Šeštadienis, 10 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Paukštė. Priežastys ne emigrantuose, o Lietuvoje – valdžios vykdomoje politikoje

Dainius Paukštė, www.alkas.lt
2012-07-20 19:41:05
37
Dainius Paukštė | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Dainius Paukštė | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Dainius Paukštė | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.
Dainius Paukštė | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.

Prisimenu pirmąsias šios vyriausybės kadencijos dienas. Po „naktinės“ reformos iki tol su pasaulio lietuviais bendravęs  Tautinių mažumų ir išeivijos departamentas (TMID) vyriausybės sprendimu buvo reorganizuotas ir Užsienio reikalų ministerijoje sukurtas Užsienio lietuvių departamentas. Kartu su TMDI buvo panaikintas ir Lietuvio grįžimo į tėvynę informacinis centras.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 dienos nutarimu panaikinus TMID, užsienio lietuvių reikalų koordinavimo funkcijos perduotos Užsienio reikalų ministerijai, tautinių mažumų klausimų koordinavimas – Kultūros ministerijai, užsienio lietuvių ir tautinių mažumų švietimo reikalai – Švietimo ir mokslo ministerijai.

Taigi, įvyko kapitalinė decentralizacija, emigrantų klausimai buvo paskirstyti skirtingoms institucijoms. Gavom tipinį atvejį, kai neliko nei vieno atsakingo (kada tėvų daug – vaikas be galvos). Pamenu, kaip Pasaulio lietuvių išeivijos vadovai priekaištavo premjerui ir Seimo vadovams ne tik dėl šių klausimų decentralizavimo, bet ir dėl departamento, bendraujančio su jais, statuso pažeminimo (TMDI buvo pavaldus vyriausybei, o Užsienio lietuvių departamentas tapo pavaldus užsienio reikalų ministrui). Manau, kad kaip tik decentralizacija ir lėmė, jog pastarosios institucijos interesu tapo tik tie klientai, kurie savo noru ar be jo kirto Lietuvos sieną, t.y. emigravo. Situacija Lietuvoje ir emigracijos priežastys ir jų analizė visoms institucijoms staiga tapo nebeįdomios. Ir ne tik joms, bet ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, iki tol koordinavusiai Ekonominės migracijos reikalų komisijos veiklą, kuri taip pat buvo numarinta. Tokiu būdu visi ir nusiplovė rankas.

Manau, jog toks valstybinio statuso emigracijos klausimams pažeminimas, lėmė ne tik emigracijos srautų padidėjimą per šios vyriausybės kadenciją (per 2009 – 2012m. Lietuva neteks apie 200 tūkst. piliečių), bet dar suformavo ir civilizuotą pasaulį bauginantį lietuvių, kaip nusikaltėlių ir siaučiančių jų gaujų iš Lietuvos, įvaizdį ES šalyse ir ypač Skandinavijos regione.  Tiesiogiai esame susidūrę su posakiu: šaukštas deguto statinę medaus pagadina. Tai ką turime migracijos srityje yra tiesioginės visų aukščiausio lygio politikų ir jų struktūrų nieko neveikimo politikos pasekmė. Jau baigiasi ir šios vyriausybės kadencija.  Kaip žinia, iki šiol Seimui buvo pateiktos trys vyriausybės veiklos metinės ataskaitos, bet nei vienoje jų emigracija nebuvo įvardinta kaip sritis, kelianti problemų ne tik valstybės vystymuisi, bet ir jos ateičiai. Šioje vietoje keistai atrodo ir prezidentės užimta pozicija. Ji, kaip ir vyriausybė, sakydama metines kalbas, taip pat nei karto neužsiminė Seimui apie emigracijos keliamas grėsmes. O juk ji, buvusi Europos Komisijos komisare, gerai žino ES sukūrimo pagrindus (laisves), ant kurių bazuojasi visa ES. Viena iš tokių laisvių yra laisvas asmenų judėjimas…

Nežinau, kodėl  Lietuvos politikai (nežinojimas, nesuvokimas ar kitos priežastys) vykstančią iš Lietuvos ekonominę emigraciją bando pateisinti kaip normą ir siekia ją įsprausti į ES laisvo asmenų judėjimo principo rėmus. Bet juk tai visiškas absurdas. Laisvas asmens judėjimas buvo priimtas senųjų ES narių dar tuomet, kai Rytų Europos šalys net nesvajojo tapti ES narėmis. Todėl tarp ekonominės migracijos ir laisvo asmenų judėjimo ES nėra nieko bendro, juolab kad jis naudojamas tik tarp ES narių. Laisvą asmenų judėjimą ES šalys naudojo vienetiniais atvejais ir laikinoms (ne nuolatinėms) tų šalių piliečių problemoms (mokslas, verslas, šeimų susijungimas, gal ir laikinas darbo vietos pakeitimas, kuomet važiuoji dirbti pagal turimą specialybę ir pan.) spręsti. Laisvas asmenų judėjimas nebuvo siejamas nei su masiškumu, nei , tuo labiau, su pasilikimu nuolat gyventi ar pilietybės pakeitimu, t.y. santykiams, kurie būdingi ekonominei migracijai. Ekonominė migracija vyksta iš totaliai nelaimingų šalių į ekonomiškai stiprias šalis. Būdamas ekonominiu migrantu sutinki su viskuo: ir su bet kuriuo darbu, ir su mažu atlyginimu, kai paslepi diplomą ir nekreipi dėmesio į gautą išsilavinimą, turimą patyrimą, gyvenimo sąlygas ir pan. Tačiau viską atperka tai, jog esi laikomas žmogumi, nepriklausomai nuo gaunamo atlyginimo, kurio, beje, pakanka ne tik iki naujo atlyginimo. Esi laimingas, kad pavyko ištrūkti iš „pragaro“. Štai kodėl ekonominė migracija visuomet yra savotiškas prievartos aktas emigranto atžvilgiu, privertęs jį palikti Tėvynę. Tai kaip reikėtų vadinti tokią politiką?

Šitaip elgdamiesi mūsų politikai patys pripažįsta Lietuvą esant neturtinga ir nelaiminga Afrikos kontinento ar Lotynų Amerikos lygio šalimi kur siaučia stichinės nelaimės, badas, karas ar vykdomi žmogaus teisių pažeidimai. Tuomet kalbėti, kad esame civilizuotos Europos dalimi ar, tuo labiau, išrinktųjų klubo – ES nare, visiškai netinka. Kasdien vis labiau jaučiasi, kad Lietuvoje valstybės lieka vis mažiau ir mažiau. Vis mažiau ji gali ir sugeba tvarkyti santykius savo viduje, nes jos funkcijos arba panaikintos, arba privatizuotos, todėl daugeliui nepasiekiamos arba jas bandoma ir toliau privatizuoti (Darbo birža, Sodra, darbo santykių liberalizavimas, aukštasis mokslas ir pan.). Kasdien didėjant emigracijai trūkinėja iki tol buvę stabilūs saitai tarp valstybės ir piliečių. Visiškas absurdas, kuomet dabartinių politikų vairuojama valstybė imasi rūpintis žmonėmis tik tuomet, kai jie emigruoja. O kol jie yra Lietuvoje, žmones slegiančios problemos yra tarsi ne šios vyriausybės galvos skausmas…

Tokia politika – kelias į niekur. Ji palieka valstybę be dabarties ir ateities, o pasauliui sukuria įvaizdį, kad esame blogiukai iš Lietuvos, darantys gėdą ir savo valstybei, ir jos istorijai. Artėjantys rinkimai į Seimą suteikia šansą rinkėjams kardinaliai pakeisti vykdomą politiką. Arogantiški, o kartais ir buki bei logikai prieštaraujantys premjero bei jo patarėjų pareiškimai: nuo „prieš 22 metus Lietuva iškovojo laisvę šaliai ir laisvę emigruoti… Kada kalbame apie emigraciją, tai tikrai fenomenas, kuris įprastas visoms laisvoms šalims!” iki „Jaunimui darbo nėra ir nebus“ – tikrai neleis sumažinti dabartinio emigracijos potvynio iš Lietuvos, siekiančio 17 proc. tautos.  Ar jums kur nors teko matyti masiškai emigruojančius žmones iš „visų laisvų šalių“ ar jaunimu nesirūpinančios valstybės?

Siekiant stabdyti išsivaikščiojančią Lietuvą, būtina kardinaliai nauja politika. Jos priemonės turėtų būti priešingos dabartinei „bėgimo traukinio priekyje“ politikai, kada visomis turimomis galiomis stengiamasi padėti globaliam pasauliui „suvirškinti“ Lietuvą. Nauja politika turi būti sukoncentruota į Lietuvos valstybės ir tautos sugebėjimą ne tik surasti savo vietą, bet ir išlikti globaliame pasaulyje, sukuriant tokią bendravimo su globaliu pasauliu matricą, kuri užtikrintų mums valstybės ir tautos tęstinumą. Šiai misijai įvykdyti trys skirtingos politinės jėgos: Lietuvos socialdemokratų sąjunga, Lietuvos Centro partija ir Lietuvos Tautininkų sąjunga susijungė į Nacionalinį susivienijimą „Už Lietuvą Lietuvoje!“ . Taip daroma tik išskirtinais, šaliai lemiamais atvejais. Keliamiems uždaviniams jau surasti ir sąjungininkai. Susivienijimo tikslams pritarė ne tik Visuomeninis judėjimas „Už teisingumą“, bet ir Sąjūdžio Iniciatyvinės grupės nariai, bet ir kelios dešimtys Nepriklausomybės akto signatarų.

Akivaizdu viena – prieš surasdami tolesnę mūsų visų egzistavimo formulę, atgautą valstybę iš pradžių turime sukurti ir paversti civilizuota bei europietiška valstybe. Turime prisiminti, kad šis siekis istoriškai buvo ne vienos lietuvių kartos neįvykdoma svajonė ir mitas. Šias ainių godas mes galime ir privalome paversti realybe. O tą įgyvendinę, turime užtikrinti, kad Lietuvos valstybę prieš 1 000 metų sukūrę valdovai savo amžino poilsio vietose jaustųsi ramūs dėl kadaise pradėtų įgyvendinti projektų gyvybingumo. Kitaip patys tapsime nedėkingais ir nevertais palikuonimis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Paukštė. Palikimas ir tęstinumas
  2. A.Simanonytė. Kiekvienam „globalizatoriui“ – privalomą komandiruotę į Niujorką
  3. A. Avižienis.Tautos reikšmė individo gyvenime
  4. A. Simanonytė. Kalbant apie pilietybę, Valstybės ir Tėvynės tapatinti nebegalima
  5. L.V.Medelis. 2012-ieji. Pesimistiška prognozė
  6. A.Aleksandravičius. Kodėl Lietuva yra gera valstybė
  7. M. Kundrotas. Aleksandro Dugino geopolitika: mitai ir tikrovė

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 37

  1. Tautis says:
    13 metų ago

    Kur, paukšti, buvai prieš 3 metus? Kodėl pračiulbai prieš rinkimus? Labai jau norisi įsiprašyti į Tautininkų draugus.

    Atsakyti
    • Krivis says:
      13 metų ago

      Pas mane buvo. Po to buvom nukake į gretimą piliakalnį pasisedėt.Supratau,kad žmogus geras,supratingas.Na ,ko tau Tauti prieš rinkimus visokias baikas rašynet.

      Atsakyti
      • Tautis says:
        13 metų ago

        Tai Jūs abu vienodi.

        Atsakyti
        • Krivis says:
          13 metų ago

          Apsaugokit dievai, aš tikrai ne socialdemokratas.Vaja nežinojau.

          Atsakyti
          • libermelas says:
            13 metų ago

            Tauti, kodėl nekenti TAUTOS. Tauta, dėl “protingų dešiniųjų sprendimų” pakrypusi LABAI SMARKIAI Į KAIRĘ, O

          • libermelas says:
            13 metų ago

            o tu tauti atyt su dar vienu tokiu suki į dešinę. Įdomu dvi baltos varnos.

          • Tautis says:
            13 metų ago

            Tautininkai – dešinieji, bet įvairių paukščių pagalba stengiamasi pritraukti juos prie kairės pusės, kur sėkmingai važiuoja Kubilius, nors meluoja, kad suka į dešinę.

          • libermelas says:
            13 metų ago

            Tautininkai už visą tautą, tai yra kairę, dešinę ir centrą. Jeigu tu tauti laikai save tik dešiniuju, tai nusikirsk kairę ranką. Kam tau ji. Būsi tikras DEŠINYSIS.
            Tus būt sakysi ne, man abi rankos reikalingos, tai taip ir Tautai.
            O sisteminės partijos iš tikro seniai nei kairė nei dešinė. Jie prieš tautą.
            Čia kaip ir tau taip ir tautai gali būti visokių ligų.

          • Tautis says:
            13 metų ago

            Kaip Tautininkas gali būti už visą Tautą, jei Tauta – ir Paleckis,ir Brazauskas,ir Prunskienė,ir Donskis, ir Marija-Aušrinė, ir Tomašievskis su jais supančiais bendrais. Tautininkai tikrai nesiruošia tokiai tautai kurti gerovės – komunizmo – kur nėra nei kairės, nei dešinės, o visi lygūs ir laimingi.

          • libermelas says:
            13 metų ago

            Suplakei viską į vieną. Tomaševskis ir Donskis ne tauta. O likę plius K.bilius, Gegutienė ir t.t. sakyčiau tautos liga.
            Atsimenu , kai buvio teisiami sausio 13 perversmininkai iš Šalčininkų (komunistai Mackevičius, Vysockis..), tai teisme juos gynė garbingiausi Lenkijos Senato nariai. Jie sakė, kad jie (Lenkija) gina kiekvieną lenką bet kuriame žemės žemės rutulio taške nepriklausomai nuo to ar jis raudonas, ar …

            Rusai dar turi tokį liaudies posakį “svo..čius, bet savas”

            Čia dėl įdomumo:
            http://www.lzinios.lt/Tyrimas/Mokestis-plauks-valdzios-draugams
            arba
            http://www.komentaras.lt/?p=20801

          • Tautis says:
            13 metų ago

            libermelas-libermenas-liberalas

  2. Elenytė says:
    13 metų ago

    Ponas Paukštė, tikrai vienintelis žmogus Lietuvoje, kuris iš esmės kalba apie amigraciją. Ir jau ne pirmi metai. Vadinasi, gali net ir tas, kuris niekada nebuvo emigrantas, puikiai suvokti ir emigracijos priežastis, ir numatyti, matyti pasekmes. Bet ar jo kas klauso?

    Atsakyti
    • Tautis says:
      13 metų ago

      Ypač garsiai prakalbo prieš rinkimus. Bet darbų nesimato.

      Atsakyti
      • Elenytė says:
        13 metų ago

        Kas klausė, tas girdėjo ir anksčiau:)

        Atsakyti
        • Tautis says:
          13 metų ago

          O ką šis ponas be kalbų yra nuveikęs?

          Atsakyti
          • alikas says:
            13 metų ago

            o ka tu gero nuveikei gudragalvi,neskaitant situresliavu?

  3. Marta says:
    13 metų ago

    Aš, kaip eksemigrantė norėčiau paklausti, gerb. socialdemokrato Dainiaus Paukštės ką jis nuveikė emigrantų labui dirbdamas tarnyboj su emigrantais? Ir gerai, kad prijungė šią tarnybą prie Užsienio reikalų ministerijos, nes emigrantai savo reikalus tvarkosi dažniausiai per ambasadas. Gal reiktų pradžiai patiems mūsų biurokratams emigruoti keletui metų? Gal tada geriau susipažintų su emigrantų problemomis?

    O kas liečia “darbą jaunimui”, tai pons Paukštė, kaip suprantu, irgi yra nemažai dirbęs šioje srityje profsąjungose, Trišalėje taryboje ir kt.,norėtųsi išgirsti šios veiklos konkrečius rezultatus. Nes vadinti premjero sprendimus “bukais” kai jis jau antrą kartą ištraukia socdemų, prisiskolinusių pinigų iš TVF ir juos iššvaisčiusių, nuvairuotą griovin valstybinę mašiną, yra daugiau nei bukas pareiškimas, jei ką. Dabar, kai ta mašina ištraukta, daug mandruolių vėl siekia sėstis už vairo, savas kaltes versdami Kubiliui. Nejuokinkit svieto.

    Atsakyti
    • libermelas says:
      13 metų ago

      Lietuvos skola 2008 metais 17 milijardų, Lietuvos skola po Kubiliaus – 51 milijardas

      Atsakyti
  4. Elenytė says:
    13 metų ago

    Beje, tik norėčiau patikslinti, kad ne visi iš Lietuvos išvykę piliečiai tapo ne Lietuvos piliečiais, nes dauguma kitų šalių pilietybių nepriėmė, vadinasi, tebėra LR piliečiai. Vadinasi, Lietuvos vyriausybė neturi teisės jų išbraukti iš Lietuvos valstybės piliečių sąrašų ir jaustis jau rami dalį žmonių išvijusi iš Lietuvos. Atseit, nėra žmogaus, nėra ir problemos. Ne, problemos niekur nedingo, tik jos tapo gal kiek kitokios, gal jų tik dar daugiau pasidarė. Politikams paprasčiau su tais, kurie “savo noru” išėjo Anapilin. Štai tų tai jau tikrai nėra… kaip ir jų problemų. Bet politikus galima “pagirti” – jie puikiai padirbėjo, kad ir Anapilin nemažai išemigruotų.

    Atsakyti
  5. Elenytė says:
    13 metų ago

    Marta, aš manyčiau, kad ponas Paukštė padarė tiek, kiek gali padaryti VIENAS žmogus prieš visą sistemą. Juk šitiek metų nuolat buvo kaltinami tik atskiri švykę žmonės, o ne tie, kas sudarė priežastis jam “savo noru” išvykti. Jiems buvo priskiriamos visos blogiausios žmogaus savybės ir net pasidžiaugiama, kad tokie išvažiavo, nes, atseit, nesistengia ir todėl nesugeba išgyventi Lietuvoje. Ir nėra čia ko dėl jų sukti galvos. Dar geriau, kad tokie išvažiavo ir tegu net negalvoja grįžti. O kad to “savo noro” dauguma nė kiek neturėjo, tai net neišsižiok…

    Visada raginu skirti du dalykus – tuos žmones, kurie tikrai važiuoja savo noru, nes nori užsienyje įgyti išsilavinimą ar patobulėti profesinėje srityje, t.y. laikinai užsienyje padirbėti pagal savo specialybę. Ir tuos žmones, kurie išvažiuoja ten dirbti bet kokio darbo, kad tik išsimaitintų ir išgyventų. Ypač, kai jie važiuoja su visa šeima, nes tik ten išgali auginti savo vaikus, leisti juos nealkanus ir neapdriskusius į mokyklą ir laukti jų grįžtančių iš jos į jaukius namus. Tie žmonės jaučiasi ypač pažeminti ir kaip Lietuvos piliečiai, ir kaip žmonės. O ką jau kalbėti apie visą tą mėšlą, išpiltą ant jų galvų: nevykėliai, Lietuvos išdavikai, tinginiai ir t.t., ir pan.

    Atsakyti
  6. Marta - Elenytei says:
    13 metų ago

    Ponas Paukštė arba apsimeta nežinantis tikrųjų emigracijos priežasčių ir sąmoningai tuom naudojasi savo rinkiminei politikai, arba ištiesų niekada rimtai nesidomėjo jomis. Todėl ir siūlau jam pagyventi emigracijoje ir pasukti galvą taip kaip mes, emigrantai, sukame galvas ieškodami tikrųjų emigracijos priežasčių ir jas rasdami. Naivu kaltinti šią mūsų vyriausybę, kuri sąmoningai nesiskolino iš TVF, kuri skolindama pinigus kartu stato tokius reikalavimus vyriausybei, kurios ir paskatina emigraciją. Būdama Anglijoj supratau, kad ne tik TVF tai daro. Tai vykdoma ir per kitokias programas. Kas yra tikrieji šio naujo tautų kraustymosi politikos architektai emigrantai jau senokai yra išsiaiškinę ir tokiai šių kaltininkų politikai kyla didelis pavojus, nes migrantai tampa ta politine jėga, kuri greit nebeturė ką prarasti. Tad aš šiems, visuomenes dekonstruojantriems architektams siūlyčiau kuo greičiau keisti savo politiką, nes ji gali vienąkart atsisukti prieš juos počius, nes nei vieėna idėja neapleidžia savojo šaltinio.

    Atsakyti
  7. senis says:
    13 metų ago

    NE EMIGRANTAI, O EKONOMINIAI TREMTINIAI REIKETU SAKYTI

    Atsakyti
  8. Sisteminiai says:
    13 metų ago

    Kodėl prie Kubiliaus vienas asmuo 2011 uždirbo tiek (VMI duomenys: vienas milijardierius 2011 gavo pajamų 1 milijardą 370 milijonų) kiek kiti 200 tūkst. gaunantys MMA?

    Kodėl prie kubiliaus per 2 metus iš darbo rinkos dingo 250 tūkst. dirBančiųjų, o dabar atsistatė apie 40 tūkst (darbo ir soc. tyrimų institutas)

    Kodėl 2010 per krizę atsirado 273 nauji milijonieriai? Kodėl skirtumas tarp turtuolių ir vargšų – didžiausias Europoje?

    Kodėl prie Kubiliaus per 3 metus valstybės skola išaugo nuo 17 milijardų iki 50 milijardų?

    Kodėl prie kubiliaus Rytų Lietuvoje nesilaikoma LietuvIŲ Kalbos, Švietimo, Darbo kodekso, kitų įstatymų? Kodėl nevykdomi teismų sprendimai?

    kodėl prie Kubiliaus MMA 800 litų, o įmonių pelnas 2010 m. 5, 3 milijardo (statistikos departamentas)? Jei MMAA būtų 1000, įmonių pelnas būtų 4.8 milijardo.

    kodėl prie Kubiliaus jau įsidarbinant reikia mokėti rusų kalbą (daugumoje darboviečių)?

    kodėl statybose pusvelčiui daugiausiai dirba atvežti baltarusiai, pakistaniečiai, siuvėjos iš Šri lankos ir kt. (Klaipėda, Vilnius, Mažeikiai ir kt.)?

    kodėl prie kubiliaus žalioji energetika apmokestinta kad neapsimokėtų ir tie pinigai (VIAPas)pervedami Gazpromo valdomai elektrinei Kaune?

    Atsakyti
  9. Elenytė says:
    13 metų ago

    Marta, pritariu Jums, kad ši vyriausybė nebuvo pati blogiausia. Ir nematau didelės bėdos (o, tikslaiu, jokios bėdos), kad buvo panaikinta TMID ar viena kita pasiuntinybė. Tikrai tai nebuvo tie žmonės, kurie gilinosi į emigracijos priežastis ar padėjo žmonėms neišvažiavus išgyventi Lietuvoje. Arba skatino grįžti ir Lietuvoje įsitvirtinti. Taip, jie skatino sugrįžti turinguosius prieškario emigrantus, siūlė jiems čia pirkti namus ir pan. Tokie, kurie turi už ką, gali sugrįžti ir išvykti be niekieno pagalbos, kur tik jie nori. O kartais reikėdavo tiek mažai, kad sutrikęs, negandų prispaustas žmogus neišvažiuotų arba drįstų grįžti, žinodamas, kad niekas iš jo nesišaipys, atseit, esi toks nevykėlis, kad net užsienyje nesugebėjai pasilikti ir gyventi, o Lietuvoje ir be tavęs pilna reikalų.

    Blogiausia, kad aš iš viso nematau jokio noro neišbraukti išvykusiųjų žmonių iš Lietuvos piliečių ar lietuvių tautos. Man visada atrodo, kad esame viena tauta, viena valstybė ir nesvarbu, kaip kas gyvena, kur išgyvena, bet, bent jau kol dar turime Lietuvos valstybę, turėtume visi jaustis, turintys NAMUS, kuriuose esi laukiamas ir kuriuose tau visada turi atsirasti vietos. O šito jausmo, šitokios vienybės ir tokio saugumo niekas nesistengia sukurti – nei vyriausybė (kokių jų beturėjome), nei patys žmonės stengiasi vieni kitus palaikyti, vieni už kitų kabintis ir vieni kitus traukti. Amžinas susipriešinimas, amžinas savęs kėlimas aukščiau už kitus, o kitų žeminimas ir smugdymas, kritika dėl kritikos, tarsi tik taip gali jaustis svarbiu, reikalingu, vertu išgyvenimo.

    O ponas Paukštė bent jau ieško priežasčių (visi galime klysti), o ne susitelkia atskirų žmonių, kuriems ir taip nelengva, smurgdymu, kaltinimu, niekinimu ar dar didesniu jų atskyrimu nuo tautos, nuo valstybės, kurios piliečiai jie yra ar norėtų būti.

    Ir dar: man atrodo, kad dauguma iš esmės galvojame panačiai ar net vienodai, bet tokiuose komentaruose, ypač, kai juose įsipainioja tokie žmonės, kurie turi tikslą suerzinti, užgauti, pajuokti, o ne įsiklausyti, išgirsti, kalbėtis, prasideda toks kažkos tik puolimas, gynimas savo nuomonės, nes tarsi svarbu nepasiduoti, apsiginti ir neleisti pasirodyti, kad gali ir klysti, ir ko nors nesuprasti ar netiksliai suprasti, ko nors nežinoti. Norėtųsi geranoriškumo ir bent jau elementaraus mandagumo. Tada gal ir galėtume rasti teisingus sprendimus.

    Atsakyti
  10. Elenytė says:
    13 metų ago

    Tiems, kas dabar įnirtingai kritikuoja pono Kubilaisu vyriausybę ir visą jų partiją vis tik norėčiau priminti, kad reikėtų galvoti ir apie šios kritikos pasekmes, ir apie jos pagrįstumą. Negi Jūs manote, kad geriau būtų buvę, jei ir toliau Lietuvą būtų “tvarkę” tie apsišaukėliai ir veidmaniai socialdemokratai, kurių darbuose socialdemokratijos nėra net kvapo, ar kokie darbiečiai bei tvarkiečiai? Iš visų lig šiol esamų parlamentinių partijų, Kubiliaus partija, vis tik buvo padoriausia. Juk joje yra (ar buvo) ir Puteikis, ir Stancikienė, kuriais dar lyg ir galima tikėti. O jų koalicija su Valinsko bei Masiulio partijomis iš karto nieko negero nežadėjo, bet, atsiet, nebuvo daugiau su kuo jungtis.

    Atsakyti
  11. Sisteminiai says:
    13 metų ago

    Ne Elenyte,

    Kritikuojam visus sisteminius neišskiriant KBL
    Pavyzdys čia:

    1. Už ką balsuoji balsuodamas už TS-LKD?

    http://www.balsas.lt/naujiena/600827/balsuodamas-uz-tevynes-sajunga-balsuoji-uz-pederastus

    2. Europarlamente Leonidas Donskis, Viktoras Uspaskichas, Vilija Blinkevičiūtė, Justas Paleckis bei Zigmantas Balčytis balsavo už tai, kad šeima būtų laikomos ir tos pačios lyties asmenų sąjungos

    http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/kas_yra_seima_uz_mus_jau_nuspresta/

    3. MINISTRO TĖVAS- KGB

    https://alkas.lt/2012/05/24/vrm-ministras-a-melianas-patvirtino-jog-jo-tevas-buvo-ilgametis-etatinis-kgb-darbuotojas/

    Atsakyti
    • Elenytė says:
      13 metų ago

      Tada gerai:). O ypač gerai, kai pasakoma pavardė ir to žmogaus darbas, kuris yra kritikuotinas arba girtinas.

      Atsakyti
  12. D.Paukštė says:
    13 metų ago

    Siūlau perskaityti pilną šio straipsnio versiją tinklapyje http://www.lsds.lt

    Atsakyti
  13. Elenytė says:
    13 metų ago

    Emigraciją pažaboti, manyčiau, galima tik vienu būdu – sukurti žmogiško gyvenimo sąlygas Lietuvoje. O “žmogiškas gyvenimas”, tai pirmiausia saugumo jausmas, kuris prasideda teisingumu, tiesa ir baigiasi kasdienės duonos kąsniu, jaukia pastoge. Juk normaliam žmogui nieko daugiau ir nerikia, bet Lietuvos ligšioliniai politikai net ir tam nesugebėjo ir nesugeba sukurti sąlygų. Kai žmonės išgyvens Lietuvoje, jie niekur iš jos ir vejami nevažiuos. O išvykę nebijos sugrįžti. Todėl mažiau kalbėti apie “blogus” emigrantus, o susitelkti ties valstybės atstatymu ir tolesniu jos kūrimu. Tam būtina išrinkti tikrai NAUJĄ Lietuvos seimą. O rinkti dar, ačiū Dievui, yra ką.

    Atsakyti
    • D.Paukštė says:
      13 metų ago

      Štai ir atsakėt, gerbiama Elenyte, į pagrindinį klausimą: emigracijos priežasčių reikia ieškoti čia, Lietuvoje.

      Atsakyti
      • Tautis says:
        13 metų ago

        Taip, pone, Jūs sau ir savo šeimai sukūrėte žmogiško gyvenimo sąlygas Lietuvoje. Jūsų šeimoje nėra emigrantų. Ir nebus./Nebent STT ar FNTT įsikiš/. Braudamasis į politiką siekiate tas sąlygas dar gerinti. Ir Jums sekasi dabar, ir anksčiau sekėsi. Jums gera prie visų valdžių, tiki vienos riebesnį kąsnį pasiūlo, kitos didesnį samtį duoda kitiems, bet Jus iš pašalpų gyventi nepalieka. Dabar Jūsų tikslas – Seimas, o arkliukas – emigracija. O kaip puiku su tuo arkliuku įsiropšti į Tautininkų vežimą ir kalbėti, kalbėti.

        Atsakyti
  14. zemaiciu zydas says:
    13 metų ago

    nieko jus nepakeisit, jums paprasciausiai nieks neleis. Galit nustot ausint burnas…

    Atsakyti
  15. Toms says:
    13 metų ago

    O kodėl Pukštės sūnus Laurynas emigravo?

    Atsakyti
    • Tautis says:
      13 metų ago

      Ne darbo ieškoti emigravo, o kur varganus pinigėlius saugiai investuoti.

      Atsakyti
      • Elenytė says:
        13 metų ago

        “Žinove” Tauti, tai įtikink savo Tautininkus su LSDS neiti į Sąjungą “Už Lietuvą Lietuvoje”, jei jau jie tokie visi blogi. Jokite vieni savo “arkliuku” į Seimą, jei tokį patikimą turite ir neskleiskite čia paskalų bei šmeižto.

        O šiaip, tai ne tik tada, kai kalbame apie emigraciją, bet apskritai, visur turėtų žmonės pagaliau suvokti, kad viskas valsrtybėje priklauso ne nuo atskirų žmonių norų ar sugebėjimų, o nuo politikų. Jie žaidžia žmonių gyvenimais ir likimais kaip lėlių teatro aktoriai su savo už virvučių tampomomis lėlėmis. Kai šitai suvoks kuo daugiau žmonių, bus galima tikėtis ir atsakingo rinkimo į Seimą, nes tada žmonės žinos, kad ką išsirenka, tai išsirenka patys sau “ant savo galvos”.

        Atsakyti
  16. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
    13 metų ago

    Citata: ” Kartu su TMDI buvo panaikintas ir Lietuvio grįžimo į tėvynę informacinis centras

    Konservatoriu ir liberastu valdzios sprendimas nera KVAILAS, jie puikiai supranta, kad i ju valdoma valstybe….lietuviai NEGRIS!, tai kam dar vejais leisti pinigus? Teko skaityti internete, kad viena seima sugrizo….bet pasirodo, kad ir ta nepilnai. Taigi laukiame antro pavyzdzio…..gal dar viena seima sugriz? Juk taip gali atsitikti!, niekas negali paneigti. Tik neaisku, ar toji seima naudojosi to informacinio centro paslaugomis?

    Atsakyti
  17. Jonas says:
    13 metų ago

    Šiaip kas liečia Kubiliu, tai mano nuomone jis nėra blogiausias premjeras, iš tų kurie buvo.
    Ir ta emigracija ne vien jo problema

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

JEF viršūnių susitikimas
Užsienyje

Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas

2025 05 09
Minų paieškos operacija
Lietuvoje

Baltijos jūroje – tarptautinė minų paieškos operacija

2025 05 09
Lentelės atidengimo iškilmės
Lietuvoje

Europos dieną atidengta Šumano deklaracijos 75-mečiui skirta lentelė

2025 05 09
Kariai | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Įstatymų pakeitimais siūloma gerinti sąlygas kariams

2025 05 09
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Įvardyti veiksniai, keliantys stresą skrendant lėktuvu

2025 05 09
Vaikai | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Kauno moksleiviai kviečiami vasaroti turiningai

2025 05 09
Žemės sklypai | am.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Siūloma steigti ekologines investicines vietoves

2025 05 09
Sukčiavimas
Lietuvoje

Sukčiai naudojasi naujuoju „Artea“ banko pavadinimu

2025 05 09

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • . . . apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • „Respublika" praneša, jog: apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas
  • +++ apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)
  • Kardiologinės sveikatos priežiūra: kelias į stiprią širdį
  • Apskaitos paslaugos: Noewe.eu profesionalūs sprendimai verslui
  • Vasarinės padangos – saugumo ir patogumo veiksnys šiltuoju metų laiku
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

2025 05 10
Šeima | pixabay.com, s05prodpresidente nuotr.

A. Murauskas. Kai valstybė pasitiki šeima – laimi visa tauta

2025 05 08
LDK ir Lenkija prieš Liublino uniją 1526 m.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)

2025 05 07
Juozas Dapšauskas

J. Dapšauskas. Ar popiežius paragins Lietuvoje Bažnyčią atsisakyti privilegijų?

2025 05 06
Akimirka iš žygio „Stiprūs įvairovėje“ | VšĮ Jaunimo asmeninio tobulėjimo centro nuotr.

Mokymų jaunuoliams „Stiprūs įvairovėje“ vadovas pasidalino: ugdome supratingumą tautiniams skirtumams

2025 04 28
Tirpdoma Lietuva

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (I)

2025 04 21
Salomėja Nėris 1940 m.

K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)

2025 04 13
Salomėja Nėris

K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (III)

2025 04 12
Salomėja Nėris

K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (II)

2025 04 11
Istorija tapusi praeitis | voruta.lt nuotr.

A. Kairys. Istorija tapusi praeitis (IX)

2025 04 11

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • . . . apie Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo
  • „Respublika" praneša, jog: apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas
  • +++ apie Prezidentas: Ukrainos likimas – visos Europos saugumo likimas
  • Mikabaliui apie R. Jankūnas. Valstybės vadovas su KGB šešėliu?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.

Bikuškio dvare vyksta devintasis dipolio pleneras „Tarp Vilniaus ir Kauno bokštų“

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai