Prieš kelerius metus paklajoti po kosminę erdvę buvo išsiųstas pirmasis automobilis, tačiau tai nėra vienintelis kartas, kai automobilių gamintojai pagalvojo ne vien apie Žemės kelius. Neseniai „Lexus“ pateikė keletą mėnuleigių idėjų, iš kurių daugiausia vilčių teikia „Zero Gravity“ – motociklo tipo susisiekimo priemonė, kuri skrietų viršum mėnulio paviršiaus 500 km/h greičiu.
„Zero Gravity“ nėra tipinis „Lexus“ modelis. Galbūt kol kas jis dar nepritaikytas gamybai, tačiau „Lexus“ komanda iš ED2 Europos pažangaus dizaino studijos sukūrė tikrai stulbinamą išvaizdą ir formą. Modelis pasižymi greičiu, ateities technologijomis ir, be abejonės, unikaliausiu „Lexus“ dizainu.
Originali „Zero Gravity“ idėja buvo pasirinkta iš šūsnies koncepcijų, kurias pasiūlė pirmaujantys tarptautiniai dizaineriai ir architektai, dirbantys ne automobilių gamybos srityje. Jų darbams nestinga vaizduotės, ir po lygiai dėmesio skiriama „vairavimo“ smagumui mėnulio mažo sunkio aplinkoje ir praktiniams patekimo iš A taško į B tašką nelygiu ir netvarkomu paviršiumi sumetimams.
Nors dizaineriai atitrūko nuo visų įprastų prabangių automobilių kūrimo taisyklių, jie galėjo tiesiogiai remtis naujausiu novatorišku kūriniu – futuristine „Lexus LF-30 Electrified“ koncepcija.
„Mėnulio projektas pasirodė tinkamu metu, kaip tik įpusėjus LF-30 kūrimo darbams. Jis suteikė komandai progą duoti valią svajonėms ir mėnuleigiui pritaikyti kai kurias LF-30 interjero dizaino idėjas“, – pasakoja ED2 prezidentas Ijanas Kartabianas (Ian Cartabiano).
Dizaineriai atsiliepė į tarptautinio meno ir dizaino žurnalo „Document Journal“ kvietimą pateikti idėjų, kaip galėtų atrodyti ateities mėnulio pasaulis. Septynios jų buvo pasirinktos toliau plėtoti ED2 studijoje ir įtrauktos į žurnalo „Mėnulio dizaino portfelį“.
„Lexus“ mėnuleigio dizaino koncepcijos
„Zero Gravity“, autorius – Karlas Dujardinas
„Zero Gravity“ yra vienvietė transporto priemonė, kuri vairuojama kaip motociklas, tačiau naudodamasi magnetine levitacija sklendžia viršum žemės paviršiaus. Beje, „Lexus“ jau naudoja šią technologiją tikrame pasaulyje unikaliame skraidlentės projekte. Siekiant dizaino kalba sukurti paslapties pojūtį, aštrūs ir kampuoti kraštai paverčiami grakščiais išlenktais paviršiais. Vairuotojas išlaiko visišką kontrolę, didžiuliu greičiu, kuris, numatoma, gali siekti net iki 500 km/h, tolygiai sklęsdamas viršum atšiauraus ir duobėto mėnulio paviršiaus.
„Lexus Cosmos“, autorius – Žanas-Baptistas Henris (Jean-Baptiste Henry)
„Lexus Cosmos“ yra transporto priemonės, skirtos keliauti tiek erdvėje, tiek mėnulio paviršiumi, koncepcija. Jo forma išgauta iš stiklo ir tarnauja kaip erdvi observatorija ir priemonė mažo sunkio reiškiniui tyrinėti. Ja buvo siekta sukurti naują ir išskirtinę prabangią patirtį ateičiai.
„Bouncing Moon Roller“, autorius – Džiulijanas Marijus (Julien Marie)
„Bouncing Moon Roller“ apsaugotas lanksčiu iš grafeno nanovamzdelių padarytu burbulu. Tokia konstrukcija leidžia transporto priemonei šokčioti ir riedėti bet kokiu kampu įvairiausiomis vietovėmis. Kabina ir akumuliatoriai įrengti giroskopinėje celėje, o į ratą panašus stabilizatorius atrodo smagiai, tačiau sukuria saugumo pojūtį.
„Lexus Lunar Cruiser“, autorius – Keisukis Matsunas (Keisuke Matsuno)
„Lunar Cruiser“ – universalus mėnuleigis, skirtas naudoti tiek žemėje, tiek danguje. Didžiulės padangos užtikrina patogų važiavimą net nelygia vietove. Be to, ratai gali sukiotis 90 laipsnių, tad transporto priemonė geba skristi kaip bepilotė skraidyklė, suteikdama vairuotojui galimybę laisvai tyrinėti mėnulio paviršių ir dangų. Iš organiškos formos būdingos išvaizdos kabinos, kuri pasižymi išskirtine korpuso grafika, „3D verpstės judesio“ forma ir patogiu interjeru, plačiai atsiveria aplinkos vaizdai.
„Lexus Lunar Mission“, autorius – Jangas Presčiutis (Yung Presciutti)
„Lunar Mission“ skirtas žmonėms nuskristi į mėnulį ir pasivaikščioti jame. Korpuso dizaine integruota skaidri šoninė forma, kuri skrendant gali atspindėti visatą. Sparnai tradicinės į „Lexus“ ženklą integruotos verpsto formos, kuri atspindi pagrindinį transporto priemonės geometrijos bruožą.
„Lexus Moon Racer“, autorius – Jangas Presčiutis (Yung Presciutti)
„Moon Racer“ yra rekreacinė vienam asmeniui skirta transporto priemonė, suprojektuota taip, kad įveiktų įvairaus aukščio mėnulio viršukalnes ir leistų vairuotojui mėgautis mažo sunkio poveikiu – šokinėti, kopti, lėkti ir pažinti mėnulį. Laisvės pojūtį pabrėžia milžiniškas vairuotoją gaubiantis stiklo burbulas.
„Lexus Lunar“, autorius – Jangas Presčiutis (Yung Presciutti)
„Lexus Lunar“ yra didelė transporto priemonė, skirta saugiai tyrinėti mėnulį. Ji padalyta į dvi dalis: apačią sudaro platforma su šešiais masyviais ratais, kurie suteikia priemonei laisvę važiuoti ten, kur panorės vairuotojas; viršutinėje dalyje įrengta gyvenamoji zona. Šios dalys gali būti atskirtos – viršutinė dalis yra nuimama ir gali būti panaudota kolonijai mėnulyje įkurti.
2012 m. pradėtas leisti „Document Journal“ yra unikalus tarptautinis meno ir dizaino žurnalas, kuriame rašome apie Amerikos ir pasaulio kultūrą. Dalyvauti „Mėnulio dizaino projekte“, kuris padės įsivaizduoti mėnulio aplinką, redaktoriai surinko įdomiausius aiškią viziją turinčius mąstytojus iš viso pasaulio.
Keista – str. Autorius tai vadina materializuota beprotybe –
Jonas Grigas. Žmogus, pardavinėjantis Mėnulį
– pozicija.org/jonas-grigas-zmogus-pardavinejantis-menuli/
(Ir kodėl to anksčiau nežinojau, kai savo kooperatinį pirkau?!!! – Tada dar sklypai pigesni buvo!)