Antradienis, 23 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kokių klaidų nedaryti pildant eismo įvykio deklaraciją

www.alkas.lt
2020-10-04 18:08:41
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

       
Pixabay.com nuotr.
Pixabay.com nuotr.

Teisingai užpildyta eismo įvykio deklaracija sumažina nelaimės kelyje sukeltus rūpesčius. Visgi deklaracijas administruojantys specialistai pastebi, kad neretai šie dokumentai tampa ir dar vienu papildomu rūpesčiu vairuotojams. Mat pildant iš pažiūros nesudėtingą eismo įvykio deklaraciją, vairuotojai pridaro esminių klaidų. Pastarosios trikdo eismo įvykio administravimo eigą, o dėl to dažnai nusikelia ir žalos išmokėjimo laikas.

Braižo neinformatyvias schemas

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, pagrindinė eismo įvykių deklaracijų pildymo klaida – netiksliai nubraižyta eismo įvykio schema.

„Dažnas atvejis – schemoje nupiešti du kvadratai, vaizduojantys dvi transporto priemones, tačiau nėra nei kelio ženklų, nei judėjimo krypties ar kitų aplinkybių. Žinoma, vairuotojams nuolat primename, kad eismo įvykio schema neturi būti itin tikroviškas situacijos piešinys – deklaracijos nagrinėjimą lemia ne meniniai sugebėjimai. Svarbiausia čia – informatyvumas: automobilių judėjimo kryptys ir padėtys, kelio ženklai, sankryžos ir kitos aplinkybės“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Draudiko atstovas pažymi, jog į eismo įvykį patekę vairuotojai deklaracijose privalo pažymėti ir tikslų avarijos adresą. Anot pašnekovo, dokumente turi būti užrašytas namo numeris, gatvė, sankryža, kurioje susikerta gatvės. Vien gatvės pavadinimo nurodyti neužtenka, kadangi tai nesuteikia aiškios informacijos apie eismo įvykio vietoje galiojančias taisykles.

Jeigu braižant schemą įsivėlė klaidų, taisymus turi patvirtinti abu įvykio dalyviai. „Šiuo atveju itin paranku pildyti elektronines deklaracijas – jos neleidžia pateikti netiksliai užpildyto dokumento, suteikia galimybę pridėti nuotraukas, o avarijos vietą nurodyti naudojantis GPS duomenimis“, – priduria R. Bieliauskas.

Nurodo netikslias aplinkybes

Kita dažna eismo įvykių deklaracijų pildymo klaida – neteisingas aplinkybių įvardijimas.

„Deklaracijos formoje yra pateikti aplinkybių punktai. Juos vairuotojai dažniausiai užpildo, vis tik šie įrašai neretai stokoja aiškumo. Aiškumas be galo reikalingas, kai eismo įvykis nutinka sudėtingose situacijose, pavyzdžiui, prekybos centro aikštelėje. Tada svarbu pažymėti, kuris vairuotojas judėjo, kuris stovėjo vietoje, galbūt vienas iš jų judėjo atbulomis, kitas nerodė įspėjamųjų ženklų ir panašiai“, – sako draudiko atstovas.

Kartu R. Bieliauskas pastebi, jog be teisingo aplinkybių įvardijimo, svarbu draudimo bendrovei pateikti ir reikiamą asmeninę informaciją – eismo įvykio dalyvių vardus ir pavardes, gimimo datas, kontaktus, vairuotojų pažymėjimų ir automobilių valstybinius numerius.

Netinkamai pasirašo  

Draudiko atstovas pažymi ir kitą dažnai užmirštamą detalę – parašus, kuriuos sudėti turi abu vairuotojai, o kaltininkas – pasirašyti ir antrąkart, patvirtindamas, jog sukėlė eismo įvykį.

„Nepasirašyti dokumentai – dar vienas trikdis sklandžiam administravimo procesui. Eismo įvykio deklaraciją patvirtina du parašai: vienas skirtas įvykio, kitas – kaltės faktams. Tiesa, jei kaltininkas antrąjį parašą užmiršta, situaciją galima išsiaiškinti ir pagal nurodytas aplinkybes, tačiau žalos administravimo procesas tokiu atveju užtrunka – kartais vairuotojai nepasirašo, nes nesusitaria. Tada draudimo bendrovė yra priversta imtis papildomų veiksmų“, – teigia R. Bieliauskas.

Neturi kopijų

Paklaustas, ar abu eismo įvykio dalyviai privalo turėti deklaracijų kopijas, R. Bieliauskas tikina – dokumentai turi būti užpildomi ir pasirašomi tiek egzempliorių, kiek yra avarijos dalyvių

„Tai ypač praverčia kylant neaiškumams. Po avarijos visi įvykio dalyviai privalo gauti po vieną kopiją, antraip be dokumento negalės kreiptis į draudimo bendrovę. Pastebime, kad vairuotojai deklaracijų nepildo, nes nėra pretenzijų, o tuomet prašo žalos atlyginimo. Tačiau, tokiu atveju, mes neturime dokumento, įrodančio eismo įvykį“, – apie deklaracijų kopijų būtinybę kalba draudimo ekspertas.

Nesikreipia laiku

Norėdami kuo skubesnio žalos administravimo proceso, įvykio dalyviai privalo laiku susisiekti su draudimo bendrove. R. Bieliauskas papildo: per įstatymo numatytą terminą avarijos kaltininkas turi pranešti apie eismo įvykį, o nukentėjusysis kreiptis dėl nuostolių atlyginimo.

„Asmuo, sukėlęs avariją, tačiau apie pastarąją neinformavęs, rizikuoja gauti regresinį reikalavimą, jei šis delsimas darys įtaką žalos administravimui. Kaltininkui nuostoliai neatlyginami, tačiau jis privalo apie įvykį informuoti savo draudimo bendrovę. Tačiau dažnai tai nėra daroma, tenka šių vairuotojų ieškoti. Beje, apie žalą pranešti ir greitai sulaukti išmokos šiandien galima ir daug paprastesniu būdu – naudojantis paslauga „ERGO Smart“, kuri leidžia duomenis draudikui pateikti naudojantis išmaniuoju telefonu“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  2. Karantino taisyklės galioja ir patekus į eismo įvykį
  3. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  4. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  5. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai
  6. Prasidedanti saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“ – galimybė nemokamai patikrinti automobilį
  7. Eismo įvykių priežastys Baltijos šalyse: koks elgesys kelia pavojų?
  8. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  9. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  10. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  11. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  12. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  13. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  14. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  15. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Dviračių takas
Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23
Žievėgraužis tipografas | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę

2025 09 23
Bepilotis orlaivis
Lietuvoje

Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Patikslinta atsakomybė už piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Seimas panaikino dviejų Seimo narių neliečiamybę

2025 09 23
Elektrą laivams tieksiantis įrenginys
Lietuvoje

Klaipėdos uoste pastatytas elektrą laivams nuo kranto tieksiantis įrenginys

2025 09 23
Ekologijos diena
Gamta ir ekologija

Prasideda pirmoji Lietuvoje Ekologijos savaitė

2025 09 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Skubėkite pasirašyti apie Kultūros bendruomenė prieš politinius žaidimus: žmogaus teisių gynėjai reikalauja palikti Šarūną Birutį ministru
  • Kasčiūnas: griežčiau reikia apie VU vyks 7-oji tarptautinė taikomosios kalbotyros konferencija „Kalbos ir žmonės“
  • Michailas Velleris apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Klausimėlis: apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais
  • Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko
  • Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę
  • Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

Kiti Straipsniai

Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21
Greičio matuoklis

Išradingumas nepadės išvengti ir atsakomybės už greičio viršijimą

2025 09 20
Nelaimė dviratis

Rudeniniai pavojai už dviračio vairo

2025 09 20
Internetas

Anglų kalbos mokymasis: kaip reguliariai tikrinant lygį greičiau pasiekti rezultatų?

2025 09 18
Automobilių tarša

Ministerija siūlo vykdyti nuotolinę automobilių taršos kontrolę

2025 09 11
„Regitra“

Regionuose – daugiau vairavimo egzaminų centrų

2025 09 09
Šuo automobilyje

Baigiasi kelionių metas – kaip pašalinti išvykų pėdsakus?

2025 09 07
Būstas

Kieno pareiga rūpintis patirtais nuostoliais – savininko ar nuomininko?

2025 09 07
Automobilis BMW

Ar dabar – palankus metas įsigyti automobilį lizingu?

2025 09 06
Automobilis

Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje

2025 09 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Skubėkite pasirašyti apie Kultūros bendruomenė prieš politinius žaidimus: žmogaus teisių gynėjai reikalauja palikti Šarūną Birutį ministru
  • Kasčiūnas: griežčiau reikia apie VU vyks 7-oji tarptautinė taikomosios kalbotyros konferencija „Kalbos ir žmonės“
  • Michailas Velleris apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Klausimėlis: apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Ieškokit veltinių. - apie „Meteo.lt“ pristato naują mobiliąją orų programėlę
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Janina Survilaitė | asmeninė nuotr.

J. Survilaitė. Kam priklauso Lietuvos Respublikos užsienio ambasadų ir konsulatų archyvai?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai