Stoviu Baltijos pajūry tolėliau Palangos tilto ir nuo šios Lietuvos „palangės“ žvelgiu į vandens platybes. Savotiškas jausmas. O kažkada žiūrėdamas į beribį vandens horizontą, žinojau, kad ten, už kelių šimtų kilometrų, yra visai kita žemė, gal Švedija vadinas. Ir norėjos ten, ir buvo baugu, nes sovietinė propaganda buvo gerokai mums užnuodijusi smegenis, kad suvoktume, jog tas laisvasis pasaulis – ne tau, ten viskas svetima, ten viešpatauja išnaudotojai, kapitalistai ir t.t. ir pan. Dabar stoviu šiapus Baltijos jūros, ir manęs visai nejaudina Vakarų artumas… Jaudina mūsų abuojumas.
***
Šiuo praėjusio savaitgalio įspūdžiu visai nenoriu pasakyti, kad Vakarai blogi ar geri, kad sovietiniai laikai kitokie negu „supuvęs kapitalizmas“. Tiesiog mes pasidavėme apnuodijami, ir tai yra mūsų kaltė bei nuodėmė.
Ar ne mūsų aplaidumas, kad tik praėjus 22 metams po Sausio 13-osios žudynių Vilniaus miesto apylinkės teismas patenkino Generalinės prokuratūros prašymą ir 20 užsienio šalių piliečių pripažino įtariamaisiais Sausio 13-osios byloje. Iki šiol Generalinė prokuratūra atlieka tyrimą dėl nusikaltimų žmoniškumui ir karo nusikaltimų. Iki šiol atsakomybėn siekiama patraukti Komunistų partijos vadovus, gynybos, vidaus reikalų ministerijų, KGB atstovus, karininkus, kurie dalyvavo užgrobiant Spaudos rūmus, Televizijos bokštą, Lietuvos radiją ir televiziją. Kai kurie jų atliko nedidelę bausmę ir paleisti laisvėn. Nors šie asmenys nebuvo teisiami už karo nusikaltimus, prokuratūra savo pranešime spaudai teigia, kad, antrą kartą prieš teismą jie nestos, nes už tą patį nusikaltimą asmuo negali būti teisiamas antrą kartą, nepriklausomai nuo to, kaip tie veiksmai buvo kvalifikuoti. Net jeigu toje naktinėje agresijoje žuvo keliolika Lietuvos sūnų ir dukterų…
***
Atsiverčiu „Lietuvos rytą“. Ten Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro (LGGRTC) vadovė Birutė Burauskaitė tvirtai teigia, kad įstaigos pavadinimą derėtų keisti ir genocido sąvoką naudoti tik kalbant apie žydų naikinimą – holokaustą. Šį interviu laikraštis skelbia didžiausio masinio lietuvių trėmimo 1948 metų minėjimo išvakarėse. Vadovė tvirtina, kad sovietų nusikaltimai prieš lietuvius, nors ir buvo žiaurūs, turėjo genocido požymių, tačiau visgi neišpildo pilnai genocido sąvokos. Jos nuomone, sovietų vykdytas teroras yra ne genocidas, o nusikaltimai žmoniškumui ir karo nusikaltimai. Tiesa, ji ragina diskutuoti, bet, anot jos, „blogiausia, jeigu viskas vėl paskęstų emocijų ir kaltinimų „išsigandus žydų” ar „ginant komunistus” lavinoje, kaip ne kartą jau yra buvę“.
Kitaip sakant, lietuvių ir kitų tuometinės SSRS tautų žudymai, trėmimai, marinimas badu, pūdymas kalėjimuose – jau ne tautų genofondo naikinimas, o tik „nusikaltimas žmoniškumui“. Tarptautinių žodžių žodynas aiškina, kad „genocidas“ (genos – giminė, gentis, caedo – žudau, naikinu) – tai „ištisų gyventojų grupių naikinimas rasiniais, nacionaliniais ar religiniais motyvais“. Pridurkime: ir politiniais bei ideologiniais, nes minėtas žodynas buvo leistas Vilniuje 1985 m…
Taigi: ištisų gyventojų grupių. Argi keliasdešimt tūkstančių pačių aktyviausių, darbščiausių, intelektualiausių Lietuvos žmonių išnaikinimas, išrovimas iš gimtosios terpės nėra genocidas? Kokia tautos genofondo dalis turi būti nugalabyta, kad kažkas nuspręstų, jog tau jau tikrai genocidas? Tiesa, žydai nukentėjo kone labiausiai pagal vieną – rasinį ar tautinį – požymį, todėl mes ir turime specialų terminą – holokaustas.
Kokių dar diskusijų reikia? Kaip keisime minėto centro pavadinimą? Galbūt paliksime tik „nusikaltimų tyrimo centras“?
Kita vertus, ar jau greitai agresija nevadinsime 1920 m. želigovskininkų ir pilsudskininkų žygio į Vilniaus kraštą ir bandymų užgrobti visą Lietuvą? Juk taip nori Radoslawas Sikorskis… Gal sovietinė okupacija jau nebebus okupacija, o tiesiog dviejų šalių savitarpio pagalbos sutarties reikalavimų vykdymas? Taip aiškina Maskva. Ar lietuviškų mokyklų uždarinėjimas lietuviškose Lenkijos žemėse tėra tik pinigų stygiaus klausimas, kuriuo ir siūloma Vilniaus pagalba nereikalinga?
Tad kur mes einame?
Pabaigai priminsiu vieną prof. Broniaus Genzelio interviu iš Alkas.lt fragmentą:
„Žurnalistė R.M.: Nejau ateityje tapsime globalistais?
B.G.: Vienas asmuo yra pasakęs viešai, kad „jeigu mane pavadinate lietuviu, tai mane įžeidžiate, aš esu europietis“ (beje, šį asmenį vis dažniau matome TV ekrane – Č.I.).
Globalistų visą laiką buvo. Pažiūrėkime į krikščionybę, ji, įsitvirtinusi Europoje, naikino tas tautines tradicijas, tačiau viskas praeina. Aišku, tuo laikotarpiu dalis tautų išnyko, dalis išliko. Mane tai labai stebina, kai mes save vadiname maža tauta, tai atsiprašau, Slovėnija mažesnė tauta, tačiau nė iš vieno slovėno negirdėjau, kad jis taip kalbėtų“.
Tad ir galvokime, ką kalbame, kalbėkime, ką galvojame.
tai ar yra straipsnis už Tėvynes izdavima?
Kas ta „izdavima“ yra?
Taip yra nevienas: BK 117 straipsnis. Išdavystė :Lietuvos Respublikos pilietis, karo metu ar po karo padėties paskelbimo perėjęs į priešo pusę arba padėjęs priešui veikti prieš Lietuvos valstybę, baudžiamas laisvės atėmimu nuo penkerių iki penkiolikos metų. BK 118 straipsnis. Padėjimas kitai valstybei veikti prieš Lietuvos Respubliką : Tas, kas padėjo kitai valstybei ar jos organizacijai veikti prieš Lietuvos Respubliką – jos konstitucinę santvarką, suverenitetą, teritorijos vientisumą, gynybos ar ekonomikos galią, baudžiamas laisvės atėmimu iki septynerių metų.
Tai LRRA nariai jau paleisti po septynerių metų kadencijos? Kada sės antrą kartą?
Štai ir matom nkvd rezultatus – sunaikinta visas LIETUVOS PROTAS,jeigu ir liko kas, tai vos spėjo pabėgt,………….visi kiti žuvo miške ar Sibire.O mes likusieji iki turėsim PROTO,dar praeis laiko …oi praeis…
Iškauskai, ar dar nesupratai Kodėl esame tokie liurbiai? Taigi, tokie kaip tu ir daro kitus liurbiais. Pats esi tikras liurbis. Pasižiūrėk į veidrodį. Tavo melas ir propaganda, baimė – „nenoriu pasakyti, kad Vakarai blogi ar geri, kad sovietiniai laikai kitokie negu „supuvęs kapitalizmas“. O kodėl? Todėl kad gali prarasti „pajamų“ šaltinį. Tiesiog bus kaip buvo su V. Matulevičiumi(Krantui – „krantai“). Ir taip kiekvienam – „I.Degutienė kalbėjo: (…) ir kokie buvo daromi veiksmai – mūsų jie buvo sudėlioti vienokie, bet tu nueini į „Baltuosius rūmus“ [prezidentūrą – red. past.] ir tu gyvenai šantaže.(…) Skambutis – padarykit tą, skambutis – padarykit tą. O mes kaip žiopliai viską darėm. Viską darėm. Kiek “veto” buvo, kurie buvo nu, tokie – sakykim, migloti. Bet kaip tu – panika Seime iš karto. Veto? Reikia pakeist! Ir tie patys žmonės, kurie prieš mėnesį balsavo vienaip, staiga balsuoja kitaip – šimtu aštuoniasdešimčia laipsnių. Visi gyvena BAI-MĖ-JE.“ Arba : „„Darbietis“ Viktoras Uspaskichas, kalbėdamas apie teismui pateiktą garso įrašą, kuriame kalbama apie galimą PREZIDENTŪROS spaudimą nagrinėjant Darbo partijos bylą, stebėjosi, kad jis nebuvo nagrinėjamas.“ Visi skaito, žino ir analizuoja… Tai arba rašyk visą tiesą, arba nutilk … .
