Antradienis, 28 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

A. Puzas. Revoliucija pagal Vilnių

Alfonsas Puzas, www.alkas.lt
2017-11-28 17:00:15
4
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

       
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Perskaičiau portale Alkas.lt Vitalijaus Balkaus straipsnį „Dviračiai Vilniuje – madinga, tačiau neefektyvu“. Pasižiūrėjus, kokie darbai dabar verda Vilniaus gatvėse, sunku nesutikti, kad atėjo tikra dviratininkų mada. Gal, tiksliau, ne dviratininkų, o dviračių takų.

Senais laikais juokaudavome: nebuvo Lietuvoje tiek grindų, kiek paskui atsirado pogrindininkų. Dabar galėtume sakyti, kad nėra Vilniuje tiek dviratininkų, kiek nutiesta ir ketinama nutiesti dviračių takų.

Man tai primena kitą istoriją – garsiąsias aikšteles „Statyk ir važiuok“. Ir vienu atveju, ir kitu – darbų palyginti nedaug, o pinigų įsisavinama nemažai. Štai aikštelės – pastatei užkardą, linijas sužymėjai ir pasidėk paukščiuką: aikštelė įrengta! Niekas nesinaudoja? Ne bėda. Padaryk aplinkines gatves mokamas arba išvis jose uždrausk statyti automobilius – ir kur jie dėsis, tie automobilininkai? Išnaikinsim kaip klasę! Taip atsitiko ir autoriaus minimame Žvėryne. Ten dar pridėjo ir dviračių takus (na, kaipgi be jų!). Tik ne įrengdami juos, o elementariausiai užbrėždami linijas ir taip neplačiose rytą vakarą užkimštose gatvėse – taip dar labiau jas susiaurindami bei sunkindami eismą.

Garsiojo Vilniaus judumo plano, kuriam išleista krūva pinigų ir kuris skirtas gerinti susisiekimą mieste, didžiausias siekis – dviračių ir pėsčiųjų takai. Dar – pasamprotavimai, kad vilniečiai turėtų keisti keliavimo įpročius. Mane visada žavi tas lietuviškas paprastumas: naujų keliavimo priemonių nesiūlo, o siūlo keisti keliavimo įpročius. Žmogus staiga prabunda ir mato: oho, turiu iš ko pasirinkti! Galiu iš Pašilaičių pėsčias į Katedrą pėdinti, o ne važiuoti troleibusu. Arba: nesibelsiu iš Santariškių autobusais, tokia graži šlabdriba – sėsiu ant dviračio!

Čia paminėtose istorijose man nepatinka du dalykai.

Pirma: visame pasaulyje „Statyk ir važiuok“ aikštelės statomos miestų pakraščiuose, paprastai – prie galutinės metro ar kito greitojo transporto  stotelės. Taip, kartoju, visame pasaulyje – ir  jau daugybę  metų! Vilnius jas įrenginėja miesto viduryje – taip už šimtus tūkstančių bandoma, kaip mums aiškinama, įgyti naujos patirties.

Antra: agituojant spėriau persėsti ant dviračių, šios poilsio ir pramogų priemonės iš tikrųjų nereikėtų rimtu veidu pristatinėti kaip naujos ar alternatyvios transporto rūšies mūsų mieste. Jų, kaip ir praėjusio šimtmečio viduryje (!),  tebeturime dvi – autobusą ir troleibusą. Deja, tik dvi. Apie kokią nors iš tikro naują transporto rūšį valdžiai, atrodo, sunku ir  pagalvoti – bent jau planuose artimiausiems dešimtmečiams tokių nematyti arba tai kruopščiai slepiama. Kur kas lengviau pastatyti užkardą ar papaišyti linijas – autobusams, dviračiams, pėstiesiems… Atimi iš vienų ir atiduodi kitiems. Tikra transporto revoliucija XXI amžiaus vidury!

Ir kas gali paneigti, kad neplanuojant esminės transporto sistemos pertvarkos, kuri iš esmės spręstų spūčsių problemą, tik siekiama lengviausiu būdu įsisavinti savivaldybės biudžeto lėšas? Vilniui iš tikrųjų jau seniai reikalinga esminė transporto sistemos pertvarka, kitaip su visais „manikiūrais“ greitai uždusime spūstyse.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Balkus. Dviračiai Vilniuje – madinga, tačiau neefektyvu
  2. Dviratis gali būti puiki susisiekimo priemonė mieste
  3. T. Bakučionis. Saugaus eismo dienos proga: ar gera Vilniuje dviratininkams?
  4. Vilniuje iki 2020 planuojama nutiesti 112 kilometrų dviračių takų
  5. J. Dapšauskas. Įsikandus cigaretę apie kitų baisiai užterštą orą
  6. Prezidentė vetavo Metropoliteno įstatymą
  7. „Verslo balsas“: Lietuvos susisiekimo sistema – du pasauliai (audio, video)
  8. Spaudos konferencija „Metro – rimta alternatyva transporto kamščiams“ (tiesioginė transliacija, video)
  9. Kas trukdo pradėti metro statybas Vilniuje?
  10. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  11. Iš rugpjūčio 12 d. į 13-ąją vyks naktinis pasivažinėjimas dviračiais Vilniaus gatvėmis!
  12. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  13. Keisis eismas Vilniaus senamiestyje
  14. Pradedamas rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planas
  15. „Mokslo sriuba“: Vidutinis Vilniaus troleibusų amžius siekia 22 metus (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Žemyna says:
    8 metai ago

    Dviratininkų takai išduoda, kad juos sugalvoję ir projektavę niekada nevaikščiodavo miestu visa šeima – tėtė, mama ir bent du strakaliukai šalia. Kitaip jie žinotų, jog reikia ne tik patiems su savo šeima šaligatvio plotyje tilpti, bet ir su priešpriešiais artėjančia šeima kažkaip prasilenkti, vieniems kitų į važiuojamą juostą nenustumiant. Jei būtų vaikščioję, tai iš anksto, be jokių pabandymų suvoktų, jog net be šeimos, vien su maišeliu produktų bei vienu vaikeliu ar vežimėliu ne itin saugu prasilenkti su iš priekio artėjančiu. O jie tą siaurą šaligatvį dar pusiau perskėlė…
    Nežinau, sėdėjimas kabinetuose ar leksusuose taip jų mąstalus paveikė, bet žmogučiai demonstruoja nesiorientavimą erdvėje.

    Atsakyti
  2. Žemyna says:
    8 metai ago

    Tačiau – ar dviratis svarbu, kai Lietuvą bėda ištiko?
    Pagūglinėkite ir sužinosite, jog
    Valstybę ištiko bėda – emigravo A.Kubilius!
    O čia – tokios smulkmenos su vos dviem ratais.

    Atsakyti
  3. Miestas be strategijos says:
    8 metai ago

    Vilnius neturi ilgalaikės strategijos transporto klausimais. Nes nėra kam jos kurti. Meras apsuptas dviratininkų, kuriems suteiktos neadekvačios galios planuojant miestą. Jie net dviračių takų taisykles sukūrė ir patvirtino miesto taryboje. Pagal jų logiką-moku minti pedalus-galiu projektuoti. Jei moki vairuoti-gali projektuoti gatves. O juk žmonės to mokosi, studijuoja kelis metus. Todėl ir atsirado tos šlykščios linijos ant šaligatvių. Prieš kelis metus tokiu šaligatviu važiuodamas prie Narbuto g. dviratininkas užsimušė. Buvo paskelbta, kad ‘dviračių takas” su laiptais suprojektuotas, kokie buki projektuotojai…Autorius teisus: tam jaunimėliui, sumaniusiam visus vilniečius susidinti ant dviračių, pėstieji visai nerūpi. Maža to, jie reikalauja, kad ir esamos gatvės būt siaurinamos, jei koks dviračių takelis netelpa. Jiems nerūpi, kad į tų gatvių statybą investuotos nemažos lėšos. O automobilių spūstys bus išspręstos, visus susodinus ant dviračių. Toks vienousiškas ir paviršutiniškas mastymas, nesuvokiant, kad transportinės problemos turi būti sprendžiamos kompleksiškai, nes miestas yra gyvas organizmas, o nepamatuoti sprendimai turi ilgalaikes pasekmes.
    Judumo planas transporto problemų nespręndžia, o ‘keičia gyventojų įpročius”. .

