Sekmadienis, 11 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

Č. Iškauskas. Žodžio laisvės ribos: tarp nusikaltimo ir nuomonių raiškos

Česlovas Iškauskas, www.iskauskas.lt, www.alkas.lt
2019 02 06 19:30
13
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Žodžio laisvė kaip apskritai žmogaus teisių dalis turi begalę atspalvių. Kaip žmogaus elgesys, visuomenės vertybės, kitę per ilgus šimtmečius.

Už nusižengimą – kirsti galvą

1766 m. liepos 1 d. šiaurinėje Prancūzijoje esančiame Abevilyje jaunas didikas Lefebveras de la Baras (Lefebvere de la Barre) buvo pripažintas kaltu dėl šventvagystės. Jam buvo pateikta visa krūva kaltinimų: jis tuštinosi ant kryžiaus, spjaudė ant religinių paveikslų ir atsisakė nusiimti kepurę, kai pro šalį žygiavo religinė procesija.

Šiuos kaltinimus bažnyčia gal būtų praleidusi pro ausis, bet kai juos papildė kaltinimas tuo, jog L. de la Baras nuniokojo medinį kryžių ant Abevilio tilto, jis buvo nuteistas myriop. Kai buvo nupjautas L. de la Baro liežuvis ir nukirsta galva, o budelis dar viešai sudegino jo palaikus ir pelenus subėrė į Senos upę. Kartu su pasmerktuoju sudegė ir jo studijoje rasta knyga – žymiojo filosofo Voltero (Voltaire) „Filosofinis žodynas“.

Pats Volteras, informuotas apie savo skaitytojo likimą, buvo šokiruotas. „Prietarai paskandina visą pasaulį liepsnose“, – pareiškė jis iš savo prieglobsčio Šveicarijoje. Šį pavyzdį BBC pateikė po to, kai „Charlie Hebdo“ karikatūristai 2011 metais išleido žurnalą, ant kurio viršelio buvo vaizduojamas Mahometas paklaikusiomis akimis, taip pat kaip anksčiau buvo vaizduojamas populiariame konkurse dalyvaujantis Jėzus ar prezervatyvą per Mišias laikantis popiežius Benediktas XVI. Baisus atsakas į tai – surengtas kruvinas išpuolis „Charlie Hebdo“ redakcijoje…

Kas yra „normalios aplinkybės“?

Šį pavyzdį pasitelkiau pagal BBC 2015-ųjų sausį paskelbtą istoriko Tomo Holando komentarą. Ką juo norima pasakyti? Kažkada įsitikinimai, tikėjimas, paskui rasinė priklausomybė buvo tos neapykantos plotmės, kuriose dėjosi siaubingi dalykai. Apie pažiūrų, įsitikinimų, žodžio ir elgesio laisvę tuomet buvo beveik nekalbama. Demokratija atrodė tarsi nepasiekiamas švyturėlis. Tokio brutalumo recidyvų yra ir šiandien.

T. Holandas toliau rašė: „Normaliomis aplinkybėmis aš nesu linkęs šaipytis iš įsitikinimų, kurie žmonėms yra brangūs, tačiau tai nėra normalios aplinkybės… Mes taip pat turime savo vertybes ir, jei nenorėsime už jas kovoti, tai rizikuojame, kad jos paprasčiausiai išnyks. Kai iškyla būtinybė apibrėžti tai, kas laikoma pasibjaurėtina, aš nė neabejoju, kieno pusėje stoviu.“

Negi santūrumas, tolerancija, keršto atsisakymas gali egzistuoti tik „normaliomis aplinkybėmis“? Psichologas Andrius Navickas prieš ketverius metus rašė, kad emocijos dažnai užgožia protą. Tada vykusios žudynės Paryžiuje verčia piktintis, jog „žmonės nusprendžia žudyti jiems neįtikusiuosius, teisindamiesi, jog nesutarimai kuriuo nors klausimu yra svarbesni nei pagarba kiekvienai gyvybei.“ Taip peržengiama „normalių aplinkybių“ riba, o Paryžiaus žudynių atveju verta klausti: ar ir žodžio laisvė turi ribas?

Senas klausimas, bet ir šiandien, siaučiant demokratijos, prievartos bei smurto škvalui, turime atsakyti: taip. Taip, elgesio, veiksmų, žodžio laisvė yra pamatinės demokratijos konstantos, bet tai nereiškia, kad jomis naudotis galime be apribojimų. Net ir tuo atveju, jei mums kas nors nepatinka, jei norime išlieti susikaupusias emocijas, kritiką artimo žmogaus ar valdžios atžvilgiu.

Kaip elgtis peržengus ribą?

Psichologai, dalindami patarimus, kaip elgtis vienoje ar kitoje nenorminėje situacijoje, teigia, kad būtina daryti projekciją į savo artimą aplinką. Pavyzdžiui, jei tau nepatinka mylimo žmogaus, tėvo, motinos ar kito aplinkinio mintys ir veiksmai, juk nepuoli be atodairos jo barti, smerkti ar paleisti į darbą kumščių. Tiesa, ta riba dažnai peržengiama, bet tuomet pradeda veikti teisinė, moralės ir visuomenės tradicijų sistema, užkertanti kelią tokios reakcijos plėtrai.

Baudžiamajame kodekse (BK) numatyta dvejų metų laisvės atėmimo bausmė už šmeižtą. Teisės kodeksai yra kietas apynasris, dažnai jie niuansų nepripažįsta. Todėl senokai, prieš septynerius metus Seime įvykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Žodžio laisvės ribų kriminalizavimas Lietuvoje: laimėjimai ir pralaimėjimai žmogaus teisių srityje“ buvo teigiama, jog bausmės už šmeižtą tampa įrankiu bauginti žmones, kad žurnalistams kartais saugiau ne informuoti visuomenę, o patylėti. Tuometinė Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) atstovė spaudos laisvės reikalams Dunja Mijatovič teigė, kad Lietuva turėtų kuo greičiau išbraukti iš BK bausmes už šmeižtą. „Tokiu būdu jūsų šalis taptų pavyzdžiu ir kitoms valstybėms“, – pabrėžė D.Mijatovič. ESBO atstovė apgailestavo, kad tai kol kas yra padariusios tik 13 iš 56 organizacijos narių – daugiausia Rytų Europos šalys. Tuo tarpu tokiose senose demokratijose kaip Prancūzija ar Vokietija vis dar yra numatyta baudžiamoji atsakomybė už šmeižtą.

Bet protokolo specialistas, anuometinis Seimo narys Arminas Lydeka tvirtino, jog Lietuvos Konstitucija, viena vertus, gina žodžio laisvę, kita vertus, joje pasakoma, kad ši laisvė gali būti ribojama įstatymu, jei tai būtina apsaugoti žmogaus garbei ir orumui. Pasak A. Lydekos, žodžio laisvės ribų pajutimas žymi visuomenės brandą. „Šiuo požiūriu mes tikriausiai esame dar paaugliai“, – apie Lietuvą kalbėjo parlamentaras. A. Lydekos teigimu, daugiausia pavojų iškreipti žodžio laisvę kelia interneto erdvė.

Anos kadencijos parlamentaras teigė, kad už šmeižtą bet kuriuo atveju turėtų išlikti administracinė ir civilinė atsakomybė. „Viešojoje erdvėje parašoma daug neteisingų žodžių, kurie žmonėms sukelia moralinę, o kartais ir materialinę žalą. Negalima leisti žodžio laisvės naudoti blogiems tikslams, nes tai diskredituoja pačią žmogaus teisių apsaugos idėją“, – dar 2012 m. sakė Seimo ŽTK pirmininkas.

Nusikaltimas ir/ar bausmė?

Nuo to laiko nemažai vandens nutekėjo, bet žodžio laisvės samprata liko nepakitusi, tik pamažu keičiasi jos suvokimo erdvė. Vis labiau į jos aiškinimą kišasi svetimos valstybės, pačios žodžio laisvę pavertusios savo propagandos ir ideologijos arkliuku. Kaip prieš keletą metų rašė visuomenės veikėjas, rašytojas ir politikas Arkadijus Vinokuras, žodžio laisve manipuliuojama, ji parduodama, perkama arba finansuojama mums priešiškos valstybės, žodžio laisvė paverčiama antidemokratinių jėgų priedanga. Jis pasitelkė kiek senstelėjusį Mildos Bartašiūnaitės – acto garintojos ir sekso ekspertės – pavyzdį. Jos palaidą liežuvį, liaupsinant V. Putino agresiją prieš Ukrainą ir Krymo aneksiją, puolė ginti Kremliaus atstovai, esą, Lietuvoje persekiojama už nuomonę, už kritiką, už žodžio laisvę.

Iš tikrųjų, už nuomonę Lietuvoje bylos nekeliamos. Netgi už tuos rėksmingus pasisakymus, esą,  Lietuva yra JAV okupuota, V. Putinas turėtų būti mums pavyzdžiu, Europos Sąjungoje įsitvirtinusi „vagių šaika“, Lietuvai reikia „sisteminių“ pertvarkymų… Niekas neliečia ir tautos „išgrynintojų“ šūkių „Lietuva – lietuviams“, kaip ir homokseksualų eisenų, visokių radikalų, raginančių pasielgti kaip britų „Brexit“ iniciatoriai, ir t.t.

Sakykime, kad tai nuomonių sklaida. Bet ja prisidengia ir Klaipėdos tarybos narys V. Titovas, apjuodinęs A. Ramanauską – Vanagą, neva dalyvavusį pokaryje nužudant 8000 žmonių. Tiesa, jo byla jau pasiekė teismą. Literatūrine menininko interpretacija prisidengia ir Marius Ivaškevičius, savo modernistiniame romane „Žali“, išleistame 2002 m. ir pakartotinai – pernai, dergiantis partizaninį judėjimą Lietuvoje. Jį gina Rašytojų sąjunga, PEN klubo Lietuvos skyrius, grupė kūrėjų. Dar daugiau: Vasario 16-ąją jam bus įteikta nacionalinė premija…

Greta jų šliejasi tokios marginalinės draugijos kaip „Būkime vieningi“, platinusios peticiją parašam rinkti už Klaipėdos krašto prisijungimą prie Rusijos, jų agitaciniai portalai, atskiri Lietuvą juodinantys radikalai. Šalia egzistuoja „minkštoji“ Penktosios kolonos terpė – įvairaus sukirpimo politikai, visuomenės veikėjai, buvę nomenklatūrininkai, šiaip praradę valdžią ir įtaką asmenys, kurie išsijuosę kritikuoja ekonominę ir politinę sistemą, taip balansuodami ant tos nestabilios žodžio laisvės ribos. Akivaizdu, kad jie, dažnai patys to nesuvokdami ir negaudami jokio atlygio, sudaro gerą dirvą Kremliaus dezinformatoriams.

Įstatymai apibrėžia, o iš tikrųjų?

Žodžio laisvės grimasos? Teisininkas ir publicistas Algimantas Šindeikis savo 2013 m. straipsnyje „Žodžio laisvė ir jos ribų kaita per du atkurtos nepriklausomybės dešimtmečius“ tvirtino:  „Pliuralistinės demokratijos egzistavimas yra susijęs ne tik su asmens saviraiškos laisvės tinkamu įgyvendinimu ir užtikrinimu, bet ir su neišvengiamomis šios konstitucinės laisvės ribų nustatymo problemomis. Konstitucijos 25 straipsnyje įtvirtinta asmens saviraiškos laisvė, asmens teisė turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti, ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas kartu įtvirtinat ir saviraiškos laisvės konstitucines ribas, kurios yra nustatomos tik įstatymu, numatant, kad laisvė reikšti įsitikinimus ir skleisti informaciją nesuderinama su nusikalstamais veiksmais ‒ tautinės, rasinės, religinės ar socialinės neapykantos, prievartos bei diskriminacijos kurstymu, šmeižtu ir dezinformacija.“

A.Vinokuras „Lietuvos ryte“ pridūrė, kad Lietuvos Konstitucijos 25 str. ir įstatymai aiškiai nusako žodžio laisvės ribas. Todėl pusiau tiesa yra niekas kita, kaip siekis diskredituoti Lietuvos Konstituciją, Lietuvą, jos demokratiją. Taip, besidangstant žodžio laisve, norima sąmoningai iškraipyti žodžio laisvės sampratą. Toks žaidimas, žinant apie vykdomą prieš Lietuvą informacinį karą, itin pavojingas.

Taip, žodžio laisvė, kaip ir veiksmo, turi ribas. Visuomenės veikėjas ir publicistas Marius Kundrotas prieš pusantrų metų svarstė, kad absoliučios laisvės, kaip ir absoliučios tolerancijos, nėra. Valstybė, kaip tautinę bendriją „įrėminantis“ ir realizuojantis darinys, nustato laisvės ribas pagal savo amžinųjų ir laikinųjų vertybių sistemą. „Vienintelis pasirinkimas, kas ir kurioje vietoje tas ribas nubrėš, – rašo jis. – Apie tai spręs visuomenė. Rinkdama savo savivaldą, Prezidentą bei Europos Parlamento narius, o paskui ir Seimą.“

Pasikliaukime visuomene. Jos sprendimai – netrukus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Bernatonis: Dabartinis žiniasklaidos laisvės ribojimas – visiškai nepriimtinas
  2. G. Navaitis. Kas perša Lietuvai „nepavykusios valstybės“ įvaizdį?
  3. T. Bakučionis. Aistros aplink „viešųjų asmenų“ garbę ir orumą, arba viešas laiškas Žurnalistų etikos inspektorei
  4. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: nauji nuotykiai priešakinėje informacinio karo linijoje; kaip buvo keliamos revoliucijos ir ko turėtų saugotis demokratinė valstybė; sėkmingo interviu receptas (XIV)
  5. P. Urbšys. VSD padėjo Rusijos žvalgybai diskredituoti Lietuvą
  6. Z. Vaišvilos spaudos konferencija: Kodėl teismas Lietuvoje gali beatodairiškai demonstruoti savo šališkumą? (video)
  7. Z. Vaišvila. Būtina stabdyti karo propagandą ir melą
  8. Spaudos konferencija „Teismo nuomonė Sausio 13-osios byloje – mes kalti, nes priešinomės“ (tiesioginė transliacija, video)
  9. Z. Vaišvila. Išretinta Sausio 13-osios byla – vėl teisme (video)
  10. Z. Vaišvila. Atviras klausimas Lietuvos Aukščiausiojo Teismo ir Teisėjų tarybos pirmininkui R. Norkui
  11. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: naudingas idiotas; informacijos išskalbimas (I)
  12. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: provokacija; agentas provokatorius (VI)
  13. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: informacinio karo samprata ir kilmė; refleksinės kontrolės metodas; kontrapropagandos elementai (X)
  14. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: „stručio“ sindromas; pagrindinė propagandos formulė; Lasvelo modelis (XI)
  15. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: psichologinių operacijų paskirtis ir sandara; propagandinė gandų ir šmeižtų skleidimo technika (XIII)
  16. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: agresyvių valstybių psichologinės operacijos arba: „Sveiki atvykę į tamsiąją pusę, jie sako, kad turi sausainių!“; sėkmingų psichologinių operacijų bruožai; „sąmokslo teorijų“ pagundos: „V.Rubavičiaus atvejo“ analizė (XVIII)
  17. L. Šopauskas. Ar viešieji intelektualai turi ką pasakyti Lietuvai?
  18. A. Stancikienė. Jie valstybės vardu kovojo prieš padorias motinas
  19. Prašoma atnaujinti „Garliavos bylos“ ikiteisminį tyrimą
  20. E. Vaitkevičiūtė. Hibridinio karo lauke: Pagrindinės propagandos rūšys; „Tol, kol jūs išseksite, imsite inkšti, palūšite ir galop…“ arba – sveiki atvykę į psichologinį karą! (XXII)
  21. J. Užurka. Besikamuojantys okupaciniame letarge (video)
  22. V.Turčinavičius. Kaip istorikas, žaisdamas atviromis praeities kortomis, tampa neteisus
  23. D. Stancikas. TIE-SOS
  24. LRT taryba aptarė savo indėlį atsveriant Kremliaus propagandą
  25. J. Dapšauskas. Burgio istorija. Kiek švietimo sistemoje yra gąsdinančios tamsos?
  26. Lietuva stiprina kovą su dezinformacija
  27. T. Bakučionis. Bronislovo Burgio istorija – kitu kampu
  28. Kultūros ministerija: VSD ataskaita patvirtina, kad valstybė turi daugiau investuoti į informacinį saugumą ir kultūrą
  29. L. Linkevičius toliau ragina panaikinti Jono Noreikos-Generolo Vėtros atminimo lentą
  30. R. Bacevičius. Dviveidystė

ALKO TURINYS

Pastabos 13

  1. jurgis says:
    2 m. ago

    Apskritai, ne tik dėl žodžio laisvės, žmogus be ribų – pavojingas valstybei…

    Atsakyti
  2. Šiaip says:
    2 m. ago

    Pamąstymai teisingi, net kryptys nurodytos tinkamos, bet bėda… pusiniai. Kas yra tiesa? Pirmoji knyga, kuria privalu skaityti – Biblija, antroji – Baudžiamasis kodeksas. Va jo ir neperskaitėte, kolega. Konstitucija nusako tik bendriausias žodžio laisvės ribas, o konkretika – Baudžiamajame kodekse. Jūsų paminėtas šmeižtas – tikriausiai tik dvidešimtoji ribojimų dalis. Iš tiesų žodžio laisvė ribojama bent dvidešimtyje straipsnių, o žmonės, to nesuprantantys, paskui didžiai stebisi, kad už liežuvio nevaldymą juos prigriebia. Taigi, Baudžiamasis kodeksas (kartu ir Administracinių nusižengimų kodeksas) draudžia ne tik šmeižti, o ir meluoti, reikštis necenzūriškai, grasinti, įžeidinėti, skatinti smurtą, skatinti diskriminaciją, tyčiotis, raginti susidoroti, išskirti žmonių grupes lyties, kalbos, tikėjimo ir dar bent kokiais penkiais požymiais, darkyti himną, raginti griauti valstybinę sąrangą ir t.t. Štai šitai ir yra žodžio laisvės ribos. Atskira kalba, ar jos pakankamas, ar ne per griežtos?

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      2 m. ago

      …biblija??? Na, na… Taip gali kalbėti tik tiek kurie neskaitė ar nesuprasto kas ten parašytą…

      Atsakyti
  3. Kažin says:
    2 m. ago

    Teisių be pareigų nebūna. Akivaizdu, kad neturint ką pasakyti, yra pareiga patylėti. Tačiau šios pareigos gyvenime nėra laikomasi, nes naudojantysis žodžio laisvės teise nesuvokia, kad neturi ką pasakyti… Taip iš žodžio laisvės viešojoje erdvėje praktiškai gaunasi erzelynė… Sakoma: namai – pragarai, bet ir be namų negerai…

    Atsakyti
  4. Žodžio laisvė... says:
    2 m. ago

    Gal kam ir norėtųsi šiandien Lietuvoje užkimšti burnas,kad visi sėdėtume tylūs ir ramūs,kaip anuomet prie okupanto,
    nekeltume vėjų savo valdžiai,o pastaroji nekreipdama dėmesio į bendrapiliečius ,darytų savo ne visada protingus ir
    teisingus sprendimus.Bet,broliai ir sesės,Visuotinėje Žmogaus Teisių Deklaracijoje 18-ame straipsnyje pasakyta:”Kiekvienas žmogus turi teisę į minties,sąžinės ir religijos laisvę….”.Taigi mintį išreikšti galima tik žodžiu ir
    niekaip kitaip.Taigi – kelią ” žodžio laisvei “.

    Atsakyti
    • Šiaip says:
      2 m. ago

      Durnele, tu durnele, Žmogaus teisių deklaracija turi ir 29 straipsnį: 2. Kiekvienam, kuris naudojasi savo teisėmis ir laisvėmis, gali būti taikomi tik tokie apribojimai, kokie yra nustatyti įstatymo, tik tam, kad būtų užtikrintas kitų teisių ir laisvių pripažinimas ir pagarba joms ir kad demokratinėje visuomenėje būtų laikomasi teisėtų moralės, viešosios tvarkos ir visuotinės gerovės reikalavimų. Taigi, skaityk Baudžiamąjį kodeksą.

      Atsakyti
  5. Žodžio laisvė... says:
    2 m. ago

    Pirmiausiai negarbinga kita negražiai pravardžiuoti.Mano rankose VŽTD,išleista 1989 metais Vilniuje “Minties”lei-
    dykloje.Tai mano “maldaknygė”Aš su ja nesiskiriu jau nuo atgimimo laikų.Ir žinau kas tai yra žmogaus teisės nes
    nestovėjau po medžiu,kai okupantas Lietuvoje septintajame dešimtmetyje šeimininkavo .Norėčiau,kad Lietuvoje visiems laikams išnyktų nepraustaburniai ,nemokantys kultūringai bendrauti,nemokantys gerbti savo tautiečių.

    Atsakyti
    • jurgis says:
      2 m. ago

      O aš dar gyvenu 1913 m. Peterburge išleistu “Svod zakonov i ukazov Ego Veličestva Caria Nikolaja II”. Ir nieko – puikiai gyvenu…

      Atsakyti
    • Šiaip says:
      2 m. ago

      Aš ne prasivardžiavau – aš pasakiau tiesą (ir karčią, ir nemalonią). Tai tik pavirtina jūsų atsakymas, kuriame apie 29 straipsnį nė žodžio. Tai va.

      Atsakyti
    • Šiaip says:
      2 m. ago

      Ir dar – daug mačiau teismuose tokių durnelių, kurios prirašo velniai žino ką komentaruose, paskui peza nesąmones apie neva žodžio laisvę, o kai teisėjas parodo jos ribas ir dėl didesnio aiškumo išrašo baudą bei konfiskuoja kompiuterį, lieja ašarų upelius. Tiesa, dažniausiai paskui supranta, kaip reikia skaityti visokias deklaracijas ir konstitucijas. Ir tai gerai.

      Atsakyti
  6. Kažin says:
    2 m. ago

    Žodis yra minties reiškimo forma. Žodiška laisvė šiomis formomis gali viešąją erdvę kaip puošti, kurti, taip ir ją teršti, užimti vien formomis be turinio. Be abejonės turintieji žodžio laisvę, bet neturintys ką pasakyti, šią erdvę tegali tik teršti arba, kaip paprastai įvyksta, – užgožti ją buitinės sąmonės turiniu (facebook’ai) … Todėl, kaip ir turėjo būti, – “žodžio laisvė” visuomenėje tapo lazda, turinčia du galus, bei tas “laisvo žodžio” tapsmas “forma be turinio” viešojoje erdvėje pasiekė kritinę ribą… Pasaulis tampa „savo kiemu“, kuriame, kaip žinia, pranašu nebūnama, – intelektui jame vietos nebėra …

    Atsakyti
  7. Diedas says:
    2 m. ago

    Žodžio laisvė, tokia kokia egzistuoja dabar, tai būdas naikinti Lietuvai. Šia laisve visokiausi pakarailos ir patamsių gaivalai naudojasi išskirtinai mūsų istorijos ir aplamai tautos dergimui.
    Susiformavo agresyvi, bet neliečiama, save vadinančių “nepriklausomais” politikų, apžvalgininkų, žurnalistų, “intelektualų”, rašytojų ir menininkų rūšis, kurie gyvena (ir gan neblogai) viduriuodami mums ant galvų ir versdami visuotinai priimtas moralės normas aukštyn kojomis.
    Šita gauja turi vieną bendra bruožą. Nors kiek sukritikuoti pradeda klykt apie sąžinės, saviraiškos,žodžio laisves ir mokint visus demokratijos.
    Tokia, rubliais ir šekeliais penima “žodžio laisvė”, mina po valstybės pamatais.

    Atsakyti
  8. Žodžio laisvė... says:
    2 m. ago

    Išsiilgote sovietmečio???Tai tuomet neturėjome teisės į viešą savo nuomonę.Dabar turime ir turėsime dar kiek nors
    laiko,kol Lietuvos žemėje gyvuos laisvas žmogus,jos nepriklausomybė,demokratiškai mąstančių ir gyvenančių.Kai kam
    tai neįprasta?Reikia pratintis ir susitaikyti su išsilaisvinusia Lietuva.Ir su žodžio laisve.Nes tik laisvas žodis sergėja
    Tėvynės nepriklausomybę ir siekis ,kad čia gyvenantiems būtų lengviau pakelti sunkumus finansinius ir dvasinius.
    O svarbiausias žmogaus turtas – švarios ,nesuteptos rankos,švari sąžinė.Galite ginčytis kiek norite,tačiau tiesa turi
    nugalėti,o korupcija pažabota.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kompiuteris internetas | sproutsocial.com nuotr.

Elektroninėje erdvėje pradeda „patruliuoti“ policijos virtualus patrulis

2021 04 06
EP manymu, atsakomybė už jūrų taršą neturi būti ribojama valstybių suverenių teisių

EP manymu, atsakomybė už jūrų taršą neturi būti ribojama valstybių suverenių teisių

2021 03 27
Mindaugas Puidokas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

M. Puidokas. Referendumas dėl Stambulo konvencijos būtinas

2021 03 04
Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius

Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius

2021 03 01
Panevėžio miesto meras bus teisiamas dėl prekybos poveikiu ir piktnaudžiavimo

Panevėžio miesto meras bus teisiamas dėl prekybos poveikiu ir piktnaudžiavimo

2021 02 19
dr. Algimantas Matulevičius | lrs.lt, O. Posaškovos nuotr.

A. Matulevičius. Šventės ir kasdienybė

2021 02 18
I. Tumėnaitės nuotr.

Atšvaitas gali išgelbėti ne tik žmogaus, bet ir augintinio gyvybę

2021 02 15
Nacionalinis susivienijimas ragina Vyriausybę grąžinti „Miško brolių“ draugijai jos būstinę

Nacionalinis susivienijimas ragina Vyriausybę grąžinti „Miško brolių“ draugijai jos būstinę

2021 02 09
Homoseksualistų eisena | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Žmogaus teisių organizacijos kaltina valdžią siekiu suvaržyti piliečių konstitucines teises

2021 02 04
Skiepai nuo koronaviruso | sam.lrv.lt nuotr.

Už skiepijimo pažeidimus atsakomybė teks ir savivaldybės administracijų direktoriams

2021 01 13
Rodyti daugiau

Naujienos

G. Armonavičius. Kam užkliuvo du muziejininkai? (nuotraukos)
Etninė kultūra

Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija)

2021 04 11
VMI nuotr.
Lietuvoje

Pajamas reikia deklaruoti ir už NT nuomą

2021 04 10
Žemės ūkis | zum.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Derliaus saugumu reikėtų pasirūpinti pavasarį

2021 04 10
Streso sukeltos odos ligos: gydyti reikia ne tik požymius, bet ir priežastį
Gamta ir žmogus

Pervargimas tampa nuolatiniu palydovu

2021 04 10
Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje
Gamta ir žmogus

Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje

2021 04 10
Įstatymas užtikrins žalos aplinkai atlyginimą
Gamta ir ekologija

Įstatymas užtikrins žalos aplinkai atlyginimą

2021 04 10
Gyventojai vis dažniau praneša apie aplinkosauginius pažeidimus
Gamta ir žmogus

SAM: laikinai neveiks paramos linijos

2021 04 10
Trichineliozės pamiršti negalima
Gamta ir žmogus

Veršiena puikiai tiks ir sveikuoliams

2021 04 10


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Akmuo vis dar brigadinių užantyje? apie Č. Iškauskas. Tikslas – atkurti autonomiją?
  • Kitokia nuomonė apie Visuomenė duos atkirtį šeimos griovėjams (video) 2021-05-15
  • Dėl LR Konstitucijos apie J. Ivoška. Ar šiandieninė Lietuva yra teisinė valstybė?
  • Tinka miestelio biblioteka apie Nuotolinis darbas keičia būsto pasirinkimus: pirmenybė ne atstumui iki miesto centro, o erdvei ir vaizdui per langą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija)
  • Z. Kalesinskas. Vilkijos A. ir J. Juškų muziejus taps dar labiau prieinamas visuomenei
  • Pajamas reikia deklaruoti ir už NT nuomą
  • Derliaus saugumu reikėtų pasirūpinti pavasarį

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Jakubauskas: Metas telkti Lietuvos atsinaujinimo sąjūdį (video) peržiūrėta: 874; komentarų: 13
  • Ar bus apgintas gyvasis Juškų etninės kultūros muziejus? (nuotraukos, video) peržiūrėta: 589; komentarų: 4
  • „Aktualioji istorija“: „Lietuvos piliakalnių tyrimų medžiaga“ – nauja informacija apie Lietuvos piliakalnius peržiūrėta: 491; komentarų: 7
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 384; komentarų: 4
  • Seimui bandant atleisti LGGRTC direktorių Lietuvoje kils piketų banga (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 382; komentarų: 2
  • Seimas nužudė paskutinę piliečių iniciatyvą peržiūrėta: 342; komentarų: 4

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Elektroninėje erdvėje pradeda „patruliuoti“ policijos virtualus patrulis

by daiva
2021 04 06
1
Kompiuteris internetas | sproutsocial.com nuotr.

Kaip jau buvo skelbta, balandžio 6 d. patruliuoti elektroninėje erdvėje pradės virtualus patrulis. Tai darys trys pareigūnai, kurių pagrindinė užduotis...

Skaityti toliau

EP manymu, atsakomybė už jūrų taršą neturi būti ribojama valstybių suverenių teisių

by Kristina Aleknaitė
2021 03 27
0
EP manymu, atsakomybė už jūrų taršą neturi būti ribojama valstybių suverenių teisių

Kad sumažėtų jūrų ir vandenynų tarša, būtina gerinti atliekų surinkimą ir iš esmės sumažinti plastiko naudojimą žuvininkystėje, pažymima Europos Parlamento...

Skaityti toliau

M. Puidokas. Referendumas dėl Stambulo konvencijos būtinas

by daiva
2021 03 04
9
Mindaugas Puidokas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Visuomenėje kilusios aštrios diskusijos apie Stambulo konvencijos ratifikavimą parodė, kad abi pusės – UŽ ir PRIEŠ – turi savo nuomonę...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Akmuo vis dar brigadinių užantyje? apie Č. Iškauskas. Tikslas – atkurti autonomiją?
  • Kitokia nuomonė apie Visuomenė duos atkirtį šeimos griovėjams (video) 2021-05-15
  • Dėl LR Konstitucijos apie J. Ivoška. Ar šiandieninė Lietuva yra teisinė valstybė?
  • Tinka miestelio biblioteka apie Nuotolinis darbas keičia būsto pasirinkimus: pirmenybė ne atstumui iki miesto centro, o erdvei ir vaizdui per langą
  • LL apie Už ką Kaunas nekenčia upių? Šančių krantinės projektas – vienas atsakymų
Kitas straipsnis
Vytautas Daraškevičius | Valstietis.lt nuotr.

Šviesą išvydo V. Daraškevičiaus naujoji nuotraukų knyga „Saulės ratu“ (nuotraukos)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai