Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Baltijos šalių susisiekimo ministrai pasiekė susitarimą dėl „Rail Baltica“

www.alkas.lt
2020-02-07 17:37:31
7
Dalies valstybei svarbių ekonominių projektų nauda abejotina

la.lv nuotr.

la.lv nuotr.
la.lv nuotr.

Vasario 7 d.vykusiame Baltijos Ministrų Tarybos Ministrų Pirmininkų bei Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo ministrų susitikime buvo diskutuojama apie europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto pažangą ir valdymo modelio integracijos veiksmus,  kurie padėtų pasiekti pagrindinį tikslą – spartinti darbus ir pastatyti geležinkelį iki 2026 metų.

Pasak susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus, buvo sutarta, kad atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo eigą, atliktus darbus, kiekviena šalis turi tęsti suplanuotus darbus ir įvertinti, kaip toliau tobulinti projekto valdymo struktūrą, siekiant projekto įgyvendinimo laiku.

Šalių vertinime svarbu atsižvelgti į tai, kad nekiltų naujų vėlavimų, nekeltų papildomų rizikų nacionaliniam saugumui ir užtikrintų sklandų projekto finansavimą.

„Kartu su kaimynais sutarėme, kad svarbiausia yra bendras tikslas, kad vienas didžiausių Baltijos jūros regiono infrastruktūros projektų, būtų įgyvendintas iki 2026 metų. Siekdamos kuo daugiau integralumo, šalys jau vykdo realius projekto valdymo modelio integracijos veiksmus, kurie padės pasiekti šį tikslą“, – pabrėžė ministras J. Narkevičius.

Jis pažymėjo, kad šiuo metu „Rail Baltica“ projektas yra sėkmingai įgyvendinamas, ypač Lietuvoje. Už „Rail Baltica“ geležinkelio statybos darbus ir projekto įgyvendinimą Lietuvos teritorijoje yra atsakingas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.

„Galime pasidžiaugti intensyviai vykstančiais darbais. Praėjusių metų pabaigoje pasirašyta Vilnius – Kaunas atkarpos teritorinio planavimo darbų sutartis, intensyviai vykstantys statybos darbai Kauno mazge bus baigti iki šių metų pabaigos. Sklandžiai vyksta žemės paėmimas pagrindinei geležinkelio linijai nuo Kauno iki Latvijos sienos, vyksta projektavimo darbai. Planuojame šiais metais skelbti konkursus, kad galėtume pradėti statybas 2021 metais. Esame numatę teikti paraišką finansavimui gauti, kad geležinkelis būtų pastatytas iki Panevėžio miesto dar šioje finansinėje perspektyvoje – iki 2023 metų, o likusią linijos atkarpą planuojame užbaigti sekančioje finansinėje perspektyvoje“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Susitikimo metu susisiekimo ministras pateikė siūlymus, kaip būtų galima dar labiau spartinti darbus ir šalių bendradarbiavimą įgyvendinant projektą.

„Pagrindiniai siūlymai kaip kartu galėtume darniau dirbti, buvo įkurti valdymo komitetą, kuriame dirbtų šalių susisiekimo viceministrai, steigti bendras darbo grupes projekto įgyvendinimui. Atsižvelgiant į projekto eigą parengti specialią studiją, kurioje būtų numatyti šalių integraciją spartinantys veiksniai. Mes turime jau tokį pavyzdį Lietuvoje, kai kartu renkasi ir dirba ministerijos, projekto infrastruktūros valdytojo atstovai, teritorinio planavimo ir žemės paėmimo specialistai ir kitos susijusios institucijos, tokia bendra grupė galima ir trims šalims. Surėmus visiems pečius darbai vyks sklandžiau ir sparčiau“, – pažymėjo ministras J. Narkevičius.

Įgyvendinus „Rail Baltica” projektą, bus nutiesta 870 km ilgio greitaeigių keleivinių ir krovininių traukinių linija, sujungsianti Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Europinis geležinkelis leis greitai ir patogiai keliauti po Baltijos šalis, lengvai pasiekti Vakarų Europos miestus. Verslininkams pigus ir ekologiškas transporto koridorius leis pasiekti pasaulio rinkas, pritrauks užsienio investicijas. Vien projekto įgyvendinimo metu investicijos Lietuvoje sieks 2,5 mlrd. eurų, bus sukurta apie 6000 naujų darbo vietų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. VDU Vilniuje rengs mokytojus Lietuvos mokykloms kuriose mokoma lenkų kalba (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. Getas says:
    5 metai ago

    Tai tas geležinkelis eis iš Kauno į Vilnių ir iš Vilniaus į Panevėžį? Nes kiek atsimenu buvo variantas iš Kauno į Vilnių ir vėl į Kauną, o tada į Panevėžį. Kažkoks jovalas buvo numatytas.

    Atsakyti
  2. Kažin says:
    5 metai ago

    Dar 2013 metų vizito į Lietuvą metu Estijos prezidentas pasakė, kad “Rail baltica” Baltijos šalims turi prasmę tuo atveju, kai 250 km/val greičio linija jungtų jų sostines. Akivaizdu, kad “Rail Baltica” tiesimas tarp Kauno ir Panevėžio dabartiniame etape Baltijos šalims neturi prasmės. Artimesnės perspektyvos nei kroviniams, nei keleiviams nėra. Planuoti tiesimo darbai nutrauktini. Jie gali būti vykdomi tik baigiamajame darbų etape. O vadinama atšaka į Vilnių apskritai yra tiestina ne nuo Kauno, o nuo Panevėžio, tai būtų išeitis iš padėties, į kurią yra patekę tiesimo darbai. Tokiu atveju šiems darbams tarp Kauno ir Panevėžio skirtos lėšos bendru šalių sutarimu yra naudotinos atšakos nuo Panevėžio į Vilnių tiesimo darbams. Štai dėl ko siektina Baltijos šalims tartis ir susitarti.

    Atsakyti
    • taskas says:
      5 metai ago

      Vilniaus, kaip sostinės, geografinė padėtis niekam tikus. Bent jau dabartinėse Lietuvos ribose 😉

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        5 metai ago

        O tai ką rodo, turint galvoje, jog niekas nestatė sostinių ranka pasiekiamai nuo valstybės sienos?

        Atsakyti
      • Kažin says:
        5 metai ago

        Elektroniniame amžiuje ir kai valstybės gyvuoja savo teritorijose su atviromis sienomis, yra svarbiau lietuvišką gyvenimą vystyti ne valstybės viduryje, o jos pakraščiuose. Taigi lietuviškumo ir valstybiškumo puoselėjimui Vilniaus kaip Lietuvos sostinės geografinė padėtis yra labai dėkingoje vietoje. Traukos centrų vystymas pakraštiniuose regionuose yra strateginiai dalykai šiuolaikinei Lietuvos politikai. Deja, tų dalykų supratimas visuomenėje vis dar smetoninių, važiavimo arkliukais laikų lygio…

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          5 metai ago

          Būtent!
          Tuos, kas pinigų taupymu teisina būtent lietuviškų mokyklų uždarymą šalies paribiuose (nors su tiek pat mokinių kitakalbių mokykla paliekama!), būtina skubiai patraukti kuo toliau nuo švietimo ir nuo kitų klausimų, susijusių su valstybės saugumu.
          Tokie geriau sutaupys kelis tūkstančius, tačiau ramiai ir abejingai stebės, kad tai prisideda prie kamieninės tautos nutautinimo, sparčiais tempais tęsiamo pačioje jų panosėje. Mokančioms SAVO reikalais rūpintis, mūsų „valstybininkai” – tikra dovana. Ir sostinės gabalą, ir žmones gausiai dovanos.
          Valdžią lyg ir JIEMS patikėjome, o jie šį klausimą, ar paribių lietuviai liks lietuviais, strateginei kaimynei perdavė!

          Atsakyti
        • Žemyna says:
          5 metai ago

          O ką reiškia, kad į BY lietuviškas saleles siunčiami mokytojai, užuot juos finansiškai skatinus, mokant kaip išsiųstiems į ilgalaikę komandiruotę, mūsų klerkai juos finansiškai „nuskalpuoja”, ir jų pensijos senatvėje dėl to nukentės!!! Kaip kitaip tai suprasti, jei ne kaip specialisto žeminimą ir finansinį nuosprendį už iniciatyvą?!! Koks, atsiprašant, politikos „genijus” tai savo parašu įtvirtino?!! Ir ką tokiais atvejais daro VSD bei VLKK? Ar ne jų pareiga saugoti ne savo valia tokiose salelėse atsidūrusius, bei pas juos vykstančius švietimiečius?!

          Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kruizinių laivų terminalas
Lietuvoje

Pradedamas vystyti naujas kruizinių laivų terminalas

2025 07 03
Traukiniai
Lietuvoje

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
Liepos 6-oji Kaune
Kultūra

Kaunas Valstybės dienai skirtus renginius pradės jau penktadienį

2025 07 03
Rugiagėlės ir aguonos
Gamta ir ekologija

Vilniečiai pasisako už tvarų šienavimą

2025 07 03
Kompiuteris
Naujienos

Prekės ir paslaugos tampa prieinamesnės žmonėms su negalia

2025 07 03
Pasaulio lietuvių sporto žaidynių 2022 Druskininkuose archyvo nuotr.
Gamta ir žmogus

Pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje suburs apie 3 tūkst. dalyvių

2025 07 03
Kernavė | kernave.lt nuotr.
Kultūra

Viduramžiai atgyja senojoje sostinėje: Kernavė kviečia į Karaliaus Mindaugo karūnavimo savaitgalį

2025 07 03
Lietuvos trispalvė | A. Stanevičius, MLIM archyvo nuotr.
Kultūra

Valstybės dienos proga – kamerinės muzikos magija ir Klaipėdos muziejų lankymas

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Giedrius apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • Rimvydas apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradedamas vystyti naujas kruizinių laivų terminalas
  • Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet
  • Kaunas Valstybės dienai skirtus renginius pradės jau penktadienį
  • Vilniečiai pasisako už tvarų šienavimą

Kiti Straipsniai

Eugenijus Sabutis

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

2025 06 19
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Sutarta siekti didesnių investicijų „Rail Balticos“ projektui

2025 05 27
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Susisiekimo ministerija rengia veiksmų dėl „Rail Balticos“ planą

2025 05 20
Gyvūnų perėja

„Rail Baltica“ linijoje – viena šiuolaikiškiausių gyvūnų perėjų

2025 05 11
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Spartinamas „Rail Balticos“ įgyvendinimas Lietuvoje

2025 02 25
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Apie 80 proc. gyventojų „Rail Baltica“ laiko reikalingu projektu

2025 01 06
Susitarimo pasirašymas | KAM nuotr.

Lietuva ketina įsigyti trumpojo nuotolio sistemas „Piorun“

2024 11 18
| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Po svarstymo pritarta dar vienam susitarimo su Baltarusija denonsavimui

2024 11 05
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

„Rail Baltica“ statybose – naujas 17 km ruožas

2024 10 09
Geležinkelio stotis | sumin.lrv.lt nuotr.

„Rail Baltica“ Panevėžyje – sodų bendrijos statiniai bus išsaugoti

2024 09 24

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Giedrius apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • Rimvydas apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
  • Naivus klausimas apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Baltijos šalių Vyriausybių vadovai | lrv.lt nuotr.

Ruošiamos priemonės, kad Astravo AE elektra nepatektų į Baltijos rinką

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai