Antradienis, 14 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

www.alkas.lt
2019-05-11 07:53:56
0
Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

       
Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.
Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

Daugeliui žmonių automobilis yra priemonė, padedanti greitai ir patogiai nuvykti iš taško A į tašką B. Galime juos pavadinti „namais“, „darbu“, „mokykla“, „parduotuve“ ar bet kokiu kitu objektu, tačiau esmė nesikeičia – automobilis šiandien yra greičiausia ir patogiausia susisiekimo priemonė Lietuvoje.

Nei viešasis transportas, nei dviratis ar trumpalaikė automobilio nuoma dar neprilygsta asmeninei motorinei transporto priemonei. Nepaisant visų privalumų, asmeninis automobilis turi ir trūkumų.

Jį reikia remontuoti ir prižiūrėti, pasirūpinti remontu po eismo įvykių, o tai – papildomos laiko sąnaudos, kurios toli gražu ne kiekvienam vairuotojui suteikia malonumo.

Didžiausias privalumas – laiko taupymas

Turbūt kiekvieno vairuotojo svajonė yra negendantis automobilis, kurio nereikia plauti, pilti degalų, o patyrus avariją – remontuoti. Ne be reikalo su kasko draudimu beveik visada siūloma papildoma paslauga – techninė pagalba, mat daugybės naujesnių automobilių vairuotojai nenori gaišti laiko tokiems darbams.

Dar prieš keliolika metų elementariais atrodžiusių darbų daugelis atlikti net ir nemoka – automobilių gamintojai ne be reikalo vis rečiau į bagažinę talpina ratus, lempučių komplektus ir kitas atsargines detales. Žmonės juos panaudoja itin retai, o nuleidus padangą dažniau skambina techninės pagalbos atstovams.

„Trys dešimtys metų praėjo nuo to laikotarpio, kai turėjome mokėti viską, nes paslaugų pasiūlos beveik nebuvo. Šiandien žmonių užimtumas didėja ir vis rečiau norime skirti laiko su pagrindiniu darbu ar laisvalaikiu nesusijusioms veikloms. Juk mažai kam automobilio stabdžių arba išdaužto žibinto keitimas yra malonus užsiėmimas, ar ne?“ – retoriškai klausia automobilių greitosios pagalbos po avarijos paslaugas teikiančios tarnybos „Autoįvykis.lt“ vadovas Ernestas Jankovičius.

Dėl augančio užimtumo ir mažėjančio noro daryti su pagrindine veikla nesusijusius darbus populiarėja įvairūs kompleksiški sprendimai. Pavyzdžiui, įmonės vis dažniau renkasi automobilių veiklos nuomą, kuri apima lizingo, draudimo įmokas ir daug kitų paslaugų. Patyrę avariją privatūs žmonės gali kreiptis pagalbos į įmones, kurios suteikia visas paslaugas nuo A iki Z: pasirūpina autovežiu, automobilio remontu ir tuo metu dar suteikia pakaitinį, o pačiam nukentėjusiajam tai nieko nekainuoja – nuostolius kompensuoja kaltininko civilinę atsakomybę apdraudusi bendrovė. Panašių pavyzdžių yra ir daugiau, jie tampa vis svarbesni ne tik dėl užimtumo, bet ir daugėjančių eismo įvykių.

Smulkių pažeidimų daugėja

Lietuvos eismo įvykių statistika pastaraisiais metais yra prieštaringa. Nors pagrindinis ir skaudžiausias skaičius – žuvusiųjų – mažėja, pačių avarijų daugėja. Kaip ir jose sužeistų žmonių.

Tokią tendenciją, įvairių specialistų teigimu, lemia modernus automobilių parkas ir draudimas. Dėl vis tvirčiau sukonstruotų ir daugiau saugumo įrangos turinčių automobilių žuvusiųjų skaičius avarijose mažėja, tačiau žmonės vis dažniau naudojasi sveikatos bei kitokio tipo draudimu, tad kreipiasi į gydymo įstaigas net ir dėl menkiausių sužeidimų.

„Ši tendencija išryškėjo pastaraisiais metais, išpopuliarėjus išmaniesiems telefonams – dėl jų naudojimo padaugėjo būtent nedidelių avarijų. Jų metu žmonės arba išvengia sužeidimų, arba jie būna minimalūs, tačiau automobiliai sava eiga važiuoti neretai nebegali. Vairuotojai nenori gaišti laiko ir rūpintis automobilio gabenimu į servisą, lyginti remonto įkainius bei sukti galvą, ką daryti likus be asmeninio transporto, tad pastebime populiarėjančią kompleksišką greitąją pagalbą po avarijos“, – sako E. Jankovičius.

Avaringumą puikiai įrodo statistika. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2017 m. Lietuvos keliuose įvyko 3 059 įskaitiniai eismo įvykiai, o pernai – jau 3 211. Žuvusiųjų skaičius sumažėjo (nuo 191 iki 170), tačiau sužeistųjų išaugo – nuo 3 566 iki 3 783. Šių metų pirmus keturis mėnesius statistika yra beveik tokia pat: eismo įvykių ir sužeistųjų skaičius, palyginti su pirmaisiais praėjusių metų mėnesiais, didėjo apie 20 proc., o žuvusiųjų – mažėjo apie 10 proc.

Pavojingi pažeidimai

Ne visi vairuotojai po eismo įvykio nori palikti automobilį ir kelionę tęsti kitu būdu – nemažai jų važiuoja toliau net ir akivaizdžiai apgadintomis (aplaužytais buferiais ar išdaužtais žibintais) transporto priemonėmis.

„Po avarijos reikia detaliai apžiūrėti nukentėjusį automobilį ir preliminariai įvertinti pažeidimus. Gali būti, kad susidūrimo metu buvo pažeista ar atsikabino kokia detalė, kuri toliau važiuojant bus visiškai sugadinta ar nukris bei sukels pavojų kitiems eismo dalyviams. Mes patariame net ir po nedidelio stuktelėjimo atidžiai apžiūrėti automobilį, įvertinti, ar nėra atsikabinusių detalių“, – pataria E. Jankovičius.

Silpniausios vietos yra variklio karterio apsauga, posparniai bei kitos ne varžtais, o plastmasinėmis detalėmis pritvirtintos dalys. Po silpno stuktelėjimo dalis plastmasinių fiksatorių gali ištrūkti, o likusios didelės apsauginės detalės neišlaikyti ir nukristi važiuojant gatvėje. Neretai nukenčia buferiuose sumontuoti automobilio statymo jutikliai.

Kai kurie pažeidimai gali būti esminiai, dėl kurių dalis automobilio funkcijų taptų neprieinamos, pavyzdžiui, daugelio modernių modelių priekinėje dalyje, ant radiatoriaus grotelių, sumontuoti jutikliai, užtikrinantys autonominio stabdymo, adaptyvios kruizo kontrolės ir kitų sistemų veikimą. Radiatoriaus pažeidimai taip pat gali būti sunkiau pastebimi, tačiau toliau važiuojant gali nepataisomai sugesti variklis – išbėgus aušinimo skysčiui, jis perkaistų. Dėl šių priežasčių specialistai pataria atidžiai apžiūrėti automobilį po kiekvieno eismo įvykio ir variklį užvesti tik įsitikinus, kad tolesnis važiavimas yra saugus.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Prezidento darbo diena Šiaulių rajone
Lietuvoje

Šiaulių rajone – Prezidento dėmesys švietimui ir keliams

2025 10 13
Susitikimas žemės ūkio klausimais
Lietuvoje

Aptarti ūkininkams svarbūs klausimai

2025 10 13
Policija
Gamta ir žmogus

„Švilpukas saugo“ sieks mažinti susidūrimų su gyvūnais skaičių

2025 10 13
Kelio darbai, kelio ženklas
Lietuvoje

Pradedamas tvarkyti kelias Zujūnų seniūnijoje

2025 10 13
Vyriausybės kanceliarijos nuotr.
Lietuvoje

Pratybos „Vyčio skliautas 2025“ – dar vienas žingsnis į saugumą

2025 10 13
Kelio darbai
Lietuvoje

Pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

2025 10 13
„Sodra“
Gamta ir žmogus

Turėjote nedarbingumą? Nepamirškite kreiptis ir į „Sodrą“

2025 10 13
Pratybos
Lietuvoje

Pajūryje prasideda pratybos „Audros smūgis 2025“

2025 10 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Ne raketų mokslas? apie Sukčiai naudojasi ir netikrais QR kodais
  • Budweiser apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Ir Lietuvoje... :( apie Lietuviškas švietimas Suvalkuose po vienu stogu

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Šiaulių rajone – Prezidento dėmesys švietimui ir keliams
  • Kaip gauti iš anksto apmokėtą kortelę internetu per kelias minutes
  • Aptarti ūkininkams svarbūs klausimai
  • „Švilpukas saugo“ sieks mažinti susidūrimų su gyvūnais skaičių

Kiti Straipsniai

Alfa Romeo eksploatacija

Alfa Romeo eksploatacija: ką būtina žinoti kiekvienam italų legendos savininkui

2025 10 12
Automobilis

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

2025 10 12
Kelio ženklas – gyvūnai

Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

2025 10 12
Paspirtukas

Ir žinodami eismo taisykles, vaikai jų nesilaiko. Kodėl?

2025 09 28
Atšvaitas

Trumpėjant dienoms žinovai ragina pasirūpinti saugumu

2025 09 24
Nelaimė dviratis

Rudeniniai pavojai už dviračio vairo

2025 09 20
Automobilis

Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje

2025 09 06
Automobiliai

Rugsėjo pirmoji – ir vairuotojams: avaringumas gerokai šokteli į viršų

2025 09 02
Sankryža

Prasidėjo darbai vienoje judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 18
Geležinkelis

Ministerija susirūpino geležinkelių saugumu

2025 08 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Ne raketų mokslas? apie Sukčiai naudojasi ir netikrais QR kodais
  • Budweiser apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Ir Lietuvoje... :( apie Lietuviškas švietimas Suvalkuose po vienu stogu
  • Kęstutis K.Urba apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Sostinės oro vartuose pradeda veikti išmani pasienio patikros sistema

Sostinės oro vartuose pradeda veikti išmani pasienio patikros sistema

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai