu paslaugos neautorizuotose centruose apsiriboja filtrų, detalių ar tepalų keitimą, o išriedėjus iš tokio serviso – jokių garantijų“, – aiškina ekspertai.

 Dirbtiniai išpučiamos kainos

 Visi autorizuoti centrai tam tikros paslaugos kainą skaičiuoja pagal gamintojo numatytą normą. Jei užtrunkama 5 val., o gamintojo nurodyta 4 val. – klientas moka tik už 4 val.

„Tuo tarpu visi neautorizuoti centrai traktuoja, kad jų valandinis įkainis yra mažesnis, todėl jie neretai išpučia kainą pasakydami klientui, kad remontas, pavyzdžiui, užtruko 10 val. Rezultatas – klientas už paslaugą sumoka daugiau tokiame servise nei autorizuotame“, – tikina „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.

Jie tęsia sakydami, kad priežastis vykti į neoficialų servisą yra būtent kaina, todėl paradoksalu, kai tokių servisų „remontą“ tenka tvarkyti autorizuotoms atstovybėms ir galiausiai už viską sumokėti dvigubai, kadangi klientui tenka susimokėti du kartus: vieną kartą už netinkamą darbą „garažiuke“, o vėliau – už šių klaidų taisymą autorizuotame centre.

„Kas dar skatina vykti į neautorizuotus servisus? Nežinojimas, kas yra originali detalė ir kuo ji skiriasi nuo ne originalios. Taip pat žinių trūkumas, kokios priežiūros reikia automobiliui, kad būtų išvengta didesnių nuostolių ateityje ar net nelaimių“, – kalba ekspertai.

 Dirba kaip išmano

 Dažnu atveju neautorizuoti centrai dirba su skirtingų markių automobiliais, nors automobiliai skiriasi vieni nuo kitų tiek technologine, tiek sandaros prasme. Ne kiekvienas meistras gali vieną dieną remontuoti „Volkswagen“, o kitą – „Peugeot“. Dėl to ir atsiranda tam tikros klaidos.

„Gal netinkama jėga priveržti varžtai, gal dėl netinkamos remonto eigos ar aprašymo neturėjimo sugadinamos aplinkui esančios detalės. Pvz., reikia pakeisti rato guolį, o sugadinamas ABS daviklis, reikia pakeisti lemputę salone – sulaužoma apdaila. Per nežinojimą pridaroma klaidų. Gamintojų aprašymus turinčios autorizuotos atstovybės klaidų išvengia, o klientas greičiau atgauna automobilį“, – pažymi servisų atstovai.

Jie reziumuoja sakydami, kad neoficialių servisų darbuotojai linkę remontuoti savo nuožiūra, kai autorizuotos atstovybės dirba griežtai pagal gamintojo aprašą.

„Dėl aprašo neturėjimo ir kyla pavojai. Gali automobilyje varžtas atsisukti. Kiekvienas laidas, ypač elektromobilyje, yra itin svarbus, jų kirpti ar sujungti bet kaip negalima. Gal staiga nieko nenutiks, bet po to ten atsiras korozija, kuri gali sukelti gaisrą. Dar baisiau, kai užsiuvamos ir atgal sudedamos sprogusios saugos pagalvės, nors visi gamintojai nurodo jas išmesti. Tada ir atsiranda istorijos apie automobilius, kuriuose pagalvės nesuveikė avarijos metu“, – pasakoja ekspertai.

Pagal automobilio ridą gamintojo aprašyme sužymėta, kokius transporto priemonės mazgus patikrinti techninės apžiūros metu.

„Kartais būna net 30 punktų – patikrink, išvalyk, sutepk. Pavyzdžiui, jeigu mechanikas nepravalo stoglangio drenažo patikros metu, kaupiasi ir bėga vanduo, kuris galiausiai užpila elektronikos blokus. Vairuotojas tikrai pats nežino, kad tai iš viso reikia daryti. Paprasta, bet to nepadarius, nuostoliai labai dideli. Po to būna labai sunku atsekti įvykių seką, kodėl įvyko toks gedimas“, – pavyzdį įvardija servisų atstovai.

Anot jų, kiekvienas automobilio savininkas savarankiškai gali pasitikrinti nebent alyvos lygį, prisipūsti ar pasikeisti padangą. Daugiau nieko daryti nerekomenduotina, ypač elektromobilių savininkams. To priežastis – automobiliuose augančios elektronikos kiekis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  2. Kokius automobilio gedimus gali išduoti sklindantys garsai?
  3. Kelių direkcija: saugos diržas gali išgelbėti gyvybę
  4. Netinkamų padangų žalą gali tekti atlyginti patiems
  5. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  6. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  7. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  8. 4 nepopuliarūs daiktai, kurie gali būti itin naudingi vairuotojams žiemą
  9. Žvėrys kelią gali pastoti ir didmiesčių gatvėse
  10. Ką patikrinti automobilyje, kad techninė apžiūra pavyktų iš pirmo karto?
  11. Pats laikas suskubti ruošti automobilį žiemai
  12. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  13. Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos greičio matuoklių
  14. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  15. Vairuotojams prasideda žiemos sezonas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pasienis
Lietuvoje

Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui

2025 10 29
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

2025 10 29
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Mokyklos privalės nusistatyti mobiliųjų telefonų naudojimo taisykles

2025 10 29
Būstas
Lietuvoje

Teikiamas trijų įstatymų paketas, palengvinsiantis būsto įsigijimą jaunimui

2025 10 29
Vėlinės
Gamta ir žmogus

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Kelio darbai
Lietuvoje

Ruošiamasi kelio Klaipėda–Radailiai–Kretinga atnaujinimui

2025 10 29
Savivaldybių aplinkosaugos reitingas
Gamta ir ekologija

Žaliausias Lietuvos miestas – Alytus

2025 10 29
Telefonas
Gamta ir žmogus

„Telia“: Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams

2025 10 29

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • +++ apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • +++ apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į ką atsižvelgti renkantis padangas traktoriui?
  • Bėgimo takelis namuose: sveikata, disciplina ir vidinė ramybė
  • Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

Kiti Straipsniai

Vėlinės

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Eismas

Per šias Vėlines numatomas dar gausesnis eismas keliuose

2025 10 27
Automobilis

Svarbiausi dalykai renkantis naują automobilį

2025 10 25
Žiurkės

Graužikai ir paukščiai: kaip apsaugoti automobilius nuo šių svečių

2025 10 25
Eismas, perėja

Rugsėjį – rekordinis vaikų nelaimių skaičius

2025 10 22
Padangos

Kokias padangas rinktis elektromobiliui?

2025 10 18
Kelias žiema

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Automobilis

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

2025 10 12
Kelio ženklas – gyvūnai

Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

2025 10 12
Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • +++ apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • +++ apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai

Žinių erdvės stiprinimui – 0,5 milijono eurų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai