Antradienis, 3 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

E.J. Gregoras. Klaidinga nacionalizmo ir patriotiškumo priešprieša

Entonis J. Gregoras, www.propatria.lt
2018-11-23 02:30:55
7
Antonis J. Gregoris | en.wikipedija.org nuotr.

Antonis J. Gregoris | en.wikipedija.org nuotr.

Entonis J. Gregoras | en.wikipedija.org nuotr.
Entonis J. Gregoras | en.wikipedija.org nuotr.

Neseniai Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentas pareiškė esąs nacionalistas. Globalistinei ir leftistinei akademinei visuomenei tai sukėlė drebulį. Kone tuoj pat Prancūzijos prezidentas pajuto poreikį paaiškinti, kodėl jo krašto draugai Šiaurės Amerikoje turėtų sunerimti.

Buvo paaiškinta, kad sunerimti yra rimto pagrindo, mat nacionalizmas esąs „visiška priešybė“ patriotiškumui. Nors kartais visi esame patriotiškai nusiteikę, tačiau buvome perspėti, kad šiukštu niekuomet nesijaustume esą nacionalistai. Nors nesuprantama, kodėl turėtume to vengti, bet taip tvirtinama Prancūzijos prezidento autoritetu. Tačiau toli gražu nėra savaime suprantama, kad pasiūlyta skirtis yra teisinga, o jeigu ir būtų teisinga, – kaip ja turėtume vadovautis. Šiuo atžvilgiu galime pateikti tik pagrįstų pamąstymų.

Daugeliui iš mūsų žodžiai „nacionalizmas“ ir „patriotiškumas“ yra gana panašūs ir daugumoje žodynų pateikiami kaip sinonimai. Yra siūlymų vieną laikyti jausmu, o kitą – nuostata (sentiment in act). Todėl paprastai suprantama, kad nacionalizmas išreiškiamas patriotiniais veiksmais. Tačiau Prancūzijos prezidentas norėjo pasakyti kažką daugiau. Jis daro užuominą, kad kiekvienas iš šių žodžių turi visiškai skirtingą reikšmę. Kiekvienas nurodo kažką visiškai skirtinga. Negalima būti ir nacionalistu, ir patriotu vienu ir tuo pačiu metu – Prancūzijos prezidentui šie žodžiai yra nesuderinami, vienas kitą neigiantys. Vienas yra kito priešybė. Prancūzijos prezidentas, matyt, žino tai, ko nežinome mes.

Dalykas tas, kad nesenoje mūsų laikų istorijoje būta tokių, kurie darė tokią pačią skirtį. Svarbiausias iš jų buvo Josifas Stalinas. Šią įstoriją verta papasakoti.

Atrodo, kad klasikinio marksizmo kūrėjai – Karlas Marksas ir Fydrichas Engelsas – buvo įsitikinę, kad nacionalizmas esąs laikinas požiūris / jausmas, kuris tuo metu svyravo ant išnykimo ribos. 1848 m. Komunistų manifeste sakoma, kad liaudis nebebuvo linkusi vadovautis nacionalizmu – jos nuotaikos buvo universalistinės. Visi jie buvo globalistai. Jie daugiau nebepaisė kalbų ar kultūrų, istorijos, kraujo ryšio ar kilmės skirtumų. Jie pripažino vien klasinę tapatybę. Istorijos veikėjai buvo proletarai, o jų nuotaikos buvo universalios darbo klasės nuotaikos. 1848 m. Marksas nacionalizmą jau laikė anachronizmu, jausmu, kuris įkvėpė vien reakcijai.

Nelaimei, pats proletariatas, matyt, nebuvo toks intuityvus kaip Marksas – ir kilus Didžiajam 1914–1918 m. karui, metėsi į jį be jokių išlygų – kai nacionalinių jausmų banga privertė milijonus jaunuolių pasiaukoti ir žūti mūšio lauke.

Antrojo internacionalo marksistai, įsitikinę, kad proletariatas atsisakė nacionalizmo, kvietė jį sukilti prieš tarptautinį konfliktą – atsisakyti kovoti prieš savo brolius darbininkus. Atsiliepdamas proletariatas visur buvo linkęs konflikte palaikyti savo tautą ir tęsė kovą su savo broliais darbininkais su neregėtu žiaurumu.

Revoliuciniai marksistai buvo sugluminti. Kaip jie turėjo vykdyti pasaulinę revoliuciją, jeigu kiekvienas tautinis proletariato segmentas primygtinai reikalavo savojo nacionalizmo? Rusijos bolševikai nacionalizmą laikė masinės revoliucionierių mobilizacijos kliūtimi. Kaip marksistai, jie suvokė nacionalizmą kaip reakcinį jausmą, skaldantį darbininkų klasę į uždaras pavydžias grupes, priešiškas pačioms sau. Nacionalizmą jie suvokė kaip engiančiosios klasės klastą, kuria siekiama sugriauti visuotinės revoliucijos pastangas. Revoliucionieriams buvo akivaizdu, kad tiesiog priklausymas darbininkų klasei yra nepakankama vienijančio įkvėpimo sąlyga.

Bolševizmo organizatoriai galiausiai nutarė skatinti patriotizmą – tai yra drausmingą paklusnumą revoliucinės partijos direktyvoms. Kadangi partija ėmė valdyti visa, kas buvo Rusija, paklusnumas partijai perėmė visus įprastus nacionalinės ištikimybės bruožus. Eiliniai rusai galėjo jausti prieraišumą Motinos Rusijos teritorijai, kalbai, kultūrai ir istorijai ir vadinti jį „patriotiškumu“. Partija galėjo įžvelgti tame patriotinio lojalumo revoliucijai ir partijai išraišką. Stalino komunistams patriotiškumas buvo visiška nacionalizmo priešprieša. Nacionalizmas skaldė darbininkų klasę į atskiras nacionalines dalis, o patriotiškumas buvo sukurtas vienyti proletariatą vieningu paklusnumu partijai.

Bėgant laikui, Stalinas panaudojo patriotiškumą siekdamas telkti nekvalifikuotus darbininkus savo diktatūrai palaikyti. Jis suvokė laiko aplinkybes ir paskelbė, kad bolševizmas daugiau nebenumato neišvengiamos pasaulinės revoliucijos ir, pažeisdamas bet kokius klasikinio marksizmo priesakus, pasirinko mėginti kurti socializmą „vienoje šalyje“.

Kadangi Marksas neleido nacionalizmo pasitelkti kaip revoliucionierių telkimo priemonės, Stalinas džiaugėsi liaudies „patriotiškumu“. Liaudis buvo išmokyta, kad ji gyvena šalyje, davusioje pasauliui labiausiai branginamų kultūros vaisių. Ji išmoko, kad už jų gyvenamą šalį privalu aukoti gyvybę. Ji sužinojo, kad yra pasaulio ateitis, ir kai gimtinė buvo užgrobta, ji kovojo „Didįjį patriotinį karą“ – daugiau kaip dvidešimties milijonų gyvybių kaina. Nacionalizmas niekada nepareikalavo daugiau aukų.

Didžiąją dalį Šaltojo karo laikotarpio Prancūzijoje telkėsi didžiausios Vakarų komunistų partijos, kurios ypač orientavosi į Staliną, – kol jis savo paties sekėjų buvo paskelbtas nepaprastai žudyti linkusiu despotu. Prancūzų užsidegimas atvėso. Tačiau įsitraukimo pasekmės lieka, ir Prancūzijos prezidentas, matyt, vis dar išpažįsta tą stalinistinę nacionalizmo ir patriotiškumo skirtį, kurios išmoko universitete iš savo kairuolių dėstytojų.

Anuo metu pagrindinės komunistų partijos pripažino tokią pačią skirtį. Patriotiškumas palaikė Partiją. Nacionalizmas – ne. Patriotiškumas buvo „visiškai priešingas“ nacionalizmui. Imdamos pavyzdį iš Sovietų Sąjungos, maoistinės Kinijos ir Pol Poto Kampučijos komunistų partijos reikalavo, kad jų liaudis būtų ne nacionalistinė, o „patriotiška“. Tai reiškė, kad liaudis bus nuolaidi, paklusni, pasirengusi aukotis ir ginti Partiją nuo visų priešų jos kontroliuojamoje geografinėje erdvėje – ir visą pasaulį matys kaip prisiekusius nacionalistus. Žinoma, kai kurie komunistai atmetė visą šaradą ir kaip Kubos fidelistai atsidėjo drąsiam nacionalizmui su tokiais šūkiais kaip „Tėvynė (Patria) arba mirtis!“

Šiandien teliko saujelė komunistų ir buvusių komunistų, gerbiančių dirbtinę Prancūzijos prezidento pasiūlytą nacionalizmo ir patriotiškumo skirtį. Ji daugiau nebereikalinga jokiems politiniams tikslams. Kinų Si Dzinpinas (Xi Jinping) jos laikosi nesistemingai. Vladimiras Putinas yra nuoširdus nacionalistas. Nacionalizmas reiškiasi visur, o patriotiškumas yra akivaizdi jo išraiška.

Prancūzijos prezidentas tikrai labai mažai ko gali pamokyti amerikiečius apie nacionalizmą ir patriotiškumą. Tarp mūsų yra tūkstančiai jaunuolių, pasiryžusių paaukoti savo gyvybę kovos lauke tam, kad apgintų vėliavą ir vertybes, kurias ji išreiškia. Mums nereikia niekieno pamokymų apie tikrąją nacionalizmo ir jo didvyriškos išraiškos – patriotiškumo – reikšmę.

Anthonis J. Gregoras yra Kalifornijos universiteto Berklyje politikos mokslų profesorius emeritas. Jis yra trisdešimties mokslinių knygų autorius ir Italijos Respublikos ordino „Už nuopelnus“ kavalierius.

Iš „The False Dichotomy of Nationalism Versus Patriotism“ vertė Artūras Judžentis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Nacionalizmas ir nacizmas: vienovė, atskirtis ar priešprieša?
  2. Naujajame Daugėliškyje skleidėsi patriotiškumo žiedai
  3. Jaunimas: patriotiškumo samprata skaldoma, Kovo 11-oji verčiama paradų diena (nuotraukos)
  4. Dž. O’Sullivanas. Argumentai už nacionalizmą
  5. P. Maksimavičius. Šalutinis poveikis neišvengiamas
  6. V. Katkus: Karas Ukrainoje gali sunaikinti ne tik Rusiją, bet ir eurą
  7. L. Nastopka. Šis tas apie Ukrainą
  8. V. D. Hansonas. Kas motyvuoja Vladimirą Putiną?
  9. A. Aplebaum. Karas Europoje nėra tik isterikų idėja
  10. V. Portnikovas. Niūri nuojauta
  11. Č. Iškauskas. Prasidėjo dar vienas pasaulio perdalijimas: kas kaltas?
  12. T. Baranauskas. Europa, kurios nenorime matyti: kodėl ji gina stribus ir vilioja islamistus?
  13. K. Stoškus apie globalizmą ir komunizmą
  14. Č. Iškauskas. Ar įvyks naujas dviejų imperijų karas?
  15. A. Butkus: Rusui laikyti Latvijos istorijos egzaminą yra „širdies draskymas“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. Prašalietis says:
    7 metai ago

    “E.J. Gregoras. Klaidinga nacionalizmo ir patriotiškumo priešprieša”.. Straipsnelyje aiškinama patriotizmo ir nacionalizmo prasmės. Aiškinimui yra naudojama Komunistų Partijos Manifestas ir “blogos Rusijos Motinėlės pavyzdys”.Gaila, kad ir po 28 metų “prie komunistų” kelis dešimtmečius gyvenusioms tautoms, patriotizmo ir nacionalizmo prasmės yra aiškinamos tik per primityvias komunizmo ir “blogos Rusijos Motinėlės” sampratas. Tokiu būdu eilinių”besicivilizuojančių čiabuvių” komunistinis ir rusinis debilinimas yra sėkmingai tęsiamas ir šiandien,tik iš kitos pusės. Toks straipsnis parodo,kad straipsnio autorius yra įsitikinęs,kad ir šiandiena eiliniams “beviltiškiems ir besicivilizuojantiems čiabuviams” vienintelė priemonė, padėsianti jiems suvokti patriotizmo ir nacionalizmo prasmes yra ta pati komunizmo teorija ir “blogos Rusijos Motinėlės”suvokimas. Kitas dalykas yra daugeliui šiandieninio”tautinio politinio elito”,kuris turėjo garbės ne vieną dešimtmetį pasidarbuoti didesniais, mažesniais vadovaujančiais profesionaliais komunizmo statytojais lenininės partijos gretose, tarybinėse, komjaunimo, KGB struktūrose.

    Atsakyti
    • Prašalietis says:
      7 metai ago

      P.S. Be Komunistų Partijos Manifesto,K.Markso, F.Engelso, Stalino, blogos Motulės Rusijos, be Prancūzijos ir kitų civilizuotų valstybių istorijų ir šiandieninės padėties pasaulyje, kas nieko bendro neturi su patriotizmo ir nacionalizmo sąvokų supratimu. – Patriotizmas tai yra žmogaus jausmas savo gimtinei, tėvynei, tautai pasireiškiantis noru ją ginti ir dirbti jos gerovei ir t.t.. Nacionalizmas tai politinė ideologija, teigianti tam tikros gyventojų grupės nacionalinį bendrumą ir siekianti sujungti šią grupę tokio bendrumo pagrindu į valstybinį, tautinį darinį.

      Atsakyti
      • Prašalietis says:
        7 metai ago

        Anthonis J. Gregoras yra Kalifornijos universiteto Berklyje politikos mokslų profesorius emeritas. Jis yra trisdešimties mokslinių knygų autorius ir Italijos Respublikos ordino „Už nuopelnus“ kavalierius.Iš „The False Dichotomy of Nationalism Versus Patriotism“ vertė Artūras Judžentis. Iš straipsnelio vertimo-” Bėgant laikui, Stalinas panaudojo patriotiškumą siekdamas telkti nekvalifikuotus darbininkus savo diktatūrai palaikyti. Jis suvokė laiko aplinkybes ir paskelbė, kad bolševizmas daugiau nebenumato neišvengiamos pasaulinės revoliucijos ir, pažeisdamas bet kokius klasikinio marksizmo priesakus, pasirinko mėginti kurti socializmą „vienoje šalyje“. Pick:”Šito nusišnekėjimo buvo galima išvengti, atidžiau paskaičius straipsnį – ypač jo pabaigą”. Mažas diletanto pastebėjimas- Politikos profesoriaus Rusijos bolševizmo, Stalino politikos apibūdinimas rodo, kad propiesorius šiais dalykais domėjosi ne iš pirminių šaltinių, todėl jo parašinėjimai šiomis temomis gali būti “autoritetingi” skaitytojams taip pat nečiupinėjusiems rimtų knygų šia tema. Būtų propiesorius rimtai paskaitinėjęs pirminius komunistinius šaltinius, jam būtų nereikėję tiek prifantazuoti norint parodyti,kokie blogi komunistai ir kas liečia patriotizmą ir nacionalizmą.Studentai tarybiniais laikais studijavę aukštuosius inžinerinius mokslus per visus savo studijų metus privalėjo, prie visų reikalingų specialybei mokslų, dar ir mokytis, laikyti įskaitas ir egzaminus pradedant komunistų(bolševikų)partijos istorija (visi suvažiavimai,vadų kalbos,partijos revizionistų, oportunistų ir t.t. demaskavimais, suvažiavimuose priimti nutarimai), po to marksistinė-lenininė filosofija ir pabaigoje mokslinis komunizmas. Būtų paskaitęs propiesorius suvažiavimų kalbas, nutarimus ir t.t., būtų pamatęs kaip Stalino buvo “suprantamas patriotizmas”, ir kiek ir kaip Leninas,Stalinas bolševikai skyrė dėmesio”patriotizmui”vykstant amžinai”klasių kovai”.

        Atsakyti
        • Prašalietis says:
          7 metai ago

          Šiandieninėje Lietuvoje ” iš pozicijų dairosi” vatnykai-koloradai, beretiniai-runkeliai, užsislapstinę 75 metams”tautiniai”KGB-istai, persivertę Grybauskaitės tipo profesionalūs komunistai ir visokių lygių politiniai gabesni ar primityvesni propogandistai. Jų”moksliniai pasamprotavimai” bet kokia tema yra grindžiami ir”argumentuojami pozicija”, “ypatingu asmeniniu supratimu”, parašytų komiksinių knygų skaičiumi ir t.t. Demagoginių samprotavimų primityvumas “kompensuojamas” daugžodžiavimu, gražbyliavimu, bendromis frazėmis,”teisingomis”pozicijomis, “pažangiu” moraliniu supratimu – komunistai yra “blogis”,o kapitalizmas,”demokratija” yra “gėris” ir t.t. Jau šimtus metų žmonijai žinomų patriotizmo ir nacionalizmo sąvokų supratimui propiesoriui ir “besicivilizuojantiems čiabuviams” visų pirma reikia “užsiimti teisingas pozicijas”.. Pseudovalstybinėje Lietuvoje “vatnykui-koloradui” suprasti kas yra elementarus patriotizmas ir nacionalizmas “nėra jokių šansų”, na o net ir skiemenimis skaitančiam komiksus “beretiniam runkeliui iš beretinės pozicijos suvokti” kas yra patriotizmas ir nacionalizmas “yra vieni niekai ,kaip trizniui pirstelti “net ir per Komunistų Partijos Manifestą, Stalino komunistinį režimą, per rusų “prieraišumą motulei Rusijai”ir t.t. Štai kokia pasaulio realijų pažinimui ir suvokimui yra “beretinio runkelio pozicijos reikšmė” šiandieninės lansberginės Lietuvos”beretiniam intelektualui”.

          Atsakyti
  2. Lamatas says:
    7 metai ago

    mano nuomone, problema tame kad maišomos savokos. Jei suvokti kas tai yra nacionalistas, šovinistas ir nacistas tai ir visa painiava išnyksta.
    nacionalistas- žmogus mylintis savo naciją.
    šovinistas – žmogus propaguojantis vienų nacijų pranašumą prieš kitas, jų manymu, atsilikusias kultūriškai, ekonomiškai ir panašiai
    nacistas-žmogus skelbiantis nacijų pranašumą pagal kilmę. dabar reikėtų suprasti genetiškai

    Atsakyti
  3. T0mas J. says:
    7 metai ago

    Prancūzija tebėra kraugeriška valstybė, tebeengianti kitas tautas. Ko jie gali mus pamokyti?

    Atsakyti
  4. T0mas J. says:
    7 metai ago

    Beklausydamas gražios Makrono kalbos susimasčiau..
    Prancūzijos tikslai Afrikos žemyne yra seni ir ilgalaikiai – Afrikos turtų plėšimas yra svarbus Prancūzijos BVP augimo šaltinis.
    Iš vadovėlių žinom, kad 1960 m. per pusantro mėnesio laikotarpį ŠEŠIOS kolonijos Afrikoje paskelbė nepriklausomybę nuo Prancūzijos:
    Nigeris – nepriklausomybė nuo Prancūzijos paskelbta 1960 m. rugpjūčio 3 d.,
    Dramblio Kaulo Krantas – 1960 m. rugpjūčio 7 d., Čadas – 1960 m. rugpjūčio 11 d.,
    Centrinė Afrikos Respublika – 1960 m. rugpjūčio 13 d.,
    Gabonas – 1960 m. rugpjūčio 17 d., Malis – 1960 m. rugsėjo 22 d.
    Šios ŠEŠIOS šalys – tai teritorija, didesnė net už pačią Europos Sąjungą. O už Prancūziją didesnė 10 kartų.
    1960 metai – jau 3 metai kaip įkurta EEB, 7 metai kaip galioja Europos žmogaus teisių konvencija, 12 metų kaip pasirašyta Visuotinė žmogaus teisių deklaracija (o joje – įvairios pilietinės ir politinės teisės ir laisvės – teisė į vienodą atlyginimą už vienodą darbą, teisės į poilsį ir socialinį aprūpinimą..). Niekaip tai nesiderina su apsimetėlių kolonizatoriška politika Afrikoje! Tenka veidmainiauti, kad apmulkinti pasaulį – lyg iš dangaus pasipila surežisuoti nepriklausomybių paradai, bet naujiems “nepriklausomų“ valstybių vadovams paradiniai kostiumai siuvami.. Paryžiuje!
    Šiandien 2018-ieji. Tose ŠEŠIOSE kolonijose Prancūzija tebelaiko savo kariuomenę ir šiandien, o didžioji Vakarų pasaulio gyventojų dalis tiki, kad tos ŠEŠIOS šalys yra nepriklausomos.
    Kuo puikios kolonijos? Dykai imi sau jų turtus, už darbą moki grašius, nemoki jokių pensijų ir nedarbingumo išmokų. Ten negalioja žmogaus teisių konvencijos bei deklaracijos. Ten BVP žmogui – 1200 dolerių.
    Prancūzijoje BVP žmogui – 30000 dolerių.
    Va taip Prancūzija supranta dorovės normas, va taip ji kovoja už savo šalies gerovę. Ar iš jų mes turim mokytis?!

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos ir Rusijos derybos Turkijoje 2025-06-02
Naujienos

Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties

2025 06 02
Prezidentas susitiko su V. Zelenskiu
Lietuvoje

Prezidentas susitiko su Ukrainos vadovu V. Zelenskiu

2025 06 02
Seimas
Lietuvoje

Šią savaitę Seimas išklausys Prezidento metinį pranešimą

2025 06 02
Atnaujintas kelias | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Prasti keliai ne tik vairuotojų galvos skausmas

2025 06 02
Vilniaus viršūnių susitikimas | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Vilniaus viršūnių susitikime – dėmesys gynybai (nuotraukos)

2025 06 02
Degalinė | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Verslas prašo valdžios apsaugoti nuo azijietiškų degalų klastočių

2025 06 02
Gintautas Paluckas
Lietuvoje

Liberlų frakcija kviečia Gintautą Palucką

2025 06 02
Policija | policija.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Birželį numatyti policijos patikrinimai

2025 06 02

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • +++ apie Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties
  • Rimgaudas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties
  • Prezidentas susitiko su Ukrainos vadovu V. Zelenskiu
  • J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Šią savaitę Seimas išklausys Prezidento metinį pranešimą

Kiti Straipsniai

Ukrainos ir Rusijos derybos Turkijoje 2025-06-02

Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties

2025 06 02
Prezidentas susitiko su V. Zelenskiu

Prezidentas susitiko su Ukrainos vadovu V. Zelenskiu

2025 06 02
Ukrainos dronų ataka Rusijos gilumoje | Alkas.lt koliažas

Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos

2025 06 01
Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 12 12 10:45

Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti

2025 06 01
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Turkija imasi tarpininkavimo tarp Maskvos ir Kijevo

Ukraina spaudžia Rusiją: ar įvyks tikros taikos derybos?

2025 05 29
Rustemas Umerovas

Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

2025 05 29
Trampas Ukrainos griuvėsiuose

Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

2025 05 28
Putinas, Trampas, karas | Alkas.lt koliažas

D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?

2025 05 28
Užsienio reikalų ministerija

Rusijai įteikta nota dėl atakų prieš Ukrainos gyventojus

2025 05 27

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • +++ apie Stambulo derybos 2025 06 02: tarp karo įtampos ir trapios taikos vilties
  • Rimgaudas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ernestas apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lietuvos medicinos biblioteka | Wikipedia.org nuotr.

S. Kocienė. Grėsminga naujiena – ketinama likviduoti Lietuvos medicinos biblioteką

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai