Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Razauskas. Kur yra Dievas?

Dainius Razauskas, www.literaturairmenas.lt
2015-02-07 08:12:25
115
D. Razauskas. Kur yra Dievas?
Dainius Razauskas_asmen.nuotr
Dainius Razauskas | asmen. nuotr

Pirmiausia, Dievas ir mūsų supratimas apie Dievą, mūsų mintys apie Dievą, mūsų susikurtas daugiau mažiau aiškus Dievo vaizdinys – ne tas pat. Kaip tikrovė – ir mūsų supratimas, mūsų mintys, vaizdiniai apie tikrovę ar tikrovės vaizdinys. Tad kol kas palikime ramybėje Dievą su tikrove ir panagrinėkime savo mintis, savo vaizdinius.

Daug vaisingesnis ir toliau vedantis klausimas, nagrinėjant Dievo vaizdinį, man regis, būtų ne įgrisęs „ar yra Dievas?”, o „kur yra Dievas?”, jei tartume Jį esant. Neseniai šį klausimą uždaviau vienam, mano įsitikinimu, giliai ir nuoširdžiai tikinčiam žmogui ir, labai išmintingai nesulaukęs atsakymo, kažkaip savaime ėmiau nuolat apie tai galvoti pats.

Iš tikrųjų klausimas, bent iš pradžių, neatrodo keblus. Galima pradėti jį nagrinėti, pavyzdžiui, taip: jei eitume vis pirmyn ir pirmyn, kad ir kiek toli, tai vienąsyk prieitume Dievą, ar ne? O jeigu ne pirmyn, bet į kairę? Į dešinę? Atgal? O jei leistumės žemyn? Tikrai ne, veikiau priešingai! Išties, ilgus amžius, ištisus tūkstantmečius žmonės manė, o ir dabar daugybė, gal net dauguma žmonių nejučia tebemano, kad Dievą tikrai turėtume pasiekti kildami aukštyn.

Neseniai į mano namų duris paskambino dvi solidžios moterys, turėjusios šviesių vilčių mane atversti į kažkurį vienintelį tikrą tikėjimą, ir į joms mano užduotą tą patį klausimą „kur yra Dievas?” ramiai atsakė iš anksto aiškų atsakymą: „Danguje!” Priminus apie dangų išnaršiusius kosmonautus ir ten siuvančius dirbtinius Žemės palydovus, man buvo paaiškinta, kad Dievas yra tam tikros energetinės būsenos, todėl kosmonautai jo ir nepastebi. Tai tvyranti danguje, aukštai virš Žemės, tam tikra energija. Bet jeigu tai energija, tai ją turi būti galima išmatuoti džauliais, o jeigu ji yra aukštai virš Žemės, kad ir kaip aukštai, tai tą atstumą vis dėlto turi būti galima išmatuoti kilometrais ar šviesmečiais. Juoba kad virš Žemės ar po Žeme, kosminiu požiūriu, tėra susitarimo reikalas.

Na, pokalbis su tomis solidžiomis moterimis taip toli nenukeliavo, bet klausimas, mano įsitikinimu, labai, itin, perdėm rimtas. Jei tikime Dievą –­ o daugybė žmonių laiko save tikinčiais, – tai kur vis dėlto įsivaizduojame jį esant? Gal kurioje nors tolimoje galaktikoje? Bet tada tai būtų veikiau ne Dievas, o mūsų dar visai neseniai taip karštai ieškotas ir turbūt tebeieškomas po žvaigždėtąsias platybes „proto brolis”, potencialus „atei­vis iš kosmoso”. Kad ir koks panašus būtų tasai mūsų laukiamas jo „atėjimas” (iš „kosmoso”) į mūsų įsivaizduojamą Dievo apsireiškimą, tai vis dėlto būtų ne Dievas, o tik kita protinga – tegu ir šimtąsyk protingesnė – būtybė.

Žinoma, pakankamai gudrus ir prasilavinęs pašnekovas man primintų, kad mūsų visata nėra begalinė, kad laike ji yra apribota Didžiojo sprogimo, perdėm primenančio Sukūrimą, o erdvėje ji nuo to sprogimo iki šiol tebesiplečia (ir arba plėsis amžinai, arba po kurio laiko vėl ims trauktis). Vadinasi, Dievas galėtų būti anapus mūsų baigtinės visatos: prieš Didįjį sprogimą laike ir už visatos ribų erdvėje. Įspūdingas vaizdinys! Prisipažinsiu, mane jis ilgą laiką žavėte žavėjo ir savaip tebežavi. Vis dėlto, kalbant kiek griežčiau, savo prasilavinusiam pašnekovui, kuriam jaučiu nuoširdžią, gilią simpatiją, turiu priminti, kad į šią sprogusios ir tebesiplečiančios visatos sampratą įeina ir laikas, ir erdvė, tad prieš Didįjį sprogimą, pagal šią sampratą, laiko nebuvo, o už visatos nėra erdvės. Tad ir Dievui nei laiko, nei erdvės ši visatos samprata, deja, nepalieka.

Tokia mokslinė visatos samprata gimė iš matematinių formulių, iš grynai formalių lygčių, tos lygtys formaliai yra sklandžios ir neprieštaringos (su tam tikromis spragomis tolesniam pažinimui, žinoma). Tačiau prabilę „žmonių kalba” apie laiką, kuomet nebuvo laiko, ir vietą, – vadinasi, tam tikrą erdvę, –­ kurioje nėra erdvės, mes patenkame į savo kalbos spąstus. Tai vėl ne pačios tikrovės, o mūsų vaizdinių apie tikrovę ir jų išraiškos, vertimo iš vienos kalbos į kitą, reikalas.

Be to, mokslinės visatos sampratos tolydžio kinta. Galų gale, kad ir kokia moksliška būtų visatos samprata, ji tėra samprata – ne pati visata. Tikrovės samprata, mūsų mintys apie tikrovę nėra ir niekuomet nebus pati tikrovė. O tai reiškia, kad mes iš tikrųjų kalbame ne apie Dievą tikrovėje, bet neišvengiamai tik apie Dievo vaizdinio vietą mūsų tikrovės sampratoje. Kitaip kalbėti išvis neįmanoma. Tai suvokti labai svarbu. Tai būtų jau didelis žingsnis atsakymo į mūsų klausimą link.

* * *

Tai suvokę, mes prieiname kitą seną kaip pasaulis klausimą, anksčiau ar vėliau kylantį kiekvienam nuosekliai, atkakliai mąstančiam žmogui: ką mes apskritai žinome ir galime sužinoti apie tikrovę, o kas tėra tikrovei primetamos mūsų mintys ir vaizdiniai? Šis klausimas pagimdė daug sudėtingų filosofijos teorijų, jį sprendžiant sukurta visokių transcendentalinių ir fenomenologinių sąvokų – tiksliau, koncepcijų, – kurios, užuot jį nuskaidrinusios, tiesą sakant, įklampino dar giliau. Bet mes (šimtas tūkstantąjį kartą) pradėkime nuo nulio, pažvelkime į jį plika akimi, todėl pamėginkime kalbėti lietuviškai.

Pradedant nuo nulio, pirmiausia verta surūšiuoti savo pažinimo priemones, t. y. būdus, kuriais mes įgyjame bet kokį žinojimą: tai penki jutimai – regėjimas, klausa, uoslė, skonis ir lytėjimas, kuriais mes suvokiame reginius, garsus, kvapus, skonius, prisilietimus – ir, pridurkime pilnumos vardan, menta, kuria mes suvokiame mintis, arba protas, kuriuo suvokiame ir (bent iš dalies) tvarkome prasmes. Jutimai sudaro vadinamąjį išorinį pasaulį, o mintys, prasmės (kartu su jausmais, nuojautomis, vaizdiniais, žinoma) – vadinamąjį vidinį.

Taip, tarp mūsų gyvena žmonės, netekę ar nuo gimimo neturintys kurio nors jutimo, tačiau (jei tik tai nėra protas) jie lieka žmonėmis. Taip, kai kurie gyvūnai turi mums nesuvokiamų jutimų (antai šikšnosparniai, delfinai girdi ultragarsą, musių akys rodo visai kitokį pasaulį ir t. t.), todėl negalima atmesti galimybės, kad ir žmogus atskiru atveju galėtų įgimti ar išlavinti kokį nors „šeštąjį pojūtį” – tapti ekstra-sensu, lietuviškai „virš-jučiu” ar „perdėm-jučiu”. Galų gale žmogus seniai išmoko gerokai pratęsti ir papildyti savo jutimus kuo įvairiausiais prietaisais, kuriais nuolat remiasi mokslas. Bet tai nekeičia esmės.

O esmė ta, kad mūsų pasaulį sudaro suvokiniai, kad ir kokių jutimų, tiesioginių ar papildytų prietaisais, mums teikiami, kad ir kaip išmaniai proto suderinami. Tačiau tai dar ne viskas: suvokiniai neįmanomi be suvokimo, todėl jo irgi nedera išleisti iš akių, išmesti iš mūsų „nulinio” tikrovės paveikslo. Šiaip ar taip, be suvokimo neįmanomas joks suvokinys, vadinasi, joks patyrimas nei mąstymas, vadinasi, nė joks sprendimas apie tikrovę. Paprastai tariant, be suvokimo nėra tikrovės. Jei toks teiginys kam nors pasirodytų per stiprus, gal tasai teiktųsi jį paneigti ir pasiūlyti mano suvokimui tikrovės be suvokimo pavyzdį?

Kaip be suvokimo nėra įmanomas joks suvokinys, taip savo ruožtu, beje, suvokimas nėra įmanomas be suvokinio. Čia žodis į-manomas yra itin tikslus, nes kalbame būtent apie tokią, vienintelę įmanomą tikrovę.

Trumpai drūtai: mūsų tikrovės pamatą, arba pačią pamatinę mūsų tikrovę, sudaro suvokinio ir suvokimo jungtis. Dvi neperskiriamos pirminės priešybės, už kurias pirmiau niekas nėra įmanoma. Du lazdos galai, tarp kurių įsiterpusi visa vienintelė mūsų tikrovė. Vienos tikrovės dvi pusės.

O jei taip, tai dabar grįžkime ir šitoje pamatinėje tikrovėje iš naujo užduokime savo antraštinį klausimą: kur yra Dievas? Gal Dievas yra koks nors suvokinys? Kad ir koks: reginys, garsas, kvapas, skonis, prisilytėjimas? Beje, kodėl skonis turėtų būti prastesnis, tarkime, už regėjimą? Jei suabejotume, gal tikrai Dievas gali būti akimis paregėtas, tai turėtume leisti, kad Jis galės būti ir paskanautas. Skamba šventvagiškai, bet mintis ne nauja: tik prisiminkime Komuniją… Šiaip ar taip, jei Dievas būtų suvokiamas jutimais ar kuriuo nors jutimu (kad ir per kokį prietaisą), Jis priklausytų vadinamajam išoriniam pasauliui ir prilygtų daiktui. Net jeigu pavadintume Jį „energija” ar „lauku”. Nors visi tokie pavadinimai, akivaizdu, nebepriklauso jutiminiam suvokimui, o yra proto, minčių padaras.

Tad gal Dievas yra koks nors „vidinis daiktas”, vadinamojo vidinio pasaulio suvokinys, pavyzdžiui, kokia nors mintis, jausmas ar vaizdinys? Koks nors labai labai šviesus, labai labai geras, labai labai didelis ir galingas. Tarkime, toks aukšto ūgio, tvirto sudėjimo pagyvenęs vyriškis žilais plaukais ir barzda, tiesia gražia nosimi… O gal geraširdis riestanosis linksmas storulis? Jaunas, liesas, ilgais plaukais, kančios surakintu veidu? Beje, nenaujas geras klausimas: kodėl vyriškis? Ar tik dėl to, kad vadiname Jį vyriškosios giminės daiktavardžiu? Ką, vėl kalbos pinklės? Svarbiausia turbūt –­ gilios, išmintingos, kiaurai veriančios Jo(s) akys. Arba, tarkime, tai visa kiaurai mąstantis, kiaurai veriančiomis mintimis banguojantis niekatrosios giminės Soliaris vidur žvaigždynų.

* * *

Nejučia mes vis dėlto artėjame prie esminio sprendimo. Jį mena privaloma Dievo vaizdiniui išmintis, visažinystė, visa-mąstymas, o jei tai žmogaus pavidalo Dievo vaizdinys, tada privalomos jam ypatingos akys (sutikite, nepalyginamai svarbesnės už barzdą ar ūsus). Netgi viena pati Akis. Ar akis čia tereiškia regėjimo juslę, vieną iš penkių jutimų? Taip manydami vėl nenorom turėtume pajuokauti ir šią mūsų Akį pastatyti vienon greton su ne mažiau didingais Ausies, Nosies, Liežuvio simboliais. Tačiau supratę Akį simbolizuojant patį suvokimą, suvokimą kaip tokį, žengsime dar vieną esminį žingsnį prie atsakymo į mūsų antraštinį klausimą.

Dievo nėra tarp suvokinių, net jei tai kuo didingiausi mūsų vaizdiniai, – Dievas tegali būti kitoje pusėje, ten, kur Suvokimas. Viena vertus, lyg niekur, nes viskas, ką mes aplinkui ir viduje suvokiame, tėra suvokiniai. Kita vertus, visur, kur tik reiškiasi kad ir koks suvokimas. O kadangi be suvokimo negali būti nė jokio suvokinio, kadangi suvokimas – būtinas tikrovės dėmuo, tai Dievas yra visur, visame kame be menkiausios išimties. Čia. Dabar. Jis stebi ir suvokia mano akimis, ausimis, nosimi, liežuviu ir lytėjimais mano reginius, girdinius, uostinius, skonius ir lietinius, mano protu ir vaizduote – mintis, jausmus ir vaizdinius, plaukiančius pro Jo visa reginčią Akį. Ji kaip tik todėl ir yra visa reginti, kad regi visa, kas tik yra regima visomis pasaulio akimis (suprantama, ne vieno iš jutimų, o išplėstine suvokimo prasme). Jis stebi, suvokia ir Tavo, gerbiamiausias skaitytojau, akimis, ausimis, nosimi, liežuviu, lytėjimais, taip pat protu ir vaizduote. Ir šia prasme mes su Tavimi esame lyg dvi Dievo akys, reginčios pasaulį kiekviena savu kampu, kiekviena savą tikrovės dalį, todėl mums ginčytis tėra tik tiek prasmės, kiek tai padeda atsipeikėti.

Ar viskas taip paprasta? Į ką tad aš kreipiuos melsdamasis, kas sužadina man šitą beribę nuostabą ir meilę, kieno prašau pasigailėjimo?

Svarbiausia nepamiršti, kad nei joks išorinis akies piešinys, atvaizdas, nei joks vidinis akies įvaizdis nėra pati reginti Akis! Tai pamiršti reikštų stabmeldystę giliausia ir tikriausia prasme. Suvokimas nėra suvokinys! O tai reiškia, kad paties Suvokimo neįmanoma suvokti.

Žiūrėdami į veidrodį išoriniame pasaulyje matome savo veidą, antakius, akis, blakstienas, akies obuolio baltymą, išvagotą plonų kraujagyslių, vienokios ar kitokios spalvos rainelę ir bedugnį neįžvelgiamą vyzdį, bet visa tai tėra išorinio pasaulio, regėjimo jusle suvokiami daiktai – nebent juos suvoktume perkeltine prasme, kaip vidinio pasaulio žymenis, simbolius. Panašiai vidiniame veidrodyje: įsižiūrėję į savo mintis, jausmus ir vaizdinius, niekuomet nepamatysime, kas tuomet mato, paties matančiojo, nepastebėsime paties stebinčiojo, paties suvokimo, ir net kai, regis, visai jau apgręžėme suvokimą į save, kai jau, regis, galime sušukti: štai jis, suvokimas, suvokiu jį! – tai, ką suvokėme, jau nebėra suvokimas, o tik suvokinys, tikrojo gyvo suvokimo išnara. Suvokimas nesuvokiamas, regėjimas neregimas – kaip tasai bedugnis, juodas, esmiškai bespal­vis vyzdys pačiame akies vidury. Į klausimą kur tad dabar galime laikinai atsakyti – štai ten, ar gal veikiau – čia…

Beje, tai vienintelis įmanomas anapusis vienintelėje įmanomoje tikrovėje. Jei kas nesutinka, tegul nurodo kokią nors kitą vietą ar bent kryptį. Žinoma, vietoj „anapusis” galima būtų tarti „šiapusis”, bet tai priklausys tik nuo to, kur ir ką tarsime esant save.

Kiekvienas žinome, kad mūsų suvokimas, dėmesys, sąmoningumas nėra visuomet vienodas. Jis svyruoja, banguoja. Taip mirksi akis: čia plačiai prasimerkia, čia prisimerkia ar net visai kuriam laikui užsimerkia, kaskart atverdama ir užverdama nemirksintį, nuolat suvokiantį vyzdį. Taip mes užsimerkiame miegodami (tiek pažodine, tiek išplėstine prasme), bet ir tuomet suvokimo visai neprarandame. Dalį savo miego laiko mes sapnuojame, net jei paskui savo sapnų neprisimename (bet ir tuomet, kai nesapnuojame, miego užmerktas, tačiau nemirksintis

Vyzdys suvokia – pamatinį, „nulinį” suvokinį, neturintį požymių). Sapnuojame kitą pasaulį, kitą tikrovę, iš dalies ar net visai panašią į tikrovę ovyje, tik paprastai mažiau sąmoningą. Paskui nubundame ir liekame savimi, tuo pačiu aš, kuris gyveno mūsų sapnuose, tik sąmoningesniu.

Nė nesikėsindami į jokią metafiziką galime paprasčiausiai palyginti su sapnu ir ovyje mus supantį pasaulį. Tiesiog įsivaizduokime trumpam, kad štai dabar sapnuojame. O tai reiškia, kad paskui nubusime ir liksime savimi, tuo pačiu aš, kuris gyveno šitame pasaulyje, tik sąmoningesniu.

O jei taip, tai, pirma, net miegodamas potencialiai aš jau esu nubudęs. Kitaip tariant, potencialiai esu tas pats aš, kuriuo iš tikrųjų tapsiu ir būsiu nubudęs ir kuris dabar miega ir sapnuoja mane tokį, koks esu šitame sapne. Dar kitaip tariant, jau dabar aš esu ne tik tas, kas esu, bet kartu tarsi nėščias tuo savimi, kuriuo būsiu nubudęs. Ir kaip nėščia būsimoji motina nėra viena, bet nuolat turi paisyti to, kurį savyje nešioja, taip ir aš, supratęs, kad nubusiu, nebegaliu nepaisyti to sąmoningesnio, šviesesnio, tikresnio savęs, kurį savo sielos įsčiose nešioju. Išties, jis yra tikresnis, tikrasis aš, nes nubudęs aš labiau būnu ir esu savimi nei užsisapnavęs. Be to, sapne aš dažnai esu ne vienas, o su kitais, tačiau visi, kuriuos sapnuoju, nors sapne jie man yra kiti, lygiai priklauso sapnui, todėl išreiškia ir sudaro tą patį dabar sapnuojantį, o paskui nubusiantį aš, kuris nubudęs tad yra ne tik tikresnis, bet ir pilnesnis aš nei tas, kuris jam atstovauja sapne. Antai priešas, su kuriuo sapne kovoju, yra mano paties nubusiančiojo dalis. Nors iš to, beje, niekaip neišeina, jog turėčiau pasiduoti, vis dėlto dorovinio (moralinio) santykio čia išvengti nebeįmanoma.

Antra, kad jau aš pastebėjau savo sąmoningumo svyravimus, niekas netrukdo numanyti, kad įmanomas ir toks daug ryškesnis sąmoningumas, kokio dar nė nesu patyręs ar bent nepamenu –­ kaip sapnuodamas nepamenu savęs nubudusio. O pratęsus mintį, galima bent jau daryti prielaidą (induktyviai), kad įmanomas ir visiškas (absoliutus) sąmoningumas, taigi visiškas (absoliutus) nubudimas iš visų sapnų. Net jei pasirodytų, kad ne tik šis pasaulis yra sapnas, bet dar ir tasai, į kurį iš jo nubusiu. O kadangi sapnuoju aš save pats, nors ir ne vieną, tai tasai, kuris galiausiai nubus, irgi būsiu aš, nors ne vien mano, – visų tikrasis aš. Visų pasaulin prasimerkusių akių, „visų, kas mirksi”, – visų gyvų būtybių vienas ir tuo pat metu tikrasis mano Aš. O jei taip, tai jau dabar, savo sapnuose, aš turiu Jį, tą tikrąjį Save, savo sielos įsčiose – nesu nuo Jo atskirtas. Ir niekas niekad niekaip negali manęs nuo Jo atskirti, kad ne piktos mintys. Užtat, Vydūno žodžiams pritariant, „gyva tikyba yra atsibudimas Dievuje” („Raštai”, III, 1992, p. 400, žr. 404).

Jis turi mane savyje, nes aš esu Jo sapno dalyvis, ir aš turiu Jį savyje, nes Jis yra tikrasis, galutinis aš, kurį nešioju savyje kaip savo tikrojo sėklą, esmę ir išsipildymą. Jis yra mano Tėvas, o aš esu Jo sūnus – ir aš esu Jo tėvas (kaip Juozapas), o Jis yra mano, žmogaus, Sūnus.

Viena prasme, tai išties tas pats aš, o kita prasme – visai, visiškai kitas. Sekant palyginimu su akimi: rainelės spalva sutaptų, jei ne vyzdžio didumas. Viena vertus, pusmerkės žalsvos akelės, kita vertus – grynas atviras visa regintis Vyzdys.

Visiškas, nepridengtas Suvokimas ir Jo visiškas, nepridengtas Suvokinys –­ spindinti, švytinti, šviesa trykštanti bekraštė erdvė be pradžios ir galo lyg tūkstančiai saulių į visas puses. Ta pati, kuri dabar štai blykšo aplinkui, apniaukta mūsų sapnų.

Dieve šviesus, Erdve bekrašte pro visas miglas! Žemės platybe neaprėpiama, neapsakomo grožio! Medžiai, paukščiai ir gyviai visi, mano broliai ir sesės!

Štai kur.

Todėl nėra nė mažiausio reikalo keliauti į Jeruzalę prieš du tūkstančius metų nei į Indiją, Tibetą ar kitą galaktiką.

* * *

Priminsiu, kad visa tai tėra vaizdiniai ir įvaizdžiai. Bet kitaip ir būti negali, nes visa kas tėra vaizdiniai ir įvaizdžiai, išskyrus tai, apie ką kalbame, todėl į tai neįmanoma parodyti pirštu, o tik privesti, apvesti vaizdiniais ir įvaizdžiais. Svarbiausia nepamiršti, kad tai tik vaizdiniai ir įvaizdžiai, ir nepavirsti stabmeldžiu, manančiu, kad nupiešta ar įsivaizduojama akis labiau regi jį, nei jis ją.

Ir nepamiršti, kad žodis aš – ne asmenvardis, o įvardis, kuris įvardija kiekvieną kartą tą, kuris jį taria, nesvarbu, rašydamas ar skaitydamas. Čia Tu esi.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Razauskas. Vienas Dievas, vienas Tikėjimas, viena Žemė
  2. D. Razauskas. Lietuvių Dievas (video)
  3. Mitologas D. Razauskas: lietuviškoji tapatybė – iš savęs ir iš Dievo
  4. V. Bagdonavičius. Senoji baltų religija ir krikščionybė Vydūno žvilgiu
  5. V.Bagdonavičius. Ar pavyks išgirsti Vydūno balsą ?
  6. Vilniaus lygiadieniai (II). Vilniaus švenčių ugnys

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 115

  1. pi-Ratas says:
    10 metų ago

    Nuostabus straipsnis!
    Beje, čia reiktų pridėti dar krikščionių dogmą „tikėk“, „tikėk ir būsi išganytas“, kaip ypač pavojingą stabmeldystės formą. Kiekvieną sykį tai išgirdęs, aš atsakau – „netikėk“. Tikėjimas geriausiu atveju niekur neveda, blogiausiu atveju veda prie fanatizmo. Be to, tikinčius žmones lengva valdyti (jie gi tiki tuo ką sakai). Taigi, visuomet į šaukinį „tikėk“ atsakau „netikėk, o pažink! Nereikia tikėti į Dievą, Dievą reikia pažinti. O tai yra visiškai skirtingi veiksmai“. Šiame straipsnyje pateiktas Dainiaus pažinimas nuo „nulio“ yra gera pradžia. Sveikinu!

    Atsakyti
  2. Kęstutis says:
    10 metų ago

    Visada su malonumu perskaitau Dainiaus straipsnius ir dar pažystamiems pasiūlau… Išmintingai Dainius rašo… Atsimenu, mano draugas Sai Babos gerbėjas nuvyko į Indija ir jam dar taip nuskilo, kad net pavyko su Sai Baba ir susitikt. Sai Baba jo ir paklausė: – na ir ko čia atvykai? Ieškau Dievo, norėčiau jį pamatyt – atsakė draugas. Kur gyveni, ten ir ieškok Jo, nebūtina taip toli važinėt. – Patarė jam Sai Baba…

    Atsakyti
  3. tampax'as says:
    10 metų ago

    paskaitykit Urantijos knygą (gūglėje surasite)ir jums akys prašviesės

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      10 metų ago

      …baisu skaityt… Atsimenu žinomą žurnalistą, kuris dar Sąjūdžio laikais perskaitė, išvertė į lietuvių kalbą, tai po to, su juo tik “urantija” tegalėjo susikalbėt :)…
      Šiaip tai galėtum ką nors įdomaus ir parašyt iš Urantijos knygos, gal sudominsi…

      Atsakyti
      • VaidasVDS says:
        10 metų ago

        Kęstuti,
        nereikia baimintis skaityti, jei kas nors, beskaitydamas ir beversdamas, pats nuklydo nuo tų pačių tiesų, kurias išvertė (beje kai kuriose vietose su klaidomis). Daug kas priklauso nuo asmeninių žmogaus savybių. Algimantas yra linkęs į misticizmą ir jam asmeniškai nepadėjo net ir perspėjimai, esantys Urantijos Knygoje, kurioje tikrai yra apreikšta ir daug didingesnė Dievo samprata ir vieta, kur tas Dievas yra. Tam, kad kai ką pabandyti suvokti pateiksiu nuorodą į filmuką, sukurtą pagal Urantijos Knygos žinias. Gal kažkiek paaiškės, kodėl mes negalime pamatyti Dievo, kurio pati būstinė yra materiali ir labai, labai didelė… : https://www.youtube.com/watch?v=loEnwEdRT_g
        Kad šiek tiek intriguočiau, pasakysiu vieną faktą iš tos Knygos (išleistos 1955 m., apreikštos 1935 m.): “Netolimoje ateityje nauji teleskopai atskleis Urantijos astronomų nuostabą keliančiam žvilgsniui ne mažiau kaip 375 milijonus naujų galaktikų išorinės erdvės tolimose sferose.” Kad visatose yra tiek daug galaktikų, mokslas nustatė tik apie 1990 metus, šiuo metu yra atrasta tik apie 200 milijonų galaktikų, bet tuoj bus paleistas naujas Hablo tipo teleskopas, tad stebėkite ateitį…

        Atsakyti
  4. Kemblys says:
    10 metų ago

    Dainius Razauskas:
    ,,O esmė ta, kad mūsų pasaulį sudaro suvokiniai, kad ir kokių jutimų, tiesioginių ar papildytų prietaisais, mums teikiami, kad ir kaip išmaniai proto suderinami. Tačiau tai dar ne viskas: suvokiniai neįmanomi be suvokimo, todėl jo irgi nedera išleisti iš akių, išmesti iš mūsų „nulinio” tikrovės paveikslo. Šiaip ar taip, be suvokimo neįmanomas joks suvokinys, vadinasi, joks patyrimas nei mąstymas, vadinasi, nė joks sprendimas apie tikrovę. Paprastai tariant, be suvokimo nėra tikrovės. Jei toks teiginys kam nors pasirodytų per stiprus, gal tasai teiktųsi jį paneigti ir pasiūlyti mano suvokimui tikrovės be suvokimo pavyzdį?”

    Pvz., ‘įgimtos’ žinios: paukščiukas pramuša lukštą prieš išsirisdamas, ‘kengūriukas’, t.y. jo gemalas keliauja į mamos sterblę, žinduoliukai ieško papo ir t.t.
    Dar, pvz., kaip pats Dainius Razauskas ‘išmoko’ kalbėti. Juk be žodžių SĄVOKŲ, negalėjo SUVOKTI, o nesuvokus nebūtų SUVOKINIŲ. Gal, Dainiau Razauskai, atsimeni kaip suvokei žodžių sąvokas? 😀 😀

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      10 metų ago

      … pvz. jei man skauda, tai nereikia dar ir žodžiu sau pasakyti – man skauda… ir be žodžiu skauda… Suvokimas pirminis, žodis antrinis…

      Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Dainius Razauskas:
      ,,Paprastai tariant, be suvokimo nėra tikrovės. Jei toks teiginys kam nors pasirodytų per stiprus, gal tasai teiktųsi jį paneigti ir pasiūlyti mano suvokimui tikrovės be suvokimo pavyzdį?”

      Gal Dainius Razauskas TEIKTŲSI 🙂 atsakyti? Suprantu, mokslininkas neturi laiko tokiems niekams…

      Atsakyti
  5. Vilna says:
    10 metų ago

    Rašinys pagal turinį ir formą daro vulgarokų patyčių mėgaujantis prigimtiniu plepumu įspūdį…

    Atsakyti
  6. Ženklas says:
    10 metų ago

    Elementari agnostika, tik talentingai aprašyta. Pasaulis (realybė) nepažinus nes suvokiantysis susiduria ne tiesiogiai su realybe, o su pojūčiais. Suvokiantysis yra veikiamas pojūčių, bet ne tiesiogiai realybės, todėl ji nepažini. Filosofija antras kursas.

    Atsakyti
  7. pi-Ratas says:
    10 metų ago

    Ženklui. Jei mano liežuvis jaučia saldumą, tai nereiškia, kad liežuvis pasaulį pažįsta, o aš ne. Suvokimas yra pagrindinė pažinimo sąlyga. Teiginys, kad pasaulis yra nepažinus yra tiek pat paremtas, kiek priešingas teiginys. Noriu pasakyti, kad tokie teiginiai yra nieko verti, nes jie iš esmės net neapibrėžia sąlygų, kuriomis būtų pripažinta viena ar kita teisybė.

    Atsakyti
    • Ženklas says:
      10 metų ago

      Vai, nesiginčysiu, tik pasikartosiu : čia straipsnyje D. Razausko vartojama agnostinė filosofija teigia, kad tu susiduri ne su realybe o su pojūčiu. Tu susiduri su saldumu liežuvyje, bet ne pasaulio saldumu ir tos D. Razausko naudojamos filosofijos šakos esmė : pasaulis nepažinus. Tik tiek.

      Atsakyti
      • pi-Ratas says:
        10 metų ago

        Tiek pojūtis, tiek suvokimas būna klaidingi. Filosofijos šaka irgi yra tam tikra suvokimo sistema. Ji nebūtinai yra teisinga. Bet kuriuo atveju, pasikartosiu, nepaskelbus kriterijų, kuriais būtų galima priskirti pergalę vienai ar kitai pusei, teiginys, kad pasaulis yra/nėra pažinus yra beprasmis. Pavyzdžiui: Žmogaus smegenys vargu ar sugebės aprėpti visą pasaulio įvairovę, todėl galima teigti, kad pasaulis yra nepažinus. Bet jei žmogus nukreips savo dėmesį į tam tikrą vietą (ar tai bus apibendrinanti dalis, ar labai specifinė), tai tą vietą jis pažins. Net jei tai bus klausimas ar jo suvokimas atitinka realų gyvenimą.

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          10 metų ago

          ,,Pavyzdžiui: Žmogaus smegenys vargu ar sugebės aprėpti visą pasaulio įvairovę, todėl galima teigti, kad pasaulis yra nepažinus.”

          Netiesiogiai perši nuomonę, kad ,,Žmogaus smegenys” turi ,,aprėpti”. Mano nuomone, smegenys yra tik savotiškas asmens ‘įrankis’, bet ne ‘savarankiškas’ veikėjas.

          Atsakyti
          • pi-Ratas says:
            10 metų ago

            Taip, aš manau, kad smegenys yra tik įrankis. O savarankiškas veikėjas esu aš, t.y. mano vidinė esatis. Ir šis skirtumas labai ryškiai matosi ant naujagimių. Tik per televizorių jie atrodo vienodi. O realiai – jie visi skirtingi, nors smegenys dar neišsivysčiusios. Bet neneigiu, kad nuo įrankio tobulumo priklauso saviraiška.

          • vabalas says:
            10 metų ago

            Tu parašei daug netiesos.
            Kūdikių smegenys kai kuriais atvejais net lenkia suaugusių žmonių smegenis, pvz., gebėjimu mokytis, įsisavinti visai nežinomą informaciją.
            Taip pat klysti, manydamas, kad smegenys yra tik vidinės esaties, dar vadinamos ego, įrankiu. Ta vidinė esatis yra tik šalutinis smegenų veiklos produktas. Be smegenų, tu esi tiesiog niekas, arba tik kaulų, mėsos ir kūno skysčių krūva.

          • pi-Ratas says:
            10 metų ago

            Kažin ar ką tik gimęs kūdikis supras diferencialinę geometriją, todėl apie jokį suaugusių smegenų aplenkimą negali būti nė kalbos. Nebent tu turi omeny potencialias galimybes, kurios ir vėl gi priklauso nuo atskiro individo asmeninių savybių. Pas kūdikį smegenys – švarus balto popieriaus lapas. Ką užrašysi, tą ir žinos. Lapas tuščias – rašyk ką nori. Tik nenustebk, jei ne viską priims. Pas suaugusį žmogu gali nustebti jei priims. Nes čia ne tuščias lapas, o suformuotas piešinys ir ne viskas ką pasiūlysi įsipaišys į jo piešinį.

  8. Ženklas says:
    10 metų ago

    Aplamai tekstai apie dievoiešką mūsų senosios prigimtinės religijos erdvėje sveikintini visi. Ir šis. Man labai patinka D. Razausko posakis : ,,Mąstykime dievą lietuviškai…“, nors aš vartočiau daugiskaitą – Dievus. Senajai prigimtinei religijai atgimstant, būtina atliepti į dabarties pasaulio iššūkius. Tam reikia žymių pokyčių (jų – reformų religijos istorijoje būta ne vieno), jie įmanomi tik mąstant ir permąstant esminius dalykus dievoieškos būdu. Tų paieškų kreipimas, kaip D. Razausko straipsnyje, į hebraiško tipo monoteizmą, ką liudija nuorodos į Biblijos siužetus, mano nuomone, yra žingsnis šalin nuo senosios prigimtinės religijos esmės – daugiadievystės. Nebuvo ir nėra mūsų prigimtinėje religijoje jokio, net primityvaus monoteizmo (vienadievystės). Mūsiškės esmė panašesnė į hinduizmą ir kitas daugiadievystės religijas, ir ją perprasti hebraiško monoteizmo įrankiais neįmanoma. Tam reikia daugiadievystės teologijos žinių.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Kokia tavo nuomonė apie krikščionišką Dievo suvokimą: Dievas Tėvas, Dievas Sūnus, Dievas Šventoji Dvasia (dar gali būti ‘bobutė’, ‘bobutės kaimynė’)? Daugiadievystė?
      Manau į šį klausimą geriausiai atsakytų ‘Dalė’ (taip pasirašinėja) 🙂

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        10 metų ago

        Šie klastigi prakeikti hebražodžiai čia straipsnyje klastingai vien tam, kad padorūs lietuviai (pagonys) beskaitydami taryt lyg pradėtų nevalingai žegnotis, o šis “rašytojas” – juoktis.

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          10 metų ago

          klastingi

          Atsakyti
      • Dalė says:
        10 metų ago

        Malonu, kad manęs nepamiršote, Kembly. Galėčiau atsakyti. Bet kadangi mėgstate mąstyti, pateiksiu tik užuominą.Dievą, kaip suprantu, jūs pats puikiai suvokiate, tad nesakysiu nieko:)
        Šv. dvasia tai Jo gyvybinė energija, užpildanti Visatą, visa, kas gyva. Krikščionių kunigai su mano nuomone nesutiks, bet manau, kad kitos tautos irgi žinojo apie šią energiją ( Indijoje-prana, Kinijoje či, Japonijoje – ki)
        Dievas sūnus – Kristus. … ir mes perspektyvoje, nes esame taip pat Dievo vaikai.
        Pastebėjau, kad išleidžiate iš akiračio tą momentą, jog ši trejybė yra Vienis. Kaip vienio pavyzdį galiu duoti vandenį, ledą ir garus – visa tai yra ta pati substancija skirtinguose pavidaluose.

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          10 metų ago

          Ačiū, Dale.
          Pagal Tave ir ‘pagoniška’ daugiadievystė yra VIENIS – visi sudaro vieną 🙂
          Tu išsprendei amžiną, nesuvokiančių Dievo, ginčą: vienas ar daug Dievų. Sveikinu 😀 😀
          Toks ginčas nekiltų, jei žmonės nesusireikšmintų iki DIEVO KŪRINIO. Sunki nuodėmė krikščioniškas susireikšminimas: ,,Dievas sūnus – Kristus. … ir mes perspektyvoje, nes esame taip pat Dievo vaikai.” 🙁

          Atsakyti
          • Dalė says:
            10 metų ago

            Ne kažin ką teišmąstėte 🙁
            Pagoniška daugdievystė – jų pačių susikurta iliuzija.
            Žmogus ne susireikšmina iki Dievo kūrinio, jis YRA dievo kūrinys, kaip ir visa visata., nes Dievas yra kūrėjas.

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            O kas jo prašė kurti ?
            Ir už tai dar reikia poteriais dėkavoti ?

          • 123 says:
            10 metų ago

            Ir mušti į krūtinę,kad labai kaltas…

          • 123 says:
            10 metų ago

            vos gimęs…

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Taip gaunas, kad ant krikščionių gali užsiundyti policiją, nes jie visi nusikaltėliai.

          • 123 says:
            10 metų ago

            Ne,Perkūnpaukšti,jie eina į bažnyčia&co,pas kunigą,paaukoja 10 jewrų ir gauna išrišimą…

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Dale, taip mąstant, Gamta statoma į nelygią ‘žmogui’ padėtį. Pasekmės pasireiškia netinkama pačiam ‘žmogui’ aplinka, kurioje ‘jis’ vysto veiklą. Ko čia ‘Dievo kūriniui’ skaitytis su kažkokiais ‘bedvasiais’ augalais ar gyvūnais?

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Žmogus ir gamta ir nėra lygioje padėtyje. Žmogus akivaizdžiai turi daugiau galimybių gamtą niokoti, nei gamta žmogų.Taip pat jis turi ir daugiau galimybių gamtqą puoselėti ir ja rūpintis. IR svarbiausia, jog jis turi galimybę rinktis : rūpintis gamta ar ją niokoti.
            Bet mes jau kartojamės, kažkada su jumis apie tai jau kalbėjome.Tada paklausiau, ar nenorėtumėte kitame gyvenime gimti paršeliu ar šuniuku, jei jaučiatės esantis su jais lygus. Neatsakėte, supratau, jog nenorite. Vadinasi, ta lygybė – tik susikurta iliuzija, viena iš daugelio.

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Visai neatsimenu dėl ko neatsakiau. Gal nepastebėjau?
            Kitame gyvenime ‘atgims’ tik viena to mano ‘aš’ dalis, kuri išlaikys tik kai kurias mano savybes. Atgims tokiame kūne, kokio ta dalis bus verta, t.y. kiek pavyks sukaupti vidinių jėgų šiame gyvenime. Gyvybė mūsų visų lygiavertė su augalais ar gyvūnais.

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Ar negalėtumėt iliuziją pakeisti lietuvišku žodžiu. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            “Gyvybė mūsų visų lygiavertė su augalais ar gyvūnais.”
            Ar suprantate, ką pasakėte? Jūs pasakėte, jog gėlę nuskinti ir žmogų užmušti yra tas pat. Tai lygiavertės gyvybės. Žolytę numinti ir vaiką sutraiškyti – yra tas pat, nes tai – lygiavertės gyvybės.

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Taip, gėlė žydi ne tam, kad ją nuskintų kažkas dėl malonumo. Vaikas auga ne tam, kad jį mindžiotų, kaip žolę.

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Bet ar lygiavertės gyvybės – žolės ir vaiko?

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Taip, gyvybė yra lygiavertė, nesusireikšmink 🙂

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Ar turėčiau kiekvienai numintai žolytei laidotuves rengti?

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Dale, tavo krikščioniškas požiūris į Gamtą yra pražūtingas pačiam ‘žmogui’.
            Augalams, gyvūnams svarbu, kad išliktų jų VISUMA – jie atsistatys. Gamtoje visi valgo mindžioja vienas kitą, bet nesuvalgo, kol ‘žmogus’ nesuardo pusiausvyros. Reikia, kartas nuo karto, paglostyti žolytes, atsiprašyti už padarytą joms skriaudą. Gali taip nedaryti, bet ‘žolytės’ silpnins Tavo vidines jėgas. Pagalvok.

          • Dalė says:
            10 metų ago

            …Vasarą per šienapjūtę turėtų Lietuvoje būti visuotinis gedulas ir gilus ilgai trunkantis liūdesys. Kiltų pavojus, jog jis pereitų į depresiją, kuri visai sunaikintų Lietuvių tautą.

            Štai tokią matau lygių verčių ateitį 🙁

          • Dalė says:
            10 metų ago

            p.s. O apie persikūnijimą dėstote taip užtikrintai, lyg kiekvieną vakarą persikūnytumėte vis naujai ir kiekvieną vakarą darytumėte apyskaitą – kiek gi tų vidinių jėgų aš čia sukaupiau? kokį kūną aš galiu “Įpirkti”?

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Kitame kūne nebus to pačio ‘aš’, kokį dabar suvokiu save. Neprisimenu, jei būčiau rašęs apie persikūnijimą, būčiau padaręs klaidą.
            Vidines jėgas mes visi kaupiame atlaikydami gyvenimo išbandymus, nemeluodami, nesisvaigindami kvaišalais, nešvaistydami savęs daiktams ar lytiniams santykiams su nemylimais žmonėmis, neprarasdami savitvardos prieš priešus…

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Na, su tais persikūnijimais galima ir palaukti. JUk svarbiausia – tai, ką darau šiandien. Ar ne? Nuo to priklauso ir rytojus, ir persikūnijimas arba nepersikūnijimas. Yra galimybė gyventi ir dvasiniu pavidalu, pagaliau…

        • lyvis says:
          10 metų ago

          Vienas žmogus mugėje pasakojo draugui, kad girdėjęs per radiją kaip kunigas kalbėjo kad jisai nustatė kad krikščioniška trejybė Dievas Tėvas, Dievas Sūnus, Dievas Šventoji Dvasia yra kilusi iš prusų trejybės ir jis dės visa pastangas kad krikščionis atsisakytu savo trejybės. lyvis

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Tai nesupratau: jis dės ant Prūsų (mūsų) religijos, ar ant krikščionybės ?

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Nėra prūsų trejybės, ar rusų trejybės, ar krikščionių trejybės. Yra tiesiog dieviškoji Trejybė.Argi saulę ar mėnulį galima pavadinti prūsų, rusų ar lietuvių saule? Yra saulė danguje ir ji šviečia visam pasauliui. Yra vienas Dievas,pasaulio Sutvėrėjas. Ir yra Jo gyvybinė energija, persmelkianti tą pasaulį, kaip ir saulės šviesa.
            Kai ateina naktis ir saulės nematome, tai nereiškia, jog saulė dingo. Tai reiškia, jog Žemė atsuko jai nugarą. Tas pat ir su Dievu.

          • vabalas says:
            10 metų ago

            “Yra vienas Dievas,pasaulio Sutvėrėjas. Ir yra Jo gyvybinė energija,”

            Iš kur tokios žinios? Pasidalinkite šaltiniais. Tik nekiškite tos pasakų knygos, kuri vadinasi “Biblija”. Biblijos priekvailis dievas aiškino, kad sukūrė pasaulį maždaug prieš 6000 metų. Ir nepataikė, nes paskutiniais duomenimis visatos amžius yra 13.798±0.037 milijardai metų.

            “Kai ateina naktis ir saulės nematome, tai nereiškia, jog saulė dingo. Tai reiškia, jog Žemė atsuko jai nugarą. Tas pat ir su Dievu.”

            Elementaru, Watsonai, bet ne, ne tas pats.

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Ne tas pats tik tam, kas mėgsta dvigubus standartus ir padalintą visatą, kuri paskutiniais duomenimis neturėjo pradžios. O nuorodų pasieškokite pats – mažiau liks laiko nesąmonėms pliaukšti.

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Dar klastingi krikščionys mėgsta dainuoti: marija, marija,(kažkokia) lelija, tu ŠVIETI aukštai danguje.
            ——

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Šita daina giesmė sukurta pagal pagonybės dėsnius. lyvis

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Yra ir dvasios aklatikiai kaip Dalė, kurie tik žino bažnytines dogmas. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Pats gi mane pas kleboną nusiuntėte
            Patobulėjau 🙂
            Jei ne į tą pusę, kaip jums norėtųsi, nereikėjo ten siūsti, galėjote pats atvert man akis 🙂

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Pati susiradai savo pasauliežiūrą tik ne toje vietoje ja naudoji nori kitatikius atversti į Kristaus tikėjimą, negi žmogus negali turėti savo pasauliežiūrą bet pagal tavę tiksliau pagal bažnitininkus tik čia tikrasis išganymas. Vėl nori atstatyti diktatorišką Kristaus tikėjimą, bet leisk žmonėms patiems pasirinkti ko jo širdis geidžia kokiam Dievui nori atskleisti savo nuoskaudas, paslaptys. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Aš tenoriu, kad pradėtumėte mąstyti ir kad suprastumėte, jog nuo to, kaip mąstote, priklauso jūsų gyvenimas. Kad nustotumėte kaltinti kitus ir imtumėtės atsakomybės už tai, ką patys kuriate.

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Nori pasakyti kad mes pradėtume mąstyti kaip Dalė mąsto. Žmonės buvo suvaryti į bažnyčias, o namuose gyvena pagal pagonišką ritmą. O bažnyčioje jie visai nemąsto tik reikia pataikūniškai atbūti pamaldas. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Jūs vėl mane kaltinate nebūtais dalykais. Aš to nesakiau. TAI JŪS SAKOTE.
            Nustokite kaltinti, koneveikti ir šmeižti . Jūs manęs nepažįstate ir pliauškiate nesąmones, kurias padiktavo TIK jūsų asmeninė vaizduotė. Atskirkite savo vizijas nuo tikrovės. 🙂 Kai tai padarysite, gyvenimas ims keistis į gerąją pusę.

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Viena sakote kita galvojate. Suktas žmogus. lyvis

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Kieno šie žodžiai; Aš tenoriu, kad pradėtumėte mąstyti ir kad suprastumėte, jog nuo to, kaip mąstote, priklauso jūsų gyvenimas.
            Tik nesakyk kad jus netaip supratote. bent lyvis taip suprato ir nereikia čia isterijos. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Nejuokinkite 🙂
            Galiu ir pakartoti: nuo to, kaip mąstote, priklauso jūsų gyvenimas.
            Bet kur jūs čia įskaitėte, jog raginu mąstyti taip, kaip aš, ar dar geriau – kad varau jus į bažnyčią?

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Viena sakote kita galvojate. Suktas žmogus. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            O jūs įtarus 🙂 Iki tiek įtarus, jog tas įtarumas neleidžia jums laisvai kvėpuoti 🙂

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Galbut įtarus, bet pagal jus tai nemąstantis, nes nevaikštau į bažnyčia nors ir žodis bažnyčia yra pagoniškas. lyvis

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Nemąstantis. Ir nemokantis skaityti, nes perskaitote tai, kas neparašyta. Ir dar: neturite atminties, nes ką tik sakiau, jog nė vienam nesiūlau eiti į bažnyčią. Ką tik tai rašiau, o jūs jau pamiršote, ir vėl traukiate tą pačią dainelę. Galėtumėte dirbti tardytoju – tardomieji iš nevilties prisipažintų būtas ir nebūtas kaltes 🙂

          • lyvis says:
            10 metų ago

            Ant krikščionybės, ant krikščionybės tavo džiaugsmui Perkūno Paukšti. lyvis

          • lyvis says:
            10 metų ago

            O tiksliau nori krikščionybės priklausuomybę atjungti nuo prūsų lyvis

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Palinkėjimuose, lai pirmiausia atjungia nuo lietuvių. Žodžiu, kaip ji su savo hebraraščiais atėjo, tai lai panašiai ir išeina.

      • Dalė says:
        10 metų ago

        Kembly, dar noriu jus pradžiuginti, jei redaktoriai praleis nuorodą , kurioje rusų mokslininkas kalba apie tai, kokią reikšmę mūsų gyvenimui ir DNK struktūrai turi mūsų kalba. Tai gal ir šventą darbą dirbate čia, Alke 🙂
        https://www.youtube.com/watch?v=5EPYuvoPNDA

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          10 metų ago

          Ačiū už nuorodą. Įdėmiai išklausiau. Manau, jo klaidos žalingesnės už aiškinimo naudą. Eilinis ‘rusiškų’ bandymas sukurti ‘kažką’ vietoje atsisakyto marksizmo-leninizmo. Jie supranta, kad be pasaulėžiūros nesuvaldys visuomenės, bet nežino nuo ko pradėti kurti. Keista, kad tokio proto žmogus net atsitiktinai ‘neužčiuopia’ žymiai aiškesnių ir lengviau suvokiamų kalbos savybių, ‘graibydamas’ taip arti… 🙁

          Atsakyti
          • Dalė says:
            10 metų ago

            Na, aišku, ką ten… Menkas genetikos srities mokslininkėlis 🙂 Nieko jis nesupranta:) Neduota jam Kemblio išmintis:)

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Jis apie kalbą suvokia tiek, kiek ‘kemblys’ apie ‘genetiką’ 😀
            Beje, biologai neteisingai suvokia gyvybę, vienaląstį ir daugialąstį kūną. Pasekmėje ‘mokslai’ apie visuomene ‘kabo ore’ – nesiremia biologija.

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Jūs tikrai nepakartojamas 🙂

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Taip, aš nepakartojamas, lygiai, kaip tu, Dale 😀 😀
            Mokslininkas ‘genetikas’ negali kalbėti viešai apie kalbą iš bendro išsilavinimo, nerimtai gaunasi. ‘Kemblys’ apie ‘genetiką’ čia, kiek atsimenu, nerašė.

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Jis kalba ne iš bendro išsilavinimo. jis tyrinėjo kalbos įtaką DNR molekulėms. Ir rado, jog DNR molekulės reaguoja į kalbą, keisdamos savo struktūrą.
            Pradžioje buvo žodis;:)
            BET KOKĮ ŽODĮ IŠTARSI, TOKIĄ IR STRUKTŪRĄ SUKURSI.

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Pradžioje buvo MINTIS 😀 😀
            Kad tavo to rusiško mokslininko ,,DNR molekulės reaguotų į žodžius” jis pirmiau turėjo suvokti pačius žodžius, t.y., pats kažkada išmokdamas kalbėti, jau turėjo tų žodžių SĄVOKAS 🙂
            Ar, Dale, atsimeni, kaip ‘išmokai’ kalbėti? Kalbą reikia suvokti nuo pradžios…

          • Dalė says:
            10 metų ago

            Galima pagalvoti, Kembly, jog pats jūs atsimenate, kaip pradėjote kalbėti :)Nejuokinkit.Jei bent kiek rūpinotės savo vaikais , kai jie buvo tokio amžiaus, turėjote pastebėti, jog kalbėti pradeda ne visi vienodai.Vienas iš karto kalba sakiniais, kitas – tik pavieniais žodžiais. Tai dar nežinia, kas ten pirma atsiranda: mąstymas ar kalba

  9. pi-Ratas says:
    10 metų ago

    Monoteizmas nėra hebrajų išradimas. Tam tikrų monoteistinių apraiškų turi visos religijos. Kalbu apie taip vadinamą „deus otiosus“, tai yra Dievą – kūrėją (mūsuose – Dievas senelis), kuris, sukūręs pasaulį, jo valdymą perdavė kitiems dievams. Monoteizmas, tuo tarpu, sakyčiau visai kvailai, viską suplakė į vieną krūvą. Todėl visiškai pritariu Ženklo pastabai, kad tam reikia daugiadievystės teologinių žinių. Bet nagrinėti reikia vis tiek nuo pradžių, tai yra nuo to Dievo senelio, o ne nuo Kriuko, Šluotos ar visos eilės kaukų.

    Atsakyti
  10. "todėl pamėginkime kalbėti lietuviškai." says:
    10 metų ago

    “Pradedant nuo nulio”
    Gal, visgi, pamėginkime pradėti nuo niekio? 🙂

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      10 metų ago

      Šiandien buvau božnycoje.
      Ten kunigas savo dievą suėdė.

      Atsakyti
  11. Perkūno Paukštis says:
    10 metų ago

    Tuomet, kai 20 amžiaus pabaigoje (ir vėl – skaičiuojant nuo nuo hebrateologinio benkarto gimimo?) hebrareliginio prookupacinio režimo adaptas Pagoniškoje Lietuvoje ėmė labai sparčiai nykti. Ir hebrareligininkų fundamentalistai staiga nuo baimės, bausmių ir grasinimų doktrinų – staiga perėjo prie be galo visa ir visų mylinčiojo neaprėpiamo didžiaakio dievo doktrinos. Tai psichologinė klastinga gudrybė marketinguojant – tiesiog pereita taryt prie dovanų tiems, kurie vis dar įtikėję į savo baisių nuodėmių atpirkėją. Ne veltui kalėjimai pilni hebraraščių ir kryžių, o kalinių kūnai – jais tatuiruoti.
    Net nekeista, kad ir šiame klastingame straipsnyje “įmontuoti” žvalgybinių kitatikių hebraraščiai.

    Atsakyti
  12. vabalas says:
    10 metų ago

    Na, čia pavaryta žodžių neblogai. Gal tas Razauskas koks teologas yra, nes anys irgi mėgsta užpilti klausytojus niekuo nepagristais teiginiais ir jais besiremiant daryti toli siekiančias išvadas ir apibendrinimus. Bet visgi skaityti buvo linksma. Tiesą sakant, šis tekstas yra puikus “iš didelio rašto (žinom kokio) išėjo iš krašto”. Tikriausiai būtų galima ginčytis dėl kiekvienos šios pasakos pastraipos, bet žinau, kad su šita publika tai daryti yra beprsmiška.

    Na, pvz., “Paprastai tariant, be suvokimo nėra tikrovės. Jei toks teiginys kam nors pasirodytų per stiprus, gal tasai teiktųsi jį paneigti ir pasiūlyti mano suvokimui tikrovės be suvokimo pavyzdį?”
    Žinoma, kad galiu paneigti ir pasiūlyti pavyzdį. Pabandykime įsivaizduoti situaciją, kad paukščių tako galaktikos apskritai nėra ir niekada nebuvo. Savaime aišku, kad tuomet nėra nei žvaigždės, kurią mes vadiname Saule, nei Žemės su visomis jos gyvybės formomis, nei žmogaus su visomis jo teorijomis. Kiekvienas bent kiek racionalesnis žmogus supras, kad tikrovė ir toliau kuo puikiausiai egzistuos. Egzituos visata, egzistuos fizikiniai dėsniai, kitose galaktikose egzistuos žvaigždės, planetos, ir net gyvybės formos, kurios galbūt kurs teorijas, kurios aiškins realybę, arba pavers tą realybės suvokimą klaidinančiais išvedžiojimais. Galima dar supaprastinti pavyzdį. Tarkime, kad Razauskas vakar padaugino apeiginio midaus ir šiandien patingėjo atskleisti mums savo suvokimo reginius. Ar realybė (tikrovė) nuo to keičiasi? Nei per šuns plauką! Tikrovei kažkieno suvokimas neturi absoliučiai jokios įtakos. Apgailestauju, kad Razauskas nesupranta tokio paprasto dalyko.

    Atsakyti
    • pi-Ratas says:
      10 metų ago

      “Ar realybė (tikrovė) nuo to keičiasi? Nei per šuns plauką! Tikrovei kažkieno suvokimas neturi absoliučiai jokios įtakos.”

      Gal nelabai tinkamas pavyzdys, bet vis tiek: interferencinis vaizdas keičiasi priklausomai nuo to ar eksperimente yra nustatyta (suvokta) per kurią angą pralėkė elektronas.

      Tinkamesnis pavyzdys: moters elgesys priklauso nuo to kiek vyras suvokia ko jai reikia 🙂

      Na ir baigsiu Dekarto pamąstymais, kad realybė gali būti tik didelio sapno dalis 🙁

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        10 metų ago

        Jei Rene Dekartas būtų mąstęs lietuvių kalba, tai turbūt būtų suvokęs kalboje glūdinčią galimybę pasitikrinti ar esi sapne, ar būdrauji. Tad jam nekiltų mintys apie ,,didelį sapną”.
        Kalba neįgalina mąstyti tiksliai. Lietuvių kalboje yra tam tikras dalykas, kuris leidžia daryti prielaidą, kad kalbą, t.y. protą žmogui primetė, kaip svetimkūnį, kitos jėgos. Kitos kalbos (ir prancūzų) jau sugadino tą ‘dalyką’. Mūsų protas ‘veikia’ kalbos pagrindu. Kalbos dėka, mes galime ‘prisirišti’ prie esamos tikrovės.

        Atsakyti
      • vabalas says:
        10 metų ago

        ” moters elgesys priklauso nuo to kiek vyras suvokia ko jai reikia”
        Netiesa. Moters elgesys priklauso ne nuo vyro suvokimo, o nuo jo elgesio, arba nuo jo veiksmų su moterimi. Jei nepajudinsi nei piršto, gali būti suvokimo čempionas, bet moteriai nuo to nei šilta, nei šalta. Taigi, šiuo atveju tai nėra tinkamesnis pavyzdys.

        Atsakyti
        • pi-Ratas says:
          10 metų ago

          Jei tu suvoki ir nei piršto nejudini, tai ar tu vyras 😀 ?
          O jei rimtai, tai:
          jei vyras suvokia ir nieko nedaro, tai vis tiek pakeičia moters elgesį.

          Atsakyti
          • vabalas says:
            10 metų ago

            Ne, šiuo atveju moters elgesį keičia nieko nedarymas, o ne suvokimas. Suvokimas tikrovės nekeičia.

          • pi-Ratas says:
            10 metų ago

            Moters elgesys ar taip ar taip kinta. O tavo suvokimas/nesuvokimas turi įtakos į kurią pusę tai keičiasi. Moteris nėra kvailos ir nuo jų ne viską paslėpsi.

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Užjaučiu, jei ne viską pavyko paslėpti 😀 😀

          • pi-Ratas says:
            10 metų ago

            (y) 😀

      • Dalė says:
        10 metų ago

        Apgailestauju, bet ko gero šį sykį gerb. Razauskas klysta. Kvantinė fizika atranda, jog realybė keičiasi nuo to, kaip mes ją suvokiame. Tiksliau, mes savo suvokimu ir kuriame realybę.
        https://www.youtube.com/watch?v=aNv9VaFo3aM

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          10 metų ago

          Kvantinės smegenys (smegeninės) – tiesiog – ne mūsų. Tiesiog kalbėk, brangioji, apie Pagonystę.

          Atsakyti
          • Dalė says:
            10 metų ago

            …nes kalbant apie pagonystę labai lengva
            pezėti visokias nesąmones, ką jūs čia ir darote 🙂

          • Perkūno Paukštis says:
            10 metų ago

            Matai, visus negalavimus gydausi ne krikščionybe, o Pagoniškomis Žolelėmis.

    • Kęstutis says:
      10 metų ago

      “Galima dar supaprastinti pavyzdį. Tarkime, kad Razauskas vakar padaugino apeiginio midaus ir šiandien patingėjo atskleisti mums savo suvokimo reginius. Ar realybė (tikrovė) nuo to keičiasi? Nei per šuns plauką! Tikrovei kažkieno suvokimas neturi absoliučiai jokios įtakos…” – Pritariu, bet keičiantis suvokimui, keičiasi ir tikrovės suvokimas. Pvz. Tu numiršti, atsiduri visiškai kitoje tikrovėje, tavo kitas pavidalas, tave supa kitokie gyvi sutvėrimai, tu su jais pradedi bendrauti ir pradedi pasakoti apie Paukščių Tako galaktiką, Saulės sistemą, Žemę, žmones na ir jie tave uždaro į vietinį durnyną, pradeda gydyti tavo psichikos sutrikimus, pradeda aiškinti, kad tai ką tu matei, tai tik sapnas. Jų mokslas jokių galaktikų nežino. Jie gyvena visai kituose matavimuose ir pasaulį mato visiškai kitaip. Klausimas – kaip vis tik su tą tikrovę, ar ji po tavo mirties išliko, ar numirė kartu su tavo buvusiu suvokimu. Aišku tą galėtų paaiškinti sutvėrimas, kuris tikrovę pažinęs absoliučiai-visiškai… gal tai galėtų būti Dievas???

      Atsakyti
      • vabalas says:
        10 metų ago

        Kitos tikrovės nėra ir negali būti, čia pirma tavo klaida. Antra klaida, kad po mirties galima kažkur patekti kitu pavidalu. Ir trečia klaida- pirmas dvi klaidas apibendrinanti išvada, kad su kažkieno mirtimi gali mirti ir jo suvokta tikrovė.
        Ir dar viena klaida- tikėtis, kad kažką galėtų paaiškinti kažkoks dievas. Nežinau nei vieno dievo, kuris galėtų ką nors man, ar kam nors kitam, paaiškinti. Visi dievų “raštai” atspindi tik tuo metu vyravusį pasaulio suvokimą. Dažnai labai primityvų, amoralų (iš šiandienos perspektyvos), ir klaidinantį.

        Atsakyti
  13. Kęstutis says:
    10 metų ago

    Manai, kad tavo protas pajėgus pilnai suvokti Tikrovę??? Tavo proto galios beribės??? Tai gal tu Dievas? :))))… Pasiūliau tau išspręsti lengvą uždavinėlį, kuris nieko neturi bendro su mano pasaulėvaizdžiu, bet jis pasirodė tau per sunkus, nes neturi vaizduotės. O vaizduotės tu neturi, nes jau beveik viską žinai, na nebent tik to nežinai, ko dar nespėjai perskaityt. Bet tai smulkmena ;)… Patarlė: Jei išminčius pradėjo galvoti, kad jis išminčius – jis kvailys. O jei kvailys suprato, kad jis kvailys, jis beveik išminčius…

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      10 metų ago

      Kęstuti, tai tik žydkrikščionių išdaigos (Pagoniškoje LIETUVOJE).

      Atsakyti
    • vabalas says:
      10 metų ago

      “Manai, kad tavo protas pajėgus pilnai suvokti Tikrovę?”
      Manau, kad visą tikrovę apimti protu, suvokti neįmanoma, vien dėl fizinės tikrovės apimties. Dėl milžiniškų mastelių pats tikrovės pažinimas tampa labai problematišku. Tačiau visiškai įmanoma suvokti bet kurį fiziškai pasiekiamą tikrovės fragmentą ir šia prasme proto galia yra beribė. Žinoma, dar yra begalė neatsakytų klausimų, bet į juos anksčiau ar vėliau bus atsakyta ir tai mūsų planetoje gali padaryti tik žmogus. Tavo vis minimi dievai yra tik pasenusios žmogiško suvokimo projekcijos. Kai kurios iš jų dar tinka, dauguma- beviltiškai pasenusios ir bevertės, o paverstos dogmomis- žalingos.
      Ir prie ko čia ta patarlė? Aš tikrai ne išminčius ir tikrai ne viską žinau. Palengvėjo?

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        10 metų ago

        Meluoji, ‘vabale’ 🙂 meluoji:
        ,,Tačiau visiškai įmanoma suvokti bet kurį fiziškai pasiekiamą tikrovės fragmentą ir šia prasme proto galia yra beribė.”

        Protu, mokslu, įmanoma suvokti TIK kai kurias reiškinio savybes.

        Atsakyti
      • Kęstutis says:
        10 metų ago

        …palengvėjo, nes sunku bendrauti su žmogumi, kuris viską žino, visada teisus, į aplinkinius žiūri iš laaabai aukštai… Paprastai tai įvardijima, kaip – sunki proto negalia, tikrovės suvokimo praradimas… Bet pasirodo ne taip jau viskas ir blogai… Pasprendžiame dar vieną uždavinuką. Mano supratimu pasaulio pažinimą riboja, bet kokio sutvėrimo, proto galia. Toks sutvėrimas, kaip žmogus, irgi turi ribotas proto galias ir tam žmogui-žmonijai nelemta pažinti pvz. dvylikamačio pasaulio, o tik trimatį, na gal keturmatį. Nors skaičiau ir tokių paaiškinimų, kad budistinis pasaulėvaizdis tolygus penkiamačiui pasauliui. Gal būt, negaliu to nei paneigti, nei patvirtint… Su pasaulio suvokimu tas pats, kas žmogui neturinčiam muzikinės klausos, ar klausos apskritai – muzikinis pasaulis nesuvokiamas. Aklam ar daltonikui – spalvų pasaulis nesuvokiamas. Žmogui, tam visiškai sveikam, taip pat visada liks nepažini pasaulio dalis, nes jis paprasčiausiai nebesuvokia kas virš jo suvokimo ribų. Manau, kad kai tik žmogus išsems savo proto galias, o tas laikas nenumaldomai artėja, jį žemėje keis kitas – protingesnis sutvėrimas. Arba žmogus turės pasikeisti iš esmės… Atkreipk dėmesį į dar vieną dalyką – esi giliai tikintis į absoliučia žmogaus proto galia – ” Žinoma, dar yra begalė neatsakytų klausimų, bet į juos anksčiau ar vėliau bus atsakyta ir tai mūsų planetoje gali padaryti tik žmogus.” – Čia tas pats kas pasakyti – Dievo nėra, bet juo anksčiau ar vėliau taps žmogus…

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          10 metų ago

          Daugelis kitatikių fundamentalistų (tame tarpe ir str. autorius) kalba apie Dievą kaip apie kažkokį poną monstrą – liūtą karalių. O štai mūsų Dievai, Dievaičiai, Deivės – lyg nelyg kažkokie dulkėti našlaišiai lietuvybėje.
          Turėkite padorumo, globokite lietuviškus Dievus…, draugaukite, pakalbinkite, tiesiog net gyvenkite su jais.

          Atsakyti
  14. Rimgaudas says:
    10 metų ago

    Manyčiau, kad Ženklas, vertindamas D. Razausko mintis, yra objektyvus: D. Razausko dievoieška yra pakankamai originali. Smagu, kad taip yra ir kad tai žadina kitų mūsų kūrybines mintis.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Taip gudrus mokslininkas – ieškos Dievo skaitydamas atsiliepimus po savo straipsniu 😀 😀

      Atsakyti
  15. Kembliui says:
    10 metų ago

    Ačiū Dainiui Razauskui, kad jis pats ieško ir mus į savo ieškojimus vedasi (net šiurpas per nugarą, suvokus, jog viskas per mano akis, ausis, mintis…). O gerbiamas Kemblys tik užuominas mėto: viską žinau apie sielą, apie kalbą, apie Dievą, bet jums nesakysiu….(kaip šuo ant šieno).

    Atsakyti
    • Dalė says:
      10 metų ago

      Yra toks terminas “dvasinis egoizmas”. Juo vadovaudamiesi, žmonės mano, jog kuo daugiau “dvasingumo” sau prikaups, tuo labiau bus palaiminti.
      Kemblys: “Vidines jėgas mes visi kaupiame atlaikydami gyvenimo išbandymus, nemeluodami, nesisvaigindami kvaišalais, nešvaistydami savęs daiktams ar lytiniams santykiams su nemylimais žmonėmis, neprarasdami savitvardos prieš priešus…” Visa tai tiesa, tik viskas orientuota vien į save.

      Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Visko tikrai nežinau, bet domiuosi, ir pavyko suvokti, kitaip negu įprasta. Žinios būtų kažkiek naudingos, jei kurtume pasaulėžiūrą. Atsiliepimų rašinėtojams nieko neatskleisiu. Kokia prasmė? Kad, rašantys atsiliepimus APIE VISKĄ, dar parašytų savo NUOMONĘ apie mano nuomonę? Mano nuomonės vertė Lietuvoje 1:2000000=0, pasaulyje 1:6000000000=0 😀 😀

      Atsakyti
      • Dalė says:
        10 metų ago

        Ežeras, į kurį neįteka ir neišteka jokia upė, ilgainiui virsta pelke 🙁

        Atsakyti
  16. Kembliui says:
    10 metų ago

    Pagal jūsų mastelį nebe atsiliepimus reikia rašyti, o straipsnius.
    Ir jūsų tiesa, turėtų būti Alke vienas skyrius , kuriame po straipsniais neleistų badytis, tik svarstyti, o kitas turėtų būti tik tiems, kurie rašo (mąsto) lietuviškai.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Straipsniai nieko nekeičia, kaip tuščiai ‘iššaudyti’ šoviniai. Dar nežinau, nei vieno straipsnio, po kurio būtų įvykusios permainos Lietuvoje.
      Reikia kurti pasaulėžiūrą. Reikia 3-5 mąstančių žmonių, kurie norėtų telkti Tautą. Dauguma renkasi klaidingą kelią – ‘žadina’ tautinius jausmus ir neturi ką pasakyti pažadintiems. Po kiekvieno tokio bandymo, žmonės vis abejingiau žiūri į ‘žadintojus’.

      Atsakyti
      • pi-Ratas says:
        10 metų ago

        100% teisybės

        Atsakyti
  17. Kembliui says:
    10 metų ago

    Matyt dar ne dugnas, jei abejingai žiūri. Pačioj juodžiausioj juodumoj vis tiek pramuš. O tam reikia ruoštis. Lašas po lašo ir akmenį pratašo…
    Kodėl manot, kad nėra tų mąstančių žmonių??? Ir kodėl ne jūs turite žengti pirmą žingsnį???

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      (esu vienaskaitoje – ‘tu’)
      Patark, kaip žengti tą pirmą žingsnį? Kaip suburti mąstančius?

      Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      ‘Dugnas’ būna, kai išorės priešas pavergia ir priverčia susitelkti pavergtuosius. Airiai, baskai, žydai dirbtinai kuria išorės priešus. Šlykštus ėjimas. Tuo labiau, kad nesaugo nuo vidinio ‘puvimo’. Tauta praranda vidines jėgas, negalima laukti, pačios ‘juodumos’. Dabar reikia labai tikslių ir gerai apgalvotų neįprastų sprendinių.

      Atsakyti
  18. Kembliui says:
    10 metų ago

    Keista būtų, jei jūs nebūtumėt užgyvenęs bendraminčių – bendražygių. Kad ir palaidai judėdamas, kartas nuo karto atsimuši į kokį banginį (kad ir į šio straipsnio kūrėją). Keista būtų, jei jūs nebūtumėt užgyvenęs būdų, kaip gauti atsakymus į iškeltus klausimus. Jūs turite žinias, o jos suteikia laisvumo laipsnius visų lygių suvokimuose. Tik klausimas, ką jūs pats galite paaukoti šitame kelyje (J. Šliūpas, būdamas griežtas laisvamanis, rinko lėšas pirmai Amerikos lietuviškai bažnyčiai statyti). Juk ne dėl pasipuikavimo savo žiniomis, o dėl vilties būti išgirstas, kantriai taisote mūsų kalbą. Ir, manau, ne vieno esate išgirstas( kad ir šiaušiasi, vis tiek paširdžius maudžia). Tad ………..

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      ‘Banginiu’ į kurį ‘atsimušiau’ (sąmoningai neatverčiau jo knygų, kol nesusidėsčiau sau savo) pavadinčiau Karlosą Kastanedą, bet jis nesprendė visuomenės klausimų. Dar įdomi buvo Miltono Eriksono kryptis, nors jie (Jungas, Bendleris) nesigilino į esmę, tik į pritaikymą. Visi kiti tik ‘pūgžliai’ 😀 Pvz., Dainius Razauskas užsiima tyrimais (tyrėjo negalima vadinti MOKSLININKU) ir skleidžia savo neišbaigtus svarstymus viešai… dar net neišnaudodamas pačios kalbos galimybių… 🙁
      Atsakymai į ‘mano iškeltus klausimus’ slypi žmonių nore keisti esamą padėtį visuomenėje. Visos visuomenės bėdos, dėl kurių čia daug kas lieja savo aistras, nebus išgyvendintos, nekeičiant pačios visuomenės (kaip norintys numesti viršsvorį – valgysiu, gyvensiu, kaip įpratęs, bet noriu numesti svorį 🙂 ).
      Dalinai, kai ką, esu atskleidęs nusimanantiems apie visuomenės valdymą, bet… niekas nenori ‘plaukti prieš srovę’ 🙁
      Mano ‘įdirbis’, ‘žinios’ (?) šioje srityje būtų naudingos TIK norintiems kurti pasaulėžiūrą ‘vakarietiško’ mąstymo visuomenėms, dar kažkiek atskiriems žmonėms, siekiantiems ‘vidinės jėgos’ (man jie neįdomūs, reikia apie 2 metus juos ruošti).
      ‘Akojimo’ nesupratau, nesuprantu ir niekada nesuprasiu. Daug kas įprato (11 metų vidurinėje + 6 metai aukštojoje =17 !!!) gauti žinias už dyką – juos atpratino mąstyti (ieško žinių, knaisiojasi visur, nors tą patį galima išmąstyti patiems).
      Lietuvių kalba, kaip mąstymo priemonė, yra GYVYBIŠKAI svarbi beveik visai žmonijai, keliant prielaidą, kad ‘aukštesnės’ jėgos išmokino pirmuosius žmones kalbėti, užJUOSĖ JUOSTĄ ant JUOSMENS ir padovanojo javus.

      Atsakyti
  19. Geofizikas ir proistorikas inž. Romualdas Zubinas says:
    10 metų ago

    Iki 50-tojo t.pr.m.e. arijų-baltų Saulės Dievų buvo Pradžapatis (liet. Pradžiapatis). Vėliau, anot sen.indų šaltinių, 6000 metų valdė Pradžiapačio palikuonis – indų Saulės Dievas Brachma. Dar vėliau, kiekvienas po 6 000 metus, paeiliui danguje viešpatavo septyni Brachmos sūnūs. Beje, Ledynmetyje ( nuo 21-jo iki 9-jo t.pr.m.e.), kai abiejuose Žemės pusrutuliuose viešpatavo tiktai vienas Mėnulis, dievu buvo Mėnulis!
    Nuo 5-jo iki 1-jo t.pr.m.e., anot Senojo Testamento bei kitų šaltinių, Šiauriniame Žemės pusrutulyje viešpatavo dievas Saulius (Saulės dievo Agnio ir Saulės dievo Faetonto tėvas – priklausomai nuo vietovės) – SAULĖ! Nuo 1-jo t.pr.m.e. pradžios iki 500 m.pr.m.e., anot Senojo Testamento, mūsų šiauriniame Žemės pusrutulyje viešpatavo pusdievis Saliamonas ( nuo liet.- Saulė-Mėnulis). Nuo 500 m.pr.m.e. iki 500 mūsų eros metų, šiauriniame Žemės pusrutulyje, viešpatavo vienas Mėnulis, pietiniame- viena Saulė. Nuo 500 iki 1000 metų šiauriniame pusrutulyje buvo laikmetis analogiškas Saliamono laikmečiui. Saulė ir Mėnulis mūsų protėviams buvo pagrindiniais dievais.
    Apart šių dievų protėviai turėjo ir aibę tarpinių bei šalutinių dievų skirtų tiktai tam tikrai genčiai, luomui, amatų gildijai, šeimai. Jų priskaičiuojama tūkstančiai!!!

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Populiariausi vardai 2024 m.
Kalba

VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas

2025 06 08
Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas
  • Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų
  • Dvigubi pasiekimai: gabiausi Kauno mokiniai pagerbti šventėje
  • Vasaros pietums – suktinukai su traškiomis daržovėmis

Kiti Straipsniai

Į šią technologiją pasaulis investuoja milijardus eurų – kaip ruošiasi Lietuva?

Į šią technologiją pasaulis investuoja milijardus eurų – kaip ruošiasi Lietuva?

2025 05 28
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas. Gegužės danguje – Jupiteris, Aušrinė bei… nelaukti reginiai

2025 05 12
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

2025 05 07
Pirminiai pasaulio suvokimo vaizdiniai

V. Toporovas. Pirminiai pasaulio suvokimo vaizdiniai

2025 04 29
Paslaptinga spiralė danguje: Lietuvoje stebėtas „SpaceX“ raketos skrydis

Paslaptinga spiralė danguje: Lietuvoje stebėtas „SpaceX“ raketos skrydis

2025 03 24
Pavasario lygiadienis Kernavėje

Kviečia pavasario lygiadienio šventė „Teka upelė, duinoja“ Kernavėje

2025 03 09
Dainius Razauskas | Alkas.lt ekrano nuotr.

D. Razauskas. Ką reiškia „maža Lietuva“

2025 03 08
Panemunės kapinėse prie Prezidento Aleksandro Stulginskio ir jo žmonos kapo

Z. Tamakauskas. Prezidentas Aleksandras Stulginskis – Lietuvos garbę pakėlęs viso pasaulio akyse

2025 03 08
Justinas Marcinkevičius

J. Marcinkevičius. Grįžkime pagaliau iš tremties

2025 03 08
Alkas.lt koliažas

D. Razauskas. Kad neliktų Lietuvos

2025 03 05

Skaitytojų nuomonės:

  • Reikalavimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • :( :( :( apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Ne apie didvyrius daina apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Klausimėlis: apie A. Zuokas siūlo neapmokestinti pagrindinio būsto ir mažinti tarifus
  • jo apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Nešiojamas minčių skaitytuvas suteikia balsą užrakintiems žmonėms

Nešiojamas minčių skaitytuvas suteikia balsą užrakintiems žmonėms

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai