Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Elektromobiliai – netolima kiekvieno kasdienybė: kuo jie pranašesni?

www.alkas.lt
2021-07-19 06:30:31
7
Naujų elektromobilių pardavimas Europoje jau aplenkė dyzelinu varomų

Elektromobiliai | Aplinkos apsaugos instituto nuotr.

Visuomenėje vis dažniau kalbama apie aplinkai draugiškas technologijas, daugėja žinių ir apie elektromobilius.

Šių transporto priemonių skaičius gatvėse kasmet ženkliai auga ir ateityje tik dar labiau augs. LR Susisiekimo ministerija žada, kad iki 2024 m. Lietuvoje elektromobilių skaičius išaugs dešimt kartų.

Tai ypač susiję su siekiu mažinti neigiamą transporto įtaką aplinkai ir siekti rimtų su klimatu susijusių tikslų.

Europos Komisijos planuose – reikalavimas, kad naujų automobilių išmetamųjų teršalų kiekis nuo 2030 m. sumažėtų 65 proc., o nuo 2035 m. sumažėtų iki nulio. Elektromobiliai, panašu, jau yra labai netolima mūsų visų kasdienybė.

„Išbandžius elektromobilį kelyje arba susipažinus su pagrindiniais jo technologiniais sprendimais, pirmasis įspūdis – labai geras: į aplinką neišmetamos jokios gamtai ir žmogui kenksmingos dujos, elektromobilis juda labai tyliai, sklandžiai ir dinamiškai, stabdant dalis energijos sugrąžinama į bateriją, nereikia keisti variklio alyvos bei filtrų“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. Vidas Žuraulis.

Dabar vieniems elektromobiliai – ateities technologija, kitiems – šių dienų prabanga, o tretiems – išpūsta techninė apgaulė. Docentas pasakoja, kaip yra iš tikrųjų.

Ar tikrai naujos technologijos draugiškesnės gamtai?

Lyginant tradiciniais degalais varomą automobilį su elektromobiliu naudingumo svarstyklės krypsta pastarojo naudai ir jokios apgaulės čia nėra.

Nepaisant to, čia slypi įvairūs projektavimo ir gamybos kaštai bei reikalavimai, kurie transporto priemonėms keliami vis aukštesni.

Tiek vartotojai, tiek atitinkamos institucijos yra suinteresuoti, kad mūsų kasdienės transporto priemonės būtų patikimos, patogios naudoti, saugios ir, žinoma, draugiškos aplinkai.

Važiuojant elektromobiliu į aplinką neišmetamos jokios kenksmingos dujos – dėl to nesiginčija net radikaliausi aplinkos saugotojai.

Tačiau beveik visi sutaria, kad didesnė ar mažesnė tarša, deja, neišvengiama atskirų elektromobilio dalių bei elektros energijos gamybos metu.

Čia svarbu žvelgti į pagrindinę elektromobilio dalį – akumuliatoriaus bateriją. Šių dalių gamyba reikalauja sunkiai išgaunamų bei ribotų išteklių metalų, tokių, kaip kobaltas, manganas, litis, nikelis.

Šių metalų išgavimo procesas alina kai kurias Afrikos žemyno ir kitas tautas, didina jų savikainą dėl sudėtingos gamybos ir dažnai tolimo transportavimo.

Be to, elektromobilio baterijų gamybai sunaudojama gerokai daugiau elektros energijos nei tradicinio automobilio energijos kaupimo daliai – degalų bakui (nors jį reikia pildyti degalais).

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. Vidas Žuraulis | VILNIUS TECH nuotr.
Kaip padaryti elektromobilius dar draugiškesnius aplinkai?

Galima įvairiai linksniuoti technologinę pažangą, naujus gamybos procesus ar naudojamas medžiagas (kietos struktūros baterijos, grafeno įterptis jose ar superkondensatoriai), tačiau mes juk norime elektromobiliais važinėtis jau šiandien ir nebelaukti, kol laboratorinėmis sąlygomis bandomos pažangios technologijos kažkada bus pradėtos taikyti masinėje gamyboje.

Mokslinės studijos apibendrina, kad net ir įskaičius gana didelį CO2 pėdsaką paliekantį baterijų gamybos procesą, jau po trejų eksploatavimo metų elektromobilių sukeliama tarša tampa mažesnė nei tradiciniais degalais varomų automobilių.

Po 150 tūks. km ridos elektromobilio teršalų suminė emisija (atsiradusi gaminant elektros energiją) yra daugiau kaip tris kartus mažesnė nei tradiciniais degalais varomo automobilio teršalų emisija.

Elektromobiliams važiuoti bei jų dalims gamintis reikalingos elektros energijos gamybą galima paversti aplinkai gerokai draugiškesne, jeigu energijos gavimą deginant akmens anglis ar iš nesaugių elektrinių ilgainiui visiškai pakeisime elektros energija iš saulės, vėjo, jūros bangavimo ar potvynių.

Svarbu, kad šie energijos išgavimo būdai būtų protingai pritaikyti mūsų gyvenamojoje aplinkoje: saulės elementais apstatyti ne žaliuojantys laukai, o jau stovinčių pastatų stogai arba išasfaltuotos didžiulės prekybos centrų aikštelės; vėjo jėgainės bus statomos ne žmonėms potencialiai gyventi tinkančiose teritorijose, o jūrose ar itin atokiuose planetos kampeliuose.

Tai yra brangiau ir sudėtingiau įgyvendinama, tačiau būtent tai slypi po šiais laikais taip pamėgtu terminu „tvarumas“.

Kuo elektromobiliai yra technologiškai pranašesni?

Analizuojant elektromobilio pavaros technologiją detaliau, galima išskirti daug privalumų – nebėra daug vidaus degimo variklio skyriuje esančių mazgų ir sistemų (įpurškimo, išmetimo, degalų tiekimo ir tepimo sistemos ar turbokompresoriaus), nėra sudėtingos ir nepigios priežiūros reikalaujančios pavarų dėžės.

Tradicinio automobilio vidaus gedimo variklio detalės dirba sudėtingomis sąlygomis – aukšta degimo temperatūra, didelis slėgis, kontaktuojančių detalių trintis, dideli ir skirtingi atskirų dalių sukimosi greičiai.

Tai mažina jo patikimumą ir veiksmingumą. Be to, dėl veikimo principo, vidaus gedimo variklio veiksmingumas neviršija 40 proc. Tai reiškia, kad daugiau nei pusė energijos, išgaunamos deginant degalus, yra iššvaistoma. Tiesa, žiemą bent dalį šios švaistomos šilumos galima panaudoti salono šildymui.

Elektromobilyje vidaus degimo variklis keičiamas konstrukciškai paprastesniu elektros varikliu su elektros srovės keitikliu. Elektros variklio veiksmingumas dažnai siekia 90 proc. ar net daugiau. Be to, jo patikimumas yra didesnis dėl paprastesnės mechanikos – gerokai mažiau besisukančių bruožų.

Bendras visos elektromobilio pavaros veiksmingumas dėl energijos transformavimo ir traukos perdavimo ratams sumažėja keliais procentais, tačiau vis tiek išlieka mažiausiai du kartus didesnis, nei tradiciniais degalais varomame automobilyje.

Elektromobilyje didžioji dalis energijos išnaudojama pagal paskirtį – sukti ratus, o ne šildyti ir taip kaistančią planetą.

Siekiant teisingai lyginti elektromobilį su tradiciniais degalais varomu automobiliu nereikia užmiršti energijos bei kitų išteklių suvartojimo ruošiant tradicinius degalus (benziną, dyzeliną, bio-dyzeliną).

Išgaunant žemės gelmėse plytinčią naftą, ją paruošiant aukštos kokybės degalais ir pristatant iki degalinių taip pat sunaudojama energija ir teršiama aplinka. Tūkstančių litrų variklinės alyvos gamyba bei utilizavimas taip pat nemažas akmuo į tradiciniais degalais varomų automobilių pusę.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. Vidas Žuraulis | VILNIUS TECH nuotr.
Kokių privalumų suteikia skirtinga elektromobilių komplektacija?

Tradicinio automobilio pavarų dėžę (dažnu atveju automatinę) elektromobilyje atstoja vos viena ar dvi pastovios sankibos krumpliaračių poros, kurių nereikia perjunginėti nei vairuotojui, nei automatizuotai valdymo sistemai.

Maža to, automobiliuose pradėjus naudoti elektros pavaras tampa nebereikalingos vis sudėtingesnės deginių neutralizavimo sistemos, nebetenka prasmės variklio automatinio užgesinimo sistema „start/stop“ arba variklio sukeliamo triukšmo slopinimas, o elektromobiliuose naudojamas regeneracinis stabdymas labai ženkliai sumažina stabdžių trinkelių bei diskų keitimo intervalus (tuo pačiu mažinama tarša dėl detalių gamybos bei utilizavimo poreikis).

Variklio oro filtras – bene paprasčiausia periodiškai keičiama detalė, tačiau jos elektromobiliui nereikia, taigi kiekvienos detalės atsisakymas leidžia atsiradusią erdvę išnaudoti baterijoms montuoti arba padidinti salono ar krovinių skyriaus erdvę.

Vos ratai ir kėbulas su salono dalimis tradiciniame automobilyje tokie patys, kaip ir elektromobilyje. Būtent dėl to gamintojai savo naujos kartos elektromobilius projektuoja naudodami specialiai jiems kurtas platformas, kuriose baterijos sumontuotos plokščioje ištisinėje zonoje po grindimis.

Tai ženkliai pažemina svorio centrą, t. y. pagerina elektromobilio stabilumą, o elektros variklis montuojamas ties varančiąja ašimi, nes jis yra gana kompaktiškas, lyginant su vidaus degimo varikliu.

Specialiai elektromobilio komponuotei suprojektuotas pagrindinių jo dalių išdėstymas leidžia geriau išnaudoti salono ir krovinių skyriaus erdvę bei palengvina elektromobilių gamybą – naujos kartos transporto priemonės surinkimas tampa patogesnis ir greitesnis.

Technologijos nuolat tobulėja, o prie to itin prisideda nauji žinovai. Tiek įprastiniais degalais varomų automobilių, tiek elektromobilių bei autonominių transporto priemonių technologijas studijuoti galima pasirinkus Transporto inžinerijos studijų programą Vilniaus Gedimino technikos universitete.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?
  2. Nauji elektromobiliai nepalieka abejonių dėl to, kas vyraus keliuose
  3. Elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis
  4. Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti
  5. Nuotolinė „akis“ automobilių taršą matuos jau netrukus
  6. Lietimui jautrūs ekranai automobilių mygtukų dar nepakeis
  7. Ar mūsų vaikai važinės elektromobiliais?
  8. Elektrinės transporto priemonės keičia pasaulį
  9. Kuriose Europos sąjungos valstybėse pigiausias interneto ryšys?
  10. Pėstiesiems ir dviratininkams – atnaujinti takai Šiauliuose, Ukmergėje ir Druskininkuose
  11. Nuotolinis automobilių taršos matavimas – nebe už kalnų
  12. Daugės elektromobilių įkrovimo stotelių šalies savivaldybėse
  13. Aplinkos ministerija gražins dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį
  14. Važiuojančio automobilio išmetamų teršalų kiekį gatvėje matuos nuotolinė „akis“
  15. Lietuvoje pirmą kartą matuojama tikra automobilių tarša

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. Pranašesni bus, kai says:
    4 metai ago

    Kai šeima, jei turės, tai VIENĄ šeimos elektromobilį, o kitus – ,,elektroliulkas” arba velomobilius (pamenate, VISIukai buvo sukūrę) arba velo(elektro)mobilius, todėl neužkimš gatvių bei laukų (4-račiai jau dabar laukais laksto).
    Ar ne kažkas panašaus į ,,liulką” čia:
    Sostinėje pastebėjo keistą transporto priemonę – važinėja pėsčiųjų takais: svarsto, ar neturėtų įsikišti pareigūnai
    – lrytas.lt/auto/radaras/2021/07/04/news/sostineje-pastebejo-keista-transporto-priemone-vazineja-pesciuju-takais-svarsto-ar-neturetu-isikisti-pareigunai-19900227/
    (Seneliai, prisimenate ,,liulkas” – triračius motociklus?)

    Atsakyti
    • Bartas says:
      4 metai ago

      Prisimenu, bet “liulkos” tai priekaba prie motociklo. Teko sėdėti ir važiuojant prisidengti , kažkokia nudriskusia “cirata”.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        4 metai ago

        Taip, taip, taip! Būtent – lekia koks nors tėvas duobėtais keliais, o vaikų prikrauta ,,liulka” taip šokinėja, kad, atrodo, vaikai išskris.
        Apie ją priminė kažkuris iš komentatorių, LRyto str. po šiuo straipsniu, kai spėliojo, kas per stebuklas Pilaitėje važinėja.
        Kažką tokio jau šiais laikais mačiau nuotraukose iš Kinijos, tik ten veikiau triratis velomobilis buvo. Nors nesu tikra.
        Tikrai klijuote, ne brezentu dangstėtės? Prisimenu, buvo toks prisagstomas užtiesalas. Po juo kojas sukišdavo, o kita dalimi krūtinę prisidengdavo.

        Atsakyti
  2. Pajūrietis says:
    4 metai ago

    Ypač vienpusiškas parašymas. Galimai užslėpta reklama? Internete yra daugybė straipsnių anglų kalba apie didžiulį neigiamą poveikį aplinkai.

    Atsakyti
  3. Pavyzdys piliečiams says:
    4 metai ago

    Būtų juokinga, jei nebūtų graudu: ką vairuoja patys valdininkai, lietuvius taip norintys persodinti į elektromobilius
    – lrytas.lt/auto/rinka/2021/09/28/news/butu-juokinga-jei-nebutu-graudu-ka-vairuoja-patys-valdininkai-lietuvius-taip-norintys-persodinti-i-elektromobilius-20900737

    Atsakyti
  4. Kaip paprastai :( says:
    4 metai ago

    Romas Lazutka. Mūsų pasivažinėjimams gamtą tesaugo varguoliai
    – pozicija.org/romas-lazutka-musu-pasivazinejimams-gamta-tesaugo-varguoliai/
    „Kai tik stinga loginių argumentų, neretai padeda Europos Sąjungos autoritetas – „ne, ne mes tai sugalvojome, o ES“

    Atsakyti
    • Ar iš tiesų geriau? says:
      4 metai ago

      Prieš kelias dienas klausiau laidos (nepamenu, kieno) apie tai, kad elektromobiliai kol kas nėra pranašesni už senuosius automobilius. Palygino su mobiliaisiais telefonais – apie tai, kaip greitai nusibaigia jų baterijos, tačiau tokios pat ne visada nupirksi, nes tokių jau negamina, ir tenka pirkti naują. Kalbėtojo teigimu, elektromobilius būsime priversti keisti taip pat dažnai, kaip ir „mobiliakus”, gamyklos gamins išsijuosusios, vartos tam didžiulius kiekius energijos, o senas benzininis automobiliukas toliau sau riedės, tik retkarčiais teks šį bei tą pataisyti. Tai kur čia gamtos saugojimas?

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tauro apygardos vadovybė | Genocido aukų muziejaus fondų nuotr.
Istorija

Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti

2025 08 25
Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti
  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai
  • Antifrogen N – patikima apsauga nuo užšalimo ir korozijos
  • Kolekciniai automobiliai: kaip išvengti klaidų perkant?

Kiti Straipsniai

Socialiniai tinklai: ar gali jie būti naudingi?

Aktyvus dėstytojas socialiniuose tinkluose – būtinybė ar pasirinkimas?

2025 08 21
Ekovairavimas

Ministerija pristato ekonomiško vairavimo e-mokymosi platformą

2025 08 04
Elektromobilis

Kaip išvengti brangių klaidų renkantis naudotą elektomobilį?

2025 08 03
Elektromobilio įkrovimas

Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai

2025 07 19
Eugenijus Sabutis

Susisiekimo ministerija patvirtino pokyčių planą

2025 07 15
ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus

ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus

2025 07 12
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Europos Komisija į Europos Sąjungos invazinių rūšių sąrašą įtraukė keturias Lietuvai svarbias gyvūnų ir augalų rūšis | am.lrv.lt nuotr.

Europos Komisija į Europos Sąjungos invazinių rūšių sąrašą įtraukė keturias Lietuvai svarbias gyvūnų ir augalų rūšis

2025 07 01
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Lietuvos nacionalinis muziejus pelnė 2025 metų Europos paveldo apdovanojimą už paramos akciją Ukrainai | lnm.lt nuotr.

Lietuvos nacionalinis muziejus pelnė 2025 metų Europos paveldo apdovanojimą už paramos akciją Ukrainai

2025 06 13

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.
  • Alfa.lt apklausa: apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
V. Krikštaponis. Ne vien ginklu, bet ir laisvu spausdintu žodžiu kovojęs už Tėvynės laisvę (I)

V. Krikštaponis. Ne vien ginklu, bet ir laisvu spausdintu žodžiu kovojęs už Tėvynės laisvę (I)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai