Šeštadienis, 17 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

V. Radžvilas. Georgijaus juostelės Neužmirštuolės pakuotėse

Vytautas Radžvilas, www.alkas.lt
2018 01 11 21:25
35
Alkas.lt koliažas

Neužmirštuolės akcija | Alkas.lt koliažas

Vėl minime Sausio 13-ąją – Laisvės gynėjų dieną. Ir vėl temdomą tokiai dienai netinkančių ginčų, už kokią laisvę kovota ir net mirta. Tačiau palengva artėjame prie Tiesos. Prasideda ilgai lauktas praregėjimas. Vis daugiau piliečių supranta, kad laisvė – daugiareikšmis ir miglotas žodis. Apie tai buvo nedaug galvojama tomis dienomis, kai beveik visi norėjo ir ragino veržtis iš komunistinės SSRS imperijos gniaužtų ir reikalavo laisvės. Tada tik įžvalgiausieji suvokė ar bent nujautė, kad toli gražu ne visiems reikia ir ne visi siekia Lietuvos – jos tautos ir valstybės laisvės.

Kaip netrukus pradėjo aiškėti, o dabar tampa galutinai akivaizdu, daugelis tą laisvę suprato tik kaip galimybę pakeisti šeimininką. Laisvos tautos ir nepriklausomos valstybės idėja tiesiog pranoko net ir daugelio sąjūdininkų vaizduotę ir pasirodė esanti per sunki. Todėl toji sąjūdinė tautos laisvės ir valstybės vizija, kurią simboliškai galima pavadinti Romualdo Ozolo linija, turėjo mažiau šalininkų ir pralaimėjo. Ilgai atrodė, kad negrįžtamai.

Tačiau vis labiau įsiplieskiantis ginčas dėl Neužmirštuolės tampa principiniu ir laikytinas bundančios Laisvės sąmonės ženklu. Vis aiškiau suvokiama, kad kova su tuometiniais ir dabartiniais Kremliaus valdovais savaime nėra joks ištikimybės tautai ir įsipareigojimo Lietuvos valstybei įrodymas. Tai gali būti, o dažniausiai ir būna, tik būdas nuolankiai pasitarnauti kitam šeimininkui ir parodyti jam šunišką ištikimybę.

Neužmirštuolės segimasis kaip tik yra tautos ir valstybės Laisvės, kuri gyvybės auka ginta tą Sausio 13-ąją, išsižadėjimo ir noro pamiršti ją simbolinis aktas. Šitokią dieną segama absoliučiai bereikšmė gėlelė liudija nebent nesugebančių ir nebenorinčių būti tauta ir valstybę baudžiauninkų laisvę – troškimą nusimesti atsakomybės už Lietuvą ir jos ateitį naštą. Tačiau tokia jau ta baudžiauninko dalia, kad šeimininkas bet kada gali jį parduoti, išmainyti, net iškeisti į šunį. Šito nereikėtų pamiršti – ypač dabar, kai pasaulyje taip sparčiai, ir itin nepalankiai Lietuvai, keičiasi geopolitinė padėtis.

Pavyzdžiui, bent jau vienas iš dabartinių šeimininkų gali imti ir sumąstyti, kaip, neprarandant veido, dėl santykių pagerinimo ir verslo intereso grąžinti Lietuvą – jau labai primenančią išsunktą ir nebe itin naudingą citriną – ankstesniajam šeimininkui atvirai jos neparduodant, bet subtiliai išstumiant į ,,niekieno žemę“, arba vadinamąją pilkąją geopolitinę zoną.

Kas jau kas, o Lietuva tikrai yra patyrusi, kaip lengvai įvyksta ir ką reiškia tokie mainai. Jeigu jie įvyks – o šitokia galimybė pamažu darosi vis realesnė – netruksime išvysti, kas vis dėlto yra ir kokią laisvę simbolizuoja tos Neužmirštuolės ant niekaip neprisimenančių ir nepajėgiančių rišliai paaiškinti, ko jie siekia nepamiršti, „moderniųjų patriotų” krūtinių. Lyg mostelėjus Hario Poterio burtų lazdele, kviečiamos nepamiršti tos niekaip aiškiau neapibūdinamos ir neįvardijamos, todėl iliuzinės laisvės kerai akimirksniu išsisklaidys bei pranyks. O pačios Neužmirštuolės atsivers į savo tikrąjį pavidalą. Atsiskleis visu savo tikruoju grožiu – virs bekrašte Georgijaus juostelių jūra.

Todėl Algimantas Rusteika  visiškai teisus rašydamas, kad Neužmiršuolė yra atpažinimo ženklas, leidžiantis jau dabar atskirti JUOS ir MUS. Kaip teisus ir Sausio 13- ąją rodęs drąsos ir tvirtumo pavyzdį kun. Robertas Grigas, primenantis, kad ištikimybės savo valstybei ženklai keistis ir „šiuolaikiškėti” negali. Jais gali būti tik Vytis, trispalvė ir Gedimino stulpai. Su jais gyveno, dirbo, kovojo, o kai prireikdavo – ir mirdavo už Laisvę lietuviai. Tikrąją ir vienintelę – asmens, tautos ir Tėvynės Lietuvos laisvę.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Seime siūloma uždrausti Georgijaus juosteles
  2. Kunigas R. Grigas. Jokios neužmirštuolės, aguonos nė gvazdikai negali ir neturi išstumti Vyčio, Trispalvės ir Gedimino stulpų
  3. V. Radžvilas. Nepakeliamas Vyčio klausimo svoris
  4. V. Radžvilas. Pavergti laisvinant
  5. V. Radžvilas. Mankurtizmo spąstai
  6. V. Radžvilas. Amžinosios Lietuvos sargybinis (video, nuotraukos)
  7. V. Radžvilas. Sąjūdžio pamoka: sunku būti Tauta
  8. Klaipėdos tarybos narys atėjo į posėdį su Georgijaus koloradine juostele
  9. V. Radžvilas. Liūdnoji vilties šventė
  10. V. Radžvilas. Romualdas Ozolas yra gyvesnis už vadinamuosius gyvus
  11. N. Aukštaitytė-Puteikienė. Kaip Rasa Juknevičienė nusavino meilę tėvynei
  12. „Neužmirštuolė“ Sausio 13-ąją – spjūvis kultūros darbuotojams ir pagarba masonams?
  13. N. Aukštaitytė-Puteikienė. Žydroji Sausio 13-osios parodija (audio)
  14. K. Juraitis. Geležinių kurpaičių kaina
  15. Z. Vaišvilos spaudos konferencija „2014 – priverstinio Lietuvos pardavimo metai. 2015 – Lietuvos valstybės simbolių keitimo metai?“ (video)
  16. L. Tautkuvienė, J. Karsokas. Nekeiskime tikrų laisvės simbolių popierine gėle
  17. T. Baranauskas. Sausio 13-osios „neužmirštuoliai“: chamizmas keičia pasiaukojimą?
  18. A. Zolubas. Ar tinka Sausio 13-ąjai neužmirštuolė?
  19. Dėl tautos ir valstybės atsisakymo
  20. R.Ozolas: Egzistencinės grėsmės valstybei ir tautos galimybės joms pasipriešinti (video)
  21. Z.Vaišvila: Esu priverstas kreiptis į teismą, atsakove patraukdamas Prezidentę D.Grybauskaitę (video)
  22. Z. Vaišvila: 1990–1991 m. TSRS agresijai prieš Lietuvą senaties negali būti (tiesioginė transliacija, video)
  23. Č. Iškauskas. Dar vienas giesmininkas iš Kremliaus ambonos
  24. Z. Vaišvila. Sausio 13-oji – nuoširdžiausias ir tikras pasiaukojimo Lietuvai paliudijimas
  25. Z. Vaišvilos spaudos konferencija: Sausio 13-osios byla – TABU Lietuvos piliečiams (tiesioginė transliacija, video)
  26. V. Sinica. Romualdo Ozolo Lietuva
  27. Č. Iškauskas. Ar išjudinsime iš mirties taško Sausio 13–osios bylą?
  28. Z. Vaišvila. Išretinta Sausio 13-osios byla – vėl teisme (video)
  29. S. Lapėnas. Abejingumas žudo tiesą apie 1991 m. Sausio 13 įvykius
  30. Z. Vaišvila: Naujajam Generaliniam prokurorui ir G. Landsbergiui Sausio 13-osios byla – nepakeliama našta (video)

ALKO TURINYS

Pastabos 35

  1. Tomas says:
    3 m. ago

    Kad Radžvilas skirtų tiek energijos darbams kiek skiria ženklų semiotikai…

    Atsakyti
    • Tvankstas says:
      3 m. ago

      Ne dvasios vargšui nurodinėti profesoriui…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        3 m. ago

        Citata: “Pavyzdžiui, bent jau vienas iš dabartinių šeimininkų gali imti ir sumąstyti, kaip, neprarandant veido, dėl santykių pagerinimo ir verslo intereso grąžinti Lietuvą – jau labai primenančią išsunktą ir nebe itin naudingą citriną – ankstesniajam šeimininkui atvirai jos neparduodant, bet subtiliai išstumiant į ,,niekieno žemę“, arba vadinamąją pilkąją geopolitinę zoną”.

        Nusišnekėjo Radžvilas:
        Skvernelis niekam nežadėjo Lietuvos parduoti – jis tik nurodė, kada Lietuvos valdantieji kovoja už kitus iki paskutinio lietuvio Lietuvoje, tuomet ES visos kitos valstybės, nors irgi turėtų kariauti su Rasieja, be su ja prekiauja ir labiausiai Vokietija, kuri ir kurie pripildo Rasiejai prekybos kapšą.
        Skvernelis per LRT sakė:
        NEATSISAKANT POLITINIŲ POZICIJŲ dera pabandyti nors ką nors ekonomikos srityje nuveikti Lietuvai, nes ten, kada tai, buvo Lietuvos pagrindinė rinka ir Lietuvos prekės turėtų eiti.
        NES JAM RŪPI NORS KIEK NORS PAPILDYTI LIETUVOS BIUDŽETĄ.
        Visi prokonservatoriniai niekada dėl Lietuvos visuomenės daugumos nesistengė, todėl ir šiuokart supūtė burbulą apie būk kažikokius spąstus.
        Juk viskas priklauso nuo Rasiejos: jei jie norės atidaryti rinką Lietuvai, tai taip ir padarys, nenorės – tai ne, bet bent jau bus viskas padaryta, kad atverti galimybes.

        Akivaizdu, kad konservatoriai ir visa kita jų šušara yra Lietuvai bėda: kiek kartų buvo valdžioje, tiek kartų apiplėšė liaudį.

        Atsakyti
        • JUOZAS says:
          3 m. ago

          “tikras” simptomatiškai nusikalba. Kas pardavė “Lietuvos dujas” už centus Gazpromui, žadėdamas pigias dujas? Kas pardavė už kapeikėles “Lietuvos kurą”?,sudarė kvailiausias tranzito sutartis su Rosiejos geležinkeliais? Paminiu tik mažą dalį sabotažo, negiriu konservų, jie irgi prisidirbę, bet negalima būti daltoniku ir matyti tik vieną spalvą

          Atsakyti
  2. Jonas says:
    3 m. ago

    Semiotika ne darbas?

    Atsakyti
    • Tomas says:
      3 m. ago

      Ne

      Atsakyti
      • Jonas says:
        3 m. ago

        Taip.

        Atsakyti
        • Tomas says:
          3 m. ago

          Prašau patikslinkite ką turite omenyje sakydamas, kad semiotika yra darbas?

          Atsakyti
          • Jonas says:
            3 m. ago

            Tą ir turėjau omenyje. Beje, net komentarų rašymas kai kam yra – darbas.

          • Tomas says:
            3 m. ago

            Ką turėjote omenyje? Jūs sakote, kad semiotika yra darbas, tai prašau pagrįskite.

          • Jonas says:
            3 m. ago

            Ką čia grįsti? Skaitykite Greimą, Toporovą, Ivanovą. Žinau, kad tokių autorių gimnazijose nesiūlo skaityti. Bet jei jau domitės, tai patarčiau.

  3. Antanas says:
    3 m. ago

    Labai teisingas straipsnis. O šita žydra gėlytė – tai “žydrų” išmislas. Nieko neturiu prieš “žydrus”, bet niekaip nesuvokiu, ką bendro su mūsų valstybingumo simboliaus turi gėjų simboliai?!

    Atsakyti
  4. Skalvis says:
    3 m. ago

    Na na, šakokitės šakokitės: įves baudas už žydrosios neįsisegimą – va tada ir pamilsit.

    Atsakyti
    • Antanas says:
      3 m. ago

      Gali tą “žydruolę” prisilipdyti sau ant užpakalio.😙 Arba ant priekio. Ant priekio gal net gražiau būtų.🤣

      Atsakyti
      • Antanui says:
        3 m. ago

        Pritariu. Puikiai atrodytų.

        Atsakyti
      • JUOZAS says:
        3 m. ago

        gerbiamasis, kol kas valdžios nėra reglamentuota, kur prisegti “žydrutę”. Siūskite pageidavimus , tegu svarsto?

        Atsakyti
  5. Č.Z. says:
    3 m. ago

    Džiaugiasi širdis,kad dar esama Lietuvoje blaiviai mąstančių ir patriotiškų žmonių.Dar gyvuosime ilgai,jei nepasiduosime gundymams įvairių išverstarankovių.AČIŪ, V.Radžvilai, už teisingus žodžius ir parodymą dienos
    šviesoje užsislaptinusius Lietuvos Nepriklausomybės niekintojus.
    Na va,pas Makaraitytę Kruvinojo Sausio įvykių fotografai neužsisegė “žydrojo” simbolio,o vedančioji atrodė
    kvailokai, “pasipuošusi” žydru ženklu.Gerai,kad segi,matome tuos ,kurie ramiai miegojo savo minkštuose pataluose tuomet,kai Lietuva veržėsi iš okupanto gniaužtų ir aukojo savo brangiausią turtą – gyvybes.

    Atsakyti
    • nezabudkės televizijoje says:
      3 m. ago

      Gal kai kurie žurnalistai buvo priversti įsisegti nezabudkes, bet prisisegusieji atrodė apgailėtinai.

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      3 m. ago

      Vakar LRT sustiprintai jas reklamavo

      Atsakyti
  6. dėmesio says:
    3 m. ago

    Koliažas nezabudkės su Georgijaus juostele įspūdingas.

    Atsakyti
  7. remiux says:
    3 m. ago

    “Todėl Algimantas Rusteika visiškai teisus rašydamas, kad Neužmiršuolė yra atpažinimo ženklas, leidžiantis jau dabar atskirti JUOS ir MUS.” Pritarti malonu, šiai nuomonei, tikrai,- kam mums Vokiečių karų, ar musonų šalpos vargšams ar kt. atminimo ženklai, juk mes turim savo, ir ne vieną atminimo ženklą.

    Atsakyti
  8. Tuščia says:
    3 m. ago

    triukšmas vandens stiklinėje – jau keli metai kuriamos apie šią gėlelę sąmokslo teorijos. Sugalvojo jauni žmonės tą simbolį, jiems ta gėlelė graži (o ir man graži), be to, turi prasmę -neužmiršti. Kas čia blogo įmatote toje gėlelėje, rašote kaip kokie sektantai.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      3 m. ago

      Bet taip jau sutapo, kad tai tapo lietuviškų simbolių išstūmimo, nepakantos jiems pradžia. Juk ne su neužmirštuolėmis eita kovoti dėl Laisvės – kad ir kokį amžių paimtum. Ar išmestum tai, kas paties tėveliams, seneliams brangu buvo? Tada kodėl šiais atvejais taip elgiamės? Užmiršę šaknis, tapsime dar aršiau medžiojamu grobiu kaimynėms, besivaržančių tarpusavyje, katros iš jų „nuosavybė” esame…

      Atsakyti
    • JUOZAS says:
      3 m. ago

      kad nebūtum visiškai tuščia, paaiškinsiu : globalistų (tiek vakarų, tiek rytų) vienas esminių instrumentų yra simbolių pakeitimas mažiau reikšmingais, dviprasmiškais, svetimais. Jei manote, kad tai jaunų žmonių sugalvotas simbolis, tuomet jūsų galvelėje tikrai tuščia. Tai labai senas masonų simbolis, tiesiog paguglinkit

      Atsakyti
      • Tuščia says:
        3 m. ago

        Turiu omeny, kad tai tuščia (t.y. tušti niekai tos visos kalbos apie tą gėlelę) . Per daug sureikšminate simbolių reikšmę. Tiesiog tai naujai sukurtas vienijantis visus simbolis, naivus ir kartu mielas. Tegul būna, nes gražus. Nereikia turėti baimių dėl masonų ir kt.: tai seniai atgyvenę dalykai ir prietarai – šiems laikams toks mastymas juokingas.

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          3 mėn. ago

          „Vienijantis visus simbolius“… O kodėl ne tulpė? Cha-cha-cha…

          Atsakyti
  9. Kęstutis says:
    3 m. ago

    “Tiesiog tai naujai sukurtas vienijantis visus simbolis, naivus ir kartu mielas” – vienijantis visus be savo nuomonės, suliberastėjusius pasaulio piliečius, bet tikrai ne Lietuvos…

    Atsakyti
  10. Rimas says:
    3 m. ago

    Neužmirštuolė arba Yokosuka.
    Japonija Antrojo Pasaulinio karo metu turėjo vieną ginklą, priešas jo paniškai bijojo.
    Jį poetiškai vadino Yokosuka – „Krentantis vyšnios žiedas“
    (su labai aiškiomis šio simbolio prasmėmis Japonų kultūroje).
    Tai modernios sparnuotos raketos atitikmuo.
    Mažas vienvietis reaktyvinis lėktuvas su galinga bomba,
    skirtas naikinti priešo laivus. Valdoma lakūno-savižudžio, vardan tikslo
    paaukojančio savo gyvybę (nevertinu metodo ir kas kieno pusėje kariavo).

    Netiesiogiai tai galima susieti lyginanant ir su Sausio 13-ąja Lietuvoje.
    Mūsų pasirinktas kovos būdas – „taiki“ kova. Tačiau tai subtilesnis ir žymiai galingesnis,
    kovos būdas – informacinis. Priešo sąmonės performatavimo metodas.
    Esmėje tai radikaliai moderni kovos formą. Lietuvos beginkliai žmonės stovintys prieš tankus ir
    Japonų lakūnai, kurie paaukoja savo gyvybes mūšyje naudodamiesi pažangia kovos technika.
    Taiki kovos forma prilygsta bombos sprogimui.
    “Neužmirštuolės“ žiedas prilygsta „Yokosuka“ vyšnios žiedui.
    Modernus asociatyvus simbolis, turintis „trapų“ pavadinimą, dar labiau pabrėžia jo paslėptąją galią.

    Sausio 13-oji tik vienas iš istorinių virsminių mūšių už Lietuvos Laisvę. Gal svarbiausias, o gal dar ne…
    Taip, Sausio 13-oji galėtų būti tik „krauju permirkusios” trispalvės simbolis.
    Taip, simbolių gausa gali įnešti painiavą. Taip, netinkamas simbolis negali pakeisti pamatinio.
    Esmėje svarbu simbolio tapatybė ir jo nurodos kryptis.
    Partizanai savo skiriamuosiuose žymėjimuose irgi naudojo nevieną simbolį: Vytis, Gedimino stulpai, Jogailaičių kryžius, Trispalvės motyvas, Ąžuolo lapų vainiko pynė ir t.t., nebuvo tik išskirto vieno. Bet juos vienijo tas pats vardiklis ir VIRŠSPRENDINYS – Laisvos Lietuvos idėja.
    Jau tada laikmetis diktavo modernesnes, kintančias formas.
    Nors partizanai buvo pasirinkę radikalų kovos būdą, jie jau diskutuodavo apie kitus poveikio būdus (citata):
    „Prieš bolševizmą reikia pastatyti naują gyvenimą Vakarų valstybėse, paremtą visuotiniu gerbūviu,
    kuris būtų lyg magnetas, kuris palengva pritrauks ir Rytų valstybes“… ekonominė kovos forma.
    (vėliau Amerikiečių „žvaigždių karai”- nualinę komunistinę Rusiją).
    Bet tai ir yra kintančios kovos formos arba simbolio praplėtimas.

    Puikiai žinonome, kad šio simbolio iniciatorių tikslas buvo tas pats, tikrai ne sąmoningas siekis sumaišyti simbolių prasmes, bet jas asociatyviai praplėsti. Išorinius simbolių vaizdinius mūsų sąmonė interpretuoja labai plačiai, svarbu į ką jie nukreipti, ką nurodo ir nusako. Atmetant išankstines nuostatas, aišku gali būti ir platesnė, papildanti, integruojanti ir vienijanti kovos už Lietuvos laisvę simbolio forma.
    Šiuo atvejų “Neužmirštuolė” yra kaip papildantis ir nurodantis į pamatinius simbolius, bet tikrai nesiekiantis jų pakeisti. Kaip ir Krikščionybė turi daug simbolių, bet visi nurodo į vieną – Kryžiaus simbolį.
    Buvo vieno ankstesniojo filosofo pasakyti žodžiai: “Užmiršimas tolygus mirčiai”.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      3 mėn. ago

      Nei juoktis, nei verkti. Na, o jau japonų kalbos žinios… 🙂

      Atsakyti
  11. LosAngeles says:
    3 mėn. ago

    Lietuviu tauta nuo seno turi savo isskirtinius simbolius, tai Gedimino stulpus ir Vyti, dabar ir trispalve. kiek zinau, butent su siais simboliais Sausio 13aja ir stoveta, bent jau kitu neteko matyti. norime ta diena pagerbti- imkime tuos simbolius kurie tada buvo naudojami… pabandykime isivaizduoti kaip jauciasi zuvusiuju Veles, grizusios ta diena pasizvalgyti, matydamos neaisku is kur atsiradusias melynas penkiakampes… tik tiek, ir nera daugiau apie ka kalbeti. cia belieka besalygiskai sutikti su mineta fraze: ‘..Neužmiršuolė yra atpažinimo ženklas, leidžiantis jau dabar atskirti JUOS ir MUS..’

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      3 mėn. ago

      Ypač dirbtina. Neprigis mumyse. Turime savo lietuviškus simbolius – nereikia SVETIMŲ. Pagaliau, o kas slypi po šiuo pasauliniu simboliu? Žinote? Ne? Tai pasidomėkite. Keista, keista, o gal ir nekeista.

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        3 mėn. ago

        Pritariu LosAngeles 🙂

        Atsakyti
  12. Bartas says:
    3 mėn. ago

    Užsikirto plokštelė. Stebėtinai, pas visus. “simbolis, simboliai ….”. O “pagoniškas” žodis , ženklas , labai žeidžia jūsų išsilavinimo lygį?

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      3 mėn. ago

      Simbolis ir ženklas tikrai skirtingi dalykai. Tad reiktų kurti arba prisiminti kitą žodį. Ženklas žodžio sampratos lauko siūlyčiau neplėsti.

      Atsakyti
  13. Bartas says:
    3 mėn. ago

    Tvankstai. Padėk!

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

O. Strikulienė. Tautos dainius Just. Marcinkevičius. Žvalgęsis tik nuo aukščiausių bokštų (video)

O. Strikulienė. Tautos dainius Just. Marcinkevičius. Žvalgęsis tik nuo aukščiausių bokštų (video)

2021 04 15
A. Petrulis. Laikas susirūpinti lietuvių kalbos likimu

A. Petrulis. Laikas susirūpinti lietuvių kalbos likimu

2021 04 03
M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?

M. Puidokas. Kelio atgal nėra – Vakarų visuomenei metas pabusti

2021 04 02
Č. Iškauskas. Penktoji kolona: lietuviškasis dėmuo (II)

Č. Iškauskas. Kaip suprantame laisvę?

2021 04 02
teismas.lt nuotr.

Teismas Sausio 13-osios byloje pakeitė bausmes

2021 03 31
Viktorija Čmilytė-Nielsen | Alkas.lt, A. Sartanaviciaus nuotr.

Įregistruotas A. Jakubausko atleidimo projektas

2021 03 30
V. Radžvilas. Po susidorojimų: atidavus Sukilimą, nebereiks ir Genocido centro

V. Radžvilas. A. Jakubausko atleidimas – kartojamas 1940 m. „Liaudies Seimo“ scenarijus

2021 03 30
Alkas.lt nuotr.

V. Radžvilas. Laikas valstybininkų frakcijai

2021 03 26
G. Nausėda: Pandemija mus išvargino

G. Nausėda: Pandemija mus išvargino

2021 03 11
Prieš 30 metų rašytame straipsnyje M. Martinaitis skatino tęsti Kovo 11-ąją pradėtą darbą

Prieš 30 metų rašytame straipsnyje M. Martinaitis skatino tęsti Kovo 11-ąją pradėtą darbą

2021 03 11
Rodyti daugiau

Naujienos

Užsienio reikalų ministerija | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Į URM buvo iškviestas Rusijos ambasadorius

2021 04 16
Stabdoma medžioklė Punios šile
Gamta ir ekologija

Stabdoma medžioklė Punios šile

2021 04 16
Nuo šiol siuntos gavėjus pasieks laiku, žada Lietuvos paštas
Lietuvoje

Iššūkiai Lietuvos pašto dar laukia

2021 04 16
Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Gamta ir žmogus

Motociklininkai raginami pasimokyti iš svetimų klaidų

2021 04 16
J. Skirius. Lietuvos valstybės skola dabar ir prieškaryje: trumpa apžvalga
Lietuvoje

Verslui paskirstyta 68,4 mln. eurų paramos

2021 04 16
Gitanas Nausėda | lrp.lt nuotr.
Lietuvoje

Nuo vienišumo gelbsti savanoriai

2021 04 16
Už kai kurias prekes mokame gerokai brangiau
Lietuvoje

Kaimo reikalų komitetas skatina pirkti lietuvišką maistą

2021 04 16
Spektaklio „Saša išnešk šiukšles“ akimirka | miltinio-teatras.lt nuotr.
Kultūra

Kūrybiniams verslams –didesnės paramos galimybės

2021 04 16


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naujos pokalbių programėlės apie Kompiuteris darbui iš namų: į ką svarbiausia atkreipti dėmesį?
  • Labai svarbu apie „Iš savo varpinės“: I. Šimonytė ruošiama politiniam paskerdimui?
  • Birželio 23 apie V. Valiušaitis. Kodėl verta prisiminti Birželio sukilimą? (video, nuotraukos)
  • LLKS pareiškimas apie Du Seimo nariai paragino Seimo vadovybę pažymėti Birželio 23-iosios sukilimo – 80-ąsias metines

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • „Iš savo varpinės“: I. Šimonytė ruošiama politiniam paskerdimui?
  • K. Stoškus. Pandemija tebegąsdina… bet ką daryti, kai ima skaudėti istoriją?
  • „PlayStation 5“ konsolė – ilgai laukta naujovė
  • Į URM buvo iškviestas Rusijos ambasadorius

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys peržiūrėta: 738; komentarų: 8
  • A. Jakubauskas: Valstybė iš tikrųjų yra griaunama peržiūrėta: 695; komentarų: 23
  • R. Karbauskis. Ar patikite savo sveikatą „farmacininkei“ Šimonytei, „gydytojui“ Dulkiui, beviltiškai Vyriausybei? peržiūrėta: 494; komentarų: 14
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 424; komentarų: 4
  • Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija) Balandžio 13 d. 11 val. peržiūrėta: 420; komentarų: 4
  • Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus? peržiūrėta: 411; komentarų: 31

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

O. Strikulienė. Tautos dainius Just. Marcinkevičius. Žvalgęsis tik nuo aukščiausių bokštų (video)

by Kristina Aleknaitė
2021 04 15
3
O. Strikulienė. Tautos dainius Just. Marcinkevičius. Žvalgęsis tik nuo aukščiausių bokštų (video)

Praėjo jau 10 metų, kai neturime Poeto Justino Marcinkevičiaus (1930–2011). Sąmoningai neišskiriu, jog poetas taip pat buvo ir dramaturgas, vertėjas,...

Skaityti toliau

A. Petrulis. Laikas susirūpinti lietuvių kalbos likimu

by Jonas Vaiškūnas
2021 04 03
20
A. Petrulis. Laikas susirūpinti lietuvių kalbos likimu

Anglų kalba turtingesnė? Įsiminė viena LRT radijo žurnalisto Mindaugo Jackevičiaus vesta Aktualijų studijos laida, kurios tema man pasirodė gana svarbi:...

Skaityti toliau

M. Puidokas. Kelio atgal nėra – Vakarų visuomenei metas pabusti

by Jonas Vaiškūnas
2021 04 02
3
M. Puidokas. Kas žlugdo Vakarų civilizaciją ir iškelia komunistinę Kiniją?

COVID pandemija ir karantinas suteikė daugeliui žmonių daugiau laiko gilesniems apmąstymams. Svarbu atsakyti į klausimus: Kas mes? Kur mes einame...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Naujos pokalbių programėlės apie Kompiuteris darbui iš namų: į ką svarbiausia atkreipti dėmesį?
  • Labai svarbu apie „Iš savo varpinės“: I. Šimonytė ruošiama politiniam paskerdimui?
  • Birželio 23 apie V. Valiušaitis. Kodėl verta prisiminti Birželio sukilimą? (video, nuotraukos)
  • LLKS pareiškimas apie Du Seimo nariai paragino Seimo vadovybę pažymėti Birželio 23-iosios sukilimo – 80-ąsias metines
  • Niekam nerūpi apie EKGT: Kodėl išstumiama lietuvių etninė kultūra?
Kitas straipsnis
Tomas Baranauskas ir Inga Baranauskienė | Alkas.lt nuotr.

„Aktualioji istorija“: Kas įvyko 1991 m. sausio 13-ąją? (video)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai