Penktadienis, 31 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos

V. Tumėnas. Lino šventėje menininkai perteikė Lino Kančios apeigas (nuotraukos)

Vytautas Tumėnas, www.alkas.lt
2015-07-21 21:06:01
4
Lino šventėje menininkai perteikė Lino Kančios apeigas | K. Kuliešiaus nuotr.

Lino šventėje menininkai perteikė Lino Kančios apeigas | K. Kuliešiaus nuotr.

18Drobiu baitojos su Linu stebi Saule_Kuliesius-K100
Lino šventėje menininkai perteikė Lino Kančios apeigas | G. Kuliešiaus nuotr.

Linas lietuvių tradicijoje buvo ypatingu augalu. Be jo nebuvo įsivaizduojamas ne tik kasdienis bet ir šventinis gyvenimas. Linų darbai buvo dirbami apskritus metus. Juos lydėjo dainos, žaidimai ir apeigos. Rudenį, nuimdami derlių senovės žemaičiai jau rūpinosi linininkystės sėkme kitais metais, prašydami linų dievybės Vaižganto globos. Šaltuoju metų laikotarpiu apdirbti linai verpiami, iš jų audžiamos drobės, iš kurių siuvami ir kasdieniai ir šventiniai aprėdai bei rankšluosčiai. Lietuvių žiemos ir pavasario šventėse gausu simbolikos (pavyzdžiui, persirengėlių kaukės su lino plaukais ir barzdomis, ilgi pasivažinėjimai su rogėmis per sniegą, supimasis sūpuoklėse), kuria siekiama, kad linai gausiai užderėtų ir kuo aukštesni užaugtų. Vasarą linai pražysta dangaus mėlio spalva, matyt todėl jie siejami su dangiška kosmologija, priešiška velnio veiklos sričiai. Vasarą merginos balina drobes, o vaikinai naktigonių metu užsuka jas „pagrobti“. Todėl linas taip tampriai siejamas ir su saule bei vandeniui, o audimas – su Laima ir Laume.

Vasaros pabaigoje prasideda linaraučio talkos. Nurauti linai klojėjami saulės pavidalo ornamentais, džiovinami laukuose. Ruduo pasižymi įvairiomis linų apdirbimo talkomis. Linas visaip  „kankinamas“ – kuliamas, brukamas, šukuojamas, minamas ir t.t. Todėl ši lino apdorojimo veikla siejama su kančios idėja: kankinamo lino dvasia vadinama Končiumi/Valančiumi, Kuršiu. Lininininkystę ir audėjišką veikla supa gausūs tikėjimai. Linų, rankšluosčių, baltų drobelių motyvas ypač paplitęs vestuvinėse dainose, stebuklinėse pasakose. Nepaisant gausių tradicijų, turtingos tautosakos, šiais laikais, apmirus linininkystės pramonei, pamirštame ir linininkystės bei audimo papročius.

Siekdamas intelektualiai prisiminti, meninėmis metaforomis gaivinti linininkystės tradicijas, tarpdalykinių menų srities dailininkas Ž. Danys surengė kūrybinę stovyklą skirtą linininkystei. Rengėjui rūpėjo ne tik pažadinti mūsų pačių kultūrinę atmintį, bet ir pasidalinti patirtimis drauge su užsieniečiais.

Kūrybinis projektas vyko šių metų liepos  10–16 d. Kirkiliškių vnk., Duburio k., Zarasų r. Jis apjungė dvidešimt Lietuvos, Latvijos, Ispanijos, Italijos jaunųjų ir vyresnių menininkų. Tai Vilniaus dailės akademijos, Daugpilio ir Rygos universitetų studentai ir absolventai, folkloristai, dailininkai, dailėtyrininkai, muzikai. Taip pat dalyvavo vietinis jaunimas bei svečiai iš Amerikos, Ispanijos, Italijos, kuriuos domina tokio pobūdžio pasaulėjauta ir estetika. Liepos 16  d. Įvykusi Linų šventė susilaukė ir Antazavės bei Dusetų gyventojų dėmesio. Projektą rėmė Vilniaus dailės akademija, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos kultūros taryba.

Linų šventės kūrybinės stovyklos dalyviai siekė prisiminti ir atgaivinti linininkystės papročius meninėmis formomis, suteikdami Lino tradicijų pažinimui tikrų jausminių potyrių. Pasitelkiant  meninio improvizavimo kelią, etnografija buvo priartinama prie šiuolaikinio žmogaus. Taip gimė teatrališka Linų šventė, kurioje svarbiausius akcentus sudarė taip vadinami lino kančios, „lino mūkos“ motyvai. Surengta performatyvi šventė, apjungė interpretuotus tradicinius papročius, šiuolaikinį folkloro atlikimą ir meninę kūrybą.

Trys pirmos renginio dienos buvo skirtos seminarams ir kūrybinėms dirbtuvėms, kurių metu stovyklos dalyviai teoriškai susipažino su senovine Lino švente, buvo nusakytos „Lino kančios“ (darbų) tradicijos, linininkystėje naudojami ornamentai, su Linu susijusi tautosaka, papročiai, tikėjimai ir mitologija. Paskaitas skaitė etnologas, dailėtyrininkas Vytautas Tumėnas, mitologė Daiva Vaitkevičienė. Tradicinių ir savos kūrybos dainų ir sutartinių mokė instrumentalistas Gediminas Žilys. Drobinių marškinių siuvimo dirbtuvėse amato paslapčių mokė Zarasų tautodailininkė Birutė Andrijauskienė. Klausytojai supažindino su Lino kaip suasmeninto bernelio, taip pat Kuršio, Končiaus samprata tautosakoje, su J. Lasickio minimo Vaižganto apeigų aprašu, aptarė tradicinių linininkystės darbų sąsaja su moteriškuoju pradu. Taip pat buvo gilinamasi į linininkystės bei tradicinio linų apdirbimo darbų – sėjimo, auginimo, rovimo, klojėjimo, kūlimo, šukavimo ir mynimo – papročius ir simboliką. Taip pat buvo aptarti ir audimo darbai: siūlų verpimas, drobių audimas ir balinimas. Paskaitų įkvėpti dalyviai, kartu paruošė šventės scenarijų, rengė šventę, kuri į vieną visumą apjungė Lino kančios kelią, apimantį skirtingus linų apdorojimo darbus. Latvių dizainerei ir folkloristei teko garbė įkūnyti Vaižganto atnašautoją. Ispanijos menininkas tapo pagrindiniu mitopoetinio Lino personažu, o meksikietiškos kilmės amerikietis vaidino Kuršį.

Šventinis veiksmas prasidėjo apeiginiu apsiprausimu įeinant į šventę pro vartus. Eisena, giedodama sutartines nužingsniavo į specialiai renginiui pasėtų linų lauką. Prie augančių linų, prisimenant J. Lasickio aprašytus senuosius lietuvių tikėjimus ir papročius, ant pakylos atsistojusi mergina, vienoje nuleistoje rankoje laikydama ąsotį su medumi saldintu vandeniu, o kitoje iškeltoje – duoną, latvių ir lietuvių kalbomis oracija kreipėsi į Vaižgantą, linų augimo ir derliaus globėją. Po to išgėrusi jo garbei, likusiu gėrimu palaistė žemę ir dėl linininkystės sėkmės pažėrė linų sėklų. Netrukus pasirodė jaunuolis, kuris apsėjo linų lauką. Lauko pakraštyje pasirodė Linas – drobiniu apdaru aprėdytas, šiaudų karūna pasipuošęs ilgaplaukis jaunuolis, simboliškai įkūnijantis linus ir jų dvasią, tautosakinę Lino personifikaciją į kurią kreipiamasi arba kuris pats byloja. Pradžioje jaunuolis pantomimiškai vaizdavo augančius linus, vėliau jį „išrovė“ iš dirvos ir su dainomis nuvedė prie vandens telkinio, simbolizuojančio linmarką. Čia Linui buvo nukirsta galva – jam numušama šiaudų karūna. Linų mirkymą ir šukavimą simboliškai perteikė Lino paguldymas prie geldos – jos vandeniu buvo laistomi ir šukuojami jo ilgi plaukai.

Po to veikėjai nukeliavo į kluoną, kuriame buvo išgyvenama linamynio talka: dalyviai uoliai dirbo su simboliniais mintuvais, kurių garsą sustiprino pagaliais mušamas įvairus šio darbo garsų ritmas. Staiga ką tik pabaigtos kitos linamynio talkos atstovas netikėtai pro kluono vartus įmeta į vidų Kuršio iškamšą. Visi sušunka – Kuršis!!! Vieni pradeda jį mušti, o kiti – vytis jį įmetusį niekadėją, kurį galiausiai pavyksta sugauti. Tada, niekindami ir gėdindami, jį atvedę kluonan sumuša, o po to liepia kartu talkinti linamynio darbuose. Darbams pasibaigus, svečią išvaro lauk kartu su jo Kuršiu*. Talka baigiasi patalkių vakaronė, kurios metu žaidžiami lauminėjimo ir žiužio mušimo žaidimai.

Nepaisydami prapliupusio lietučio, šventės dalyviai, giedodami sutartinę Eisma sesės dauno, nusivedė Liną į pievas, kuriose simboliškai vaizduojamas lino siūlų vijimas – žaidžiamas ratelis Siūlai siūlai, susivykit. Tada pradedama austi – Linui ant pečių uždedamas lankas su daugybe virvelių, kurias laikydamos „audėjos“ supina eidamos priešingomis kryptimis ir nardydamos tarp ištemptų virvelių. Po to Linas paguldomas pievoje ir apklojamas balinama drobe. Visos merginos jį saugo, dainuodamos dainas, bet pavargusios užmiega.

Tada netikėtai iš naktigonės su mediniu žirgeliu atjoja latvių jaunuolis, kuris pagrobia drobę. Merginos atsibunda ir puola jį vytis, pasiviję apsikabina ir meiliai atsiveda atgal. Drobės ir toliau balinamos prieš užsidegusią šiaudinę skulptūrą, simbolizuojančią saulę. Aprengtas baltais drobiniais marškiniais Linas drauge su visais dalyviais ir svečiais, skambant kanklių muzikai nuvedamas prie užkuriamos milžiniškos ugninės šiaudų skulptūros, primenančios verpstę, sudarytos iš dviejų rombų, vieno jų viduje – lino žiedo motyvas, o viršūnėje – saulės spinduliai. Tai – lino dvasios ir linininkystės metų darbų ciklo, ir galiausiai šios šventės kulminacijos simbolis. Skambant sutartinei „Trys keturiose“ (atliekamos „Atalyjos“ ansamblio) dalyviai kontempliuoja liepsnose kintantį Lino simbolį. Apeigos pabaigoje šokami su audimu susiję rateliai ir šokiai: „Auskit sesutės abrūsus“, „Nemunėlis banguoja“ ir kiti.

Tokiu būdu šiame meniniame projekte buvo plėtojama savita meninio veiksmo forma, primenanti šventę, kurioje simboliškai buvo prisiminti tradiciniai visų metų linininkystės darbo ciklo papročiai. Performansas apjungė itin skirtingų žanrų menines veiklas: teatralizuotą veiksmą, tradicinių ir šiandien sukurtų sutartinių giedojimą, kitų archaizuotų folkloro kūrinių dainavimą, mitologinio folkloro rekonstrukcijas, kanklių muzikavimą, tradicinio apeiginio šokio elementus, liaudies žaidimus ir ratelius, oracijas buvo jungiami su vizualiuoju menu – ekomenu, šiaudų skulptūrų ir kitomis instaliacijomis, namų apyvokos ir amatų artefaktų (kitaip tariant etnodizaino) simboliniais pakaitalais. Daugelis veiksmų ir scenų buvo simbolinės, praplėstos pantomimos elementais. Kai kurios lino kančios „stotys“ buvo perteikiamos tikrovišku liaudies juokų, žaidimų ir ratelių žaidimu. Drauge visa tai buvo jungiama su įsijautusių veikėjų jausmais ir išgyvenimais.

Reikia pastebėti, jog šis apeiginis performansas gimė kaip visų jį kūrusių stovyklos dalyvių kolektyvinė sutartinė improvizacija, kurioje reikšmingas buvo kiekvieno dalyvio kūrybinis indėlis ir asmeninė nuomonė derinta su daugumos požiūriu. Jis gimė daugybės ugningų diskusijų, žaismingų repeticijų ir karštų eksperimentų dėka.

Ž. Danys patraukliai plėtoja itin savotišką šiuolaikinės šventės-performanso meninę raišką, pagrįstą tradicinės estetikos edukacija ir menine interpretacija bei meninio apeiginio kolektyvinio veiksmo kūryba, kuri vėliau aprašoma kataloge, yra užfiksuojama nuotraukose, videojuostose, perteikiama specialiai sukurtame filme.

Renginio dalyviai čia pasisėmė įkvėpimo ir tolimesnei kūrybinei veiklai bei ryžto ieškoti raktų į lietuvių folkloro ir mitinės pasaulėžiūros paslaptis.

______________

* Kuršis – kontraversiška žemaičių tradicijų būtybė, kurios simbolika sietina su kankinamo, marinamo ir galbūt už tai galinčia kerštauti ar bauginti linų ir jų vaisingumo dvasia. Kai kurie mitologai Kuršį sieja su senovės prūsų Kurko.

1Apsiprausimas_foto_Gabrielius_Kuliesius-K100
2Apeiga_Vaizgantui ir seja_Zilvinas Danys-K100
3Apeiga_Vaizgantui ir linaraute_Danys-K100
4Linas vedamas linmarkon_Kuliesius-K100
5Lino sukavimas_Danys-K100
6Lino_sukavimas_Kuliesius-K100
7Kursio imetimas linamynio talkininkams_Danys-K100
8Sugautas Kursio atnesikas_Kuliesius-K100
9Kursio atnesejas dirba kartu su talkininkais_Kuliesius-K100
10Linas vedamas suverpti ir suausti_Kuliesius-K100
11Linas atvedamas suverpti_Danys-K100
12Lino suverpimas ir suaudimas_Kuliesius-K100
14Audziamas Linas_Kuliesius-K100
13Suaustas Linas_Kuliesius-K100
15Drobiu balintojos pagavo jas vogusi berneli_Kuliesius-K100
16Saule_Kuliesius-K100
17Saule balina drobes_Kuliesius-K100
18Drobiu baitojos su Linu stebi Saule_Kuliesius-K100
19Linas vedamas i sventes pabaigtuves_Kuliesius-K100
20IUzsiliepsnoja Linu dvasios simbolis_Kuliesius-K100
21Sokiai prie liepsnojancio Lino simbolio_Kuliesius-K100
22Rateliai su Linu prie Ugnies skulpturos_Kuliesius-K100
23Zilvinas Danys su projekto dalyviais_Kipras Dubauskas-K100

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Tumėnas. Žilvinas Danys – kraštovaizdžio sakralumo dailius (nuotraukos)
  2. Šiuolaikiškos tradicinių švenčių interpretacijos Ž. Danio projektuose (nuotraukos)
  3. Rugiapjūtės šiuolaikinė interpretacija: tarp etnografijos ir meninės veiklos (nuotraukos)
  4. Menamas menas ir besirutuliojantis ritualas. Kirkiliškių Jorės stovykla (nuotraukos)
  5. Išleista lietuvių papročių, burtų ir apeigų „enciklopedija“
  6. Tarmės – mūsų motinų kalba
  7. Geriausi folkloro kolektyvai Palangoje ieškos Jurgio raktų
  8. Jaunimas folkloro stovykloje buvo supažindintas su Dieveniškių krašto tradicijomis
  9. Nustokime pubinti, – ragina tekstilės parodos „Laiko drobulė“ rengėjai
  10. „Kuršių ainiai“ kviečia į teatralizuotą folkloro programą „Vėjų marės, medaus upės“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Perkūno Paukštis says:
    8 metai ago

    Čia tas perteiktas Linas – kaip koks neaiškus susikrimtęs Kristus, apsimetęs Gamtos, o tai reiškia Dievų vaiku.
    ——————————–
    O šiaip – čia labai gražios 18-ta ir 20-ta nuotraukos. Tai lyg lietuviškų sielų būsenos pažinimas, o gal net prieglobstis visai lietuviškąjai Anapusybei.

    Atsakyti
  2. Regina says:
    8 metai ago

    Akivaizdžiai pamačiau, iš kur krikščionys nukopijavo Kristaus vainikavimą, kankinimą prikalant prie kryžiaus…Perėmę iš baltiškųjų tradicijų esminius dalykus, niekina Gamtos sudvasinimą, pagarbą jai. Jei ir yra Dievas, tai- Saulė, visa kita- žmogaus ryšys su Gamta…

    Atsakyti
    • Autorius says:
      6 metai ago

      Ne iš baltų perėmė, o iš Graikų, ypač iš mirštančio ir atgimstančio Orfejo misterijų tradicijos. Tai puikiai žinoma bažnyčios istorikams. O apskritai, tai žydų religingumo tradicijai labai būdingas kopijavimas ir neoriginalumas, jie drąsiai įtraukė daugybę dalykų iš kitų: indo-arijų, Šumerų, Egipto religingumo tradicijų…Dėl to nemažai baltų tradicijai būdingų dalykų privengiame, klaidingai manydami, kad jie žydų

      Atsakyti
  3. Leiskim akims pasidžiaugti says:
    2 metai ago

    Kaš atšpėš, kaš tai:
    – g2.dcdn.lt/images/pix/880×550/egy7jbjLJFU/linai-78870705.jpg
    – g4.dcdn.lt/images/pix/580×384/q0Z_p0zCjDk/linai-78870687.jpg
    – g2.dcdn.lt/images/pix/580×379/Kjk2YlaswxA/file40791567_462ecbad.jpg
    🙂
    O iš kur?
    Ogi iš Lietuvos laukų –
    Laukuose galvas vėl kelia mėlynžiedžiai linai
    – delfi.lt/agro/agroverslo-naujienos/laukuose-galvas-vel-kelia-melynziedziai-linai.d?id=87803957#cxrecs_s
    (Gaivinamos senosios kultūros)

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Laidotuvės | Asociatyvi nuotr.

Laidotuvių etiketas: kaip tinkamai parodyti pagarbą mirus žmogui

2023 03 31
Naujas muzikinis projektas Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių | Valstybinio ansamblio LIETUVA nuotr.

Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių

2023 03 31
Sodinimas | „Lidl Lietuva“ nuotr.

Sodas pagal lietuvius: nuo šiaudinio iki kolektyvinio

2023 03 18
Rasa Čepaitienė, Jonas Vaiškūnas, Dalia Urbanavičienė | Alkas.lt ekrano nuotr.

„Atspindžiai“: Kaip atkurti ir grąžinti tautinę savigarbą ir galią?

2023 02 28
Aukštaitijos metų atidarymas ir Nacionalinės Jono Basanavičiaus laureato pagerbimas | Rengėjų nuotr.

Švenčionyse – Aukštaitijos metų atidarymo ir Nacionalinės J. Basanavičiaus premijos laureato pagerbimo iškilmės

2023 02 22
Vasario 16-oji Šiauliuose |R. Parafinavičiaus nuotr.

Kad valstybės šventės taptų asmeninėmis

2023 02 17
Aldona Vaicekauskienė – Palenkės vaivadijos stipendininkė | punskas.pl nuotr.

Aldona Vaicekauskienė – Palenkės vaivadijos stipendininkė

2023 02 08
Vilniečiai šventė Perkūno dieną (video)

Romuva kviečia švęsti Perkūno dieną

2023 02 01
Ratilio solistų koncertas Dzūkų kultūros šventėje | A. Černiausko nuotr.

VU ansamblis „Ratilio“ pristato dainų rinktinę

2023 01 26
Kryžius Tūbiškių kaimui atminti, 2018 m., medis. Andrius Bieliukas | Rengėjų nuotr.

Paskelbti geriausi liaudies menininkai

2023 01 10
Rodyti daugiau

Naujienos

Vilniaus Jėzuitų gimnazijos komanda | Idea prima nuotr.
Lietuvoje

Moksleiviai ruošiasi jaunųjų inžinierių čempionatui

2023 03 31
Naujas muzikinis projektas Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių | Valstybinio ansamblio LIETUVA nuotr.
Etninė kultūra

Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių

2023 03 31
Dvi kultūros paveldo vertybės Vilniuje paskelbtos valstybės saugomomis | lrkm.lrv.lt nuotr.
Architektūra

Dvi kultūros paveldo vertybės Vilniuje paskelbtos valstybės saugomomis

2023 03 31
Keturračiai niokoja gražiausius gamtos kampelius! | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Keturračiai niokoja gražiausius gamtos kampelius!

2023 03 31
Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
VMI nuotr.
Lietuvoje

Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas

2023 03 30
ltou.lt vizualizacija
Lietuvoje

Kauno oro uosto laukia pokyčiai

2023 03 30
Sporto aikštynai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje bus atnaujintas 21 stadionas

2023 03 30
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žemyna apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • MaMMarrija apie D. Urbanavičienė. „Etninė kultūra – tautos būties, išlikimo ir tvirtumo esmė“: siekiai ir esama padėtis
  • >>>Gediminui apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Gediminas apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Moksleiviai ruošiasi jaunųjų inžinierių čempionatui
  • Dovanojimo menas: kaip išrinkti gerą dovaną tiems, kurie turi viską?
  • Aukštaitijos metų atidarymas Švenčionyse (III)
  • Laidotuvių etiketas: kaip tinkamai parodyti pagarbą mirus žmogui
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Laidotuvių etiketas: kaip tinkamai parodyti pagarbą mirus žmogui

by Kristina Aleknaitė
2023 03 31
0
Laidotuvės | Asociatyvi nuotr.

Norint išreikšti pagarbą mirusiam žmogui ir jo artimiesiems, pravartu žinoti ir pagrindines atsisveikinimo bei laidotuvių etiketo taisykles.

Skaityti toliau

Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių

by Kristina Aleknaitė
2023 03 31
0
Naujas muzikinis projektas Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių | Valstybinio ansamblio LIETUVA nuotr.

Meilės dainos gali ne tik prišaukti pavasarį, bet ir sutelkti bendram tikslui. Pirmą kartą pajėgas sujungė ansamblio „Lietuva“ orkestras ir...

Skaityti toliau

Sodas pagal lietuvius: nuo šiaudinio iki kolektyvinio

by Kristina Aleknaitė
2023 03 18
0
Sodinimas | „Lidl Lietuva“ nuotr.

Greičiausiai niekas nesiginčys, kad savo lysvėje užauginta braškė ar ridikas yra kiekvienam skaniausi pasaulyje. Būtent dėl to sodas ar savas...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Žemyna apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • MaMMarrija apie D. Urbanavičienė. „Etninė kultūra – tautos būties, išlikimo ir tvirtumo esmė“: siekiai ir esama padėtis
  • >>>Gediminui apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Gediminas apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • stuoka apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
Kitas straipsnis
Agnė Latinytė | asmeninė nuotr.

Lietuvės grafikės darbų paroda P. Korėjoje papuošė stiklinę kavos plantaciją (nuotraukos)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai