Šeštadienis, 21 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Naujienos Lietuvoje

Lietuva prašo paramos „Rail Balticos“ statyboms

www.alkas.lt
2022 01 24 15:14
3
Traukinys | litrail.lt

Traukinys | litrail.lt

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“.

Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų.

ES institucijų sprendimo dėl finansavimo iš 2021–2027 m. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF) pagal pateiktas paraiškas patvirtinimo laukiama 2022 m. pirmąjį pusmetį, finansavimo sutarčių sudarymo – antroje šių metų pusėje.

„Rail Baltica“ yra visai Europos Sąjungai ir jos transporto tinklui itin svarbus infrastruktūros plėtros projektas. Lietuvoje jau atlikta daug reikšmingų darbų – pernai Kauno intermodalinis terminalas sujungtas su ES geležinkelių sistema, ruožo Vilnius–Kaunas sprendinių pasirinkimo etapas juda į pabaigą.

Pakankamas ir laiku gautas finansavimas yra esminė sąlyga norint išlaikyti projekto pagreitį,  pasiekti visus užsibrėžtus tikslus pagal numatytus terminus ir pradėti statybas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Šiuo metu Lietuvoje intensyviai ruošiamasi nutiesti europinį geležinkelį nuo Kauno link Latvijos sienos. Šioje atkarpoje jau baigtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, paskelbti rangos konkursai dėl beveik 29 km geležinkelio infrastruktūros Jonavos rajone: sankasai, inžineriniams statiniams įrengti ir jungiamiesiems automobilių keliams nutiesti.

Be to, vyksta viešųjų pirkimų procedūros dėl Panevėžio geležinkelio mazgo, šio ruožo regioninių stočių teritorijų planavimo ir poveikio aplinkai vertinimo paslaugų įsigijimo.

Planuojama, kad atliekant darbus, bus nutiestas vienas ilgiausių, 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltų Baltijos šalyse. Naujuoju „Rail Balticos“ geležinkeliu važiuosiančių traukinių projektinis greitis sieks iki 249 km/h, tad tiesiant geležinkelį ypač daug dėmesio skiriama saugumui. Visą geležinkelį juos apsauginė tvora, pėstiesiems bei gyvūnams bus įrengtos perėjos, pralaidos, žalieji tiltai, o automobiliams numatytos tik dviaukštės pervažos – viadukai, tuneliai.

ES finansavimo taip pat prašoma atkarpų Vilnius–Kaunas ir Kauno mazgas–Lietuvos ir Lenkijos siena projektavimo bei žemės koridoriaus, reikalingo geležinkeliui tiesti, suformavimo procedūroms, „Rail Balticos“ geležinkelio elektrifikavimo sistemai projektuoti ir pirkti.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Balticos“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną, Vilnių ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  2. 2021–2027 Lietuva gaus bemaž dvigubai daugiau ES paramos, nei 2014–2020 metais
  3. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai
  4. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  5. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  6. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  7. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  8. P. Auštrevičius ragina Vyriausybę imtis skubių sprendimų dėl „Rail Baltica“
  9. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  10. „Rail Baltica“ ieško rangovo ilgiausio Baltijos valstybėse geležinkelio tilto statybai
  11. ES paramos milijonai – kaip į balą
  12. Vakarai jau atsikando migrantų, Lietuva jų tebelaukia
  13. Lietuvą pasiekė EK parama migracijai valdyti
  14. Į Lietuvą atvyks Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacijos vadovas
  15. Lietuva pasisako už kuo platesnį išmaniųjų sprendimų pritaikymą ES išorės sienų kontrolei
  16. Lietuva pasirengusi padėti Rytų Ukrainos regionams
  17. Lietuva, Latvija ir Estija pasisako už atsakingą perėjimą prie žaliosios ekonomikos
  18. Ar Lietuva irgi turėtų blokuoti rusišką tranzitą?
  19. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  20. Jau kitais metais Varšuvą pasieksime traukiniu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Pajūrietis says:
    4 mėn. ago

    Pritariu papildomam finansavimui. Tiesa, kiek metų tiesimas vyksta? Kiek jau įsisavinta? Dėl ko reiks lipti į traukinį, jei pabaigs, kuo netikiu? Dėl Varšuvos ar Rygos turgų? Bet juk turime Gariūnus, kiek ten susirenka darančiųjų dešinį posūkį!

    Atsakyti
  2. Kažin says:
    4 mėn. ago

    Dėl “Rail Baltica” reikalinga keisti politiką ir patį projektą iš esmės. Antai, “Rail Baltica” linija nuo Kauno iki Lenkijos sieną, regis, yra paleista jau prieš 7-erius metus, į ją sukišta per 365 mln. eurų ES ir pačios valstybės uždirbtų lėšų, dar per 40 mln. jų išleista šio geležinkelio linijai nuo Kauno stoties iki nežinia kam reikalingo vadinamo centrinio krovinių terminalo Palemone. Kam reikalingas centrinis terminalas, kai geležinkelis eina per visą šalies teritoriją? Taip “Rail Baltica” geležinkeliui ir terminalui tapo išleista arti pusės milijardo, nors tuo geležinkeliu per tuos 7 metus galima sakyti nei buvo kur važiuoti, nei ką vežti. O apie Lietuvos valdžių atsakomybės kėlimą už be naudos išleistas lėšas, viešai, žiniasklaidoje ar partijų uždaviniuose taip pat neteko girdėti.
    Akivaizdu, kad “Rail Baltica” tiesimas valstybiškai galvojant ne nuo ten pradėtas. Jo idėja buvo Baltijos valstybių sostinių sujungimas greitąja 249 km/val. europine vėže bei toliau su visa Europa. Tik šią savo šalių sostinių sujungimo greitąja vėže prasmę tematė ir Estijos Prezidentas 2013 metais viešėjęs Viniuje. Protingai valstybiškai galvojant ir vadovaujant “Rail Baltica” tiesia linija sostines jau buvo galima sujungti Baltijos valstybių šimtmečiui. Taigi šiandien ja jau būtume pelningai važinėję ir propagandą darę šalims Rytų partnerystės linija. Žinant Lenkijos interesus statybos etapas iki jos sienos buvo darytinas tik po to, kai Lenkija išsirangytų šį geležinkelį statyti arba, kai dėl krovinių srauto taptų akivaizdi jo ekonominė nauda. Tačiau nuspręsta tarsi gyventume ar turėtume tikslą gyventi „Kauno Lietuvos“ laikais. Taigi yra būtinas tokio sprendimo dokumentinis viešumas. Kieno tikslas buvo priimti tokį – panašų į „Kauno Lietuvos“ interesus „Rail Baltica“ statybų etapiškumą. Matyt, ministras tuo nesidomėjo ir nesidomės, nekomunikavo ir nekomunikuos, tad ar ne laikas būtų tuo pasidomėti STT arba nors LRT tyrimų skyriui?!

    Atsakyti
  3. Kažin says:
    4 mėn. ago

    ES “Rail Baltica” finansavimą vykdo per bendrovę “RB Rail AS”, kurios akcijos po lygiai priklauso Lietuvai, Latvijai ir Estijai. Ši bendrovė yra registruota Rygoje, tokiu atveju pagal įstatymus pradėjus “Rail Baltica” geležinkelį eksploatuoti mokesčiai iš pelno, kiti plauks tik į Latvijos biudžetą.
    Geležinkelio infrastruktūrų ilgiai šalyse nėra lygūs: Lietuvoje – 870 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Tačiau kadangi šalys akcijų turi po lygiai, tai tokiu atveju Latvija ir Estija gaus naudą iš Lietuvos teritorijai tenkančią “Rail Baltica” infrastruktūrą. Akivaizdu, kad ta nauda susidarytų dar žymiai didesnė, jeigu tokio intensyvaus vidaus susisiekimo linija, kokia yra Vilnius- Kaunas, taptų “Rail Baltica” dalimi. Dėl to, kad šiuo atveju savęs neskriaudus, finansavimo iš ES linijai Vilnius – Kaunas neprašytina, ji finansuotina pačios valstybės uždirbtomis lėšomis. Be to, kad išlaikius šią liniją LG žinioje, kaip ES finansuojamą atšaką būtų tikslinga tiesti į Vilnių tiesiai nuo Panevėžio jau dabar, o linijos statyba nuo Kauno link Panevėžio atidėti paskutiniam statybų etapui. Tokiu atveju vietoje pateiktojo prašymo papildomo finansavimo būtų tikslinga prašyti atšakai nuo Panevėžio (per Ukmergę (Molėtus) į Vilnių bei darbams nuo Panevėžio link Rygos. Tikėtina, kad Latvija ir Estija su tuo sutiktų, nors suprantama, kad jos oj kaip suinteresuotos, dėl padarytų Lietuvos žioplysčių gauti pajamas iš vidaus susisiekimo linijos Vilnius- Kaunas į bendrą trijų katilą.
    Jokio viešo komunikavimo dėl šios problemos nėra, taigi ar nėra tai išmanančių, ar kaip čia! Iš tikrųjų įvairiais atžvilgiais tokia svarbi statyba šaliai ir regionui, o kaip, ar naudingiausiai panaudoti, numatoma panaudoti ES finansus kaip ir niekam nerūpi. Net partijos viena kitos atžvilgiui šiuo atveju visiškai bedantės.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

K. Navickas aiškinsis dėl Kinijos ribojimų

Smulkiems pieno ūkiams pratęsiamos išimtys

2022 05 20
Prezidentas lankosi Armėnijoje

Prezidentas lankosi Armėnijoje

2022 05 20
Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

2022 05 19
Vyks knygos ,,Nuo raudonojo teroro iki mafijinės valstybės“ pristatymas

Vyks knygos ,,Nuo raudonojo teroro iki mafijinės valstybės“ pristatymas

2022 05 19
Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

2022 05 18
Suomijai ir Švedijai – Baltijos šalių palaikymas

Suomijai ir Švedijai – Baltijos šalių palaikymas

2022 05 18
Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 17 12:17

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 17 12:17

2022 05 17
Neariminei žemdirbystei skirta 8 mln. eurų

Jaunieji ūkininkai raginami kurti verslą kaime

2022 05 17
Kęstutis Masiulis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

K. Masiulis siūlo keisti kelio ženklų dizainą

2022 05 16
Kuriamas elektromobilių įkrovimo taškų žemėlapis

Kuriamas elektromobilių įkrovimo taškų žemėlapis

2022 05 13
Rodyti daugiau

Naujienos

Orkų psichologinio karo šūkis netoli Chersono | rengėjų nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 21 13:35

2022 05 21
Studentai | smm.lt nuotr.
Lietuvoje

Sukčiavimas aukštosiose mokyklose

2022 05 21
Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai
Lietuvoje

Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai

2022 05 21
Austrijoje vyks ministrų pasitarimas dėl sprendimo ES šalyse nebekeisti sezoninio laiko
Įvairenybės

Geram kepsniui svarbus ir laikas

2022 05 21
Siaurukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Įvairenybės

Siaurukas kviečia keliauti po Anykščius

2022 05 21
Vaisiai, persikai | pixabay.com nuotr.
Įvairenybės

Vaisiai ir sūris puikiai dera kartu

2022 05 21
Pavasario saule rėikėtų mėgautis atsargiai
Įvairenybės

Pavasario saule rėikėtų mėgautis atsargiai

2022 05 21
Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
Įvairenybės

Lietuvai – aukštas kibernetinio saugumo įvertinimas

2022 05 21


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pilietinis nepaklusnumas apie Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai
  • NUORODOS apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Paskutinė diena „Azovstal“ apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 20 12:42
  • Pelnytas antausis apie „Eurovizijos“ finalas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 21 13:35
  • Sukčiavimas aukštosiose mokyklose
  • Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai
  • Geram kepsniui svarbus ir laikas

Skaitomiausi straipsniai

  • Didysis šeimos gynimo maršas 2022 TIESIOGIAI peržiūrėta: 600; komentarų: 26
  • „Eurovizijos“ nugalėtoja tapo Ukraina! peržiūrėta: 562; komentarų: 9
  • M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų? peržiūrėta: 475; komentarų: 14
  • A. Gelžinis, R. Kaminskas. Žygdarbis pažadinęs Lietuvą peržiūrėta: 467; komentarų: 4
  • Antrasis „Eurovizijos“ pusfinalis peržiūrėta: 432; komentarų: 2
  • Sprendžiama dėl Lietuvos rusų dramos teatro pavadinimo peržiūrėta: 399; komentarų: 26

Kiti Straipsniai

Smulkiems pieno ūkiams pratęsiamos išimtys

by Ditė Česėkaitė
2022 05 20
1
K. Navickas aiškinsis dėl Kinijos ribojimų

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas, įvertinęs aplinkybes, kurios lemia, kad dalis smulkiųjų ūkininkų nepasinaudoja valstybės parama pieno šaldymo įrangai įsigyti,...

Skaityti toliau

Prezidentas lankosi Armėnijoje

by Ditė Česėkaitė
2022 05 20
0
Prezidentas lankosi Armėnijoje

Prezidentas Gitanas Nausėda su oficialiu vizitu lankosi Armėnijoje. Penktadienį šalies vadovas susitiko su Armėnijos Prezidentu Vahagnu Chačaturianu. Šalių vadovai aptarė...

Skaityti toliau

Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

by Ditė Česėkaitė
2022 05 19
0
Tariamasi dėl skrydžių į Jugtines Valstijas

Šiandien bent du Lietuvos oro vežėjai siekia plėsti savo veiklą JAV rinkoje ir turi tam realių galimybių. Tai Tarptautiniame transporto...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Pilietinis nepaklusnumas apie Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai
  • NUORODOS apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Paskutinė diena „Azovstal“ apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 20 12:42
  • Pelnytas antausis apie „Eurovizijos“ finalas
  • Global-Kapitalistas apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 20 12:42

Kitas straipsnis
Kaip padidinti galimybes išieškoti skolą iš fizinio asmens?

Kas yra patikimas mokesčių mokėtojas?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | Veido kremai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai