
Šį šeštadienį, gegužės 4 d., Vilniuje atidarytas laikinas Baltų dievų muziejus, kuriame eksponuojamos improvizuotos fotografijos bei video klipai iš senųjų lietuvių dievų gyvenimo. Muziejaus sumanytojai teigia, kad jo ekspozicijos lankytojai nepamatys iš medžio išdrožtų rūpintojėlių – situacijos iš senųjų dievų gyvenimo atkurtos naudojantis moderniomis priemonėmis, o nuotraukų ir video klipų „herojai“ – ne visai tokie, kokius daugelis įpratę įsivaizduoti. Netradicinę ekspoziciją galima apžiūrėti Vilniaus dizaino savaitės metu – gegužės 4-11 d. – kavinėje „Coffee Inn“
„Prieš porą metų leisdami vasarą kaime ir bendraudami su vietiniais gyventojais, prisiklausėme negirdėtų padavimų, sakmių ir legendų apie miškuose, sodybose, šventvietėse gyvenančias būtybes. Tada nusprendėme į tuos pasakojimus labiau pasigilinti – juk visi žinome, kas toks buvo Dzeusas, o kodėl mažai ką galime papasakoti apie lietuvių dievus?“, – apie tai, kaip gimė susidomėjimas baltų dievais, pasakoja vieni iš muziejaus idėjos autorių Gediminas Tamulynas ir Raimondas Kavaliauskas.
Pasak jo, prasidėjus informacijos apie baltų dievus paieškoms internete, paaiškėjo nemažai įdomių dalykų. Pavyzdžiui – baltų dievai taip pat buvo mistiški ir galingi, tačiau priėmus krikščionybę, kai kurios senojo tikėjimo šventvietės buvo užstatytos bažnyčiomis, o dievai, tokie kaip ragana ar velnias, nepelnytai sudemonizuoti. Anot G. Tamulyno, daugelis žmonių klysta – lietuviai nebuvo stabmeldžiai, jie tikėjo panteizmu, jie reiškinius suvokė kaip vieną bendrą visumą (Dievas yra viskas, arba viskas yra Dievas). Be to, mūsų protėvius vadinti pagoniais būtu klaida, nes žodis „pagonis“ reiškia „provincialas, neišmanėlis“.
„Suradę gausybę neįtikėtinai įdomios informacijos, norėjome ja pasidalinti ir su kitais – kad paskatintume lietuvius daugiau domėtis savo pradu ir didžiuotis mūsų protėvių išmintimi. Taip ir kilo mintis, kad seniesiems dievams reikia šiek tiek viešųjų ryšių. Pabandėme imituoti tam tikras situacijas iš jų gyvenimo ir jas nufotografuoti bei nufilmuoti, o iš sukauptos medžiagos sumanėme įkurti netradicinį muziejų“, – sako G. Tamulynas ir priduria, kad visi, nesilankantys muziejuose, dabar neturės tam pasiteisinimo, mat šis netradicinis muziejus ateina tiesiai pas lankytoją.
Netradicinis baltų dievų muziejus lankytojų laukia nuo gegužės 4 d. iki gegužės 11 d. Vilniuje, kavinėje „Coffee Inn“, Didžioji g. 6
httpv://youtu.be/R_IIfe4tT_I
Aukštuomenės, karių arba valstybiniai Mindaugo garbinti dievai yra žinomi, tai – Andajus, Perkūnas, Teliavelis ir Žvėrūna. Palaipsniui juos perėmė ir atskiros ūkinės veiklos sritys pirkliai, amatininkai, medžiotojai, žvejai, žemdirbiai ir t.t., o buvusieji šeimų, genčių gyvenimo būdo, susijusio su metų laikų kaita, dievai palaipsniui buvo primiršti.
Pvz., Temidės – teisingumo vykdymo funkcijas valstybėje Mindaugo laikais dar vykdė Žvėrūna, Medeina, bet jų dieviškosios galios buvo gerokai prisilpę. Greičiausial valstybingumams stiprėjant, kuriantis karalystėms, imperijoms šių deivių funkcijas perėmė Perkūnas, atitinkamai vyko ir kitų galių pasikeitimai.
bendravome kaime su mistinias vietinias gyventojais 🙂
Vaikai, vaikai…
Tai, kad Dzeus, lortyniškai užrašyta Devs, Garsą “D” prieš balsę taria trakai, getai (jie jotvingiai, dabar dzūkai) “DZ”, o ženklas “V” tariamas “U”, vadinasi Dzeus yra Dzevs, lietuviškai Dievas, dzūkiškai Dzievas. Darykite išvadą patys. Dievas dar vadinamas “Pradžiapatis” – Indijoje- visko pradžia.
Mūsų tautiečiai labai mėgsta garbinti svetimybes, o savo Dievus, žodžius užmiršti. Vietoj Deivės Laimos – Fortūna, vietoj – Laumės – Fėjos ir t.t.
Sveikinu muziejaus sumanytojus, jei tai nebus reklaminiai viešieji ryšiai.
Per History kanalą rodytoje laidoje angliškai Dzeusas buvo tariama panašiai į Zujus. Lietuviškai Zujus reiškia “visur esantis, zujantis”, yra pavrdė Zujus, daug vietovardžių su šia šaknimi, pavyzdžiui Zujūnai. Įdomu, kaip jį taria patys graikai? Iš kur pas mus ta D žodžio pradžioje?
Žodis Dievas yra giminingas graikų Teos “dievas”, o ne Dzeusui. Dzeusas giminiuojasi su lotyn. jus “teisė”, justa “teisinga”, justicija “teismų žinyba”, anglų just (džast) “teisingas” ir t.t. Pagal paskirtį Dzeusas yra lyginamas su romėnų Jupiteriu, o šis su liet. Perkūnu. Tai Dievams yra priskiriama Dievo karalystės (valstybės) teisingumo vykdymo aukščiausių pareigūnų galios. Papratai sakant, tai – karalystės teisėjai, anstoliai ar pan., išrišantys ginčus, įvykdantys bausmes.
Antstolio darbas yra susijęs su zujimu, todėl galimas daiktas jis galėjo būti epitetiškai vadinamas Zujumi, bet čia gali slypėti, kas labiau ir tikėtina yra, lot. “jus” šaknis, pvz., gali būti, kad pavardė Zujus< zojus< liet. gojus "giraitė", "miškelis". Tokiu atveju prieitume, kad vardai Zujus ir Medeina galėjo senovėje būti sinonimai: Zujus=Medeina, nes Medeina<medis "miškas". Bet to Dzeuso ir Zujaus vardų giminystei įrodyti dar nepakanka. Dar yra būtina, kad teisingumo dievų (deivių) vardų priešdėliškas sudarymo būdą, t.y. pvz., kad gr. Dzeusas, liet. Zujus, gr. Temidė, pagaliau Perkūno vardų sandai Dze-, Zu-, Te-, Pe/Per yra buvę kaip priešdėliai ir kaip tokie buvo panaudoti sudarant minėtus vardus.
Tuo tikslu pirmiausia yra būtina išnagrinėti pavardžių Zujus, vietovių pavadinimų Zujūnai ir pan. atsiradimo istorijas ir etimologijas. Laikyti Dzeusą ir Zujų giminingais vien iš panašaus jų skambesio nepakanka.
Kodėl visi žino Dzeusą ir Temidę, o savus dievus pamiršta?
“Netradicinę ekspoziciją galima apžiūrėti Vilniaus dizaino savaitės metu – gegužės 4-11 d. – kavinėje „Coffee Inn“
Ar Lietuvos Dievės ir Dievai suprastų tą kalbą,kuria čia rašoma ? 😀
O dar ir kavinėje ir dar “Coffee Inn” 😀
“Taip ir kilo mintis, kad seniesiems dievams reikia šiek tiek viešųjų ryšių”
O kas dar kilo be šios “minties” ? 😀
taigi kavinėje ” kavytė viduje” ar lietuviškiems Dievams tokia vieta patiktų ?
Malonu, kad lietuviai pagaliau pradeda gręžtis į savo praeitį ir palaipsniui gaivina ją, nors akadėminė visuomenė tam procesui yra arba visiškai abėjinga, arba jai tai daryti yra griežtai draudžiama! Gaila akademikų ir profesūros!
Kalbant apie mūsų dievus, pirmiausiai būtina paminėji dievą Pradžiapatį, kuriam, pagal senovės indų šaltinius, jau virš 50 000 metų!!! Kaip d. Pradžiapatis, taip ir jo dievai ainiai, pradedant indų dievu Brachma, buvo Saulės simboliais. Kiti dievai simbolizavo Mėnulį arba tarpinius geofizinius procesus tarp Saulės ir Mėnulio viešpatavimo. Tad, anot šaltinių, mūsų protėviai turėjo galybę dievų. Tačiau buvo griežčiausia tvarka, koks gyventojų luomas kuriam dievui galėjo melstis ir jį garbinti bei jam atnašauti aukas.
Šaltiniuose randame, kad daugelio kultūrų, tame tarpe ir Egipto, ir keltų bei germanų, ir indų, ir net Velykų salos gyventojai, pirmąjį savo tėvą, arba pirmąjį dievą vadina Manu, Menu, Minu ir t.t. Visa tai rodo, kad šios kultūros mena laikmetį, kai Žemėje “viešpatavo” ne Saulė bet Mėnulis. (Nesistebėkite, lietuvių kalbai ne mažiau nei d. Pradžiapačiui!). Juk Saliamonas (Suleimanas) taip pat buvo ne karalius bet simbolizavo Saulės ir Mėnulio dvivaldystę, kuri mūsų Žemės pusrutulyje buvo nuo 970 iki 470 m.pr.m.e.
O Egipte faraonų laikais garbinamas dievas Linas? Jo lietuviškas vardas pasako ne tiktai tai, kad nuo seno egiptiečiai mėgo linus ir iš jo pagamintus drabužius (tai buvo pagrindinis šventikų apdaras), bet ir tai, kad dar faraonų laikais Egipte lietuvių kalba nebuvo svetima.
Graikų Dzeusas liudija, kad šios kultūros pradininkais buvo arijų-baltų- lietuvių protėviai. Dzeuso žmona Hera. Juk tai deivė Gera! (beje, anot Herodoto, jo laikais gerų gentis gyveno Dniepro aukštupyje).
Dievas Prometėjas! Tai kiaurai permatantis! Pusdieviai Heraklis ir Tęsėjas!? Heraklis simbolizavo 1365 m.pr.m.e. sprogusio Tero ugnikalnio pelenus, kurie, tikėtina, apakino viso regiono gyventojus. Tad jiems liko tiktai prašyti Gero- aklio pasigailėti. Tęsėjas gi simbolizavo cunamį bangas, kurios po minėto ugnikalnio sprogimo nuniokojo ne tiktai Viduržemio bet ir Juodosios jūros pakrantes.
Kas norėtų geriau pažinti mūsų kultūros ir praeities šaknis, siūlau paskaityti Romualdo Zubino knygas “Perkūnas” ir “Per praeitį į ateitį”.
Nesuprantu apie kokius čia Dievus kalbate? Rodo pornografija o visi kalba kaip nori pamatyti tuos Dievus. Gal tai būtų tiksliau matriarchatas, bet kur čia lietuviški Dievai? lyvis
Aš alfa ir omega-papiruso žinovas ir Romos Gryžulas.
-Eli eli lama sabachtani-ištare i numire,–kas reiškia:
-Dievuli,dievuli-žmogaus vėlė eina drąsiai i žvaigždetą Galaktiką , į pietų geruliu Dausas.
Neseniai popiežius nueme kaltinimus žydams del Jezaus ekzekucijos,ka reikejo seniai padaryti.Ir štai kodel.Žydų karalius Erodas ir jo Mezes išpažinejai teisme nedalyvavo.Teise farizieju sekta,kuria kol kas nespejau pasidometi.Erodas lotynų žodyne ištaisytas į Herodes. o teisinga turdu būti HER ODIN.Gotu dievas Odinas,rusų Rodina ir pirmas skaicius–ranka mosuokit staciatikiu tripetį ir rusiškai skačiuokit 1,2,7,9.Kunigai kruvinus nagus prikišo ir istorija pataisė.Matau saują runų:H,HE,HER,ER,RO,DI…Kas reiškia maždaug:
-Mozės dangiška šviesa,Angelo ir Elgetos zvaigždes Lietuvai.
Mozes su Erodu,o ne su budeliais fariziejais.Lietuvą istorikai kildina iš upliukščio,o iš tiesų lietuva ir pasaulis lygevertės sąvokos.Sachara yra pasaulis,bet ne Lietuva.Lietuva yra Europa.Europoje yra paslepta Lietuvos runa.Del didiku nuolatiniu išdavysciu Lietaus šalis sutrauke iki “Kowno Litwa”.ko nepadare visų pakraipu kunigai per 2000 metų,per nepilną šimtmetį padarys nuosavas elitas-dievukai.
Ir aš giliai isitikinęs,kol nepaviešinsim runų,netaskelisim tikros žmonijos istorijos-tol žydų valdomų trilijonų investicijų nebus.Ir aš nesiruošiu jiems duot dar vienų”Valdovų rumą” pavogt.Kada valdžia Wiljamsininkus ir 100 didžiausiu vagiu pasodins,tada ir paviešinsiu.Koios gali but žydų investicijos,kada Lietuvos elitas pradejo kara su Dangumi.
Pietuose žiba žvaigžde:
Asmi disce Puppis xi.
Sukeičiam skiemenis “asmi KEDIS Menulyje….”
Rado pedofilai su kuo kariaut,su Neriga-Angelo ir Velykos dukra milzine galinde.Lietuvos naikinimas tesiamas.
dievai baltų, o dievų kostiumai – Afrikietiški :DDD