nepolitike, ar tu drignių apsiėdęs? Išversk į žmonių kalbą ir kuo čia Iškauskas dėtas? Surašyta labai jautriai ir teisingai.
Tau „teisingai“, o man melas, tiesa vienpusiška nebūna. Ir ne genocidas ir t.t. O BAIMĖ. Kaip suvoksi tai galėsim diskutuoti.
sakyk konkrečiai: kur sumeluota? Kad teisėsauga tempia gumą dėl Sausio 13-os? kad buvo tautos genocidas, o ne tik nekaltas nusikaltimas? kad mus pamažu aneksuoja – lenkai, rusai?…jei po vakarykščio negali mastyt – išsipagiriok ir kalbėk dalykiškai…
Melas visur. Visi nori savo teisybės, bet iškarto atmeta tiesą. Konkrečiai: Iškauskas rašo-„ Tarptautinių žodžių žodynas aiškina, kad „genocidas“ (genos – giminė, gentis, caedo – žudau, naikinu) – tai „ištisų gyventojų grupių naikinimas rasiniais, nacionaliniais ar RELIGINIAIS motyvais“. Pridurkime: ir politiniais bei ideologiniais, nes minėtas žodynas buvo leistas Vilniuje 1985 m…“ Taigi jam nepatinka tokia sąvoka, o tada reikia „perdaryti“ pagal jo teisybę. Ir visiškai nesvarbu, kad „Tarptautinių ŽODŽIŲ žodynas aiškina“, svarbu Lietuvoje(!) buvo leistas sovietmečio laikais (1985 m.), o tai reiškia ne „toks genocidas“, koks MUMS reikalingas … Ir taip visur, net BK 99 straipsnis. Genocidas: „Tas, kas siekdamas fiziškai sunaikinti visus ar dalį žmonių, priklausančių bet kuriai nacionalinei, etninei, rasinei, religinei, socialinei ar politinei grupei, organizavo, vadovavo ar dalyvavo juos žudant, kankinant, žalojant, trikdant jų protinį vystymąsi, deportuojant, kitaip sudarant tokias gyvenimo sąlygas, kad jos lėmė visų jų ar dalies žūtį, ribojo toms grupėms priklausančių žmonių gimstamumą ar prievarta perdavė jų vaikus kitoms grupėms, baudžiamas laisvės atėmimu nuo penkerių iki dvidešimties metų arba laisvės atėmimu iki gyvos galvos.“ „Siekdamas fiziškai sunaikinti“, bet jau ne tik visus pagal „genus“, bet ir „dalį“(?!). Dar mažai to, išplečiama sąvoką, jau atsiranda „religinei, socialinei ar politinei grupei“, t.y. naikinimas ne pagal „genus“, o pagal įsitikinimus! Bet genocidas, pagal „tokius mokslininkus“ yra ne tik naikinimas, o dar ir „kankinant, žalojant, trikdant jų protinį vystymąsi, deportuojant, kitaip sudarant tokias GYVENIMO sąlygas ir (šedevras) – „ribojo žmonių gimstamumą“. Galima tęsti be galo. Pagal tokia idiotišką sąvoką, galima dabar visus valstybės įstaigų darbuotojus pasodinti už „genocidą“, nors specialiai toks įstatymas buvo sukurtas sovietmečio „aktyvistams“ ir dabartinės Lietuvos piliečių įbauginimui(visi turi gyventi BAIMĖJE). Tai buvo genocidas ar ne? Lietuviškai buvo(nes taip norim), o pagal Tarptautinių ŽODŽIŲ žodyną – ne. Bet tiesa yra to, kas pirmas „įvedė“ šitą sąvoką. Dabar – „kad mus pamažu aneksuoja – lenkai, rusai?… Siūlau pačiam išsipagirioti. Pagal kokius įstatymus gyvenam? Lenkiškus ar rusiškus? Ne, pagal Briuselio! Prisiminkim: JAV valstybingumo plitimas Havajų salose(aneksija) buvo pridėti) arba Pietų Afrikos Respublikos aneksija (Pietų Vakarų Afrikos) ir t.t. Dabar vyksta Briuselio(faktiškai Vokietijos) valstybingumo plitimas Lietuvoje. Tai tokiems neišmanėlėms – kalbama apie integraciją. Ar jau tiek apsvaigęs, kad Briuselis tau Lenkijoje ar Rusijoje?
„Č. Iškauskas. Kodėl esame tokie liurbiai?“
Tai ir yra genocido pasekmė.
Albinai,
čia jis apie save. 🙂
Būtent, tik reikia vis priminti ir priminti, kad baltų tautų genocidas ir prasidėjo (1009m) su krikščionybės atėjimu… Sovietų ir ES genocidas, pagal planą turėtų būti paskutinis akordas… Po sovietinės okupacijos nelabai kas ir tikėjo pasaulyje, kad Lietuva išsivaduos. Po ilgų metų krikščioninimo (lenkinimo) irgi tikėjosi, kad jau baigta… Turiu vilties, o kaip gi kitaip, kad ir po ES netiesioginio genocido – išgyvensim…
Dėmesio: Pateiktas įstatymo projektas(Seimo narys Bronius Bradauskas) : „4. Kiekvieną tokį reikalavimą gali pasirašyti rinkimų teisę turintis pilietis. Piliečių parašų skaičius neribojamas, tačiau jų turi būti ne mažiau kaip 300 tūkstančių. Pilietis savo duomenis patvirtina savo parašu. Jeigu pilietis dėl fizinio trūkumo negali pats pasirašyti, jo prašymu tą padaro kitas pilietis. Šis faktas turi būti pažymimas atitinkamu įrašu piliečių parašų rinkimų lape bei patvirtinamas piliečių parašus rinkusio piliečio parašu.“3. 11 straipsnio 5 dalyje vietoj skaičiaus „3“ įrašyti skaičių „4“ ir šią dalį išdėstyti taip: „5. Piliečių iniciatyvos teisei paskelbti referendumą įgyvendinti nustatomas 4 mėnesių terminas. Jis skaičiuojamas nuo piliečių parašų rinkimo lapų išdavimo Vyriausiojoje rinkimų komisijoje dienos.“ Taigi pakeitimas yra būtinas, tačiau vietoje „referendumą įgyvendinti nustatomas 3 mėnesių terminas“(dabar yra taip), nustatomas vėl sutrupintas – „4 mėnesių terminas“. Referendumo terminas turi būti netrumpesnis, kaip 6 mėnesių, ir skaičiuojamas, praėjus ne mažiau, kaip 14 dienų nuo „lapų išdavimo Vyriausiojoje rinkimų komisijoje dienos“. Kodėl? Todėl kad lapus reikia paskirstyti, pristatyti į rajonus ir t.t., t.y. atlikti paruošiamosios darbus. Antra, atsižvelgiant į teisingumą ir proporcingumą, paliginant su parašų rinkimo laiku(pvz. kandidatui į prezidentus – 20 tūkst. parašų/2 mėn.) terminas negali būti trumpesnis kaip šeši mėnesiai , kitaip referendumas niekada neįvyks. Atrodo visos partijos ir judėjimai turi galimybę palaikyti pakeitimus, tačiau vėl tai nutylama nuo visuomenės. Gal Alkas sujudins patriotus?
Nesiveldamas į nepadorias diskusijas, kurios nebudingos Alkui, pasakysiu, kad straipsnio mintis labai svarbi mums, kurie dar tiki, jog galima pažadinti tautą, pirmiausiai ne likti “veršių tauta”, o priešintis bet kokiai ekspansijai – iš Rytų ir Vakarų, išlaikyti savo tapatybę ir nac.išskirtinumą. Ir tarp alkiečių yra tokių, kurie geriau liks Vingių Jonais, negu pasakys žodį prieš lietuvius žeminantį kitatautį ar kalbą dergiantį “mokslinčių”. Dažnas gi pats tos kalbos nemoka (pirštais į mūsų komentatorius nerodysimn). Taigi, laikykimės išvien, o ne skaldykimės, ne piktžodžiaukim tarpusavy, tada dar kažkiek išliksim…
veršių tauta, liurbių tauta, savižudžių tauta, girtuoklių tauta… Ir vienų, ir kitų, matyt, sumažėtų, jeigu autoriai kalbėtų ne už visus, o už save
O ką jau tu padarei, kad nebūtum liurbis ar veršis? Na, atsiskleisk…
nesijaučiu nei liurbiu, nei veršiu. Pasižiūrėk į veidrodį ir atsiskleisk
Sunaikintas geriausias lietuvių genofondas,liko abejigieji-lietuviakalbiai.Jie ir dabar taikos sąlygomis netik negyna savo valstybę, , bet ir pardavinėja savo kalbą,žemę , leidžia svetimiems iškraipyti savo įstoriją. Negerbsim savo įstorijos ,nekovosime už savo išlikimą svetimi pasiglemš mūsų gyvenimus.
Kaip tave “susuko“ : „Sunaikintas geriausias lietuvių genofondas,liko abejigieji-lietuviakalbiai.“ O Sąjūdis, Baltijos kelias ir t.t. Tai yra abejingumas? Ar tikrai buvo sunaikintas genofondas? „Jie ir dabar taikos sąlygomis netik negyna savo valstybę, , bet ir pardavinėja savo kalbą, žemę“ Ar tikrai negina SAVO valstybę? Ar žinai kas yra taikos aneksija? Jog jau senai nėra SAVO valstybės, o yra ES valstybė. O valstybingumas priklauso Briuseliui. Ką siūlai ginti… ES? Bet pagal Briuselio valstybingumą parduodama kalba, žemė, ir t.t. O dabar nori pardavinėti ir vaikus. O jog vaikai ir yra genofondas!
Pasaulyje nėra didelių ar mažų tautų. Yra tiktai save gerbiančios arba save niekinančios tautos.
Gerb. Iškauskui reikėtų atidžiau skaityti, nes perskaitęs LGGRTC generalinės direktorės interviu taip ir nesuprato, apie ką kalbama. Juk norima keisti ne Centro, o Genocido aukų muziejaus pavadinimą.
Iškauskas parašė teisingai. Kas gali parašyti geriau, tegul parašo. Dar geriau, jei po to dar ir nuveiks ką nors praktiško. Kad komentavimas turėtų prasmę, turim atsisakyti nepagarbaus tono. Jei Alkas yra laisvas ir geros valios, masnau, neturėtų to leisti.
Ir dar palyginimui ; kai sovietai užpuolė Suomiją suomių socialdemokratai ėmėsi ginklo ir su tauta kovojo prieš okupantą ,Lietuvos socialdemokratai vežė ‘saulę iš Maskvos.Perėmę. tęstinumą /TSKP,LKP , LDDP , LSDDP/ dabartiniai socildemokratai atvirai nusileisdami Varšuvos diktatui naikina Lietuvos valstybę.Prisiminkime kaip Kirkilas po nukritusio rusų lėktuvo Lietuvoje įteikė gėlytes,kaip buvęs Lietuvos vyriausias komjaunimo šefas Linkevičius atsiklaupes ant kelių Varšuvoje atsiprašinėjo . Lietuvos NSGK ,pirmininku paskirtas Paulauskas buvęs savanoris į čekistus, jo pavaduotoju paskirtas buvęs LKP narys lenkų laikraščio ‘ Raudonoji vėliava ‘ žurnalistas Michail Mackevič,jis beje Tomaševskio grupės narys turintis teisę prieiti prie slaptų valstybės dokumentų.O ką tai reiškia galite numanyti . Ministerijose ,kitose
valdžios įstaigose pilna nelojalių, Lietuvos valstybei tarnautojų ir pareigūnų žiūrinčiu daugiau į BRIUSELĮ, VARŠUVĄ , MASKVĄ NEI Į LIETUVĄ. VYKSTA TOTALUS VALSTYBĖS GRIOVIMAS. KAI PROTO IR SAŽINĖS NĖRA, TAI JOKIE PINIGAI ČIA NEBEPADĖS.AR UŽTEKS NORO ,RYŽTO IR JĖGŲ IŠVALYTI SOVIETINĮ MĖŠLĄ, ATSILAIKYTI PRIEŠ SVETIMŲ, NEDRAUGIŠKŲ JĖGŲ ĮTAKĄ PARODYS ARTIMIAUSIA ATEITIS.
Paskaitykite A.Anušausko str. šalia šito ir akys prasivers. Ten tremtys aiškiai vadinamos GENOCIDU. Tai ir atsakymas Vilmai, kuri ginčija detalę, o nemato visumos…
Galima sutikti su Birute Burauskaite, kad jos vadovaujamos įstaigos pavadinimas nėra pats geriausias:
du pagrindiniai žodžiai tarptautiniai, todėl daugeliui žmonių yra ne iki galo aiškūs ar net visai nesuprantami.
Siūlyčiau pervadinti šitaip: LIETUVIŲ TAUTOS NAIKINIMO ir PRIEŠINIMOSI tyrimo centras. Aišku, kad tiems, kam nepatinka
dabartiniame pavadinime esantis žodis „genocidas“, nepatiks mano siūlomame variante žodžiai „lietuvių tautos“.
Todėl galimas ir hibridinis variantas: LIETUVIŲ TAUTOS NAIKINIMO ir PASIPRIEŠINIMO bei ŽYDŲ GENOCIDO tyrimo centras.
Šiuo atveju ir vilkas liktų sotus ir avys priėdusios.
Tik bijau, kad neatsitiktų taip, kaip įvyko su 1941 metų birželio 14 dienos tragedijos oficialiu pavadinimu:
GEDULO ir VILTIES diena. Tave veža į kančias ir mirtį gyvuliniuose vagonuose, o bevežant gal jau esi numiręs ar nužudytas.
Bet ne, bolševikams tai nesvarbu, bolševikams tai – „vilties“ diena. Kodėl rašau „bolševikams“? Todėl, kad išsireiškimą „gedulo ir vilties“
diena 1989 metais sugalvojo ir primetė apglumusiai visuomenei tuometinės Lietuvos Komunistų (bolševikų) partijos ideologai.
Todėl „pervadinimų“ proga siūlau GEDULO ir VILTIES dieną nuo šiol vadinti KANKINIŲ diena.
„Kodėl rašau „bolševikams“?“ – todėl kad trūksta … ir norėsi pasirodyti. Bolševikai senai išmirė. Kaip dinozaurai. O liko tik mutantai, vėliau ir tie išsigimė … ir atsirado komunistai. Taigi pagal evoliuciją – komunistai yra bolševikų išsigimėliai. O pavadinimas geras- jog gyvename gedule, bet turim viltį. Išsigimėliams vilties nereikia – jiems ir dabar labai gerai.
Nepamirškime, kad šį puslapį skaito ir mūsų vaikai bei anūkai. Jie privalo žinoti apie tai kas buvo, ir kaip buvo. Žinodami tikrąją tiesą, kai užaugs patys padarys išvadas. Mūsų rietenos ir užgauliojimai kito menkina mus ne tiktai vaikų bet ir pasaulio akyse.
Kuo daugiau informacijos apie Stalino bei postalininius laikus mes pateiksime, tuo jiems bus lengviau padaryti teisingas išvadas. Tad vietoje rietenų ir tuščių bei bevaisu ir net žalingų Lietuvai kalbų, pereikime prie konkretumo.
1941 – jų metų tremtinio prisiminimas.
Mes trys mažamečiai vaikai (vienas pusantrų, aš- trijų ir trečias šešių metukų broliukai) su trisdešimties metų dar neturinčia MAMYTE, 41-jų rugsėjyje atsidūrėme Kalnų Altajuje netoli Mongolijos sienos už Siminsko bei Tabatojaus kalnų perėjų. Vietovė taip ir vadinasi-Tabatojus. Aplinkui taiga ir kalnai.
Slėnyje vienas ketursienis medinių rastų namelis ir aptvaras avims. Kol – kas nei avių, nei piemens. Jie dar kalnuose. Nėra ir nei vieno žmogaus “kaime”. Šiame galūkelyje iš polutarkos (1,5 tonos keliamos galios mašina) iškrovė trys jaunas moteris su septyniais vaikučiais. Mes į namuką jau nebetilpome tad miegojome lauke ant ir po šiaudais. Nei maisto, nei vaisto, nei gėrimo. Nemačiau nei vieno ir kareivio ar sargybinio. Netrūkųs mirė abudu Kalvaitienės sūnūs, tad ji į “kaimą” ir į namuką jau nebegrįžo o liko už 6-8 kilometrų būvusioje Tenjgos avininkystės tarybinio ūkio antroje fermoje. Tad mes užėmėme laisvąją vietą namuke.
1942-jų pavasary MAMOS sužinojo, kad tremtinius žada vežti į Kanadą. Kitur buvo skleidžiami kitokie, tačiau analogiški, gandai. Kaip vėliau sužinojome, Nemažai tremtinių ištikro buvo išvežti.
Tačiau, tiktai po Nepriklausomybės Lietuvoje paskelbimo sužinojome, kad mūsų likimo draugus išvežė ne į Kanadą, bet prie Laptevų jūros.
Kodėl neišvežė mus? Todėl, kad mes visi trys gulėjome mirties patale ir mus paliko mirti čia pat vietoje. O pakartotinai vežė tiktai tuos, kurie ne tiktai sėkmingai atlaikė pirmąją tremties žiemą, bet dar ir nesusirgo! Tad Stalino pakalikai tikėjosi, kad jau iš šiaurės tikrai negrįš nei vienas gyvas lietuvis.
Visa tai liudija, kad 1941-jų tremtis buvo ne eilinė lietuvių tautos tremtis bet genocidas-tautos naikinimas!
O tai, kad ne tiktai iš Altajaus, bet ir nuo Laptevų jūros nemažai lietuvių į Lietuvą grįžo ne tiktai ne karste bet ir su aukštųjų mokslų diplomais, liudija, kad lietuviai yra atsparūs ne tiktai fiziškai bet ir dvasiškai! Tad liūdikime šią tiesą ne tiktai savo vaikams bei anūkams bet ir pasauliui!!!
Žinodami tikrąją tiesą : „Mes trys mažamečiai vaikai (vienas pusantrų, aš- trijų ir trečias šešių metukų broliukai) su trisdešimties metų dar neturinčia MAMYTE, 41-jų rugsėjyje atsidūrėme Kalnų Altajuje“. Tai ar tai tiesa- „atsidūrėme“? Tai ir rašyk kaip ir kodėl. „O tai, kad ne tiktai iš Altajaus, bet ir nuo Laptevų jūros nemažai lietuvių į Lietuvą grįžo ne tiktai ne karste bet ir su aukštųjų mokslų diplomais, liudija, kad lietuviai yra atsparūs ne tiktai fiziškai bet ir dvasiškai!“ – Na ir paklaus tave vaikai: Kiek kainavo mokslas? Kodėl leido net mokyklą baigti? Ir t.t. O kiek diplomu gavo kiti per vokiečių okupaciją? Na dėstyk tiesą, o ne savo teisybę.
Teisingiausia būtų pasielgti taip:
1. iš žydų genocido muziejaus atimti pavadinimą genocido, kuris buvo organizuotas bei įvykdytas iš esmės ne Lietuvoje;
2. ir tą žodį genocido pridėti prie to muziejaus, kuris aprašytų niekuo nekaltų lietuvių kankinimą, trėmimą ir t.t.
Į pastarųjų skaičių neįeitų banditams padėjusių ar su jais dalyvavusių suriktinimas.
Tada būtų kaip tik.
Dabar tiek Burauskaitės, tie žydų muziejus sumala viską į krūvą, dėl ko ir gaunasi marmalas, o ne istorinė tiesa.
P.S. miškinių veiklai tirti turėtų būti atskira įstaiga, kuri atskirtų kurie buvo tikri partizanai, o kurie banditavo ir todėl garbingo partizano vardo neverti.
Sakysite – perdaug įstaigų, betgi muziejų pilni miestai – tai tegul dirba ir mokslinį darbą, o ne tik, kad sėdi ir nieko neveikia, o žydų muziejaus ne kurie darbuotojai dar ir varo ant Lietuvos valstybės.
Sakysite – per daug… Ne, sakysim DEBILAS.
nekreipkit dėmesio į Nepolitiką, kuriam aiški sovietinė kremlinė demensija…
Dėmesio: Pateiktas įstatymo projektas(Seimo narys Bronius Bradauskas) : „4. Kiekvieną tokį reikalavimą gali pasirašyti rinkimų teisę turintis pilietis. Piliečių parašų skaičius neribojamas, tačiau jų turi būti ne mažiau kaip 300 tūkstančių. Pilietis savo duomenis patvirtina savo parašu. Jeigu pilietis dėl fizinio trūkumo negali pats pasirašyti, jo prašymu tą padaro kitas pilietis. Šis faktas turi būti pažymimas atitinkamu įrašu piliečių parašų rinkimų lape bei patvirtinamas piliečių parašus rinkusio piliečio parašu.“3. 11 straipsnio 5 dalyje vietoj skaičiaus „3“ įrašyti skaičių „4“ ir šią dalį išdėstyti taip: „5. Piliečių iniciatyvos teisei paskelbti referendumą įgyvendinti nustatomas 4 mėnesių terminas. Jis skaičiuojamas nuo piliečių parašų rinkimo lapų išdavimo Vyriausiojoje rinkimų komisijoje dienos.“ Taigi pakeitimas yra būtinas, tačiau vietoje „referendumą įgyvendinti nustatomas 3 mėnesių terminas“(dabar yra taip), nustatomas vėl sutrupintas – „4 mėnesių terminas“. Referendumo terminas turi būti netrumpesnis, kaip 6 mėnesių, ir skaičiuojamas, praėjus ne mažiau, kaip 14 dienų nuo „lapų išdavimo Vyriausiojoje rinkimų komisijoje dienos“. Kodėl? Todėl kad lapus reikia paskirstyti, pristatyti į rajonus ir t.t., t.y. atlikti paruošiamosios darbus. Antra, atsižvelgiant į teisingumą ir proporcingumą, paliginant su parašų rinkimo laiku(pvz. kandidatui į prezidentus – 20 tūkst. parašų/2 mėn.) terminas negali būti trumpesnis kaip šeši mėnesiai , kitaip referendumas niekada neįvyks. Atrodo visos partijos ir judėjimai turi galimybę palaikyti pakeitimus, tačiau vėl tai nutylama nuo visuomenės. Gal Alkas sujudins patriotus?
Lietuvių tauta pergyveno Jogailos genocidą įvykdytą XIV a. pabaigoje, po kuriuo nuo VI-jo amžiaus tarp Vyslos, Bugo ir Nemuno upių klestėjusi ir gyvavusi Litvo rikija (Lietuva) prarado savo (runų) raštą, savo kultūrinę bei istorinę atmintį. Mūsų laikais Lietuvos praeitis pradedama skaičiuoti ne nuo lietuvių kalbos gimimo (anot sen. indų šaltinių, lietuvių kalbai jau per 50 000 metų!) ir ne nuo Litvorikijos gimimo VI amžiuje, bet nuo mūsų valstybinę sieną perėjusio atėjuno žuties. Kodėl? Kodėl mes nenorime pažinti savo šaknų? Kodėl mes nenorime sužinoti kokia kultūra pagimdė tokius galiūnus kaip Mindaugas, Kęstutis, Gediminas?!
Kodėl iki mūsų laikų universitetuose yra uždrausta studijuoti mūsų poligloto- istorijos pradininko Česlovo Gedgaudo knygos “Mūsų praeities beieškant”? Ji yra pagrįsta ne tiktai autoriaus minimais realiais šaltiniais bet ir autoriui anais laikais dar nežinomais, tačiau realiai esamais, Trečiuoju ir Ketvirtuoju geofiziniais dėsniais. Šia prasme liurbiais galima pavadinti ne lietuvių TAUTĄ, bet akademinę visuomenę, kurie jau ketvirtį amžiaus nuosekliai laikosi mūsų tautai, mūsų kultūrai ir mūsų praeičiai klastingai ir nusikalstamai primestų TABŲ!?
Mūsų laimei seniausiųjų kultūrų šaltiniai palaipsniui atsiveria ir mums jie atveria mūsų tolimiausiąją praeitį.
Tikėkim, kad palaipsniui mūsų Lietuvos jaunimas atsikratys jų mokytojams šių dirbtinai primetamų TABŲ ir pažins ne tiktai mūsų praeities šaknys, bet ir pasaulio praeitį bei ateitį! O tai “atrakintį” ir pažinti galima tiktai lietuvių praeities ir kalbos pagalbos deka!!!