Vasario mėnesį Lietuvos oro uostuose ir toliau stebimas nuoseklus keleivių ir skrydžių srauto augimas bei augantys pervežamų krovinių kiekiai.
Šiemet vasarį visuose trijuose oro uostuose aptarnauta daugiau nei 250 tūkst. keleivių, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu skrido vos 38 tūkst. 2022 metų vasario keleivių srautas oro uostuose siekia daugiau nei 60 proc. to skaičiaus, kuris buvo fiksuojamas prieš pandemiją (2019 metais).
Šių metų vasarį aptarnauta daugiau nei 3 tūkst. skrydžių, pernai – 1 174, šių metų vasario skrydžių skaičius sudaro daugiau nei 70 proc. to skrydžių srauto, kuris buvo 2019 metais tuo pačiu metu.
Sparčiausias aviacijos rodiklių atsigavimas stebimas Kauno oro uoste – čia keleivių srautas pasiekė 80 proc. priešpandeminio lygio, o skrydžių skaičius jau priartėjo prie visiško atsistatymo (96 proc.).
Pernai vasarį per Kauno oro uostą keliavo 4 tūkst keleivių, šiemet – daugiau nei 60 tūkst. Pasak aviacijos ekspertų, palyginus su praėjusių metų duomenimis, Palangos oro uoste keleivių skaičius vasarį išaugo daugiau nei 7 kartus, Vilniaus – beveik 5 kartus.
Šių metų vasarį Lietuvos oro uostai siūlė ir tris kartus daugiau krypčių – 67. Pernai tuo pačiu metu keleiviams buvo siūlomos 22 kryptys. 2019 metais buvo vykdomos 85 tiesioginės skrydžių kryptys.
Pergabenamų krovinių kiekis šį vasarį lenkė ir rekordiniais laikomus 2019 metus. 2022 metų vasarį per Lietuvos oro uostus pergabenta 1,5 tūkst. tonų krovinių (lyginant su 2021 m. +1 proc., 2019 m. +30 proc.)
Lietuvos oro uostų atstovai primena, kad kovo pabaigoje oficialiai prasideda aviacijos vasaros sezonas, kai kurios oro bendrovės jau tam ruošiasi, atnaujinamos arba startuoja naujos kryptys.
Nutraukti tiesioginiai maršrutai į Ukrainą, mūsų skaičiavimais, sumažins bendrus keleivių skaičius apie 2 procentais“, – teigė Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.
Bet kam tai įdomu? SM? Kam dar? O kiek autobusais pervežta, traukiniais, taksi, troleibusais, tramvajais, laivais Lietuvos upėmis ir upeliais kodėl nepranešama?