Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kuo gali baigtis remontas „garažiukuose“?

www.alkas.lt
2022-09-02 13:54:18
0
Visuomenė kviečiama išsakyti nuomonę apie autoservisų veiklą

Autoservisas | am.lrv.lt nuotr.

Įvairūs gedimai ir trūkstamos detalės – autorizuotų automobilių servisų darbuotojams tenka pasukti galvą, kaip sutaisyti automobilius, pabuvojusius taip vadinamuose „garažiukuose“. Ką po jų tenka remontuoti ir dėl kokių priežasčių patariama vengti neoficialių servisų, atsako „Moller Auto“ atstovaujamų „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.

 „Autorizuotuose Lietuvos „Volkswagen“ ir „Audi“ servisuose darbuotojams dažnai tenka susidurti su perdaryta išmetimo sistema – pašalinamos ekologinės sistemos. Neautorizuoti servisai neretai bando eliminuoti dalis, reikalaujančias brangaus remonto. Vėliau mechanikams sunku net atsekti, kas buvo perdaryta. Dar vienas bandymas sumažinti kaštus – įdedamos kitų automobilių naudotos dalys. Yra ir panašių dalių, tačiau daug elektrinių mazgų tik iš išorės atrodo vienodi, bet iš tikrųjų yra labai skirtingi“, – komentuoja servisų atstovai.

 Po apsilankymų vadinamuosiuose „garažiukuose“ autorizuotų servisų darbuotojams tenka remontuoti elektros grandines ir valdymo blokus, taip pat variklius ir pavarų dėžes.

„Dažniausiai oficialius servisus aplenkia automobilių su vidaus degimo varikliais savininkai, ši tendencija kol kas negalioja elektromobilių vairuotojams“, – pastebi ekspertai.

 Lietuvoje – „garažiukų“ tinklas plačiausias

 Palyginti su kitomis Baltijos šalimis Lietuvoje daugiausiai naudojamasi neautorizuotais servisais, mat jų tinklas čia yra pats didžiausias. Tokio plataus tinklo neturi Latvija ir juolab Estija.

„Istoriškai susiklostė, kad automobilizmo verslas anksčiausiai prasidėjo ir labiausiai išsiplėtė Lietuvoje. Tam tikruose neautorizuotuose servisuose dirba tikrai labai profesionalūs technikai ar mechanikai, o kartais ir diagnostikai, tačiau jie neturi tokių pačių galimybių bei instrukcijų kaip oficialių servisų darbuotojai“, – sako servisų atstovai.

Vienas esminių skirtumų tarp autorizuotų servisų ir „garažiukų“ – pirmuosiuose laikomasi visų įstatymų, atliekos rūšiuojamos ir utilizuojamos tinkamai. Tuo tarpu neautorizuotose centruose to nėra – tokiu būdu sumažinami remonto kaštai, tačiau padaroma žalai aplinkosaugai.

„Reikėtų nepamiršti ir 2 metų garantijos originalioms detalėms, kurią suteikia autorizuotas servisas. O kur dar mobilumo garantija – pagalba neužvedant automobilio, degalų privežimas, padangos pripūtimas, iki kito techninio aptarnavimo suteikiamas nemokamas automobilio transportavimas gedimo atveju. Tuo metu paslaugos neautorizuotose centruose apsiriboja filtrų, detalių ar tepalų keitimą, o išriedėjus iš tokio serviso – jokių garantijų“, – aiškina ekspertai.

 Dirbtiniai išpučiamos kainos

 Visi autorizuoti centrai tam tikros paslaugos kainą skaičiuoja pagal gamintojo numatytą normą. Jei užtrunkama 5 val., o gamintojo nurodyta 4 val. – klientas moka tik už 4 val.

„Tuo tarpu visi neautorizuoti centrai traktuoja, kad jų valandinis įkainis yra mažesnis, todėl jie neretai išpučia kainą pasakydami klientui, kad remontas, pavyzdžiui, užtruko 10 val. Rezultatas – klientas už paslaugą sumoka daugiau tokiame servise nei autorizuotame“, – tikina „Volkswagen“ ir „Audi“ servisų atstovai.

Jie tęsia sakydami, kad priežastis vykti į neoficialų servisą yra būtent kaina, todėl paradoksalu, kai tokių servisų „remontą“ tenka tvarkyti autorizuotoms atstovybėms ir galiausiai už viską sumokėti dvigubai, kadangi klientui tenka susimokėti du kartus: vieną kartą už netinkamą darbą „garažiuke“, o vėliau – už šių klaidų taisymą autorizuotame centre.

„Kas dar skatina vykti į neautorizuotus servisus? Nežinojimas, kas yra originali detalė ir kuo ji skiriasi nuo ne originalios. Taip pat žinių trūkumas, kokios priežiūros reikia automobiliui, kad būtų išvengta didesnių nuostolių ateityje ar net nelaimių“, – kalba ekspertai.

 Dirba kaip išmano

 Dažnu atveju neautorizuoti centrai dirba su skirtingų markių automobiliais, nors automobiliai skiriasi vieni nuo kitų tiek technologine, tiek sandaros prasme. Ne kiekvienas meistras gali vieną dieną remontuoti „Volkswagen“, o kitą – „Peugeot“. Dėl to ir atsiranda tam tikros klaidos.

„Gal netinkama jėga priveržti varžtai, gal dėl netinkamos remonto eigos ar aprašymo neturėjimo sugadinamos aplinkui esančios detalės. Pvz., reikia pakeisti rato guolį, o sugadinamas ABS daviklis, reikia pakeisti lemputę salone – sulaužoma apdaila. Per nežinojimą pridaroma klaidų. Gamintojų aprašymus turinčios autorizuotos atstovybės klaidų išvengia, o klientas greičiau atgauna automobilį“, – pažymi servisų atstovai.

Jie reziumuoja sakydami, kad neoficialių servisų darbuotojai linkę remontuoti savo nuožiūra, kai autorizuotos atstovybės dirba griežtai pagal gamintojo aprašą.

„Dėl aprašo neturėjimo ir kyla pavojai. Gali automobilyje varžtas atsisukti. Kiekvienas laidas, ypač elektromobilyje, yra itin svarbus, jų kirpti ar sujungti bet kaip negalima. Gal staiga nieko nenutiks, bet po to ten atsiras korozija, kuri gali sukelti gaisrą. Dar baisiau, kai užsiuvamos ir atgal sudedamos sprogusios saugos pagalvės, nors visi gamintojai nurodo jas išmesti. Tada ir atsiranda istorijos apie automobilius, kuriuose pagalvės nesuveikė avarijos metu“, – pasakoja ekspertai.

Pagal automobilio ridą gamintojo aprašyme sužymėta, kokius transporto priemonės mazgus patikrinti techninės apžiūros metu.

„Kartais būna net 30 punktų – patikrink, išvalyk, sutepk. Pavyzdžiui, jeigu mechanikas nepravalo stoglangio drenažo patikros metu, kaupiasi ir bėga vanduo, kuris galiausiai užpila elektronikos blokus. Vairuotojas tikrai pats nežino, kad tai iš viso reikia daryti. Paprasta, bet to nepadarius, nuostoliai labai dideli. Po to būna labai sunku atsekti įvykių seką, kodėl įvyko toks gedimas“, – pavyzdį įvardija servisų atstovai.

Anot jų, kiekvienas automobilio savininkas savarankiškai gali pasitikrinti nebent alyvos lygį, prisipūsti ar pasikeisti padangą. Daugiau nieko daryti nerekomenduotina, ypač elektromobilių savininkams. To priežastis – automobiliuose augančios elektronikos kiekis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  2. Kokius automobilio gedimus gali išduoti sklindantys garsai?
  3. Kelių direkcija: saugos diržas gali išgelbėti gyvybę
  4. Netinkamų padangų žalą gali tekti atlyginti patiems
  5. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  6. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  7. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  8. 4 nepopuliarūs daiktai, kurie gali būti itin naudingi vairuotojams žiemą
  9. Žvėrys kelią gali pastoti ir didmiesčių gatvėse
  10. Ką patikrinti automobilyje, kad techninė apžiūra pavyktų iš pirmo karto?
  11. Pats laikas suskubti ruošti automobilį žiemai
  12. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  13. Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos greičio matuoklių
  14. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  15. Vairuotojams prasideda žiemos sezonas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“
  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais
  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas

Kiti Straipsniai

Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Automobilis

Naujų automobilių skaičius Lietuvoje šoktelėjo net 35 proc.

2025 05 25
Klaipėda

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23
Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.

Vairuotojams – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

2025 05 23
Policija

Išskirtinis pareignų dėmesys – dviračiams eismo dalyviams

2025 05 20
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“
  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai | Pixabay nuotr.

Žinių erdvės stiprinimui – 0,5 milijono eurų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai