Ketvirtadienis, 19 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Lietuva prašo paramos „Rail Balticos“ statyboms

www.alkas.lt
2022-01-24 15:14:57
3
Traukinys | litrail.lt

Traukinys | litrail.lt

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“.

Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų.

ES institucijų sprendimo dėl finansavimo iš 2021–2027 m. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF) pagal pateiktas paraiškas patvirtinimo laukiama 2022 m. pirmąjį pusmetį, finansavimo sutarčių sudarymo – antroje šių metų pusėje.

„Rail Baltica“ yra visai Europos Sąjungai ir jos transporto tinklui itin svarbus infrastruktūros plėtros projektas. Lietuvoje jau atlikta daug reikšmingų darbų – pernai Kauno intermodalinis terminalas sujungtas su ES geležinkelių sistema, ruožo Vilnius–Kaunas sprendinių pasirinkimo etapas juda į pabaigą.

Pakankamas ir laiku gautas finansavimas yra esminė sąlyga norint išlaikyti projekto pagreitį,  pasiekti visus užsibrėžtus tikslus pagal numatytus terminus ir pradėti statybas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Šiuo metu Lietuvoje intensyviai ruošiamasi nutiesti europinį geležinkelį nuo Kauno link Latvijos sienos. Šioje atkarpoje jau baigtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, paskelbti rangos konkursai dėl beveik 29 km geležinkelio infrastruktūros Jonavos rajone: sankasai, inžineriniams statiniams įrengti ir jungiamiesiems automobilių keliams nutiesti.

Be to, vyksta viešųjų pirkimų procedūros dėl Panevėžio geležinkelio mazgo, šio ruožo regioninių stočių teritorijų planavimo ir poveikio aplinkai vertinimo paslaugų įsigijimo.

Planuojama, kad atliekant darbus, bus nutiestas vienas ilgiausių, 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltų Baltijos šalyse. Naujuoju „Rail Balticos“ geležinkeliu važiuosiančių traukinių projektinis greitis sieks iki 249 km/h, tad tiesiant geležinkelį ypač daug dėmesio skiriama saugumui. Visą geležinkelį juos apsauginė tvora, pėstiesiems bei gyvūnams bus įrengtos perėjos, pralaidos, žalieji tiltai, o automobiliams numatytos tik dviaukštės pervažos – viadukai, tuneliai.

ES finansavimo taip pat prašoma atkarpų Vilnius–Kaunas ir Kauno mazgas–Lietuvos ir Lenkijos siena projektavimo bei žemės koridoriaus, reikalingo geležinkeliui tiesti, suformavimo procedūroms, „Rail Balticos“ geležinkelio elektrifikavimo sistemai projektuoti ir pirkti.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Balticos“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną, Vilnių ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  2. 2021–2027 Lietuva gaus bemaž dvigubai daugiau ES paramos, nei 2014–2020 metais
  3. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai
  4. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  5. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  6. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  7. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  8. P. Auštrevičius ragina Vyriausybę imtis skubių sprendimų dėl „Rail Baltica“
  9. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  10. „Rail Baltica“ ieško rangovo ilgiausio Baltijos valstybėse geležinkelio tilto statybai
  11. ES paramos milijonai – kaip į balą
  12. Vakarai jau atsikando migrantų, Lietuva jų tebelaukia
  13. Lietuvą pasiekė EK parama migracijai valdyti
  14. Į Lietuvą atvyks Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacijos vadovas
  15. Lietuva pasisako už kuo platesnį išmaniųjų sprendimų pritaikymą ES išorės sienų kontrolei

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Pajūrietis says:
    3 metai ago

    Pritariu papildomam finansavimui. Tiesa, kiek metų tiesimas vyksta? Kiek jau įsisavinta? Dėl ko reiks lipti į traukinį, jei pabaigs, kuo netikiu? Dėl Varšuvos ar Rygos turgų? Bet juk turime Gariūnus, kiek ten susirenka darančiųjų dešinį posūkį!

    Atsakyti
  2. Kažin says:
    3 metai ago

    Dėl “Rail Baltica” reikalinga keisti politiką ir patį projektą iš esmės. Antai, “Rail Baltica” linija nuo Kauno iki Lenkijos sieną, regis, yra paleista jau prieš 7-erius metus, į ją sukišta per 365 mln. eurų ES ir pačios valstybės uždirbtų lėšų, dar per 40 mln. jų išleista šio geležinkelio linijai nuo Kauno stoties iki nežinia kam reikalingo vadinamo centrinio krovinių terminalo Palemone. Kam reikalingas centrinis terminalas, kai geležinkelis eina per visą šalies teritoriją? Taip “Rail Baltica” geležinkeliui ir terminalui tapo išleista arti pusės milijardo, nors tuo geležinkeliu per tuos 7 metus galima sakyti nei buvo kur važiuoti, nei ką vežti. O apie Lietuvos valdžių atsakomybės kėlimą už be naudos išleistas lėšas, viešai, žiniasklaidoje ar partijų uždaviniuose taip pat neteko girdėti.
    Akivaizdu, kad “Rail Baltica” tiesimas valstybiškai galvojant ne nuo ten pradėtas. Jo idėja buvo Baltijos valstybių sostinių sujungimas greitąja 249 km/val. europine vėže bei toliau su visa Europa. Tik šią savo šalių sostinių sujungimo greitąja vėže prasmę tematė ir Estijos Prezidentas 2013 metais viešėjęs Viniuje. Protingai valstybiškai galvojant ir vadovaujant “Rail Baltica” tiesia linija sostines jau buvo galima sujungti Baltijos valstybių šimtmečiui. Taigi šiandien ja jau būtume pelningai važinėję ir propagandą darę šalims Rytų partnerystės linija. Žinant Lenkijos interesus statybos etapas iki jos sienos buvo darytinas tik po to, kai Lenkija išsirangytų šį geležinkelį statyti arba, kai dėl krovinių srauto taptų akivaizdi jo ekonominė nauda. Tačiau nuspręsta tarsi gyventume ar turėtume tikslą gyventi „Kauno Lietuvos“ laikais. Taigi yra būtinas tokio sprendimo dokumentinis viešumas. Kieno tikslas buvo priimti tokį – panašų į „Kauno Lietuvos“ interesus „Rail Baltica“ statybų etapiškumą. Matyt, ministras tuo nesidomėjo ir nesidomės, nekomunikavo ir nekomunikuos, tad ar ne laikas būtų tuo pasidomėti STT arba nors LRT tyrimų skyriui?!

    Atsakyti
  3. Kažin says:
    3 metai ago

    ES “Rail Baltica” finansavimą vykdo per bendrovę “RB Rail AS”, kurios akcijos po lygiai priklauso Lietuvai, Latvijai ir Estijai. Ši bendrovė yra registruota Rygoje, tokiu atveju pagal įstatymus pradėjus “Rail Baltica” geležinkelį eksploatuoti mokesčiai iš pelno, kiti plauks tik į Latvijos biudžetą.
    Geležinkelio infrastruktūrų ilgiai šalyse nėra lygūs: Lietuvoje – 870 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Tačiau kadangi šalys akcijų turi po lygiai, tai tokiu atveju Latvija ir Estija gaus naudą iš Lietuvos teritorijai tenkančią “Rail Baltica” infrastruktūrą. Akivaizdu, kad ta nauda susidarytų dar žymiai didesnė, jeigu tokio intensyvaus vidaus susisiekimo linija, kokia yra Vilnius- Kaunas, taptų “Rail Baltica” dalimi. Dėl to, kad šiuo atveju savęs neskriaudus, finansavimo iš ES linijai Vilnius – Kaunas neprašytina, ji finansuotina pačios valstybės uždirbtomis lėšomis. Be to, kad išlaikius šią liniją LG žinioje, kaip ES finansuojamą atšaką būtų tikslinga tiesti į Vilnių tiesiai nuo Panevėžio jau dabar, o linijos statyba nuo Kauno link Panevėžio atidėti paskutiniam statybų etapui. Tokiu atveju vietoje pateiktojo prašymo papildomo finansavimo būtų tikslinga prašyti atšakai nuo Panevėžio (per Ukmergę (Molėtus) į Vilnių bei darbams nuo Panevėžio link Rygos. Tikėtina, kad Latvija ir Estija su tuo sutiktų, nors suprantama, kad jos oj kaip suinteresuotos, dėl padarytų Lietuvos žioplysčių gauti pajamas iš vidaus susisiekimo linijos Vilnius- Kaunas į bendrą trijų katilą.
    Jokio viešo komunikavimo dėl šios problemos nėra, taigi ar nėra tai išmanančių, ar kaip čia! Iš tikrųjų įvairiais atžvilgiais tokia svarbi statyba šaliai ir regionui, o kaip, ar naudingiausiai panaudoti, numatoma panaudoti ES finansus kaip ir niekam nerūpi. Net partijos viena kitos atžvilgiui šiuo atveju visiškai bedantės.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

EP stiprina kovą su seksualine prievarta prieš vaikus internete | europa.eu nuotr.
Naujienos

Europos Parlamentas balsavo už griežtesnes taisykles kovojant su seksualiniu vaikų išnaudojimu

2025 06 19
Apklausa atskleidė, kad gyventojai nežino tikrųjų miškų kirtimų mastų, bet yra už miškų apsaugą | akoalicija.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Apklausa atskleidė, kad gyventojai nežino tikrųjų miškų kirtimų mastų, bet yra už miškų apsaugą

2025 06 19
Donaldas Trampas G7 susitikime
Užsienyje

G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo

2025 06 18
Orlaivis
Lietuvoje

Pradedamos derybos dėl karinių transporto orlaivių įsigijimo

2025 06 18
Prezidentūra
Lietuvoje

Prezidentūroje – VGT posėdis

2025 06 18
Mokiniai
Lietuvoje

Sostinė imasi priemonių lietuvių kalbos mokymo stiprinimui

2025 06 18
Sveikatingumo takas
Gamta ir žmogus

Nida kviečia sportuoti gamtos apsuptyje 

2025 06 18
Policija
Lietuvoje

Policija pradėjo blaivumo ir saugaus vairavimo patikras

2025 06 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kokinda apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • Globalistas apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • +++ apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • Denisas Jelisievičius apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Europos Parlamentas balsavo už griežtesnes taisykles kovojant su seksualiniu vaikų išnaudojimu
  • Apklausa atskleidė, kad gyventojai nežino tikrųjų miškų kirtimų mastų, bet yra už miškų apsaugą
  • G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • Ar žinote, koks yra jūsų kalbos lygis prieš pradedant mokytis?

Kiti Straipsniai

Prezidentas susitiko su ES ambasadoriais

Prezidentas susitiko su ES ambasadoriais

2025 06 17
Ekonomika | pixabay.com, Deedster nuotr.

Konkurencingumo reitinge – istorinis Lietuvos šuolis

2025 06 17
Šildymas

Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas

2025 06 16
Ukrainos kariai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Prasidėjo blogio ašies ardymas

2025 06 15
Geležinkelis

Kertant geležinkelį svarbiausia – budrumas

2025 06 14
Pinigai

Tyrimas atskleidė, kam dažniausiai aukoja lietuviai

2025 06 14
Vyriausybė suteikė septynis nacionalinio rėmėjo vardus | lrkm.lrv.lt nuotr.

Vyriausybė suteikė septynis nacionalinio rėmėjo vardus

2025 06 14
Atostogos

Lietuviai kelionėms taupyti neketina

2025 06 13
Žuvininkystė

Seimas pritarė naujam Žuvininkystės įstatymui

2025 06 12
Prezidentas lankosi Vietname

Prezidentas susitiko su aukščiausiais Vietnamo vadovais

2025 06 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Kokinda apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • Globalistas apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • +++ apie G7 susitikimas Kanadoje: Trampo išvykimas sujaukė diplomatiją, Ukraina liko be aiškaus sprendimo
  • Denisas Jelisievičius apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Vilna apie E. Musteikis. Vytauto Didžiojo drąsos gijos sujungia Anykščius ir Ukrainą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Mokesčiai, pinigai | Pixabay.com nuotr.

Kas yra patikimas mokesčių mokėtojas?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai