Tarptautinė orlaivių dažymo bendrovė „MAAS Aviation“ Kauno oro uoste atidarė naujai pastatytą orlaivių dažymo angarą, kuris šiai įmonei yra vienuoliktas pasaulyje. 7000 kvadratinių metrų ploto agare vienu metu bus galima dažyti du orlaivius. Šis angaras yra vienintelis tokio pobūdžio specializuotas objektas Lietuvoje ir vienas didžiausių Europoje, kuris leis bendrus „MAAS Aviation“ pajėgumus Senajame žemyne padidinti 40%.
Kaune veiklą pradedantis angaras įrengtas remiantis aukščiausiais aviacijos pramonės kokybės standartais, jame įdiegtos naujausios technologijos, užtikrinančios saugumą ir kontroliuojančios įmonės veiklos poveikį aplinkai. Ateityje bendrovė „MAAS Aviation“ planuoja Kauno angarą išplėsti, kad jame tilptų daugiau orlaivių. Planuojama, kad iš viso bus sukurta iki 80 darbo vietų.
Investicijos į šį modernų objektą oro uosto teritorijoje siekia kelis milijonus eurų. Dviejų platformų ir siaurų korpusų dažymo angare vienu metu gali tilpti iki dviejų A321 dydžio orlaivių. Tai populiariausias orlaivio tipas Lietuvoje.
„MAAS Aviation“ generalinis direktorius Timas Makdagaldas teigia, kad Kauno oro uostas tokio tipo veiklos plėtrai pasirinktas dėl kelių svarbių priežasčių.
„Sprendimą lėmė bendras Lietuvos valdžios institucijų noras į šalį pritraukti naują pramonės šaką. Ypatingai norėčiau išskirti tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūrą „Investuok Lietuvoje“ ir Lietuvos oro uostus dėl paramos projektui, skatinančiam aviacijos paslaugų plėtrą Kaune. Taip pat partnerystę su „MAAS Aviation“ užmezgusį orlaivių techninės priežiūros, atnaujinimo ir kapitalinio remonto paslaugų teikėją „FL Technics“. Neabejojame, kad bendradarbiaudami klientams galėsime pasiūlyti geriausias sąlygas ir paslaugų kokybę“, – sako vadovas.
Pandemija nesutrukdė plėtros planų
Airijos Sostinėje Dubline registruota bendrovė „MAAS Aviation“ veiklą vykdo Europoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose. 2015 m. bendrovė turėjo 3 orlaivių dažymo angarus, šiemet „MAAS Aviation“ šį skaičių jau padidino iki 11. Įmonė prognozuoja, kad šiemet pavyks nudažyti iki 300 orlaivių, o apyvarta turėtų viršyti 28 milijonus USD. Bendrovės planuose – ateityje per metus dažyti iki 490 orlaivių.
Pagal savo pajėgumus „MAAS Aviation“ patenka tarp TOP 3 pagrindinių techninio aptarnavimo (MRO) ir orlaivių dažymo bendrovių pasaulyje.
Teisingai, kiek gali valstybė tokį didžiulį oro uostą išlaikyti, tegul pinigus užsidirba dažydamas orlaivius. Juk Kaunas susisiekimui puikiausiai gali naudotis Vilniaus oro uostu, susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno puikus, o nutiesus 240 km/val geležinkelio vėžę atstumas tarp jų tebus pusvalandžio kelio.
„gali tilpti iki dviejų A321 dydžio orlaivių. Tai populiariausias orlaivio tipas Lietuvoje.“ Tai prajuokino SM. Populiariausias Lietuvoje yra BMW, o pareiškimas, kad A321 populiariausias skamba taip pat, kaip stirnienos filė a la „Rossini” su keptais baravykais ir triufelių padažu yra labiausiai prieinamas ir paplitęs kasdienis visų Lietuvos pensininkų patiekas. Pirma, kur Lietuvos vežėjai? Antra, keleivis labai retai turi galimybę rinktis lėktuvo tipą – keleivis renkasi skrydžio laiką ir kainą.