    Atsakyti
  4. Hau says:
    8 metai ago

    Pritariu autoriui. Ši savivaldybė nepajėgi spręsti rimtų problemų.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Sodra“
Lietuvoje

Penktadieniais „Sodra“ pradės aptarnavimą valanda vėliau

2025 10 28
Marija Jakubauskienė
Lietuvoje

Ministrė pažadėtų vykdomos reformos įrodymų liberalams taip ir nepateikė

2025 10 28
Šliūpų šeima (Jonas, Vytautas, Grasilda), 1936 m. Kaunas
Istorija

Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms

2025 10 28
„Sengirės fondas“
Gamta ir ekologija

Pirmieji Lietuvos verslai jungiasi prie „1% for the Planet“ judėjimo

2025 10 28
Mokomoji stotelė prie LNM Istorijų namų
Etninė kultūra

LNM Istorijų namai kviečia pažinti etnografiją per žaidimą

2025 10 28
Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“
Architektūra

KTU SAF docentas Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“: sužavėjo projektuota sodyba Gaižėnų kaime

2025 10 28
Apsaugota apie 600 tūkst. miško sodmenų
Gamta ir ekologija

Bendromis jėgomis apsaugota apie 600 tūkst. miško sodmenų

2025 10 28
Nacionalinis susivienijimas: Radžvilas vs Sinica
Lietuvoje

Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica

2025 10 28

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • kitas apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Jono Martinaičio paskėjas apie Žvalgų dieną pristatomas naujas istorinis komiksas apie pasipriešinimo legendą Juozą Lukšą
  • Jonas Vaiškūnas apie Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • Kalava apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Z. Vaišvila. Referendumas – ir mūsų įrankis
  • Penktadieniais „Sodra“ pradės aptarnavimą valanda vėliau
  • Ministrė pažadėtų vykdomos reformos įrodymų liberalams taip ir nepateikė
  • R. Vanagas. Tamsūs laikai kunigaikščiui Margiriui?

Kiti Straipsniai

Elektrinis laivas

Laivybos sezoną sostinė baigia spalio 30-ąją

2025 10 27
„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

2025 10 23
Grupinio gyvenimo namai

Vilnius statys dar dvejus naujus grupinio gyvenimo namus

2025 10 23
Vėlinės

Prie Vilniaus kapinių įvedami laikini eismo ribojimai

2025 10 22
Uosialapiai klevai

Sostinėje naikinami uosialapiai klevai

2025 10 21
„Via Baltica“

„Via Baltica“ kelyje sujungtos atkarpos tarp Lietuvos ir Lenkijos

2025 10 20
Mokykla, klasė

Vilniaus mokyklose – dvigubai mažiau rusų kalbos

2025 10 20
Kelio darbai

Šakių rajone pradedamas kelio Kiduliai–Gerdžiūnai atnaujinimas

2025 10 17
Gelbėjimo priemonės

Sostinėje prie vandens telkinių įrengtos gelbėjimo priemonės

2025 10 17
Traukinys

Daugės reisų ir greitės kelionės į Lenkiją

2025 10 15

Skaitytojų nuomonės:

  • kitas apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Jono Martinaičio paskėjas apie Žvalgų dieną pristatomas naujas istorinis komiksas apie pasipriešinimo legendą Juozą Lukšą
  • Jonas Vaiškūnas apie Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • Kalava apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • :) apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žydiškoji kultūra Lietuvoje: praeities atspindžiai ir dabartis

Žydiškoji kultūra Lietuvoje: praeities atspindžiai ir dabartis

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai