Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Liberalizmas: plečia ar siaurina žmogaus pasaulį?

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020-10-08 09:00:14
45
Marius Kundrotas

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Liberalų žodžiai, kad jie ruošia vaikus pasauliui, o ne šiam taškui – supraskime, Lietuvai – papiktino daugelį patriotų. Visgi vargu, ar pyktis arba kiti jausmai veda ką nors link tiesos. Geriau ramiai susėsti ir pamąstyti: kas čia pasakyta, ką tai reiškia ir kokios galėtų būti išvados?

Pirmas kylantis klausimas, kiek liberalai nuoširdūs, kalbėdami apie žmogų pasauliui? Juk liberaliu požiūriu vienintelė socialinė tikrovė yra individas, o visos kitos kategorijos, geriausiu atveju – išvestinės. Jei taip, liberalizmas veikiau siaurina žmogaus pasaulį, nei jį plečia. Tautininkai, konservatoriai, net socialistai kalba apie žmonių grupes, bendruomenes, o liberalizmas žmogų uždaro savyje.

Kitas klausimas. Tarkime, kad liberalams išties rūpi pasaulio problemos – klimato atšilimas, tolimi karai, badas kokioje nors egzotinėje šalyje ar kokios nors gyvūnų rūšies nykimas. Bet juk bet kuri šių problemų prasideda nuo kokio nors vietinio taško. Net klimato atšilimas, kiek jis vyksta, tai dėl vienos ar kitos pramonės įmonės, veikiančios konkrečiame taške. Taigi, sprendimai pirmiausiai turi būti lokalūs ar kalbant lietuviškai – vietiniai.

Trečias klausimas. Kiek nuoširdu kalbėti apie meilę žmonijai, kai tos meilės trūksta savame „taške“, savai bendruomenei – šeimai, draugams, tautai? Kalbant griežtai kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi, tai – žmogus, kuriam vienodai į visus nusispjauti. Ar tai būtų kaimynas už tvoros, ar badaujantys Somalio vaikai. Neskaičiuokime savanorių, vykstančių gelbėti kitų šalių žmonių nuo skurdo ar bado, kai savoje šalyje – minios varguolių. Šie savanoriai bent jau kažką daro – kažką gero ir konkretaus. Tuo metu, kai kiti – tiesiog pliurpia.

Savanoriauti egzotinėse šalyse – madinga, galima pasifotografuoti žurnalams. Nuotrauka iš Afrikos kosmopolitizmo propagandos apdorotai auditorijai bus veiksmingesnė, nei iš Lietuvos kaimo. Bet palikime savanorius ramybėje. Dėl mados ar dėl kitų priežasčių geras darbas lieka geru darbu. Daug rimtesnis akcentas čia būtų toks, kad ir šie žmonės veikia labai konkrečiame taške.

Visa tai reiškia, kad kiekvienas konkretus darbas prasideda nuo konkrečios vietos ir nuo konkretaus adresato. Žmonės, besirenkantys artimesnius adresatus – vietos, kilmės, kultūros ar giminystės požiūriais – tiesiog elgiasi natūraliau, nei besirenkantys svetimus. Juk natūralu pirmiau mylėti savo tėvus, sutuoktinius, vaikus, nei žmogų iš tolimos tikrovės. Ar tai – geriau, ar blogiau objektyvios moralės požiūriu – kitas klausimas. Turbūt būtų dora padėti tam, kam labiau reikia. Tik ar išties mūsų taške jau visiems pakankamai padėta?

Dar vienas ir, ko gero, esminis klausimas – ar liberalai ruošia žmogų padėti pasauliui, ar tiesiog įgyvendinti savo individualius įnorius? Juk pagrindinė, o gal ir vienintelė tikrovė jiems – individas. Taigi, individas ruošiamas tam, kad galėtų sėkmingiau ieškotis sau geriau apmokamos darbo vietos ir daugiau malonumų. Paradoksalu, bet toks tariamas išlaisvinimas – iš savo valstybės, vietos, bendruomenės – kaip tik įvergina. Žmogus tampa tiktai globalios rinkos raikoma ir parceliuojama darbo jėga ir jos produktų vartotoju.

Masinė migracija sukelia socialinį dempingą. Vietiniam žmogui trukdoma siekti adekvataus atlyginimo, nes už durų laukia krūva svetimšalių, pasirengusių dirbti už minimumą. Taip lietuviai vyksta į Vakarus, o Lietuvoje juos keičia žmonės iš Rytų ar Pietų. Lieka klausimas, ar individualiai nuo savo vietos ir bendruomenės atskirtas žmogus tampa kokybiškesnis? Ar kokybiškesnis jo gyvenimas? Individualių vartotojų ir savanaudžių kultūroje depresijos ir neurozės pasiekė beprecedenčius mastus. Neįmanoma gyventi kokybiškai gyvenant tik sau.

Žmogus į žmoniją, į pasaulį, gali žengti tik per savo šalį ir bendruomenę, su kuria tapatinasi. Atėmus šias tarpines grandis lieka vienatvė iš esmės svetimoje globalioje erdvėje. Vienatvė ir didelė dvasinė tuštuma. Teoriškai plečiant pasaulį praktiškai jis tik siaurėja. Iki beprasmio savęs.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Mirties vardas – islamas? Ne – liberalizmas
  2. M. Kundrotas. „Atsakingasis“ Zuoko liberalizmas
  3. M. Kundrotas. Prezidentė, Seimas ir žmogaus sudaiktinimas
  4. M. Kundrotas. Ar laisvė yra vertybė?
  5. M. Kundrotas. Vidurys. Ar visada auksinis?
  6. M. Kundrotas. Jaunas? Tautiškas? Marš mokytis!
  7. M. Kundrotas. Nijolės Sadūnaitės ar Ervydo Čekanavičiaus Lietuva?
  8. M. Kundrotas. Priešsroviniai ir pasroviniai: subkultūros vakar ir šiandien
  9. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (I)
  10. M. Kundrotas. Tikrasis karas
  11. M. Kundrotas. Sąvokų diktatūra
  12. M. Kundrotas. Dvasinė paauglystė
  13. M. Kundrotas. Ideologijos problema
  14. M. Kundrotas. Pirmyn į Vakarus!
  15. M. Kundrotas. Teisėkūra ir teisėsauga

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 45

  1. Virginijus says:
    5 metai ago

    Visiškai pritariu autoriui. Ir dar pasakysiu – liberalų brukama individo viršenybė prieš bendruomenę yra apgailėtinas nesusipratimas. Nes tik bendruomenė yra individo saugumo garantas. Juk visų mūsų teisės ir laisvės baigiasi ties savosios nosies galiuku. Tam, kad asmeninis ego nenukentėtų nuo kito tokio paties, be visuomenės susitarimo (t.y. valstybės, valdžios ar pnš.) neišsiversi.

    Atsakyti
    • Socialistas says:
      5 metai ago

      Taip individas negali būti aukščiau visuomenės. Kiekvienas visuomenės narys turi bendrą netresą priešpastatyti asmeniniams. O dabar esminis klausimas iškeldamas visuomenės interesus virš individo į kurią pusę suksi? Į dešinę – į nacional socializmą t.y. fašizmą ar į kairę – socializmą-komunizmą t.y. internacionalizmą. Trečio kelio nėra.

      Atsakyti
      • Romas says:
        5 metai ago

        Yra ir trečias kelias – demokratija. Kada kur sukti nusprendžia ne koks nors hitleris ar stalinas su savo chebritėm, o visuomenės dauguma. Kada valdžia bus daugumos rankose, tada nebus perlenkimų, kurie įvyko abiem (nacių ir komunistų) atveju.

        Atsakyti
        • Socialistas says:
          5 metai ago

          Kas pagal tave yra demokratija? Jei remiesi klasikiniu demokratijos suvokimu, kuri buvo senovės Graikijoje tai turėtum žinoti, kad balsavimo teisę turėjo tik piliečiai, o piliečiais buvo ne visi žmonės, o privilegijuotieji. Tokioje demokratijoje spendimą priėmė ne visuomenės dauguma o privelegijuotieji. Toliau liberali demokratija t.y. liberalų primetama diktatūra. Yra kapitalistinė demokratija t.y. kapitalistų ir oliharchų diktatūra primetama visuomenės apačioms – dirbantiesiems. Ir yra socialistinė demokratija – tai dirbančiųjų (daugumos) diktatūra primetama kapitalistas ir oligarchams (mažumai). Kito kelio nėra.

          Atsakyti
          • Romas says:
            5 metai ago

            Socialistinės demokratijos nebuvo, ji tik buvo deklaruojama. Buvo labai gražūs lozungai (nuo šarvuočio patiomkino) – žemę valstiečiams, gamyklas darbininkams, valdžią taryboms…
            Bet ar kas tarėsi su anų laikų “tarybiniais” piliečiais? Juokingas klausimas. Nei vienas iš šių pažadų nebuvo ištesėtas. Ne valstiečių ir darbininkų valdžia buvo “Tarybų Sąjungoje”, ne daugumos, o mažumos – partinės nomenklatūros.
            Ta pati istorija kartojasi ir laisvoje Lietuvoje. Kurios konstitucija teigia, kad Lietuva yra demokratinė respublika, o jos suverenas (šeimininkas) – Tauta (visi piliečiai). Nei kiek ne prasčiau…
            Bet tikrovėje ta pati apgaulė. Pirmuoju atveju visus reikalus tvarkė partinė nomenklatūra, dabar – oligarchinė, o piliečiai (irgi abiem atvejais) lieka “ne prie reikalų”… Su visom iš to išplaukenčiom pasekmėm.
            Abu šie atvejai pilnai atitinka “demokratijos” apibūdinimą pagal Aristotelį:
            – “kada hienos valdo asilus”
            Bet jis minėjo ir antrąjį, tikros, tiesioginės demokratijos apibūdinimą – “pilietyją”… Kurioje dalyvaus ne tik privilegijuoti, o visi piliečiai. Kurioje valdžios vertikalė bus sulenkta į ratą. Toks pilietinės visuomenės simbolis – gyvatė apžiojusi savo uodegą rastas Egipto piramidėse. Tai “špargalkė” nebrandžiai žmonijai…
            Atėjo laikas ja pasinaudoti.

          • Socialistas says:
            5 metai ago

            Nebuvo Graikijoje visi piliečiais . Piliečiai buvo išimtinai privelegijuot. Taip TSRS nomenklatūra iškreipė visą socializmo idėją, nes į ją sulindo miesčionys karjeristai, kuriem nerūpėjo komunizmo idėjos, pvz Linkevičius, Grybauskaitė. Juos ir šiandien renkate į valdžią bet tikitės pokyčių. Bet tai nekeičia socializmo esmės – dirbančiųjų (daugumos) primetama valdžia kapitalistams (mažumai). Ir tai teisingesnis kelias žmonijai, bet viskas priklauso kokie žmonės bus valdžioje. O visuotinės demokratijos nebuvo, nėra ir nebus, nes skirtingi socialiniai sluoksniai (klasės) turi skirtingus interesus, todėl ir kalbama kuriam socialiniam sluoksniui turi atitekti valdžia, jei vadovaujantis daugumos principu, tai turi būti dirbantieji – išnaudojamieji, o ne verslininkai – išnaudotojai.

          • Romas says:
            5 metai ago

            Koks skirtumas, kaip pavadinsi – pilietyja, socializmas ar demokratija. Svarbu esmė. Kad valdžia priklauso daugumai. O mažuma jai paklūsta.
            Kitas klausimas, kad tokius žodžius, kaip – socializmas, komunizmas, draugas, anų laikų materialistai, nuvalkiojo, suteršė, kompromitavo…
            Ir dabar daugumai žmonių šie žodžiai sukelia alergiją…
            Šių laikų materialistai, tą patį daro su demokratijos sąvoka. Du žodžiai “atstovaujama demokratija” yra nesuderinami, jie vienas kitam prieštarauja. Demokratija – daugumos valdžia. O atstovai – mažuma. Kai valdžia (po rinkimų) atsiduria jų rankose – demokratijos nebelieka…

            Kova vyksta ne tarp klasių. Bet koks darbas yra garbingas. Kova vyksta tarp idealizmo ir materializmo, Tarp dvasios ir materijos.
            Kas labai akivaizdžiai matyti ezoteriniame Dovydo žvaigždės simbolyje:
            Dovydo žvaigždė
            Ją sudaro du trikampiai. Vienas, viršūne nukreiptas į apačią simbolizuoja involiuciją. O kitas, kurio kryptis į viršų – evoliuciją. Involiucija, tai kryptis į materiją, o evoliucija – į dvasią. Iš esmės, tai du energijų-sielų srautai.
            Kelionė prasideda iš pirminio šaltinio, „Tėvo namų“, „rojaus“, „keter“(kabalistinis terminas). Čia, amžinos palaimos ir meilės vandenyne viskas yra – Viena… Nei mažiausio šešėlio atskirtumo. Tik vėliau, pradėjus kelionę link materijos, per kelis etapus – (chochma, bina, tiferet) , palaipsniui pradeda reikštis atskirtumas, taip atsiranda individualios sielos. Paskutiniame lygmenyje – „malchut“ randasi fiziniai pasauliai, tokie, kaip mūsų. Tokiame grubios materijos „poligone“, kur viskas atskira ir unikalu, veikiamos aplinkos, jaunos, nesavarankiškos sielos, per daugelį įsikūnijimų, praeidamos įvairias gyvybės formas, vis labiau prisitaiko prie fizinio pasaulio. Tai ir yra involiucija, judėjimas į materiją. Šitame etape, su kiekvienu įsikūnijimu, vis daugiau įgaunama individualumo, savarankiškumo, užsiauginamos savos „šaknys“, savas „stuburas“.

            Involiucijos pabaiga
            Šį etapą individuali siela prieina turėdama žmogaus pavidalą. Involiucijos pabaiga reiškia evoliucijos pradžią. Protas, kuriuo žmogus išsiskiria iš savo „jaunesniųjų brolių“, suteikia galimybę ne tik pasiekti maksimalų individualumą, bet ir pakeisti vertybinę orientaciją iš materializmo į dvasingumą.
            Anksčiau ar vėliau, net būdamas didžiausiu egoistu ir savanaudžiu, žmogus imantis, pajaus nepatogumą, gėdą, savo menkumą prieš tą, kuris duoda. Duoti yra dieviška. Duodama iš stiprybės, iš pertekliaus. Kodėl imti pasidaro nepatogu? Tam trukdo užsiaugintas orumas.
            Sakoma: „Duoti – palaimingiau“. Palaimingiau todėl, kad duodant, galvojama apie kitus, o imant – tik apie save. Pirmuoju atveju plečiasi sąmonė. Iš to ir laimės pojūtis. Tuo labiau, jeigu apie tuos, kuriems duosi galvojama su užuojauta ar meile.
            Ši riba, kada žmogus imdamas pradeda jaustis nepatogiai, o duodamas priešingai – patyria pakylėjimą, kabalistų vadinama „cimcum-alef“. Nuo jos prasideda pakilimas, evoliucija. Iki šios ribos žmogaus dar nėra, yra tik „padaras“ – „dvikojis padaras“.
            „Turiu dvi kojas, o ypač – dešinę“. Ši frazė iš Vytauto Kernagio dainuškos ne tik šmaikšti.
            Turime ne tik kūnus. Esame, kaip lazda su dviem galais. Kuris „galas“ storesnis, ką` turime „ypač“? Materija ar dvasia? Kam suteikiame prioritetą? Involiucija ar evoliucija? Kuriam sielų srautui priklausau aš?
            Atsakymai į šiuos klausimus nulemia ir visuomenės būseną. Pakilime ji ar nuosmukyje.

            Savaime kyla klausimas, kokia gi tokių „kelionių“ prasmė? Iš pradžių į materiją, paskiau atgal į dvasią. Matyt tame, kad į „Tėvo namus“ sugrįžtama jau savistoviu dvasiniu vienetu…

          • Pajūrietis says:
            5 metai ago

            Bet kas gi tas Dovydas? chochma, bina, tiferet, cimcum-alef, keter? Kokia čia kalba, tamstos gimtoji? Tačiau juk ne visi ją supranta. Išverskite, prašau, į lietuvių kalbą.

          • Romas says:
            5 metai ago

            Ne viskas (tiksliai) verčiasi į Lietuvių kalbą, kaip ir iš jos. Svarbu esmė. O ji čia suprantama, parašyta – terminai iš kabalos – (ezoterinio mokymo).
            Bet orientuotas į paviršių, mato tik religijas, o dvasingumo – ne, mato tik skirtingas kalbas ir tautas, o žmoniškumo – ne. Tai konkuruojanti ego sąmonė, dar nepriaugusi iki bendradarbiavimo.

          • Pajūrietis says:
            5 metai ago

            Kokia čia kalba? Kaip galima rasti dvasingumą, jei negali suprasti, ką žodžiai reiškia? Kas tas Dovydas? Izraelio karalius? Vikipedija: „Dovydas išgarsėjo savo žiaurumu, klastingumu ir daugpatyste. Jis išdavė savo globėją Saulių, užgrobė sostą ir apsistatė pulkais moterų. Jis nužudė savo karo vadą Urijų, norėdamas pasiimti jo gražuolę žmoną Betsabėją. Nukariavęs Užjordanę, Dovydas įsakė nužudyti kiekvieną trečią tos srities gyventoją.“ Tai tas Dovydas ar koks kitas?

          • Socialistas says:
            5 metai ago

            “Kova vyksta ne tarp klasių. Bet koks darbas yra garbingas.”
            Tai kodėl lentpjūvės savininkas pats nepjauna lentų, o samdosi darbininką? Ne iš oro gamybos priemonės (pvz staklės) atsiranda, joms pinigs uždirba darbininkas. Darbininkui už sukurtą prekę savininkas sumoka tik maks 25%jo sukurtos vertės, o pats pasiima 75% darbininko sukurtos vertės. Tai yra išnaudojimas. Todėl gamybos priemonės turi būti suvisuomenintos, kad nebūtų ponų, kurie ant svetimos kupros jodami, patys nedirbdami prabangiai gyvena.

          • Romas says:
            5 metai ago

            Gamybos priemonių nusavinimą, plačiau – nacionalizavimą jau turėjome… Nepasiteisino. Nes “visų” yra nei kieno, ne mano… Žmogaus egoistinė prigimtis tam nepasiruošusi. Nelieka motivacijos…

            Kapitalizmas ir socializmas, tai du priešingi kraštutinumai, kurie būdingi nebrandžioms visuomenėms (švytuoklės principas). Beje šiuo pavadinimu “Švytuoklė”, čia -Alke yra mano straipsnis. Siūlau perskaityti. Romas Cibas – “Švytuoklė”. Greičiau išsiaiškinsim.

          • Socialistas says:
            5 metai ago

            Tu pats sau prieštarauji. Kapitalizme kaip tik ir sudarytos salygos gobšumui, vagystėms, apgavystėms ir išnaudojimui. Paprastais žodžiais tariant, socializmo esmė – pamaitinti alkanajį žuvimi.
            Kapitalizmas vaizduojamas kur kas labiau apgalvotai: alkaną žmogų reikia ne žuvimi maitinti, o duoti jam meškerę, kad jis pats sužvejotų žuvį. Tikrai geniali idėja deja realiame gyvenime kapitalizmas mums pasirodo visai kita forma. Alkanam žmogui meškerė neduodama, bet parduodama lizingu, nuslepiant faktą, kad jis neturi prieigos prie tvenkinio ar teisės žvejoti, nes ir tvenkinys, ir žuvys priklauso tiems, kuriems jis skolingas už meškerę. O dabar turi mokėti ir už žuvis ir už teisę žvejoti. Žmogus tampa kapitalo savininkų vergu. Ir dar niekasneteigia, kad socializmo idėja buvo idealiai įgyvendinta TSRS, bet tai yra patirtis, kurią reikia analizuoti, padayrti išvadas ir nekartoti praeities klaidų. Jei tikite, kad kapitalizmą galima padaryti teisingesnį, tai kodėl tada socializmo negalima padaryti gersniu?

  2. Romas says:
    5 metai ago

    Geros įžvalgos ir autoriaus, ir Virginijaus. Labai jau vienpusiška, iš ego sąmonės, ta pasaulėžiūra…

    Atsakyti
  3. Išties says:
    5 metai ago

    Straipsnio autorius pateikė teisingas ir prasmingas įžvalgas,-ačiū . Šiuometinis liberalizmas ,tiksliau-neoliberalizmas arba liberalmarksizmas- tai marksizmo ideologijos bjauri atšaka,raudonos saulės nešėjai.Tad, klasikinio liberalizmo ,nebeliko.Apgailėtina tai,kad Kovo 11-osios Lietuvoje sparčiai plinta liberalmarksizmas,beveik visas valstybės pagrindines gyvenimo sritis užvaldė šios pasaulėžiūros išpažintojai.Lietuvoje šio ,,laisvamaniško” liberalizmo išdava tai ,pvz.: sisteminė nomenklatūrinė žiniasklaida su LRT prieškay, pakrantės vamzdžio kult0ra, Atviros Lietuvos fondo veikla,Lietuvos pažangos strategija ,,Lietuva 2030″ / TS-KD partijos politinis vaisius/,Lukiškių aikštės Vilniuje smėlio paplūdimys, aukštųjų mokyklų /ypač VU, VDU/ veikla turinti ištautinimo ir išvalstybinimo požymių,daugelio pagrindinių partijų kenksminga politinė veikla …Viltinga tai,kad Lietuvoje yra kritinė masė lietuvių,piliečių sugebančių priešintis liberalglobalizacijai ir ginti tautos bei valstybės interesus.

    Atsakyti
    • Dronas says:
      5 metai ago

      …kad Lietuvoje yra kritinė masė lietuvių,piliečių sugebančių priešintis liberalglobalizacijai ir ginti tautos bei valstybės interesus…

      Nėra. Lietuvoje stebėtinai daug sovietžmogiu ir bukų kvailių, kurie negali suvokt paprasčiausių dalykų, kurie aiškūs kaip du kart du. Netikit? Pabandykit su pažystamais ne iš savo rato pakalbėt rimtais valstybiniais klausimais. Būsit pritrenkti blėnių, nusišnekėjimų ir buku abejingumu valstybės likimu kratiniu. Mes galim pavėluot, manau jau pavėlavom. Todėl didelių vilčių neturiu. Bet viltis tik tai ir beliko. Tik vardan to ir daroma kažkas.

      Atsakyti
      • Socialistas says:
        5 metai ago

        Dronai, aš tarybinis žmogus ir stebėtinai daug alko auditorijos yra buki, neturintys argumentu įžeidinėtojai, nesugebanys pagrįstai ir mandagiai debatuoti, pasitelkiant faktus, o ne asmeninius įsitikinimus. Darai loginę klaidą apibendrintai vadindamas tarybinius žmones kvailiais. Tarybiškumas neturi nieko bendro su žmogaus protiniu potencialu, erudicija – smegenų keliamąja galia. Priešingai tarybiniai žmonės buvo labiau išsilavinę už kapitalistinio pasaulio žmones-vartotojus, todėl kad TSRS visos ssritys – švietimas, medicina, menas, žmogiškųjų gebėjimų vystymas buvo priešpastatomas pelnui, kuris kapitalizme reikalingas kapitalistui. Kapitalstui nereikia protingų žmonių-kūrėjų, kapitalistui reikia jo prekę prekančių ribotų interesų vartotojų, kurie nejaustų poreikio siekti aukštesnių tikslų. Ir kitas kelias jums nesišviečia šioje santvarkoje.

        Atsakyti
        • Bartas says:
          5 metai ago

          Aš – bukas, neturintis argumentų įžeidinėtojas.
          Išsilavinęs “tarybinis žmogau”, kur tavo “tarybinė valstybė”? Negi sunku atsakyti į tokį paprastą klausimą. Kodėl sugriuvo “socialističieskij lager’.
          Kodėl sugriuvo mano svajonė gyventi ; “iš kiekvieno pagal sugebėjimus, kiekvienam pagal poreikius”.

          Atsakyti
    • Socialistas says:
      5 metai ago

      Tik bukas liberalas gali sukergti marksizmą su liberalizmu, dvi visiškai skirtingas filosofijas. Kitaip tariant jei tau kažkas nepatinka tai uždedi etiketę komunizmas, marksizmas. Infantiliška.

      Atsakyti
  4. Socialistas says:
    5 metai ago

    Kundrotizmas (Kundrotinis šovinizmas) plečia ar siaurina žmogaus pasaulį?

    Atsakyti
  5. Dronas says:
    5 metai ago

    Štai ir liberalmarksistinis aktyvas pasirodė. Straipsnis taikliai pataikė, atėjo ukazas išreikšt apmokamą nuomonę. 😀

    Atsakyti
    • Socialistas says:
      5 metai ago

      Pasikartosiu: tik bukas liberalas gali sukergti marksizmą su liberalizmu, dvi visiškai skirtingas filosofijas. Straipsnis taikliai prašovė pro šalį kaip ir komentatorius dronas.

      Atsakyti
      • Dronas says:
        5 metai ago

        Nereikia čia vandenėlio drumsti. Bet ką gi, tamsta čia atidirbinėji. Rinkimai ant nosies, o tas sulyginimas, dabartinių “liberalų” su komunistais, labai ne laiku. Dar plebsui kokių “netinkamų” minčių ir sąsajų iškils. Ar ne? Reikia kailiuką balinti, kad kumečiai tikėtu nekaltu liberalkomunistų prasidėjimu ir “tinkamai” balsuotu. Apgailėtina. Senelis komunistas, anūkėlis “liberalas”. Labai būdinga nūdienai. Bet deja, tai įprastas reiškinys. Kaip, tamsta senelio partbilieta dar laikai stalčiui, kaip grąžų ir šviesų prisiminimą apie “gerus” laikus? O gal prieš kameras, parodomai sudeginai, bet svajoji turėt tokį patį, tik dabar jau ES antspaudu? Klausimas retorinis be abejo. Visiem kas turi akis ir smegenis suvokt ką mato ir taip viskas akivaizdu. Bet juk tu čia dirbi, reikia… Kaip ten? Ach taip, reiki lenkti partinę liniją. 😀

        Atsakyti
        • Socialistas says:
          5 metai ago

          Yra didelė tikimybė, kad paties seneliai buvo kumečiai. Skirtingai tik nuo tavo senelių tu turėjai visas galimybes gauti išsilavinimą ir tapti mąstančiu protingu žmogumi. Belieka apgailestauti, kad XXI a likai tamsuoliu beraščiu, kurio pasaulio suvokimas paremtas mitais ir legendomis. O erudicijos stoka pasireiškia oponento šmeižimu. Būk ramus su tokiu elektoratu kaip tu ir alko auditorija liberal kapitalistinė diktatūra tvirtai laikosi.

          Atsakyti
          • Dronas says:
            5 metai ago

            O gal mano senelius represavo komunistai? Tagi liberali stribena. Niekas nepamiršta ir niekada nebus.

          • Socialistas says:
            5 metai ago

            Kumečių niekas netrėmė. Komunistų partija kumečiams žemę dalino. Nepamiršk.

          • Dronas says:
            5 metai ago

            Dalino? Nuo kada? Kada nuvarė visus ūkininkus nuo žemės, pusę ištrėmė, o kitus suvarė į kolūkius dirbti kolūkio žemės. Tos pačios nuo kurios juos nuvarė. Tik ta žemė jau tapo valstybine ir jiems gal net davė lopinėlį buvosios jų žemės, gerokai mažesnį, o iš dešimties gerų karvių, paliko vieną, kuri daugiau mėsai tiko nei pieno davė. Jooooo, gerai “dalino”. Eik istorijos mokytis, tamsuoli. Nors ką ten, nei tu mokysiesi nei tau rūpi. Tiesa. Komunistams-neoliberalams, tiesa yra nuodas, šviesa, nuo kurios jie kaip žiurkės bėga slėptis, kuria jie bando užgesint visom išgalėm, palaidot po nešvarumais ir purvu. Tiesa tau nuodas ir priešas, todėl tu niekada jos nenorėsi pažint.

          • Socialistas says:
            5 metai ago

            Žemes per 4 mėnesius išdalino 70 000 naujakurių nuo 1940 birželio rinkimų Paleckio valdžia. Kolūkiai logiškas sprendimas, dirbdami bendrai žmonės gali daugiau pagaminti nei dirbdami atskirai, ir kolūkiai tai nelygybės panaikinimas kaime tarp buožės ir kumečio. Tie kaimai kuriuose savanoriškai kūrėsi kolūkiai gyveno turtingai, ir atitinkamai tie kaimai kurie priešinosi jungimuisi į kolūkį, vos galą su galu sudurdavo ir buvo nepatenkinti.

          • Bartas says:
            5 metai ago

            Kvailo bolševiko kliedesiai.

          • Pajūrietis says:
            5 metai ago

            Bartui: labai švelniai pasakėte. Kodėl kruviniausio bolševizmo propoganda laisvai sklinda komentaruose?

  6. Dainius Razauskas says:
    5 metai ago

    Vienas iš geriausių „Alko“ autorių, iš tų, kuriuos visuomet pirmiausia skaitau. Įžvalgus, nuosaikus ir, svarbiausia, nespjaudo tulžimi. Beveik visais konkrečiais klausimais pritariu Mariui. Džiugu, kad yra kas be paliovos sustato taškus ant „i“ (kurie šiaip jau ant tokio smaigalio sunkiai laikosi ir vis nurieda…)

    Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      5 metai ago

      Pritariu.
      Nors mano ir Mariaus pažiūros dažnokai nesutampa (kartais net kardinaliai skiriasi), bet aš Jį nuoširdžiai gerbiu. Rašo tikrai įdomiai ir labai pagarbiai.
      Pagarba Jums, Mariau. Ir nepykite dėl mano neoliberalių pažiūrų.

      Atsakyti
  7. Kas suprantate? says:
    5 metai ago

    LRT ekrane ne tai reklama, ne tai klausimas
    ,,Kur prasideda ir baigiasi demokratija. Vytis ar kalvelė?”
    O tada adresą nurodo:
    – nepatoguskinas.lt/
    Užėjau į puslapį, bet nieko susijusio su kalvele ar Vyčiu nepamačiau.

    O vakar kažkur (išankstinio balsavimo vagonėlyje?) mačiau užrašą ,,parduok savo balsą”.

    Atsakyti
  8. ŽEMAITIS says:
    5 metai ago

    Nenoriu vėl veltis į diskusijas. Ypač – su socialistais.
    Tik gerb. Mariui rekomenduočiau perskaityti jam gerai žinomą nedidelės apimties knygelę:
    F. Hayek “Kelias į vergovę”.
    Čia pirmiausia. O po to – psichologinius veikalus, kuriuose atskleidžiama žmogaus prigimtis. Gal tuomet suprasit, kad ŽMOGUS IŠ PRIGIMTIES YRA INDIVIDUALISTAS IR LINKĘS KONKURUOTI SU TOKIAIS PAT, KAIP IR JIS. Visos bendruomenės buvo reikalingos tik tuomet, kai pasaulyje buvo daug agresijos ir santykiai tarp žmonių buvo prastai reguliuojami. Dabar gi tai nebėra būtinybė (bent jau “mūsų paltumose”). Tiesa, žmones labai įvairūs – vieni ekstravertai, kiti – intravertai. Vieniems gal ir reikia bendruomenių, kitiems – gal ir ne. Manau, kad Pasaulyje pakankamai vietos irtiems, ir tiems.
    Ir nereiktų manyti, kad uždarų intravertų pasaulis yra mažesnis, nei besiblaškančių ekstravertų.

    Atsakyti
  9. Užderėjo says:
    5 metai ago

    Tiek daug, kad net adresų nekopijavau (ilgokai užtruktų) – viskas iš tiesos.lt –

    DĖMESIO! Per mendax ad astra? –
    – Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija
    – Algimantas Rusteika. Jei balsuosi už mažus, „tavo balsas prapuls“

    – Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai
    – Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų privačią žmogaus sferą
    – Aleksandras Nemunaitis. Esame už žodžio laisvę ir prieš politkorektiškumą

    – Ramūnas Aušrotas. Partijų programinės nuostatos ir iniciatyvos, prieštaraujančios krikščioniškai pasaulėžiūrai
    – Seimo narių balsavimų gyvybės ir šeimos klausimais apžvalga

    Ir tai dar ne viskas. Dar yra krikščioniško požiūrio. Autoriai pasistengė būtent šioms dienoms – šaunuoliai. Tikiuosi, pravers bent akimis permesti.

    Atsakyti
  10. Liberalas says:
    5 metai ago

    O Viešpatie! Laisvė siaurina žmogaus pasaulį. Beprotybės viršūnė. Atsisukti į pasaulį reiškia siaurinti savo akiratį, savo pasaulį. Užsidaryti savo kiaute, savo mažytėje valstybėlėje ar tautelėje – reiškia platinti savo pasaulį. Diena – tai tamsa, naktis – tai šviesa. Balta yra juoda, o juoda yra balta. Kuo ne marksizmas-leninizmas, tiksliau jo stalininis variantas?

    Atsakyti
    • Socialistas says:
      5 metai ago

      Laisvė savaime nėra vertybė. Ji nesuteikia žmogui nei didesnio aprūpinimo, nei saugumo, nei kitų žmogui reikalingų dalykų. Siūlau paskaityti anglų ekonomisto Londono universiteto profesoriaus Guy Standing, knygas „Prekariatas: nauja pavojinga klasė“ (2011) ir „Prekariato chartija“ (2014).

      Atsakyti
    • Romas says:
      5 metai ago

      Ne laisvė siaurina žmogaus pasaulį, o liberalus požiūris, pagal kurį vienintelė vertybė yra individas, jo laisvės. O kitos socialinės kategorijos, kaip bendruomenė, tauta jo nedomina…
      (tokia autoriaus mintis straipsnio pradžioje)

      Atsakyti
  11. Rasa says:
    5 metai ago

    Dėmesio į Alko komentatorių gretas įsimetė kandis – socialistas. Paleckis pasirinko šį puslapį. Manau todėl, kad nori pabendrauti su inteligentiškais žmonėmis. SIŪLAU IGNORUOTI, KĄ JIS BERAŠYTŲ. Kuo daugiau su juo kalbi, tuo daugiau nesąmonių. Tiesiog visa erdvė aplink apvemta.

    Atsakyti
    • Socialistas says:
      5 metai ago

      Ačiū už dėmesį, kuriuo ignoruojate mane 😀

      Atsakyti
  12. Rasa says:
    5 metai ago

    AČIŪ autoriui. Aiškiai ir paprastai atskleistos kai kurios liberalizmo savybės. Kviečiu autorių kuo plačiau paplatinti šį straipsnį, net rajoniniuose laikraščiuose. Mūsų žmonės nuzombinti, ypač jaunimas. Neturi reikiamos įvairiapusės apšvietos. Pagrindinės medijos ir net švietimas liberalų ideologijos gniaužtuose.

    Atsakyti
  13. mociute says:
    5 metai ago

    nei socialistai nei liberalai savo paciu elgesiu absoliuciai nepalaiko ju paciu skleidziamu ideju kadangi ir vieni ir kiti pusdami migla zmonems i akis patys elgiasi priesingai.
    Pinigai, turtai ir asmenines naudos siekima meginama slepti po nieko vertais lozungais ir meginimais juoda paversti balta ir atvirksciai o tos liberalu skleidziamos laisves savokos aniems patiems kaip ir negalioja o is kuklumo mirti anie irgi nesirengia….
    Juokinga kad socializmo-komunizmo tevas Karl Marx pats po isvarymo is Vokietijos nuleke ne kur kitur o i kapitalizmo lopsi Britanija ir apsigyveno paciame Londone ir ne kokiame neturtinguju rajone o paciame prabangiausiame Londono rajone ir visai neprastame “nemelyje” o prabangiame….
    Netgi palaidotas ne kur nors siaip o prabangiausiose Londono East Highgate kapinese o paminklinis akmuo tikrai ne viena tona sveria…. Todel nereikia stebetis kad ne tik buvusios cccp “proletarai” gyvena Lauru kvartaluose ar prabangiausiuose pamaskves ir kt. vietose milijonu vertes “trobelese”(razlive???)
    Panasi padetis ir pas liberalus – pavyzdziui britu liberal demokratu ne tik “grietinele” yra ypac turtingi.
    Todel per praejusius rinkimus gavo “net” 1 vieta o i Armonaite labai panasi reksne libdemu vade Jo Swinson is viso nebuvo isrinkta…
    Didziausias paradoksas nutiko Britanijoje 2001 -ais kuomet T.Blairo leiboriastai ivede 40% paveldejimo mokesti nekilnojamam turtui o neigaledami jo susimoketi savininkai paveldetojai buvo priversti parduoti kadangi NT kainos issoko labai aukstai.
    Idomiausia tai kad visus tuos prabangius namus, pilaites susipirko ne kas kitas o tie patys “kuklieji” leiboristai.
    Ex premjero D.Cameron’o zmonos kuri yra artima Elizabeth II giminaite, seimos pilis Lincolnshyre buvo padovanota valstybei kadangi sumoketi 40% nuo desimtis milijonu vertes paveldeto turto neisgalejo net premjeras todel kad pili nesigytu koks nors “kuklus” socialistas, buvo priimtas sprendimas objekta padovanoti valstybei Ir tai ne vienintelis atvejis….

    Atsakyti
    • Socialistas says:
      5 metai ago

      Močiute tau senatvinis marazmas, nesąmones rašai.

      Atsakyti
      • Bartas says:
        5 metai ago

        Žiū , balševikas jau “daktaru” patapo.
        Geriau pasakyk. Kas sugriovė “socialističeskij lager”?

        Atsakyti
      • Žemyna says:
        5 metai ago

        Praėjo tiek dienų, bet vis dar nesupratote, jog PRIVALOTE ATSIPRAŠYTI???

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Šalies vadovas pasveikino Šiaurės Amerikos lietuvių dainų šventės dalyvius | vilnieciams.lt nuotr.
Kultūra

Šalies vadovas pasveikino Šiaurės Amerikos lietuvių dainų šventės dalyvius

2025 06 30
ICBM vilkikas ir T-72 tankai priešais Šv. Vasilijaus soborą Maskvoje dienos šviesoje
Ukrainos balsas

Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?

2025 06 29
Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Nauja koalicija? apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • +++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Prudentia Tech apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Rimvydas apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Šalies vadovas pasveikino Šiaurės Amerikos lietuvių dainų šventės dalyvius
  • Parduodantiems būstą – žinovės patarimai
  • Trys svarbiausi kriterijai renkantis daržoves
  • K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos

Kiti Straipsniai

Liberalai

Liberalai mokesčių reformą vadina principų išdavyste

2025 06 26
Migracijos departamentas

Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija

2025 06 26
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai

2025 06 24
Sveikata

Liberalai: dėl medicinos reformos nukentės ir ligoniai, ir gydytojai

2025 06 19
Liberalai

Liberalai siūlo jautriausių mokesčių nekeisti iš viso

2025 06 10
Liberalų renginys

Liberalai pradėjo vajų prieš valdžios prenumeratos mokestį

2025 06 04
Liberalai

Liberalų netenkina G. Palucko paaiškinimai – kviečia jį į frakciją

2025 06 03
Gintautas Paluckas

Liberlų frakcija kviečia Gintautą Palucką

2025 06 02
Pinigai

Liberalai lauks Finansų ministerijos plano šešėliui mažinti  

2025 05 29
Pasienis | vrm.lrt.lt nuotr.

Prezidentas su EK nariu aptarė migracijos iššūkius

2025 05 27

Skaitytojų nuomonės:

  • Nauja koalicija? apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • +++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Prudentia Tech apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Rimvydas apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Valdas Jecka apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kaip atsikratyti namuose užsiveisusiais kenkėjais?

Kaip atsikratyti namuose užsiveisusiais kenkėjais?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai