Ketvirtadienis, 13 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Aviacinė žiema jau prasidėjo: kokius iššūkius ji kelia oro paslaugų teikėjams?

www.alkas.lt
2020-11-15 19:35:50
0
Lėktuvas

Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

       
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Spalio paskutinį sekmadienį pradėtas skaičiuoti ne tik įprastas žiemos, bet ir aviacinės žiemos laikas. Aviacijos pasaulyje yra tik du sezonai – vasaros ir žiemos. Pastarasis kelia nemažai iššūkių ir reikalauja oro paslaugas teikiančių specialistų pasiruošimo. Kaip skrydžių sklandumu šiuo atšiauriu sezonu rūpinasi tarnybos plačiau pasakoja „Oro navigacijos“ specialistai.

„Mūsų komandoje daugiausiai žiemai rengiasi inžinieriai, nes turi skirti papildomo dėmesio navigacinės technikos priežiūrai. „Kiekvienais metais žiemai ruošiamės iš anksto, nes dalis naudojamų įrenginių yra ne pastate, o aerodromo teritorijoje arba už jos ribų, laukuose. Žiemos orai atneša įvairiausių gamtos reiškinių – sniegą, apledėjimą – kuriuos turime numatyti ir imtis tinkamų veiksmų, kad gamtiniai reiškiniai nesutrukdytų sklandžiam navigacinių įrenginių veikimui ir neapsunkintų skrydžių vadovų bei pilotų darbo“, – teigia VĮ „Oro navigacija“ Ryšių, navigacijos ir stebėjimo tarnybos Navigacijos paslaugų vyriausiasis inžinierius Remigijus Malinauskas.

Navigacijos sistemų priežiūra

Skrydžių navigacijos paslaugos teikiamos naudojant radijo prietaisus, kurių antenos yra lauke. Esant atšiaurioms oro sąlygoms, krituliams ir neigiamai temperatūrai, ant antenų susidaro ledas, dėl kurio išsiderina įrenginiai, todėl būtina jį pašalinti. Taip pat aviacijoje itin svarbių tūpimo pagal prietaisus sistemų (ILS) veikimą gali sutrikdyti sniegas, kurio leistinas storis ant žemės radijo signalų sklidimo kryptimi yra net reglamentuojamas ir negali viršyti 30-50 cm. Teritorijos, kurios turi įtakos prietaisų veikimui, yra didžiulės, apimančios net kelis hektarus, tad sniego valymas, esant gausiam snygiui, čia gali užtrukti ir iki kelių parų.

R. Malinauskas paaiškina, jog, esant nepalankiam orui, dėl sniego valymo darbų aerodromas gali būti laikinai uždarytas, o lėktuvai užlaikomi ore. Kartais orlaiviams tenka leistis kituose oro uostuose: „Net jei lėktuvai užlaikomi, šie darbai yra būtini. Jeigu nevalytume antenų ir kritinių zonų, neveiktų radijo įrenginiai ir oro uostas taptų nefunkcionalus. Juk, kaip taisyklė, kai sninga yra prastas matomumas ir labai reikalingos tūpimo pagal prietaisus sistemos. Galime tik pasidžiaugti, kad pastaraisiais metais žiemos nebėra tokios sniegingos, todėl dažnai valyti sniego netenka.“

Oro sąlygos tūpiant lėktuvams

Su šaltojo sezono keliamais iššūkiais susiduria ne tik inžinieriai, bet ir skrydžių vadovai. Šiuo laikotarpiu jiems tenka dažnai ir operatyviai bendradarbiauti su antžeminėmis tarnybomis, kurios turi nuvalyti sniegą nuo kilimo-tūpimo tako, riedėjimo takelių bei orlaivių stovėjimo aikštelių ir pasirūpinti, kad jie nebūtų apledėję bei apsnigti .

„Žiemos metu reikia greitai derinti veiksmus: aptarnauti išvykstančius-atvykstančius orlaivius ir tuo pačiu komunikuoti su tarnybomis, kad jie tinkamai paruoštų pakilimo-nusileidimo taką. Žiemą turi būti dažniau tikrinamas dangos sukibimas, apie kurį skrydžių vadovai informuoja įgulas. Priklausomai nuo vėjo krypties ir greičio, dangos sukibimo koeficiento ir orlaivių tipų, skrydžių vadovai sprendžia, kokia kilimo-tūpimo tako kryptis bus naudojama. Nesaugus nusileidimas gali sąlygoti ir nuslydimą nuo juostos“, – teigia Nerijus Maleckas, VĮ „Oro navigacija“ Operacinės veiklos departamento vadovo pavaduotojas.

Anot N. Malecko, viršutiniuose oro eismo valdymo sektoriuose dirbantys skrydžių vadovai neturi tokios didelės naštos, kaip bokšto skrydžių vadovai dėl aerodromo pasirengimo žiemą. Tačiau jiems tokiais atvejais tenka kitokie iššūkiai: jeigu lėktuvai negali nusileisti oro uoste dėl slidžios dangos, sniego valymo darbų, prasto matomumo ar kitų priežasčių, reikia nukreipti orlaivius į laukimo zonas ir prižiūrėti, kad jie sklandžiai suktųsi ore ir saugiai vienas su kitu prasilenktų. Taip pat kontroliuoti ir atnaujinti informaciją, kiek orlaiviuose liko kuro laukti, o esant poreikiui nukreipti juos į kitą oro uostą.

Siekiant užtikrinti kuo efektyvesnį oro paslaugų teikėjų darbą nuolat stebimos meteorologinės prognozės. Paprastai aviacijoje remiamasi dviejų valandų į priekį prognozėmis, nes jos yra tiksliausios. Stebint oro sąlygas pilotas gali apskritai nuspręsti neskirti į tam tikrą oro uostą, jeigu mato, kad ten užsitęs pūga ir aerodromas nebus paruoštas.

„Kad ir kokia žiema mūsų laukia šiais metais, tačiau dienos metu virš debesų, nepaisant metų laiko, visada šviečia saulė“, – pastebi specialistas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Šokiravo radiacijos lygis lėktuve
  2. Karinio aerodromo skrydžių vadovas: tai darbas, kuriame rutinos nėra
  3. Skrydžių vadovo amatas: daug įtampos ir nulis klaidų
  4. Lietuvos oro uostai pradės žiemos darbus
  5. „Kylam“: Mažieji kauniečiai Atvelykį šventė tarp lėktuvų (video)
  6. Oro erdvė – ne guminė: kaip joje telpa vis daugiau lėktuvų?
  7. VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius
  8. Stepono Dariaus ir Stasio Girėno aerodromas laukia stovyklautojų
  9. Lietuva mini akrobatinio skraidymo atkūrimo 50-metį (nuotraukos)
  10. Jurgio Kairio pasirodymas vainikavo Nidos kilimo–tūpimo tako atidarymą (nuotraukos)
  11. „Kylam“: Ką būtina žinoti orlaivių keleiviams? (video)
  12. Oro sąlygos gali sukelti nepatogumų Vilniaus oro uosto keleiviams
  13. Kaip įveikti skrydžio baimę?
  14. Pernai daugiausiai Lietuvos oro erdve naudojosi „Boeing“ lėktuvai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pradedami magistralės nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos tiesimo parengiamieji darbai
Lietuvoje

A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų

2025 11 13
Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
Lietuvoje

Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes

2025 11 13
Pristatymą „Lietuviškos Vėlinės“ pristatanto lenkų režisierius J. Skšyvanekas
Istorija

„Lietuviškas Vėlines“ pristatantis lenkų režisierius J. Skšyvanekas gilinasi į praeities ir dabarties nuodėmes

2025 11 13
Paukščių paroda
Gamta ir ekologija

Paroda Kaune kviečia susipažinti su gražiausiais ir įdomiausiais paukščiais

2025 11 13
Krašto gynyba
Lietuvoje

Konservatoriai ragina Gynybos fondą naudoti tik gynybos poreikiams

2025 11 12
Paskola
Lietuvoje

Siūlomi pakeitimai suteiks didesnę vartojimo paskolų gavėjų apsaugą

2025 11 12
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma išplėsti šeimų, gaunančių vaiko priežiūros kompensacinę išmoką, ratą

2025 11 12
Autobusai
Lietuvoje

Netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui – 60 mln. eurų

2025 11 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • GINTARAS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų
  • Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
  • Burbiškio dvaro popietėje – susitikimas su dvarų kultūros tyrėjais
  • „Lietuviškas Vėlines“ pristatantis lenkų režisierius J. Skšyvanekas gilinasi į praeities ir dabarties nuodėmes

Kiti Straipsniai

Automobilis

Ką apie automobilį gali pasakyti ankstesni taisymo įrašai

2025 11 09
ICAO

Dėl kontrabandinių balionų – kreipimasis į Tarptautinę civilinės aviacijos organizaciją ir EK

2025 10 31
Oro uostas

J. Taminskas: Priešiški bandymai trikdyti oro erdvę nebus toleruojami

2025 10 30
Gitanas Nausėda

Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais

2025 10 28
Šuo, korgis

Šaltasis metas čia pat: kaip užtikrinti keturkojo sveikatą ir patogumą

2025 10 26
Saigtasparnis

Kariuomenė išbandė naujus sraigtasparnius

2025 10 23
Inga Ruginienė

Lietuva imasi griežtų veiksmų dėl kontrabandos gabenimo bepiločiais

2025 10 23
Garažo vartai

Patikima apsauga: kodėl sekciniai garažo vartai yra geriausias pasirinkimas?

2025 10 17
Oro uostas

Socialdemokratai aviacijos saugumo darbuotojų signalus vadina grėsmingais

2025 09 15
Aviacijos šventė

Nidoje – aviacijos šventė „Aero Nida 2025“

2025 09 12

Skaitytojų nuomonės:

  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • GINTARAS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • nuomonė apie R. Armaitis. Pokrovsko sritis (ar viskas beviltiška)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Japoniškas sodas | vilnius.lt nuotr.

Vilniuje pražys japoniškas sodas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai