Rugsėjį duris atveria pirmoji šalyje Australijos-Lietuvos pradinė mokykla, kurioje susijungs vietinė pradinio ugdymo bendroji programa ir Australijoje taikomi pozityviosios psichologijos, tyrimais grįstos pedagogikos ir bendruomenės įtraukimo principai. Mokykloje pamokos vyks dviem kalbomis – angliškai ir lietuviškai.
Vilniuje įsikūrusios pradinės mokyklos „Guliverio akademija“ steigėjai – edukologas iš Australijos Stefanas Li (Stephenas Lee) ir lietuvė psichologė Rūta Valatkevičiūtė-Gustainienė. Gimtojoje šalyje dėl savo inovacijų edukologijos srityje žinomas S. Li ir ilgametę psichologinio konsultavimo bei žmogiškųjų išteklių valdymo patirtį turinti R. Valatkevičiūtė-Gustainienė ilgą laiką pokyčius švietimo sistemoje bandė inicijuoti atskirai, kol galiausiai nusprendė suvienyti savo jėgas ir pokyčius pradėti tampant švietimo sistemos dalimi. Naujoji mokykla vilniečiams pasiūlys kitokį, modernų požiūrį į ugdymą, grįstą naujausiais edukologijos srities tyrimais.
„Stefanas yra aistringas mokytojas, kuris nuolat galvoja apie tai, kaip padėti vaikams. Jis įsitikinęs, kad ugdymas vyksta 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Jis turi daug vertingos patirties planuojant, projektuojant ir atidarant naujas mokyklas, todėl džiaugiuosi, kad pavyko jį prisikviestį į Lietuvą. Esu ne tik psichologė, bet ir trijų vaikų mama, o Stefaną matau kaip itin kompetetingą mokytoją, galintį padėti Lietuvos vaikams“, – pasakoja R. Valatkevičiūtė-Gustainienė.
„Guliverio akademija“ kurta remiantis australišku mokyklos modeliu, kuriam būdingas efektyvus atvirų erdvių panaudojimas, empiriniais įrodymais pagrįsti sprendimai, glaudus mokytojų, mokinių ir tėvų bendradarbiavimas vystant ugdymo procesus, bei pozityvus požiūris į naujausius švietimo metodus ir galimybes. Pasak mokyklos steigėjų, itin svarbią vietą joje užims pozityvioji psichologija, kuri padeda mokiniams atrasti ir puoselėti teigiamas jų charakterio savybes. Kaip rodo tyrimai, pradinėse klasėse vaikai nori šilto bendravimo, rūpinimosi, komandinio darbo, humoro. Visa tai padeda jiems išlikti smalsiais bei geriau įsisavinti žinias.
„Mes vieninteliai Lietuvoje rengsime geros savijautos pamokas. Mūsų mokiniai ir mokytojai bus skatinami naudoti savo gerąsias charakterio savybes, kreiptis pagalbos į kitus ir bendradarbiauti. Savo ribų peržengimas, tarpusavio pasitikėjimu grįsta rizika ir galiausiai pasiekta sėkmė stiprins mokinių tikėjimą savimi, jų ištvermę ir norą judėti į priekį“, – teigia S. Li.
Per tris pastato aukštus Vilniuje įsikūrusioje pradinėje mokykloje (bendras mokyklos plotas sudaro maždaug 1125 m2) vienam vaikui teks tris kartus daugiau erdvės nei vidutinėje Lietuvos mokykloje. Didžiulėse klasėse vaikai ras ne tik mokymuisi, bet ir patogiam laisvalaikiui pritaikytas erdves su sofomis bei kilimais, skirtas poilsiui, savarankiškai veiklai, bendravimui.
„Ugdymui įtaką daro tiek fizinė, tiek socialinė aplinka. Erdvė, kurioje vaikai mokosi, turi būti patogi ir saugi. Ji yra privalomas kūrybinio mokymo ir mokymosi elementas. Mūsų naudojamoje metodikoje itin svarbų vaidmenį atlieka dalijimosi ir bendradarbiavimo aspektai, todėl didžiulėse klasėse vaikai erdve dalinasi su savo mokytojais, taip skatinant nuolatinį bendravimą. Pasauliniai tyrimai rodo, kad betarpiškas bendradarbiavimas ženkliai gerina mokymosi rezultatus“, – atviros erdvės privalumus įvardija S. Li.
S. Li turi edukologijos lyderystės magistro laipsnį ir 35 metų darbo privačiose Australijos mokyklose patirtį. Jis daugelį metų dirbo mokytoju, buvo mokyklos direktorius, įsteigė kelias privačias mokyklas Australijoje. Psichoterapijos ir konsultavimo magistro laipsnį Sičio universitete įgijusi R. Valatkevičiūtė-Gustainienė yra sukaupusi 19 metų psichologinio konsultavimo bei žmogiškųjų išteklių valdymo patirtį.