Vilniaus oro uoste atnaujinamas peronas ir riedėjimo takai (10)

Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vilniaus oro uoste šią savaitę prasidėjo pirmieji nusidėvėjusių riedėjimo takų atnaujinimo ir perono rekonstrukcijos rangos darbai. Pagrindinis rekonstrukcijos projekto tikslas – atnaujinus dangas, jas išplatinti, sudaryti sąlygas riedėti didesnės kategorijos orlaiviams bei diegti aplinkosauginius sprendimus. Didžiąją dalį darbų atliks kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“, projektą numatoma įgyvendinti iki 2021 metų pabaigos, nestabdant įprastos oro uosto veiklos.

Bendra numatomos rangos sutarties vertė yra 34 mln. eurai (su PVM). Didžioji dalis šios rekonstrukcijos projektų yra iš dalies finansuojami iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Savo apimtimi projektas viršys 2017 metais vykdytą Vilniaus oro uosto kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos projektą, kuris kainavo 25 mln. eurų.

„Oro uostai nuolat gyvena atsinaujinimu, nes turima infrastruktūra cikliškai turi būti atnaujinama ir modernizuojama, kad atitiktų to laikotarpio aviacijos saugos reikalavimus ir tenkintų aplinkosauginius poreikius. Taip pat visos investicijos yra paremtos skaičiavimais, kad jų tarnavimas ir atsipirkimas turėtų užtrukti apie 10-15 metų“, – teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Pirmųjų etapų metu iki 2020 metų pabaigos Vilniaus oro uosto vakarinėje dalyje bus atnaujinti riedėjimo takai F ir E. Lygiagrečiai per šiuos metus tęsis rangos darbai kitoje oro uosto pusėje, kur vyks šiaurinio perono rekonstrukcija ir papildomo riedėjimo tako įrengimas, taip pat atnaujintos orlaivių stovėjimo vietos.

Viena svarbiausių šio rangos projekto dalių –  Vilniaus oro uosto šiaurinio perono rekonstrukcija, kuri apims naujos asfalto dangos įrengimą ir betoninių orlaivių parkavimo aikštelių įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių įrengimą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos (angl. Ground Power Unit), kurios patogiau aptarnaus orlaivius.

„Šiuo metu visi jaučiame, kad skrydžių apimtys yra labai sumažėjusios, tačiau šie strategiškai svarbūs rekonstrukcijos darbai yra nukreipti į ateitį, kuri be jokios abejonės vėl grąžins nemažą lėktuvų ir keleivių srautą į Vilniaus oro uostą. Pagrindinis iššūkis organizuojant šiuos rekonstrukcijos darbus yra viską atlikti nuolat veikiančiame oro uoste, nestabdyti įprastos veiklos, todėl operacijų ir darbų eigos planavimas buvo bei liks šių darbų kontekste itin svarbus“, – tvirtina Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas

Perono rekonstrukcija prisidės prie saugaus orlaivių eismo sąlygų gerinimo, trumpinant orlaivių riedėjimo atstumą – sumažės triukšmo lygis ir lėktuvų CO2 emisija, o tai tiesiogiai siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu investuoti į aplinkos apsaugos priemones.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , .

10 komentarų

  1. Savivaldybės klystkeliai:

    Ir vėl ICOMOS nustebino KAAAS? Ogi ji! –
    „Vilniaus valdžia sunaikins paveldo likučius”
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/vilniaus_valdzia_sunaikins_paveldo_likucius/
    „ … savivaldybės administracijos paskelbtas Senamiesčio Vokiečių gatvės rekonstrukcijos projektas aiškiai sako, kad konkurso dalyviai gali patys nuspręsti, kokius istorinės atminties elementus išsaugoti.”

    • Žemyna:

      Rytoj popierinėje Respublikoje:
      Restauratoriams šiaušiasi plaukai – jų darbo kokybę pirmiausia tikrins nebe specialistai, o paveldo objektų savininkai. Tokią tvarką įvedė Kultūros ministerija. Profesoriaus, aukščiausiosios kategorijos restauratoriaus Juozo Algirdo Pilipavičiaus ir paveldosaugininkės Gražinos Drėmaitės prognozė liūdna – kai svertai atiduoti į verslo rankas, nekilnojamojo kultūros paveldo laukia juodos dienos.

      Str. „Klerkų tūpsnis pinigams”
      – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/ziniasklaida/sestadienio_respublikoje_skaitykite_klerku_tupsnis_pinigams/
      Internetinės, kaip žinote, teks palaukti.

    • Žemyna:

      „Siūlomi Vilniaus Vokiečių gatvės pokyčiai subūrė kritikų chorą – nuo politikų iki filosofų”
      – 15min.lt/verslas/naujiena/kvadratinis-metras/nekilnojamasis-turtas/vokieciu-gatves-rekonstrukcija-ar-architektai-pateisins-visuomenes-viltis-proga-pakeisti-sostines-vokieciu-gatves-veida-kritikos-negaili-konkursui-ir-dabams-973-1331662?copied
      Vilniaus gyventojai po liūties: „Atrask Italiją Lietuvoje – skelbiame Venecijos dienas!“
      – 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/vilniaus-gyventojai-po-liuties-atrask-italija-lietuvoje-skelbiame-venecijos-dienas-56-1330976?copied

  2. Ir vėl darbus atlikti gauna “Kauno tiltai”, nors, regis, prokuratūra jiems yra pareiškusi nusikaltimų įtarimus.
    Dar gali būti, kad jos darbo užmokesčio pajamų mokestis šiuo atveju atitenka Kauno savivaldybėms.
    Be to, ir šiuo atveju darbai numatyti įtartinai ilgam lakui – iki 2021 m. pabaigos, tame galima būtų įžvelgti darbų nutęsimą, kad taip užtikrinti ilgesniam laikui darbų barą tai pačiai atlikėjai.
    Derėtų pateikti platesnę informaciją vaizdui susidaryti tokiais atvejais.

  3. Žemyna:

    Nežinau, kaip kam, o man reikia aktualijų rubrikos (atsirandančios, kai tam rimtas reikalas kyla).
    Pvz., dabar šalia naujienų, laikyti ir RINKIMŲ rubriką – kur galėtume kas burbėti, o kas gal ir dėti savo straipsnius, pranešimus, skelbimus ir t.t. RINKIMŲ tema. Gal kas iš mūsiškių norėtų įkelti nebe komentarą, o savo straipsnį? Juk, jei norėtum paskelbti savo mintis spaudoje, išaiškėtų, jog tau, smerde, tai ne pagal kišenę. O „Alkas” leidžia žmogui nemokamai savo mintis išdėstyti (visą atsakomybę jų autoriui perleisdamas) 🙂
    Nukreipti į ten pastaruoju metu jau įdėtus temai tinkamus autorių straipsnius, Alkiečių pasisakymus, burnojimus, ir tęsti naujienomis, VRK pateikiamais išaiškinimais.
    Ten galima būtų sudėti partijų pateikiamus rinkiminius sąrašus ir jų „programas” (kurių nevykdys).
    Gal autoriai, ar net koks politologas ten ras sau temų straipsniams, kur arba komentuotojų siūlymus į šuns dienas išdėtų, arba jie jį įkvėptų naujoms mintims. Pirmas Navaitis jau vietą sau užsiėmė.

    Na, o kol kas dedam po mikroskopu ir žiūrim: :
    „TS-LKD pristatė kandidatų sąrašą reitingavimui, pirmoji – Ingrida Šimonytė”
    – 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/ts-lkd-pristate-kandidatu-sarasa-reitingavimui-pirmoji-ingrida-simonyte-56-1332068?copied

    • Žemyna:

      Pšeprašam, ne viską sudėjau:
      TS-LKD kandidatai 2020 m. Seimo rinkimų sąrašo reitingavimui
      http://kandidatai.tsajunga.lt/

      (Beje, jei išgirsite nuo Vaiškūno namų sklindant trenksmus ir perkūnus už tokius su juo nederintus mano siūlymus, prašau ginti mane, kaip Matrosovas – krūtine ant jo keiksmosvaidžio krisdami. Gal spėsiu užsiropšti ant kokios pušies, kol būsite jį užgulę… ) 😉

    • Jei jau taip::

      – kandidatai.tsajunga.lt/reitingavimo-tvarka.html
      „TS-LKD sąrašą reitinguoti teisę turi visi TS-LKD nariai”.

      Vadinasi, ir vėl tie, ko pageidauja RINKĖJAI, atsidurs kažkur sąrašo gale, iki kur rinkimų kabinoje nedažnas rinkėjas turės galimybę ieškoti. Pvz., V. Stundys yra 82 S raidėje. O kelišimtasis vėl bus bendrame partiniame sąraše? Kaip ir kiti, kurie iš tikro yra konservatoriai, o ne sukčiaujantys, t.y., jų kaukėmis prisidengę liberalai.

  4. Sostinės oro uostas turėtų būti, kaip ir derėtų Lietuvos sostinei. Vis kalbėta apie riedėjimo takų prailginimą, kad galėtų būti skrydžiai į Amerika ir iš jos. Geografiškai Vilnius tokiems skrydžiams dėkinga vieta, tačiau apie takų prailginimą dabar informacijoje neužsimenama.
    Kiek netikėta, kad šį kartą Vilniuje bus panaudotos ir ES fondų lėšos. Tai gali būti susiję su tuo, kad jos įsisavinamos būtent per “Kauno tiltus”, nes neteko girdėti, kad apskritai Vilniuje kas nors būtų finansuojama iš valstybės lėšų – vis privačios investicijos.
    O štai Skvernelis neseniai tam pačiam Matjošaičiui iš valstybės dar papildomai metė 27 mln., o šis jau pareiškia, kad sujudins savo “Vieningo Kauno” “kaunius” lyg atitinkamai koks Tomaševskis savo LLRA lenkus balsuoti už Skvernelį, jo vedamus “valstiečius”. Tie papildomi 27mln.kaip ir rodytų, kad dėl tų Matjošaičio “kaunių” balsų “valstiečiai” deda dideles viltis…

    • Žemyna:

      Ne šiaip šiomis dienomis TV laidoje Matijošaitis sakė palaikysiąs per rinkimus SS. O čia neseniai ta parama „nukrito iš dangiaus”.
      Ar to negalima traktuoti kaip vietos sau nupirkimą biudžeto pinigais?

      • Prieiti čia prie “vietos pirkimo” vien to fakto nepakanka.
        Šiuo atveju derėtų pasižiūrėti kiek Matjošaitis gavo biudžeto ir fondų lėšų per visą Skvernelio valdymo laikotarpį, palyginti tai su Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių, Alytaus, kitų regionų gautomis lėšomis. Per LRT tokia informacija neskelbiama, tai valdžiukės ir kurpia sau tylomis…

        Regis Skvernelis dar Kaunui buvo žadėjęs virš 30 mln.Nemuno vagai pagilinti, kad kažkoks privatininkas galėtų daryti biznį plaukindamas Nemunu “Vieningą Kauną” prie jūros ir atgal. Mat sovietinių laikų nostalgijja apėmusi… Va tą privatininką, tai LRT kelias savaites reklamavo. Ir nė šuo nesulojo…
        Tai, kad pagilinus vagą Nemunu dėl to daugiau vandens nutekės ir apskritai greičiau jo versmės išseks, kad dėl nuolatinio variklių kriokimo Lietuvos vandenyse žuvų nebeliks jiems nė motais… Viešų pasvarstynų nesigirdėjo. Nors prie Nemuno aukščiau Kauno dar yra kiti miestai, o kaip su jų interesų nepažeidimo su tuo vagos gilinimu…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: