
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) prašydama įvertinti, galimai neteisėtus vieno iš Laisvės partijos lyderių Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus bei Laisvės partijos veiksmus už biudžeto lėšas įrengiant „pliažą“ laisvės kovas menančioje Lukiškių aikštėje ir jį panaudojant savo partijos reklamai Seimo rinkimų kampanijos metu.
„Lukiškių aikštėje įrengtas pliažas galimai naudojamas Laisvės partijos rinkimų tikslais.
Tokie veiksmai turi neteisėto partijų finansavimo požymių, kada piktnaudžiaujant mero tarnybiniais įgaliojimais naudojami savivaldos administraciniai resursai,
biudžetas, o taip pat rinkimų kampanijai finansuoti pritraukiami privatūs juridiniai asmenys, ir nepažymėti teisės aktuose nustatyta tvarka kaip politinė reklama. Tai, kada pliažo paslaugos yra nemokamos, skirtingai, nei žiemą savivaldybės įrengiama čiuožykla, leidžia kalbėti ir apie bandymus papirkti rinkėjus.“ – sako LVŽS pirmininkas Ramūnas Karbauskis.
Lietuvos Respublikos politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės įstatymo 2 str. 8 d. nurodyta, kad politinė reklama – tai valstybės politiko, politinės partijos, politinės partijos nario, politinės kampanijos dalyvio, jų vardu ir (ar) interesais bet kokia forma ir priemonėmis už užmokestį ar neatlygintinai politinės kampanijos laikotarpiu ar tarp politinių kampanijų skleidžiama informacija, kuria siekiama paveikti rinkėjų motyvaciją balsuojant rinkimuose ar referendume arba kurios skleidimu propaguojamas valstybės politikas, politinė partija, politinės partijos narys ar politinės kampanijos dalyvis, taip pat jų idėjos, tikslai ar programa. Įstatymas draudžia juridinių asmenų paramą bei rinkėjų papirkinėjimą bei įpareigoja žymėti partijų skleidžiamą politinę reklamą.
Bet Karbauskis su ‘valstiečiais’, skubiai ėmęsis kuo viešesnių Seimo veiksmų prieš tą ‘pliažą’, tapo šios reklaminės akcijos dalyviu. Jeigu iki rinkimų ‘pliažo’ reikalo Karbauskis nebūtų kėlęs viešumon, tai tos reklaminės naudos nei vienai, nei kitai pusei nebūtų gavęsi. Tai gal čia yra dviejų ‘sistemininkų’ bendra reklama už ‘valdiškus’ pinigus…
Vienžo . Jei už “pliažą” . Esi nupirktas šimašininkų, jei prieš – karbauskininkų. Tai ką man rinktis?
Jei valstybėje sukurtas “bardakėlis”. Vienas durniuoja , kiti bėgioja aplink ir nežino , kur durnių dėti.
Taip. Lengviausia išvada – daro reklamą.
Kodėl visus, ekrane šmėžuojančius, skubame lyderiais vadinti?
Juk aktorių kolektyvo pasirodymams reikalingas konferansjė, kurio vaidmenį dažnai atlieka KLOUNAS. Jo numeriai ypač žavi nesubrendusius.
Jų lyderis – režisierius užkulisiuose. O jie – kaip tie cirko artistai: dvi- ar keturkojai, visi jiems užduotą vaidmenį atlieka.
Turėtų kreiptis ne tik dėl Laisvės partijos, bet ir dėl oponentų – Valstiečių ir žaliųjų sąjungos bei Tėvynės sąjungos.
Nes iš šios situacijos reklamą siekė padaryti visi. Laisvės partija – įtikti liberaliam jaunimui, o LVŽS ir TS – konservatyvesnių pažiūrų vyresnėms kartoms.
Tad visis turėtų būti svarstomi VRK.