Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti 900 įkrovimo stotelių tinklą.
Tokį tikslą regi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, Europos Komisiją raginanti skubos tvarka iki 2030 metų įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Organizacija remiasi Europos žaliuoju susitarimu dėl klimatui neutralios ir tvarios ekonomikos.
Pagal ACEA sudarytą sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūros žemėlapį, Lietuva kartu su Lenkija matomos kaip krovinių tranzito lyderės Vidurio ir Šiaurės Rytų Europoje. Iki 2030 metų Lenkijoje siūloma įrengti 2050, Lietuvoje – 900, Čekijoje – 850, Vengrijoje – 600 įkrovimo stotelių.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovo Povilo Drižo, verslas laukia alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo ir savo ruožtu būtų pasirengęs investuoti į sunkiasvorių elektromobilių parką.
„Prognozuojama, kad elektrinių sunkvežimių skaičius per ateinantį dešimtmetį Europoje smarkiai išaugs, todėl jau dabar reikia pradėti planuoti sunkiasvorių automobilių akumuliatorių įkrovimo infrastruktūros tinklo įrengimą Lietuvoje“, – sako Povilas Drižas.
Jis pažymi, kad šalies transporto ir logistikos verslas tvaraus augimo kontekste Europoje jau dabar užima lyderiaujančias pozicijas. „Eurostato“ duomenimis, kas antras Lietuvoje registruotas vairuojamas vilkikas yra naujesnis nei 3 metų amžiaus. Pagal šį rodiklį mūsų šalį lenkia tik Vokietija ir Liuksemburgas.
Remiantis ACEA duomenimis, iki 2025 metų Europoje bus eksploatuojama 40 tūkst. sunkiųjų krovininių elektromobilių, o iki 2030 metų šis skaičius didės iki 270 tūkst.
Tačiau infrastruktūros, kuri yra būtina norint įkrauti krovininius elektrinius sunkvežimius šiai dienai nėra. Dėl didesnio galingumo ir energijos poreikio sunkiasvorės transporto priemonės negali naudoti esamos infrastruktūros, pritaikytos lengviesiems elektromobiliams.